Zou het niet kunnen liggen aan diegene die daadwerkelijk rijd?quote:Op donderdag 30 november 2006 17:00 schreef immortalsean het volgende:
laatste paar weken in KLB zijn er opeens weer veel meer topics over door de wouten bekeurde fokkers...
...oftewel achterlopende-bonnenquota-inhaal-seizoen is weer begonnen![]()
![]()
![]()
en sinds ik nu al een week m'n rijbewijs heb, loop ik dit jaar ook kans op aangenaaide bekeuringen...
...ik kots alvast flink op onze vrindjes in 't blauw!![]()
kots hier lekker met mij mee![]()
![]()
![]()
hebben ze daar wel auto's?quote:Op donderdag 30 november 2006 17:03 schreef Hans_Gielus het volgende:
In Fryslan heb je niet zoveel van die strenge politie mannen, als landgenoten moet je elkaar helpen...
Ik vond jou meer iemand die de politie aanbidt. Niet zo stoer.quote:Op donderdag 30 november 2006 17:00 schreef immortalsean het volgende:
laatste paar weken in KLB zijn er opeens weer veel meer topics over door de wouten bekeurde fokkers...
...oftewel achterlopende-bonnenquota-inhaal-seizoen is weer begonnen![]()
![]()
![]()
en sinds ik nu al een week m'n rijbewijs heb, loop ik dit jaar ook kans op aangenaaide bekeuringen...
![]()
![]()
Met de trekker is het ook lastig om te hard te rijden.quote:Op donderdag 30 november 2006 17:03 schreef Hans_Gielus het volgende:
In Fryslan heb je niet zoveel van die strenge politie mannen, als landgenoten moet je elkaar helpen...
Mijn grap, wat doe jequote:Op donderdag 30 november 2006 17:12 schreef Thieske het volgende:
[..]
Met de trekker is het ook lastig om te hard te rijden.![]()
Inderdaad. 14.gifquote:Op donderdag 30 november 2006 17:22 schreef Maikuuul het volgende:
Zeuren over iets wat je eigen schuld is.
totally n00b
Jouw friese vrienden uit Wolvega denken daar zeker anders over, kreeg gister nog een bekeuring binnen door hen..quote:Op donderdag 30 november 2006 17:03 schreef Hans_Gielus het volgende:
NFS zuigt, forza motorsport daarentegenquote:Op donderdag 30 november 2006 17:18 schreef fathank het volgende:
Mensen die zeuren dat ze bang zijn dat ze een bekeuring kunnen krijgen. Blijf dan lekker op je donkere zolderkamertje NFS: Carbon spelen
Je oma is zeker dement, wat een lulkoek..quote:Op donderdag 30 november 2006 17:25 schreef davym het volgende:
Het zijn idd een stel randdebielen, werd laatst een oma bekeurd omdat ze geen licht op haar fiets had, maar het was 2 uur 's middags![]()
quote:Op donderdag 30 november 2006 17:00 schreef immortalsean het volgende:
en sinds ik nu al een week m'n rijbewijs heb,
als er geen mensen waren die zo stom zijn om echt wat fout te doen, hadden de blauwen wel allerlei onzinnige boetes gaan verzinnen, om toch nog geld te krijgen.quote:Op donderdag 30 november 2006 17:33 schreef sjimz het volgende:
Als je niets fouts doet dan kan je ook niet bekeurd worden![]()
Tenzij je de les niet uitmocht om de parkeermeter weer voldoende bij te vullen. Leuk, les die 3 uur duurt, en een parkeermeter die na 2 uur verloopt. 50 euro!quote:Op donderdag 30 november 2006 17:22 schreef Maikuuul het volgende:
totally n00b
Er kan geen boete gegeven worden als er geen wet/regel wordt overtredenquote:Op donderdag 30 november 2006 17:37 schreef immortalsean het volgende:
[..]
als er geen mensen waren die zo stom zijn om echt wat fout te doen, hadden de blauwen wel allerlei onzinnige boetes gaan verzinnen, om toch nog geld te krijgen.
tja, er bestaat een "je mag andere verkeersdeelnemers niet hinderen of in gevaar brengen" (en nee, zo staat hij er niet letterlijk in) regel, en volgens mij kan die door jan hagel redelijk ruim worden opgevat, om maar eens een voorbeeld te geven.quote:Op donderdag 30 november 2006 17:41 schreef sjimz het volgende:
[..]
Er kan geen boete gegeven worden als er geen wet/regel wordt overtreden![]()
Amen to that, en dat zal de gemiddelde diender ook zeggenquote:
Ga jij eens gauw je mond spoelen. Vieze gehoorzame praatjes...quote:Op donderdag 30 november 2006 17:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zou het niet kunnen liggen aan diegene die daadwerkelijk rijd?
Zou die niet te hard rijden zodat er een bon volgt?
Wat zou er toch gebeuren wanneer men niet te hard zou rijden?
Zou men dan nog steeds een bon krijgen?
Dan hadje maar met de brommer moeten gaanquote:Op donderdag 30 november 2006 17:38 schreef GotC het volgende:
[..]
Tenzij je de les niet uitmocht om de parkeermeter weer voldoende bij te vullen. Leuk, les die 3 uur duurt, en een parkeermeter die na 2 uur verloopt. 50 euro!![]()
I agree.quote:Op donderdag 30 november 2006 17:46 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Amen to that, en dat zal de gemiddelde diender ook zeggen
Ik kreeg een blauwe!quote:Op donderdag 30 november 2006 18:01 schreef blablaa het volgende:
zeik niet zo, wees blij dat ze dr zijn, je hoort je gewoon aan de regels te houden, dat lijkt me niet zo moeilijk ? als je keertje hard wilt rijden, ga dan carten ofzo! maar ik geef wel toe, gele bonnen zijn duur en zeker niet leuk, ondanks dat, sommige bonnen terecht zijn!
Niet om de minste reden dat ze nu voor de meest belachelijke overtredingen gaan schrijven... Staandehoudingen he...quote:
Ik schrijf alleen als ik vind dat het nodig is.quote:Op donderdag 30 november 2006 18:08 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Niet om de minste reden dat ze nu voor de meest belachelijke overtredingen gaan schrijven... Staandehoudingen he...
ah, dus toch, ik had al zo'n vermoedden dat jij een uniformsmurf was.quote:Op donderdag 30 november 2006 18:10 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik schrijf alleen als ik vind dat het nodig is.
Quota kom je toch wel aan.
quote:Op donderdag 30 november 2006 18:10 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik betuttel niemandquote:Op donderdag 30 november 2006 18:17 schreef Fatality het volgende:
[..]![]()
Hoe houd je je eigen gemoedsrust als agent zijnde?
Je kunt me niet vertellen dat je met een goed gevoel naar huis gaat na een dag gewone burgers betuttelen.
Ik ook, maar dan zit ik toch echt maar aan 80%quote:Op donderdag 30 november 2006 18:10 schreef sjimz het volgende:
[..]
Zit je op de apaa?quote:Op donderdag 30 november 2006 18:29 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik ook, maar dan zit ik toch echt maar aan 80%(niet dat ik nu een officieel quota heb, maar tis wel een aandachtspuntje...
Voorlopig nog wel, eind november volgend jaar klaar met de eerste tree, kijken of er dan een niveautje (of 2) meer in zit...quote:
Hopelijk kan je doorstromen tot niveau 3 of 4 iddquote:Op donderdag 30 november 2006 18:35 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Voorlopig nog wel, eind november volgend jaar klaar met de eerste tree, kijken of er dan een niveautje (of 2) meer in zit...
Alsof je alleen een bon kan krijgen voor te hard rijdenquote:Op donderdag 30 november 2006 17:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Opleiding zal het niet aan liggen, mijn gedrag en conditie misschien wel (lui in general) Maar dat zijn dingen waaraan te werken valt...quote:Op donderdag 30 november 2006 18:38 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hopelijk kan je doorstromen tot niveau 3 of 4 idd
Ach ik ben blij dat ik niveau 4 doequote:Op donderdag 30 november 2006 18:42 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Opleiding zal het niet aan liggen, mijn gedrag en conditie misschien wel (lui in general) Maar dat zijn dingen waaraan te werken valt...
Morgen eerst maar even ruziemaken met mijn teamleider over een sterk stukje miscommunicatie...
Ik geef je groot gelijk.quote:Op donderdag 30 november 2006 18:50 schreef Skull-splitter het volgende:
Trust me, we zaten op het flexteam met minimaal 7 van de tien voorzien van HAVO
Psychologische test was geen succes kennelijk, niet verkeerd, maar men vond een aantal dingen. Alleen jammer dat die dingen bij iedereen ongeveer hetzelfde zijn... Magoed, Werving en Selectie al eens informeel gesproken over de kansen, en voor mij is het gewoon heel simpel: eind dit jaar de optie niveau 4 in Amsterdam of ik ga in een ander korps kijkenik zit me nu af en toe letterlijk te vervelen...
slingerde je zo erg dan?quote:Op donderdag 30 november 2006 18:51 schreef JediMindTricks het volgende:
Heb sinds ik m'n rijbewijs heb nog geen boete mogen ontvangen.
(Al wel keer of 10 keer aangehouden, blazen, etc)
Man wat een fucking domme post is dit. Van het Nederlands naar de argumentatie tot het punt dat je probeert te maken. Lachwekkend slechtquote:Op donderdag 30 november 2006 17:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik probeer me aan te passen aan het gemiddelde schrijfniveau hier.quote:Op donderdag 30 november 2006 20:47 schreef Off-ShoRe het volgende:
[..]
Man wat een fucking domme post is dit. Van het Nederlands naar de argumentatie tot het punt dat je probeert te maken. Lachwekkend slecht![]()
Je moet toch snappen dat het niet om de overtredingen gaat die inderdaad redelijk ernstige overtredingen zijn.
Als iedereen zich aan de snelheid zou houden zouden ze wel een andere manier vinden om eerlijke burgers geld afhandig te maken: extra ID controles, belastingen verhogen, extra heffingen etc etc. Allemaal smoesjes om legaal geld te stelenquote:Op donderdag 30 november 2006 17:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En als de politie standaard niet zou bekeuren bij een snelheidsovertreding van 10 km/u te hard gaan diegenen die nu 10 km/uur te hard rijden dan dus 15km/u te hard rijden. Je begaat een overtreding, willens en wetens, dan moet je ook niet janken dat je een boete krijgt.quote:Op donderdag 30 november 2006 20:47 schreef Off-ShoRe het volgende:
[..]
Man wat een fucking domme post is dit. Van het Nederlands naar de argumentatie tot het punt dat je probeert te maken. Lachwekkend slecht![]()
Je moet toch snappen dat het niet om de overtredingen gaat die inderdaad redelijk ernstige overtredingen zijn.
10KM te hard op de snelweg merk je bijna niet, en je rijdt dus al snel 10KM te hard. Velen zijn zich er dan dus niet eens van bewust, je ziet namelijk heel vaak dat mensen "meerijden" met het verkeer en daardoor iets te hard rijden. En ook zoals ik al eerder zei: een inhaal actie terwijl je verder de hele weg netjes hebt gereden. Ze hoeven ook niet niks te doen, maar een waarschuwing in de bus is misschien al genoeg.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:50 schreef DivineJester het volgende:
[..]
En als de politie standaard niet zou bekeuren bij een snelheidsovertreding van 10 km/u te hard gaan diegenen die nu 10 km/uur te hard rijden dan dus 15km/u te hard rijden. Je begaat een overtreding, willens en wetens, dan moet je ook niet janken dat je een boete krijgt.
bedoel je rijdt?quote:Op donderdag 30 november 2006 17:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heeft iig niets met quotem te maken als je dat denktquote:Op woensdag 20 december 2006 16:31 schreef PallominnoXIII het volgende:
Verklaar eens waarom er steeds meer rollerbanken komen te staan, nu 2007 heel dichterbij komt
Verklaar daarna maar eens waarom ze allemaal weg zijn in begin 2007.
I thank you.
Wat volgens jou dan wel, wiseass?quote:Op woensdag 20 december 2006 16:37 schreef sjimz het volgende:
[..]
Heeft iig niets met quotem te maken als je dat denkt
dus je bent zo'n stumpert die net kan rijden en nog nooit een bon gehad heeft maar nu alvast ervan uitgaat dat je binnenkort er eentje krijgt ....quote:Op donderdag 30 november 2006 17:00 schreef immortalsean het volgende:
![]()
![]()
Geen idee.. maar niet elke agent heeft aan het einde van het kalender jaar zijn beoordelingsgesprekquote:Op woensdag 20 december 2006 16:38 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Wat volgens jou dan wel, wiseass?
Waar denk je dat de kerst bonus en kerstpakket van betaald worden?quote:Op woensdag 20 december 2006 16:48 schreef sjimz het volgende:
[..]
Geen idee.. maar niet elke agent heeft aan het einde van het kalender jaar zijn beoordelingsgesprek
Het gaat over een functiejaar![]()
Wiseass
Het is ook zo moeilijk om je 'n beetje aan de verkeersregels te houden!quote:Op donderdag 30 november 2006 18:39 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Alsof je alleen een bon kan krijgen voor te hard rijden![]()
![]()
![]()
sukkel
Krijg je een flinke dooie hoek, dan wel slechte communicatie van (afhankelijk van welk zijraam het is)... Vind ik niet onterecht, eigenlijk...quote:Op donderdag 21 december 2006 08:33 schreef Thrilled het volgende:
ik wacht nog steeds op mn acceptgiro , 75 euro voor een beslagen zijraam
Ik had gehoopt dat de OP een soortgelijke strekking had als deze post maar helaas het is wederom een "kijk mij eens slachtoffer zijn van de politie" topic.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:50 schreef DivineJester het volgende:
En als de politie standaard niet zou bekeuren bij een snelheidsovertreding van 10 km/u te hard gaan diegenen die nu 10 km/uur te hard rijden dan dus 15km/u te hard rijden. Je begaat een overtreding, willens en wetens, dan moet je ook niet janken dat je een boete krijgt.
Dan ga je 'm toch gewoon bijvullen?quote:Op donderdag 30 november 2006 17:38 schreef GotC het volgende:
[..]
Tenzij je de les niet uitmocht om de parkeermeter weer voldoende bij te vullen. Leuk, les die 3 uur duurt, en een parkeermeter die na 2 uur verloopt. 50 euro!![]()
Zie boven.quote:Op donderdag 30 november 2006 17:22 schreef Maikuuul het volgende:
totally n00b
Als we even uitgaan van een situatie op een snelweg: dan is 10 KM te hard echt niet veel en haal je dat al snel als je gewoon een beetje mee rijdt met het verkeer. Ook als je een andere auto inhaalt zit je daar al snel aan. Echte hardrijders rijden dan ook minimaal 20KM te hard.quote:Op donderdag 21 december 2006 08:43 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat de OP een soortgelijke strekking had als deze post maar helaas het is wederom een "kijk mij eens slachtoffer zijn van de politie" topic.
Flikker toch een eind op! Je rijdt te hard, dat weet je. Doe niet alsof je gepakt bent op 2km/u te hard, dat loopt op de teller al tegen de 10km/u aan. Doe ook niet alsof je per ongeluk 10km/u te hard rijdt. Je doet het bewust, je neemt dat risico. Dat betekent dat je ook de boete incalculeert. Ga dan achteraf niet lopen janken als een klein kind dat je een boete voor een snelheidsovertreding krijgt.
Hardrijden is een hobby en boetes zijn je contributie![]()
Er staat ook nergens dat ie het niet terecht vind. Zag vandaag ook zo'n josti rijden met alle ramen nog beslagen... en wat ik dacht gebeurde ook. Hoppa, gewoon van baan verwisselen terwijl het helemaal niet kon.quote:Op donderdag 21 december 2006 08:36 schreef Jordy-B het volgende:
Krijg je een flinke dooie hoek, dan wel slechte communicatie van (afhankelijk van welk zijraam het is)... Vind ik niet onterecht, eigenlijk...
LE-ZEN!quote:Op donderdag 21 december 2006 08:53 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dan ga je 'm toch gewoon bijvullen?
Totally n00b
quote:Tenzij je de les niet uitmocht om de parkeermeter weer voldoende bij te vullen
O, ik dacht het plafondquote:
De regels zijn bekend, de consequenties zijn bekend en dan nog heb je mensen die gaan lopen huilen als ze een boete krijgen...quote:Op donderdag 21 december 2006 09:00 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Als we even uitgaan van een situatie op een snelweg: dan is 10 KM te hard echt niet veel en haal je dat al snel als je gewoon een beetje mee rijdt met het verkeer. Ook als je een andere auto inhaalt zit je daar al snel aan. Echte hardrijders rijden dan ook minimaal 20KM te hard.
Ook bij het uit laten rollen van je auto zodra je de bebouwde kom binnenkomt flitsen ze je je ook omdat ze op die grens gaan staan.
Kijk als je echt bewust te hard rijdt vind ik het niet meer dan terecht, maar ik denk dat toch wel 60% van de boetes van dit soort kinderachtige bekeuringen zijn om gewoon mensen te naaien, daarbij zijn er zoveel meer gevaarlijkere dingen waarop nauwelijks bekeurd wordt. Maar op snelheid controleren is nu eenmaal het makkelijkst en brengt het meeste op.
En wat je me ook nog eens uit mag leggen is waarom ze niet de links rijder maar de rechts-inhaler van de weg afhalen. Ik weet het wel; de bekeuring voor rechts inhalen is hoger, maar de veroorzaker mag lekker doorgaan.
Nee, als het ze echt om de verkeersveiligheid te doen is dan zouden ze het wel anders aanpakken, maar het is ze echt alleen te doen om het geld.
[..]
Er staat ook nergens dat ie het niet terecht vind. Zag vandaag ook zo'n josti rijden met alle ramen nog beslagen... en wat ik dacht gebeurde ook. Hoppa, gewoon van baan verwisselen terwijl het helemaal niet kon.
Niet veel maar verboden. Je weet dat en je merkt dat. Als je de boete niet wilt dan haal je de andere auto maar niet in.quote:Op donderdag 21 december 2006 09:00 schreef BobbyB het volgende:
Als we even uitgaan van een situatie op een snelweg: dan is 10 KM te hard echt niet veel en haal je dat al snel als je gewoon een beetje mee rijdt met het verkeer. Ook als je een andere auto inhaalt zit je daar al snel aan. Echte hardrijders rijden dan ook minimaal 20KM te hard.
Pas als het echt schandaling wordt wordt de linksrijder ook van de weg afgehaald. Punt is alleen dat die grens vanuit het politieoogpunt een stuk hoger ligt dan voor de gemiddelde automobilist. Je ziet t zo af en toe wel eens voorbij komen bij bv. Blik op de Weg dat de linksrijder er af wordt gehaald. Maar in 99% heeft de automobilist een te kort lontje en schiet er na 20sec al direct rechts langs. Dat doe je zelf, dat weet je, accepteer dan gewoon de boete.quote:En wat je me ook nog eens uit mag leggen is waarom ze niet de links rijder maar de rechts-inhaler van de weg afhalen. Ik weet het wel; de bekeuring voor rechts inhalen is hoger, maar de veroorzaker mag lekker doorgaan.
Waarbij je er vanuit gaat dat de verkeersveiligheid gelijk blijft als iedereen zou weten dat er op snelwegen niet meer random gecontroleerd wordt. Daarnaast is dit de leukste belasting en het is ook nog eens een belasting die het sterkste schouder principe met het fuck-de-kansloze-sjonnies principe combineert. Zowel de achterlijk mongolen in 'stoer' gepimpte Golfjes als degene met dikke BMWs betalen per jaar meer omdat ze ook vaker te hard rijden. Een stuk leuker dan de bv. de loonbelasting verhogen. Deze belasting kun je tenminste ook nog een beetje 'ontduiken'.quote:Nee, als het ze echt om de verkeersveiligheid te doen is dan zouden ze het wel anders aanpakken, maar het is ze echt alleen te doen om het geld.
en die wordt er ook vanaf getrokken als ze hem zien.quote:Er staat ook nergens dat ie het niet terecht vind. Zag vandaag ook zo'n josti rijden met alle ramen nog beslagen... en wat ik dacht gebeurde ook. Hoppa, gewoon van baan verwisselen terwijl het helemaal niet kon.
Lekker slaafsquote:Op donderdag 21 december 2006 09:08 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
De regels zijn bekend, de consequenties zijn bekend en dan nog heb je mensen die gaan lopen huilen als ze een boete krijgen...![]()
Je gedraagd je als een klein kind, de politie is er echt niet op uit om je geld uit je zak te kloppen. Als je snel 10 kilometer te hard gaat rijden dan kan je ook 10 km/u langzamer gaan rijden....
1) als 10km/u niet uitmaakt, maakt 11km/u dan ook niet uit? en 112? en 115? Er ligt overal een grens en met 100/120 kom je overal snel genoeg in ons kleine landje. Wil je harder neem dan ook de gevolgen daarvan.quote:Op donderdag 21 december 2006 09:34 schreef BobbyB het volgende:
Daarbij maakt 10KM/u te hard op een snelweg helemaal niet zoveel uit, verder zeg ik ook niet dat ze niks moeten doen, maar een waarschuwing maakt vaak al genoeg indruk.
1) Wie zegt dat je dan constant 10km/u te hard rijdt? Natuurlijk kom je met 100/120 overal snel genoeg, maar zoals ik al zei, als je even inhaalt of iets dergelijks ben je ook de lul, ook al heb je je steeds netjes aan de snelheid gehouden.quote:Op donderdag 21 december 2006 09:46 schreef FJD het volgende:
[..]
1) als 10km/u niet uitmaakt, maakt 11km/u dan ook niet uit? en 112? en 115? Er ligt overal een grens en met 100/120 kom je overal snel genoeg in ons kleine landje. Wil je harder neem dan ook de gevolgen daarvan.
2) Zo'n waarschuwing maakt 1 misschien zelfs 2x indruk daarna wordt het een lachertje. Als je weet dat je er vanaf komt met een waarschuwing waarom zou je je dan aan de snelheid houden?
1) Steeds aan de snelheid gehouden - dat ene stuk. Dan haal je niet in. Flitsers maken dat onderscheid niet, een videowagen zal je echt niet aan de kant zetten als je inhaalt en daarna weer teruggaat naar normale snelheid. Zo wel dan hebben ze alsnog gelijk. Je rijdt immers te hard.quote:Op donderdag 21 december 2006 09:55 schreef BobbyB het volgende:
1) Wie zegt dat je dan constant 10km/u te hard rijdt? Natuurlijk kom je met 100/120 overal snel genoeg, maar zoals ik al zei, als je even inhaalt of iets dergelijks ben je ook de lul, ook al heb je je steeds netjes aan de snelheid gehouden.
2) Ja he he, natuurlijk moet je niet waarschuwingen blijven sturen, 3 x een waarschuwing en daarna gewoon 3 keer die boete betalen als het weer voorkomt
Ik vind het gewoon een beetje kinderachtig hoe de politie omgaat met de eerlijke burger, terwijl TBSers en criminelen maar vrij rond kunnen lopen.
Nee jij bent idd een rebel, stoutertquote:Op donderdag 21 december 2006 09:34 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Lekker slaafsals jij zegt dat de politie niet uit is op ons geld ben je erg naief.
Verder, ik heb nog nooit een bekeuring gehad dus daar ligt het niet aan, maar als je ziet hoe de politie bezig is met ons gewoon een beetje te naaien dan heb ik daar gewoon een beetje zwaar de P in. Natuurlijk moeten de regels gehandhaafd worden en natuurlijk krijg je een boete als je iets doet wat niet mag, maar moet dat dan op zo'n kinderachtige manier? Daarbij maakt 10KM/u te hard op een snelweg helemaal niet zoveel uit, verder zeg ik ook niet dat ze niks moeten doen, maar een waarschuwing maakt vaak al genoeg indruk.
fris?quote:Op donderdag 21 december 2006 11:32 schreef Sapientiea het volgende:
dubbel
correctie: ik heb 'm nog niet, maar het zou me maar zo kunnen gebeuren...quote:Op donderdag 21 december 2006 16:57 schreef MadMarco het volgende:
allemaal 18 jarige gastjes met net hun rijbewijs.
verkapte: "ik heb mijn 1e bekeuring topics"
Gelukkig staat die buurt er bekend om dat er nooit word gecontroleerdquote:Op donderdag 21 december 2006 09:06 schreef veldmuis het volgende:
[..]
O, ik dacht het plafond.
Maar wat een gelul zeg, als je het risico op 50 euro kwijt zijn in 5 minuten hebt loop je toch gewoon de les uit?!
Zeg dat maar niet te snel! ik heb vorig weekend onterecht een boete voor door rood licht rijden gekregen, 130 euro... pfft.. nu moet ik dat hele proces van protest doorstaan..quote:Op donderdag 30 november 2006 17:03 schreef Hans_Gielus het volgende:
Als iedereen zich strikt aan de regels zou houden zou jij ten eerste meer belasting moeten betalen en ten tweede zouden er nog meer files zijn omdat iedereen zich krampachtig aan de regels houdt. Je ziet het nu al regelmatig als er een flitser langs de weg staat, gaan ze allemaal op de rem en langzaam rijden, resultaat: file.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:31 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Nee jij bent idd een rebel, stoutert
Ik heb geen last van de politie, wel heb ik last van mensen die zich niet aan de 'normale' regels houden.....![]()
Ey! ik ben niet diegene die aan het klagen is. Als je zo hard moet rijden om iemand in te halen dat je er een boete voor krijgt kan je er net zo goed achter blijven hangen.......quote:Op vrijdag 22 december 2006 08:35 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Als iedereen zich strikt aan de regels zou houden zou jij ten eerste meer belasting moeten betalen en ten tweede zouden er nog meer files zijn omdat iedereen zich krampachtig aan de regels houdt. Je ziet het nu al regelmatig als er een flitser langs de weg staat, gaan ze allemaal op de rem en langzaam rijden, resultaat: file.
Verder zal ik dingen als door rood rijden, vluchtstrook scheuren e.d. nooit doen, maar als ik een auto inhaal ga ik dat echt niet met 120 doen, maar dan geef ik wel even gas zodat ik er snel voorbij ben en anderen ook weer door kunnen rijden.
Is het niet een beetje kinderachtig om iemand te flitsen die constant netjes zich aan de snelheid houdt maar even iets sneller gaat rijden voor een betere doorstroming tijdens het inhalen? Mij hoor je verder ook niet klagen, vind alleen het flitsbeleid van onze grote helden in blauw een beetje kinderachtig. Maar gelukkig zijn er geen belangrijkere dingen zoals verkrachtingen, mishandelingen en noem maar op. Laat ze zich maar lekker focussen op mensen die iets te hard rijden.quote:Op vrijdag 22 december 2006 08:42 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Ey! ik ben niet diegene die aan het klagen is. Als je zo hard moet rijden om iemand in te halen dat je er een boete voor krijgt kan je er net zo goed achter blijven hangen.......![]()
Dat ook, ik zeg alleen dat door mensen die zich krampachtig aan de regels houden het alleen maar verergeren. Daarbij worden bedrijven gelokt naar de grote steden waardoor er in andere regio's minder aantrekkelijk werk is, met als gevolg dat iedereen richting de grote steden rijdt iedere ochtend want ja wonen in de grote steden is doorgaans ook niet echt goedkoop. Het OV is daarbij ook niet altijd een optie want dat is ook zo onbetrouwbaar als de pest. Dus als je echt met een vinger wil gaan wijzen, wijs maar richting onze overheid.quote:btw:De files worden hoofdzakelijk veroorzaakt doordat iedereen alleen in de auto zit, maar leg dat de gemiddelde domme burger maar eens uit.
Ja d'r moet meer politie op straat, zodat ze de eikels die te hard rijden pakken EN alle andere criminelen. Focussen op te hard rijden ? Ik denk dat nog geeneens 10% van de politie zich met verkeer bezighoudt.quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:31 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Is het niet een beetje kinderachtig om iemand te flitsen die constant netjes zich aan de snelheid houdt maar even iets sneller gaat rijden voor een betere doorstroming tijdens het inhalen? Mij hoor je verder ook niet klagen, vind alleen het flitsbeleid van onze grote helden in blauw een beetje kinderachtig. Maar gelukkig zijn er geen belangrijkere dingen zoals verkrachtingen, mishandelingen en noem maar op. Laat ze zich maar lekker focussen op mensen die iets te hard rijden.
[..]
Dat ook, ik zeg alleen dat door mensen die zich krampachtig aan de regels houden het alleen maar verergeren. Daarbij worden bedrijven gelokt naar de grote steden waardoor er in andere regio's minder aantrekkelijk werk is, met als gevolg dat iedereen richting de grote steden rijdt iedere ochtend want ja wonen in de grote steden is doorgaans ook niet echt goedkoop. Het OV is daarbij ook niet altijd een optie want dat is ook zo onbetrouwbaar als de pest. Dus als je echt met een vinger wil gaan wijzen, wijs maar richting onze overheid.
Jouw fiets met zijwieletjes zal ook wel harder gaan dan toegestaan.quote:Op donderdag 30 november 2006 17:22 schreef Maikuuul het volgende:
totally n00b
Wellicht omdat het veel gevaarlijker is om rechts in te halen dan links te blijven rijden, het overkomt me vaak genoeg dat ik, nadat ik zelf heb ingehaald, alweer aan de rechterkant voorbij wordt gescheurd door zo'n idioot die teveel haast heeft in zijn te snelle auto. Het is moeilijker in te schatten als je rechts wordt ingehaald en je ziet het eerder over het hoofd. Neemt niet weg dat de linksplakkers enorm irritant zijn.....quote:Op donderdag 21 december 2006 09:00 schreef BobbyB het volgende:
En wat je me ook nog eens uit mag leggen is waarom ze niet de links rijder maar de rechts-inhaler van de weg afhalen. Ik weet het wel; de bekeuring voor rechts inhalen is hoger, maar de veroorzaker mag lekker doorgaan.
Nee, als het ze echt om de verkeersveiligheid te doen is dan zouden ze het wel anders aanpakken, maar het is ze echt alleen te doen om het geld.
Als iedereen zich aan de verkeesrregels zou houden zou niemand meer afremmen bij flitspalen omdat iedereen dan zou weten dat je niet zomaar een boete krijgt als je gewoon keurig de toegestane snelheid rijdt. Verder heb je dan een veel uniformere verkeersstroom en minder optrek/afrem situaties die potentiele ongelukken zijn waardoor files ontstaan.quote:Op vrijdag 22 december 2006 08:35 schreef BobbyB het volgende:
Als iedereen zich strikt aan de regels zou houden zou jij ten eerste meer belasting moeten betalen en ten tweede zouden er nog meer files zijn omdat iedereen zich krampachtig aan de regels houdt. Je ziet het nu al regelmatig als er een flitser langs de weg staat, gaan ze allemaal op de rem en langzaam rijden, resultaat: file.
Logisch, zeker als je achter iemand rijdt die net geen 120 rijdt, maar 115 afzo. Dan haal je in en rijdt je wat te hard, maar soms heb je nu eenmaal pech wat flitsen betreft. Verder vraag ik me af of er boetes uitgedeeld mogen worden op het moment dat er twee auto's naast elkaar op de foto staan?quote:Verder zal ik dingen als door rood rijden, vluchtstrook scheuren e.d. nooit doen, maar als ik een auto inhaal ga ik dat echt niet met 120 doen, maar dan geef ik wel even gas zodat ik er snel voorbij ben en anderen ook weer door kunnen rijden.
Ik hoor anders meer dan eens dat juist in de risicogebieden meer gecontroleerd zou moeten worden, zoals dus woonwijken.quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:57 schreef navigator het volgende:
Gisterochtend grote razzia op station Holendrecht, mannetje of 25 gvb'ers en smerissen, nog even snel wat geld binnenharken voor het jaar om is![]()
Normaal komen de gvb'ers niet boven de grond in de winter.
Gistermiddag grote fuik in Diemen-noord, gewoon in de woonwijk![]()
leiers
Klopt, maar laatst een situatie gezien waarbij persoon A links bleef rijden terwijl er rechts niks was, persoon B gaat eerst bumperkleven wat ik zag als een stille hint van opzouten, daarna gaat persoon B maar rechts inhalen. Persoon B werdt van de weg gehaald door onze blauwe held, terwijl persoon A rustig op de linkse baan bleef door tuffen. Sorry, maar ik mis in zo'n geval de logica van die gasten.quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:42 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Wellicht omdat het veel gevaarlijker is om rechts in te halen dan links te blijven rijden, het overkomt me vaak genoeg dat ik, nadat ik zelf heb ingehaald, alweer aan de rechterkant voorbij wordt gescheurd door zo'n idioot die teveel haast heeft in zijn te snelle auto. Het is moeilijker in te schatten als je rechts wordt ingehaald en je ziet het eerder over het hoofd. Neemt niet weg dat de linksplakkers enorm irritant zijn.....
Ben het helemaal met je eens, maar blijkbaar is het zo ingeburgerd dat de politie ons gewoon naait dat iedereen voor de zekerheid maar ver onder de maximum snelheid gaat rijden. Dat levert in mijn opzicht alleen maar gevaarlijkere situaties met zich mee. De politie heeft dat toch wel degelijk aan zichzelf te danken en ze doen ook weinig om dat imago te verbeteren.quote:Als iedereen zich aan de verkeesrregels zou houden zou niemand meer afremmen bij flitspalen omdat iedereen dan zou weten dat je niet zomaar een boete krijgt als je gewoon keurig de toegestane snelheid rijdt. Verder heb je dan een veel uniformere verkeersstroom en minder optrek/afrem situaties die potentiele ongelukken zijn waardoor files ontstaan.
Dat weet ik niet, volgens mij mag dat gewoon, tenslotte zou het veel gevaarlijker zijn om met 180 een hele rij auto's voorbij te racen dan dat het op een lege weg gebeurd.quote:Logisch, zeker als je achter iemand rijdt die net geen 120 rijdt, maar 115 afzo. Dan haal je in en rijdt je wat te hard, maar soms heb je nu eenmaal pech wat flitsen betreft. Verder vraag ik me af of er boetes uitgedeeld mogen worden op het moment dat er twee auto's naast elkaar op de foto staan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |