abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:36:35 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44063671
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:35 schreef giscard het volgende:

[..]

Je zou tenminste die bekenden van je vriendin kunnen bellen.
Pfft. Om de ramptoerist te gaan spelen. Het is al erg genoeg, en wat doe je er goeds mee?

Het zal allemaal binnenkort wel op geenstijl staan.
The End Times are wild
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:37:00 #102
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_44063688
Maar die kerel had dus een kind in de auto zitten, parkeert vlakbij een school. Gaat daar naar binnen mét een mes, steekt een kind neer, en gaat weer weg naar het kind in de auto.

Ik vind het maar een raar scenario

En lijkt me dan ook niet echt random ofzo.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:39:12 #103
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_44063741
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:32 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Ik heb het al gezegd hoor. Iemand met een Noord-Afrikaans uiterlijk heb het net nog nagevraagd bij mijn vader (die hem ook heeft gezien).

Maar goed blijkbaar wordt dat soort informatie niet op prijs gesteld.
Ik heb niet alles gelezen maar jij/jullie hebben hem gezien?
pi_44063742
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eerst was het een donker uiterlijk, toen een Noord-Afrikaan...

Ik heb ook een donker uiterlijk, maar ben gewoon een Nederlander. Dat hoeft dus niet per se iets te zeggen.
Ik zeg ook niet dat het een allochtoon was, ik zeg alleen maar wat ze gezien hebben.
Houd van een lijntje.
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:40:41 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44063769
Wat me overigens toch wel goed doet is dat heel Nederland op zijn kop staat als zoiets gebeurt.

Dat geeft in ieder geval aan dat we het nog steeds absoluut niet normaal vinden wat er gebeurt. Dat we nog steeds geschokt kunnen zijn.
The End Times are wild
pi_44063773
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat lijkt me het meest logisch inderdaad.
Dacht ik eerst ook. Maar een man van 22 kan een kind van 8 toch ook wel op andere manieren aan dan zo?
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:42:04 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44063807
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:39 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het een allochtoon was, ik zeg alleen maar wat ze gezien hebben.
Ja, en dan in combinatie met de wijze waarop...
en vorige incidenten hier in Nederland.

Dan trek je zonder het zelf te willen je conclusie toch al snel.
The End Times are wild
pi_44063856
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:39 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik heb niet alles gelezen maar jij/jullie hebben hem gezien?
Ik heb helemaal niks van hem gezien want ik was aan het werk. Mijn ouders zijn een schuur bij mijn oma aan het afbreken omdat ze binnenkort verhuisd naar het bejaardenhuis. Toen zagen ze plotseling iemand voor de deur gearresteerd worden, alleen wisten ze nog niet wat er aan de hand was (ze dachten dat de container met puin in de weg stond of iets dergelijks). Maar later kwamen ze er pas achter wat hij gedaan had (de politie wilde niks zeggen). De container is in beslag genomen omdat hij er mischien iets in heeft gegooid (bivakmuts, mes?). Dat is het verhaal.
Houd van een lijntje.
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:44:30 #109
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44063875
Ik probeer een motief te ontdekken, duidelijk lijkt me dat het kind op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats was. Maar waarom ga je in hemelsnaam met een bivakmuts op en een mes een school binnen?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_44063894
Ik heb een naam gehoord...maar wat ik zeg...dat zijn geruchten en die naam zegt jullie niks...en er is ook nog niet met 100% zekerheid te zeggen dat de aangehouden verdachte daadwerkelijk de moordenaar is..
And so the lion fell in love with the lamb
pi_44063901
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, en dan in combinatie met de wijze waarop...
en vorige incidenten hier in Nederland.

Dan trek je zonder het zelf te willen je conclusie toch al snel.
Ja ik kan ook zeggen dat hij blond was met blauwe ogen als je dat liever hebt.
Houd van een lijntje.
pi_44063931
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:44 schreef flugeltje het volgende:
Ik probeer een motief te ontdekken, duidelijk lijkt me dat het kind op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats was. Maar waarom ga je in hemelsnaam met een bivakmuts op en een mes een school binnen?
Die man was 22. Wat heb je daar dan te zoeken? En als het verkeerde tijd op verkeerde plaats was.. Kon hij hem niet anders aan? En waarom had hij een mes bij zich? Hij wist dus dat er wat zou kunnen gebeuren...
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:46:43 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44063936
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:45 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Ja ik kan ook zeggen dat hij blond was met blauwe ogen als je dat liever hebt.
Nee, zo bedoel ik het niet.

Ik bedoel: als je alle "feiten" langs elkaar legt dan ga je toch al gauw (ik ook) in een bepaalde richting denken.
The End Times are wild
pi_44063942
Kapotschieten die hap.
pi_44063969
Ik had gehoord dat het vader van het kind bankdirecteur was bij de Rabobank. Het enige motief wat ik me kan bedenken is dat de vader de dader had ontslagen in het bedrijf, en dat de psycho dader wraak wou nemen of iets..

Iets anders kan ik me echt niet bedenken..

Krijg er echt kippenvel van ..zo erg
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:48:09 #116
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_44063972
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:44 schreef Bamba het volgende:
Ik heb een naam gehoord...maar wat ik zeg...dat zijn geruchten en die naam zegt jullie niks...en er is ook nog niet met 100% zekerheid te zeggen dat de aangehouden verdachte daadwerkelijk de moordenaar is..
Kijk dat is pas nieuws
pi_44063996
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:48 schreef Gebleekte het volgende:
Ik had gehoord dat het vader van het kind bankdirecteur was bij de Rabobank. Het enige motief wat ik me kan bedenken is dat de vader de dader had ontslagen in het bedrijf, en dat de psycho dader wraak wou nemen of iets..

Iets anders kan ik me echt niet bedenken..

Krijg er echt kippenvel van ..zo erg
Hij wist toch niet dat juist dat kind terug zou komen? Kon net zo goed een ander uit de klas zijn?
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:50:19 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44064024
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:44 schreef Bamba het volgende:
Dat de aangehouden verdachte de dader is, is toch nagenoeg zeker...

Voornaam en letter achternaam?
The End Times are wild
pi_44064032
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, zo bedoel ik het niet.

Ik bedoel: als je alle "feiten" langs elkaar legt dan ga je toch al gauw (ik ook) in een bepaalde richting denken.
Heb je ook gelijk in. Ik persoonlijk vind echter dat het weinig uitmaakt wat voor een persoon het gedaan heeft, het blijft een monster die ze van mij ook de nek door mogen snijden.
Houd van een lijntje.
pi_44064040
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:48 schreef Bep het volgende:

[..]

Kijk dat is pas nieuws
Verdachte kan natuurlijk ondertussen bekend hebben, maar er stonden om 18.00 uur nog steeds politieauto's bij het speeltuintje vlakbij ons huis, dus wie weet zijn ze nog aan het zoeken....

Ik denk dat je pas weet of deze verdachte de dader is, als de politie het bekendmaakt...voor de rest: geruchten....
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:51:00 #121
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44064047
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:46 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Die man was 22. Wat heb je daar dan te zoeken? En als het verkeerde tijd op verkeerde plaats was.. Kon hij hem niet anders aan? En waarom had hij een mes bij zich? Hij wist dus dat er wat zou kunnen gebeuren...
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik het gevoel begin te krijgen dat de dader gewoon deze dag heeft uitgekozen om een statement te maken. Een willekeurig slachtoffer. (misschien was het juist wel de bedoeling om een klas in gijzeling te nemen en werd hij bij toeval ontdekt waarna het uit de hand liep en hij is gevlucht)
pi_44064078
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:49 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Hij wist toch niet dat juist dat kind terug zou komen? Kon net zo goed een ander uit de klas zijn?
Misschien had hij hem anders ook wel gepakt, waar alle andere kinderen bij zouden zijn. Maarja, dit is ook tasten in het duister

Echt bizar dit
pi_44064100
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat de aangehouden verdachte de dader is, is toch nagenoeg zeker...

Voornaam en letter achternaam?
Ik schrijf dat toch liever niet hier....als jij er geen moeite mee hebt, dan mag jij de voorletters van zijn naam en achternaam wel neerzetten, maar ik doe het liever niet....sorry
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:54:56 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44064137
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:53 schreef Bamba het volgende:

[..]

Ik schrijf dat toch liever niet hier....als jij er geen moeite mee hebt, dan mag jij de voorletters van zijn naam en achternaam wel neerzetten, maar ik doe het liever niet....sorry
Ik heb deze niet gehoord.

Verder maakt het idd voor de ouders allemaal niets meer uit.
The End Times are wild
pi_44064157
nummer freaks...

1 december 1-12 volgens Europees schrijven
112 de Nederlandse alarmdienst.

11 september 9-11 volgens Amerikaans model
911 de Amerikaanse alarmdienst.

Mjah, sorry, Ik ben geen echte Tru bezoeker, ik doe maar alsof
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:55:43 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44064161
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:51 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik het gevoel begin te krijgen dat de dader gewoon deze dag heeft uitgekozen om een statement te maken. Een willekeurig slachtoffer. (misschien was het juist wel de bedoeling om een klas in gijzeling te nemen en werd hij bij toeval ontdekt waarna het uit de hand liep en hij is gevlucht)
Waarom deze dag dan? Een vrijdag?
The End Times are wild
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:56:32 #127
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44064184
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:51 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik zat ook te denken aan een statement. Maar dan zou dat toch al duidelijk moeten zijn? (boodschap bij het jongetje o.i.d.)
Hoewel, er zijn maar weinig mensen die het jongetje daadwerkelijk gezien hebben na de moord denk ik. En die zijn blijkbaar discreet genoeg.
Dat de eventuele afkomst van de mogelijke dader niet bekendgemaakt wordt is logisch, anders stond half nederland al in de fik. Als de getuigenis hierboven klopt tenminste.
Ik vond zelf dat de politiewoordvoerder qua lichaamstaal toch wel iets zei.
Ik heb verder geen enkel vooroordeel blah blah, ook geen politiek iets, meer een soort constatering van wat ik zag op de persconferentie.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:57:13 #128
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44064202
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:55 schreef PhalanX het volgende:
nummer freaks...

1 december 1-12 volgens Europees schrijven
112 de Nederlandse alarmdienst.

11 september 9-11 volgens Amerikaans model
911 de Amerikaanse alarmdienst.

Mjah, sorry, Ik ben geen echte Tru bezoeker, ik doe maar alsof
Ik ben wel een believer maar vind 8 jaar cel voor Samir A. dan nog geloofwaardiger
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:57:53 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44064228
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:56 schreef maedel het volgende:

[..]

