Aan de schulden of aan mijn naam ?quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:08 schreef zomerbloem15 het volgende:
Je hebt wel een leuke naam zeg........ Als dat echt zo is doe er dan wat aan!
Als je nog niet het goedkoopste abonnement hebt van je provider, dan overstappen naar het goedkoopste ?quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:57 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Stoppen met internetten scheelt misschien ook iets.
Waarom niet beide; of is dat teveel werk!?quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:11 schreef Lapzwans het volgende:
[..]
Aan de schulden of aan mijn naam ?
hoeveel denk je dat de apk kost?quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:22 schreef Lapzwans het volgende:
Mijn chef weet ook van de schulden en is meegegaan naar twee autoverkopers om mijn auto aan de man te brengen. Chef denkt ook dat er niet meer in zit. Ik moet hem wel keuren, want zonder APK mag je niet rijden. En voor APK heb je geld nodig. Wel lullig is dat die gast zei dat er veel aan de auto moet gebeuren om het door de keuring te krijgen. Dus ik zei:"Dan heb je me een half jaar geleden een slechte auto verkocht." Had die sukkel geen goed antwoord op. Kun je niet ergens anders een auto zonder APK verkopen ? Niemand op Fok geinteresseerd in een Toyota Corolla 1.6 Luna van 1998 met 78000 op de teller ?
Op zijn minst 100 Euro denk ik.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoeveel denk je dat de apk kost?
Ja, die zit er ook nog onder.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:30 schreef Zweefvliegje het volgende:
Heeft ie een trekhaak?
wat is er aan dan? Als je hem idd voor 100,- door de keuring krijgt, is het wellicht alsnog de moeite waard om hem op autotrader ofzo te zetten. Een snelle zoektocht laat zien dat je dan al snel wat meer ervoor kunt krijgen.quote:
100 euro is toch een goed investering? dat heb je vast nog wel of kan je lenen.quote:
Ik heb helaas geen foto 's op mijn PC staan, als je wilt kunnen ze morgen wel gemaakt worden. Het is nu helaas te donker om iets te zien.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:33 schreef Zweefvliegje het volgende:
Heb je dan ook foto's? Want ik ben op zoek naar een auto met trekhaak.
Je hebt volkomen gelijk, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijkquote:Op dinsdag 28 november 2006 20:43 schreef cinnamongirl het volgende:
Maar waarom zoekt je vrouw dan geen baan, dan hebben jullie wat meer financiele ruimte!
Daar ben ik het niet mee eens, wie wil werken, kan werken (mits gezond). Maar goed, dat kan ik in deze situatie niet beoordelen, ik weet immers niets van hun situatie!quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:48 schreef teamlead het volgende:
[..]
Je hebt volkomen gelijk, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk
Poetsen, catering, fabriek etc. Zat ongeschoold werk!quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:49 schreef Echo99 het volgende:
Zijn vrouw is net zo laag opgeleid als hij zelf en werkgevers zitten niet om haar te springen
NOFI (zie zijn posthistory)
I know. Mij hoef je niet te overtuigen hoorquote:Op dinsdag 28 november 2006 20:51 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Poetsen, catering, fabriek etc. Zat ongeschoold werk!
tuurlijk, als je echt wil, is er werk te vindenquote:Op dinsdag 28 november 2006 20:50 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens, wie wil werken, kan werken (mits gezond). Maar goed, dat kan ik in deze situatie niet beoordelen, ik weet immers niets van hun situatie!
quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:56 schreef cinnamongirl het volgende:
Ja, maar er is geen snelle oplossing in dit geval. De snelste oplossing is een winnend kraslot kopen, iets minder snelle oplossing is Frisia bellen, maar verder..
dat nooit!quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:56 schreef cinnamongirl het volgende:
Ja, maar er is geen snelle oplossing in dit geval. De snelste oplossing is een winnend kraslot kopen, iets minder snelle oplossing is Frisia bellen, maar verder..
hij heeft een snelle oplossing en dan nieuwjaar voor de goede voornemens.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:58 schreef teamlead het volgende:
[..]frisia bellen lijkt me zo ongeveer het stomste dat TS nu kan doen, maar ik snap je punt. Ik bedoelde met snelle oplossing" dat hij op zijn minst de huur deze maand betaalt heeft
Kom kom, zo wanhopig kan niemand wezen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:07 schreef Lapzwans het volgende:
Mijn hoop is gevestigd op Jan Marijnissen.
En vervolgens nog meer schulden, waar ie ook nog eens een behoorlijke rente over moet betalen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hij heeft een snelle oplossing en dan nieuwjaar voor de goede voornemens.
vrouw moet gaan werken.
En nu weer serieus,quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:07 schreef Lapzwans het volgende:
Nog meer geld lenen gaat echt niet lukken helaas. Komt allemaal omdat ik bij die ene werkgever van de post van 2005 ben weg gegaan, want ik kreeg een andere baan waar ik 500 Euro meer verdiende en dan nog 500 Euro reiskosten kreeg. Ik leefde in weelde, kocht een te dure dieselauto en na een half jaar ging dat bedrijf failliet. Dieselauto moest met veel verlies weg, loon is flink gedaald. Huur en zorgtoeslag zijn gebaseerd op loon van die werkgever waar ik veel meer kreeg. Dus eerder dan eind volgend jaar zal ik niet meer geld krijgen ben ik bang. Mijn hoop is gevestigd op Jan Marijnissen.
Dat woord zocht ik.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:26 schreef teamlead het volgende:
schuldsanering
Noem je dit een leven zo dan ? Met een beetje pech sta je volgende maand met je TV op de stoep.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:30 schreef Lapzwans het volgende:
Maar gaan die lui van het GKB niet je hele huis leeghalen dan ? Alles wat volgens hun dan luxe is kun je wel missen. OK, een tv is maar een ding, maar je moet toch ook leven ?
geen idee waar dat beeld vandaan komt, maar volgens mij klopt het niet.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:30 schreef Lapzwans het volgende:
Maar gaan die lui van het GKB niet je hele huis leeghalen dan ? Alles wat volgens hun dan luxe is kun je wel missen. OK, een tv is maar een ding, maar je moet toch ook leven ?
dat ook nog eens jaquote:Op dinsdag 28 november 2006 21:32 schreef elcastel het volgende:
[..]
Noem je dit een leven zo dan ? Met een beetje pech sta je volgende maand met je TV op de stoep.
Een financieel adviseur vertelde dat je helemaal niks meer mag. Ik wil best veel inleveren als ik maar niet in die onzekerheid hoef te zitten!quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:34 schreef teamlead het volgende:
[..]
geen idee waar dat beeld vandaan komt, maar volgens mij klopt het niet.
Je zult wel een hele tijd op een heel strak budget staan, maar als je dan ondertussen wel weet dat je rekeningen betaald zijn en je schulden geregeld lijkt me dat geen slechte deal
laat me raden: een financieel adviseur die wel even een leninkje zou regelen waarmee alles opgelost zou worden?quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:40 schreef Lapzwans het volgende:
[..]
Een financieel adviseur vertelde dat je helemaal niks meer mag. Ik wil best veel inleveren als ik maar niet in die onzekerheid hoef te zitten!
Je had een herberekening kunnen aanvragen door een grove loonverlaging waarin je bent terecht gekomen, maar goed dat had je toen gelijk moeten doen...quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:07 schreef Lapzwans het volgende:
Nog meer geld lenen gaat echt niet lukken helaas. Komt allemaal omdat ik bij die ene werkgever van de post van 2005 ben weg gegaan, want ik kreeg een andere baan waar ik 500 Euro meer verdiende en dan nog 500 Euro reiskosten kreeg. Ik leefde in weelde, kocht een te dure dieselauto en na een half jaar ging dat bedrijf failliet. Dieselauto moest met veel verlies weg, loon is flink gedaald. Huur en zorgtoeslag zijn gebaseerd op loon van die werkgever waar ik veel meer kreeg. Dus eerder dan eind volgend jaar zal ik niet meer geld krijgen ben ik bang. Mijn hoop is gevestigd op Jan Marijnissen.
bieden begint bij 15 euroquote:Op dinsdag 28 november 2006 20:30 schreef Zweefvliegje het volgende:
Heeft ie een trekhaak?
Volgens mij is het niet voor het eerst dat jullie zo diep in de shit zitten!quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:30 schreef Lapzwans het volgende:
Wat wil je dan nog mogen?quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:40 schreef Lapzwans het volgende:
[..]
Een financieel adviseur vertelde dat je helemaal niks meer mag. Ik wil best veel inleveren als ik maar niet in die onzekerheid hoef te zitten!
Zonder internet ga je dood? Het is leuk speelgoed, dat wel, maar als ik kon kiezen tussen een huis om in te wonen en eten op tafel *of* geen huis, geen eten maar wel internet dan zou ik toch mooi voor de eerste optie gaan. Internet en telefoons e.d. zijn handig, maar zeker wel een luxe artikel.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:11 schreef Pappie_Culo het volgende:
Effe tussendoor: internet is IMO geen puur luxe-artikel.
eh.. sorry, maar nee dus.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:08 schreef nickenjanine het volgende:
<knip>
Dure mobieltjes verlagen of abbonementen opzeggen. dit mag als je bewijst dat je in de schuld staat!
<knip>
Nee natuurlijk mag je dan niks meer!quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:40 schreef Lapzwans het volgende:
[..]
Hoezo ben JIJ ZIJN schulden aan het betalen? Ben je met hem getrouwd?quote:Op woensdag 29 november 2006 14:09 schreef E.T. het volgende:
[..]
Nee natuurlijk mag je dan niks meer!
IK ben dan verdorie het restant van JOUW schulden aan het betalen en dan wil jij nog luxe hebben?
Je krijgt dan zakgeld om de maand mee door te komen en de rest van de rekeningen wordt door een schuld-saneerder betaald.
ik word een beetje moe van de slachtoffer-rol steeds..
Gelukkig niet zeg..quote:Op woensdag 29 november 2006 14:12 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Hoezo ben JIJ ZIJN schulden aan het betalen? Ben je met hem getrouwd?
Klopt, maar het is kiezen tussen twee kwaden:quote:Op woensdag 29 november 2006 14:15 schreef E.T. het volgende:
[..]
Gelukkig niet zeg..
Maar na 3 jaar kromliggen om zoveel mogelijk schulden af te betalen wordt de rest kwijtgescholden...
Dat geld moet toch ergens vandaan komen nietwaar?
Aanname's mijn beste, aanname's.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:27 schreef E.T. het volgende:
En 't ergste.. dit gaat volgens mij al jaren zo bij TS![]()
Volgens mij is dat wel zekerquote:Op woensdag 29 november 2006 14:46 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Aanname's mijn beste, aanname's.![]()
Hij zal alle topics niet voor niks openen.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:46 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Aanname's mijn beste, aanname's.![]()
Elk gewerkt uur is meegenomen. Daarbij kan ze ook (als de kinderen al op school zitten) in die uren nog wat geld verdienen.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:38 schreef Lapzwans het volgende:
Een baan zoeken zit er voor mijn vrouw niet in. Weet je wel wat kinderopvang kost ? Het enige wat zij zou kunnen doen is schoonmaakwerk 's avonds, maar ja, dat zijn veel te weinig uren helaas.
Offtopic:quote:Ze loopt al bij maatschappelijk werk, maar aangezien die lui er nooit zijn als je ze nodig hebt, is ze nog maar een keer geweest. Misschien dat ik nog bij mijn vader kan aankloppen. Dat hij de lening overneemt en ik hem maandelijks afbetaal. Hij kan het wel missen, alleen zal het wel een schande zijn. Ik heb drie zussen die allebei goed zijn terechtgekomen, want zij stemmen allen VVD. Dus sta ik wel voor lul natuurlijk.
quote:Op woensdag 29 november 2006 17:47 schreef optifree het volgende:
[..]
Elk gewerkt uur is meegenomen. Daarbij kan ze ook (als de kinderen al op school zitten) in die uren nog wat geld verdienen.
[..]
Mijn dochter gaat nog nieteens naar de peuterschool helaas
Offtopic:
Het feit alleen al dat je het in je hoofd gehaald hebt om SP te stemmen laat je al voor lul staan en zegt iets over je economisch inzicht.
Gelukkig ben ik niet de enige...
Ontopic:
Het is je familie dus ik zou het er opwagen, het geeft je een kans om weer alles goed te krijgen![]()
Als hij mij in de stront laat zakken, is het eik best wel een enorme lul!
Ik heb al die maanden trouw de huur betaald, alleen deze maand spant het erom of het gaat lukken. Ik sta al tot de limiet in de min, ik ben bang dat ze er niet meer af kunnen halen.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:22 schreef zwaaibaai het volgende:
TS: ik snap oprecht geen reet van je: je kan al maanden lang je huur niet betalen ( toch?) en al maanden lang staat er naast je deur een ongebruikte auto waar je wel 50 euro p.m. voor kwijt bent. Waarom heb je het niet eerder verkocht? Waarom werkt je vrouw niet? Waarom zoek jij zelf niet een bijbaan? Ik ken legio mensen die, o.a. dit soort omstandigheden, om het weekend taxi chauffeur zijn.
En alle andere tips sla je gewoon over? Volgens mij wil je niet geholpen worden, alleen een zak geld krijgen waarmee je je nood kan ledigen. Je wilt gewoon echt niet geholpen worden. Je zal het zelf moeten doen. Waarom geef je geen antwoord op de vraag of schuldhulpverlening je kan helpen? Waarom is de auto nog in je bezit?quote:Op woensdag 29 november 2006 18:04 schreef Lapzwans het volgende:
[..]
