Dat is natuurlijk waarquote:Op zondag 24 december 2006 20:26 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Maar het zijn wel atleten met een conditie die 95% of meer van de nederlanders niet heeft.
Daar heb je natuurlijk ook wel een behoorlijk voordeel aan.
Ja, jammer dat 't niet andersom is. Had-ie 't EK na 't WK kunnen schaatsen.quote:Op zondag 24 december 2006 20:25 schreef Bruce117 het volgende:
Op zich best vreemd dat Wennemars zich niet hoeft te kwalificeren voor het WK Sprint, maar dat was toch wel gelukt. Ook als hij gevallen was, zou hij wel aangewezen worden.
Ben bang dat hij niet genoeg kan herstellen binnen 1 week van een eventueel EK Allround, dus daar zzal hij waarschijnlijk toch voor passen.
Dat was weer wel mogelijk geweest.quote:Op zondag 24 december 2006 20:27 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, jammer dat 't niet andersom is. Had-ie 't EK na 't WK kunnen schaatsen.
1.04 vind ik niet echt snel..hieronder is de uitslag van dat trainingsweekend..en daar reden de pupillen (meisjes) van rond de 10 jaar jaar al sneller dan de minuut, sorryquote:Op zondag 24 december 2006 20:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Hohoho, ik vind 1.04 een uitstekende tijd, zeker als ik zie hoe veel ik nu al sneller ben dan vorig jaar. Maar ondanks het feit dat ik niet extreem getalenteerd ben denk ik dat ik met doortrainen nog wel onder de minuut kan uitkomen dit jaar.
Ach, toen ik 9 was kon ik ook beter hardlopen dan nu. Daarnaast vergelijk ik mezelf niet met meisjes van 10, maar gewoon met wat ik in m'n hoofd had, en dan doe ik het gewoon bijzonder goed.quote:Op maandag 25 december 2006 16:49 schreef Mirri het volgende:
[..]
1.04 vind ik niet echt snel..hieronder is de uitslag van dat trainingsweekend..en daar reden de pupillen (meisjes) van rond de 10 jaar jaar al sneller dan de minuut, sorry![]()
Uitslagen Thialf: YVZ, DKIJV,Lekstreek, TVM en Team Romme
Mensen die hun eigen prestaties goed vinden, zullen nooit meer bereiken dan dat.quote:Op maandag 25 december 2006 22:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ach, toen ik 9 was kon ik ook beter hardlopen dan nu. Daarnaast vergelijk ik mezelf niet met meisjes van 10, maar gewoon met wat ik in m'n hoofd had, en dan doe ik het gewoon bijzonder goed..
Ik zal inderdaad nooit een prestatie bereiken die niet van mezelf is.quote:Op maandag 25 december 2006 22:39 schreef LedZep het volgende:
[..]
Mensen die hun eigen prestaties goed vinden, zullen nooit meer bereiken dan dat.
Tot zover het filosofisch kwartiertje voor vandaag.
quote:Op maandag 25 december 2006 22:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik zal inderdaad nooit een prestatie bereiken die niet van mezelf is.
Hoe weet je dat?quote:Op vrijdag 29 december 2006 10:49 schreef IJsVogel het volgende:
Cindy Klassen staat weer op het ijs met een 2e plaats op de 500m bij de afstandskampioenschappen in Calgary
Gewoon ff zoeken...quote:
Denny Morrison heeft door zijn PR op de 500m Erben Wennemars weer uit de top 10 van de Adelskalendern gestoten: http://web.telia.com/~u46130641/adelm.htmquote:Shannon Rempel and Denny Morrison first victors at speed skating nationals
Calgary, AB -- Shannon Rempel finished ahead of five-time Olympic medallist Cindy Klassen for gold in the women's 500 on Thursday while Denny Morrison took the men's 500 to open the Canadian single distance championships in long track speed skating.
In the women's 500, Rempel clocked 38.78 seconds in both 500 races for a combined time of 77.560 seconds. Klassen, racing for the first time this season, followed at 77.940 while Kristina Groves of Ottawa was third in 78.290. Both Rempel and Klassen are from Winnipeg and train in Calgary.
"I had two solid races so it was O.K.," said Rempel, coming off a gold and bronze medal performance at the last World Cup stop before the Christmas break earlier this month. "It sets me up good for the 1,000 tomorrow(Friday). Hopefully I can carry that speed for another lap. It's been a busy season for me with competitions and school. I'm just trying to stay relaxed when I race."
Klassen has been in the news this month racking up numerous athlete of the year awards after a sensational season in 2005-06 which included a record five medals at the Olympics. She did not compete at the fall World Cup races, taking some extra time to train in Canmore, Alta.
In the men's 500, Morrison took the title clocking 70.750 seconds over two races including a personal best 35.23 in the first race. Brock Miron of Calgary was second at 70.820 and Francois-Olivier Roberge of St-Nicolas, Que., third at 71.290.