Ik zat ook te denken aan een statement. Maar dan zou dat toch al duidelijk moeten zijn? (boodschap bij het jongetje o.i.d.)
Hoewel, er zijn maar weinig mensen die het jongetje daadwerkelijk gezien hebben na de moord denk ik. En die zijn blijkbaar discreet genoeg.
Dat de eventuele afkomst van de mogelijke dader niet bekendgemaakt wordt is logisch, anders stond half nederland al in de fik.
Ik vond zelf dat de politiewoordvoerder qua lichaamstaal toch wel iets zei.
Ik heb verder geen enkel vooroordeel blah blah, ook geen politiek iets, meer een soort constatering van wat ik zag op de persconferentie.
Ik denk dat wanneer de dader niet allochtoon c.q. Noord-Afrikaans geweest was, de politie dit zeer expliciet gemeld zou hebben.
The End Times are wild
pi_44064243
Stel het kind in de auto is een heel jong broertje van de dader,
en hij had ruzie met het jochie...
En uit wraak...
Vreemd is de dader kon ook zo naar binnen, hij viel niet op als een vreemd persoon, misschien is hij wel vaker binnen geweest?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_44064250
Wat ik zelf van de geruchten heb gehoord, is het wel een nederlandse dader...misschien met een buitenlandse afkomst, dat weet ik niet...

Hier wonen niet heel veel moslims, niet dat dat veel wil zeggen. Maar ik ga er niet direct vanuit dat het een buitenlander is die dit gedaan heeft....
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:58:48 #132
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44064259
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Misschien vond hij het wel dé dag om z'n statement te maken. Misschien hebben we hier gewoon te maken met iemand die aandacht wil vragen voor het feit dat hij niet bij de hulpverlening terecht kan, misschien is het wel een TBS'er. Misschien wel iemand die niet van kathollieken houdt. Het kan van alles zijn. Ik hoop echt dat de dader z'n mond open gaat doen over het motief. Het is zo al niet te bevatten, maar het niet weten waaróm maakt het volgens mij nog een tandje erger.
pi_44064289
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:58 schreef zhe-devilll het volgende:
Stel het kind in de auto is een heel jong broertje van de dader,
en hij had ruzie met het jochie...
En uit wraak...
Vreemd is de dader kon ook zo naar binnen, hij viel niet op als een vreemd persoon, misschien is hij wel vaker binnen geweest?
Ik weet niet waar het gerucht met die auto vandaan komt, maar van de bronnen hier is de dader gewoon te voet gevlucht...

En als het degene is van wie ik heb gehoord dat het zou zijn, heeft hij zelf op de basisschool gezeten....
pi_44064299
Trouwens, het is niet te hopen die klootzak een allochtoon was.
Dan breekt écht de pleuris uit.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:00:30 #135
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44064306
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat wanneer de dader niet allochtoon c.q. Noord-Afrikaans geweest was, de politie dit zeer expliciet gemeld zou hebben.
Euh ja, dat denk ik ook.
Als woordvoerder wil je rust in de tent brengen lijkt me, en dan is dat (helaas) een slim punt om te melden.
Daarnaast sprak de lichaamstaal en de uitspraken van de politieman boekdelen naar mijn idee.
Nogmaals, alleen wat ik zag op tv en conclusies die ik trek, niks over motief o.i.d.
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:00 schreef Me_Wesley het volgende:
Trouwens, het is niet te hopen die klootzak een allochtoon was.
Dan breekt écht de pleuris uit.
Daar ben ik ook bang voor. En ik denk ook dat dat de reden is dat ze het in het midden houden. Meer mensen zijn daar bang voor...
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:01:18 #136
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44064327
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:59 schreef Bamba het volgende:

[..]

Ik weet niet waar het gerucht met die auto vandaan komt, maar van de bronnen hier is de dader gewoon te voet gevlucht...

En als het degene is van wie ik heb gehoord dat het zou zijn, heeft hij zelf op de basisschool gezeten....
Iemand die gepest is op de basisschool, tja dat kan ook nog ja...
pi_44064339
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:59 schreef Bamba het volgende:

[..]

Hij is gepakt voor het huis van de oma van een fokker
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_44064344
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:49 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Dat kan toch met een mobiel doorgebeld zijn aan de dader door een kind in de aula die constateerde dat het slachtoffer naar die klas zou gaan.
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:02:10 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44064350
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:00 schreef maedel het volgende:

[..]

Euh ja, dat denk ik ook.
Als woordvoerder wil je rust in de tent brengen lijkt me, en dan is dat (helaas) een slim punt om te melden.
Daarnaast sprak de lichaamstaal en de uitspraken van de politieman boekdelen naar mijn idee.
Nogmaals, alleen wat ik zag op tv en conclusies die ik trek, niks over motief o.i.d.
Hoe kun je nu aan de lichaamstaal van de woordvoerder zien dat het over een allochtoon gaat?

Wanneer het een autochtoon betrof is het toch net zo walgelijk geweest?
The End Times are wild
pi_44064386
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:01 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Iemand die gepest is op de basisschool, tja dat kan ook nog ja...
Ik heb toevallig iemand gesproken vandaag die bij hem in de klas heeft gezeten (vandaar dat ik ook aan zijn naam ben gekomen) en die zei dat het een doodnormale jongen vroeger was, kreeg niet echt de indruk dat hij gepest was vroeger...maar goed, dat wil natuurlijk helemaal niks zeggen....

Ik wil nog wel even benadrukken dat ik echt niet weet of dit uberhaupt de jongen is die opgepakt is....zijn gewoon allemaal geruchten...
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:04:08 #141
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_44064397
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een complete gok: op een vrijdag is het wellicht minder druk en heeft een gijzeling meer kans van slagen?
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:04:52 #142
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44064415
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe kun je nu aan de lichaamstaal van de woordvoerder zien dat het over een allochtoon gaat?

De aarzeling bij het beantwoorden van de vraag. Het wegkijken. Het "daar heb je de vraag, formuleer zorgvuldig" in zijn ogen toen de vraag gesteld werd.
Als je een beetje onderzoek naar lichaamstaal gedaan hebt dan zie je meteen wat die man denkt en of hij "liegt" of niet.
Daarbij heb ik wel enige ervaring met pers en woordvoering...
pi_44064416
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb het bewuste fragment niet gezien, maargoed.

Natuurlijk is het even walgelijk, maar je weet zelf ook dondersgoed dat er maatschappelijk heel anders op reageerd wordt als het een allochtoon is ipv een autochtoon.
'And I called your name,
pi_44064427
autochtoon = walgelijk geen enkel excuus

Allochtoon = walgelijk maar meestal zoeken mensen dan wel naar excuses voor de daad. Cultuur, discriminatie, etc, etc.

Je ziet het vaker gebeuren. Het is meten met twee maten. En terwijl de ene groep zoekt naar excuses, is de andere groep alweer vol van het roepen om orde door de hele achterliggende groep aan te spreken en juist het excuus van de vorige groep aan te grijpen als zijnde het motief.
--- Cameron Hodge ---
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:06:22 #145
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_44064436
Ik vind al die media-aandacht nogal overdreven. Bovendien breng je daarmee ook anderen die geobsedeerd zijn door geweld op ideeën. Het zal wel om iemand gaan die zijn hele leven is genegeerd en die nu eindelijk eens in de publiciteit wil komen. Met zo iemand kan ik eigenlijk alleen maar medelijden hebben. Ik wacht nog even het motief af, maar wedden dat die dader net zo goed een slachtoffer is van zijn eigen sick sick mind als het vermoorde jongetje?
Niet meer actief op Fok!
pi_44064452
Wat vreselijk
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:08:07 #147
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44064472
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:04 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Natuurlijk is het even walgelijk, maar je weet zelf ook dondersgoed dat er maatschappelijk heel anders op reageerd wordt als het een allochtoon is ipv een autochtoon.
precies.
Op die vraag zijn ze uiteraard goed voorbereid geweest, en van te voren is een zorgvuldig antwoord geformuleerd. En terecht.
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:08:58 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44064490
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:04 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

In wezen is het hetzelfde. Alleen, wanneer het een allochtoon betreft is het weer een bevestiging na meer van dit soort incidenten. Voor veel mensen toch een bevestiging van wat ze stiekem denken.

Ik vind het altijd zuur voor dat deel van de Marokkanen dat zich gewoon normaal gedraagt. Altijd in dit soort gevallen.
The End Times are wild
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:09:30 #149
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_44064507
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:58 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Misschien vond hij het wel dé dag om z'n statement te maken. Misschien hebben we hier gewoon te maken met iemand die aandacht wil vragen voor het feit dat hij niet bij de hulpverlening terecht kan, misschien is het wel een TBS'er. Misschien wel iemand die niet van kathollieken houdt. Het kan van alles zijn. Ik hoop echt dat de dader z'n mond open gaat doen over het motief. Het is zo al niet te bevatten, maar het niet weten waaróm maakt het volgens mij nog een tandje erger.
Vandaar dat ik niet post..... het is allemaal nog redelijk vers van de pers. Zonder achtergronden is hetzelfde als met een kanon schieten op een mug. Je krijgt het plaatje simpelweg niet compleet zoals de stand van zaken er nu bij ligt.

Het resultaat is wel bekend...
pi_44064513
Bizar bizar, wat een zieke geesten lopen er ook rond
pi_44064515
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:08 schreef maedel het volgende:

[..]

precies.
Op die vraag zijn ze uiteraard goed voorbereid geweest, en van te voren is een zorgvuldig antwoord geformuleerd. En terecht.
Uiteindelijk komt het toch wel uit, maar het is inderdaad slimmer om eerst te wachten tot de rust weer een beetje terug is.

Trouwens, het hele feit dat we nu weer een allochtoon/autochtoon discussie voeren geeft al aan hoe fout het zit in de Nederlandse cultuur.
'And I called your name,
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:09:50 #152
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44064518
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:08 schreef maedel het volgende:

[..]

precies.
Is dan expliciet gevraagd of het een allochtoon betrof? Ik heb het enkel op RTL-4 gezien.
The End Times are wild
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:11:43 #153
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44064559
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

In wezen is het hetzelfde. Alleen, wanneer het een allochtoon betreft is het weer een bevestiging na meer van dit soort incidenten. Voor veel mensen toch een bevestiging van wat ze stiekem denken.

Ik vind het altijd zuur voor dat deel van de Marokkanen dat zich gewoon normaal gedraagt. Altijd in dit soort gevallen.
dat is het punt. Voor veel mensen is het een bevestiging, terwijl het volgens mij een op zichzelfstaand geval is. Alleen gooien mensen het allemaal op 1 hoop, en maken er dan iets moslimgerelateerds van.
Over die mensen die vandaag veroordeeld zijn omdat ze een 8 weken oude baby met een jeu de boule bal hebben doodgegooid hoor je niemand
pi_44064560
quote:

[..]

Zeker. Ken er echt een heleboel die ontzettend aardig zijn, en ik betrap mezelf er ook vaak op dat ik dat vreemd vind overkomen.

Maargoed, terug ontopic..
'And I called your name,
pi_44064568
Ik heb ook goed naar die woordvoerder zitten kijken en hij heeft letterlijk gezegd dat het om een nederlander ging. Zijn lichaamstaal deed mij ook zeggen dat er meer info was maar dat hij dat bewust verzweeg. Misschien is die persoon wel nederlander maar is de afkomst anders. Het verandert trouwens niets aan de ernst van deze zaak. De daad is (ongeacht de afkomst van de dader) even erg.
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:14:49 #156
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44064639
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Is dan expliciet gevraagd of het een allochtoon betrof? Ik heb het enkel op RTL-4 gezien.
Ja, het is expliciet gevraagd. Daarop zei die man dat het een Nederlander is, maar dat ben je dus inderdaad als je een NL-paspoort hebt.
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:16:11 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44064679
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:14 schreef maedel het volgende:

[..]

Ja, het is expliciet gevraagd. Daarop zei die man dat het een Nederlander is, maar dat ben je dus inderdaad als je een NL-paspoort hebt.
Hij zij dus ja, maar je zag dat hij dacht dat een Nederlands paspoort nog geen Hansje Brinkers maakt.
The End Times are wild
  Moderator vrijdag 1 december 2006 @ 20:16:19 #158
18653 crew  D.
pi_44064681
Waarschijnlijk is de dader gewoon een drugsverslaafde die lijmpotjes kwam jatten en gestoord werd tijdens zijn 'werkzaamheden'
pi_44064688
quote:

[..]

Bizar. Maar zouden die mensen het ook minder erg gevonden hebben als het jongetje Mohammed heette?
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:17:39 #160
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44064717
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:09 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Vandaar dat ik niet post..... het is allemaal nog redelijk vers van de pers. Zonder achtergronden is hetzelfde als met een kanon schieten op een mug. Je krijgt het plaatje simpelweg niet compleet zoals de stand van zaken er nu bij ligt.

Het resultaat is wel bekend...
Toch voel ik dan weer heel erg de behoefte om de puzzel vol te leggen. Te weten waaróm, hoe belachelijk de reden dan ook mag zijn. Ik kan mezelf voorstellen dat dit ook voor de ouders geldt.

En wat te denken van de ouders van de klas- en schoolgenoten. Hoe leg je je kind zoiets uit. Waarom is mijn vriendje dood? Je hebt geen antwoorden, je kind gaat maandag terug naar een school waar hij/zij bang zal zijn. Het gevoel van veiligheid en geborgenheid is doorbroken. De cirkel even kapot. En ergens volgende week zullen de cameraploegen hun spullen afpakken en verdwijnt het nieuws uit de krant. Hooguit nog een berichtje van vijf regels op pagina 7. Een week later gaat het leven door. De ouders hebben levenslang, de juf een trauma en de schoolgenoten zullen voorlopig nog wel last houden van nachtmerries. En waarom???????
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:17:51 #161
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44064724
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hij zij dus ja, maar je zag dat hij dacht dat een Nederlands paspoort nog geen Hansje Brinkers maakt.
dat zag ik inderdaad ook
Maar goed, het kan natuurlijk nog steeds dat die jongen toch op die school gezeten heeft en daar nog wat te vereffenen had/geflipt is of weet ik wat.
Ook al is hij geen Hansje Brinker
pi_44064750
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:17 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Toch voel ik dan weer heel erg de behoefte om de puzzel vol te leggen. Te weten waaróm, hoe belachelijk de reden dan ook mag zijn. Ik kan mezelf voorstellen dat dit ook voor de ouders geldt.
Inderdaad. Ik ben ook gewoon benieuwd naar het waarom. Ook omdat er zoveel dingen niet voor de hand liggend zijn hierbij...
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:19:18 #163
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44064771
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:16 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Bizar. Maar zouden die mensen het ook minder erg gevonden hebben als het jongetje Mohammed heette?
Een kind is wat mij betreft een kind. Een kind van 8...
pi_44064780
quote:

[..]
En wat te denken van de ouders van de klas- en schoolgenoten. Hoe leg je je kind zoiets uit. Waarom is mijn vriendje dood? Je hebt geen antwoorden, je kind gaat maandag terug naar een school waar hij/zij bang zal zijn. Het gevoel van veiligheid en geborgenheid is doorbroken. De cirkel even kapot. En ergens volgende week zullen de cameraploegen hun spullen afpakken en verdwijnt het nieuws uit de krant. Hooguit nog een berichtje van vijf regels op pagina 7. Een week later gaat het leven door. De ouders hebben levenslang, de juf een trauma en de schoolgenoten zullen voorlopig nog wel last houden van nachtmerries. En waarom???????
Hier heb je helemaal gelijk in....met mijn nichtje ging het nu nog wel, maar ze weet ook nog niet precies wat er gebeurd is. Wel weet ze dat haar klasgenootje dood is. Daarvoor is ook die informatieavond, om te bespreken hóe je zoiets aan je kind uitlegt...als het al uit te leggen is...
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:20:22 #165
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_44064798
quote:

Kan ik me NIET voorstellen. Zou het iig verschrikkelijk vinden als het wél zo is. Alsof het dan ineens minder erg is. Het is en blijft een 8 jarig jong mens, een onschuldig kind, en dat is hartverscheurend. Of het nou Mohammed, Jesse of Dyaab is.
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:20:39 #166
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44064805
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:19 schreef Bamba het volgende:

[..]

Hier heb je helemaal gelijk in....met mijn nichtje ging het nu nog wel, maar ze weet ook nog niet precies wat er gebeurd is. Wel weet ze dat haar klasgenootje dood is. Daarvoor is ook die informatieavond, om te bespreken hóe je zoiets aan je kind uitlegt...als het al uit te leggen is...
Ik vermoed zelf dat er na die infoavond nog wel e.e.a. naar buiten komt.
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:21:30 #167
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44064832
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:20 schreef maedel het volgende:

[..]

Daar kun je best wel eens gelijk in hebben. Eerst zorgen dat je de mensen die direct betrokken zijn informeert voor je het 'geruchtencircuit' de zaak over laat nemen.
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:21:37 #168
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_44064838
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:06 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind al die media-aandacht nogal overdreven.
Inderdaad. Het is natuurlijk afschuwelijk, maar het is en blijft een incident en de discussie over de veiligheid op basisscholen die nu wel los zal barsten kunnen we missen als kiespijn.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_44064842
quote:
Nee, ik weet bijna zeker van niet. Dat veel mensen zich ergeren aan bepaalde groepen wil nog niet zeggen dat mensen blind haten. Ik heb ook mensen wel eens horen zeggen "die zouden ze op moeten hangen" als het over een beroving ging, het is vaak meer uiting van ergernis dan van diepe haat. Mensen generaliseren misschien wel vaak maar het is niet zo erg dat wanneer het om een marokkaans jongetje ging het ineens minder erg zou zijn.
pi_44064876
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:20 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Kan ik me NIET voorstellen. Zou het iig verschrikkelijk vinden als het wél zo is. Alsof het dan ineens minder erg is. Het is en blijft een 8 jarig jong mens, een onschuldig kind, en dat is hartverscheurend. Of het nou Mohammed, Jesse of Dyaab is.
Toch gaat het wel zo. In de VS tenminste. Als Natalee Holloway geen blond blank meisje was maar een negerin werd er ook niet zo'n mediahype van gemaakt
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:23:22 #171
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44064890
Op het journaal deden ze verbaasd dat de school "gewoon" open was...

Dat is toch niets meer dan normaal? Dat de voordeur van een school open staat? Moeten er dan in Brabant ook detectiepoortjes en bewakers komen?
The End Times are wild
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:23:55 #172
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44064909
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:21 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is natuurlijk afschuwelijk, maar het is en blijft een incident en de discussie over de veiligheid op basisscholen die nu wel los zal barsten kunnen we missen als kiespijn.
Ik denk dat het belangrijk is te blijven benadrukken dat dit een incident is. Want dat is het ook gewoon, hoe verschrikkelijk deze daad ook is....
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:25:42 #173
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44064954
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:22 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Toch gaat het wel zo. In de VS tenminste. Als Natalee Holloway geen blond blank meisje was maar een negerin werd er ook niet zo'n mediahype van gemaakt
Wanneer het zwart is en discriminatie vermoed wordt maakt de media meer kabaal (zie Kerwin Duinmeijer) , wanneer het blank is de (autochtone) bevolking zelf...
Voor de ouders is het hetzelfde.
The End Times are wild
pi_44064998
Het nieuws is nogal eenzijdig. Hilversum is over het algemeen erg op de Randstad gericht, waar je je metaal detectoren en geweld orde van de dag zijn. In Brabant zijn mensen wat jovialer, wat minder aggresief.
--- Cameron Hodge ---
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:27:47 #175
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_44065014
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wanneer het zwart is en discriminatie vermoed wordt maakt de media meer kabaal (zie Kerwin Duinmeijer) , wanneer het blank is de (autochtone) bevolking zelf...
Voor de ouders is het hetzelfde.
Precies, die allochtoon-autochtoondiscussie is op dit moment ook helemaal niet relevant en de afkomst van de dader maakt de daad niet erger of minder erg.
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:28:31 #176
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_44065037
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:27 schreef PhalanX het volgende:
Het nieuws is nogal eenzijdig. Hilversum is over het algemeen erg op de Randstad gericht, waar je je metaal detectoren en geweld orde van de dag zijn. In Brabant zijn mensen wat jovialer, wat minder aggresief.
Ook in de Randstad is dat op basisscholen echt geen schering en inslag.
pi_44065043
quote:
En dan nog is dit volgens mij de eerste keer dat zoiets gebeurd in Nederland, een moord op een school...en dat nog wel in het "joviale'" Brabant..

(noem me maar wereldvreemd als dit al eens vaker voorgekomen is...)
  Moderator vrijdag 1 december 2006 @ 20:29:20 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44065063
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:22 schreef DrDentz het volgende:

[..]

geloof ik niet want het is toch vooral de moeder die de stampij maakt ... denk dat een wat rijkere donkere vrouw dezelfde herrie had gemaakt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:30:16 #179
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44065083
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:27 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Precies, die allochtoon-autochtoondiscussie is op dit moment ook helemaal niet relevant en de afkomst van de dader maakt de daad niet erger of minder erg.
mmm, inderdaad in de zaak zelf niet relevant.
Maar, als je nadenkt over de eventuele gevolgen ervan wel.
Ik meen me iets te herinneren van parkeergarages in rotterdam die in de hens gingen een aantal jaren geleden.
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:30:57 #180
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_44065096
quote:

[..]

Ik verwacht niet dat de media aandacht zomaar weg zal ebben. Je merkt het hier zelf ook, iedereen zit er vol van en bovenop. Eerst moest de puzzel (grotendeels) compleet zijn, ook naar de buitenwereld toe..
De afwikkeling van deze zaak ligt veel gevoeliger....en veel dieper. Zeker voor de direct nabestaanden/betroffenden en dat is idd niet te bevatten met een pag 7 sub-kopje.... voor hen is het dagelijks voorpagina nieuws vanaf het moment dat ze wakker worden.

Maar omgekeerd past ook wel een beetje nuance in het wereldbeeld..... zoals we die nauwelijks kennen. Er sneuvelen dagelijks kinderen door geweld. En elk kind heeft hem of haar eigen verhaal. Met het bijbehorende onderbelichte onrecht.
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:31:13 #181
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44065105
quote:
Ach, tot voor een paar jaar geleden deden de mensen in Brabant niet eens de deur op slot, zelfs niet als ze weg gingen.

En iedereen kwam altijd standaard achterom. De voordeur werd nooit gebruikt. Die achterdeur stond altijd open en je mocht binnenkomen zonder kloppen. Wanneer de bewoner dan niet thuis was zette je alvast koffie en ging in zijn keuken zitten wachten totdat hij weer terug was. Dat was toen allemaal heel normaal.

Broabant ge bent verandert...
The End Times are wild
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:31:27 #182
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_44065113
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:30 schreef maedel het volgende:
Ik meen me iets te herinneren van parkeergarages in rotterdam die in de hens gingen een aantal jaren geleden.
Wanneer was dat en waarom gebeurde dat?
  Moderator vrijdag 1 december 2006 @ 20:32:04 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44065130
quote:
ik heb nog nooit een metaaldetector op een basisschool gezien

middelbare ook niet trouwens
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_44065135
Ik bedoel dus niet dat het schering en inslag is dat kinderen worden afgeslacht in de Randstad, maar de Randstad heeft een grimmigere inslag. Geweld is daar minder ongewoon als in Brabant, vooral op scholen.

Brabant kent geweld, ook op scholen, maar het is van een ander niveau dan in de Randstad, waar de situatie over het algemeen een stuk explosiever is dan in Brabant.

Vergelijk het aantal scholen dat om veiligheidsredenen de deuren op slot gooien in de Randstad met het aantal in Brabant. Vergelijk de hoeveelheid metaaldetectiepoortjes.
--- Cameron Hodge ---
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:33:26 #185
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_44065162
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:32 schreef PhalanX het volgende:
Ik bedoel dus niet dat het schering en inslag is dat kinderen worden afgeslacht in de Randstad, maar de Randstad heeft een grimmigere inslag. Geweld is daar minder ongewoon als in Brabant, vooral op scholen.
Welnee, de basisscholen in de Randstad zijn gewoon veilig.
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:34:31 #186
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44065182
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:31 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Wanneer was dat en waarom gebeurde dat?
niet dat ik nou dramatisch wil doen of een vergelijking wil doen, maar dat was na de moord op pim fortuyn iirc
pi_44065194
Meteen alles beveiligen lijkt mij inderdaad ook onnodig. Als iemand kwaad wel doen valt er altijd wel iets te verzinnen. Ga eens een uur lang manier nadenken over hoe je mensen leed kan berokkenen en je kan genoeg manieren verzinnen. Zou je tegen al die manieren veiligheidsmaatregelen nemen dan moet je zo'n beetje thuis in je kelder gaan zitten met je gepantserde pak aan.
Veiligheidsmaatregelen tegen branden, overstromingen en dergelijke prima. Maar tegen dit soort eenmansacties is weinig te beginnen. Het gaat hierbij meer om de gedachtegang van deze dader en niet zozeer hoe hij dit uitvoert. Dan ga je van alles beveiligen maar dan gebruikt de volgende dader manier B ipv manier A om hetzelfde doel te bereiken.
Voor de rest denk ik dat het in Nederland op zich nog wel meevalt met de beveiligingsdrift. Zelfs ons Koningshuis is op Koninginnedag eigenlijk erg kwetsbaar. Mensen krijgen een hand van de Koningin en nooit gebeurt er iets. En die mensen bij die hekken worden echt niet allemaal gecontroleerd. Eén gek en ook Bea legt het loodje.
Enige wat ik hoop is dat de dader gewoonweg nooit meer vrijkomt. Een kind van 8 ombrengen op zo'n gruwelijke wijze (hoe het ook gebeurd zou zijn is altijd gruwelijk eigenlijk) vergt echt een hoop doordraaiwerk in dat hoofd van hem. Ik heb dan ook heel weinig vertrouwen in een normale terugkeer in onze maatschappij voor zo'n figuur.
pi_44065219
Ja je weet het nog niet. Maar ik denk [hoop] niet dat de dader daar specifiek kwam om dat [of een ander] kind te doden, hoe kon hij weten dat precies hij in z'n eentje terug de klas in zou lopen? Meestal ben je toch wel met een groepje bij elkaar op school.. In denk dat hij hoe cru ook at the wrong place at the wrong time was
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:36:41 #189
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44065242
Dat met die parkeergarages was in Den Haag trouwens, sorry.
wikipedia
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:37:00 #190
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_44065254
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:20 schreef maedel het volgende:

[..]

'

Ik vrees dat die persmuskieten weer bovenop de ontdane ouders springen.
silence can say more than thousand words
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:37:17 #191
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_44065265
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:34 schreef maedel het volgende:

[..]

niet dat ik nou dramatisch wil doen of een vergelijking wil doen, maar dat was na de moord op pim fortuyn iirc
Een moord die gepleegd was door een autochtone Nederlander, hetgeen vervolgens door een deel van de white trash aangegrepen werd om rellen te gaan trappen.
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:38:25 #192
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44065291
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:37 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Een moord die gepleegd was door een autochtone Nederlander, hetgeen vervolgens door een deel van de white trash aangegrepen werd om rellen te gaan trappen.
en dat is waar ik dan bang voor ben...
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:40:34 #193
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_44065331
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:38 schreef maedel het volgende:

[..]

en dat is waar ik dan bang voor ben...
Welnee, dat is appels met peren vergelijken.
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:41:48 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44065358
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:32 schreef PhalanX het volgende:

Brabant kent geweld, ook op scholen, maar het is van een ander niveau dan in de Randstad, waar de situatie over het algemeen een stuk explosiever is dan in Brabant.

Vergelijk het aantal scholen dat om veiligheidsredenen de deuren op slot gooien in de Randstad met het aantal in Brabant. Vergelijk de hoeveelheid metaaldetectiepoortjes.
Ik ben in 1970 in een Brabants dorpje geboren.

Ik herinner me de jaren '70 daar nog goed. Criminaliteit bestond gewoon niet. 1 politieagent was genoeg om een heel dorp te beveiligen.
Ik had een spaarbankboekje bij de boerenleenbank. Die bank was gewoon bij mensen thuis aan de keukentafel. Dan ging je daar naar toe met de centen en guldens die je voor je verjaardag had gekregen en gaf je ze daar af.
De juffrouw c.q. bankdirectrice telde die centen dan, stopte ze in een soort waardebak en schreef het bedrag er met de hand in je boekje bij.

Alle moeders waren altijd thuis. Van een sleutelkind werd schande gesproken, al was het maar een dag in de week. Geld voor de melkboer hing in een zakje aan de deurknop. Alle kinderen ging te voet naar school.
The End Times are wild
pi_44065422
ik kom uit de jaren 80 en ik ging ook gewoon te voet naar de basisschool, de achterdeur stond altijd open, en spelen op straat was het sociale leven in de zomer.
--- Cameron Hodge ---
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:44:07 #196
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44065427
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:40 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Welnee, dat is appels met peren vergelijken.
Je weet toch wel waar het uiteindelijk om ging he?
Je denkt toch zeker niet dat die white trash zo verliefd was op Pim Fortuyn? Het ging om wat hij beloofde dat hij zou doen dat niet door ging...
Dat lijkt me geen appels met peren vergelijken eerlijk gezegd.

Ik heb het dus over wat er in NL zou kunnen gebeuren als er meteen gezegd werd dat de dader van moslimafkomst is of dit vanwege een statement gedaan zou hebben.
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:46:54 #197
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44065484
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:44 schreef PhalanX het volgende:
ik kom uit de jaren 80 en ik ging ook gewoon te voet naar de basisschool, de achterdeur stond altijd open, en spelen op straat was het sociale leven in de zomer.
Ik ben wel eens bang dat mensen die dat niet meer meegemaakt hebben het op de een of andere manier normaal gaan vinden dat op scholen detectiepoortjes hangen.

In begin jaren 80 was er een film "class of 1984" Daar lieten ze zien hoe een schoolklas er "in de toekomst" uit zou zien.
Scholieren die vochten met de leraar, kaugom aten in de klas. Een bewaker op school.

Wij dachten toen: In Amerika misschien, maar hier in Nederland zal het nooit zo ver komen...

Class of 1984 is a 1982 film about a new music teacher at a troubled inner city school, where students have to pass through a metal detector due to problems with a gangs, drugs and violence. It was directed by Mark L. Lester and starred Perry King as teacher Andrew Norris, Merrie Lynn Ross (who also co-executive produced) as his wife Diane Norris, Roddy McDowall as Terry Corrigan and Timothy Van Patten as Peter Stegman, the leader of the gang of thugs who terrorize the school. It was one of Michael J. Fox's early roles, before he was a well-established actor. The movie utilized the punk look and image that was becoming part of popular culture in the early 1980s. The movie's theme song, "I Am the Future", was performed by Alice Cooper. The film also features a performance by Canadian punk band Teenage Head.

Voor ons was deze film toen apocalyptisch, onwerkelijk en futuristisch.

[ Bericht 18% gewijzigd door LXIV op 01-12-2006 20:52:13 ]
The End Times are wild
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:47:54 #198
3542 Gia
User under construction
pi_44065510
quote:

[..]

Uiteraard is het dan net zo erg, maar dan wordt er meteen discriminatie geschreeuwd en over de hele wereld ambassades in de fik gestoken.
pi_44065554
Als de politie weet dat het om een dader gaat die heeft gehandeld vanuit geloofsovertuiging dan zullen ze dat zo laat mogelijk bekend maken denk ik. De kans is zelfs aanwezig dat ze dat nieuws tot morgen zullen bewaren zodat alle gemeenten een veiligheidsplan uit de kast kunnen halen om geloofshuizen te kunnen beaken etc. Ik vind het erg maar je kunt voorspellen dat er mensen rare dingen gaan doen.
pi_44065676
bizar, ik heb een tijd op die basisschool gezeten, ook rond mn achtste, 20 jaar geleden alweer.
Leuke goede school overigens toendertijd, klein dorpje met nu inmiddels 2 basisscholen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')