Ik heb al die maanden trouw de huur betaald, alleen deze maand spant het erom of het gaat lukken. Ik sta al tot de limiet in de min, ik ben bang dat ze er niet meer af kunnen halen.
het enige topic wat ik eerder geplaatst heb is bijna twee jaar geleden. We moeten nog naar het GKB toe, maar vorig jaar wilden ze niet helpen omdat ik een auto had die ik toen wel nodig was voor mijn werk.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:06 schreef YPPY het volgende:
Wat heb je gedaan met al die tips in vorige topics die je geopend hebt?
Ja, en wij zijn gek!quote:Op woensdag 29 november 2006 18:35 schreef Lapzwans het volgende:
het enige topic wat ik eerder geplaatst heb is bijna twee jaar geleden. We moeten nog naar het GKB toe, maar vorig jaar wilden ze niet helpen omdat ik een auto had die ik toen wel nodig was voor mijn werk.
Dan blijft het punt toch nog steeds staan dat 'wij' de schulden betalen?quote:Op woensdag 29 november 2006 14:22 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Klopt, maar het is kiezen tussen twee kwaden:
1) hij krijgt hulp, een cursus en mag eens na gaan denken hoe hij het de volgende keer goed kan doen, ipv het kansloze slachtoffer uit te hangen.
2) Hij krijgt geen hulp, wordt op straat gezet, gaat zwerven en moet uiteindelijk stelen of zo iets.
Nummer twee is wel erg zwart opgesteld, maar waarschijnlijk snap je me wel.
Ik zie er ook niet meer hoor.....quote:
point taken, neemt niet weg dat het duurder is als hij helemaal niks doetquote:Op woensdag 29 november 2006 18:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan blijft het punt toch nog steeds staan dat 'wij' de schulden betalen?
Dat hoeft niet hoor.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:48 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
point taken, neemt niet weg dat het duurder is als hij helemaal niks doet
met snelle oplossing bedoelde ik auto verkopen. zie ook mijn reactie op frisia vlak daarvoor.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:15 schreef Nachtdier het volgende:
[..]
En vervolgens nog meer schulden, waar ie ook nog eens een behoorlijke rente over moet betalen.
Mijn advies zou zijn om de auto in de verkoop te zetten en wel zo snel mogelijk. Op ide manier kan ie zn schuld verkleinen en extra afbetalen omdat ie maandelijks 50 euro bespaart aan de verzekeringen.
Meerdere inkopers benaderen en nooit uitleggen dat je enorm diep in de schulden zit. Zodra ze dat weten ruiken ze immers geld en zullen ze proberen de wagen in te kopen onder de reguliere inkoopprijs. Dus gewoon een mooi verhaal eromheen breien (andere auto aangeboden gekregen, maar kan deze niet inruilen erop ofzo...)
Dat degene die je auto wilt terugkopen het ding afkraakt is logisch omdat dat de prijs voor hem drukt.
Dus, wagen verpatsen voor wat meer dan 2800 euro. Dat lijkt me een beetje te laag bedrag gezien de kilometerstand en de prijzen van vergelijkbare auto's.
De volgende keer ook VVD stemmen, dan komt het met jou ook wel goed.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:38 schreef Lapzwans het volgende:
Ik heb drie zussen die allebei goed zijn terechtgekomen, want zij stemmen allen VVD.
Je hebt gelijk, zonder meer en het verhaal van TS is toch wel triest. Maar eerlijk is eerlijk, als een mannetje en vrouwtje van elkaar houden en een kind willen dan moet dat toch eigenlijk wel gewoon kunnen. Hoe duur het fenomeen kiddies ook is. Verstand verliest het in zo'n geval en misschien is dat maar goed ook, want kinderen zijn ook duur als je asociaal veel geld verdient, maar kinderen krijgen moet vooral niet gekoppeld worden aan een sociale klasse. Dat zou betekenen dat we hier in dit land langzaam weg rotten.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:56 schreef Ozziecar het volgende:
[..]
<knip>
Hard werken (ja ja, het vrouwtje ook!), zuinig leven, knoop in je l*l leggen voordat er weer zo'n dure blatert bij komt....... dan heb je kans dat het uiteindelijk wel goed komt.
Kinderen krijgen is ook niet gekoppeld aan een sociale klasse, er is niet voor niets kinderbijslag.quote:Op woensdag 29 november 2006 21:47 schreef woooohaa het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, zonder meer en het verhaal van TS is toch wel triest. Maar eerlijk is eerlijk, als een mannetje en vrouwtje van elkaar houden en een kind willen dan moet dat toch eigenlijk wel gewoon kunnen. Hoe duur het fenomeen kiddies ook is. Verstand verliest het in zo'n geval en misschien is dat maar goed ook, want kinderen zijn ook duur als je asociaal veel geld verdient, maar kinderen krijgen moet vooral niet gekoppeld worden aan een sociale klasse. Dat zou betekenen dat we hier in dit land langzaam weg rotten.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat het verschil is tussen de TS en zijn zusjes.quote:Verder heeft TS het over zusjes die goed terecht gekomen zijn... tsja, die hebben of zelf wat van hun carrière gemaakt of natuurlijk de juiste vent uitgekozen.
Het ligt er dus maar net aan uit wat voor hout de TS gesneden is, en aan zijn naam te zien is dit niet al te best.quote:Wat ik trouwens opvallend vindt, is dat de zusjes TS niet helpen. Als mijn zusje in de shit zou zitten, dan zou ik er alles aan doen om haar en haar kinderen te helpen. Dat dat mij vreselijk veel geld gaat kosten vind ik een suf detail, 't is tenslotte m'n zus (ja, ik spreek uit ervaring).
Uitgaande van een TOYOTA COROLLA LUNA 1.6 (5 deurs, benzine en handgeschakeld)quote:OK nu concreet: auto verkopen is een goed idee. Het aan die ene verkoper verkopen is geen goed idee, die gaat inderdaad over jouw lijk. Als je in een goede verstandhouding staat met je ouders/schoonouders een keurige overeenkomst opstellen: "ik leen van jou maximaal 500 (of 50 of 100 etc.) euro, welke ik zal besteden aan noodzakelijk onderhoud en keuring van de auto. Na deze handeling zal ik de auto verkopen tegen een normale marktprijs en de betreffende lening incl. 5% (op jaarbasis) aangegroeide rente aflossen". Daarmee koop je relatief goedkoop tijd en ben je af van een te snelle gedwongen verkoop. Je moet geen 'extra' lening afsluiten als je niet van plan bent die als eerste weer af te lossen, want dan word je een echt zwart schaap.
Zeer veel mensen hebben hun ouders als oppas, omdat ze zelf beiden werken, maar ze moeten wel beiden willen.quote:Daarna: af vragen of je niet te duur woont, dan wel je bestedingspatroon drastisch beperken. Verder heb je met dichtbij wonende ouders of schoonouders dus ook een ideale oppas, kortom: kindje daar laten verzorgen en vrouw toch (part time desnoods) aan het werk helpen. Het is ook veel makkelijker om met een lopende baan naar een volgende baan te verhuizen/meer uren te krijgen.
quote:Het is echt belangrijk dat je je bestedingspatroon aan gaat passen aan je inkomen. En de volgende keer dat je een veel betere baan vindt: niet meteen een auto kopen, maar gewoon lekker gaan werken en probeer wat te sparen.
Als afsluiter: iedereen moet zich beseffen dat zijn/haar werkgever failliet kan gaan en dat de arbeidsmarkt niet voor iedereen even ruim/krap is. TS wil graag overleven en dat is hem te prijzen... Je kunt het ook opgeven en op straat belanden. (echt de grens tussen geniaal en gek is heel klein, dus ook de grens tussen een fijne baan met hypotheek en een dakloos bestaan)
Op zich ben ik het met je eens, maar je zou ook gewoon een paar jaar kunnen wachten tot de boel mss iets meer op de rit is, iets meer salaris etc. etc.quote:Op woensdag 29 november 2006 21:47 schreef woooohaa het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, zonder meer en het verhaal van TS is toch wel triest. Maar eerlijk is eerlijk, als een mannetje en vrouwtje van elkaar houden en een kind willen dan moet dat toch eigenlijk wel gewoon kunnen. Hoe duur het fenomeen kiddies ook is. Verstand verliest het in zo'n geval en misschien is dat maar goed ook, want kinderen zijn ook duur als je asociaal veel geld verdient, maar kinderen krijgen moet vooral niet gekoppeld worden aan een sociale klasse. Dat zou betekenen dat we hier in dit land langzaam weg rotten.
Again, hangt er vanaf. Als zij het keer op keer voor zichzelf zou verkloten zou mijn hulp gelimiteerd blijven tot kleertjes voor mijn neefje/nichtje en geen stuiver meer.quote:Verder heeft TS het over zusjes die goed terecht gekomen zijn... tsja, die hebben of zelf wat van hun carrière gemaakt of natuurlijk de juiste vent uitgekozen.
Wat ik trouwens opvallend vindt, is dat de zusjes TS niet helpen. Als mijn zusje in de shit zou zitten, dan zou ik er alles aan doen om haar en haar kinderen te helpen. Dat dat mij vreselijk veel geld gaat kosten vind ik een suf detail, 't is tenslotte m'n zus (ja, ik spreek uit ervaring).
En daar zitten die ouders op te wachten?quote:OK nu concreet: auto verkopen is een goed idee. Het aan die ene verkoper verkopen is geen goed idee, die gaat inderdaad over jouw lijk. Als je in een goede verstandhouding staat met je ouders/schoonouders een keurige overeenkomst opstellen: "ik leen van jou maximaal 500 (of 50 of 100 etc.) euro, welke ik zal besteden aan noodzakelijk onderhoud en keuring van de auto. Na deze handeling zal ik de auto verkopen tegen een normale marktprijs en de betreffende lening incl. 5% (op jaarbasis) aangegroeide rente aflossen". Daarmee koop je relatief goedkoop tijd en ben je af van een te snelle gedwongen verkoop. Je moet geen 'extra' lening afsluiten als je niet van plan bent die als eerste weer af te lossen, want dan word je een echt zwart schaap.
Daarna: af vragen of je niet te duur woont, dan wel je bestedingspatroon drastisch beperken. Verder heb je met dichtbij wonende ouders of schoonouders dus ook een ideale oppas, kortom: kindje daar laten verzorgen en vrouw toch (part time desnoods) aan het werk helpen. Het is ook veel makkelijker om met een lopende baan naar een volgende baan te verhuizen/meer uren te krijgen.
Heerlijk naief! TS wil graag overleven idd, maar niet zonder daar bepaalde concessies voor te doen...quote:Het is echt belangrijk dat je je bestedingspatroon aan gaat passen aan je inkomen. En de volgende keer dat je een veel betere baan vindt: niet meteen een auto kopen, maar gewoon lekker gaan werken en probeer wat te sparen.
Als afsluiter: iedereen moet zich beseffen dat zijn/haar werkgever failliet kan gaan en dat de arbeidsmarkt niet voor iedereen even ruim/krap is. TS wil graag overleven en dat is hem te prijzen... Je kunt het ook opgeven en op straat belanden. (echt de grens tussen geniaal en gek is heel klein, dus ook de grens tussen een fijne baan met hypotheek en een dakloos bestaan)
Kun je niet nog even snel even iets regelen voor mij, voor je weggaatquote:
quote:Op woensdag 29 november 2006 22:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Kun je niet nog even snel even iets regelen voor mij, voor je weggaat![]()
![]()
En nu niet gelijk de rest uitgeven, maar leg wat opzij zodat je niet weer zo snel in dezelfde shit komt.quote:Op woensdag 29 november 2006 23:47 schreef Lapzwans het volgende:
De auto is verkocht. ik heb hem wel zelf ff naar Warffum moeten brengen, maar hij is iig weg. Hij heeft 3250 opgebracht. Nu kunnen we de huur en alle andere rekeningen betalen en is er nog genoeg over. Dit topic kan nu wel dicht! Overigens doen we bijna alle boodschappen allang bij Lidl. We wonen er tegenover nml.
Probleem zal hem bij jullie ook niet zitten in de boodschappen, want daar krijg je geen torenhoge schulden van.quote:Op woensdag 29 november 2006 23:47 schreef Lapzwans het volgende:
De auto is verkocht. ik heb hem wel zelf ff naar Warffum moeten brengen, maar hij is iig weg. Hij heeft 3250 opgebracht. Nu kunnen we de huur en alle andere rekeningen betalen en is er nog genoeg over. Dit topic kan nu wel dicht! Overigens doen we bijna alle boodschappen allang bij Lidl. We wonen er tegenover nml.
quote:Op donderdag 30 november 2006 00:42 schreef _evenstar_ het volgende:
-schoonmaakwerkzaamheden zijn vaak pas om 19:00
en al is het 80 euro in de week wwees blij!
die toeslagen verlagen niet zo snel van dat beetje en ingrid mag wanneer ze vt regeling krijgt tot zoveel bij verdienen.
-verder een budgetpersoon via wijkbureau
- wanneer je instanties belt niet in de wacht laten zetten en bij vrienden/familie die de situatie kennen vragen of zij terug kunnen bellen.
- kleertjes/speelgoed 2e hands kopen, is niets mis mee
- spullen die je niet gebruikt verkopen je weet maar nooit
- voedingartikelen als rijst/aardappelen/groentes in grootverpakkingen halen wara mogelijk scheelt behoorlijk veel.
- verders niet in een winkel boodschappen halen, let daarbij op aanbiedingen en soms is het goedkoper om naar 3 verschillende winkels te gaan, kan vrouwlief al wandelend doen. is nog goed voor kindje ook.
- verder zo min mogelijk lampen aan en verwarming zo laag mogelijk wanneer kan pas wel op met kindje
- wat betreft huurtoeslag probeer via maatschappelijk werker/baas/ budgetpersoon te kijken of jullie met terug werkende rkacht krijgen.
de huursubsidie van januari tot juli worden ineens betaald, dus zet dat opzij en doneer dan elke maand het maandelijks ehuurtoeslag bedrag of je gewone rekening zodat je de huur kunt betalen en dan toch soort maandelijks de toeslag krijgt.
p.s. degene die zei dat 1900 het minimum was das ehct niet zovoor gezin met kind is dat inclusief alle toeslagen 1210 .
