abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44069064
Kind (8 jr) vermoord op Brabantse basisschool (Hoogerheide) #06
quote:
Drama op basisschool: jongetje gedood
Op een basisschool in het Brabantse Hoogerheide is een jongetje uit groep vier om het leven gebracht. Na een klopjacht is een 22-jarige verdachte aangehouden. Hij wordt verhoord.

Jongetje gedood op school
Verslaggeefster over drama

Klaslokaal
Een jongetje van acht jaar is door een man om het leven gebracht. Het drama vond vanmorgen plaats in een leeg klaslokaal van de Klim-Op-school. De jongen, Jesse Dingemans, was net klaar met knutselen. De rest van de klas was daar nog in de aula mee bezig. De kinderen hebben dus niets gezien.

Geen familie
De dader zou de school binnen zijn gegaan en de jongen met een mes hebben gedood. De jongen had verwondingen in de halsstreek. De exacte toedracht en het motief worden onderzocht. Er is geen familierelatie tussen verdachte en het jongetje. Het slachtoffer is de zoon van de directeur van de Rabobank in het nabijgelegen Halsteren. De school is direct ontruimd en de leerlingen zijn opgevangen.

Team
De politie doet uitvoerig sporenonderzoek. De verdachte wordt verhoord. Er is een groot team vrijgemaakt om het misdrijf te onderzoeken. De politie heeft nog geen wapen aangetroffen. Volgens officier van justitie Donker wordt de 22-jarige man maandag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Deze onderzoeksrechter bekijkt of de verdachte langer in voorarrest mag worden gehouden.

Reacties
Burgemeester Fränzel van de gemeente Woensdrecht, waar Hoogerheide onder valt, sprak van een 'verschrikkelijk bericht'. Hij betuigde zijn medeleven aan de ouders en de medeleerlingen van het slachtoffer. Minister van Onderwijs Van der Hoeven heeft geschokt gereageerd op het nieuws. "Het is vreselijk wat er is gebeurd", aldus Van der Hoeven na afloop van de ministerraad. Na afloop van is ze direct naar haar ministerie gegaan om te horen wat er precies is gebeurd
bron

Vorige delen:
Kind (8 jr) vermoord op Brabantse basisschool (Hoogerheide) #01
Kind (8 jr) vermoord op Brabantse basisschool (Hoogerheide) #02
Kind (8 jr) vermoord op Brabantse basisschool (Hoogerheide) #03
Kind (8 jr) vermoord op Brabantse basisschool (Hoogerheide) #04
Kind (8 jr) vermoord op Brabantse basisschool (Hoogerheide) #05

Buitenlandse media:
CNN
SkyNews
BBC News
HetLaatsteNieuws
Ireland On-line
  vrijdag 1 december 2006 @ 23:05:27 #2
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_44069110
Hoe meer details ik hoor hoe onwerkelijker het klinkt, lijkt wel een script uit een horor movie.

[ Bericht 3% gewijzigd door MisterJ.Lo op 01-12-2006 23:12:52 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_44069129
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 23:05 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hoe meer details ik hoor hoe onwerkelijker het klinkt, lijkt wel een script van een horor movie.
En wat er nog voor de dag komt...
pi_44069184
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 22:43 schreef DrDentz het volgende:
Nee, lijkt me sterk dat hij precies die jongen moest hebben aangezien hij niet kon weten dat hij alleen in het lokaal aanwezig was?
Ik denk idd dat het niet op die jongen gericht is, maar ik kan me ook niet voorstellen dat een man zomaar een school inloopt (terwijl er een kind in zijn? auto zat) en dan het eerste kind wat hij tegenkomt neersteekt...

Ik kan er echt niet bij hoe iemand zoiets in zijn hoofd haalt
www.hebbenjullieerzinin.nl
Postbode Siemen
Samen leven, samen kwalleballen!
pi_44069190
Er zijn mensen hier die meer weten, dat kan niet anders.
pi_44069198
Ja.. ik zou wel willen weten wat voor rol dat kind dan speelt. Was hij meegenomen door de dader? Zou hij ook bijna vermoord zijn? Of was het een vriend van de dader, en handelde de dader misschien in opdracht, een gek die denkt dat ie een Terminator is ofzo? Beetje wazig verhaal zo..
pi_44069238
quote:
Bron : Telegraaf

Binnenland

vr 1 dec 2006, 22:34
Verbijstering na moord op 8-jarige leerling in klas

RIJSWIJK - Bloemen en een beertje liggen vrijdagavond voor basisschool de Klim-Op aan de Matthias Wolffstraat in het Brabantse dorpje Hoogerheide. Ze lagen er vrijdag bijna direct nadat duidelijk was geworden dat in de school eerder die dag, omstreeks 11.00 uur, de 8-jarige Jesse Dingemans op brute wijze om het leven was gebracht.

Een 22-jarige man, zo bleek later tijdens een persconferentie op het gemeentehuis van Woensdrecht, werd op aanwijzing van getuigen aangehouden. Hij droeg een lange jas en een capuchon. Hij heeft geen familierelatie met Jesse, leerling van groep vijf. De man is woonachtig in de lokale gemeenschap, bevestigde de politie. Zij wil over de verdachte en over de toedracht verder geen nadere mededelingen doen.
En hier ook maar...
pi_44069241
Ik zou wel willen weten wie de verdachte is. Een leeftijdsgenoot in dezelfde plaats...
pi_44069264
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 23:10 schreef ChefAgf het volgende:
Ik zou wel willen weten wie de verdachte is. Een leeftijdsgenoot in dezelfde plaats...
Kleine gemeenschap, moet toch lukken..
pi_44069296
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 23:08 schreef webtv het volgende:
Hoezo?
  vrijdag 1 december 2006 @ 23:12:52 #11
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44069310
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 23:08 schreef webtv het volgende:
100% zeker blijkbaar niet...
Ik zou ook wel uitkijken met dingen roepen. Tot half 4 vanmiddag dacht iedereen dat de vader het gedaan had.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_44069321
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_44069356
http://www.condoleanceregister.com/
je mag het condoleance register tekenen als je er behoefte aan voelt
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_44069381
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 23:14 schreef zhe-devilll het volgende:
pi_44069390
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 23:12 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Hoezo?
Ik lees reacties van mensen (topic deel 5) die bekenden hebben die de arrestatie hebben gezien. Die mensen zijn niet zomaar weer naar binnen gegaan om koffie te drinken. Ze hebben vast en zeker met buurtgenoten gesproken en dat soort zaken gaat erg snel in een dorp. Tevens het feit dat het een dorpsgenoot is...
pi_44069410
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 23:14 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik heb het al getekend... het is echt enorm drukbezocht... gelukkig zijn er dus veel mensen die dit ook niet als normaal zien...
Postbode Siemen
pi_44069428
Tjonge jonge, het zesde topic alweer...
pi_44069466
done
pi_44069492
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 23:15 schreef webtv het volgende:

[..]

Ik lees reacties van mensen (topic deel 5) die bekenden hebben die de arrestatie hebben gezien. Die mensen zijn niet zomaar weer naar binnen gegaan om koffie te drinken. Ze hebben vast en zeker met buurtgenoten gesproken en dat soort zaken gaat erg snel in een dorp. Tevens het feit dat het een dorpsgenoot is...
De mensen die het gezien hebben wisten toen nog niet wat er aan de hand was. Bovendien wonen er in die straat veel oude mensen die die jongen waarschijnlijk niet kennen. Ik zal morgen wel wat geruchten horen.
Houd van een lijntje.
  vrijdag 1 december 2006 @ 23:21:31 #20
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_44069563
Het zou je kind maar zijn, een dood normale dag naar school brengen en dan te horen krijgen dat hij nooit meer thuis komt.

Ik zou die klootzak (als het de dader is) tijdens de rechtzitting doodschieten. Dan maar eigen rechter spelen maar zo'n smeerlap verdient de dood.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_44069594
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 23:21 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Het zou je kind maar zijn, een dood normale dag naar school brengen en dan te horen krijgen dat hij nooit meer thuis komt.

Ik zou die klootzak (als het de dader is) tijdens de rechtzitting doodschieten. Dan maar eigen rechter spelen maar zo'n smeerlap verdient de dood.
En het ergste is dat ie hooguit een paar jaar vastzit, tbs krijgt en daarna weer gewoon vrij rond mag lopen... terwijl dit jongetje nooit meer terugkomt...
Postbode Siemen
pi_44069620
Je zult 'm gaan verdedigen als advocaat. Moet je toch een koele kikker voor zijn hoor. En ontoerekeningsvatbaarheid pleiten
pi_44069744
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 23:21 schreef MisterJ.Lo het volgende:

Een moeder deed dit ooit in duitsland
ik weet niet meer hoe ze heet
maar ik gaf haar groot gelijk!!!
Ze schoot de moordenaar dood tijdens het proces!
Ik zou hetzelfde doen..sorry maar zo ben ik wel..
kom never aan mijn kind!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_44069782
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 23:27 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Een moeder deed dit ooit in duitsland
ik weet niet meer hoe ze heet
maar ik gaf haar groot gelijk!!!
Ze schoot de moordenaar dood tijdens het proces!
Ik zou hetzelfde doen..sorry maar zo ben ik wel..
kom never aan mijn kind!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik kan me voorstellen dat dat hetgene is dat je het liefst zou willen doen, maar ik vind niet dat als je iets afkeurt je hetzelfde terug moet doen... die man moet overgelaten worden aan de politie... voor eigen rechter spelen is net zo erg als het eerste misdrijf...
Postbode Siemen
pi_44069783
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 22:52 schreef webtv het volgende:
He Bamba, nog even over dat gerucht. Als het werkelijk die persoon is. Kun je ons dan misschien een mogelijk motief geven?
Ik ken de verdachte zelf niet..hij schijnt een klas lager als mij hebben gezeten, misschien dat ik hem van gezicht ken. Maar ben hopeloos in het onthouden van namen...dus kan je er niet aan helpen...
And so the lion fell in love with the lamb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')