quote:Drama op basisschool: jongetje gedood
Op een basisschool in het Brabantse Hoogerheide is een jongetje uit groep vier om het leven gebracht. Na een klopjacht is een 22-jarige verdachte aangehouden. Hij wordt verhoord.
Jongetje gedood op school
Verslaggeefster over drama
Klaslokaal
Het drama vond vanmorgen plaats in een leeg klaslokaal van de Klim-Op-school. Het jongen, Jesse Dingemans, was net klaar met knutselen. De rest van de klas was daar nog in de aula mee bezig. De kinderen hebben dus niets gezien. Het slachtoffer is de zoon van de directeur van de Rabobank in het nabijgelegen Halsteren.
Geen familie
De dader zou de school binnen zijn gegaan en de jongen met een mes hebben dood. De jongen had verwondingen in de halsstreek. De exacte toedracht en het motief wordt onderzocht. Er is geen familierelatie tussen verdachte en het jongetje. De politie doet uitvoerig sporenonderzoek. De verdachte wordt verhoord. De school is direct ontruimd en de leerlingen zijn opgevangen.
Team
Er is een groot team vrijgemaakt om het misdrijf te onderzoeken. De politie heeft nog geen wapen aangetroffen. Volgens officier van justitie Donker wordt de 22-jarige man maandag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Deze onderzoeksrechter bekijkt of de verdachte langer in voorarrest mag worden gehouden.
Reacties
Burgemeester Fränzel van de gemeente Woensdrecht, waar Hoogerheide onder valt, sprak van een 'verschrikkelijk bericht'. Hij betuigde zijn medeleven aan de ouders en de medeleerlingen van het slachtoffer. Minister van Onderwijs Van der Hoeven heeft geschokt gereageerd op het nieuws. "Het is vreselijk wat er is gebeurd", aldus Van der Hoeven na afloop van de minsterraad. Na afloop van daarvan is ze direct naar haar ministerie gegaan om te horen wat er precies is gebeurd.
bron
Wat maakt dat nou uit manquote:Op vrijdag 1 december 2006 18:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. Mijn man heeft een neef die zo voor Turk door kan gaan. Maar het is toch een autochtone Nederlander.
Klopt, maar ik quote mijn moeder. Haar kennende zal hij wel een Noord-Afrikaans uiterlijk hebben gehad.quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:11 schreef JufJoop het volgende:
[..]
Een donkere man hoeft niet perse allochtoon te zijn...
tuurlijk is dat wel interessant dan kunnen ze namelijk roepen: zie je wel, alweer een allochtoon!quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:15 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou uit man!
!
!
Is toch volstrekt niet interessant in dit hele drama?
tja, wat maakt het uit wie het doet, het blijft heel erg..quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:16 schreef arneaux het volgende:
Is de al dan niet allochtoon discussie nu nog steeds bezig. Kansloos zeg.
Ja, net alsof die om de haverklap kinderen vermoordenquote:Op vrijdag 1 december 2006 18:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
tuurlijk is dat wel interessant dan kunnen ze namelijk roepen: zie je wel, alweer een allochtoon!![]()
Dat riepen ze honderden jaren geleden ook al.quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:12 schreef tuut84 het volgende:
de wereld is kapot
hebben ze noord afrikanen in hoogerheide dan? damn! ze zitten ook overal! zou wilders toch gelijk hebben mett zijn tsunami vergelijking...quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:16 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Klopt, maar ik quote mijn moeder. Haar kennende zal hij wel een Noord-Afrikaans uiterlijk hebben gehad.
Daar moest ik dan toch wel even om lachen..quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:09 schreef Rechtsliberaal het volgende:
Het zou evengoed een autochtoon kunnen zijn geweest die af en toe eens onder een zonnebank ligt.
reactie op een verwijderde postquote:Op vrijdag 1 december 2006 18:18 schreef gekke_sandra het volgende:
Waarom wordt mijn post in godesnaam verwijderd?
Nee, dat begrijp ik ook niet helemaal. Het doet er toch niet echt toe.. het is op zich vreselijk genoeg.quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:18 schreef arneaux het volgende:
Ik snap niet dat jullie over de rug van dat kind jullie politieke voorkeur duidelijk willen maken.
Neuh, dat denk ik niet.quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:20 schreef Calyptus het volgende:
zelfs bin laden zou 2 maal denken om een onschuldig kind bewust te vermoorden...
Gestoord. En met een mes ook, keel doorsnijden oid, dat vind ik al helemaal niet iets om te bevatten.quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:21 schreef PeRi het volgende:
Ik kan er gewoon nog steeds niet bij dat je een kind zo kunt vermoorden, wat ben je dan.
Ik denk dat hij er niet zoveel moeite mee heeft, maar gelukkig denken de meeste mensen op deze aardbol er helemaal niet over na...quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:20 schreef Calyptus het volgende:
zelfs bin laden zou 2 maal denken om een onschuldig kind bewust te vermoorden...
Benieuwd wat je te.melden hebt..quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:24 schreef LXIV het volgende:
Was de aanleiding nu gewoon een vechtpartijtje tussen kinderen op school? En dat de oudere broer dit even "recht ging trekken"?
Toevallig werken er bekenden van mijn vriendin op die school, dus ik zal het morgen wel horen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |