abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60838621
Volgende maand komt er weer een nieuw boek uit van onze held!
pi_61057666
Stiekem heb ik het afgelopen jaar toch een boek of tien gelezen van deze ultraproductieve Vlaming. Je gaat er als een raket doorheen en zijn grapdichtheid en stijl kennen hun weerga nauwelijks. Pitface vond ik verreweg zijn minste boek (ineens wilde hij Bukowski zijn of zo?), dagboek van een vermoeide egoist wellicht zijn beste.
  Redactie Frontpage zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:49:02 #203
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_61063226
Hij heeft voor de Viva een boekje geschreven. Niet onaardig.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:51:00 #204
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61063278
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 02:27 schreef Intxaurraga het volgende:
Stiekem heb ik het afgelopen jaar toch een boek of tien gelezen van deze ultraproductieve Vlaming. Je gaat er als een raket doorheen en zijn grapdichtheid en stijl kennen hun weerga nauwelijks. Pitface vond ik verreweg zijn minste boek (ineens wilde hij Bukowski zijn of zo?), dagboek van een vermoeide egoist wellicht zijn beste.
Wanneer ik één, twee boeken van hem heb gelezen, dan heb ik mijn buik meestal wel weer vol voor de komende tijd.
The End Times are wild
pi_61107269
Dat is zeker. Overdaad schaadt, zeker wat Brusselmans betreft. Het geniaal grappige gaat er vanaf als je iedere twee weken een nieuw boek van hem openslaat.

Pitface vond ik trouwens briljant, verreweg een van zijn leukste boeken.
pi_61117941
gos volgende week zijn nieuwe boek al en ik heb nog 3 boeken van hem liggen
Ik lees nu de triologie van iedereen is uniek, behalve ik. Ik vind het een stuk minder grappig dan zijn andere boeken. Maar wel leuk om te lezen
Heb jij gezegd dat ik een lul ben?
pi_61129464
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:13 schreef Fargo het volgende:
Dat is zeker. Overdaad schaadt, zeker wat Brusselmans betreft. Het geniaal grappige gaat er vanaf als je iedere twee weken een nieuw boek van hem openslaat.
Welaan, ik ben altijd met een paar boeken tegelijk bezig, en als ik daar dan af en toe een Brusselmans tussendoor lees is dat aangenaam. Maar elke twee weken trek ik ook niet.
  Redactie Frontpage woensdag 27 augustus 2008 @ 02:30:15 #208
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_61157762
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 13:49 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Het boekje heet 'Over mijn vrouw' en het zit bij de laatste Viva, inderdaad.
Ik vind het een leuk verhaal, maar vermoed dat hij het wat snel heeft geschreven. Er zitten wat slordigheden in, vooral taalkundig of schrijftechnisch. Maar wie ligt daar wakker van? Ik heb mij zeker een half uur kostelijk vermaakt met het gebodene. Zou er meer komen?

'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_61159471
Dus ik moet nu al mijn schaamte opzij zetten en zonder pardon de Viva uit het schap pakken?
pi_61161639
volgens mij was het al een oude Viva
  Redactie Frontpage woensdag 27 augustus 2008 @ 11:29:35 #211
95179 TheGrandWazoo
pi_61161926
Dat klopt.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_61163770
Potverdikke, had ik die reacties maar eerder gelezen. Net voor niks gevraagd aan die mevrouw waar de Viva's lagen...zat inderdaad niks bij. Jammer...
pi_61165083
mijn moeder heeft elke maand of week de Viva, maar geen boekje erin gezien. Alleen een interview met Herman en zijn vrouw. Weet iemand of je die boekjes nog ergens kan bestellen?
pi_61174380
Ik heb zo'n boekje thuis. Wie wil hem hebben? Ik ben bereid om hem op te sturen, want ik lees hem toch niet.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 21:05:38 #215
136283 knars
Teethgrinder
pi_61175863
Herman Brusselmans

Geweldige schrijver, ik heb van geen andere auteur zo veel boeken in huis (ja, op zolder, een redelijke collectie van Willy Vandersteen, maar det telt niet), inclusief een gesigneerde Tinner.

Ja, de boeken uit zijn zuiptijd maken me dorstig en ja, Vergeef mij de liefde was vervelend om te lezen. Wat kan die vent schrijven zeg.

Het einde van mensen in 1967... briljant!
pi_61550773
Wat is een mooi boek van hem om mee te beginnen ?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  donderdag 11 september 2008 @ 14:42:39 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61550808
quote:
Op donderdag 11 september 2008 14:41 schreef Roi het volgende:
Wat is een mooi boek van hem om mee te beginnen ?
Ex-drummer!
KuikenGuppy
pi_61550816
quote:
Op donderdag 11 september 2008 14:42 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ex-drummer!
underground forever baby
pi_61614836
Ex-drummer staat ook nog steeds op mijn lijstje...
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_61664928
Ik ben begonnen met het einde van de mensen in 1967. Dit vond ik ook een geweldig boek en niet verkeerd om mee te beginnen.
  Redactie Frontpage zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:39:15 #221
95179 TheGrandWazoo
pi_62305485
Wat vinden we van z'n nieuwe boek?
(Superworm)
pi_62307540
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 11:39 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik ben op de helft nu. Het is wel weer droge humor, vooral wanneer hij uit eten gaat met een vrouw uit een inrichting. Het enige nadeel van het boek is, dat het zo kort is. Binnen 2 uurtjes zat ik al op de helft.
pi_62407951
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 11:39 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Leuk.

Ook leuk:
http://www.comedytheater.nl/nl/show/504
Aldus.
pi_62425249
ben begonnen aan zn nieuwe boek
looooooooooooooooool lol
pi_62543213
Ja ik ga binnenkort ook weer meer boeken van hem kopen, jammer alleen dat veel van z'n boeken zo dun zijn. Ik ben een snelle lezer dus ik vind het dan altijd zonde als ik zo'n boek koop en dezelfde avond alweer uit is.

Iemand die meer weet over boeken van de Vlaamse schrijver Dimitri Verhulst? Die schijnt ook hilarisch te schrijven, en in een interview bij DWDD deed hij mij erg aan Herman Brusselmans denken qua stijl.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_62543677
Als geen enkele kenner het waagt zich hier te begeven moet ik dat maar doen: wat een STUPIDE schrijver.
Graag op anoniem
pi_62543732
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 23:51 schreef Mainport het volgende:
Als geen enkele kenner het waagt zich hier te begeven moet ik dat maar doen: wat een STUPIDE schrijver.
Bedankt voor deze inhoudelijke bijdrage aan dit topic!
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_62543954
Nee, een vergelijking met Dimitri Verhulst op basis van de De wereld draait door is een mooie bijdrage voor dit letterenforum.
Graag op anoniem
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:54:53 #229
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_62544973
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 23:33 schreef Tomatenboer het volgende:
Ja ik ga binnenkort ook weer meer boeken van hem kopen, jammer alleen dat veel van z'n boeken zo dun zijn. Ik ben een snelle lezer dus ik vind het dan altijd zonde als ik zo'n boek koop en dezelfde avond alweer uit is.

Iemand die meer weet over boeken van de Vlaamse schrijver Dimitri Verhulst? Die schijnt ook hilarisch te schrijven, en in een interview bij DWDD deed hij mij erg aan Herman Brusselmans denken qua stijl.
Hij wordt wel genoemd in z'n laatste boek.
Had 'm ook zo uit, erg grappig wel.
Gourmetten of steengrillen?
pi_62560299
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 23:51 schreef Mainport het volgende:
Wat vond je niet goed aan de boeken (welke?) die je gelezen hebt
pi_62561550
'Reeds op m'n achttiende wou ik me van het leven beroven door me voor een kudde ontsnapte en niets ontziende wilde stieren te gooien, maar hoe ik ook zocht en navraag deed, zo'n kudde was nergens te verkrijgen. (uit: De Geschiedenis van de Vlaamse Letterkunde)

Hij is zo klein dat hij op een bankje moet gaan staan om zijn eigen haar te kammen. (uit: De Geschiedenis van de Wereldliteratuur)

'Vroeger overwoog ik weleens zelfmoord. Tot ik bedacht; wie vermoordt er nou iemand zoals ik? Toch alleen een idioot?' (uit: Autobiografie van iemand anders)

Vrouwen hebben niet genoeg verstand om optimaal te profiteren van het feminisme.
(idem)

Vrij overgenomen van de Brusselmans-special op de Frontpage. De andere hilarische citaten heb ik maar achterwege gelaten, ik denk dat dit zo wel voldoende is.
Graag op anoniem
pi_62562033
I rest my case
pi_62562977
Iedereen mag zich van een arrogante ondertoon bedienen, alleen is het in sommige gevallen grappiger dan anders.
Graag op anoniem
pi_62731914
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 13:49 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Dit weekend gelezen...briljante opening! Voor de rest leuk om even ruim een half uurtje te lezen....
pi_62734263
Nu weet ik nog steeds niet waarom je hem een stupide schrijver vindt, Mainport.
pi_62734394
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 23:33 schreef Tomatenboer het volgende:
Hij schrijft niet per se hilarisch, maar wel ontzettend goed. Brusselmans doet altijd een beetje badinerend over Verhulst, dat is een beetje een running gag geworden, maar los daarvan schrijft Verhulst zowat de mooiste boeken die er dit decennium in ons taalgebied gemaakt worden.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:35:40 #237
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_62747852
Verhulst probeert heel erg hilarisch te schrijven met een literaire ondertoon. Het faalt alleen jammerlijk.
Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_63337191
Brusselmans is briljant.
  donderdag 20 november 2008 @ 11:49:32 #239
235608 Deer
Loopt hard, maar rent niet.
pi_63369974
Ik vind Brusselmans een leuke schrijver, maar na een paar boeken had ik het wel gehad. Je moet ervoor in de stemming zijn en dan wordt het wel wat veel van hetzelfde.
pi_63375699
Dat is zo, ik mag op z'n tijd graag een Brusselmans lezen maar dan is het erna wel weer tijd voor wat anders. Al zijn verhalen lijken ook wel op elkaar, al vind ik Het einde van mensen in 1967 een aangename afwisseling.

Ik heb lang niet alles gelezen verder, dus misschien dat hij meer van dat soort boeken heeft geschreven.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_63376533
Klopt. Maar ik denk dat hij ook niet de intentie heeft om mensen meerdere boeken van hem achter elkaar uit te laten lezen.
pi_63410328
Herman Brusselmans zat afgelopen zondag trouwens in het programma 'iets met boeken' tegenover zuurpruim Kader Abdolah, dat was erg vermakelijk kan ik wel zeggen.

Hij zei trouwens dat z'n vader vorige week is overleden.

Hij heeft altijd gezegd een volledig autobiografisch (serieus) boek te willen schrijven zodra zijn vader zou zijn overleden, want dan werd er voor hem een hoofdstuk afgesloten en pas dan kon hij schrijven waar zijn angsten en depressieve gevoelens vandaan komen. Daar ben ik dan wel reuze nieuwsgierig naar, maar desondanks zal het wel even een moeilijke periode zijn voor Herman Brusselmans, maar in die tijden is hij - hoe wrang ook - literair wel op z'n best.
  dinsdag 25 november 2008 @ 10:06:37 #243
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_63499458
Zijn boeken qua literatuur zijn prima, het is zeker geen rommel. Wat je wel bij deze man hebt is dat je er op een gegeven moment moe van kan worden. Heb dan ook nog nooit 1 boek van hem uit gelezen. Vrij bizar.
  dinsdag 25 november 2008 @ 10:26:03 #244
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_63499972
Ik heb nog niks van Brusslemans gelezen, maar als ik hem op tv altijd zie komt hij op mij wel over als iemand die begrijpt dat je jezelf met schrijven in ieder geval niet al te serieus moet nemen (zoals al die "ïk heb iets meegemaakt of gezien wat erg is en dus moet ik er over schrijven" nepauteurtjes -> inkoppertje: Kluun). Ook heb ik elke keer dat ik in de boekwinkel Een Dag In Gent opensla wel een pagina te pakken die mij imponeert. Die ga ik dus zeker lezen.
  dinsdag 25 november 2008 @ 12:01:04 #245
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_63502494
Het boek van Kluun 'er komt een vrouw bij de dokter' is ondanks dat het een slecht auteur is toch wel een geniaal boekje hoor. Al is het alleen maar om alle verwijzingen naar het succesvolle Ajax van de 90-er jaren.. Maar ok, niet relevant voor dit topic.
pi_63531122
Kluun heeft een goed boek geschreven omdat het stof heeft doen opwaaien. Mensen hebben het erover in de trein, in de wachtruimte bij de tandarts en twee buurvrouwen kletsen erover als ze bij elkaar op de koffie komen. iedereen heeft er een (verschillende) mening over. Zo'n boek laat je nadenken. En dan is het een goed boek. Maar mijn type auteur/mens is het zeker niet.
pi_63709955
Ik heb Brusselmans' nieuwe boek gekocht. Tot nu toe tof.
  Redactie Frontpage woensdag 11 maart 2009 @ 20:37:29 #248
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_66947974
Deze maand (maart 2009) wordt het nieuwe boek van Herman Brusselmans verwacht.
Titel: 'Ik heb lang haar'

Ben benieuwd!

'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
pi_66948045
de titels worden er niet beter op...
  Redactie Frontpage woensdag 11 maart 2009 @ 20:40:54 #250
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_66948082
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:
de titels worden er niet beter op...
Ik identificeer mij NU al met de hoofdfiguur

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')