abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 13 december 2006 @ 13:34:50 #251
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_44390130
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:11 schreef owlet het volgende:

[..]

Het moedermelknetwerk
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om te doneren a la bloedbank, er moet echt een match in je regio zijn EN je moet je eerst laten testen op een aantal overdraagbare zaken. Maar mooi is het wel!
De match hoeft zover ik weet niet perse in de regio te zijn als de ontvanger van de moedermelk deze af wil halen. (Ingevroren in flessen)
Inderdaad heel mooi. Ik ken iemand die nu al haar tweede kindje voedt met behulp van meerdere donoren uit het netwerk. Op het moment wordt in mijn regio (Den Haag) een donor gezocht voor een kindje met hevige allergieën. Dus als er een moeder in die buurt is die wat voor zo'n kindje over heeft...
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_44392264
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:45 schreef Neuk het volgende:

[..]

Yups ik doe het na de voeding. Als ik 1 borst vol heb is het stukken meer. Ik wil graag een voorraadje aanleggen maar weet dus niet zo goed hoe te beginnen...
Een vast moment elke dag las ik al. Ik ga het eens proberen
Het is mij nooit gelukt. Ik was er een beetje te makkelijk in, zodoende kreeg ik nooit een voorraadje en kreeg ik kolven ook nooit zo geweldig onder de knie. Plus dat ik niet op tijd begonnen ben om met een flesje te oefenen, waardoor mijn dochter eigenlijk altijd de fles heeft geweigerd (nu had ze dat wellicht toch wel gedaan hoor, speentje wilde ze ook absoluut niet).

Ik heb daar altijd een beetje spijt van gehad. Het was niet zo'n probleem qua werk (opvang zat op hetzelfde terrein als mijn eigen kantoor en ik kon live voeden), maar ik heb altijd moeilijk alleen weg gekund tot ze een maand of 6 was.

Niet een heel groot drama, maar mocht er nog een kindje komen (bijna onmogelijk, maar je weet nooit) dan ga ik dat anders doen.

Ik ken ook iemand die haar zoontje voedt met donormelk, geweldig vind ik het. Wat ik ook helemaal geweldig vindt is dat er vrouwen zijn die zelf helemaal koemelkvrij eten enzo speciaal voor een allergisch kind en dan doneren.
Variety is the spice of life
  woensdag 13 december 2006 @ 15:40:49 #253
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44394237
Owlet, hoe bedoel je minder kolven? Ik kolf eens per dag, bedoel je dat ik dan gewoon moet stoppen terwijl het nog loopt? Ben dan namelijk bang voor de meloenen (zoals Randa zo mooi schreef!)

En doneren heb ik wel aan gedacht, maar er komt wel wat bij kijken zoals idd testen, al zou ik het graag doen voor iemand hoor. Ben alleen bang dat ik over een maand misschien ineens het zelf goed kan gebruiken en dan graag de vriezer vol heb voor mezelf!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_44395062
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:40 schreef PM-girl het volgende:
Owlet, hoe bedoel je minder kolven? Ik kolf eens per dag, bedoel je dat ik dan gewoon moet stoppen terwijl het nog loopt? Ben dan namelijk bang voor de meloenen (zoals Randa zo mooi schreef!)

En doneren heb ik wel aan gedacht, maar er komt wel wat bij kijken zoals idd testen, al zou ik het graag doen voor iemand hoor. Ben alleen bang dat ik over een maand misschien ineens het zelf goed kan gebruiken en dan graag de vriezer vol heb voor mezelf!
je hebt gelijk, een keer per dag is niet zo veel. Ik had om de een of andere reden in mijn hoofd dat je een paar keer per dag kolfde
  woensdag 13 december 2006 @ 16:57:05 #255
94046 PM-girl
pi_44397129
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:02 schreef owlet het volgende:

[..]

je hebt gelijk, een keer per dag is niet zo veel. Ik had om de een of andere reden in mijn hoofd dat je een paar keer per dag kolfde
Nee, dat doe ik maar niet, dan kan ik een bv-winkeltje beginnen hier!
Ben trouwens nog steeds wat aan het oefenen met Simon om wat meer op schema te voeden. Dus om de 4 uur en het gaat nu beter. Hij komt ook precies rond die tijd, komt hij eerder dan kan hij nog prima spelen in de box of met zijn nieuwe babygym.
Alleen komt hij nu op maar 5 voedingen uit tot 23:00 uur, waardoor hij 's nachts nog komt. Als ik er een 6e tussenprop, redt hij het wel tot 7 uur 's morgens meestal.
*
pi_44398092
Ik ben heel benieuwd wat een gemiddeld aantal voedingen per 24 uur is voor een kindje van een maand of vier.
Ronja krijgt nu zo'n vijf voedingen per dag plus meestal nog wel een of twee in de nacht.
Dit is zo sinds ik gestopt ben met bij elke kik aan leggen en en omdat het een beetje op mijn sturen is geweest is er nog een klein stemmetje in mijn achterhoofd dat soms twijfelt...
Ik vraag me ook af of ze beter door zou slapen als ze meer overdag krijgt, maar aan de andere kant vind ik die nachtvoeding(en) helemaal niet zo erg en ben ik juist blij met de wat langere pauzes tussen de voedingen nu.
pi_44398316
Owlet je geeft eigenlijk zelf al een antwoord. Het gaat lekker zoals het nu gaat, dat is gewoon goed!
Ik kan mij niet meer herinneren hoeveel keer Emma kwam toen ze 4 maanden was. En weet je, het verschilt zo per kind hè. Daarbij kan het ook nog verschillen hoeveel het ene of het ander kind drinkt per keer. Ik neem aan dat je dat allemaal wel weet. Dus :
JE DOET HET GOED! Als jullie beiden tevreden zijn met hoe het nu gaat dan is dat toch prima.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 13 december 2006 @ 17:31:53 #258
94046 PM-girl
pi_44398338
Jelief, je haalt me de woorden uit de mond! Als het goed voelt en je kindje tevreden is, gewoon doen!
*
  woensdag 13 december 2006 @ 18:25:11 #259
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44399973
Owlet...dat wat Jelief zegt

PM, ik heb het gisteren bij het CB aangekaart en die houden het strak in de gaten. Verder ga ik morgen het CB bellen. Want naast de moeite met drinken (onrustig) en spugen, begint ze nu ook steeds meer moeite te krijgen met slapen. Gisternacht weer bij me moeten nemen om te laten slapen en ook vanochtend en vanmiddag moest ik ze zo ongeveer in de houtgreep nemen om d'r rustig in slaap te krijgen. Ik heb het gevoel dat het een het ander verstrekt. Ik weet alleen nog niet wat wat versterkt.

Kolven moet ik mezelf ook gaan aanleren. Ik wil op 2 vaste tijden gaan kolven. Uitgaande van de eerste voeding van rond 7 uur wil ik om 9 uur en om 13.00 uur kolven. Dit komt straks dan ook uit met mijn werk.
pi_44401679
Het is mij wel gelukt om een voorraadje aan te leggen. Er ligt nu ongeveer 2,5 liter in de vriezer. Daar ben ik ontzettend blij mee, vooral omdat ik weet dat ik het tijdelijk op kan vangen als het weer terugloopt. Kolven gaat bij mij dus niet zo goed (maar ik kolf ook meestal handmatig, dat scheelt ook), maar wel genoeg.

Anna krijgt nu 6-7 voedingen op een dag en is bijna vier maanden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 13 december 2006 @ 19:35:04 #261
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44401994
Lekker hoor Yppy, 2,5 liter! Bij mij is de vriezer bijna leeg, ik heb nu nog 2 voedingen over, het gaat hard. IK vind dat soms wel eng hoor. Ik zou wel willen dat het makkelijker ging dat kolven. IK moet echt moeite doen om de voedingen die gegeven moeten worden te kolven, voor twee voedingen kolf ik drie keer en voor drie voedingen red ik het wel met vier keer. Maar ja, ze krijgt nu bijna 200 ml per keer. Jetske is nu bijna 5 maanden en krijgt nog maar 4 voedingen. Ze was 's avonds bijna niet meer wakker te krijgen
Lekker douchen!
  woensdag 13 december 2006 @ 19:37:26 #262
108648 cattie
lieve moeder
pi_44402070
Nog maar 4 voedingen? Wow, Ive krijgt nog het dubbele!
Ik heb ongeveer 6 voedingen in de vriezer, dat vind ik te weinig dus ik ga maar weer eens extra kolven. Over 2 maanden moet ik een paar keer 2 dagen (met 1 nacht) weg en dan heb ik echt meer voorraad nodig.
pi_44402172
Anna drinkt nu al 180cc per voeding sjak als ik er niet ben. Echt erg wat ze allemaal drinkt. Kolven gaat bij mij ook niet snel, maar als je na elke voeding kolf (20-60cc) loopt het na een tijd wel op.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  woensdag 13 december 2006 @ 19:42:12 #264
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44402235
Wanneer kolven jullie dan extra? Ik kolf al alle dagen en 's avonds is mijn melk op, lijkt wel. Wat raden jullie aan? Op het werk kan het niet extra, ik heb daar gewoon geen tijd voor. Als ik thuis kom dan ga ik Jetske voeden en dat beetje wat ik extra kolf 's avonds is nodig om de kolfopbrengst van overdag aan te vullen.
Lekker douchen!
pi_44402543
Ik heb natuurlijk lang in de nacht gekolfd en na elke voeding. Je kunt het 's ochtends zo proberen op te bouwen dat je een hele voeding kolft als Jetske drinkt.
*OUD heilige*
  woensdag 13 december 2006 @ 20:04:05 #266
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44402934
Ik kan het weer gaan proberen op te voeren, ik twijfel alleen echt of ik dat nog wel kan/wil.
Lekker douchen!
pi_44404978
Jelief, Owlet, PM: bedankt! Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk en het rare is dat ik dat ook absoluut weet, en zo voel. Maar soms gaat het dan toch een beetje knagen
pi_44408619
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:42 schreef sjak het volgende:
Wanneer kolven jullie dan extra? Ik kolf al alle dagen en 's avonds is mijn melk op, lijkt wel. Wat raden jullie aan? Op het werk kan het niet extra, ik heb daar gewoon geen tijd voor. Als ik thuis kom dan ga ik Jetske voeden en dat beetje wat ik extra kolf 's avonds is nodig om de kolfopbrengst van overdag aan te vullen.
Mij lukt het ook niet hoor Sjak. Op werkdagen kolf ik dus 's avonds laat nog een keertje (Finn heeft ook al heel lang geen late avond voeding meer) en in het weekend en op m'n vrije dag kolf ik vaak nog tussen de eerste twee voedingen in als ik daar tijd voor heb. Maar desondanks loopt de vriezervoorraad langzaam terug en nu is die bijna op. Al is dat bijna op nu ook wel omdat ik binnenkort stop met kolven/voeden overdag en dus weet dat ik m'n vriezervoorraad binnenkort niet meer nodig heb. Hierdoor spring ik er de laatste maand wat makkelijker mee om.
pi_44411060
Kendahl heeft onlangs geregeld. Nu hebben we 5 á 6 voedingen ipv 6 á 7 voedingen. En hij eet weer meer
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_44413062
ben toch wel blij dat dat kolven niet meer hoeft, ik vond dat zo naar, het ging bij mij ook alleen met de handkolf en dan kreeg ik dr elke keer maar 10 cc uit ofzo

yppy ik ben er vandaag achter gekomen dat je vent bij mij op de basisschool heeft gezeten
mijn moeder kende hem helemaal enzo keigrappig heb zelfs een foto van zn zusje
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_44417290
Met de handkolf heb ik het al een soort van opgegeven pinquit. Dat lukt me echt alleen maar aan het begin van het kolven, als er veel druk op zit. Daarna heb ik twee handen nodig en is het lastig. En daarvoor heb ik die kolf niet aangeschaft. Als het te weinig zou zijn wat ik nu (handmatig) kolf, dan zou ik ms nog wel een electrische gaan huren, maar dat is vooral omdat wij een eind van de zes maanden afzitten. Als je daar dichter bij komt, kan ik me voorstellen dat het minder uit gaat maken.

Wat erg pinquit! Ik zal het hem vertellen, zijn moeder zal jou dan ook wel kennen. Maar vertel niks over fok! hoor. Wordt z'n moeder veel te nieuwsgierig. Moeders komen elkaar te vaak tegen. Pas ook, zag zijn moeder de moeder van een basisschoolvriendje. Inmiddels is die op kraamvisite geweest. Dat is dan wel weer leuk.
*OUD heilige*
pi_44417882
quote:
Op woensdag 13 december 2006 14:42 schreef nebelung het volgende:
Plus dat ik niet op tijd begonnen ben om met een flesje te oefenen, waardoor mijn dochter eigenlijk altijd de fles heeft geweigerd (nu had ze dat wellicht toch wel gedaan hoor, speentje wilde ze ook absoluut niet).
Oké dan, dat kan dus ook nog!
Dat is een mooie stimulans om nu toch maar wat structureler te gaan kolven en met het flesje te voeden, want als ik straks weer ga werken zal hij dat toch ook moeten doen... Thies heeft al wel eens wat uit een flesje gedronken, maar niet met de overgave die hij aan de borst heeft.

*zich wederom voorneemt vandaag écht te gaan kolven...
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:24 schreef owlet het volgende:
Dit is zo sinds ik gestopt ben met bij elke kik aan leggen en en omdat het een beetje op mijn sturen is geweest is er nog een klein stemmetje in mijn achterhoofd dat soms twijfelt...
Mutske!
Is toch prima zoasl het nu gaat? Maar je was al gerustgesteld door de andere dames.
Maar ik ken het wel hoor. Ik was ook bang dat ik Thies tekort zou doen door niet meer op elke kik in te gaan. Maar na even kikken slaapt hij meestal gewoon weer in.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 14 december 2006 @ 15:19:48 #273
94046 PM-girl
pi_44426891
Kolvers, succes!

En het flesje wennen, hier hoeft dat niet omdat Simon vanaf de geboorte uit de fles heeft gedronken. Wel merk ik soms dat hij het niet wil als ik het niet zelf geef. Maar zou het niet zo zijn als een kindje echt echt honger heeft, het dan ook de fles wel zal pakken? Ik weet het niet hoor, het zou zo kunnen zijn.
Moonah, nog steeds 4 uur tussen de voedingen?

Hier wel, maar dan komt hij maar op5 voedingen uit per dag en komt dus 's nachts. Op een of andere manier moet ik er een 6e bijkrijgen, wie weet is dat vandaag gelukt (half zes eerste voeding).
*
pi_44426958
Zo puzzelen dat jullie doen. Ik doe maar wat als ik zo vergelijk.
  donderdag 14 december 2006 @ 15:33:52 #275
94046 PM-girl
pi_44427305
quote:
Op donderdag 14 december 2006 15:22 schreef Bass-Miss het volgende:
Zo puzzelen dat jullie doen. Ik doe maar wat als ik zo vergelijk.
Ik heb behalve nu het voeden om de 4 uur ook niet echt ritme erin hoor (met spelen-slapen ed).
En Simon maakt zelf grotendeels dat ritme met drinken, anders kon ik het ook niet.
Maar uiteindelijk moet iedere moeder doen wat het beste bij hen beiden past toch? En het 'maar-wat-doen'' past goed bij jullie toch?
*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')