Een complete gok: op een vrijdag is het wellicht minder druk en heeft een gijzeling meer kans van slagen?quote:
De aarzeling bij het beantwoorden van de vraag. Het wegkijken. Het "daar heb je de vraag, formuleer zorgvuldig" in zijn ogen toen de vraag gesteld werd.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe kun je nu aan de lichaamstaal van de woordvoerder zien dat het over een allochtoon gaat?
Wanneer het een autochtoon betrof is het toch net zo walgelijk geweest?
Ik heb het bewuste fragment niet gezien, maargoed.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe kun je nu aan de lichaamstaal van de woordvoerder zien dat het over een allochtoon gaat?
Wanneer het een autochtoon betrof is het toch net zo walgelijk geweest?
precies.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:04 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik heb het bewuste fragment niet gezien, maargoed.
Natuurlijk is het even walgelijk, maar je weet zelf ook dondersgoed dat er maatschappelijk heel anders op reageerd wordt als het een allochtoon is ipv een autochtoon.
In wezen is het hetzelfde. Alleen, wanneer het een allochtoon betreft is het weer een bevestiging na meer van dit soort incidenten. Voor veel mensen toch een bevestiging van wat ze stiekem denken.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:04 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik heb het bewuste fragment niet gezien, maargoed.
Natuurlijk is het even walgelijk, maar je weet zelf ook dondersgoed dat er maatschappelijk heel anders op reageerd wordt als het een allochtoon is ipv een autochtoon.
Vandaar dat ik niet post..... het is allemaal nog redelijk vers van de pers. Zonder achtergronden is hetzelfde als met een kanon schieten op een mug. Je krijgt het plaatje simpelweg niet compleet zoals de stand van zaken er nu bij ligt.quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:58 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Misschien vond hij het wel dé dag om z'n statement te maken. Misschien hebben we hier gewoon te maken met iemand die aandacht wil vragen voor het feit dat hij niet bij de hulpverlening terecht kan, misschien is het wel een TBS'er. Misschien wel iemand die niet van kathollieken houdt. Het kan van alles zijn. Ik hoop echt dat de dader z'n mond open gaat doen over het motief. Het is zo al niet te bevatten, maar het niet weten waaróm maakt het volgens mij nog een tandje erger.
Uiteindelijk komt het toch wel uit, maar het is inderdaad slimmer om eerst te wachten tot de rust weer een beetje terug is.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:08 schreef maedel het volgende:
[..]
precies.
Op die vraag zijn ze uiteraard goed voorbereid geweest, en van te voren is een zorgvuldig antwoord geformuleerd. En terecht.
Is dan expliciet gevraagd of het een allochtoon betrof? Ik heb het enkel op RTL-4 gezien.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:08 schreef maedel het volgende:
[..]
precies.
Op die vraag zijn ze uiteraard goed voorbereid geweest, en van te voren is een zorgvuldig antwoord geformuleerd. En terecht.
dat is het punt. Voor veel mensen is het een bevestiging, terwijl het volgens mij een op zichzelfstaand geval is. Alleen gooien mensen het allemaal op 1 hoop, en maken er dan iets moslimgerelateerds van.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
In wezen is het hetzelfde. Alleen, wanneer het een allochtoon betreft is het weer een bevestiging na meer van dit soort incidenten. Voor veel mensen toch een bevestiging van wat ze stiekem denken.
Ik vind het altijd zuur voor dat deel van de Marokkanen dat zich gewoon normaal gedraagt. Altijd in dit soort gevallen.
Zeker. Ken er echt een heleboel die ontzettend aardig zijn, en ik betrap mezelf er ook vaak op dat ik dat vreemd vind overkomen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zuur voor dat deel van de Marokkanen dat zich gewoon normaal gedraagt. Altijd in dit soort gevallen.
Ja, het is expliciet gevraagd. Daarop zei die man dat het een Nederlander is, maar dat ben je dus inderdaad als je een NL-paspoort hebt.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is dan expliciet gevraagd of het een allochtoon betrof? Ik heb het enkel op RTL-4 gezien.
Hij zij dus ja, maar je zag dat hij dacht dat een Nederlands paspoort nog geen Hansje Brinkers maakt.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:14 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, het is expliciet gevraagd. Daarop zei die man dat het een Nederlander is, maar dat ben je dus inderdaad als je een NL-paspoort hebt.
Bizar. Maar zouden die mensen het ook minder erg gevonden hebben als het jongetje Mohammed heette?quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
In wezen is het hetzelfde. Alleen, wanneer het een allochtoon betreft is het weer een bevestiging na meer van dit soort incidenten. Voor veel mensen toch een bevestiging van wat ze stiekem denken.
Toch voel ik dan weer heel erg de behoefte om de puzzel vol te leggen. Te weten waaróm, hoe belachelijk de reden dan ook mag zijn. Ik kan mezelf voorstellen dat dit ook voor de ouders geldt.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:09 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Vandaar dat ik niet post..... het is allemaal nog redelijk vers van de pers. Zonder achtergronden is hetzelfde als met een kanon schieten op een mug. Je krijgt het plaatje simpelweg niet compleet zoals de stand van zaken er nu bij ligt.
Het resultaat is wel bekend...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |