abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 augustus 2005 @ 16:54:05 #1
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29504170
Maar even een centraal topic, want er zijn vast wel meer mensen die Oud& Nieuw-plannen hebben in het buitenland (al moet ik zeggen dat ik aan de vroege kant ben! ).

Punt is dat ik jarenlang 1 dag vantevoren mijn Oud&Nieuw ging plannen en altijd uiteindelijk wéér het bierspel spelend op een bank in Delft doorbracht (ok, dat was maar één keer hoor, heus! ). Dit jaar zou ik dus écht eens naar een leuke buitenlandse stad willen dan en laat Transavia nou net begonnen zijn haar winterseizoen te verkopen....

Met een vriendin bedacht dat Madrid waarschijnlijk een leuke keus is: het is nu nog betaalbaar (die periode), accomodatie is niet al te duur (vergeleken met Scandinavië en London/Parijs), uitgaan waarschijnlijk ook niet (vergeleken met Scandinavië en London/Parijs), je staat tijdens het vuurwerk niet dóód te gaan van de kou -of regen- (vergeleken met Scandinavië en London/Parijs ), je kunt er heerlijk eten en het is gewoon een hele leuke stad (ben er al wel eerder geweest).

Ik heb alleen géén idee hoe Madrid is met Oud&Nieuw. Gebeurt al het feesten binnen? En zo ja: is er een beetje binnen te komen? Moet je dat vooraf regelen (zoals in de meeste NL steden) of kun je dat daar nog bekijken?

Ik ben dus niet op zoek naar algemene toeristen- en uitgaanstips voor Madrid, maar specifiek gericht op O&N!
Wie o-wie?!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator maandag 8 augustus 2005 @ 22:13:48 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29507356
Potver! Dat is wel erg vroeg en erg specifiek Hik! Helaas kan ik je niet helpen met Madrid. Dacht even dat dit het topic was waarin je je O&N ervaringen in het buitenland kwijt kon. Maar helaas.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_29507607
Dat dacht ik ook. Ik wilde al beginnen over Havana...
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 09:45:29 #4
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29516328
Ja, dat doe je maar in je eigen topic hoor...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_29517267
En ik wilde al beginnen over Miami....

Maaruh, slim dat je daar nu al over nadenkt, winterseizoen boeken kan bij de meeste maatschappijen inderdaad nu nog vrij goedkoop. Ik denk inderdaad wel dat Madrid van de steden die jij opnoemt de slimste keuze is (of eventueel Barcelona). Verder kan ik je niet echt helpen....
pi_29517956
In Madrid schijnt het wel feest op straat te zijn met Oud en Nieuw. En je moet 1 olijf per klokslag om 12 uur opeten.. dat is zo'n beetje alle kennis die ik erover heb.

Maar het is toch juist de bedoeling dat we in dit topic kunnen vertellen hoe O&N in het buitenland is... anders had je het toch net zo goed in het Spanje of Madrid topic kunnen vragen ?
  Moderator dinsdag 9 augustus 2005 @ 11:36:57 #7
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29518077
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 11:28 schreef DutchTrain het volgende:
In Madrid schijnt het wel feest op straat te zijn met Oud en Nieuw. En je moet 1 olijf per klokslag om 12 uur opeten.. dat is zo'n beetje alle kennis die ik erover heb.
Volgens mij gaat het om druiven. De laatste keer dat ik met O&N in Spanje zat, moest ik 12 druiven in m'n mond duwen. Maar ja, dat was niet in Madrid en dus zou het niet ontopic zijn als ik hier mijn verhaal over die O&N-viering zou plaatsen.
quote:
Maar het is toch juist de bedoeling dat we in dit topic kunnen vertellen hoe O&N in het buitenland is... anders had je het toch net zo goed in het Spanje of Madrid topic kunnen vragen ?
Nee, we blijven hier ontopic.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 11:41:23 #8
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29518137
Ik heb er een algemeen topic van gemaakt omdat ik dacht dat er de komende maanden meer mensen komen met vragen over bepaalde steden om nieujaar te vieren.
Random ervaringen horen is natuurlijk leuk, maar dan sneeuwen de vragen (en nu in elk geval mijn vraag ) een beetje onder misschien...
pi_29522741
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 11:36 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het om druiven. De laatste keer dat ik met O&N in Spanje zat, moest ik 12 druiven in m'n mond duwen. Maar ja, dat was niet in Madrid en dus zou het niet ontopic zijn als ik hier mijn verhaal over die O&N-viering zou plaatsen.
[..]
Druiven idd
amokaapjeeh O+
pi_29526207
Ik ga volgend jaar naar Schotland oud en nieuw vieren.
dus 2006 op 2007
pi_29526715
Veel is er niet te vinden over oud&nieuw in Madrid. Op veel sites staat alleen dit:
quote:
Puerta del Sol is het Spaanse equivalent van Times Square. Elk jaar stroomt op oudejaarsavond het plein vol met mensen die de gouden bal willen zien vallen de klok willen horen luiden. Als de klok slaat, probeert iedereen om 12 druiven te eten wat wordt gevolgd door een flinke slok Spaanse champagne, “cava” geheten. Het eten van de druiven moet geluk brengen in het nieuwe jaar.
Ik bevind me met oud&nieuw trouwens in Albufeira, Portugal. Daar is een inmens groot vuurwerk aan het strand .
amokaapjeeh O+
pi_29560731
ik was afgelopen oud en nieuw in madrid was op zich wel aardig...zeker wel weer eens wat anders. Plaza del Sol is op zich wel geinig... maar al met al vond ik het enorm tegen vallen om eerlijk te zijn. Vuurwerk is daar zo'n beetje uit den boze ivm luchtvervuiling, en dat haalt toch een hoop van de sfeer weg. Ook de feestjes die we hebben bezocht vond ik eigenlijk wat matjes...misschien dat ik dit jaar naar Polen of Duitslnad toe ga met oud en nieuw, maar waarschijnlijker is dat ik in Nederland zit en hier met wat vrienden for old time sake maar weer eens een groot feest ga opzetten (goed idee overigens dat je er nu al over begint, want dan moeten we een locatie gaan cheffen )
  donderdag 11 augustus 2005 @ 16:05:15 #13
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29561600
Vuurwerk houd ik toch niet van, dus dat komt eigenlijk wel goed uit.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 16:08:10 #14
19840 Libris
Live from Singapore
pi_29561654
Waarschijnlijk ben ik dit jaar in Singapore. Afgelopen twee jaar ging ik voor kerst en nieuwjaar terug naar Nederland, maar nu waarschijnlijk alleen een weekje rond kerst.

Dus twee keer nieuwjaar, een keer op 1 januari en een keer in februari voor Chinees Nieuwjaar. Denk niet dat het echt veel voorstelt hier, het 'normale' oud en nieuw..
pi_29561727
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 16:05 schreef Hik het volgende:
Vuurwerk houd ik toch niet van, dus dat komt eigenlijk wel goed uit.
ik vind het zelf ook niet meer dan wel aardig, maar als het er niet is, mis je het om een of andere dwaze reden toch...t is allemaal zo stil en zo rustig.... heel vreemd, ik had ook niet gedacht dat ik het zou missen, maar toch is het zo om een of andere dwaze reden
  donderdag 11 augustus 2005 @ 16:23:07 #16
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29561796
Ik vind het niet eens aardig. Ik heb er gewoon een hekel aan...
pi_29562074
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 16:23 schreef Hik het volgende:
Ik vind het niet eens aardig. Ik heb er gewoon een hekel aan...
in dat geval is madrid the place to be alhoewel ik t uitgaansleven dr wel wat vind tegen vallen... heel uitbundig zijn ze dr niet, maar t is wel aardig, daar niet van ik denk dat je je dr best zult vermaken
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 04:29:30 #18
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_29680920
New York overwogen? Lekker op Times Square.

Of is dat een beetje teveel van het goede?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_29681294
Vorig jaar in Sydney was wel ok, maar ik miste m'n vuurwerk toch echt...
En al helemaal die heerlijke kruitdampen

Geen idee hoe het Madrid is...
pi_29699234
1998-1999: Iqique, Chili
2003-2004: Granada, Spanje
2004-2005: Buenos Aires, Argentinie

Welk land is volgend jaar aan de beurt?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29699268
quote:
In Madrid schijnt het wel feest op straat te zijn met Oud en Nieuw. En je moet 1 olijf per klokslag om 12 uur opeten.. dat is zo'n beetje alle kennis die ik erover heb
Behalve als de klokkenluider bezopen is
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:52:41 #22
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_29699270
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 20:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
1998-1999: Iqique, Chili
2003-2004: Granada, Spanje
2004-2005: Buenos Aires, Argentinie

Welk land is volgend jaar aan de beurt?
Doe eens extreem, België
pi_29701704
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 20:52 schreef Douwe het volgende:

[..]

Doe eens extreem, België
exotische bestemming hoor
  Milf dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:10:15 #24
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_29701885
Ik ga dit jaar ook in het buitenland oud en nieuw vieren als dat mogelijk is.
Waar ik heen wil is het ticket maar ¤1600.= in die tijd. .

Moet toch rap naar beneden gaan anders ga ik niet. .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_29701990
We hebben hier een 'Hoe kom ik goedkoop van a naar b' topic....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')