abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44075155
Ik was een bericht aan het kopieren hoor. Wat een achterlijke conclusie trek jij...
pi_44075176
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Ben het wel met haar eens. Ik zou zo ongeveer hetzelfde doen. Alleen mag hij van mij wel eerst de gevangenisstraf uitzitten. Kindermoordenaars hebben daar niet zo'n fijne tijd. Als hij dan eindelijk vrij komt, schiet ik hem alsnog overhoop. Of mijn man. Die denkt daar ook zo over.

En nee, ik gebruik geen drugs.
mijn zege heb je hoor daar niet van....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_44075179
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:29 schreef UndercoverEd het volgende:
Ik was een bericht aan het kopieren hoor. Wat een achterlijke conclusie trek jij...
Ik neem aan dat je er volledig achterstaat. Geen Stijl.
pi_44075191
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:25 schreef UndercoverEd het volgende:
Dit las ik op geenstijl:

Joes Kloppenburg werd in Amsterdam doodgetrapt door een Antilliaan. Puur voor de kick. Een beetje het prototype van zinloos geweld. De twee meisjes uit Gorinchem werden doodgeschoten door Turken. Op de achtergrond speelde een vete waarbij Turken, Marokkanen en Albanese asielzoekers betrokken waren. In Tiel werd een willekeurige cafébezoeker, Jacob de Haan, doodgeschoten; de dader een Antilliaan. Iets verder terug, een fietsenmaker in Amsterdam werd neergestoken door een Marokkaan. Deze moest te lang op zijn reparatie wachten. In Scheveningen werd een jongeman op de boulevard doodgestoken door een Marokkaan. Een vergissing aldus de dader (; kan het overigens zinlozer?) In de Dordtse wijk Crispijn werd een bewoner zomaar doodgestoken; de dader een Antilliaan. De brand in de schilderswijk waarbij vijf personen van de familie Köcedag om het leven kwamen. De dader, een Turkse neef.
Maar het prototype van zinloos geweld is natuurlijk wel de zaak van enkele jaren geleden, de moordpartij in het Delftse café "Het Koetsiertje". De dader, een Turk, vond dat hij in het café onbehoorlijk behandeld was, liep naar huis, haalde een pistool en schoot dat in het café leeg. Resultaat; acht doden en een aantal gewonden. Zo zijn er nog vele, vele andere voorbeelden te geven, overigens niet allemaal met dodelijke afloop.

Tsja, dit soort dingen doen Nederlanders soms ook, denk ik dan...
Hoe laag kun je gaan.. geen stijl is echt diep gezonken
pi_44075199
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
'Geen Stijl' , die toen Melanie Sijbers vermoord werd zich alleen maar verkneukelden over dat het toch maar een lelijk sletje was.

Ik op Geen Stijl.
Jij moet het verschil eens gaan zien tussen de redactie van geenstijl en de onzin van bezoekers die er iets opplaatsen (net als er een verschil is tussen Fok Nieuws en Fok Forum)
pi_44075212
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:32 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hoe laag kun je gaan.. geen stijl is echt diep gezonken
Och, dat hebben ze bij mij al gedaan omtrent de moord op melanie Sijbers en hoe ze een vermoord kind door het slijk haalden. En over haar autochtone moordenaar hoor je ze niet!
pi_44075231
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:32 schreef UndercoverEd het volgende:

[..]

Jij moet het verschil eens gaan zien tussen de redactie van geenstijl en de onzin van bezoekers die er iets opplaatsen (net als er een verschil is tussen Fok Nieuws en Fok Forum)
De redactie had het over een breezah-sletje ja.
pi_44075262
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:33 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Och, dat hebben ze bij mij al gedaan omtrent de moord op melanie Sijbers en hoe ze een vermoord kind door het slijk haalden. En over haar autochtone moordenaar hoor je ze niet!
die is daar ook goed door het slijk gehaald hoor en de mensen die verantwoordelijk voor hem waren ook.
In principe moet er ook nog een onderzoek komen naar de verantwoordelijken van die TBS-er, want dit lijkt weer een doofpotje te gaan worden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_44075280
quote:
Op het weblog van de Telegraaf, geenstijl.nl, gaan ze in hun ijverigheid om ‘’amusement’’ te brengen regelmatig té ver.
Zo werd de vermissing, verkrachting én moord van het 15-jarige meisje Melanie Sijbers op geenstijl.nl gepresenteerd in twee delen.

In deel één, Br33z@h kwijt deel XVII, werd het toen vermiste meisje neergezet als een ‘’ breezahbitch’’.
En zoals al het bagger op geenstijl.nl was ook dit stukje er geplaatst met de intentie om de reageerders los te laten gaan.
Die opzet van de GS-redactie is dan ook wel wéér gelukt, kreten zoals ‘’ Ga maar deaud, breezah-hardstyle-slet’’ en ‘’ dat wijf is echt te dom om te kakken, ik zal dr niet missen’’ waren niet van de lucht.
Dit alles omdat Melanie Sijbers een profiel op sugababes.nl had, zoals duizenden andere tieners, en dan is het gebruikelijk op geenstijl.nl om met zulke onbeschofte en zieke commentaren te komen.

Op 25 September, drie dagen nadat het ontzielde lichaam van Melanie Sijbers gevonden was, kwam Ambroos Wiegers met deel twee Dag Melanie...
Nogmaals werd de nadruk gelegd op haar profiel op sugababes.nl. Ondanks het feit dat dat profiel geen enkele relevantie had met die gruwelijke moord, werd de suggestie gewekt dat vanwege haar sugababes profiel het eigenlijk gewoon haar eigen schuld was.
Ook hierop kwamen in eerste instantie reacties op zoals ‘’ Rest In Pieces’’ en ‘’ Jammer, dit meisje had nog een hoop mannen kunnen plezieren in haar leven ‘’.

Gelukkig begon na verloop van tijd één klein deel van de reageerders, onder aanvoering van J-One, zich te distantiëren van Ambroos Wiegers en de andere smakeloze reageerders.
Later op die dag zette Ambroos Wiegers een alter ego, BoX, in om het onverdedigbare te verdedigen, maar een beetje vent zou zich verweerd hebben onder zijn eigen psuedoniem.

