abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44250805
Ik word zo knettergek van die bos. Hij denkt echt dat hij de man is. Hij heeft verloren maar gedraagt zich als een winnaar. Hij moet niet zo stom doen en zijn plaats kennen. CDA, SP en PvV zijn de winnaar. Niet bos met zijn sneue PvdA.
pi_44250866
Bos staat natuurlijk ook onder druk van zijn eigen partij. Ze willen daar zo graag regereren dat ze het verlies over 4 jaar op de koop toe nemen. Lukt het niet met de SP dan is CU ook goed.
pi_44250895
quote:
Op donderdag 7 december 2006 21:46 schreef budha het volgende:

Als Bos door deze zet de kabinetsformatie laat mislukken wordt hij door de media afgemaakt. Dat lijkt me geen stemmentrekker.
Dat is het kiesvolk over 4 jaar al lang weer vergeten.
pi_44251036
ik gok op een minderheids kabinet CDA-PvdA. Dat is 33 + 41 = 74 zetels.
pi_44251748
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:27 schreef Corelli het volgende:

[..]

Dat is het kiesvolk over 4 jaar al lang weer vergeten.
Niet als er geen regering kan worden gevormd door het gezeik van Bos en we over een paar maanden nieuwe verkiezingen krijgen.
pi_44252695
quote:
Op donderdag 7 december 2006 23:17 schreef Klummie het volgende:
Een minderheidskabinet, van welke signatuur ook, beschouw ik als een persoonlijke belediging en dat zou elke kiezer moeten doen, de gedachte alleen al.

Bos realiseert zich heus wel dat deelname van cda aan een sp-pvda colaitie een torenhoge prijs zal opleveren, net zoals Balkenende zich dat realiseert wanneer dat om de cu gaat.
En als men nu gaat voor een Cda-PvdA kabinet met gedoogsteun van de CU of de VVd ? Dan heeft niemand z'n zin en zal men heel democratisch elke keer een meerderheid zien te krijgen voor een wetsvoorstel... En de SP heeft met 25 zetels toch heel wat te zeggen, ook al zitten ze niet in een coalitie?
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:23:07 #57
9756 Dentist
Toept over...
pi_44252746
Het gaat dan niet om de 25 zetels die de SP heeft, maar om de 2 zetels die nodig zijn voor een meerderheid. SGP heeft in dat opzicht dus evenveel te zeggen als de SP, Groep Wilders, etc.
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:26:04 #58
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_44252846
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:20 schreef ItaloDancer het volgende:
Inderdaad, exit SP om de onderhandelingstafel. En bij de volgende verkiezingen SP de grootste partij
Dat is maar zeer de vraag.
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:25 schreef Corelli het volgende:
Ik word zo knettergek van die bos. Hij denkt echt dat hij de man is. Hij heeft verloren maar gedraagt zich als een winnaar. Hij moet niet zo stom doen en zijn plaats kennen. CDA, SP en PvV zijn de winnaar. Niet bos met zijn sneue PvdA.
Volgens jouw theorie behoort het CDA niet tot de winnaars maar tot de verliezers. En afgezien daarvan is de PvdA nog steeds de tweede partij van het land, met acht zetels meer dan de SP en 24 zetels meer dan de PvdV.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_44252897
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:26 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

[..]

Volgens jouw theorie behoort het CDA niet tot de winnaars maar tot de verliezers. En afgezien daarvan is de PvdA nog steeds de tweede partij van het land, met acht zetels meer dan de SP en 24 zetels meer dan de PvdV.
CDA is de grootste dus een winnaar
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:28:43 #60
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_44252921
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:27 schreef Corelli het volgende:

[..]

CDA is de grootste dus een winnaar
In dat geval is de PvdA als op één na grootste partij de tweede winnaar.
pi_44252969
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:26 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

[..]

Woutertje is dus eigelijk het stiefkind binnen de winnaars
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:31:04 #62
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_44253015
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:30 schreef Ludger het volgende:

[..]

Woutertje is dus eigelijk het stiefkind binnen de winnaars
Het verkiezingsresultaat heeft ertoe geleid dat de PvdA een strategisch goede positie in handen heeft gekregen.
pi_44253104
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:28 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

In dat geval is de PvdA als op één na grootste partij de tweede winnaar.
CDA is absoluut de grooste dus een winnaar
SP heeft de grootste absolute winst geboek en dus een winnaar
WIlders heeft % gezien de groostte winst geboekt dus ook een winnaar.

De winnaars zijn dus CDA, SP, Wilders. PvdA hoort daar niet bij. Mijn oorspronkelijke bewering klopt.
pi_44253174
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:33 schreef Corelli het volgende:

[..]

Die laatste twee zijn alleen dramatisch irrelevant als je het over coalitievorming hebt .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:35:20 #65
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_44253182
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:33 schreef Corelli het volgende:

[..]

De winnaars zijn dus CDA, SP, Wilders. PvdA hoort daar niet bij. Mijn oorspronkelijke bewering klopt.
Een erg vreemde redenering die van weinig inzicht in de werking van coalitievorming getuigt.
pi_44253290
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:31 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het verkiezingsresultaat heeft ertoe geleid dat de PvdA een strategisch goede positie in handen heeft gekregen.
Ja.. alleen... hoe lang is deze houdbaar ?

Wat winnen ze bij de volgende verkiezingen als ze in een kabinet komen ? Lijden ze niet gewoon gezichtsverlies ten opzichte van de SP als ze samen met deze kliek in een kabinet terecht komen?
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:39:01 #67
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_44253325
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:38 schreef Ludger het volgende:

[..]

Ja.. alleen... hoe lang is deze houdbaar ?

Wat winnen ze bij de volgende verkiezingen als ze in een kabinet komen ? Lijden ze niet gewoon gezichtsverlies ten opzichte van de SP als ze samen met deze kliek in een kabinet terecht komen?
Dat is moeilijk te zeggen, als ze het verstandig aanpakken niet.
pi_44253468
Ik vraag mij echt af wat Bos ziet in de cda. Balkenende heeft Bos altijd behandeld als de ergste concurrent (zelfs openbaarlijk tijdens dat programma met een duel tussen Katja & Bos, wilde hij balkenende bos niet helpen, maar katja wel).

Misschien is er echt iets mis in de inschattingsvermogen van de beste man... al ben ik wel voor een linkse coalitie...
pi_44254320
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:42 schreef Chuphinh het volgende:
Ik vraag mij echt af wat Bos ziet in de cda. Balkenende heeft Bos altijd behandeld als de ergste concurrent (zelfs openbaarlijk tijdens dat programma met een duel tussen Katja & Bos, wilde hij balkenende bos niet helpen, maar katja wel).

Misschien is er echt iets mis in de inschattingsvermogen van de beste man... al ben ik wel voor een linkse coalitie...
Bos heeft ook geen mogelijkheid onbenut gelaten om Balkenende te beschimpen. Wat dat betreft zijn ze aan elkaar gewaagd zullen we maar zeggen.
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:09:52 #70
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_44254466
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:06 schreef budha het volgende:

[..]

Bos heeft ook geen mogelijkheid onbenut gelaten om Balkenende te beschimpen. Wat dat betreft zijn ze aan elkaar gewaagd zullen we maar zeggen.
Dat is toch niet helemaal waar, de toon van de campagne van het CDA was aanmerkelijk harder en 'smeriger' dan die in de PvdA-campagne.
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:13:55 #71
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_44254613
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:09 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat is toch niet helemaal waar, de toon van de campagne van het CDA was aanmerkelijk harder en 'smeriger' dan die in de PvdA-campagne.
Zoals?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_44255007
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:06 schreef budha het volgende:

[..]

Zoals?
pi_44256113
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:24 schreef Chuphinh het volgende:

[..]

Zoals?
Er is zowel door Bos als Balkenende niets gezegd dat over de grens is. Het CDA klaagt dan ook nergens over, de PvdA wel en bepaalde media versterken dit alleen maar. Politiek gezien kunnen de PvdA en CDA prima samenwerken, al heb ik de indruk dat Bos en Balkenende water en vuur zijn. Maar de partijen zijn meer dan alleen maar de partijleiders.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_44257254
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:09 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

De PvdA heeft geen moment besteedt aan het uitleggen van de eigen standpunten. Hun campagne was erop gericht om het beleid van het CDA zo negatief mogelijk uit te leggen. Nou ja, dat is niet helemaal eerlijk, Bos heeft ook nog iets gezegd over de AOW
pi_44257470
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:54 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Er is zowel door Bos als Balkenende niets gezegd dat over de grens is. Het CDA klaagt dan ook nergens over, de PvdA wel en bepaalde media versterken dit alleen maar. Politiek gezien kunnen de PvdA en CDA prima samenwerken, al heb ik de indruk dat Bos en Balkenende water en vuur zijn. Maar de partijen zijn meer dan alleen maar de partijleiders.
Ik ben er helemaal met je observering eens Ik vind het gewoon nietig dat Balkenende het zo klaarblijkelijk moet maken dat er sprake is van conflicten tussen de twee partij leiders. Bos is wat dat betreft veel diplomatieker, want het is zoals je zegt; Partijen zijn meer dan alleen maar partijleiders!

Mijn "zoals" was eigenlijk een spoof op de "zoals" boven mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')