One of Morrison's goals is to qualify later this season for his first career world sprint championships this January. He was on Canada's team at the world all around championships last year placing fifth overall.
"I'm a little surprised with my results today," said Morrison, from Fort St, John, B.C. "I had a great opener in my first race but what I'm most pleased with is my top end speed. I always like to set some goals at the start of the season and going to the world sprints is definitely one of them. I'm feeling very good for tomorrow's 1,000."
http://www.speedskating.ca/eng/story_detail.cfm?id=1292
ik had toch wel verwacht dat speedskating.ca jouw startpagina zou zijnquote:
moeten wij nou steeds het nieuws over Cindy voor jou verzorgen?quote:
Na 37.51 verbaast me niet veel meer.quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:27 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
ik had toch wel verwacht dat speedskating.ca jouw startpagina zou zijn![]()
wel typisch bij die Canadezen, dat de eigenlijke sprintsters Weger, Myers, Schussler achter Klassen, Groves en Nesbitt eindigen.
En Rempel, zij heeft gewonnenquote:Op vrijdag 29 december 2006 13:27 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
ik had toch wel verwacht dat speedskating.ca jouw startpagina zou zijn![]()
wel typisch bij die Canadezen, dat de eigenlijke sprintsters Weger, Myers, Schussler achter Klassen, Groves en Nesbitt eindigen.
Ik ook niet, maar Cindy rijdt gelukkig wel iets harder..hopelijk kan ze pieken met de WK'squote:Op zaterdag 30 december 2006 12:30 schreef Remzz het volgende:
Van de tijden ben ik niet echt onder de indruk
quote:Op zondag 31 december 2006 09:43 schreef sturky100 het volgende:
Wust wordt waarschijnlijk Europees kampioen , geen friesinger namelijk.
Tsja, het verdient natuurlijk niet overal even lekker als ik Nederland, en hij wilde graag astronaut worden.quote:Arne Dankers re-examines retirement plan after victory at speed skating
nationals
(speedskating.ca) Arne Dankers of Calgary found another reason to delay a
planned retirement at the end of this season with a solid victory in the
men's 5,000 metres on Friday at the Canadian single distance championships
in long track speed skating.
Dankers clocked one of the best times of his career finishing in six minutes
and 15.44 seconds at the Olympic Oval. Steven Elm of Red Deer, Alta., and
Justin Warsylewicz of Regina both clocked the next best times at 6:30.50.
A two-time Olympian, Dankers was planning to cap his speed skating career
this season. But he's enjoyed a solid season so far and made a successful
debut on Friday with a new pair of skates.
"It's a weird time to change skates but I had raced in the other pair for
the last four-five years," said Dankers, 26. "But I was really happy with
the time today, it was my best this year. I had a totally different approach
to my training this season and I'm really skating well. Certainly I'll
re-examine my future. I'm really enjoying skating right now."
It was a Winnipeg sweep in the women's 3,000: Clara Hughes earned the
victory in 4:03.99 with five-time Olympic medallist Cindy Klassen second in
4:05.13 and Brittany Schussler third in 4:15.19.
Hughes raced the sprint events (500 and 1,000 metres) on the World Cup this
fall.
"For me this is the start to my season," said Hughes, the Olympic champion
in the 5,000. "I felt good about it, it was decent and got into a good
rhythm. Certainly the sprints helped me in the first part of my race today
but even more I feel excited now about racing my distances."
Denny Morrison of Fort St. John, B.C., completed a sprint sweep with a
victory in the men's 1,000 in 1:08.41. Francois-Olivier Roberge of
St-Nicolas, Que., was second in 1:08.83 and Mike Ireland of Winnipeg third
in 1:08.84.
In the women's 1,000, Klassen who returned to competition on Thursday,
notched her first victory this season in 1:14.99 with Kristina Groves of
Ottawa second in 1:15.10 and Shannon Rempel of Winnipeg third in 1:15.99.
Wat nu weer? Als het niet onder de 1.14 is vind ik het niet goedquote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:37 schreef rubbereend het volgende:
en vandaag weer een stukje in het AD over Cindy, over haar goede 1.000m
Ja, vond ik eigenlijk ook.quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:54 schreef Mirri het volgende:
Wat nu weer? Als het niet onder de 1.14 is vind ik het niet goed![]()
ik speur het straks even opquote:Op woensdag 3 januari 2007 10:54 schreef Mirri het volgende:
[..]
Wat nu weer? Als het niet onder de 1.14 is vind ik het niet goed![]()
Misschien vlieg ik wel naar Calgary om Cindy harder te laten trainen, onder mijn regime.![]()
Anders rijdt ze straks nooit meer een wereldrecord.![]()
![]()
Wat stond er in het stukje?![]()
ze zou ook kampioene worden als Friesinger wél mee zou doenquote:
Ook datquote:Op woensdag 3 januari 2007 19:49 schreef Hankster het volgende:
iedereen van het schaatstopic trouwens nog de beste wensen!![]()
pff...jij welquote:Op woensdag 3 januari 2007 21:10 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Zit nu in Zweden en heb vanmiddag geschaatst op natuurijs
Nu maar afwachten.quote:Het is vandaag alweer tien jaar geleden dat de laatste Elfstedentocht werd verreden. En door de zachte winters wordt de kans steeds kleiner dat er ooit nog een Tocht der Tochten komt. Toch heeft het KNMI goede hoop.
Het was spruitjeskweker Henk Angenent die zich op 4 januari 1997 na een lange zware tocht op de Bonkevaart de sterkste toonde, voor Erik Hulzebosch en Bert Verduin. Klasina Seinstra was de snelste vrouw.
Aanvankelijk zag het er eind 1996 nog niet zo rooskleurig uit voor de Vereniging 'De Friese Elf Steden', maar na een strenge vorstperiode rond de jaarwisseling barstte de elfstedenkoorts in Friesland en daar buiten toch nog los.
Klimaatverandering
"It giet oan", maakte de inmiddels afgetreden voorzitter Henk Kroes bekend. Of zijn opvolger die verlossende woorden ooit zal mogen uitspreken is nog maar de vraag, want met de klimaatverandering ziet het er slecht uit voor de toekomst van de Elfstedentocht.
Het KNMI denkt echter dat de tocht deze eeuw nog wel een aantal keer gereden wordt. Het meteorologische instituut gaat ervan uit dat de temperatuur deze eeuw wereldwijd met maximaal zes graden celsius stijgt, waardoor het tien keer koud genoeg zal zijn voor een Elfstedentocht. In de vorige eeuw werden er vijftien tochten gehouden.
Stijgt de temperatuur minder - volgens sommige berekeningen ligt de temperatuurstijging tussen 1,4 en 5,8 graden - dan komen er wellicht meer Elfstedentochten. Bij een stijging van 8 graden zijn er helemaal geen tochten meer te verwachten.
Het KNMI benadrukt dat het slechts om voorspellingen gaat. De realiteit kan heel anders uitpakken.
nog niet, de stapel kranten is vandaag weer terug gekeerd in huis, zal dadelijk kijkenquote:Op donderdag 4 januari 2007 16:49 schreef Mirri het volgende:
Rubbereend, heb je het bericht over Cindy nog opgespeurd?
bij zo'n worldcup hoef je je geen zorgen te maken, kun je altijd nog kaartjes op de dag zelf kopen. Was laatst bij de worldcup alle afstanden ook, dus bij de sprint dan zekerquote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:12 schreef Mirri het volgende:
Hoe, waar, wanneer kun je kijken wie er komen met de wereldbeker 27/28 januari in Thialf? Als CK komt, moet ik nog even gauw wat kaartjes bestellen!
Rubbereend, als je niet gaat vertellen wat er in dat artikel stond, wil je dan op zn minst vertellen wat haar tijd was op die 1000? Ik kan het nergens vinden op internet, anders had ik dat al gedaan.
das fantastischquote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:15 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
bij zo'n worldcup hoef je je geen zorgen te maken, kun je altijd nog kaartjes op de dag zelf kopen. Was laatst bij de worldcup alle afstanden ook, dus bij de sprint dan zeker![]()
quote:In the women's 1,000, Klassen who returned to competition on Thursday, notched her first victory this season in 1:14.99 with Kristina Groves of Ottawa second in 1:15.10 and Shannon Rempel of Winnipeg third in 1:15.99.
Misschien rijdt ze minder goed op buitenijs...quote:Op zondag 7 januari 2007 18:56 schreef sturky100 het volgende:
mirri, rubberen eend:
Is er iets met Ireen? In collalbo 1.5 seconden achter Friesinger op de 500 meter en maar 0,1 seconde vóór anschutz op de 1000. Hopelijk had ze een zware training achter de rug en is ze niet ziek(geweest). Dan krijgt snoeks toch gelijk![]()
Laat het aub niet het geval zijn!![]()
http://www.arenaritten.it(...)f816af3149109e1c.pdf
Qua?quote:
dat ze overbelast raakt. Quotes snoeks: ''ga maar lekker zo door meissie'' tijdens een overbeladen weekend van wust en ''wil je niet te veel?'', en zo zijn er veel opmerkingen in die trant die hij plaatste tijdens zijn commentaren.quote:
ik denk dat dat allemaal wel meevalt. Ik vind het lastig oordelen over een wedstrijd op buitenijs waar de omstandigheden me onbekend van zijn.quote:Op zondag 7 januari 2007 19:43 schreef sturky100 het volgende:
[..]
dat ze overbelast raakt.Quotes snoeks: ''ga maar lekker zo door meissie'' tijdens een overbeladen weekend van wust'' en ''wil je niet te veel?'', en zo zijn er veel opmerkingen in die trant die hij plaatste tijdens zijn commentaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |