abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44135288
2 dingen die ik niet zo goed begrijp

1 waarom heeft die dader het gedaan?
2 waarom is er zo'n enorme media ophef over? er gebeuren in Nederland jaarlijks een aantal gezinsmoorden, waarbij 1 v/d ouders het hele gezin omleggen. Dat nieuws is meestal na 1of2 dagen niet meer in beeld..
Nothing to see here, carry on
pi_44135380
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:13 schreef RijstNatie het volgende:

2 waarom is er zo'n enorme media ophef over? er gebeuren in Nederland jaarlijks een aantal gezinsmoorden, waarbij 1 v/d ouders het hele gezin omleggen. Dat nieuws is meestal na 1of2 dagen niet meer in beeld..
Ik denk dat niemand " Het Waarom" begrijpt.......
pi_44135385
quote:

Omdat punt 1 zo onduidelijk is.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_44135427
quote:

geeft aan hoe de rechtsorde is geschokt in dit geval...
pi_44135464
quote:

Je zegt het zelf al. Dat zijn gezinsmoorden, dus dan is het motief snel te achterhalen.
Houd van een lijntje.
  maandag 4 december 2006 @ 16:17:30 #256
3542 Gia
User under construction
pi_44135470
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

In de kern gaat het om het beschikken over "vrije wil" ten tijde van het misdrijf. Echter best wel controversieel, zelfs onder forensische psychologen.......

Er schuilen grote dilemma's rond dit begrip....
Inderdaad. Feit is wel dat hij met een mes op zak de school inliep. Als hij dat vervolgens gebruikt, lijkt me dat geen geval van verminderd toerekeningsvatbaar. Als dat mes daar gewoon in die klas lag en hij had het gepakt in een vlaag van verstandsverbijstering, dan was het wat anders.
Het lijkt me niet dat iemand zomaar met een mes rondloopt. Iemand die altijd een mes op zak heeft, anders dan een klein zwitsers zakmesje, heeft meestal niets goeds in de zin. En dan is er m.i. al voorbedachte rade.
  maandag 4 december 2006 @ 16:19:02 #257
3542 Gia
User under construction
pi_44135537
quote:
er gebeuren in Nederland jaarlijks een aantal gezinsmoorden, waarbij 1 v/d ouders het hele gezin omleggen. Dat nieuws is meestal na 1of2 dagen niet meer in beeld..
Kijk eens terug hoe lang het over Richardje ging? Dagenlang hoor.
pi_44135758
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. Feit is wel dat hij met een mes op zak de school inliep. Als hij dat vervolgens gebruikt, lijkt me dat geen geval van verminderd toerekeningsvatbaar. Als dat mes daar gewoon in die klas lag en hij had het gepakt in een vlaag van verstandsverbijstering, dan was het wat anders.
Ook bij een moord (=doodslag met voorbedachte rade) kan er sprake zijn van verminderd toerekeningsvatbaarheid. Er kan namelijk sprake zijn van een aangetaste vrije wil ten tijde van het misdrijf. Iemand kan bijvoorbeeld handelen vanuit een psychose; stemmen horen en opdrachten krijgen van die stemmen, en daar geen weerstand tegen kunnen bieden.....Stemmen die iemand opdracht geven om iemand te vermoorden..Die is het schoolvoorbeeld van een aangetaste vrije wil. In dat geval kan de rechter de verdachte niet (volledig) verantwoordelijk houden voor het delict....
quote:
Het lijkt me niet dat iemand zomaar met een mes rondloopt. Iemand die altijd een mes op zak heeft, anders dan een klein zwitsers zakmesje, heeft meestal niets goeds in de zin. En dan is er m.i. al voorbedachte rade.
Iemand kan ook een (zak)mes bij zich dragen, omdat hij/zij zich bedreigd voelt. En hoeft dus niet altijd het kwade in de zin te hebben...Maar in een dergelijk geval maakt het je positie niet sterker, zeker als er twijfel is tussen doodslag en moord. Juridisch maakt dat heel verschil en wordt terecht verschillend bestraft..
pi_44135873
Verdachte moord Jesse Dingemans langer vast

Uitgegeven: 4 december 2006 16:17

BREDA - De 22-jarige verdachte van de moord op de 8-jarige basisschoolleerling Jesse Dingemans uit Hoogerheide zit voorlopig vast.

De rechter-commissaris heeft zijn hechtenis maandagmiddag verlengd met veertien dagen, aldus een woordvoerder van de rechtbank.

BRON www.nu.nl

Die houden ze toch niet zomaar langer vast neem ik aan....
  maandag 4 december 2006 @ 16:56:32 #260
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_44136959
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Een redenering als een doelnet. Zeker 95% gapend gat.

Wellicht heeft iemand een mes op zak ter verdediging? Goede kans dat dit bij deze jongen niet helemaal het geval was. Maar om dat te vertalen naar iedereen die (om het even wat voor) een wapen bij zich draagt...
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_44137310
Ik begrijp een ding niet.......................Als Julien C werkelijk de dader is dan moeten er zo kort na de daad toch bloedsporen op zijn kleding aanwezig zijn? Hij is betrekkelijk snel na de moord aangehouden en is dus nooit in staat geweest om alle sporen te wissen. Als er bloedsporen zijn aangetroffen is een bekentenis helemaal niet nodig.

Het kan ook zijn dat de politie deze informatie nog niet naar buiten brengt.
  maandag 4 december 2006 @ 17:10:28 #262
3542 Gia
User under construction
pi_44137460
quote:
Update 16.48 uur
Inmiddels heeft de rechter-commissaris besloten de voorlopige hechtenis van Julien C. met 14 dagen te verlengen. Dat is de maximale duur bij een eerste voorgeleiding. Later kan worden besloten om die periode steeds met 30 dagen te verlengen.

De verdachte zei bij zijn voorgeleiding dat hij wél in de school is geweest, maar dat hij Jesse niet heeft vermoord. De rechter-commissaris vond echter dat er genoeg redenen zijn om C. hangende het politie-onderzoek, voorlopig vast te laten zitten.
Yeah right. En hij heeft niks gezien en gehoord en ook niet iemand anders weg zien lopen?
pi_44137895
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:06 schreef druze_eddy het volgende:
Ik begrijp een ding niet.......................Als Julien C werkelijk de dader is dan moeten er zo kort na de daad toch bloedsporen op zijn kleding aanwezig zijn? Hij is betrekkelijk snel na de moord aangehouden en is dus nooit in staat geweest om alle sporen te wissen. Als er bloedsporen zijn aangetroffen is een bekentenis helemaal niet nodig.
Als die bloedsporen op zijn kleding zitten, is dat waarschijnlijk niet voldoende als bewijs dat hij de moord heeft gepleegd. Hij kan immers in het bijzijn van de moord (door een evt tweede verdachte) bloed aan zijn kleding hebben gekregen. En zo zijn er nog meer scenario's te verzinnen.....

Maw er is meer nodig voor een (sluitend) wettig en overtuigend bewijs. Bij zonder wenselijk is een bekentenis en aanvullend strategisch bewijs. Motief en achtergronden etc....
quote:
Het kan ook zijn dat de politie deze informatie nog niet naar buiten brengt.
Hangende het politie onderzoek zal de poltitie en justitie idd spaarzaam zijn met informatie naar buiten. Ze willen hiermee de verdachte niet wijzer maken dan deze is (via advocaat). Verder zullen waarschijnlijk nog getuigen moeten worden gehoord. Die wil je als politie uiteraard niet beinvloeden met "wetenschap".....Het kan het onderzoek en bewijsvoering ernstig schaden.

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 04-12-2006 18:33:04 ]
pi_44138143
quote:

Waarschijnlijk is de dader de enige die het op dit moment weet...en mischien zelfs dat nog niet eens...
pi_44139355
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:22 schreef EchtGaaf het volgende:

Hangende het poltite onderzoek zal de poltitie en justitie idd spaarzaam zijn met informatie naar buiten. Ze willen hiermee de verdachte niet wijzer maken dan deze is (via advocaat). Verder zullen waarschijnlijk nog getuigen moeten wordne gehoord. Die wil je als politie uiteraard niet beinvloeden met "wetenschap".....Het kan het onderzoek en bewijsvoering ernstig schaden.
Lijkt mij niet, volgens mij is de OM verplicht al het bewijs te delen met de andere partij, om zo een eerlijk process te krijgen. Als men hier fout mee om gaat kan de hele rechtzaak geseponeerd worden.

Of dat geld alleen voor rechtzaken...

[ Bericht 8% gewijzigd door Xith op 04-12-2006 18:10:47 ]
pi_44139951
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:05 schreef Xith het volgende:

[..]

Lijkt mij niet, volgens mij is de OM verplicht al het bewijs te delen met de andere partij, om zo een eerlijk process te krijgen. Als men hier fout mee om gaat kan de hele rechtzaak geseponeerd worden.

Of dat geld alleen voor rechtzaken...
Dank voor je reactie

1 een getuige is moet onafhanlijk zijn.....
2 uiteraard dient het OM zorg te dragen dat het proces zo eerlijk mogelijk is. Anders zou het OM weinig kans maken bij de rechter. Een sepot hoeft imo niet, immers een sepot is van toepassing als er geen of "te weinig" een zaak is....Volgens mij is het OM die bepaalt of een zaak wordt geseponeerd. Bij een dubieus proces zal de rechter niet zo snel tot een vonnis kunnen komen en leidt imo dan sneller tot vrijspraak....

Als ik kijk naar de zaak Johan Frederik S. is het OM juist zo spaarzaam met informatie, om te voorkomen dat Johan "wijzer"wordt gemaakt dan hij nu al is". Eea heeft te maken dat hij zijn getuigenissen kan reconstrueren in eigen voordeel (vb alibi's). ( Zedenverdachte Johan Frederik S. # het proces )

[ Bericht 5% gewijzigd door EchtGaaf op 04-12-2006 20:08:11 ]
pi_44141236
Een getuige is een onafhankelijke partij, een getuige is niets meer dan bewijsmateriaal dat praat.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  maandag 4 december 2006 @ 19:17:55 #268
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_44141551
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Sommige psychopaten kunnen met hun antisociale inslag ook uitstekend functioneren in de maatschappij. Bijv. als een over lijken gaande sales manager of een sadistische onderofficier in het leger. Er is kortom geen peil op te trekken.
pi_44143192
Ik hoorde net op het NOS-journaal dat Jesse donderdagochtend in besloten kring wordt begraven.
pi_44143218
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:08 schreef PhalanX het volgende:
Een getuige is een onafhankelijke partij, een getuige is niets meer dan bewijsmateriaal dat praat.
Een getuige dient idd onafhankelijk te zijn, anders kan deze idd niet getuigen....
pi_44143416
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een getuige dient idd onafhankelijk te zijn, anders kan deze idd niet getuigen....
nooit? als ik met mijn vriend ergens fiets, en hij wordt overvallen, dan kan ik toch wel getuigen (of is het dan alleen 'verhoren' ) En hoe bepalen ze of iemand onafhankelijk is... als ik zeg dat ik daar gewoon fietste ..
Haleloeja
pi_44143718
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:13 schreef Gelderland het volgende:

[..]

nooit? als ik met mijn vriend ergens fiets, en hij wordt overvallen, dan kan ik toch wel getuigen (of is het dan alleen 'verhoren' )
Dat is een goeie.......Tja, hoe onafhankelijk kan je dan zijn....? Ik weet niet hoe zwaar ze dan je getuigenis laten gelden....
quote:
En hoe bepalen ze of iemand onafhankelijk is... als ik zeg dat ik daar gewoon fietste ..
Ze zullen proberen of je getuigenis wel consistent is....Ze hebben speciale ondervragingstechnieken....

Tja, het is altijd discutabel hoe je in gegeven situatie idd onafhankelijk kan zijn...Lastig dus
pi_44146701
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Getuigen? Tegen Julien C.? Doe geen moeite. Julien C. AFtuigen mag wèl!!! ALS-ie 't inderdaad gedaan heeft.
En voor iedereen die deze gruwelijke moord zonodig van een wetenschappelijke kant wil bespreken: MIJ boeit dat niet. Dat Jesse's ouders hun zoontje kwijt zijn vind ik véél erger dan hier te gaan redetwisten wat nou het verschil is tussen tijdelijk niet toerekeningsvatbaar of helemáál knettergek. Die vent mag wat mij betreft levenslang achter de tralies; eerlijk gezegd heb ik nog liever dat-ie tegen een pistool aan loopt dat "per ongeluk" afgaat en een gaatje in Julien's knar achterlaat. Opgeruimd staat netjes. Confereren en debatteren jullie lekker verder, ik ga maffen. De groeten!
pi_44146806
net wat ik al zei, tot op heden ontkent hij, alle opties zijn nog open, ook eventuele beerputten kunnen nog niet worden uitgesloten, het is nog te vers.
Belangrijk is dat mensen die het onderzoek leiden geen oogkleppen op hebben en niet zwichten voor de fanatieke 'Jihadisten' van de media....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_44147833
Jesse ligt in het mortuarium, je kind moeten begraven wat afschuwelijk
thuis ligt nog alles van hem, kleren speelgoed z'n geur hangt er nog, iemand missen aan de eettafel...
Wat een pijn.
it's better than yours
  maandag 4 december 2006 @ 22:34:14 #276
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44148152
quote:
Op maandag 4 december 2006 21:41 schreef JohnDope het volgende:
net wat ik al zei, tot op heden ontkent hij, alle opties zijn nog open, ook eventuele beerputten kunnen nog niet worden uitgesloten, het is nog te vers.
Belangrijk is dat mensen die het onderzoek leiden geen oogkleppen op hebben en niet zwichten voor de fanatieke 'Jihadisten' van de media....
Wat bedoel je?
pi_44148805
ik bedoel dat het bij mij een beetje over komt alsof die jongen al veroordeeld is en het een blamage zou zijn wanneer iedereen zich blindstaart op die ene jongen, terwijl de werkelijke dader misschien vrij rondloopt.

ik was niet bij die verhoren, ik weet niet hoeveel waarde wij aan zijn ontkenning moeten toekennen. Maar eerst werd hij afgeschilderd als een lompe Schizofreen die als een dolle maar lukraak 'zijn slag' sloeg en nu wordt hij afgeschilderd als berekende ontkenner.
Ik weet niet veel van psychologie, maar echt heldere gesprekken zijn er niet te voeren met een verdachte wanneer die in een psychose zit, laat staan dat de verdachte dan in staat is om te ontkennen. En iemand die 'bij kennis is' die gaat niet zomaar lukraak iemand neersteken, dan moet diegene een motief hebben.
Dus er klopt gewoon iets niet in dat verhaal.

[ Bericht 3% gewijzigd door JohnDope op 04-12-2006 23:01:39 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_44149585
quote:
Op maandag 4 december 2006 21:38 schreef progrock het volgende:

[..]

Getuigen? Tegen Julien C.? Doe geen moeite. Julien C. AFtuigen mag wèl!!! ALS-ie 't inderdaad gedaan heeft.
En voor iedereen die deze gruwelijke moord zonodig van een wetenschappelijke kant wil bespreken: MIJ boeit dat niet. Dat Jesse's ouders hun zoontje kwijt zijn vind ik véél erger dan hier te gaan redetwisten wat nou het verschil is tussen tijdelijk niet toerekeningsvatbaar of helemáál knettergek. Die vent mag wat mij betreft levenslang achter de tralies; eerlijk gezegd heb ik nog liever dat-ie tegen een pistool aan loopt dat "per ongeluk" afgaat en een gaatje in Julien's knar achterlaat. Opgeruimd staat netjes. Confereren en debatteren jullie lekker verder, ik ga maffen. De groeten!
Uiteraard dient de dader zeer zwaar te worden bestraft (cq langdurig uit de maatschappij te worden verwijderd) . Want de ouders van Jesse is hun zoontje ontnomen. Uiteraard dient het recht zijn beloop te hebben. We moeten niet door de begrijpelijk emotie die er is, ons niet laten afglijden naar een benanenrepubliek....We leven nog steeds i een rechtstaat...

Gelukkig hebben we hier een onafhankelijk rechter. Die zal beslissen of verdachte een aanvullend onderzoek op zijn geestesgesteldheid moet ondergaan. Dan pas kan worden bekeken of er sprake is van een verminderd toerekeningsvatbaarheid.

Mocht dat laatste idd blijken, dan is verdachte ook goed zuur. Want TBS kent namelijk open einde en kan keer op keer worden verlengd. Niet voor niets hebben criminelen liever een tijdelijke (lange) gevangenisstraf dan TBS voor onbepaalde tijd....

De impact van een celstraf icm TBS met dwangverpleging hoeft zeker niet minder te zijn dan alleen een hele lange celstraf of zelfs levenslang...

Dus mensen het verminderder toerekeningsvatbaar zijn, is bepaald geen escape om er deels onderuit te kunnen komen. Ik hoop dat misverstand een beetje uit de weg te ruimen..

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 05-12-2006 00:25:12 ]
pi_44149741
quote:
Op maandag 4 december 2006 21:41 schreef JohnDope het volgende:
En zo is het.
pi_44151678
quote:
Op maandag 4 december 2006 22:52 schreef JohnDope het volgende:
ik bedoel dat het bij mij een beetje over komt alsof die jongen al veroordeeld is en het een blamage zou zijn wanneer iedereen zich blindstaart op die ene jongen, terwijl de werkelijke dader misschien vrij rondloopt.

ik was niet bij die verhoren, ik weet niet hoeveel waarde wij aan zijn ontkenning moeten toekennen. Maar eerst werd hij afgeschilderd als een lompe Schizofreen die als een dolle maar lukraak 'zijn slag' sloeg en nu wordt hij afgeschilderd als berekende ontkenner.
Ik weet niet veel van psychologie, maar echt heldere gesprekken zijn er niet te voeren met een verdachte wanneer die in een psychose zit, laat staan dat de verdachte dan in staat is om te ontkennen. En iemand die 'bij kennis is' die gaat niet zomaar lukraak iemand neersteken, dan moet diegene een motief hebben.
Dus er klopt gewoon iets niet in dat verhaal.
er is meer dan een psychose, hoor, aan geestesziekten, en aangezien we van een evt motief nog niets weten, zou het zomaar kunnen dat we met een 2e Richard H. te maken hebben.

die had een in zijn ogen volkomen gerechtvaardigd motief, egocentrisch en narcistisch als hij ws was, "ik wilde mijn minnares ontvangen, en dús moesten mijn vrouw en kinderen weg" , zijn zin voor alles, de rest is ondergeschikt, onbelangrijk.

Richard H. zat niet in een psychose, had een, in de ogen van normale mensen, volkomen van de pot gerukt motief voor zijn gruwelijke daad, je eigen kids wurgen omdat je een of ander wijf in huis wil halen,en toch was de man volledig bij zinnen, heeft alles rustig voorbereid tot en met zijn gespeelde paniek en oneindig verdriet aan toe, huilend samen met zijn (groot cq schoon)ouders op de bank zitten in afwachting van nieuws over zijn vermiste vrouw en kinderen, terwijl hij zelf een week terug hun levenloze lichamen in een bos gedumpt had, en daarna gewoon naar kantoor gegaan is, waar niemand iets aan zijn gedrag gemerkt heeft, en sowieso niemand , familie en vrienden niet , tot die tijd ook maar had kunnen vermoeden dat hij tot geweld in staat was, laat staan moord, laat staan moord op zijn eigen kinderen en vrouw.

Je hoeft dus niet zichtbaar mesjogge te zijn om mesjoggene dingen te doen, je kan volledig normaal ogen, goed functioneren, sympathiek en sociaal overkomen, maar ondertussen zo gestoord en asociaal zijn als een....psychopaat bv?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_44152204
Stel dat we dan met een 2de richard H. te maken hebben, wat zou dan zijn volkomen van de pot gerukte motief zijn?
pi_44154414
Ik hoorde net op de radio dat de dader Jesse heeft omgebracht omdat hij hem betrapte op een inbraak...

Ik weet nou niet of Julien C nu bekent heeft of niet...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_44154550
HOOGERHEIDE - De achtjarige Jesse Dingemans is vermoord omdat hij onbedoeld de 22-jarige Julien C. betrapte in de school.

Dat stellen Brabantse recherchebronnen tegenover De Telegraaf.

Volgens de bronnen rond het onderzoek zijn er sterke redenen om aan te nemen dat Julien C. vrijdagochtend op dievenpad was in basisschool Klim-Op in Hoogerheide. Toen Jesse van zijn juf Ilona even uit de aula mocht om iets op te halen uit het schoollokaal, kwam het jongetje de insluiper tegen. Beiden kenden elkaar: Julien C. is de halfbroer van Jesses klasgenootje en vriendje Yuri (8).

Het rechercheteam gaat er volgens de bronnen van uit dat Julien C., die na zijn vrijlating uit de gevangenis nog in zijn proeftijd verkeerde, zich betrapt voelde en geen andere uitweg zag dan de getuige het zwijgen op te leggen. Hij zou de bedoeling hebben gehad rustig de school te verlaten, zonder opnieuw in de gevangenis te hoeven belanden.

Hij werd echter gezien door het onderwijzend personeel, dat de politie een signalement kon geven: een man met een lange jas en capuchon.

Julien C., die in de middag na het moorddrama werd aangehouden in Hoogerheide, gaf gisteren toe tegenover de rechter-commissaris dat hij vrijdag in de school was geweest, maar ontkende opnieuw iets met de moord te maken te hebben.

Justitie was op de hoogte dat Julien C. te boek stond als een tikkende tijdbom. Drie jaar geleden waarschuwden de reclassering en een psycholoog al dat het opnieuw goed fout met hem kon gaan.

De deskundigen deden dat tijdens een rechtszaak tegen C. wegens een gewapende overval op een supermarkt in de Bredase wijk Belcrum. In 2004 werd hij veroordeeld tot anderhalf jaar gevangenisstraf en behandeling in Groot Batelaar in Lunteren, een forensisch therapeutische open kliniek 'voor cliënten die zichzelf en anderen grote schade hebben toegebracht'.

Bij de supermarktoverval in 2003 bedreigde C. twee caissières met een namaakwapen. De een kreeg het neppistool tegen de slaap gedrukt, de ander tegen de zij. Julien C. nam ongeveer 3500 euro kasgeld mee en verliet de supermarkt met de woorden 'dankjewel'. In de rechtszaal bleef C. onbewogen en toonde geen enkel berouw.

Deskundigen kwalificeerden zijn koele houding als 'zorgelijk'.

Volgens een psycholoog kampte de toen 19-jarige Hoogerheidenaar met zelfoverschatting, een zwak normbesef, gebrek aan angst en impulsiviteit. Zijn persoonlijkheid vertoonde antisociale en narcistische aspecten.
  dinsdag 5 december 2006 @ 08:29:08 #284
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_44154751
Kortom : een walgelijk figuur.......
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_44154777
eng mannetje
pi_44155619
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 07:40 schreef Ticootje het volgende:
Ik hoorde net op de radio dat de dader Jesse heeft omgebracht omdat hij hem betrapte op een inbraak...

Ik weet nou niet of Julien C nu bekent heeft of niet...
Hij ontkent nog steeds, dat haal ik althans uit de reactie van de advocaat van de verdachte.
pi_44155678
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 09:32 schreef Stali het volgende:

[..]

Hij ontkent nog steeds, dat haal ik althans uit de reactie van de advocaat van de verdachte.
Je had gelijk hè.
I´m back.
pi_44155794
Verdachte moord blijft ontkennen
Door Hessel de Ree

Dinsdag 5 december 2006, BREDA - Julien C., de 22-jarige verdachte van het doden van vanJesse Dingemans (8) in Hoogerheide, blijft ontkennen iets met het misdrijf temaken te hebben. Desondanks zag de rechter-commissaris gisteren genoeg reden omhem nog maximaal veertien dagen vast te houden.

Het Openbaar Ministerie in Breda lijkt er van overtuigd dat het de juisteverdachte in handen heeft.
Toch geeft het OM ondanks grote druk van de mediageen enkele informatie over bijvoorbeeld de toedracht van het misdrijf en blijft ook het motief een volstrekt raadsel. Dat heeft volgens woordvoerster Martine Pilaar te maken 'met het onderzoeksbelang' en 'de zorgvuldigheid' waarmee het OM de zaak wil afhandelen. „We willen zelf bepalen wanneer we naar buiten treden."
Ook de advocaat van Julien C., Henk van Asselt, moet er in opdracht van de officier van justitie het zwijgen toedoen. Hij kon maandag alleen bevestigen dat zijn cliënt op de school is geweest. „Dat heeft in alle kranten gestaan. Maar hij heeft een ander, bizar verhaal over wat er is gebeurd. Hij maakt verder een heel rustige indruk."
Als de in Den Haag wonende C. blijft ontkennen, moet het bewijs helemaal komen van onder andere technisch onderzoek. Het kan dagen duren voordat het Nederlands Forensisch Instituut bijvoorbeeld mogelijk aangetroffendna-materiaal, zoals bloed, heeft onderzocht. Het is niet bekend of er een moordwapen is gevonden en zelfs niet of de dader een wapen heeft gebruikt. Een van de sporen die vermoedelijk wordt onderzocht, is een plastic tas die zou zijn gevonden in de Dennenlaan, vlakbij de woning van de moeder en stiefvadervan de verdachte.
Een getuige zegt te hebben gezien dat een op de verdachte lijkende jongeman hier kort na de moord een tas met een kledingstuk in de bosjes heeft achtergelaten.
Het OM zal vermoedelijk wachten met verdere mededelingen tot dat het meer juridische zekerheid over dit soort zaken heeft verkregen. De politie moet talrijke getuigenverklaringen beoordelen, bijvoorbeeld van mensen die de verdachte hebben zien lopen rond of in de school.
Woensdag over een week moet Julien C. voor de meervoudige kamer verschijnen voor de volgende verlenging van zijn bewaring. Duidelijk is intussen dat de verdachte, die in Den Haag een eigen bedrijfje zou hebben, pas onlangs uit deproeftijd is gekomen die de rechtbank hem had opgelegd na de beroving van de Super de Boer-supermarkt in de Bredase wijk Belcrum in 2003. C. maakte bij deze gewapende roof een uiterst beheerste en beredeneerde indruk. Een kliniek in Lunteren heeft hem psychiatrisch onderzocht of behandeld.

Jesse Dingemans wordt donderdag begraven. De uitvaartdienst is om 11.00 uur inde kerk van de O.L. Vrouwe Hemelvaart in Hoogerheide. De dienst is alleen voorgenodigden.

Bron http://www.bndestem.nl/dramaschoolhoogerheide/article894485.ece
pi_44156011
Ik vind het toch maar raar hoor....

Misschien heeft hij wel echt niets met de moord te maken, hoe bizar dat ook lijkt...
pi_44156395
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 08:32 schreef janimie het volgende:
eng mannetje
Opsluiten en sleutel omsmelten tot hangslot !
pi_44157168
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 00:32 schreef JohnDope het volgende:
Stel dat we dan met een 2de richard H. te maken hebben, wat zou dan zijn volkomen van de pot gerukte motief zijn?
betrapt worden door een kind dat hem kent, in proeftijd zitten, niet terug willen.
dat is hem blijkbaar het leven van dat kind waard, en dat lijkt mij toch redelijk van de pot gerukt.

gezien het onderscheid dat meneer maakte tussen dieven en gewapende overvallers hebben we al kunnen zien dan meneer een van de pot gerukte manier heeft om zijn daden te vergoeilijken/bagatelliseren "dieven zijn sneaky, ik deed het openlijk" "het wapen was nep, hoor".

dat maakt het ook logischer dat hij blijft ontkennen, hij vindt het een kinderleven waard om uit de gevangenis te blijven voor diefstal, wat zal hij dan doen om voor moord uit de gevangenis te blijven, precies ontkennen, net zo lang tot hij geen kant meer op kan, en blijkbaar ziet hij nu nog een uitweg, ze hebben het moordwapen niet.
en als hij geen kant meer op kan, zal hij ws nog wel een reden vinden waarom hij er ofwel niets aan kon doen, ofwel het weer bagatelliseren "ja maar ik deed het heel snel, hoor, het kind heeft niet geleden, ik ben geen wrede killer of zo, die zijn sneaky"
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_44157373
quote:
OM zwijgt over motief moord Jesse

(Novum) - Het Openbaar Ministerie (OM) doet geen uitspraken over het mogelijke motief voor de moord op de 8-jarige Jesse Dingemans. Een woordvoerder van het OM wil een bericht hierover dinsdag in De Telegraaf niet bevestigen of ontkennen zolang het onderzoek loopt. De krant meldde op basis van bronnen rond het onderzoek dat Jesse de 22-jarige verdachte betrapte en hij daarom zou zijn neergestoken.
De man werd vrijdag aangehouden, kort na de moord op het jongetje in basisschool de Klim-Op in het Brabantse Hoogerheide. Hij zou hem met een mes om het leven hebben gebracht. Het jongetje had de aula van zijn school verlaten om iets op te halen in zijn klaslokaal, toen hij een man tegen het lijf liep. Kort daarna werd de leerling dood gevonden met ernstig letsel in de halsstreek. Tienduizenden mensen lieten in diverse condoleanceregisters een reactie achter.

Het rechercheteam gaat ervan uit dat de verdachte, die na zijn vrijlating uit de gevangenis nog in zijn proeftijd verkeerde, zich betrapt voelde en geen andere uitweg zag dan de getuige het zwijgen op te leggen, melden de bronnen in de krant. Hij zou de bedoeling hebben gehad rustig de school te verlaten, zonder opnieuw in de gevangenis te belanden.

Maandag oordeelde de rechter-commissaris van de rechtbank in Breda dat de verdachte van de moord op Jesse nog zeker twee weken blijft vastzitten.

bron
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:22:39 #293
3542 Gia
User under construction
pi_44160596
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 09:42 schreef Snoet123 het volgende:
Het is niet bekend of er een moordwapen is gevonden en zelfs niet of de dader een wapen heeft gebruikt
Uh, hij heeft de jongen de nek doorgesneden met zijn nagels?
Lijkt me dat hij zeker wel een wapen heeft gebruikt. Ook een pen kan een wapen zijn. Wie weet heeft hij die achter een kast in de klas gedumpt.

Ik zou, als ik de politie was, ook zeker de halfbroer ondervragen. Julien moet toch ergens zijn informatie vandaan hebben. Wanneer de groep niet in het lokaal zit, wat er te halen valt, waar het lokaal zich bevindt enz... Met goede begeleiding moet het toch mogelijk zijn om Yuri hier over uit te horen. Gewoon vragen als: Praat je weleens met Julien over school. Heb je weleens verteld waar je klas is. Etc...
pi_44161151
milagro, we weten het niet.

Ik weet wel dat een inbreker altijd een potentiele moordenaar is en wanneer je die inbreker in jouw eigen huis een pak rammel geeft, dat je dan de hele linksekerk over je heen krijgt om vervolgens aangeklaagd te worden voor mishandeling van een inbreker.
pi_44161189
Stelen in een basisschool.... Wat valt daar nou te stelen?
Houd van een lijntje.
pi_44161458
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:42 schreef Erwtensoep het volgende:
Stelen in een basisschool.... Wat valt daar nou te stelen?
Computers!
pi_44161512
Hoe diep kan je zinken
Houd van een lijntje.
pi_44161540
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:53 schreef Erwtensoep het volgende:
Hoe diep kan je zinken
Inderdaad, maar het gebeurd. Op scholen zijn vaak computers vaak het mikpunt...
pi_44161587
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:40 schreef JohnDope het volgende:
milagro, we weten het niet.

Ik weet wel dat een inbreker altijd een potentiele moordenaar is en wanneer je die inbreker in jouw eigen huis een pak rammel geeft, dat je dan de hele linksekerk over je heen krijgt om vervolgens aangeklaagd te worden voor mishandeling van een inbreker.
Niet als er sprake is van noodweer (excess).

Maar eigen richting lijkt mij nooit goed....
pi_44161606
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Inderdaad, maar het gebeurd. Op scholen zijn vaak computers vaak het mikpunt...
computers ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')