Wederom kunnen we constateren dat de stijlloze gierput geen bodem heeft.
Bron: de volkskrant
pi_44075323
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Ben het wel met haar eens. Ik zou zo ongeveer hetzelfde doen. Alleen mag hij van mij wel eerst de gevangenisstraf uitzitten. Kindermoordenaars hebben daar niet zo'n fijne tijd. Als hij dan eindelijk vrij komt, schiet ik hem alsnog overhoop. Of mijn man. Die denkt daar ook zo over.

En nee, ik gebruik geen drugs.
Dus jij gunt andere ouders, die er weinig mee te maken hebben, ook zoveel verdriet als jezelf?
Je schiet immers ook iemand anders zijn/haar zoon dood.
Wat maakt jou dan beter?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_44075331
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:36 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Bron: de volkskrant
Dat is de Volkskrant, die hebben een vete met geenstijl, omdat ze door geenstijl lezers verliezen. Die zetten geenstijl maar al te graag in een slecht daglicht.
pi_44075363
Ik vind het lekker makkelijk hoor, ' ik zou dit of dat'.
Je weet nooit hoe je reageert als je zoiets overkomt. Leuk voor die ouders ook, als ze horen wat andere mensen in hun geval wel 'effe' zouden doen. Laat die mensen op hun manier rouwen, ik denk dat ze misschien niet eens bezig zijn met de dader, maar nog verdoofd om het verlies van hun zoon.
pi_44075389
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:39 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Dus jij gunt andere ouders, die er weinig mee te maken hebben, ook zoveel verdriet als jezelf?
Wat maakt jou dan beter?
Helemaal niks.
Het is alleen voor hun eigen gevoel zogenaamd bevredigend, een stukje schijnveiligheid inbouwen. Wel mooi op zich, zijn we ook van dat soort lui verlost. Sneu voor eventuele kinderen die het dan zonder ma of pa moeten doen, want die zit dan in de bak voor moord de rest van hun leven.

[ Bericht 1% gewijzigd door MM-Luna op 02-12-2006 11:53:15 ]
pi_44075434
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:43 schreef MM-Luna het volgende:

[..]

Helemaal niks.
Het is alleen voor hun eigen gevoel zogenaamd bevredigent, een stukje schijnveiligheid inbouwen. Wel mooi op zich, zijn we ook van dat soort lui verlost. Sneu voor eventuele kinderen die het dan zonder ma of pa moeten doen, want die zit dan in de bak voor moord de rest van hun leven.
Ik denk dat de meeste mensen dit uiteindelijk niet doen. Want het is lekker makkelijk vanachter je pc te vertellen wat je wel niet zou doen als het je zou overkomen. Het lijkt wel of de meeste mensen dan denken dat ze de dader vermoorden. Maar in het echt gebeurd dat hier zelden.
pi_44075436
Verschrikkelijk, zag gister de persconferentie op tv. Moet er niet aan denken als mijn kind (later) zoiets zou gebeuren, ik denk dat ik zelf echt gek zou worden en zelf mn leven zou willen opgeven. Ouders horen geen kinderen te begraven, en al helemaal niet als het op deze brute wijze gebeurt.
  zaterdag 2 december 2006 @ 11:51:08 #216
3542 Gia
User under construction
pi_44075558
quote:

[..]

Wat maakt jou dan beter?
Hadden die hem/haar maar beter op moeten voeden.
Dus, ja, ik vind het niet erg als de ouders van een moordenaar verdriet hebben om de dood van hun zoon. Dat zou ook het geval zijn als de doodstraf nog bestond. Waar ik overigens ook vóór ben.
pi_44075583
als die gast die ze nu aangehouden heb bekend, mogen ze hem van mij direct ophangen aan de hoogste boom.
  zaterdag 2 december 2006 @ 11:53:16 #218
3542 Gia
User under construction
pi_44075601
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:43 schreef MM-Luna het volgende:

[..]

Helemaal niks.
Het is alleen voor hun eigen gevoel zogenaamd bevredigent, een stukje schijnveiligheid inbouwen. Wel mooi op zich, zijn we ook van dat soort lui verlost. Sneu voor eventuele kinderen die het dan zonder ma of pa moeten doen, want die zit dan in de bak voor moord de rest van hun leven.
Die is dan geen kind meer. Ik zou de dader namelijk eerst zijn gevangenisstraf uit laten zitten. Geeft mij de tijd om te rouwen en mijn andere kind groot te brengen. Als dan de dader vrij komt is het andere kind inmiddels volwassen.

Uiteraard zou ik wel proberen niet gepakt te worden. Huurmoordenaar of zo.
pi_44075603
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus, ja, ik vind het niet erg als de ouders van een moordenaar verdriet hebben om de dood van hun zoon. Dat zou ook het geval zijn als de doodstraf nog bestond. Waar ik overigens ook vóór ben.
Ik vind het nogal wat om te zeggen dat zijn ouders hem verkeerd hebben opgevoed, zodat hij nu een moordenaar is geworden....

Wat als jouw zoon opeens iemand doodschiet, vergeet niet dat zijn ouders nu ook veroordeeld zijn hier in het dorp....

Ik neem aan dat iedere ouder zijn/haar best doet om een zo goed en eerlijk mens op te voeden....
And so the lion fell in love with the lamb
pi_44075629
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:51 schreef Gia het volgende:

[..]
Hahaha beter op moeten voeden, ja hoor.. alles valt of staat met de opvoeding.
Anyway, een moordenaar vermoorden is uiteraard minder erg..
pi_44075648
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Die is dan geen kind meer. Ik zou de dader namelijk eerst zijn gevangenisstraf uit laten zitten. Geeft mij de tijd om te rouwen en mijn andere kind groot te brengen. Als dan de dader vrij komt is het andere kind inmiddels volwassen.

Oja en als een kind volwassen is, heeft hij geen moeder of vader meer nodig uiteraard.
pi_44075656
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoe heet die film?
pi_44075668
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:55 schreef MM-Luna het volgende:

[..]

Oja en als een kind volwassen is, heeft hij geen moeder of vader meer nodig uiteraard.
Ben toch blij dat mijn eigen ouders zo niet in elkaar steken...
  zaterdag 2 december 2006 @ 11:57:56 #224
3542 Gia
User under construction
pi_44075699
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:53 schreef Bamba het volgende:

[..]

Ik vind het nogal wat om te zeggen dat zijn ouders hem verkeerd hebben opgevoed, zodat hij nu een moordenaar is geworden....

Wat als jouw zoon opeens iemand doodschiet, vergeet niet dat zijn ouders nu ook veroordeeld zijn hier in het dorp....

Ik neem aan dat iedere ouder zijn/haar best doet om een zo goed en eerlijk mens op te voeden....
De meeste ouders wel, ja. Maar je hebt ouders die er een zootje van maken. Heb dit zelf al verschillende keren meegemaakt, in mijn directe omgeving.
Ouders gescheiden, moeder legt het aan met rijke kerels, de een na de ander en zoonlief vindt, als hij uit school komt een tientje met een briefje: Schat, haal maar even een frietje.
Als zoonlief besluit bij zijn vader te gaan wonen, omdat hij thuis niks heeft, koopt moeder hem wel weer om met een scooter. Enz.....
Op zijn 21ste zit dit schatje in de bak wegens straatroof.
pi_44075715
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:57 schreef Gia het volgende:

[..]

De meeste ouders wel, ja. Maar je hebt ouders die er een zootje van maken. Heb dit zelf al verschillende keren meegemaakt, in mijn directe omgeving.
Ouders gescheiden, moeder legt het aan met rijke kerels, de een na de ander en zoonlief vindt, als hij uit school komt een tientje met een briefje: Schat, haal maar even een frietje.
Als zoonlief besluit bij zijn vader te gaan wonen, omdat hij thuis niks heeft, koopt moeder hem wel weer om met een scooter. Enz.....
Op zijn 21ste zit dit schatje in de bak wegens straatroof.
maar als jij dan zo iemand zelf gaat vermoorden, wat voor een voorbeeld ben jij dan voor jouw kinderen?
pi_44075731
En hoe krijg je die huurmoordenaar als ik vragen mag?
  zaterdag 2 december 2006 @ 11:59:54 #227
3542 Gia
User under construction
pi_44075736
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:56 schreef Bamba het volgende:

[..]

Ben toch blij dat mijn eigen ouders zo niet in elkaar steken...
En wat zou jouw reaktie zijn als de vader of moeder van Jesse dit zouden doen?
Zou je vinden dat ze dan maar de bak in moeten of zou je daar begrip voor hebben?

Ik het laatste.
  zaterdag 2 december 2006 @ 12:00:24 #228
3542 Gia
User under construction
pi_44075746
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
En hoe krijg je die huurmoordenaar als ik vragen mag?
Hoezo? Waarom wil je dat weten? Ben je iets van plan?
pi_44075763
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:59 schreef Gia het volgende:

[..]

En wat zou jouw reaktie zijn als de vader of moeder van Jesse dit zouden doen?
Zou je vinden dat ze dan maar de bak in moeten of zou je daar begrip voor hebben?

Ik het laatste.
De bak...ik vind dat je het recht niet in eigen handen moet nemen....

Ik vind het wel knap dat jij al weet wat jij zou doen in hun geval...ik weet het namelijk echt niet...je weet pas hoe je reageert, als het je overkomt en ik vind het zinloos om hier een discussie over te beginnen..
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 12:02:55 #230
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_44075800
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:25 schreef UndercoverEd het volgende:
Dit las ik op geenstijl:
blabla
Ze vergeten het gezellige dorpje Den - Helder
pi_44075819
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoezo? Waarom wil je dat weten? Ben je iets van plan?
Nou, jij bent diegene die al heeft uitgestippeld wat te doen als je kind wordt vermoord, dus vroeg me af hoe je dat gaat doen ja.
  zaterdag 2 december 2006 @ 12:05:03 #232
3542 Gia
User under construction
pi_44075845
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:01 schreef Bamba het volgende:

[..]

Ik vind het wel knap dat jij al weet wat jij zou doen in hun geval...ik weet het namelijk echt niet...je weet pas hoe je reageert, als het je overkomt en ik vind het zinloos om hier een discussie over te beginnen..
Ik heb deze reaktie geplaatst omdat ik me wel kan inleven in de gevoelens van Zhe-devill, die hier genadeloos afgemaakt wordt. Uiteraard kan het zo zijn dat ik dat toch niet doe, maar ik kan me heel goed voorstellen dat ouders dat WEL doen. Het is in het verleden ook al eens voorgekomen en toen is die ouder ook nog vrijgesproken/vervangende straf, maar niet in de gevangenis. En terecht. Iemand die in koelen bloede een kind vermoord, verdient het niet te leven. Dat is mijn mening.
pi_44075850
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:01 schreef Bamba het volgende:

[..]

Amen!
pi_44075892
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb deze reaktie geplaatst omdat ik me wel kan inleven in de gevoelens van Zhe-devill, die hier genadeloos afgemaakt wordt. Uiteraard kan het zo zijn dat ik dat toch niet doe, maar ik kan me heel goed voorstellen dat ouders dat WEL doen. Het is in het verleden ook al eens voorgekomen en toen is die ouder ook nog vrijgesproken/vervangende straf, maar niet in de gevangenis. En terecht. Iemand die in koelen bloede een kind vermoord, verdient het niet te leven. Dat is mijn mening.
ga alsjeblieft gauw weer terug naar je koffie..
  zaterdag 2 december 2006 @ 12:07:29 #235
3542 Gia
User under construction
pi_44075901
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:03 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nou, jij bent diegene die al heeft uitgestippeld wat te doen als je kind wordt vermoord, dus vroeg me af hoe je dat gaat doen ja.
Ik heb niks uitgestippeld en ga ervan uit dat mijn kinderen niet vermoord worden. Ik zeg alleen dat ik me kan voorstellen dat ik dat zou doen. Net zoals ik er begrip voor heb dat andere ouders dat zouden doen.
En als ik een huurmoordenaar nodig zou hebben, dan zou ik die echt wel vinden. 't Is niet zo dat ik vrienden heb in die scene, maar ik ken wel mensen die dan weer mensen kennen enz....
pi_44075910
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:05 schreef Gia het volgende:

[..]

ik kan me voorstellen dat je die persoon ook dood wilt zien....maar het ook daadwerkelijk doen? Dat maakt jou geen beter mens als die moordenaar dan...het is ook gewoon oneerlijk in deze wereld....
  zaterdag 2 december 2006 @ 12:08:12 #237
3542 Gia
User under construction
pi_44075918
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:07 schreef Chadi het volgende:

[..]

ga alsjeblieft gauw weer terug naar je koffie..
Waar bemoei je je mee.
Kan prima koffie drinken bij de computer.
pi_44075922
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb niks uitgestippeld en ga ervan uit dat mijn kinderen niet vermoord worden. Ik zeg alleen dat ik me kan voorstellen dat ik dat zou doen. Net zoals ik er begrip voor heb dat andere ouders dat zouden doen.
En als ik een huurmoordenaar nodig zou hebben, dan zou ik die echt wel vinden. 't Is niet zo dat ik vrienden heb in die scene, maar ik ken wel mensen die dan weer mensen kennen enz....
Overdrijf toch niet zo mens .
pi_44075973
Ik ga er ook niet vanuit dat mijn kind, wat nu nog in mijn buik zit, vermoord gaat worden. Alsjeblieft zeg, al de ellende in de wereld vind ik al erg genoeg....ik heb ook niet de intentie om mijn kind zo beschermend op te gaan voeden. Kinderen moeten zorgeloos kunnen opgroeien en ik hoop dat dit in de toekomst ook echt nog wel kan...
pi_44075979
Trouwens, ik lees nu dat de verdachte de boel ontkent. Is het niet zo dat als je iemand steekt op de plek zoals vermeld dat je vrijwel altijd bloedspetters op je arm of kleding krijgt? Misschien denk ik wel iets teveel a la CSI maar volgens mij kan zelfs de Nederlandse politie wel sporen terugvinden op de verdachte zelf. Volgens mij is je handen wassen niet voldoende.
Zodra bloedmonsters die zijn gevonden op de verdachte overeenkomen met het bloed van Jesse dan hangt hij. (of hij moet met een flink goed excuus aankomen)
  zaterdag 2 december 2006 @ 12:10:53 #241
3542 Gia
User under construction
pi_44075980
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:07 schreef Bamba het volgende:

[..]

ik kan me voorstellen dat je die persoon ook dood wilt zien....maar het ook daadwerkelijk doen? Dat maakt jou geen beter mens als die moordenaar dan...het is ook gewoon oneerlijk in deze wereld....
Ik zie een ouder die de moordenaar van zijn kind doodt, niet als een slecht mens. Ik zou ook geen gevangenisstraf willen in zo'n geval voor die ouder. Ik denk dat zo'n 'incident' je leven zodanig overhoop gooit dat je niet meer bij zinnen bent en tot doden in staat.
pi_44076039
Maar wat voor een "mens" ben je dan als je een 8 jarig onschuldig jongetje neer steekt.
Etiek, wat is goed en wat is fout? Dit is fout. Wat voor een reden de beste man ook had, een klein jochie afmaken doe je niet!

Ben erg benieuwd naar updates over de zaak, hoop ook écht dat de dader eens een goed lange gevangenis straf te wachten staat en ik leef heel erg mee met de ouders, vriendjes en familie van het slachtoffertje.
annelies.
pi_44076046
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:10 schreef xFriendx het volgende:
Trouwens, ik lees nu dat de verdachte de boel ontkent. Is het niet zo dat als je iemand steekt op de plek zoals vermeld dat je vrijwel altijd bloedspetters op je arm of kleding krijgt? Misschien denk ik wel iets teveel a la CSI maar volgens mij kan zelfs de Nederlandse politie wel sporen terugvinden op de verdachte zelf. Volgens mij is je handen wassen niet voldoende.
Zodra bloedmonsters die zijn gevonden op de verdachte overeenkomen met het bloed van Jesse dan hangt hij. (of hij moet met een flink goed excuus aankomen)
Natuurlijk komen ze er toch wel achter. Misschien heeft ie zich omgekleed, maar ze gaan echt z'n hele huis overhoop gooien en op sporen onderzoeken. En hemzelf nauurlijk.

Ik denk dat ze de juiste dader wel te pakken krijgen.
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 12:13:49 #244
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_44076050
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zie een ouder die de moordenaar van zijn kind doodt, niet als een slecht mens. Ik zou ook geen gevangenisstraf willen in zo'n geval voor die ouder. Ik denk dat zo'n 'incident' je leven zodanig overhoop gooit dat je niet meer bij zinnen bent en tot doden in staat.
Je bent het dus eigenlijk wel eens met die moslim wetten waarin je gewoon mag doden
pi_44076065
quote:

[..]

Hier valt ook wel weer wat voor te zeggen.... Als je een ouder dan weer gaat opsluiten is dat weer het volgende familiedrama voor die familie....
pi_44076067
quote:

[..]

als iedereen zoals jou denkt, dan hebben we geen tekort aan cellen meer in de gevangenis. Dan zijn de moordenaars al berechtigd voordat ze bij de rechter staan....
pi_44076092
quote:

[..]

Toch moet zo'n reactie op de moord van je kind niet als normaal worden gezien. Het kan toch ernstige gevolgen hebben. Je vermoord de dader, maar zijn kinderen zullen misschien weer wraak willen enz enz. Misschien dan nog meer onschuldige slachtoffers. Geen wild west astjeblieft.
  zaterdag 2 december 2006 @ 12:17:30 #248
3542 Gia
User under construction
pi_44076145
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:10 schreef Bamba het volgende:
Kinderen moeten zorgeloos kunnen opgroeien en ik hoop dat dit in de toekomst ook echt nog wel kan...
Tja, je kunt altijd blijven hopen, maar zo zorgeloos kun je als ouder niet meer zijn.
Ik hoop ook elke dag dat mijn kinderen weer heelhuids thuiskomen.
Als je eens kijkt hoeveel auto's door het rood licht rijden en zich niet aan de max snelheid houden, dan is naar school fietsen er niet veiliger op geworden.
De jongste moet elke dag met de bus naar school. Als je dan hoort over dingen als mobieltjes hardhandig afpakken om ze kapot te gooien, of een jochie dat vermoord wordt om zijn I-pod, zelfgemaakte bommen die in een bus worden gegooid of met een buks door de ramen van een bus schieten, dan realiseer je je wel dat het zo veilig niet meer is op straat. Nee, mijn zoontje mag geen waardevolle spullen mee naar school nemen. Hij heeft een heel goedkoop mobieltje, zonder abbo.
pi_44076150
Feit blijft, dat je als ouder van een vermoord kind er mee moet zien te leren leven. Ook als je de moordenaar vermoord lijkt me dat dat bittere gevoel van je kind missen, blijft...
  zaterdag 2 december 2006 @ 12:18:30 #250
3542 Gia
User under construction
pi_44076173
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:13 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je bent het dus eigenlijk wel eens met die moslim wetten waarin je gewoon mag doden
Niet omdat je zus seks heeft gehad voor haar huwelijk, nee.
pi_44076215
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, je kunt altijd blijven hopen, maar zo zorgeloos kun je als ouder niet meer zijn.
Ik hoop ook elke dag dat mijn kinderen weer heelhuids thuiskomen.
Als je eens kijkt hoeveel auto's door het rood licht rijden en zich niet aan de max snelheid houden, dan is naar school fietsen er niet veiliger op geworden.
De jongste moet elke dag met de bus naar school. Als je dan hoort over dingen als mobieltjes hardhandig afpakken om ze kapot te gooien, of een jochie dat vermoord wordt om zijn I-pod, zelfgemaakte bommen die in een bus worden gegooid of met een buks door de ramen van een bus schieten, dan realiseer je je wel dat het zo veilig niet meer is op straat. Nee, mijn zoontje mag geen waardevolle spullen mee naar school nemen. Hij heeft een heel goedkoop mobieltje, zonder abbo.
maar je kunt zo ook moeilijk thuis op hun kamer opsluiten. Hoe erg het ook is, ze moeten leren leven met deze maatschappij, want zo gaat het er tegenwoordig aan toe. En geeneen ouder is zorgeloos, ik ben alleen nog maar zwanger en maak me al zorgen over de toekomst...ik bedoel dat een kind dat naar de basisschool gaat, z'n eigen niet zorgen moet maken of hij deze dag vermoord wordt ja of nee...
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 12:20:45 #252
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_44076223
We wachten de persconcerentie om 14.00 wel af
Er zijn maar 2 scenario's als ik alles eens op een rijtje zet:

Een geflipte drugsidioot die wraak wilde nemen omdat hij vet rood staat bij de bank of een geflipte drugsidioot die een willekeurig kind heeft gepakt

Feit blijft dat een normaal mens dit soort dingen niet doet en dat de drugsproblemen in Hoogerheide, Bergen op Zoom e.o enorm zijn gezien alle geweldadige incidenten het afgelopen jaar
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 12:21:43 #253
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_44076247
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet omdat je zus seks heeft gehad voor haar huwelijk, nee.
Maar dus wél als je familielid slachtoffer is van een geweldadig incident...

Dan mag je wraak nemen toch?
  zaterdag 2 december 2006 @ 12:21:49 #254
3542 Gia
User under construction
pi_44076248
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:14 schreef Bamba het volgende:

[..]

als iedereen zoals jou denkt, dan hebben we geen tekort aan cellen meer in de gevangenis. Dan zijn de moordenaars al berechtigd voordat ze bij de rechter staan....
Ligt er wel aan wie er vermoord wordt natuurlijk. Een moordenaar die een andere crimineel vermoord, hoeft wmb niet vermoord te worden. Als iemand overlijdt ten gevolge van doodslag (per ongeluk) dus, ook niet.
Maar iemand die een klein, onschuldig kind, zomaar de nek doorsnijdt, mag van mij dood.
En zo denk ik ook over kinderverkrachters en mensen die kinderporno maken.
  zaterdag 2 december 2006 @ 12:23:56 #255
3542 Gia
User under construction
pi_44076304
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:21 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Maar dus wél als je familielid slachtoffer is van een geweldadig incident...

Dan mag je wraak nemen toch?
Ik heb al genoteerd wanneer ik wraak als gerechtvaardigd zie en wanneer niet. Gewoon even goed lezen.
Heb geen zin in herhalingen.
pi_44076348
Och, en of het voor kinderen nu onveiliger is...

Toen ik op de basisschool werd ook al in de school ingebroken om de videorecorder mee te nemen, ben ik van m'n fietsje gereden en belandde in het ziekenhuis, heb ik ook flink wat klappen moeten incasseren van andere ' tuig' kinderen.... Blijft toch hetzelfde.
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 12:27:50 #257
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_44076388
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
Och, en of het voor kinderen nu onveiliger is...

Toen ik op de basisschool werd ook al in de school ingebroken om de videorecorder mee te nemen, ben ik van m'n fietsje gereden en belandde in het ziekenhuis, heb ik ook flink wat klappen moeten incasseren van andere ' tuig' kinderen.... Blijft toch hetzelfde.
Tjah, bij mij op de basisschool is een jongen zo gepest dat hij in de pauze de luchtbuks van zijn vader heeft gepakt en het eerste de beste kind wat hij tegenkwam in zijn gezicht schoot waar wij met 4 kinderen bij stonden,dit heeft alleen geen enkel raakvlak met dit incident behalve dat het altijd en overal kan gebeuren dat iemand compleet gek is geworden om wat voor debiele reden dan ook.
pi_44076473
quote:

[..]

Maar stel nou dat de dader tot zijn daad is gekomen door een hele rits nare gebeurtenissen waardoor hij ook niet meer bij zinnen was en ging doden? Dan ook maar geen gevangenisstraf? Want zijn leven lag al overhoop door andere gebeurtenissen? Nee he, jij wil dat degene dan wel aangepakt wordt maar de ouder die in zo'n zelfde staat een vergelijkbaar iets flikt.. daar heb je dan wel begrip voor? Hypocriet noemen ze dat. Ohja en iets begrijpen wil niet zeggen dat je het goedkeurd, hoe jij het neerzette ging niet om begrijpen maar om goedkeuring. Je zegt immers zelf dat je zo'n persoon wel dood zou schieten..
  zaterdag 2 december 2006 @ 12:31:58 #259
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_44076485
Toen ik in groep 7 zat heeft een klasgenoot ook een keer een (nep)pistool mee naar school genomen omdat hij ruzie had met een klasgenoot. Het pistool was weliswaar nep, maar het zegt genoeg over de gedachtenkronkels die hij toen al had.

En vorig jaar had een kind uit groep 3 een dreigbrief gestuurd naar een ander kind uit groep 3, waarin hij beschreef dat hij haar wilde vermoorden. 6jaar !!!!!!!!!!!!!
pi_44076522
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb al genoteerd wanneer ik wraak als gerechtvaardigd zie en wanneer niet. Gewoon even goed lezen.
Heb geen zin in herhalingen.
Wraak is voor de bekrompen en ignorant.
pi_44076525
Men heeft het trouwens over de nek doorsnijden, maar het gaat dus om steken in de nek.. de nek doorsnijden is heel wat anders dan steken met dodelijke afloop.
pi_44076582
Van GeenStijl:
quote:
Kindermoordenaar ontkent misdrijf

Inzake de laffe moord op de 8-jarige Jesse in Hoogerheide. Allemaal even inbinden ja. Speculeren doet u maar op de beurs. Gewoon rustig wachten tot er eindelijk iets onder die politiepet vandaan komt. Komt allemaal goed. De pliesie zorgt voor u. Ga boodschappen doen of autowassen. Of anders gewoon de regionale krant lezen. De verdachte ontkent dat hij het misdrijf heeft gepleegd. Dat zegt zijn advocaat Henk van Hasselt, die kort na het eerste politieverhoor met de man heeft gesproken. De raadsman wil geen enkele bijzonderheid over de verdachte en de omstandigheden rond diens aanhouding kwijt. Onderzoek van deze krant maakt duidelijk dat de verdachte oorspronkelijk uit Den Haag komt, langere tijd in Bergen op Zoom heeft gewoond en nu in de gemeente Woensdrecht verbleef. Hij is van Antilliaanse afkomst. Hij zou naar de school in Hoogerheide zijn gegaan om een broertje of ander familielid te zien...
Dr was hier toch iemand die postte dat een oudere broer van een ander kind verhaal was komen halen om een ruzie met die Jesse?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_44076621
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:35 schreef Mwanatabu het volgende:
Van GeenStijl:
[..]

Dr was hier toch iemand die postte dat een oudere broer van een ander kind verhaal was komen halen om een ruzie met die Jesse?
Zijn allemaal speculaties.
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 12:39:51 #264
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_44076668
quote:
Van GeenStijl:
[..]

I n DenHelder gaat dat al jaren zo .
pi_44076710
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:39 schreef Loedertje het volgende:

[..]

I n DenHelder gaat dat al jaren zo .
Okay, jij wilt duidelijk een verhaal kwijt over Den Helder. Leg je ei es
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_44076724
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:41 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

† In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 12:42:56 #267
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_44076734
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:41 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Neen hoor, borduur door op de GeenStijl *stijl*.

Ik denk alleen maar de vermoedelijke dader een junk is
pi_44076767
ik kan trouwens nergens lezen dat er een persconferentie komt om 14.00 uur? Volgens mij heb ik waardeloze bronnen...
pi_44076769
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:37 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Zijn allemaal speculaties.
Uh, ja. Daar doe ik het ook om. Anders verveel ik me zo, nou goed?
pi_44076777
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:45 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen dit uiteindelijk niet doen. Want het is lekker makkelijk vanachter je pc te vertellen wat je wel niet zou doen als het je zou overkomen. Het lijkt wel of de meeste mensen dan denken dat ze de dader vermoorden. Maar in het echt gebeurd dat hier zelden.
Eens, en daarom snap ik vooral de mensen niet die zo serieus en fel reageren op Zhe-Devil, Gia en eventuele anderen. Hoe vaak roept iemand in een heftige reactie "ik maak 'm dood!" of "ik doe je wat!" of "ze moeten hem ook afmaken!" en uiteindelijk gebeurt het maar zelden. Ik vind die reacties OP HET FORUM heel zo gek en overdreven niet hoor... als ze 'm echt zouden uitvoeren gaat 't WEL te ver (hoewel het niet helemaal 'hetzelfde' zou zijn als moord op de moordenaar, zoals sommigen opmerken, want dat jongetje had niets gedaan en hij dus wel, maar daarmee praat ik het niet goed, ben ik niet voor (eer)wraak die maar ongestraft moet kunnen gebeuren). Maar ik geloof dat 't in de praktijk wel mee zal vallen met die wraakoefeningen. Als een van de 'wraaklustigen' de behoefte heeft hier op te reageren met "echt wel!", ik kan je niet tegenhouden, vrijheid van meningsuiting enzo, maar ook al post je het nog 1000x, mij jaag je er niet mee op stang. En aan de rest: zoiets te roepen/te schrijven is gewoon een vrij normale, veel voorkomende emotionele uitlaatklep, kijk elk willekeurig draadje over moord/ongeluk door schuld/zelfs dierenmishandeling maar na... dus laat jullie niet zo op stang jagen!
pi_44076782
quote:
Van GeenStijl:
[..]

Nee joh. Want dan zou het wel heeeel toevallig zijn dat precies Jesse in z'n eentje in een lokaal zat. Of de "hitman" moet een week vanuit de bosjes naast de school op de loer gelegen hebben
pi_44076798
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:42 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Neen hoor, borduur door op de GeenStijl *stijl*.

Ik denk alleen maar de vermoedelijke dader een junk is
Ah, zo
En ja, ik denk ook dat het het meest logische scenario is dat een al dan niet verslaafde idioot op rooftocht verrast is door dat arme joch en hem in "paniek" neerstak ofzo.
pi_44076844
Ik denk niet dat ik me op stang heb lopen jagen, maar wil er wel gewoon graag over praten...ik weet wel dat je eerste reactie meestal is: dat hij rot in hel, dat ze m kapot moeten schieten enz... alleen ik kan me niet voorstellen dat ik het zelf zou doen. En wie weet, als ik zelf in zo'n situatie zou staan, wat ik zou doen....hoop er alleen nooit achter te hoeven komen...
pi_44076864
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:44 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Uh, ja. Daar doe ik het ook om. Anders verveel ik me zo, nou goed?
Sorry, gaf alleen maar antwoord zodat je niet alles hoefde na te lezen, lazy ass...
pi_44076884
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:47 schreef EchtGaaf het volgende:
politie zet 30 rechecheurs op onderzoek.......

bron http://www.politiemwb.nl/news_nieuw.asp?parentid=7&artikelID=8004&rubriekID=2329
Als ze het maar grondig doen, met meer man heb je ook meer fouten.
pi_44076896
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:45 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ah, zo
En ja, ik denk ook dat het het meest logische scenario is dat een al dan niet verslaafde idioot op rooftocht verrast is door dat arme joch en hem in "paniek" neerstak ofzo.
ik weet het niet, in deze school lijkt me nou niet dat er zoveel waardevolle spullen aanwezig zijn. (heb er zelf op school gezeten). En als je dan een 8 jarige jongetje tegenkom, die ook nog eens klein voor zijn leeftijd is, kun je hem toch ook knock out slaan ipv gelijk neersteken?

Helaas weet je niet wat er in zo'n hoofd omgaat....
pi_44076907
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:49 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Als ze het maar grondig doen, met meer man heb je ook meer fouten.
Dat hoeft niet; ze zullen echter ook niet meer mensen inzette dan strikt noodzakelijk. Uiteraard moet de kwaliteit van het onderzoek met het aantal mensen gediend zijn...
pi_44076945
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:

Dat hoeft niet; ze zullen echter ook niet meer mensen inzette dan strikt noodzakelijk. Uiteraard moet de kwaliteit van het onderzoek met het aantal mensen gediend zijn...
Ik weet het niet, je hoort het natuurlijk alleen maar als er fouten gemaakt zijn....
Maar hopen dat het hier niet gebeurd.
pi_44077016
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:52 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Ik weet het niet, je hoort het natuurlijk alleen maar als er fouten gemaakt zijn....
Maar hopen dat het hier niet gebeurd.
Zeker. Ik hoop maar dat de zaak goed wordt uitgezocht. En dat er een juridisch sluitende zaak is. Dat er genoegdoenig komt. Wat natuurlijke nooit kan.......Het kind komt nooi meer terug......

Ik wens poltitie, justitie heel veel wijsheid toe.

Ik wens de familie en kennissen van familie Dingemans heel veel sterkte toe met dit onbeschrijfelijke verlies...

Waarom, waarom...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 12:55:33 #281
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44077019
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:10 schreef JohnDope het volgende:
ik blijf het een heel vaag verhaal vinden...... we zijn al 24 uur verder en we weten nog niks :S

ben ik trouwens de enige die een beetje (negatieve) rillingen krijgt van online condoleren? Als je echt betrokken bent dan hoeft dat zeker niet online.
Net als stille tochten.

Die zijn ook alleen nog een status symbool om je maatschappelijke betrokkenheid te tonen. Nog even en je vermeld het op je CV Stille tocht: 1 maal Theo, 1 maal Joes, 1 maal Jesse
pi_44077064
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Net als stille tochten.

Die zijn ook alleen nog een status symbool om je maatschappelijke betrokkenheid te tonen. Nog even en je vermeld het op je CV Stille tocht: 1 maal Theo, 1 maal Joes, 1 maal Jesse

Ik heb me ook altijd afgevraagd waar al die stille tochten en reclame tegen zinloos geweld etc voor dienden. Alsof dat indruk maakt op mensen die eventueel in de toekomst een vreemde in elkaar trappen, een kind in de hals steken of een politieke moord begaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_44077079
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:10 schreef JohnDope het volgende:
ik blijf het een heel vaag verhaal vinden...... we zijn al 24 uur verder en we weten nog niks :S

ben ik trouwens de enige die een beetje (negatieve) rillingen krijgt van online condoleren?
Nee, geloof mij John dat je niet de enig bent. Het is gewoon te afschuwelijk voor woorden...
quote:
Als je echt betrokken bent dan hoeft dat zeker niet online.
Idd. Je kan het ook hier uiten. Het maakt niet uit. Er zijn zoveel manieren...
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:01:28 #284
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44077150
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:57 schreef Isabeau het volgende:

Ik heb me ook altijd afgevraagd waar al die stille tochten en reclame tegen zinloos geweld etc voor dienden. Alsof dat indruk maakt op mensen die eventueel in de toekomst een vreemde in elkaar trappen, een kind in de hals steken of een politieke moord begaan.
Denk niet dat het daar de stille tochtlopers om te doen is. is volgens mij meer ingegeven door medeleven en machteloosheid en de drang om een 'vuist' te maken.
een slappe vuist, wellicht, maar als mensen op zo'n manier met dit soort afschuwelijke dingen om willen gaan, als dat enigszins troost biedt, ben ik de laatste om dat te veroordelen.
... is a mismatch forever
pi_44077199
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:01 schreef MissMatch het volgende:
Denk niet dat het daar de stille tochtlopers om te doen is. is volgens mij meer ingegeven door medeleven en machteloosheid en de drang om een 'vuist' te maken.
een slappe vuist, wellicht, maar als mensen op zo'n manier met dit soort afschuwelijke dingen om willen gaan, als dat enigszins troost biedt, ben ik de laatste om dat te veroordelen.
Toch vraag ik me af waarom dat iets van de laatste jaren is. Ik neem aan dat mensen zich altijd machteloos hebben gevoeld bij dit soort in trieste berichten in de media. En ik kan me niemand voorstellen die niet iets voelt bij het horen van zoiets verschrikkelijks, dat zal vroeger niet anders zijn geweest. Maar toen bestonden er geen stille tochten en openbare condoleance registers.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 13:05:07 #286
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44077232
quote:

[..]

Wat maakt jou dan beter?
De moordenaar van mijn kind zal een pijnlijke dood sterven. Wat mij beter maakt is dat er een direkte aanleiding is...

DAT is namelijk het verontrustende aan dit soort zaken. Dat er geen begrijpelijke trigger is.
pi_44077257
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De moordenaar van mijn kind zal een pijnlijke dood sterven. Wat mij beter maakt is dat er een direkte aanleiding is...

DAT is namelijk het verontrustende aan dit soort zaken. Dat er geen begrijpelijke trigger is.
Je bent geen haar beter.
Je zegt het al in je laatste zin.
pi_44077269
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:05 schreef Swetsenegger het volgende:

Dat maakt de kans dat het je eigen kind zou kunnen overkomen voor je gevoel ook veel groter. Geen reden = willekeur = elk kind kan slachtoffer worden.
pi_44077279
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Net als stille tochten.

inderdaad

Ik ben trouwens ook benieuwd wie er al in de startblokken staat om deel 2 van dit topic te openen.....
pi_44077303
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:07 schreef JohnDope het volgende:

[..]

inderdaad

Ik ben trouwens ook benieuwd wie er al in de startblokken staat om deel 2 van dit topic te openen.....
Ik.

Deel 7 ligt klaar om te worden gelanceerd...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 13:09:38 #291
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44077337
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja als je zo een beetje de hals van een basisschool leerling staat te fileren dat je dan opeens dat lieveheersbeestje voor je ziet.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 13:10:50 #292
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44077361
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:06 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Je bent geen haar beter.
Je zegt het al in je laatste zin.
Kwestie van interpretatie. Ik vind de moord op een kind een begrijpelijke trigger. Je beledigt voelen niet.
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:14:06 #293
3542 Gia
User under construction
pi_44077422
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat maakt de kans dat het je eigen kind zou kunnen overkomen voor je gevoel ook veel groter. Geen reden = willekeur = elk kind kan slachtoffer worden.
Zo is het ook.

Kijk, ik ben er echt niet elke dag mee bezig wat er niet allemaal zou kunnen gebeuren met mijn kids, maar elke keer als je bepaalde berichten leest van geweld op een busstation, ja ook die waar onze jongste dagelijks staat, dan ben je toch wel bezorgd. Gelukkig hebben we hem goed geïnstrueerd wat hij moet doen als er iets gebeurt, maar zelfs dan kan hem nog iets overkomen. Als je hier elke dag aan denkt heb je geen leven, dus dat doe ik dan ook niet, maar geheel onbezorgd kun je tegenwoordig niet zijn.

En ja, Loeder, zoiets kwam vroeger ook wel voor, maar niet zo vaak als tegenwoordig. Vroeger kon je gewoon bij je buren achterom lopen, tegenwoordig moet je een afspraak maken en zijn de poorten op slot. Bij ons thuis hebben we het meegemaakt dat er af en toe een krat bier werd gejat. Toen heeft mijn vader de krat in een afgesloten schuur gezet, en elke avond twee flesjes op de tuintafel. Die waren 's ochtends leeg, maar in elk geval was het statiegeld dan niet weg.
pi_44077446
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:10 schreef Swetsenegger het volgende:

Kwestie van interpretatie. Ik vind de moord op een kind een begrijpelijke trigger. Je beledigt voelen niet.
2 wrongs don't ever make 1 right.

Je haalt je kind er niet mee terug, je krijgt geen genoegdoening, je krijgt straf.
Zet andere ouders in de positie waar jij ook in bent gezet.
Zijn allemaal negatieve dingen.
What's the point?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 13:15:37 #295
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44077448
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:01 schreef MissMatch het volgende:

[..]

Welke vuist? de incidenten nemen alleen maar toe. Er worden tegenwoordig zelfs stille tochten gehouden wanener de slachtoffers of direkte familieleden nadrukkelijk vragen dat voorazl niet te doen. Wat mij betreft is het voornamelijk zelfbevlekking geworden.
pi_44077475
Wat zou je dan wel kunnen doen als samenleving?
Ik zelf vind die stille tochten en dergelijk ook nergens naar toe gaan, maar wat dan wel?
pi_44077497
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:16 schreef Oblivion het volgende:
Wat zou je dan wel kunnen doen als samenleving?
Ik zelf vind die stille tochten en dergelijk ook nergens naar toe gaan, maar wat dan wel?
Wel een mooie uiting. en de ophef schrikt misschien wel nieuwe gevallen af....
pi_44077522
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wel een mooie uiting. en de ophef schrikt misschien wel nieuwe gevallen af....
Het heeft Jesse niet mogen helpen, en die vele andere...
Dus eigenlijk zet het geen zode aan de dijk.
pi_44077527
De arrestatie voor het huis van mijn oma was blijkbaar niet van de hoofdverdachte hoor ik vandaag. Die is een paar honderd meter verder opgepakt.

Straat waarin hij woont is nu ook bekend, alleen weet ik nog steeds niet wie het is.
Houd van een lijntje.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 13:20:15 #300
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44077557
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:15 schreef Oblivion het volgende:

[..]

2 wrongs don't ever make 1 right.

Je haalt je kind er niet mee terug, je krijgt geen genoegdoening, je krijgt straf.
Zet andere ouders in de positie waar jij ook in bent gezet.
Zijn allemaal negatieve dingen.
What's the point?
Dat is dus onzin he, dat wraak je geen goed zou doen. Ga maar eens zoeken op onderzoeken. Wraak dient wel degelijk een doel. En uiteraard zal ik proberen niet gepakt en veroordeeld te worden, maar iemand die mijn kind wat aandoet gaat eraan.

En die andere ouders zitten NIET in dezelfde positie. Kom, misschien als ik het op z'n Suskes en Wiskes uitleg dat je dan begrijpt dat er wel degelijk een groot verschil is.

Laten we hoogerheide als voorbeeld nemen

Aanleiding voor de dader om Jesse te vermoorden --> géén
Aanleiding voor de ouders om de dader te vermoorden --> Kindermoord

Ik zou het niet eens een nuanceverschil willen noemen , maar een wereld van verschil. De aanleiding, de trigger maakt dat daders uit mijn 2e voorbeeld op begrip en sympathie kunnen rekenen. En geloof me... ik ben niet de enige die er zo over denkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')