abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44427478
Bij mij wel, hopelijk bij Fons ook.
Wie weet is het een structureel ventje.
pi_44428834
quote:
Op donderdag 14 december 2006 15:22 schreef Bass-Miss het volgende:
Zo puzzelen dat jullie doen. Ik doe maar wat als ik zo vergelijk.
Geeft niks, ik heb ook altijd maar wat gedaan. Gewoon op gevoel en door te kijken naar mijn dochter.
En ik heb een superkind. (even een keertje mutsen hoor: ik heb een ge-wel-dig kind Ik ben echt zo verliefd )
Variety is the spice of life
pi_44429038
ben erg benieuwd naar je meisje nebelung. kun je niet eens een foto'tje mailen?
pi_44430937
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:21 schreef nebelung het volgende:
En ik heb een superkind. (even een keertje mutsen hoor: ik heb een ge-wel-dig kind Ik ben echt zo verliefd )
Nounou, wat een gemuts zeg.

PM, Thies 'mag' nu van mij om de 3 uur, en vandaag vraagt hij daar ook om (moet het zelfs af en toe wat rekken). Geeft niets, ben allang blij dat hij weer twee borsten per keer drinkt en dat hij zich dus niet meer continu om de 2 uur meldt.

Dadelijk gaat zijn vader hem weer een flesje proberen te geven. Ben wel een beetje geschrokken van wat Nebelung vanochtend zei over flesweigeren.

Trouwens, mijn linkerborst lijkt beduidend meer melk te produceren dan mijn rechterborst. Terwijl ik ze toch netjes om beurten aanbied ( ene voeding L-R, volgende voeding R-L). Herkenbaar? Tips om het aan te pakken? Of zou dat niet hoeven? Eerst was er niet zo'n groot verschil...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_44431195
Hier ging het flesje in het begin vrij moeizaam, maar nu erg goed. Niet meteen opgeven dus Moonah. Het hielp goed als ik niet in de buurt was.

Dat heb ik ook Moonah, maar dan rechts mee. Ik heb geprobeerd het bij te laten trekken door links steeds eerst aan te bieden, maar ik denk dat het komt door de kloofjes. Toen begon ik met rechts. Verder is het geen ramp.

Als je toch foto's gaat mailen nebelung, mag er hier ook een heen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_44432271
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:35 schreef YPPY het volgende:
Hier ging het flesje in het begin vrij moeizaam, maar nu erg goed. Niet meteen opgeven dus Moonah. Het hielp goed als ik niet in de buurt was.
Heb net van een afstandje zitten kijken. Nou, meneer ligt gewoon met die fles te spelen...
Terwijl hij toch écht honger leek te hebben. Heb het nog een kwartier lopen rekken met dansen en zingen.
Nah, nu we toch op de strenge structuurtour zijn: éérst het flesje, dan pas de borst....
En ondertussen lekken mijn boobies...

Ik ga maar koken.
pi_44432293
Oeh, nou begint hij te huilen en hoor ik mjin lief hem streng toespreken...
  donderdag 14 december 2006 @ 18:42:26 #283
108648 cattie
lieve moeder
pi_44433097
Moonah, het is wel echt belangrijk goed te oefenen met het flesje. Ive was eerst echt een beetje een flesweigeraar, het was een kwestie van doorzewtten voordat het lukte. Echte flesweigeraars schijnen het trouwens erg lang uit te houden, het weigeren.

Ik maak me een beetje zorgen over mijn kolven. Eerst kolfde ik op en dag net zoveel als Ive dronk, daarna zelfs wat meer (reserve opbouwen!! ) en nu steeds minder. Hopelijk komt het omdat ik zelf wat ziekig ben en gaat het snel over, want de bodem van mijn voorraad komt in zicht.

[ Bericht 1% gewijzigd door cattie op 14-12-2006 20:13:17 ]
  † In Memoriam † donderdag 14 december 2006 @ 18:58:24 #284
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_44433562
Lucie weigert fles als ze bij mij op schoot ligt. Ze wil dan perse borst. Als ze in de wipstoel zit accepteert ze het wel als ik haar een fles geef.

Cattie, beterschap! (Ik miste je al)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 14 december 2006 @ 18:59:10 #285
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44433578
nebelung
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44433998
Aaah, dat was echt zilig, zo hard als Thies huilde...
Maar goed, hij heeft +/- 30 cc met het flesje op in bijna een half uur. Toen vonden we het mooi geweest (en hij ook!) en kreeg hij de borst.
Morgen weer een dag. Wellicht eens een ander speentje proberen. Maar we blijven wel oefenen hoor! Tenslotte zal hij ook uit het flesje moeten drinken als ik straks weer aan het werk ben.

Oh, en beterschap Cattie!
(op afstand...!)
  donderdag 14 december 2006 @ 20:06:17 #287
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44435817
quote:
Op donderdag 14 december 2006 18:58 schreef Macka66 het volgende:
Lucie weigert fles als ze bij mij op schoot ligt. Ze wil dan perse borst. Als ze in de wipstoel zit accepteert ze het wel als ik haar een fles geef.
Hier was dat in het begin net zo, bij mij wilde ze geen fles, bij Schanul wel. Dus dat stonden we dan maar toe, nu drinkt ze ook bij mij wel de fles, gelukkig.

Beterschap cattie, het kan inderdaad zo zijn dat als je wat ziek bent de productie afneemt.
Lekker douchen!
  donderdag 14 december 2006 @ 20:11:16 #288
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_44436002
Hier heeft hubbie tijden lang alleen de fles gegeven omdat Finn als ie van mij een fles kreeg heel gek ging drinken en zich dan ontzettend verslikte. Dat heb ik dus ook niet vaak gedaan. Laatst toevallig een keertje wel zelf de fles gegeven (voeding moest anders weggegooid en ik was alleen thuis) en toen ging het dus wel goed.

Balen cattie. Ziek zijn is meestal niet echt goed voor je produktie, dus dikke kans dat het daaraan ligt. Hopelijk knap je snel weer een beetje op.
pi_44436143
Hoe blijf je last houden van vocht uit je tepels?

Gister ondekte is dat ik idd nog steeds vocht verlies uit mijn tepels... en dat terwijl ik toch al even van de bv af ben (thijs was 9 maand)
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_44436173
quote:
Op donderdag 14 december 2006 18:42 schreef cattie het volgende:
Echte flesweigeraars schijnen het trouwens erg lang uit te houden, het weigeren.
Uhuh! Vandaar dat ik denk dat mijn dochter toch wel geweigerd had.

Cattie beterschap, produktie loopt wel eens wat terug met ziek en zeer, komt wel weer goed. Voor Ive ( ) ook een kusje!

Ik wou je niet laten schrikken Moonah! Alleen maar zeggen dat oefenen met kolven en flesje wel belangrijk is en dat ik gewoon een beetje laks er in ben geweest (met het excuus dat ik live kon voeden op het werk, dat wel).

En over die foto, daar denk ik nog even over na, gekke meiden
pi_44436422
Bar, dat kan heel lang duren. Soms wel jaren.
Vind je het naar?
pi_44436537
met momenten vind ik het naar, het doet me zo herinneren aan een zeer fijne en bijzondere tijd met Thijs, die ik nu zo veel moet missen elke dag weer
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_44436633
Ja, ik moest er ook aan denken. God meid, kon ik je maar even vastpakken
pi_44436856
Merlijn heeft de eerste maand juist veel de fles gehad, dus hij kende het eigenlijk wel maar toen hij eenmaal aan de borst was, was hij het ook zo verleerd en weigerde hij dus. Nog steeds drinkt hij niet goed uit de fles en we hebben het nu maar afgeschaft. Hij heeft een rietjesbeker waar hij nu uit drinkt.

Hier ben ik een beetje angstig, net als een paar maanden terug heb ik weer diarree. Ik ga morgen bellen om er verder mee te gaan naar de huisarts etc. Na de vorige keer was ik dus flink afgevallen, weeg op het moment 53 kg bij een lengte van 1.70. De dietiste zie ik maandag weer en die vind dat ik moet stoppen met BV bij een te laag gewicht. Dat is dus echt het laatste wat ik wil. Ik moet zeggen dat ik van het teveel afvallen verder geen last heb, dat gaat allemaal wel. Daarom wil ik ook blijven voeden. Het is alleen dat ik er angst voor heb om nog meer af te vallen.Ik wil op aanraden van een kennisje wel gaan vragen om fantomalt en fortify, als het kan in combi met de PDS.

Maar eigenlijk ben ik op zoek redenen om niet te hoeven stoppen met de BV. Het kennisje heeft ook gezegt, dat Merlijn zeker nu hij bijna 1 jaar is, bijvoeding belangrijker wordt, hij ook minder gaat drinken ws bij mij. Die 500 Calorieen extra hoef ik dan niet meer helemaal te hebben, lijkt mij. Ik vind het moeilijk om mij goed voor te bereiden en aan goede argumenten te komen. Ik wil gewoon eigenlijk echt niet stoppen als het niet nodig.
  donderdag 14 december 2006 @ 20:35:01 #295
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44436866
Kun je dan niet iets van de huisarts krijgen om dat te stoppen Bar (iets van hormonen?)
Lekker douchen!
pi_44436925
Bar
Wat je misschien kunt doen als je het graag wilt laten stoppen is contact opnemen met een lactatiekundige/huisarts of die tips heeft. Er zijn ook medicijnen als bijv dostinex die vanwege bijwerkingen normaalgesproken worden afgeraden maar in jouw situatie wegen de voordelen misschien zwaarder voor je, die kun je evt dan samen met haar bespreken.
Sterkte..
pi_44436978
maar dat is misschien idd wel een ideetje Poemojn... heb daar eerder niet aan gedacht stom eigenlijk
pi_44437065
quote:
Op donderdag 14 december 2006 20:34 schreef Randa_v het volgende:

Hier ben ik een beetje angstig, net als een paar maanden terug heb ik weer diarree. Ik ga morgen bellen om er verder mee te gaan naar de huisarts etc. Na de vorige keer was ik dus flink afgevallen, weeg op het moment 53 kg bij een lengte van 1.70. De dietiste zie ik maandag weer en die vind dat ik moet stoppen met BV bij een te laag gewicht. Dat is dus echt het laatste wat ik wil. Ik moet zeggen dat ik van het teveel afvallen verder geen last heb, dat gaat allemaal wel. Daarom wil ik ook blijven voeden. Het is alleen dat ik er angst voor heb om nog meer af te vallen.Ik wil op aanraden van een kennisje wel gaan vragen om fantomalt en fortify, als het kan in combi met de PDS.

Maar eigenlijk ben ik op zoek redenen om niet te hoeven stoppen met de BV. Het kennisje heeft ook gezegt, dat Merlijn zeker nu hij bijna 1 jaar is, bijvoeding belangrijker wordt, hij ook minder gaat drinken ws bij mij. Die 500 Calorieen extra hoef ik dan niet meer helemaal te hebben, lijkt mij. Ik vind het moeilijk om mij goed voor te bereiden en aan goede argumenten te komen. Ik wil gewoon eigenlijk echt niet stoppen als het niet nodig.
Maar het is ook niet nodig. Wat zou volgens de dietiste de reden zijn dat je zou moeten stoppen? Want als dat gebaseerd is op de veronderstelling dat Merlijn jou 'leeg zou vreten' (bij wijze van spreken he ) dan weet je zelf best wel dat die veronderstelling niet klopt.
pi_44437085
Randa, heb je er lichamelijk veel last van? je zei dus al van niet Ik woog iets van 55/56 kg bij 1.76m en dat is ook vanzelf bijgetrokken toen Myrthe wat ouder werd. Ik had de indruk dat bij die 55/56 voor mij een soort omslagpunt bereikt was, daarop bleef ik een hele tijd stabiel nl.
Vraag anders eens een andere deskundige ook om advies, bijv een bekende bv-vriendelijke dietist (misschien weet Stefan Kleintjes iets?) in je omgeving, als je die kent.

[ Bericht 12% gewijzigd door poemojn op 14-12-2006 20:46:26 ]
  donderdag 14 december 2006 @ 21:09:36 #300
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44438082
Bar, wat moeilijk

Moonah, ik was laasts de babyspullen aan het uitzoeken en je wilt niet weten hoeveel (soorten) flesjes en spenen ik tegenkwam.. Elke combi een paar dagen geprobeerd om Saskia maar uit een fles te laten drinken.. Ik was ook bijna radeloos..
Uiteindelijk, de dag voordat ze moest gaan wennen op het kdv ging het iets beter en er was uiteindelijk een leidster van wie ze een fles accepteerde (de rest kreeg 't ook niet voor elkaar). Nog niet van harte, dus ik ging wel elke dag eerder naar huis (leve het voedings-recht) om live te voeden.

er is hoop dus
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')