abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44163590
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 15:07 schreef PNG het volgende:
Nog meer vragen Stephan152, meneer IllI mag niet antwoorden, die heeft voorkennis:
- waarom zijn er eigenlijk nooit alcoholcontroles ?
- waarom kun je geen aangifte meer doen van autoinbraak bij de meeste bureaus, maar wel op een invulpapiertje bij carglass ?
- waarom is ons oplossingspercentage 1/3e van onze oosterburen ?
- hoe kan het dat een politieagent op fok! aangeeft dat veiligheid geen argument is, quota halen doel is, en bumperklevers te weinig (geld) opleveren ?

Kan der nog wel paar verzinnen, maar vertel eens ?
Geen flauw idee, het systeem klopt niet.......
Van voor naar achter, van links naar rechts!
pi_44163603
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 15:09 schreef Stephan152 het volgende:
Ik zeg niet dat ze niet mogen controleren, ik geef alleen aan dat het gevaarlijke situatie kan opleveren, wat dus haaks staat op het verkeersveiligheid motief van de KLPD
Wat dus zou betekenen dat ze niet meer zouden moeten flitsen?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_44163648
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 15:11 schreef FJD het volgende:

[..]

Wat dus zou betekenen dat ze niet meer zouden moeten flitsen?
Dat zeg ik niet, echter voel ik meer voor trajectcontroles. Deze dragen in mijn optiek meer bij aan de verkeersveiligheid dan mobiele flitsers
Van voor naar achter, van links naar rechts!
pi_44163695
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 15:07 schreef Stephan152 het volgende:

[..]

Iedereen die te hard rijdt, remt voor een flitser. Bij vaste flitspalen is vaak de locatie bekent en wordt er de laatste 100m voor afgeremt tot de maximale snelheid (logisch, niemand wil een boete) en vervolges wordt er vrolijk weer gas bij gegeven zodra je de flitspaal voorbij bent.

In het geval van mobiele flitsers, is de locatie (vaak) onbekend, een oplettende hardrijder ziet op het laatste moment een mobiele flitser staan. Dt gebeurt echter vaak in de laatste 20meter. Dit heeft als gevolg dat er flink (uit het niets) op de rem wordt getrapt en er een groot snelheidsverschil ontstaat.

Dit kan voor levensgevaarlijke situatie zorgen.
Ook een niet te hardrijder gaat vaak vol op zijn remmen, waarschijnlijk uit zekerheid om dat hij/zij niet precies weet of het 120 of 124 op de teller is op dat moment (je hebt van die rare mensen die op de weg letten ipv op hun km teller)
pi_44163729
Je hebt overigens nog geen antwoord gegeven Stephan op de eerste vraag waarom politie dus op een 4 baans 100 km/u snelweg gaat staan waar nooit wat zal gebeuren en niet op een gevaarlijk kruispunt....
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_44163780
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 15:15 schreef PNG het volgende:
Je hebt overigens nog geen antwoord gegeven Stephan op de eerste vraag waarom politie dus op een 4 baans 100 km/u snelweg gaat staan waar nooit wat zal gebeuren en niet op een gevaarlijk kruispunt....
Om lekker te verdienen, wat ik geen goede reden vind
Van voor naar achter, van links naar rechts!
pi_44163892
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 15:13 schreef Stephan152 het volgende:
Deze dragen in mijn optiek meer bij aan de verkeersveiligheid dan mobiele flitsers
Meer bijdragen is wat anders dan haaks staan op de verkeersveiligheid. Het feit dat je overal mobiele flitsers tegen kunt komen zorgt ervoor dat veel mensen niet (veel) te hard zullen rijden. Het is ook een feit dat deelname aan het verkeer gevaarlijker wordt als je harder rijdt. Dus, door de gedachte dat je overal geflitst kunt worden rijdt je automatisch niet meer (veel) te hard en zo dragen ze dus bij aan de verkeersveiligheid. Dat er dan eikels zijn die vol op de rem gaan zonder achterom te kijken dat is jammer maar per saldo draagt het meer bij dan het kost.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 5 december 2006 @ 15:20:52 #58
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_44163926
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 15:15 schreef PNG het volgende:
Je hebt overigens nog geen antwoord gegeven Stephan op de eerste vraag waarom politie dus op een 4 baans 100 km/u snelweg gaat staan waar nooit wat zal gebeuren en niet op een gevaarlijk kruispunt....
Omdat gepoogd moet worden het gedrag van automobilisten te veranderen. Of dat nou op een donker kruispunt gebeurt of een goedverlichte, makkelijk bereikbare vierbaansweg, maakt niet uit.

Zo moeilijk is het toch niet?
Dat verandert alles
pi_44163994
Het is dat ik nu naar een vergadering moet, want ik had deze discussie graag nog verder aan gegaan. Ik zie het nut wel in van snelheidscontroles, echter de bijdrage aan de verkeersveiligheid vind ik discutabel!
Van voor naar achter, van links naar rechts!
  dinsdag 5 december 2006 @ 15:34:21 #60
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_44164300
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 15:23 schreef Stephan152 het volgende:
Het is dat ik nu naar een vergadering moet, want ik had deze discussie graag nog verder aan gegaan. Ik zie het nut wel in van snelheidscontroles, echter de bijdrage aan de verkeersveiligheid vind ik discutabel!
Het heeft geen bijdrage aan de verkeersveiligheid, en het feit dat de politie dat als reden gebruikt is het feit dat ze geen respect mogen verdienen.

Als je echt iets aan de veiligheid wilt doen, begin je bij de echte criminelen. Desnoods flits je op punten waar de veiligheid er wel toe doet, maar dat verdient weer niet goed genoeg.
World Wrestling Entertainment
pi_44164425
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 15:34 schreef MeneerMuis het volgende:
Het heeft geen bijdrage aan de verkeersveiligheid, en het feit dat de politie dat als reden gebruikt is het feit dat ze geen respect mogen verdienen.

Als je echt iets aan de veiligheid wilt doen, begin je bij de echte criminelen. Desnoods flits je op punten waar de veiligheid er wel toe doet, maar dat verdient weer niet goed genoeg.
Met als gevolg dat iedereen weet waar ze ongeveer staan en dat er dus meer mensen op andere stukken (veels) te hard gaan rijden. Als ik weet dat er op de A15 in het Oosten bijna nooit doden vallen en er dus nooit geflitst wordt dan knal je daar gewoon met 160 doorheen. Als iedereen dat dan doet dan wordt die weg vanzelf weer gevaarlijk.

Flitsen helpt voor de verkeersveiligheid omdat mensen niet harden willen rijden omdat ze denken dat ze overal geflitst kunnen worden. Het gaat dus juist om de willekeur van het flitsen die er voor zorgt dat de verkeersveiligheid over het hele land verbeterd wordt.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 5 december 2006 @ 15:44:10 #62
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_44164616
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:04 schreef IllI het volgende:

[..]

Flitsen is goed voor her Koprs-target. Er zijn meer mensen die te hard rijden dan bumperkleven, hoewel bij sommigen dat hand in hand gaat. Als we een goede foto hebben pakken we degene wel voor beiden, maar we (kunnen) er niet apart op flitsen.

En nee, ik krijg geen stijve plassert van het flitsen, maar ik lach me wel krom om de mensen die te hard rijden!
ik lag ook bij het zien van jou loonstrookje ...voor de rest van je leven

het is ook echt zo mooi dat je daadwerkelijk denkt dat je de verkeersveiligheid opkrikt , je wordt wel goed gebrainwashed daar zeg....achja, later lach ik ook zo om jou als je me aanhoud in m'n prominente bak en de financiele pijn ver te zoeken is als je me m'n bekeuring overhandigd.
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
  dinsdag 5 december 2006 @ 16:15:12 #63
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_44165604
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 15:44 schreef funkmaster het volgende:
ik lag ook bij het zien van jou loonstrookje ...voor de rest van je leven
Je viel steil achterover toen je zag hoeveel meer een politieagent verdient dan jij?
Dat verandert alles
pi_44168935
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 15:14 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ook een niet te hardrijder gaat vaak vol op zijn remmen, waarschijnlijk uit zekerheid om dat hij/zij niet precies weet of het 120 of 124 op de teller is op dat moment (je hebt van die rare mensen die op de weg letten ipv op hun km teller)


De prioriteiten bij de politie liggen compleet verkeerd. Het is net een commerciele instelling, zoveel mogelijk geld binnen halen over de rug van het volk.
Ik heb geen enkel probleem met flitsen, ik heb wel een probleem met de snelheden die overal staan :/
Wegen waar je ooit 80 mocht met oude roestbakken mag je nu met auto's met kreukelzone en airbags nog maar 60 of 50. Met die snelheden ga ik een beetje met dingen prutsen om wakker te blijven. Het op de weg letten wordt er echt niet beter op. Maarja, altijd nog beter dan met de fiets.
pi_44170160
De snelheden die aangegeven staan kloppen idd voor geen meter Een moment 100, dan weer 120, dan weer 100, pfffff Gewoon overal 120 tot je op een ring aankomt en dan weer 100.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_44170637
Aha! het topic loopt nog steeds. Vandaag slechts 46 mensen op het kiekje kunnen nemen. Waaronder een zeer luxe BMW (M)?5 uitvoering - die kan een uitnodiging van de ovj tegemoet zien (186 gecorrigeerd)!

Trouwens, om te voorkomen dat mensen onnodig hard gaan remmen gebruiken we dus de laser en infrarode camera's - voor sommigen is de *flits* echt een pavlov-rem reactie geworden. Maarja, dan is het natuurlijk al te laat! haha Ik ben ook wel een voorstander van traject-controles trouwens. De posten die we direct na de traject controle zetten lopen kassa-ketjing als een gek. Om een een of andere reden gaan mensen altijd onnodig hard optrekken bij het einde van zo'n controle! Jammerrrrrrr maar helaas.

Morgen in Badhoevedorp! Een lasergun post (en eerlijk is eerlijk, het contact met de bestuurder naar aanhouding is vele malen lolliger dan alleen maar een plaatje schieten... aan de te-hard-rijd-excuus-top100 moet immers ook gewerkt worden)
Ik haat de belastingdienst
pi_44174040
Mensen in een luxe BMW verdienen het ook geowon geflitst te worden.
pi_44174061
TT even aangepast, die hoax is niet boeiend, IllI en de reacties op zijn werk echter wel
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:44:12 #69
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_44174131
Mooi werk, IllI.
Laat ze maar boeten voor hun gebrek aan rijvermogen!
Dat verandert alles
  dinsdag 5 december 2006 @ 21:16:55 #70
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_44175410
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:35 schreef PNG het volgende:

[..]

Beetje treurig wel, als je kickt op meerendeel menskes die 126 rijden. Ja ze rijden te hard. Ben je nuttig, nee tuurlijk niet. En als je dan belt voor een autoinbraak: 'nee meneer doen we niet meer, en langskomen doen we uberhaupt niet meer'. Soort verborgen werkloosheid. Je geeft het zelf al aan 'goed voor het 'target''. Klinkt beetje als een militair die zegt 'twaren orders'.

Paar jaar geleden was er een onderzoek waaruit kwam dat Duitsland een oplossingspercentage had van 60%, en in NL 20%. En je maar afvragen waarom de gemiddelde Nederlandser onze politie beetje verkapte extra belasting vind. Gemiddelde Nederlander zijn respect voor politie is de afgelopen 10 jaar meer dan gehalveerd.

Over opsporingsdiensten stond er ook zo'n mooi bericht in de krant 2 maanden geleden. Door de verlaging van de eisen was het oplossingspercentage sterk gedaalt de laatste jaren, en ze hadden nu problemen om weer hogeropgeleiden te vinden. Toch te treurig voor woorden eigenlijk, want we betalen nog je salaris ook, met de droom dat je bv criminaliteit aanpakt. Ondertussen zit je in de bosjes te slapen.
Wijze woorden van PNG
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  dinsdag 5 december 2006 @ 21:46:31 #71
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44176561
weet je wat ik nu het allermooiste vind.

iedereen zit te zeiken op de politie omdat ze geflitst worden doordat ze te hard rijden (en ook mij overkomt dat wel eens), maar het is zo simpel, als je niet te hard rijd kom je ook niet op de foto.

en nee ik ben niet roomser dan de paus, maar het is echt zo simpel, if you can't do the time, don't do the crime

en als je wel een keer gepakt wordt, niet zo zielig zeiken, jij zat achter het stuur en jij besloot harder te rijden, klaar.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44177884
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 15:07 schreef PNG het volgende:
Nog meer vragen Stephan152, meneer IllI mag niet antwoorden, die heeft voorkennis:
- waarom zijn er eigenlijk nooit alcoholcontroles ?
- waarom kun je geen aangifte meer doen van autoinbraak bij de meeste bureaus, maar wel op een invulpapiertje bij carglass ?
- waarom is ons oplossingspercentage 1/3e van onze oosterburen ?
- hoe kan het dat een politieagent op fok! aangeeft dat veiligheid geen argument is, quota halen doel is, en bumperklevers te weinig (geld) opleveren ?

Kan der nog wel paar verzinnen, maar vertel eens ?
Nooit alcohol controles zou ik niet zeggen, ik mag gemiddeld 2x in de week blazen, vaak nog onder werktijd ook nog (vorige week herkende een agent me )
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_44177984
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:46 schreef Klonk het volgende:
weet je wat ik nu het allermooiste vind.

iedereen zit te zeiken op de politie omdat ze geflitst worden doordat ze te hard rijden (en ook mij overkomt dat wel eens), maar het is zo simpel, als je niet te hard rijd kom je ook niet op de foto.

en nee ik ben niet roomser dan de paus, maar het is echt zo simpel, if you can't do the time, don't do the crime

en als je wel een keer gepakt wordt, niet zo zielig zeiken, jij zat achter het stuur en jij besloot harder te rijden, klaar.
zeker waar, maar op sommige wegen maken ze het wel te bont eerder was het op de rondweg van emmen echt een drama. iets te hard en je had een plakboek vol
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_44178643
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:20 schreef PeuRac het volgende:

[..]
(vorige week herkende een agent me )
"hey, kijk, daar rijdt die mattenset weer. zou hij dit keer wel gezopen hebben?"
pi_44178847
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:38 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

"hey, kijk, daar rijdt die mattenset weer. zou hij dit keer wel gezopen hebben?"
Ik rij niet zoveel met mn eigen auto, was met m'n werk.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')