Nee, die wilde mijn tepel niet. En met hoedje ging het toen ook niet lekker. Heb toen 3 maanden gekolfd en deels met KV aangevuld. Vandaar mijn vreugde.quote:Op vrijdag 8 december 2006 20:20 schreef pinquit het volgende:wat supersuperlief dat met fleur
lukte het destijds bij fleur niet? (ben niet helemaal ingelezen volgens mij)
Whahhaaa!quote:Op donderdag 7 december 2006 14:32 schreef Moonah het volgende:
Mijn lief steunt me heel goed! Hij is over het algemeen ook wat 'strenger' tav. Thies dan ik. Als Thies jengelt ben ik geneigd vrij snel mijn borst te ontbloten, terwijl hij juist het speentje pakt en (letterlijk...!) doordrukt, ook als Thies eerst even kokhalst (dat vind ik dus heel zielig, maar hij accepteert het speentje wél...).
Ik doe mijn best om er op te letten. Maar jij hebt wel gelijk.quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:46 schreef nebelung het volgende:
Chacama, ik zag dat je hoofdpijn hebt steeds. Naast het drinken wat je genoeg doet, let je ook op je houding als je voedt en dan met name op je schouders? Zorg dat je rechtop zit, haal bewust je schouders naar beneden, desnoods heel overdreven, rustig ademen en je kind naar jou toe brengen in plaats dat jij naar je kind buigt.
Misschien doe je dat allemaal wel hoor en komt het daar niet van, maar ik denk, ik noem het toch maar
Hee PM, dat is geweldig!![]()
Dan kan mama tenminste ook uitslapen. Of wordt je dan wakker van het toeschietreflex. Ik ben zo af en toe nog steeds misselijk als Maud es een keer echt sterk en hard toehapt.quote:Op maandag 11 december 2006 16:22 schreef Mwanatabu het volgende:
Hee, heet dat zo? "Clusteren", hier des ochtends en avonds vaak een vast gegeven.
Mijn oudste deed het de hele dag door maandenlang (zoals ik het mij herinner), de jongste zoon bijna nooit, alleen met regeldagen. De jongste van de drie nu heeft een deal gesloten wat betreft uitslapen: dat mag van haar als ze maar constant aan de tap mag hangen. Ik vind het wel best
Nee, ik heb een enorm herftige eerste reflex (echt AU) en daarna is het allemaal wel best (tenzij ze uiteraard het spelletje gaat spelen "hoofdje omdraaien zonder los te laten")quote:Op maandag 11 december 2006 16:29 schreef chacama het volgende:
[..]
Dan kan mama tenminste ook uitslapen. Of wordt je dan wakker van het toeschietreflex. Ik ben zo af en toe nog steeds misselijk als Maud es een keer echt sterk en hard toehapt.
Ja, dat zat ik toevallig van de week ook te bedenkenquote:Op maandag 11 december 2006 16:37 schreef Randa_v het volgende:
Wat dat betreft veranderd er na bijna een jaar weinig denk ik aan de borstvoeding.
Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben met dan gevoel.quote:Op maandag 11 december 2006 19:58 schreef nebelung het volgende:
[..]
Ja, dat zat ik toevallig van de week ook te bedenken
eerste twee keer is het vers en komt het met boeren omhoog, maar daarna is het slijmerig met brokjes en is het zure zooi die niet met boertjes gepaard gaat, maar met strijd en pijn.quote:Op maandag 11 december 2006 20:43 schreef poemojn het volgende:
Ruikt het als zure of verse melk, Chacama? Komt er maagzuur mee met brokjes verteerde melk?
Ik vroeg me al hetzelfde af als Nebelung LadyS
Graag gedaanquote:
Die links die ik onlangs poste over die blaar, weet je die nog? Vooral op Kellymom staan een aantal manieren om het te voorkomen en hoe te handelen. Was dat in het vorige topic? (de link naar kellymom staat ook in de OP trouwens)quote:Op maandag 11 december 2006 20:44 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Maar die blaar gaat dus open en dicht... maar niet weg. Wat is het verhaal hierachter?
Ik zag het idd ook staan bij een site over blaren!quote:Op woensdag 13 december 2006 11:27 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Er staat op een site dat ik mijn baby moet leren dat hij netjes moet drinken... kan hij dat nu al snappen? Hij heeft namelijk, af en toe, inderdaad fout drinkgedrag.
Tips die ik kreeg van mijn kraamhulp, let niet op het kolven maar kijk tv ofzo. Of naar foto's/film van je kindquote:Op woensdag 13 december 2006 11:37 schreef Neuk het volgende:
Ik kolf telkens maar iets van 50 ml... Is dat normaal?
Het moedermelknetwerkquote:Op woensdag 13 december 2006 12:08 schreef _evenstar_ het volgende:
Pm girl is je melk doneren niet een optie? poem of nebelung weet ej daar vats iets meer over te vertellen.
Yups ik doe het na de voeding. Als ik 1 borst vol heb is het stukken meer. Ik wil graag een voorraadje aanleggen maar weet dus niet zo goed hoe te beginnen...quote:Op woensdag 13 december 2006 11:47 schreef bixister het volgende:
neuk, zeker in 't begin is dat normaal hoor volgens mij. dan drinken ze toch ook nog maar kleine beetjes tegelijk? hangt misschien ook af van het moment waarop je kolft, doe je dit direct na een voeding? dan vind ik 't zelfs veel.
Dat heb ik dus ook. En ook wat owlet zegt, vaak geen zin, of fut. Ik doe het af en toe wanneer het me uitkomt (of als ik weet dat ik de vogende dag nodig heb). Maar een beetje structureel zou wel handig zijn.quote:Op woensdag 13 december 2006 12:45 schreef Neuk het volgende:
[..]
Yups ik doe het na de voeding. Als ik 1 borst vol heb is het stukken meer. Ik wil graag een voorraadje aanleggen maar weet dus niet zo goed hoe te beginnen...
Een vast moment elke dag las ik al. Ik ga het eens proberen![]()
De match hoeft zover ik weet niet perse in de regio te zijn als de ontvanger van de moedermelk deze af wil halen. (Ingevroren in flessen)quote:Op woensdag 13 december 2006 12:11 schreef owlet het volgende:
[..]
Het moedermelknetwerk
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om te doneren a la bloedbank, er moet echt een match in je regio zijn EN je moet je eerst laten testen op een aantal overdraagbare zaken. Maar mooi is het wel!
Het is mij nooit gelukt. Ik was er een beetje te makkelijk in, zodoende kreeg ik nooit een voorraadje en kreeg ik kolven ook nooit zo geweldig onder de knie. Plus dat ik niet op tijd begonnen ben om met een flesje te oefenen, waardoor mijn dochter eigenlijk altijd de fles heeft geweigerd (nu had ze dat wellicht toch wel gedaan hoor, speentje wilde ze ook absoluut niet).quote:Op woensdag 13 december 2006 12:45 schreef Neuk het volgende:
[..]
Yups ik doe het na de voeding. Als ik 1 borst vol heb is het stukken meer. Ik wil graag een voorraadje aanleggen maar weet dus niet zo goed hoe te beginnen...
Een vast moment elke dag las ik al. Ik ga het eens proberen![]()
je hebt gelijk, een keer per dag is niet zo veel. Ik had om de een of andere reden in mijn hoofd dat je een paar keer per dag kolfdequote:Op woensdag 13 december 2006 15:40 schreef PM-girl het volgende:
Owlet, hoe bedoel je minder kolven? Ik kolf eens per dag, bedoel je dat ik dan gewoon moet stoppen terwijl het nog loopt? Ben dan namelijk bang voor de meloenen (zoals Randa zo mooi schreef!)
En doneren heb ik wel aan gedacht, maar er komt wel wat bij kijken zoals idd testen, al zou ik het graag doen voor iemand hoor. Ben alleen bang dat ik over een maand misschien ineens het zelf goed kan gebruiken en dan graag de vriezer vol heb voor mezelf!
Nee, dat doe ik maar niet, dan kan ik een bv-winkeltje beginnen hier!quote:Op woensdag 13 december 2006 16:02 schreef owlet het volgende:
[..]
je hebt gelijk, een keer per dag is niet zo veel. Ik had om de een of andere reden in mijn hoofd dat je een paar keer per dag kolfde![]()
Mij lukt het ook niet hoor Sjak. Op werkdagen kolf ik dus 's avonds laat nog een keertje (Finn heeft ook al heel lang geen late avond voeding meer) en in het weekend en op m'n vrije dag kolf ik vaak nog tussen de eerste twee voedingen in als ik daar tijd voor heb. Maar desondanks loopt de vriezervoorraad langzaam terug en nu is die bijna op. Al is dat bijna op nu ook wel omdat ik binnenkort stop met kolven/voeden overdag en dus weet dat ik m'n vriezervoorraad binnenkort niet meer nodig heb. Hierdoor spring ik er de laatste maand wat makkelijker mee om.quote:Op woensdag 13 december 2006 19:42 schreef sjak het volgende:
Wanneer kolven jullie dan extra? Ik kolf al alle dagen en 's avonds is mijn melk op, lijkt wel. Wat raden jullie aan? Op het werk kan het niet extra, ik heb daar gewoon geen tijd voor. Als ik thuis kom dan ga ik Jetske voeden en dat beetje wat ik extra kolf 's avonds is nodig om de kolfopbrengst van overdag aan te vullen.
Oké dan, dat kan dus ook nog!quote:Op woensdag 13 december 2006 14:42 schreef nebelung het volgende:
Plus dat ik niet op tijd begonnen ben om met een flesje te oefenen, waardoor mijn dochter eigenlijk altijd de fles heeft geweigerd (nu had ze dat wellicht toch wel gedaan hoor, speentje wilde ze ook absoluut niet).
Mutske!quote:Op woensdag 13 december 2006 17:24 schreef owlet het volgende:
Dit is zo sinds ik gestopt ben met bij elke kik aan leggen en en omdat het een beetje op mijn sturen is geweest is er nog een klein stemmetje in mijn achterhoofd dat soms twijfelt...
Ik heb behalve nu het voeden om de 4 uur ook niet echt ritme erin hoor (met spelen-slapen ed).quote:Op donderdag 14 december 2006 15:22 schreef Bass-Miss het volgende:
Zo puzzelen dat jullie doen. Ik doe maar wat als ik zo vergelijk.
Geeft niks, ik heb ook altijd maar wat gedaan. Gewoon op gevoel en door te kijken naar mijn dochter.quote:Op donderdag 14 december 2006 15:22 schreef Bass-Miss het volgende:
Zo puzzelen dat jullie doen. Ik doe maar wat als ik zo vergelijk.
Nounou, wat een gemuts zeg.quote:Op donderdag 14 december 2006 16:21 schreef nebelung het volgende:
En ik heb een superkind. (even een keertje mutsen hoor: ik heb een ge-wel-dig kindIk ben echt zo verliefd
)
Heb net van een afstandje zitten kijken. Nou, meneer ligt gewoon met die fles te spelen...quote:Op donderdag 14 december 2006 17:35 schreef YPPY het volgende:
Hier ging het flesje in het begin vrij moeizaam, maar nu erg goed. Niet meteen opgeven dus Moonah. Het hielp goed als ik niet in de buurt was.
Hier was dat in het begin net zo, bij mij wilde ze geen fles, bij Schanul wel. Dus dat stonden we dan maar toe, nu drinkt ze ook bij mij wel de fles, gelukkig.quote:Op donderdag 14 december 2006 18:58 schreef Macka66 het volgende:
Lucie weigert fles als ze bij mij op schoot ligt. Ze wil dan perse borst. Als ze in de wipstoel zit accepteert ze het wel als ik haar een fles geef.
Uhuh!quote:Op donderdag 14 december 2006 18:42 schreef cattie het volgende:
Echte flesweigeraars schijnen het trouwens erg lang uit te houden, het weigeren.
Maar het is ook niet nodig. Wat zou volgens de dietiste de reden zijn dat je zou moeten stoppen? Want als dat gebaseerd is op de veronderstelling dat Merlijn jou 'leeg zou vreten' (bij wijze van spreken hequote:Op donderdag 14 december 2006 20:34 schreef Randa_v het volgende:
Hier ben ik een beetje angstig, net als een paar maanden terug heb ik weer diarree. Ik ga morgen bellen om er verder mee te gaan naar de huisarts etc. Na de vorige keer was ik dus flink afgevallen, weeg op het moment 53 kg bij een lengte van 1.70. De dietiste zie ik maandag weer en die vind dat ik moet stoppen met BV bij een te laag gewicht.Dat is dus echt het laatste wat ik wil. Ik moet zeggen dat ik van het teveel afvallen verder geen last heb, dat gaat allemaal wel. Daarom wil ik ook blijven voeden. Het is alleen dat ik er angst voor heb om nog meer af te vallen.Ik wil op aanraden van een kennisje wel gaan vragen om fantomalt en fortify, als het kan in combi met de PDS.
Maar eigenlijk ben ik op zoek redenen om niet te hoeven stoppen met de BV.Het kennisje heeft ook gezegt, dat Merlijn zeker nu hij bijna 1 jaar is, bijvoeding belangrijker wordt, hij ook minder gaat drinken ws bij mij. Die 500 Calorieen extra hoef ik dan niet meer helemaal te hebben, lijkt mij. Ik vind het moeilijk om mij goed voor te bereiden en aan goede argumenten te komen. Ik wil gewoon eigenlijk echt niet stoppen als het niet nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |