abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44152204
Stel dat we dan met een 2de richard H. te maken hebben, wat zou dan zijn volkomen van de pot gerukte motief zijn?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_44154414
Ik hoorde net op de radio dat de dader Jesse heeft omgebracht omdat hij hem betrapte op een inbraak...

Ik weet nou niet of Julien C nu bekent heeft of niet...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_44154550
HOOGERHEIDE - De achtjarige Jesse Dingemans is vermoord omdat hij onbedoeld de 22-jarige Julien C. betrapte in de school.

Dat stellen Brabantse recherchebronnen tegenover De Telegraaf.

Volgens de bronnen rond het onderzoek zijn er sterke redenen om aan te nemen dat Julien C. vrijdagochtend op dievenpad was in basisschool Klim-Op in Hoogerheide. Toen Jesse van zijn juf Ilona even uit de aula mocht om iets op te halen uit het schoollokaal, kwam het jongetje de insluiper tegen. Beiden kenden elkaar: Julien C. is de halfbroer van Jesses klasgenootje en vriendje Yuri (8).

Het rechercheteam gaat er volgens de bronnen van uit dat Julien C., die na zijn vrijlating uit de gevangenis nog in zijn proeftijd verkeerde, zich betrapt voelde en geen andere uitweg zag dan de getuige het zwijgen op te leggen. Hij zou de bedoeling hebben gehad rustig de school te verlaten, zonder opnieuw in de gevangenis te hoeven belanden.

Hij werd echter gezien door het onderwijzend personeel, dat de politie een signalement kon geven: een man met een lange jas en capuchon.

Julien C., die in de middag na het moorddrama werd aangehouden in Hoogerheide, gaf gisteren toe tegenover de rechter-commissaris dat hij vrijdag in de school was geweest, maar ontkende opnieuw iets met de moord te maken te hebben.

Justitie was op de hoogte dat Julien C. te boek stond als een tikkende tijdbom. Drie jaar geleden waarschuwden de reclassering en een psycholoog al dat het opnieuw goed fout met hem kon gaan.

De deskundigen deden dat tijdens een rechtszaak tegen C. wegens een gewapende overval op een supermarkt in de Bredase wijk Belcrum. In 2004 werd hij veroordeeld tot anderhalf jaar gevangenisstraf en behandeling in Groot Batelaar in Lunteren, een forensisch therapeutische open kliniek 'voor cliënten die zichzelf en anderen grote schade hebben toegebracht'.

Bij de supermarktoverval in 2003 bedreigde C. twee caissières met een namaakwapen. De een kreeg het neppistool tegen de slaap gedrukt, de ander tegen de zij. Julien C. nam ongeveer 3500 euro kasgeld mee en verliet de supermarkt met de woorden 'dankjewel'. In de rechtszaal bleef C. onbewogen en toonde geen enkel berouw.

Deskundigen kwalificeerden zijn koele houding als 'zorgelijk'.

Volgens een psycholoog kampte de toen 19-jarige Hoogerheidenaar met zelfoverschatting, een zwak normbesef, gebrek aan angst en impulsiviteit. Zijn persoonlijkheid vertoonde antisociale en narcistische aspecten.
  dinsdag 5 december 2006 @ 08:29:08 #284
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_44154751
Kortom : een walgelijk figuur.......
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_44154777
eng mannetje
pi_44155619
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 07:40 schreef Ticootje het volgende:
Ik hoorde net op de radio dat de dader Jesse heeft omgebracht omdat hij hem betrapte op een inbraak...

Ik weet nou niet of Julien C nu bekent heeft of niet...
Hij ontkent nog steeds, dat haal ik althans uit de reactie van de advocaat van de verdachte.
pi_44155678
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 09:32 schreef Stali het volgende:

[..]

Hij ontkent nog steeds, dat haal ik althans uit de reactie van de advocaat van de verdachte.
Je had gelijk hè.
I´m back.
pi_44155794
Verdachte moord blijft ontkennen
Door Hessel de Ree

Dinsdag 5 december 2006, BREDA - Julien C., de 22-jarige verdachte van het doden van vanJesse Dingemans (8) in Hoogerheide, blijft ontkennen iets met het misdrijf temaken te hebben. Desondanks zag de rechter-commissaris gisteren genoeg reden omhem nog maximaal veertien dagen vast te houden.

Het Openbaar Ministerie in Breda lijkt er van overtuigd dat het de juisteverdachte in handen heeft.
Toch geeft het OM ondanks grote druk van de mediageen enkele informatie over bijvoorbeeld de toedracht van het misdrijf en blijft ook het motief een volstrekt raadsel. Dat heeft volgens woordvoerster Martine Pilaar te maken 'met het onderzoeksbelang' en 'de zorgvuldigheid' waarmee het OM de zaak wil afhandelen. „We willen zelf bepalen wanneer we naar buiten treden."
Ook de advocaat van Julien C., Henk van Asselt, moet er in opdracht van de officier van justitie het zwijgen toedoen. Hij kon maandag alleen bevestigen dat zijn cliënt op de school is geweest. „Dat heeft in alle kranten gestaan. Maar hij heeft een ander, bizar verhaal over wat er is gebeurd. Hij maakt verder een heel rustige indruk."
Als de in Den Haag wonende C. blijft ontkennen, moet het bewijs helemaal komen van onder andere technisch onderzoek. Het kan dagen duren voordat het Nederlands Forensisch Instituut bijvoorbeeld mogelijk aangetroffendna-materiaal, zoals bloed, heeft onderzocht. Het is niet bekend of er een moordwapen is gevonden en zelfs niet of de dader een wapen heeft gebruikt. Een van de sporen die vermoedelijk wordt onderzocht, is een plastic tas die zou zijn gevonden in de Dennenlaan, vlakbij de woning van de moeder en stiefvadervan de verdachte.
Een getuige zegt te hebben gezien dat een op de verdachte lijkende jongeman hier kort na de moord een tas met een kledingstuk in de bosjes heeft achtergelaten.
Het OM zal vermoedelijk wachten met verdere mededelingen tot dat het meer juridische zekerheid over dit soort zaken heeft verkregen. De politie moet talrijke getuigenverklaringen beoordelen, bijvoorbeeld van mensen die de verdachte hebben zien lopen rond of in de school.
Woensdag over een week moet Julien C. voor de meervoudige kamer verschijnen voor de volgende verlenging van zijn bewaring. Duidelijk is intussen dat de verdachte, die in Den Haag een eigen bedrijfje zou hebben, pas onlangs uit deproeftijd is gekomen die de rechtbank hem had opgelegd na de beroving van de Super de Boer-supermarkt in de Bredase wijk Belcrum in 2003. C. maakte bij deze gewapende roof een uiterst beheerste en beredeneerde indruk. Een kliniek in Lunteren heeft hem psychiatrisch onderzocht of behandeld.

Jesse Dingemans wordt donderdag begraven. De uitvaartdienst is om 11.00 uur inde kerk van de O.L. Vrouwe Hemelvaart in Hoogerheide. De dienst is alleen voorgenodigden.

Bron http://www.bndestem.nl/dramaschoolhoogerheide/article894485.ece
pi_44156011
Ik vind het toch maar raar hoor....

Misschien heeft hij wel echt niets met de moord te maken, hoe bizar dat ook lijkt...
pi_44156395
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 08:32 schreef janimie het volgende:
eng mannetje
Opsluiten en sleutel omsmelten tot hangslot !
pi_44157168
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 00:32 schreef JohnDope het volgende:
Stel dat we dan met een 2de richard H. te maken hebben, wat zou dan zijn volkomen van de pot gerukte motief zijn?
betrapt worden door een kind dat hem kent, in proeftijd zitten, niet terug willen.
dat is hem blijkbaar het leven van dat kind waard, en dat lijkt mij toch redelijk van de pot gerukt.

gezien het onderscheid dat meneer maakte tussen dieven en gewapende overvallers hebben we al kunnen zien dan meneer een van de pot gerukte manier heeft om zijn daden te vergoeilijken/bagatelliseren "dieven zijn sneaky, ik deed het openlijk" "het wapen was nep, hoor".

dat maakt het ook logischer dat hij blijft ontkennen, hij vindt het een kinderleven waard om uit de gevangenis te blijven voor diefstal, wat zal hij dan doen om voor moord uit de gevangenis te blijven, precies ontkennen, net zo lang tot hij geen kant meer op kan, en blijkbaar ziet hij nu nog een uitweg, ze hebben het moordwapen niet.
en als hij geen kant meer op kan, zal hij ws nog wel een reden vinden waarom hij er ofwel niets aan kon doen, ofwel het weer bagatelliseren "ja maar ik deed het heel snel, hoor, het kind heeft niet geleden, ik ben geen wrede killer of zo, die zijn sneaky"
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_44157373
quote:
OM zwijgt over motief moord Jesse

(Novum) - Het Openbaar Ministerie (OM) doet geen uitspraken over het mogelijke motief voor de moord op de 8-jarige Jesse Dingemans. Een woordvoerder van het OM wil een bericht hierover dinsdag in De Telegraaf niet bevestigen of ontkennen zolang het onderzoek loopt. De krant meldde op basis van bronnen rond het onderzoek dat Jesse de 22-jarige verdachte betrapte en hij daarom zou zijn neergestoken.
De man werd vrijdag aangehouden, kort na de moord op het jongetje in basisschool de Klim-Op in het Brabantse Hoogerheide. Hij zou hem met een mes om het leven hebben gebracht. Het jongetje had de aula van zijn school verlaten om iets op te halen in zijn klaslokaal, toen hij een man tegen het lijf liep. Kort daarna werd de leerling dood gevonden met ernstig letsel in de halsstreek. Tienduizenden mensen lieten in diverse condoleanceregisters een reactie achter.

Het rechercheteam gaat ervan uit dat de verdachte, die na zijn vrijlating uit de gevangenis nog in zijn proeftijd verkeerde, zich betrapt voelde en geen andere uitweg zag dan de getuige het zwijgen op te leggen, melden de bronnen in de krant. Hij zou de bedoeling hebben gehad rustig de school te verlaten, zonder opnieuw in de gevangenis te belanden.

Maandag oordeelde de rechter-commissaris van de rechtbank in Breda dat de verdachte van de moord op Jesse nog zeker twee weken blijft vastzitten.

bron
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:22:39 #293
3542 Gia
User under construction
pi_44160596
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 09:42 schreef Snoet123 het volgende:
Het is niet bekend of er een moordwapen is gevonden en zelfs niet of de dader een wapen heeft gebruikt
Uh, hij heeft de jongen de nek doorgesneden met zijn nagels?
Lijkt me dat hij zeker wel een wapen heeft gebruikt. Ook een pen kan een wapen zijn. Wie weet heeft hij die achter een kast in de klas gedumpt.

Ik zou, als ik de politie was, ook zeker de halfbroer ondervragen. Julien moet toch ergens zijn informatie vandaan hebben. Wanneer de groep niet in het lokaal zit, wat er te halen valt, waar het lokaal zich bevindt enz... Met goede begeleiding moet het toch mogelijk zijn om Yuri hier over uit te horen. Gewoon vragen als: Praat je weleens met Julien over school. Heb je weleens verteld waar je klas is. Etc...
pi_44161151
milagro, we weten het niet.

Ik weet wel dat een inbreker altijd een potentiele moordenaar is en wanneer je die inbreker in jouw eigen huis een pak rammel geeft, dat je dan de hele linksekerk over je heen krijgt om vervolgens aangeklaagd te worden voor mishandeling van een inbreker.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_44161189
Stelen in een basisschool.... Wat valt daar nou te stelen?
Houd van een lijntje.
pi_44161458
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:42 schreef Erwtensoep het volgende:
Stelen in een basisschool.... Wat valt daar nou te stelen?
Computers!
pi_44161512
Hoe diep kan je zinken
Houd van een lijntje.
pi_44161540
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:53 schreef Erwtensoep het volgende:
Hoe diep kan je zinken
Inderdaad, maar het gebeurd. Op scholen zijn vaak computers vaak het mikpunt...
pi_44161587
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:40 schreef JohnDope het volgende:
milagro, we weten het niet.

Ik weet wel dat een inbreker altijd een potentiele moordenaar is en wanneer je die inbreker in jouw eigen huis een pak rammel geeft, dat je dan de hele linksekerk over je heen krijgt om vervolgens aangeklaagd te worden voor mishandeling van een inbreker.
Niet als er sprake is van noodweer (excess).

Maar eigen richting lijkt mij nooit goed....
pi_44161606
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Inderdaad, maar het gebeurd. Op scholen zijn vaak computers vaak het mikpunt...
computers ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')