Geen flauw idee, het systeem klopt niet.......quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:07 schreef PNG het volgende:
Nog meer vragen Stephan152, meneer IllI mag niet antwoorden, die heeft voorkennis:
- waarom zijn er eigenlijk nooit alcoholcontroles ?
- waarom kun je geen aangifte meer doen van autoinbraak bij de meeste bureaus, maar wel op een invulpapiertje bij carglass ?
- waarom is ons oplossingspercentage 1/3e van onze oosterburen ?
- hoe kan het dat een politieagent op fok! aangeeft dat veiligheid geen argument is, quota halen doel is, en bumperklevers te weinig (geld) opleveren ?
Kan der nog wel paar verzinnen, maar vertel eens ?
Wat dus zou betekenen dat ze niet meer zouden moeten flitsen?quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:09 schreef Stephan152 het volgende:
Ik zeg niet dat ze niet mogen controleren, ik geef alleen aan dat het gevaarlijke situatie kan opleveren, wat dus haaks staat op het verkeersveiligheid motief van de KLPD
Dat zeg ik niet, echter voel ik meer voor trajectcontroles. Deze dragen in mijn optiek meer bij aan de verkeersveiligheid dan mobiele flitsersquote:Op dinsdag 5 december 2006 15:11 schreef FJD het volgende:
[..]
Wat dus zou betekenen dat ze niet meer zouden moeten flitsen?
Ook een niet te hardrijder gaat vaak vol op zijn remmen, waarschijnlijk uit zekerheid om dat hij/zij niet precies weet of het 120 of 124 op de teller is op dat moment (je hebt van die rare mensen die op de weg letten ipv op hun km teller)quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:07 schreef Stephan152 het volgende:
[..]
Iedereen die te hard rijdt, remt voor een flitser. Bij vaste flitspalen is vaak de locatie bekent en wordt er de laatste 100m voor afgeremt tot de maximale snelheid (logisch, niemand wil een boete) en vervolges wordt er vrolijk weer gas bij gegeven zodra je de flitspaal voorbij bent.
In het geval van mobiele flitsers, is de locatie (vaak) onbekend, een oplettende hardrijder ziet op het laatste moment een mobiele flitser staan. Dt gebeurt echter vaak in de laatste 20meter. Dit heeft als gevolg dat er flink (uit het niets) op de rem wordt getrapt en er een groot snelheidsverschil ontstaat.
Dit kan voor levensgevaarlijke situatie zorgen.
Om lekker te verdienen, wat ik geen goede reden vindquote:Op dinsdag 5 december 2006 15:15 schreef PNG het volgende:
Je hebt overigens nog geen antwoord gegeven Stephan op de eerste vraag waarom politie dus op een 4 baans 100 km/u snelweg gaat staan waar nooit wat zal gebeuren en niet op een gevaarlijk kruispunt....
Meer bijdragen is wat anders dan haaks staan op de verkeersveiligheid. Het feit dat je overal mobiele flitsers tegen kunt komen zorgt ervoor dat veel mensen niet (veel) te hard zullen rijden. Het is ook een feit dat deelname aan het verkeer gevaarlijker wordt als je harder rijdt. Dus, door de gedachte dat je overal geflitst kunt worden rijdt je automatisch niet meer (veel) te hard en zo dragen ze dus bij aan de verkeersveiligheid. Dat er dan eikels zijn die vol op de rem gaan zonder achterom te kijken dat is jammer maar per saldo draagt het meer bij dan het kost.quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:13 schreef Stephan152 het volgende:
Deze dragen in mijn optiek meer bij aan de verkeersveiligheid dan mobiele flitsers
Omdat gepoogd moet worden het gedrag van automobilisten te veranderen. Of dat nou op een donker kruispunt gebeurt of een goedverlichte, makkelijk bereikbare vierbaansweg, maakt niet uit.quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:15 schreef PNG het volgende:
Je hebt overigens nog geen antwoord gegeven Stephan op de eerste vraag waarom politie dus op een 4 baans 100 km/u snelweg gaat staan waar nooit wat zal gebeuren en niet op een gevaarlijk kruispunt....
Het heeft geen bijdrage aan de verkeersveiligheid, en het feit dat de politie dat als reden gebruikt is het feit dat ze geen respect mogen verdienen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:23 schreef Stephan152 het volgende:
Het is dat ik nu naar een vergadering moet, want ik had deze discussie graag nog verder aan gegaan. Ik zie het nut wel in van snelheidscontroles, echter de bijdrage aan de verkeersveiligheid vind ik discutabel!
Met als gevolg dat iedereen weet waar ze ongeveer staan en dat er dus meer mensen op andere stukken (veels) te hard gaan rijden. Als ik weet dat er op de A15 in het Oosten bijna nooit doden vallen en er dus nooit geflitst wordt dan knal je daar gewoon met 160 doorheen. Als iedereen dat dan doet dan wordt die weg vanzelf weer gevaarlijk.quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:34 schreef MeneerMuis het volgende:
Het heeft geen bijdrage aan de verkeersveiligheid, en het feit dat de politie dat als reden gebruikt is het feit dat ze geen respect mogen verdienen.
Als je echt iets aan de veiligheid wilt doen, begin je bij de echte criminelen. Desnoods flits je op punten waar de veiligheid er wel toe doet, maar dat verdient weer niet goed genoeg.
ik lag ook bij het zien van jou loonstrookjequote:Op dinsdag 5 december 2006 12:04 schreef IllI het volgende:
[..]
Flitsen is goed voor her Koprs-target. Er zijn meer mensen die te hard rijden dan bumperkleven, hoewel bij sommigen dat hand in hand gaat. Als we een goede foto hebben pakken we degene wel voor beiden, maar we (kunnen) er niet apart op flitsen.
En nee, ik krijg geen stijve plassert van het flitsen, maar ik lach me wel krom om de mensen die te hard rijden!![]()
Je viel steil achterover toen je zag hoeveel meer een politieagent verdient dan jij?quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:44 schreef funkmaster het volgende:
ik lag ook bij het zien van jou loonstrookje...voor de rest van je leven
quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:14 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ook een niet te hardrijder gaat vaak vol op zijn remmen, waarschijnlijk uit zekerheid om dat hij/zij niet precies weet of het 120 of 124 op de teller is op dat moment (je hebt van die rare mensen die op de weg letten ipv op hun km teller)
Wijze woorden van PNGquote:Op dinsdag 5 december 2006 12:35 schreef PNG het volgende:
[..]
Beetje treurig wel, als je kickt op meerendeel menskes die 126 rijden. Ja ze rijden te hard. Ben je nuttig, nee tuurlijk niet. En als je dan belt voor een autoinbraak: 'nee meneer doen we niet meer, en langskomen doen we uberhaupt niet meer'. Soort verborgen werkloosheid. Je geeft het zelf al aan 'goed voor het 'target''. Klinkt beetje als een militair die zegt 'twaren orders'.
Paar jaar geleden was er een onderzoek waaruit kwam dat Duitsland een oplossingspercentage had van 60%, en in NL 20%. En je maar afvragen waarom de gemiddelde Nederlandser onze politie beetje verkapte extra belasting vind. Gemiddelde Nederlander zijn respect voor politie is de afgelopen 10 jaar meer dan gehalveerd.
Over opsporingsdiensten stond er ook zo'n mooi bericht in de krant 2 maanden geleden. Door de verlaging van de eisen was het oplossingspercentage sterk gedaalt de laatste jaren, en ze hadden nu problemen om weer hogeropgeleiden te vinden. Toch te treurig voor woorden eigenlijk, want we betalen nog je salaris ook, met de droom dat je bv criminaliteit aanpakt. Ondertussen zit je in de bosjes te slapen.
Nooit alcohol controles zou ik niet zeggen, ik mag gemiddeld 2x in de week blazen, vaak nog onder werktijd ook nogquote:Op dinsdag 5 december 2006 15:07 schreef PNG het volgende:
Nog meer vragen Stephan152, meneer IllI mag niet antwoorden, die heeft voorkennis:
- waarom zijn er eigenlijk nooit alcoholcontroles ?
- waarom kun je geen aangifte meer doen van autoinbraak bij de meeste bureaus, maar wel op een invulpapiertje bij carglass ?
- waarom is ons oplossingspercentage 1/3e van onze oosterburen ?
- hoe kan het dat een politieagent op fok! aangeeft dat veiligheid geen argument is, quota halen doel is, en bumperklevers te weinig (geld) opleveren ?
Kan der nog wel paar verzinnen, maar vertel eens ?
zeker waar, maar op sommige wegen maken ze het wel te bontquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:46 schreef Klonk het volgende:
weet je wat ik nu het allermooiste vind.
iedereen zit te zeiken op de politie omdat ze geflitst worden doordat ze te hard rijden (en ook mij overkomt dat wel eens), maar het is zo simpel, als je niet te hard rijd kom je ook niet op de foto.
en nee ik ben niet roomser dan de paus, maar het is echt zo simpel, if you can't do the time, don't do the crime
en als je wel een keer gepakt wordt, niet zo zielig zeiken, jij zat achter het stuur en jij besloot harder te rijden, klaar.
"hey, kijk, daar rijdt die mattenset weer. zou hij dit keer wel gezopen hebben?"quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:20 schreef PeuRac het volgende:
[..]
(vorige week herkende een agent me)
Ik rij niet zoveel met mn eigen auto, was met m'n werk.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
"hey, kijk, daar rijdt die mattenset weer. zou hij dit keer wel gezopen hebben?"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |