Ey! ik ben niet diegene die aan het klagen is. Als je zo hard moet rijden om iemand in te halen dat je er een boete voor krijgt kan je er net zo goed achter blijven hangen.......quote:Op vrijdag 22 december 2006 08:35 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Als iedereen zich strikt aan de regels zou houden zou jij ten eerste meer belasting moeten betalen en ten tweede zouden er nog meer files zijn omdat iedereen zich krampachtig aan de regels houdt. Je ziet het nu al regelmatig als er een flitser langs de weg staat, gaan ze allemaal op de rem en langzaam rijden, resultaat: file.
Verder zal ik dingen als door rood rijden, vluchtstrook scheuren e.d. nooit doen, maar als ik een auto inhaal ga ik dat echt niet met 120 doen, maar dan geef ik wel even gas zodat ik er snel voorbij ben en anderen ook weer door kunnen rijden.
Is het niet een beetje kinderachtig om iemand te flitsen die constant netjes zich aan de snelheid houdt maar even iets sneller gaat rijden voor een betere doorstroming tijdens het inhalen? Mij hoor je verder ook niet klagen, vind alleen het flitsbeleid van onze grote helden in blauw een beetje kinderachtig. Maar gelukkig zijn er geen belangrijkere dingen zoals verkrachtingen, mishandelingen en noem maar op. Laat ze zich maar lekker focussen op mensen die iets te hard rijden.quote:Op vrijdag 22 december 2006 08:42 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Ey! ik ben niet diegene die aan het klagen is. Als je zo hard moet rijden om iemand in te halen dat je er een boete voor krijgt kan je er net zo goed achter blijven hangen.......![]()
Dat ook, ik zeg alleen dat door mensen die zich krampachtig aan de regels houden het alleen maar verergeren. Daarbij worden bedrijven gelokt naar de grote steden waardoor er in andere regio's minder aantrekkelijk werk is, met als gevolg dat iedereen richting de grote steden rijdt iedere ochtend want ja wonen in de grote steden is doorgaans ook niet echt goedkoop. Het OV is daarbij ook niet altijd een optie want dat is ook zo onbetrouwbaar als de pest. Dus als je echt met een vinger wil gaan wijzen, wijs maar richting onze overheid.quote:btw:De files worden hoofdzakelijk veroorzaakt doordat iedereen alleen in de auto zit, maar leg dat de gemiddelde domme burger maar eens uit.
Ja d'r moet meer politie op straat, zodat ze de eikels die te hard rijden pakken EN alle andere criminelen. Focussen op te hard rijden ? Ik denk dat nog geeneens 10% van de politie zich met verkeer bezighoudt.quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:31 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Is het niet een beetje kinderachtig om iemand te flitsen die constant netjes zich aan de snelheid houdt maar even iets sneller gaat rijden voor een betere doorstroming tijdens het inhalen? Mij hoor je verder ook niet klagen, vind alleen het flitsbeleid van onze grote helden in blauw een beetje kinderachtig. Maar gelukkig zijn er geen belangrijkere dingen zoals verkrachtingen, mishandelingen en noem maar op. Laat ze zich maar lekker focussen op mensen die iets te hard rijden.
[..]
Dat ook, ik zeg alleen dat door mensen die zich krampachtig aan de regels houden het alleen maar verergeren. Daarbij worden bedrijven gelokt naar de grote steden waardoor er in andere regio's minder aantrekkelijk werk is, met als gevolg dat iedereen richting de grote steden rijdt iedere ochtend want ja wonen in de grote steden is doorgaans ook niet echt goedkoop. Het OV is daarbij ook niet altijd een optie want dat is ook zo onbetrouwbaar als de pest. Dus als je echt met een vinger wil gaan wijzen, wijs maar richting onze overheid.
Jouw fiets met zijwieletjes zal ook wel harder gaan dan toegestaan.quote:Op donderdag 30 november 2006 17:22 schreef Maikuuul het volgende:
Zeuren over iets wat je eigen schuld is.
totally n00b
Wellicht omdat het veel gevaarlijker is om rechts in te halen dan links te blijven rijden, het overkomt me vaak genoeg dat ik, nadat ik zelf heb ingehaald, alweer aan de rechterkant voorbij wordt gescheurd door zo'n idioot die teveel haast heeft in zijn te snelle auto. Het is moeilijker in te schatten als je rechts wordt ingehaald en je ziet het eerder over het hoofd. Neemt niet weg dat de linksplakkers enorm irritant zijn.....quote:Op donderdag 21 december 2006 09:00 schreef BobbyB het volgende:
En wat je me ook nog eens uit mag leggen is waarom ze niet de links rijder maar de rechts-inhaler van de weg afhalen. Ik weet het wel; de bekeuring voor rechts inhalen is hoger, maar de veroorzaker mag lekker doorgaan.
Nee, als het ze echt om de verkeersveiligheid te doen is dan zouden ze het wel anders aanpakken, maar het is ze echt alleen te doen om het geld.
Als iedereen zich aan de verkeesrregels zou houden zou niemand meer afremmen bij flitspalen omdat iedereen dan zou weten dat je niet zomaar een boete krijgt als je gewoon keurig de toegestane snelheid rijdt. Verder heb je dan een veel uniformere verkeersstroom en minder optrek/afrem situaties die potentiele ongelukken zijn waardoor files ontstaan.quote:Op vrijdag 22 december 2006 08:35 schreef BobbyB het volgende:
Als iedereen zich strikt aan de regels zou houden zou jij ten eerste meer belasting moeten betalen en ten tweede zouden er nog meer files zijn omdat iedereen zich krampachtig aan de regels houdt. Je ziet het nu al regelmatig als er een flitser langs de weg staat, gaan ze allemaal op de rem en langzaam rijden, resultaat: file.
Logisch, zeker als je achter iemand rijdt die net geen 120 rijdt, maar 115 afzo. Dan haal je in en rijdt je wat te hard, maar soms heb je nu eenmaal pech wat flitsen betreft. Verder vraag ik me af of er boetes uitgedeeld mogen worden op het moment dat er twee auto's naast elkaar op de foto staan?quote:Verder zal ik dingen als door rood rijden, vluchtstrook scheuren e.d. nooit doen, maar als ik een auto inhaal ga ik dat echt niet met 120 doen, maar dan geef ik wel even gas zodat ik er snel voorbij ben en anderen ook weer door kunnen rijden.
Ik hoor anders meer dan eens dat juist in de risicogebieden meer gecontroleerd zou moeten worden, zoals dus woonwijken.quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:57 schreef navigator het volgende:
Gisterochtend grote razzia op station Holendrecht, mannetje of 25 gvb'ers en smerissen, nog even snel wat geld binnenharken voor het jaar om is![]()
Normaal komen de gvb'ers niet boven de grond in de winter.
Gistermiddag grote fuik in Diemen-noord, gewoon in de woonwijk![]()
leiers
Klopt, maar laatst een situatie gezien waarbij persoon A links bleef rijden terwijl er rechts niks was, persoon B gaat eerst bumperkleven wat ik zag als een stille hint van opzouten, daarna gaat persoon B maar rechts inhalen. Persoon B werdt van de weg gehaald door onze blauwe held, terwijl persoon A rustig op de linkse baan bleef door tuffen. Sorry, maar ik mis in zo'n geval de logica van die gasten.quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:42 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Wellicht omdat het veel gevaarlijker is om rechts in te halen dan links te blijven rijden, het overkomt me vaak genoeg dat ik, nadat ik zelf heb ingehaald, alweer aan de rechterkant voorbij wordt gescheurd door zo'n idioot die teveel haast heeft in zijn te snelle auto. Het is moeilijker in te schatten als je rechts wordt ingehaald en je ziet het eerder over het hoofd. Neemt niet weg dat de linksplakkers enorm irritant zijn.....
Ben het helemaal met je eens, maar blijkbaar is het zo ingeburgerd dat de politie ons gewoon naait dat iedereen voor de zekerheid maar ver onder de maximum snelheid gaat rijden. Dat levert in mijn opzicht alleen maar gevaarlijkere situaties met zich mee. De politie heeft dat toch wel degelijk aan zichzelf te danken en ze doen ook weinig om dat imago te verbeteren.quote:Als iedereen zich aan de verkeesrregels zou houden zou niemand meer afremmen bij flitspalen omdat iedereen dan zou weten dat je niet zomaar een boete krijgt als je gewoon keurig de toegestane snelheid rijdt. Verder heb je dan een veel uniformere verkeersstroom en minder optrek/afrem situaties die potentiele ongelukken zijn waardoor files ontstaan.
Dat weet ik niet, volgens mij mag dat gewoon, tenslotte zou het veel gevaarlijker zijn om met 180 een hele rij auto's voorbij te racen dan dat het op een lege weg gebeurd.quote:Logisch, zeker als je achter iemand rijdt die net geen 120 rijdt, maar 115 afzo. Dan haal je in en rijdt je wat te hard, maar soms heb je nu eenmaal pech wat flitsen betreft. Verder vraag ik me af of er boetes uitgedeeld mogen worden op het moment dat er twee auto's naast elkaar op de foto staan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |