abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 12:55:33 #281
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44077019
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:10 schreef JohnDope het volgende:
ik blijf het een heel vaag verhaal vinden...... we zijn al 24 uur verder en we weten nog niks :S

ben ik trouwens de enige die een beetje (negatieve) rillingen krijgt van online condoleren? Als je echt betrokken bent dan hoeft dat zeker niet online.
Net als stille tochten.

Die zijn ook alleen nog een status symbool om je maatschappelijke betrokkenheid te tonen. Nog even en je vermeld het op je CV Stille tocht: 1 maal Theo, 1 maal Joes, 1 maal Jesse
pi_44077064
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Net als stille tochten.

Die zijn ook alleen nog een status symbool om je maatschappelijke betrokkenheid te tonen. Nog even en je vermeld het op je CV Stille tocht: 1 maal Theo, 1 maal Joes, 1 maal Jesse

Ik heb me ook altijd afgevraagd waar al die stille tochten en reclame tegen zinloos geweld etc voor dienden. Alsof dat indruk maakt op mensen die eventueel in de toekomst een vreemde in elkaar trappen, een kind in de hals steken of een politieke moord begaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_44077079
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:10 schreef JohnDope het volgende:
ik blijf het een heel vaag verhaal vinden...... we zijn al 24 uur verder en we weten nog niks :S

ben ik trouwens de enige die een beetje (negatieve) rillingen krijgt van online condoleren?
Nee, geloof mij John dat je niet de enig bent. Het is gewoon te afschuwelijk voor woorden...
quote:
Als je echt betrokken bent dan hoeft dat zeker niet online.
Idd. Je kan het ook hier uiten. Het maakt niet uit. Er zijn zoveel manieren...
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:01:28 #284
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44077150
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:57 schreef Isabeau het volgende:

Ik heb me ook altijd afgevraagd waar al die stille tochten en reclame tegen zinloos geweld etc voor dienden. Alsof dat indruk maakt op mensen die eventueel in de toekomst een vreemde in elkaar trappen, een kind in de hals steken of een politieke moord begaan.
Denk niet dat het daar de stille tochtlopers om te doen is. is volgens mij meer ingegeven door medeleven en machteloosheid en de drang om een 'vuist' te maken.
een slappe vuist, wellicht, maar als mensen op zo'n manier met dit soort afschuwelijke dingen om willen gaan, als dat enigszins troost biedt, ben ik de laatste om dat te veroordelen.
... is a mismatch forever
pi_44077199
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:01 schreef MissMatch het volgende:
Denk niet dat het daar de stille tochtlopers om te doen is. is volgens mij meer ingegeven door medeleven en machteloosheid en de drang om een 'vuist' te maken.
een slappe vuist, wellicht, maar als mensen op zo'n manier met dit soort afschuwelijke dingen om willen gaan, als dat enigszins troost biedt, ben ik de laatste om dat te veroordelen.
Toch vraag ik me af waarom dat iets van de laatste jaren is. Ik neem aan dat mensen zich altijd machteloos hebben gevoeld bij dit soort in trieste berichten in de media. En ik kan me niemand voorstellen die niet iets voelt bij het horen van zoiets verschrikkelijks, dat zal vroeger niet anders zijn geweest. Maar toen bestonden er geen stille tochten en openbare condoleance registers.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 13:05:07 #286
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44077232
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:39 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Dus jij gunt andere ouders, die er weinig mee te maken hebben, ook zoveel verdriet als jezelf?
Je schiet immers ook iemand anders zijn/haar zoon dood.
Wat maakt jou dan beter?
De moordenaar van mijn kind zal een pijnlijke dood sterven. Wat mij beter maakt is dat er een direkte aanleiding is...

DAT is namelijk het verontrustende aan dit soort zaken. Dat er geen begrijpelijke trigger is.
pi_44077257
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De moordenaar van mijn kind zal een pijnlijke dood sterven. Wat mij beter maakt is dat er een direkte aanleiding is...

DAT is namelijk het verontrustende aan dit soort zaken. Dat er geen begrijpelijke trigger is.
Je bent geen haar beter.
Je zegt het al in je laatste zin.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_44077269
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:05 schreef Swetsenegger het volgende:

Dat maakt de kans dat het je eigen kind zou kunnen overkomen voor je gevoel ook veel groter. Geen reden = willekeur = elk kind kan slachtoffer worden.
pi_44077279
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Net als stille tochten.

inderdaad

Ik ben trouwens ook benieuwd wie er al in de startblokken staat om deel 2 van dit topic te openen.....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_44077303
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:07 schreef JohnDope het volgende:

[..]

inderdaad

Ik ben trouwens ook benieuwd wie er al in de startblokken staat om deel 2 van dit topic te openen.....
Ik.

Deel 7 ligt klaar om te worden gelanceerd...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 13:09:38 #291
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44077337
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja als je zo een beetje de hals van een basisschool leerling staat te fileren dat je dan opeens dat lieveheersbeestje voor je ziet.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 13:10:50 #292
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44077361
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:06 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Je bent geen haar beter.
Je zegt het al in je laatste zin.
Kwestie van interpretatie. Ik vind de moord op een kind een begrijpelijke trigger. Je beledigt voelen niet.
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:14:06 #293
3542 Gia
User under construction
pi_44077422
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat maakt de kans dat het je eigen kind zou kunnen overkomen voor je gevoel ook veel groter. Geen reden = willekeur = elk kind kan slachtoffer worden.
Zo is het ook.

Kijk, ik ben er echt niet elke dag mee bezig wat er niet allemaal zou kunnen gebeuren met mijn kids, maar elke keer als je bepaalde berichten leest van geweld op een busstation, ja ook die waar onze jongste dagelijks staat, dan ben je toch wel bezorgd. Gelukkig hebben we hem goed geïnstrueerd wat hij moet doen als er iets gebeurt, maar zelfs dan kan hem nog iets overkomen. Als je hier elke dag aan denkt heb je geen leven, dus dat doe ik dan ook niet, maar geheel onbezorgd kun je tegenwoordig niet zijn.

En ja, Loeder, zoiets kwam vroeger ook wel voor, maar niet zo vaak als tegenwoordig. Vroeger kon je gewoon bij je buren achterom lopen, tegenwoordig moet je een afspraak maken en zijn de poorten op slot. Bij ons thuis hebben we het meegemaakt dat er af en toe een krat bier werd gejat. Toen heeft mijn vader de krat in een afgesloten schuur gezet, en elke avond twee flesjes op de tuintafel. Die waren 's ochtends leeg, maar in elk geval was het statiegeld dan niet weg.
pi_44077446
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:10 schreef Swetsenegger het volgende:

Kwestie van interpretatie. Ik vind de moord op een kind een begrijpelijke trigger. Je beledigt voelen niet.
2 wrongs don't ever make 1 right.

Je haalt je kind er niet mee terug, je krijgt geen genoegdoening, je krijgt straf.
Zet andere ouders in de positie waar jij ook in bent gezet.
Zijn allemaal negatieve dingen.
What's the point?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 13:15:37 #295
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44077448
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:01 schreef MissMatch het volgende:

[..]

Welke vuist? de incidenten nemen alleen maar toe. Er worden tegenwoordig zelfs stille tochten gehouden wanener de slachtoffers of direkte familieleden nadrukkelijk vragen dat voorazl niet te doen. Wat mij betreft is het voornamelijk zelfbevlekking geworden.
pi_44077475
Wat zou je dan wel kunnen doen als samenleving?
Ik zelf vind die stille tochten en dergelijk ook nergens naar toe gaan, maar wat dan wel?
pi_44077497
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:16 schreef Oblivion het volgende:
Wat zou je dan wel kunnen doen als samenleving?
Ik zelf vind die stille tochten en dergelijk ook nergens naar toe gaan, maar wat dan wel?
Wel een mooie uiting. en de ophef schrikt misschien wel nieuwe gevallen af....
pi_44077522
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wel een mooie uiting. en de ophef schrikt misschien wel nieuwe gevallen af....
Het heeft Jesse niet mogen helpen, en die vele andere...
Dus eigenlijk zet het geen zode aan de dijk.
pi_44077527
De arrestatie voor het huis van mijn oma was blijkbaar niet van de hoofdverdachte hoor ik vandaag. Die is een paar honderd meter verder opgepakt.

Straat waarin hij woont is nu ook bekend, alleen weet ik nog steeds niet wie het is.
Houd van een lijntje.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 13:20:15 #300
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44077557
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:15 schreef Oblivion het volgende:

[..]

2 wrongs don't ever make 1 right.

Je haalt je kind er niet mee terug, je krijgt geen genoegdoening, je krijgt straf.
Zet andere ouders in de positie waar jij ook in bent gezet.
Zijn allemaal negatieve dingen.
What's the point?
Dat is dus onzin he, dat wraak je geen goed zou doen. Ga maar eens zoeken op onderzoeken. Wraak dient wel degelijk een doel. En uiteraard zal ik proberen niet gepakt en veroordeeld te worden, maar iemand die mijn kind wat aandoet gaat eraan.

En die andere ouders zitten NIET in dezelfde positie. Kom, misschien als ik het op z'n Suskes en Wiskes uitleg dat je dan begrijpt dat er wel degelijk een groot verschil is.

Laten we hoogerheide als voorbeeld nemen

Aanleiding voor de dader om Jesse te vermoorden --> géén
Aanleiding voor de ouders om de dader te vermoorden --> Kindermoord

Ik zou het niet eens een nuanceverschil willen noemen , maar een wereld van verschil. De aanleiding, de trigger maakt dat daders uit mijn 2e voorbeeld op begrip en sympathie kunnen rekenen. En geloof me... ik ben niet de enige die er zo over denkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')