abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44086943
Kind (8 jr) vermoord op Brabantse basisschool (Hoogerheide) #08

Jesse Dingemans

CONDOLEANCE

Voor degenen die behoefte hebben voor een oprechte deelneming kunnen terecht op het condoleance register voor Jesse op de website van basisschool De Klim-op via onderstaande link....:

Website basisschool Klim-op te Hoogerheide
quote:
Drama op basisschool: jongetje gedood
Op een basisschool in het Brabantse Hoogerheide is een jongetje uit groep vier om het leven gebracht. Na een klopjacht is een 22-jarige verdachte aangehouden. Hij wordt verhoord.

Jongetje gedood op school
Verslaggeefster over drama

Klaslokaal
Een jongetje van acht jaar is door een man om het leven gebracht. Het drama vond gistermorgen plaats in een leeg klaslokaal van de Klim-Op-school. De jongen, Jesse Dingemans, was net klaar met knutselen. De rest van de klas was daar nog in de aula mee bezig. De kinderen hebben dus niets gezien.

Geen familie
De dader zou de school binnen zijn gegaan en de jongen met een mes hebben gedood. De jongen had verwondingen in de halsstreek. De exacte toedracht en het motief worden onderzocht. Er is geen familierelatie tussen verdachte en het jongetje. Het slachtoffer is de zoon van de directeur van de Rabobank in het nabijgelegen Halsteren. De school is direct ontruimd en de leerlingen zijn opgevangen.

Team
De politie doet uitvoerig sporenonderzoek. De verdachte wordt verhoord. Er is een groot team vrijgemaakt om het misdrijf te onderzoeken. De politie heeft nog geen wapen aangetroffen. Volgens officier van justitie Donker wordt de 22-jarige man maandag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Deze onderzoeksrechter bekijkt of de verdachte langer in voorarrest mag worden gehouden.

Reacties
Burgemeester Fränzel van de gemeente Woensdrecht, waar Hoogerheide onder valt, sprak van een 'verschrikkelijk bericht'. Hij betuigde zijn medeleven aan de ouders en de medeleerlingen van het slachtoffer. Minister van Onderwijs Van der Hoeven heeft geschokt gereageerd op het nieuws. "Het is vreselijk wat er is gebeurd", aldus Van der Hoeven na afloop van de ministerraad. Na afloop van is ze direct naar haar ministerie gegaan om te horen wat er precies is gebeurd
bron
quote:
'Jesse was zo'n lekker joch'
Door ANNELIEKE DIJKSTRA en AXEL VELDHUIJZEN

HOOGERHEIDE - ’Jesse was zo’n lekker joch. Gewoon een fijn jong, uit een goed gezin,’’ zeggen de buren van de 8-jarige...

Links: Jesse op een schoolfoto (2005). Rechts: Politie doet onderzoek in het klaslokaal. FOTO COR DE KOCK

... Jesse Dingemans uit het Brabantse Hoogerheide. Het blonde, vrolijke jongetje werd vrijdagmorgen gruwelijk vermoord in zijn klaslokaal van basisschool De Klim-Op.

Jesse had gisteren geen schijn van kans, toen hij in school vermoedelijk stuitte op een 22-jarige man in een lange jas met capuchon. Hij werd waarschijnlijk met een mes aangevallen en overleed ter plaatse. De verdachte is aangehouden. Hij komt uit het dorp, heeft de politie bevestigd. Zijn motief is onbekend. Hij is geen familie van het slachtoffer.

Jesse Dingemans, zoon van een bankdirecteur, ging gisteren vlak voor de lunchpauze even naar zijn klaslokaal om iets op te halen. De rest van groep 5 zat op dat moment met juf Ilona in de aula. Omdat Jesse wat lang wegbleef en klein van stuk is, dacht de juf dat hij misschien moeite had iets uit de kast te pakken. Ze ging naar hem op zoek en trof hem dood aan.

Volgens de politie had Jesse ‘ernstige verwondingen in de halsstreek’. Schooldirecteur Michel Brouwer zag de levenloze leerling vrijwel gelijktijdig met de juf. ,,We hebben direct alles afgesloten, zodat geen van de andere kinderen Jesse hebben gezien. Daarna heb ik de moeder van Jesse gebeld dat ze naar school moest komen.’’

De zwaar aangeslagen ‘meester Michel’ ontving de moeder van de jongen, maar zij mocht wegens het technisch onderzoek niet naar haar zoon toe. De vader en de 12-jarige zus van Jesse kwamen enige tijd later op school aan. Brouwer: ,,Dan zit je daar met zijn allen bij een bak koffie en denk je op een gegeven moment wakker te worden uit een nare droom. Dan hoop je dat Jesse de klas komt uitlopen om zijn boterhammetjes te eten. Langzaam dringt dan tot je door dat dat niet zal gebeuren.’’

Jesse was de middelste van drie kinderen van het gezin Dingemans. Zijn oudere zus Annick zit net op de middelbare school. Zijn andere zus heet Sylvie. Volgens bekenden is het een liefdevol en hecht gezin

bron http://www.ad.nl/binnenland/article867269.ece
quote:
Verdachte is 'broer' beste vriendje Jesse
Door PETER DE KNEGT / AXEL VELDHUIJZEN

HOOGERHEIDE - De 22-jarige Julien C. wordt verdacht van de schoolmoord op de achtjarige Jesse Dingemans.

De Antilliaans/Surinaamse Julien is de halfbroer van Jesse's beste vriendje: Yuri. Dit jongetje zit in dezelfde groep als Jesse.

De ouders van Yuri reageerden gisteren tegenover het AD geschokt op de gebeurtenissen en de verdenkingen tegen Julien. Niemand in het dorp Hoogerheide heeft het flauwste vermoeden over de motieven van Julien. Julien is de afgelopen jaren meerdere malen met justitie in aanraking geweest en woonde afwisselend in Den Haag, Bergen op Zoom en bij zijn moeder Lilian en stiefvader Gosse in Hoogerheide.

Direct na de moord op Jesse, vrijdagochtend, leidde het spoor al richting de woning van de familie van Julien. Buren spreken van een gezin dat 'op zichzelf leefde' . De 22-jarige Julien werd af en toe gezien bij de familie. Vader Gosse, die zwaar is aangeslagen door de gebeurtenissen, ontkent met klem dat het mogelijke motief van de dader was dat hij namens zijn halfbroer Yuri wraak wilde nemen op pestende medeleerlingen. Gosse tegen het AD:,,Yuri was het beste vriendje van Jesse en werd absoluut niet gepest op school.''

De moeder van Julien, van Surinaamse afkomst, is net als zijn stiefvader een internationaal bekend karate-fenomeen. Het echtpaar leidt ook een karateschool in Bergen op Zoom. De site van die karateschool ging gisteren op zwart met de tekst ,,JESSE...een stenen vuist omklemt ons hart...''

Volgens de politie was Julien 'rustig' bij zijn aanhouding. Zijn advocaat mr. H. van Asselt bevestigt dat.

Honderden mensen betuigden gisteren bij de school hun medeleven met Jesseen zijn familie. De haag voor de school puilde uit met boeketten bloemen en knuffels. De condoleance-registers in het gemeentehuis in Hoogerheide en op internet werden overladen met steunbetuigingen en onberip over de zinloze daad. Vanochtend is in de kerk in Hoogerheide een herdenkingsdienst. In de kerk is ruimte voor 400 mensen. In een nabijgelegen sporthal komt een scherm te staan. In de hal is plaats voor nog eens 800 mensen.

bron
Vorige delen:
Kind (8 jr) vermoord op Brabantse basisschool (Hoogerheide) #01
Kind (8 jr) vermoord op Brabantse basisschool (Hoogerheide) #02
Kind (8 jr) vermoord op Brabantse basisschool (Hoogerheide) #03
Kind (8 jr) vermoord op Brabantse basisschool (Hoogerheide) #04
Kind (8 jr) vermoord op Brabantse basisschool (Hoogerheide) #05
Kind (8 jr) vermoord op Brabantse basisschool (Hoogerheide) #6
Kind (8 jr) vermoord op Brabantse basisschool (Hoogerheide) #7

Buitenlandse media:
CNN
SkyNews
BBC News
HetLaatsteNieuws
Ireland On-line

update 03/12/06 15.26

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 03-12-2006 15:29:44 ]
pi_44087050
Okay Ewtensoep, je ouders weten dus verder ook niet veel meer dan wij?

Ik dacht toch echt dat er een signalement was.
  Moderator zaterdag 2 december 2006 @ 20:15:37 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44087065
misschien is dat kind wat er bij was dat broertje waar die het over heeft?

die zal dan toch meer weten neem ik aan, misschien daarom dat daar verder niets over is vrijgegeven?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_44087091
ALS het de dader is die ze hebben , en ik zeg als...

Dan is het opzich heel sim om niets te zeggen of te bekennen, laten ze maar met bewijzen komen, zo dom is ie dan niet.
pi_44087147
Woensdrecht roept ook heel andere emosies bij me op trouwens
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2006 @ 20:18:29 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_44087155
hopelijk is het hem
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_44087156
dit is zoooo nieuws van gisteren
pi_44087157
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:15 schreef SCH het volgende:
Okay Ewtensoep, je ouders weten dus verder ook niet veel meer dan wij?

Ik dacht toch echt dat er een signalement was.
Nee, en ze kennen hem (helaas) ook niet. De politie heeft wel een container met puin in beslag genomen waar hij vermoedelijk bewijsmateriaal in heeft gegooid. Ik hoop het althans.
Houd van een lijntje.
  zaterdag 2 december 2006 @ 20:29:25 #9
54636 Eb
Le Big Mac
pi_44087485
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:16 schreef Kanjer het volgende:
ALS het de dader is die ze hebben , en ik zeg als...

Dan is het opzich heel sim om niets te zeggen of te bekennen, laten ze maar met bewijzen komen, zo dom is ie dan niet.
Als het de dader niet is, zal hij ontkennen.
Maar daarvan is geen sprake.
HIj ontkent niet, maar hij bekent ook niet.
Guilty dus.
pi_44087489
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:16 schreef Kanjer het volgende:

Als er bloedsporen zijn aangetroffen op de kleding die hij aan had tijdens zijn arrestatie is dat zo moeilijk niet.
pi_44087530
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:29 schreef schatje het volgende:

[..]

Als er bloedsporen zijn aangetroffen op de kleding die hij aan had tijdens zijn arrestatie is dat zo moeilijk niet.
er zal nog wel een dna-test volgen...., maar het technisch bewijs rondkrijgen lijkt mij niet meer zo moeilijk, nee
pi_44087617
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:29 schreef Eb het volgende:

[..]

Als het de dader niet is, zal hij ontkennen.
Maar daarvan is geen sprake.
HIj ontkent niet, maar hij bekent ook niet.
Guilty dus.
Volgens mij ontkende 'ie? Maar dat maakt qua wet niets uit, of hij ontkent of gewoon niets zegt.
pi_44087700
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:33 schreef Xith het volgende:

[..]

Volgens mij ontkende 'ie? Maar dat maakt qua wet niets uit, of hij ontkent of gewoon niets zegt.
Niet als ze voldoende bewijzen vinden,inderdaad DNA enzo, vingerafdrukken, getuigen in mindere mate, dat soort dingen.
pi_44087723
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:29 schreef schatje het volgende:

[..]

En dat moet haast wel als hij de dader was - een hoofdslagader spuit hard rond (klinkt fijn, als je het erbij denkt..), en lijkt me sterk dat de dader van achteren de nek van voren doorsneed>.?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 20:39:59 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44087828
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:23 schreef peaceman het volgende:

[..]

Er wordt hier wel degelijk vanuit gegaan dat de verdachte ook de dader is, zoals je zelf zegt.
So what? zitten we hier in een rechtzaal?
quote:
Het hoort anders te zijn.
Kinderen horen niet vermoord te worden. Het hoort anders te zijn is niet eens een argument.
quote:
Zolang er niks bewezen is, is iemand onschuldig. Of beschuldig jij in andere gevallen ook eerst mensen en als ze niet de dader blijken zeg je simpelweg sorry?
Ja hoor. Ik ben namelijk geen rechter. Daarnaast is hier op fok nimmer een natuurlijk persoon aan het abstracte begrip 'verdachte' of 'dader' gekoppeld.
quote:
Het gaat om het principe... dat is alles.
Inderdaad stupide principieel gelul zonder enige waarde behalve irriteren.
quote:
Ik weet niet waarom je zo mij aanvalt hoor...
Ik dacht dat ik toch redelijk duidelijk was, maar nog maar een keer. Omdat ik het stupide gelul vind
quote:
maar het is gewoon een kwestie van je gezond verstand gebruiken. Niks meer of minder.
Nee hoor, het is interessant doen op niks af. Fok is een virtuele kroeg en we zitten hier met zijn alle aan de toog in 3 woorden de oplossingen voor de wereldproblematiek te spuien. Als je aan je pilsje zit en er zit een of andere pisvlek continue door de verhitte discussie over kindermoord te blaten dat je de verdachte vooral geen dader mag noemen, staat hij binnen een half uur buiten met een dikke lip en zijn schoenen volgepist.
  zaterdag 2 december 2006 @ 20:41:52 #16
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_44087885
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:18 schreef Pustasu het volgende:
dit is zoooo nieuws van gisteren
Mocht jij ooit omgelegd worden, beloof ik je bij deze dat we er niet langer dan 5 minuten om zullen rouwen
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 20:44:19 #17
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_44087963
quote:
van iemand...

Zwarte Piet?
Zelfs aan dat scenario heb ik gedacht, beweegreden, aanleiding?
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 20:45:09 #18
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_44087989
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:11 schreef Erwtensoep het volgende:
Dat verhaal dat hij bij het tankstation / Putseweg is gearresteerd klopt trouwens ook niet. Of we moeten ineens te maken hebben met 2 verdachten.
Dat verzon ik
Speculeren heet dat, doen we al 8 delen , een reeks Cluedo op FOK!
pi_44088012
Buitengewoon triest. De dader moet wel ontzettend gevaarlijk geestelijk gestoord zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 20:47:38 #20
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_44088075
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:18 schreef SCH het volgende:
Woensdrecht roept ook heel andere emosies bij me op trouwens
Ben je ooit fout gereden op weg naar het HOP van BoZ aan de rand van het bos nabij het crematorium?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')