abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44131860
quote:
Premier waarschuwt links in de Kamer

DEN HAAG - Premier Jan Peter Balkenende wil dat de Tweede Kamer zich de komende tijd niet meer uitspreekt over zaken buiten het afhandelen van de op Prinsjesdag gepresenteerde begrotingen. Hij doelt daarmee op de linkse meerderheid in de Kamer die alsnog een generaal pardon probeert af te dwingen.

Het kan volgens hem niet zo zijn dat onderwerpen die in het parlement spelen vermengd worden met toekomstige wijzigingen in het beleid die tijdens de kabinetsformatie moeten worden vastgelegd.

Als voorbeeld noemde Balkenende eerder al de Kamerwens voor een generaal pardon voor asielzoekers die langer dan vijf jaar in Nederland zijn. Over die regeling dient volgens Balkenende in de formatie gesproken te worden en nu niet afgedwongen te worden door de Kamer tijdens een demissionaire periode van het kabinet.

„De Kamer moet goed bij zichzelf te rade gaan”, waarschuwde de premier maandag na een overleg met informateur Rein Jan Hoekstra, met wie hij de onderwerpen besprak die nu in de Kamer spelen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/54771851/Balkenende:_Kamer_moet_zich_bij_haar_leest_houden.html
Is er nu geen oudgediende in het CDA die Balkenende eens even een lesje staatrecht kan geven? De man slaat hier volkomen de plank mis. Niet het kabinet, maar de Kamer is het hoogste politieke orgaan in het land. Daarbij is het parlement zojuist opnieuw gekozen voor een nieuwe periode en vertegenwoordigt het kabinet niet eens een meerderheid.

Wellicht dat Balkenende eens vaart kan gaan maken met de formatie, want op deze manier duurt het nog wel een half jaar voordat er een nieuw kabinet zit (een periode waarin de Kamer volgens Balkenende kennelijk buiten spel hoort te staan).
  maandag 4 december 2006 @ 14:39:53 #2
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_44131971
Ze moeten dit demissionaire kabinet gewoon zien te breken. Te beginnen met een motie van wantrouwen tegen Verdonk als ze ook nog maar één asielzoeker onder de oude regeling uitzet of dreigt dat te gaan doen.
pi_44132026
Die asielzoekers hadden al maanden het land uit moeten zijn.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_44132040
Denk dat Jan Peter ook wat moeite heeft met dualisme enzo.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44132082
Dit dient, dat dient, niets mag gemengd worden. Jan-Peter klinkt als een verwend jongetje dat z'n zin niet krijgt.
  maandag 4 december 2006 @ 14:45:58 #6
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_44132168
Dat generaal pardon komt er toch nooit.
pi_44132284
quote:
Op maandag 4 december 2006 14:41 schreef Daffodil31LE het volgende:
Die asielzoekers hadden al maanden het land uit moeten zijn.
Het gaat hier niet over de asielzoekerskwestie, maar over Balkenende die vindt dat de zojuist democratisch gekozen Tweede Kamer geen enkel initiatief mag nemen.

Eerst moet worden gekeken of het bedisseld kan worden in de achterkamertjes van de formatie.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 december 2006 @ 14:49:53 #8
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44132307
Balkenende is bang
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 4 december 2006 @ 14:52:16 #9
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_44132379
Balkenende is dom.
Wat hij moet doen is: de kamer zijn gang laten gaan. Vervolgens heeft hij een breekpunt minder bij de coalitie onderhandelingen. Dan wordt hij ook niet afgemaakt door zijn achterban als hij straks met een generaal pardon aan komt zetten.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  maandag 4 december 2006 @ 14:53:03 #10
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_44132406
Balkenende heeft stress.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_44132487
De Kamer mag zich van de premier gelukkig nog wel met de begroting bezig houden. Kan ook nog leuk worden...
quote:
Ingewijden vrezen dat PvdA en SP gesteund door een linkse meerderheid ook een geplande huurverhoging voor volgend jaar zullen tegenhouden en ondertussen aan de formatietafel zaken proberen terug te draaien. Het parlement spreekt volgende week over de huren tijdens de behandeling van de Vrom-begroting.

http://www.nu.nl/news/906(...)aan_werk_houden.html
pi_44132617
JP heeft gelijk.

Stel dat er een akkoord komt met het CDA en 1 of 2 linkse partijen waarin dit soort zaken in zijn vastgelegd.
Vervolgens wordt een rechts plan uit het akkoord uitgevoerd, waar bijvoorbeeld een linkse meerderheid (sp+pvda+gl etc...) tegen zijn, gaan dan dezelfde partijen in de regering dan ook dit soort smerige trucjes uithalen? Kan ik me gelijk niet krijgen in het kabinet, dan maar via de kamer!
Built for Speed
pi_44132680
Balkenende schijnt van mening te zijn dat andere meerderheden dan die van partijen die samen het land willen gaan regeren gelegenheidsmeerderheden zijn, en dat als in een kabinetsformatie de deelnemende partijen elkaars minderheidsstandpunten steunen, er pas werkelijk sprake is van de steun van een meerderheid.

Een echtere meerderheid dan die hij enkele dagen terug een "min of meer toevallige meerderheid" noemde, die bestaat niet (grotere meerderheden bestaan natuurlijk wel). Een meerdderheid die in de Tweede Kamer bestaat zonder dat erover onderhandeld hoefde te worden, is een stuk minder toevallig dan een meerderheid van partijen die het Kabinet steunen, omdat ze nou eenmaal als partij in dat Kabinet zijn gestapt. Balkenende draait de feiten gewoon weer om.
  maandag 4 december 2006 @ 15:03:07 #14
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44132732
quote:
Op maandag 4 december 2006 14:59 schreef HansvanOchten het volgende:
Vervolgens wordt een rechts plan uit het akkoord uitgevoerd, waar bijvoorbeeld een linkse meerderheid (sp+pvda+gl etc...) tegen zijn, gaan dan dezelfde partijen in de regering dan ook dit soort smerige trucjes uithalen? Kan ik me gelijk niet krijgen in het kabinet, dan maar via de kamer!
Eh...ja. Dat is niet smerig, dat is dualistische politiek.
pi_44132929
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:01 schreef Petera het volgende:
Balkenende schijnt van mening te zijn dat andere meerderheden dan die van partijen die samen het land willen gaan regeren gelegenheidsmeerderheden zijn, en dat als in een kabinetsformatie de deelnemende partijen elkaars minderheidsstandpunten steunen, er pas werkelijk sprake is van de steun van een meerderheid.

Een echtere meerderheid dan die hij enkele dagen terug een "min of meer toevallige meerderheid" noemde, die bestaat niet (grotere meerderheden bestaan natuurlijk wel). Een meerdderheid die in de Tweede Kamer bestaat zonder dat erover onderhandeld hoefde te worden, is een stuk minder toevallig dan een meerderheid van partijen die het Kabinet steunen, omdat ze nou eenmaal als partij in dat Kabinet zijn gestapt. Balkenende draait de feiten gewoon weer om.
Het is een beetje Paarse politiek. Alle belangrijke issues moeten worden afgetimmerd via een regeerakkoord of via Torentjesoverleg. Het leek er even op dat dit met de 'Fortuyn-revolte' zou verdwijnen, maar Balkenende blijkt Paars in het kwadraat te zijn.

Ik snap ook niet wat hij hiermee wil bereiken. Hij zal toch op de een of andere wijze een draai moeten maken richting de PvdA en de SP, maar dat wordt steeds moeilijker zo. Dit gaat ertoe leiden dat Balkenende vertrekt uit de politiek, die man heeft helemaal geen zin om met PvdA en SP een kabinet te vormen.
pi_44133004
Is Lubbers niet nog voor een klusje te strikken?
  maandag 4 december 2006 @ 15:12:32 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44133035
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:11 schreef du_ke het volgende:
Is Lubbers niet nog voor een klusje te strikken?
Moeten er wel beklopbare kontjes in het kabinet komen..
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator maandag 4 december 2006 @ 15:13:04 #18
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_44133051
Ik vind het wel wel typisch dat de linkse partijen bij de vorming van Balkenende III riepen dat er geen belangrijke besluiten meer genomen mochten worden tot er verkiezingen waren geweest en er een nieuw kabinet gevormd was.

Nu ze kans zien om er iets doorheen te drukken, gaat die regel blijkbaar opeens niet meer op.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_44133061
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Moeten er wel beklopbare kontjes in het kabinet komen..
Ach dat is te regelen .
  maandag 4 december 2006 @ 15:13:47 #20
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_44133078
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:13 schreef Mike het volgende:
Ik vind het wel wel typisch dat de linkse partijen bij de vorming van Balkenende III riepen dat er geen belangrijke besluiten meer genomen mochten worden tot er verkiezingen waren geweest en er een nieuw kabinet gevormd was.

Nu ze kans zien om er iets doorheen te drukken, gaat die regel blijkbaar opeens niet meer op.
Dat is inderdaad niet netjes.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  maandag 4 december 2006 @ 15:13:55 #21
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_44133083
Wij hebben in Nederland een Tweede Kamer, ook wel geheten volksvertegenwoordiging, omdat het ondoenlijk is om voor elke vlooienscheet een volksraadpleging te houden, en zo daarvoor de mening van de meerderheid van de Nederlandse bevolking te toetsen.
We hebben een kabinet, omdat het zelfs niet doenlijk is om constant met 150 man te gaan vergaderen en te beslissen.
Uiteindelijk is het WEL de bedoeling dat het door de regering gevoerde beleid een afspiegeling is van de wensen van de meerderheid van de Nederlandse bevolking, en niet dat na het vormen van een regering deze vervolgens op eigen houtje een beleid gaat lopen bepalen en uitvoeren omdat ze dat zo goed vinden voor het land (de argumentatie van elke dictator, links of rechts).

Ook bij de eerdere regeringen-Balkenende liep deze meneer te zeveren over stem-discipline, waarmee hij bedoelde dat de door de Nederlanders gekozen leden van de Tweede Kamer, die behoren tot partijen die "toevallig" in de regering vertegenwoordigd zijn, zich blindelings moesten houden aan de beslissingen van dat kabinet. Dat komt er dus op neer dat deze volksvertegenwoordigers hun plichten als lid van de Tweede Kamer (de controle van het regerings-beleid) moeten verzaken. Leuk dat een Christen als meneer B. zijn mensen wil dwingen hun eed te breken ...
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_44133108
quote:

Denk dat een nieuwe kamer belangrijker was dan een nieuw kabinet.

En volgens mij gaat dit voornamelijk om het stil zetten van het huidige uitzetbeleid tot er een nieuw kabinet is.

Vind ik minder ingrijpend dan even de privatisering van Schiphol er doorheen proberen te drukken.
  maandag 4 december 2006 @ 15:15:20 #23
66444 Lord_Vetinari
pi_44133132
quote:

Als dat al zo is, dan is het niet omdat Balkenende zich er wel aan gehouden heeft. JSF? Huurliberalisering? Rings a bell?
  maandag 4 december 2006 @ 15:15:42 #24
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_44133141
-edit: dat was behoorlijk irritant. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Mike op 04-12-2006 15:19:41 ]
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
  Moderator maandag 4 december 2006 @ 15:16:15 #25
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_44133158
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:14 schreef du_ke het volgende:

En volgens mij gaat dit voornamelijk om het stil zetten van het huidige uitzetbeleid tot er een nieuw kabinet is.

Vind ik minder ingrijpend dan even de privatisering van Schiphol er doorheen proberen te drukken.
Ja, ben ik met je eens hoor. Het geeft alleen wel weer eens aan hoe opportunistisch de politiek is.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 4 december 2006 @ 15:16:26 #26
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44133169
quote:
Op maandag 4 december 2006 14:36 schreef Kozzmic het volgende:
lesje staatrecht+
de Kamer is het hoogste politieke orgaan in het land.
Ik geloof niet dat je dit vol kan houden.

Weisglas moest ook zn commentaar inslikken toen hij iets dergelijks zei ivm de kamerleden die overstapten naarr gemeenteraden.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  Moderator maandag 4 december 2006 @ 15:16:59 #27
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_44133196
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als dat al zo is, dan is het niet omdat Balkenende zich er wel aan gehouden heeft. JSF? Huurliberalisering? Rings a bell?
Balkenende was het daar dan ook niet mee eens.

Nu blijkbaar wel, nu het wat beter uitkomt.
pi_44133227
quote:

Geen stukjes erbij verzinnen.

Bovendien mogen er best belangrijke besluiten genomen worden - maar niet door het kabinet zonder brede kamersteun. En de brede kamersteun van vóór de verkiezingen werd als niet zo veel waard meer beschouwd - met een gelegenheidskabinetje en verkiezingen in het vooruitzicht.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 4 december 2006 @ 15:19:04 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44133260
Balkenende wil dus even de democratie plat leggen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_44133270
Het is gewoon terecht/slim van hem dat hij dit zo speelt. Het generaal pardon en de huurverhoging waren dikke onderwerpen van de verkiezingen. Als hij deze 2 punten zomaar door de kamer laat 'regelen' dan scheelt dat voor PvdA en SP twee grote punten die ze binnen moeten halen in de kabinetsonderhandelingen en kunnen zij op andere gebieden concessies eisen van het CDA.

Als deze (zware) onderwerpen deel worden van het regeerakkoord dan staan die dus op de "linkerbalans" van dat akkoord en kan hij dus CDA-specifieke dingen op de andere kant van die balans zetten.

Kortom, hij probeert te voorkomen dat PvdA en de SP "op 2 borden schaken" (politieke termen ftw) en dat CDA standpunten het achtergestelde kindje worden.
onzin?
pi_44133344
quote:

Er is wel één klein verschil: als je vlak voor de verkiezingen nog omstreden zaken gaat regelen, weet al dat als het bij de verkiezingen even tegenzit het allemaal direct weer ongedaan wordt gemaakt en daar schiet natuurlijk niemand iets mee op. Direct NA verkiezingen is dat toch anders.

Voorzover we nú weten zijn de volgende verkiezingen pas weer over 4 jaar. Al zou ik er geen geld op inzetten dat het komende Kabinet de rit gaat uitzitten.

Persoonlijk vind ik trouwens sowieso, dat een meerderheid een meerderheid is.
pi_44133381
quote:

Geef de bron eens even hiervoor zodat je een en ander echt met elkaar kunt vergelijken.

Ik ben het er overigens helemaal mee eens dat het huidige kabinet geen nieuw beleid mag maken. Het is sinds juli een minderheidskabinet en er waren op dat moment nieuwe verkiezingen in aantocht waarin de kiezer werd gevraagd de machtsverhoudingen in het parlement opnieuw te bepalen. Die verkiezingen zijn geweest. Het nieuwe parlement is beëdigd. Ik zie niet in waarom het parlement dan gebonden is aan een soort van wapenstilstand, ook omdat de nieuwe machtsverhoudingen belangrijke gevolgen kunnen hebben voor het te voeren kabinetsbeleid. Het is bijvoorbeeld m.i. volkomen terecht dat er via een motie is gevraagd een pas op de plaats te maken bij het uitzetten van asielzoekers die onder de oude Vreemdelingenwet vallen. Tenslotte is een Kamermeerderheid tegen die uitzettingen.
  maandag 4 december 2006 @ 15:22:44 #33
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44133404
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:16 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat je dit vol kan houden.

Weisglas moest ook zn commentaar inslikken toen hij iets dergelijks zei ivm de kamerleden die overstapten naarr gemeenteraden.
Wat heeft dat er nou mee te maken?
pi_44133506
quote:
Op maandag 4 december 2006 14:39 schreef Pool het volgende:
Ze moeten dit demissionaire kabinet gewoon zien te breken. Te beginnen met een motie van wantrouwen tegen Verdonk als ze ook nog maar één asielzoeker onder de oude regeling uitzet of dreigt dat te gaan doen.
Want die arme uitgeprocedeerde gelukszoekers zijn ook zoooo zielig en enorm belangrijk...als die niet in de watten gelegd gaan worden gaat het hele land naar de kloten.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_44133527
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:19 schreef Silk_dude het volgende:
Het generaal pardon en de huurverhoging waren dikke onderwerpen van de verkiezingen.
Reden te meer om daarover in het parlement bij meerderheid te beslissen. Verhoudingen in het parlement geven immers beter weer hoe de kiezers over die onderwerpen denken, dan de verhoudingen binnen een kabinet
  maandag 4 december 2006 @ 15:29:16 #36
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44133631
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:22 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nou mee te maken?
Kozzmic heeft het over staatsrechtelijke rangen. Weisglas claimde ook dat de kamer hoger was dan de gemeenteraad maar dat bleek toch niet zo`n inkoppertje te zijn...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 4 december 2006 @ 15:29:57 #37
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44133657
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:25 schreef wonko het volgende:

[..]

Want die arme uitgeprocedeerde gelukszoekers zijn ook zoooo zielig en enorm belangrijk...als die niet in de watten gelegd gaan worden gaat het hele land naar de kloten.
Die arme asielzoekers hebben nu een democratische meerderheid achter zich. Basta cosi.
  maandag 4 december 2006 @ 15:31:12 #38
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44133699
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:29 schreef Napalm het volgende:

[..]

Kozzmic heeft het over staatsrechtelijke rangen. Weisglas claimde ook dat de kamer hoger was dan de gemeenteraad maar dat bleek toch niet zo`n inkoppertje te zijn...
Het gaat om de landelijke regering, niet over plaatselijke gremia vs nationaal parlement.
De Kamer is, in mijn optiek, het hoogste orgaan van Nederland, namelijk de direct verkozen volksvertegenwoordigers. Waarom zouden die nu niet over zoiets mogen beslissen?
pi_44133717
Het blijft een domme zet van BOS... Tenzij hij echt niet WIL regeren..

Onderhandelen is noodzakelijk als je SP PvdA en CDA in 1 kabinet wilt hebben. Dat gaat op deze manier dus nooit lukken.

Dinsdag verdonk nog even naar huis sturen zodat de hele VVD opstapt uit het kabinet. Zeer goed voor het bestuur van dit land.

Schaf dan het kabinet gewoon af en regeer maar met moties die het halen want samenwerken daar zal het zo moeilijk van gaan komen lijkt me....
  maandag 4 december 2006 @ 15:34:04 #40
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44133801
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:31 schreef Floripas het volgende:

Het gaat om de landelijke regering, niet over plaatselijke gremia vs nationaal parlement.
Nee, Kozzmic heeft het over lesjes staatsrecht. Daarin hebben die "gremia" ook nog wat te melden..
quote:
De Kamer is, in mijn optiek, het hoogste orgaan van Nederland, namelijk de direct verkozen volksvertegenwoordigers.
Dat is het nu net.. De gemeenteraad is ook direct gekozen..
quote:
Waarom zouden die nu niet over zoiets mogen beslissen?
Daar heb ik nu ff neit over, het ging over de behoorlijke arrogante claim dat Balk zn staatsrecht niet kent...
pi_44133845
Balkenende moet niet gaan lopen huilen. Hij heeft de verkiezingen eigenlijk verloren (ook al is zijn partij de grootste). En als de kamer besluit iets te doen heeft hij zich daaraan te houden.

Heeft ie daar geen zin in moet hij wat anders gaan doen of er een dictatuur van maken.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_44133927
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:29 schreef Floripas het volgende:

[..]

Die arme asielzoekers hebben nu een democratische meerderheid achter zich. Basta cosi.
Helaas zo....maar om daarvoor nu ineens met het schuim op de bek dingen voor te gaan eisen of moties van wantrouwen voor in te dienen gaat mij veels te ver. Er zijn veel belangrijkere dingen in dit land die de aandacht verdienen. Deze aandacht is gewoon heel goedkoop scoren voor Bos/Halsema.
pi_44133942
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:25 schreef wonko het volgende:

[..]

Het grootste deel van degenen waarvan het dossier uiteindelijk afgehandeld is, en die een verblijfsvergunning gekregen hebber, hebben dat gekregen omdat ze er recht op bleken te hebben. Volgens de geldende wet.Niks pardon, niks schrijnenende omstandigheden: onrechtmatig in een ondeugdelijke status gepropt.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44134000
quote:

[..]

De Kamer is, in mijn optiek, het hoogste orgaan van Nederland, namelijk de direct verkozen volksvertegenwoordigers. Waarom zouden die nu niet over zoiets mogen beslissen?
Psst.. Politie Twente geeft signaal t.a.v. generaal pardon
pi_44134080
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:37 schreef wonko het volgende:

[..]

Helaas zo....maar om daarvoor nu ineens met het schuim op de bek dingen voor te gaan eisen of moties van wantrouwen voor in te dienen gaat mij veels te ver. Er zijn veel belangrijkere dingen in dit land die de aandacht verdienen. Deze aandacht is gewoon heel goedkoop scoren voor Bos/Halsema.
Ehm het gedrag van mevrouw Verdonk is de reden dat het kabinet is gevallen. Dat ging echt niet alleen om het gedonder met AHA. Er is nu een duidelijke kamermeerderheid tegen het beleid van mevrouw Verdonk dan is het toch logisch dat die meerderheid er op aandringt dat ze stopt met haar uitzettingen tot er een nieuw kabinet is?
pi_44134146
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ehm het gedrag van mevrouw Verdonk is de reden dat het kabinet is gevallen. Dat ging echt niet alleen om het gedonder met AHA. Er is nu een duidelijke kamermeerderheid tegen het beleid van mevrouw Verdonk dan is het toch logisch dat die meerderheid er op aandringt dat ze stopt met haar uitzettingen tot er een nieuw kabinet is?
Was dat het maar...wat zij eisen is een onomkeerbare toezegging dat er een generaal pardon komt.
  maandag 4 december 2006 @ 15:42:20 #47
66444 Lord_Vetinari
pi_44134158
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:37 schreef wonko het volgende:

[..]

Er zijn verkiezingen geweest. Er is een beëdigde volksvertegenwoordiging. Die mag doen wat ze wil. Als die een Kamermeerderheid weet te krijgen voor een motie, waarom zou men die motie dan niet indienen? En waarom zou men een kabinet, wat zelf totale lak heeft aan alle afspraken, gaan ontzien? Naar huis schoppen, is mijn motto, hoe sneller hoe beter.
  maandag 4 december 2006 @ 15:43:58 #48
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44134220
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:37 schreef sigme het volgende:h
et grootste deel van degenen waarvan het dossier uiteindelijk afgehandeld is, en die een verblijfsvergunning gekregen hebber, hebben dat gekregen omdat ze er recht op bleken te hebben.
onafhankelijke bron?
  maandag 4 december 2006 @ 15:44:12 #49
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44134230
ach.. staatsrecht is nou eenmaal niet het sterkste punt van Balkenende en nu Donner hem niet meer souffleert gaat het dus mis..
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_44134281
quote:
Zeer verneukeratieve titel. Burgermeesters geven politie opdracht tot ambtelijke ongehoorzaamheid. Dat is een betere.
pi_44134326
Balkenende heeft nog niet helemaal door dat het politieke landschap een beetje veranderd is na de verkiezingen..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44134398
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Er zijn verkiezingen geweest. Er is een beëdigde volksvertegenwoordiging. Die mag doen wat ze wil. Als die een Kamermeerderheid weet te krijgen voor een motie, waarom zou men die motie dan niet indienen? En waarom zou men een kabinet, wat zelf totale lak heeft aan alle afspraken, gaan ontzien? Naar huis schoppen, is mijn motto, hoe sneller hoe beter.
Er moet ook nog een land bestuurd worden...eventjes nog en dan is er een nieuw kabinet en alle ruimte om allerlei beslissingen te nemen. Om dat nou met veel ellende wat te versnellen.
  maandag 4 december 2006 @ 15:53:26 #53
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_44134576
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:31 schreef Sybesma het volgende:
Het blijft een domme zet van BOS... Tenzij hij echt niet WIL regeren..

Onderhandelen is noodzakelijk als je SP PvdA en CDA in 1 kabinet wilt hebben. Dat gaat op deze manier dus nooit lukken.

Dinsdag verdonk nog even naar huis sturen zodat de hele VVD opstapt uit het kabinet. Zeer goed voor het bestuur van dit land.

Schaf dan het kabinet gewoon af en regeer maar met moties die het halen want samenwerken daar zal het zo moeilijk van gaan komen lijkt me....
Wie gaat die moties uitvoeren dan? Juist, het kabinet
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_44134610
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:48 schreef wonko het volgende:

[..]

Er moet ook nog een land bestuurd worden...eventjes nog en dan is er een nieuw kabinet en alle ruimte om allerlei beslissingen te nemen. Om dat nou met veel ellende wat te versnellen.
Dat nieuwe kabinet gaat de ruimte om beslissingen te nemen juist beperken. Nú is er alle ruimte om beslissingen te nemen. Zodra er een nieuw kabinet zit dat door een meerderheid wordt gesteund, ligt alles wat in het regeerakkoord wordt afgesproken, praktisch vast. "Alle ruimte om allerlei beslissingen te nemen", daar versta ik iets anders onder.
pi_44134655
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:48 schreef wonko het volgende:

[..]

Dus we doen maar precies wat Balkenende zegt in die tussentijd? Terwijl de meerderheid van de bevolking heeft laten zien het daar niet mee eens te zijn?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_44134739
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:55 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dus we doen maar precies wat Balkenende zegt in die tussentijd? Terwijl de meerderheid van de bevolking heeft laten zien het daar niet mee eens te zijn?
Euh...een meerderheid van de kamer op een bepaald moment bedoel je?
pi_44135032
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:57 schreef wonko het volgende:

[..]

Dat is hoe we de meerderheid van de volkswil proberen te benaderen in dit land. En hoe korter geleden de verkeizingen, hoe meer het geacht wordt overeen te stemmen.
pi_44135251
Balkenende heeft wel een punt vind ik, voor een deel.

Maar het kabinet is toch zelf begonnen met dat boerka verbod. Daarmee heeft hij zijn rechten verspeeld.
pi_44135273
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:46 schreef venomsnake het volgende:
Balkenende heeft nog niet helemaal door dat het politieke landschap een beetje veranderd is na de verkiezingen..
Ik geef hem nog een maand of 3 en dan horen we weinig meer van hem.
pi_44135395
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:12 schreef SCH het volgende:
Balkenende heeft wel een punt vind ik, voor een deel.

Maar het kabinet is toch zelf begonnen met dat boerka verbod. Daarmee heeft hij zijn rechten verspeeld.

Dat steunt toch op een stevige kamermeerderheid? Oude en nieuwe kamer? Of niet?
pi_44135677
Ik begrijp maar niet dat die Hoekstra Jan-Peuter niet eens op zijn lazer geeft. De informateur heeft wél een grondige kennis van het staatsrecht en is een fervent tegenstander van dichtgetimmerde akkoorden en parlementen die buiten spel staan.

Natuurlijk begrijp ik best dat Huilebalkje het niet leuk vindt dat al zijn 'concessies' die hij van zijn eigen achterban toch al moest doen (asielbeleid, huur) al weg zijn voor hij iets terug kan geven, maar zo werkt machtspolitiek nu eenmaal.

Fluks afvoeren naar een leuk adviesorgaantje en weer een ouderwetse katholieke draaikont naar voren schuiven is mijn ongevraagd advies aan het CDA. Mocht die niet voorhanden zijn, dan maar een rechtsstatelijk oud-ARP'er die het landsbelang belangrijker vindt dan Jan-Peuter's pruilmondje.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 december 2006 @ 16:24:07 #62
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44135728
Balkenende begint zo langzamerhand te beseffen dat een rechts minderheidskabinet onmogelijk is......... dus moet hij voor de onderhandelingen met het linkse blok de hakken in het zand zetten
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_44135743
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:45 schreef wonko het volgende:

[..]

Zeer verneukeratieve titel. Burgermeesters geven politie opdracht tot ambtelijke ongehoorzaamheid. Dat is een betere.
De politie van Enschede is wel vaker ambtelijk ongehoorzaam geweest. Tijdens WOII stond men bekend bij de Duitse bezetter als uiterst onbetrouwbaar. Joodse gezinnen kregen vaak bericht de dag voordat ze opgehaald zouden worden met de boodschap dat de koffers klaargezet moesten worden.......met andere woorden ......maak dat je wegkomt !!!! Het resultaat was dat Enschede een kleiner deel van de Joodse gemeenschap verloor dan ander steden

Ik heb ook altijd de gewoonte om bij bepaalde personen te bedenken wat hun houding tijdens WOII zou zijn geweest.
Bij Rita Verdonk wil ik daar liever geen commentaar op geven maar haar opportunisme doet mij het ergste vrezen.
Jan Marijnissen zou als een Nederlandse Tito de SP kaders organiseren en de bergen in gaan ( als wij die al zouden hebben )
  maandag 4 december 2006 @ 16:28:32 #64
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_44135896
Balkenende laat nu dermate lang niet zien wat hij wel wil, ook voor de verkiezingen, dat hij nu langzaam iedereen begint te irriteren.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_44136001
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:57 schreef wonko het volgende:

[..]

Die de het volk vertegenwoordigen voor een periode vanaf het moment dat ze gekozen werden .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')