Ze gaan pas echt vervelend doen als je 3 maanden huurachterstand hebt. Tot die tijd...quote:Op woensdag 29 november 2006 18:04 schreef Lapzwans het volgende:
[..]
Ik heb al die maanden trouw de huur betaald, alleen deze maand spant het erom of het gaat lukken. Ik sta al tot de limiet in de min, ik ben bang dat ze er niet meer af kunnen halen.
Als er nog een deel lening voor die auto over is zou ik die ook aflossen van je opbrengst. Het zou voor mij in elk geval raar voelen als ik nog maanden of jarenlang voor die auto aflos, terwijl ik de opbrengst van die auto aan iets onnodigs heb uitgegeven (omdat datgene ook na enkele maanden weer weg is)quote:Op woensdag 29 november 2006 23:47 schreef Lapzwans het volgende:
De auto is verkocht[knip]. Nu kunnen we de huur en alle andere rekeningen betalen en is er nog genoeg over.
Jezus, breng hem nou niet op ideeënquote:Op donderdag 30 november 2006 00:51 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Ze gaan pas echt vervelend doen als je 3 maanden huurachterstand hebt. Tot die tijd...
Waarom niet gewoon de huur betalen? Je zegt dat je geld van je rekening gehaald hebt om boodschappen te kunnen doen en daarom de huur niet betaal dkan worden.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:04 schreef Lapzwans het volgende:
[..]
een kind heeft voeding/luiers nodig.. en in mijn optiek is voeding en verzoring voor de kleine en hunzelf wel belangrijkste.quote:Op donderdag 30 november 2006 13:31 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon de huur betalen? Je zegt dat je geld van je rekening gehaald hebt om boodschappen te kunnen doen en daarom de huur niet betaal dkan worden.
Als je nu eerst de huur betaald en dan kijkt wat er overblijft. Daarvan haal je de boodschappen. Kom je eten te kort dan klop je aan bij vrienden (als je die hebt). Geld lenen doen vrienden niet graag, maar om mee te eten ben je vaak wel welkom. Helemaal als je de situatie uitlegt.
Even kort samengevat: Je kunt alleen deze maand de huur niet betalen? En je hebt een auto staan die je niet gebruikt, die alleen maar geld kost, en die je kunt verkopen. Als je de auto verkoopt ben je van je probleem af, en heb je maandelijks meer geld tot je beschikking.
Conclusie: Verkopen.
Een dak boven je hoofd lijkt me voor een klein kindje ook wel een prettige gedachtequote:Op donderdag 30 november 2006 14:44 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
een kind heeft voeding/luiers nodig.. en in mijn optiek is voeding en verzoring voor de kleine en hunzelf wel belangrijkste.
dat sowiesoquote:Op donderdag 30 november 2006 14:47 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Een dak boven je hoofd lijkt me voor een klein kindje ook wel een prettige gedachte
Ik zou overigens zorgen dat mijn dochter niks te kort komt op de basisbehoeften, dan zelf maar een droge boterham...
Klopt, maar wat ik bedoel is dat je huur belangrijker is, want aan luiers heb je weinig in de regen.quote:Op donderdag 30 november 2006 14:44 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
een kind heeft voeding/luiers nodig.. en in mijn optiek is voeding en verzoring voor de kleine en hunzelf wel belangrijkste.
en ik bedoel dat je die voeding (buiten specifiek kindervoeding eventueel0 ook bij anderen kunt halen, als je maar eerlijk verteld wat er is en niet altijd bij dezelfde.quote:Op donderdag 30 november 2006 14:49 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
dat sowiesoik wil er alleen mee zeggen dat verzorgin/voeding belangrijkste is en dus niet je zomaaar kunt kijken wta je dan maar overhoudt.
En die droge boterham voor je kind mee eenskidn gata voor alles.
De overheid heeft hier een hele mooie instantie voor die je helpt met schuldsanering. Indien je daar vrijwillig naar toestapt kunnen ze best reeel zijn. Zij kunnen je bijvoorbeeld een lening verstrekken tegen 0% rente waarbij ZIJ al je rekeningen voldoen en je hun terugbetaald.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:54 schreef Lapzwans het volgende:
Mijn vrouw en ik hebben schulden, heel veel schulden. Mijn vrouw werkt niet, en ik krijg net iets meer als het minimumloon. Nu woon ik heel erg dichtbij mijn werk en da dan ook altijd met de fiets. We hebben een auto die zelden wordt gebruikt en eigenlijk alleen maar geld kost. De auto hebben we nu een half jaar en heeft in die tijd nog geen 1000 km extra gelopen. Hij kost ruim 50 Euro per maand aan verzekering en belasting. Hoog tijd dat ding te lozen dus. Zeker omdat we bijna altijd wel de auto van mijn schoonpa kunnen lenen, die ook vlakbij woont. De schulden zijn nu zo hoog opgelopen, dat we de huur niet meer kunnen voldoen voor december, we hebben net nog geld eraf kunnen halen voor de boodschappen van december, geld voor de feestdagen is er niet.
Nu heb ik gisteren een aanbod gehad van degene van wie ik in juni die auto kocht. Hij wil hem terug kopen voor 2800 Euro, terwijl ik hem toen voor 4650 Euro heb gekocht. Een flink verlies dus. Ik heb de situatie uitgelegd, maar daar had die verkoper schijt aan. Hij zei dat hij ook wat moet verdienen. Hij is niet meer APK gekeurd, maar dat dat nu zoveel moet kosten ? Als ik hem weer laat keuren ben ik weer een paar weken en een paar honderd Euro verder. Tijd en geld die ik niet heb. Maar wat moet ik doen, ik sta met de rug tegen de muur. Met flink veel verlies mijn auto verkopen aan een breed lachende verkoper, of een poos wachten, om geld zeuren en dan de auto laten keuren ? Kans is dan wel dat de woningbouwvereniging gaat zeuren natuurlijk.
TS is een kloon. Vandaar "maar" twee topics over deze problemen. Onder z'n normale nick weet iedereen al meteen hoe laat het is. Vooral omdat TS en wederhelft steeds advies vragen en dan voortdurend het gegeven advies niet aannemen omdat het niet is wat ze willen horen en altijd wel een weerwoord hebben waarom vrouwlief niet kan werken, het internet niet kan worden opgezegd, de familie zo vreselijk gemeen doet....en gaaaaa maaaarr doooooorrr...quote:Op woensdag 29 november 2006 23:51 schreef klipper het volgende:
[..]
En nu niet gelijk de rest uitgeven, maar leg wat opzij zodat je niet weer zo snel in dezelfde shit komt.
Wel opvallend trouwens dat je twee topic`s geopend hebt en allebei gaan ze over geldproblemen alleen het jaartal verschuift.
Laten we wensen dat we je volgend jaar niet met een derde topic zien over geldproblemen.
Dan kan ze toch schoonmaak werk of ander ongeschoold werk gaan doen?quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:49 schreef Echo99 het volgende:
Zijn vrouw is net zo laag opgeleid als hij zelf en werkgevers zitten niet om haar te springen
NOFI (zie zijn posthistory)
Ik zou eerder internet opzeggen dan bezuinigen op boodschappen. Of stel ik mijn prioriteiten dan verkeerd?quote:Op donderdag 30 november 2006 15:04 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Dan kan ze toch schoonmaak werk of ander ongeschoold werk gaan doen?
Verder zou ik mijn periodieke uitgaven door gaan lichten, abonnementen opzeggen, minder bellen, goedkoper internet abonnement (je het wel internet nodig, vind ik), bezuinigen op boodschappen.
Sterkte!
-edit-quote:Op donderdag 30 november 2006 15:04 schreef Syrena het volgende:
[..]
TS is een kloon. Vandaar "maar" twee topics over deze problemen. Onder z'n normale nick weet iedereen al meteen hoe laat het is.
mwah.. dat is ieder voor zich lijkt me. Ik zou eerder op boodschappen bezuinigen dan internet opzeggenquote:Op donderdag 30 november 2006 15:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik zou eerder internet opzeggen dan bezuinigen op boodschappen. Of stel ik mijn prioriteiten dan verkeerd?
Jij hebt dan ook geen hongerig dochtertjequote:Op donderdag 30 november 2006 15:18 schreef teamlead het volgende:
[..]
mwah.. dat is ieder voor zich lijkt me. Ik zou eerder op boodschappen bezuinigen dan internet opzeggen
Ja, maar voor jouw ligt dat anders, zonder internet ben je ook je bonus kwijt die je krijgt als MODje.quote:Op donderdag 30 november 2006 15:18 schreef teamlead het volgende:
[..]
mwah.. dat is ieder voor zich lijkt me. Ik zou eerder op boodschappen bezuinigen dan internet opzeggen
geen hongerige dochter neequote:Op donderdag 30 november 2006 15:20 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook geen hongerig dochtertje![]()
Psst, nog iets gelukt?
Dat zal bij ons ook zo zijn inderdaad...quote:Op donderdag 30 november 2006 15:31 schreef teamlead het volgende:
[..]
geen hongerige dochter neeMaar op internet zou ik max. 20,- per maand kunnen bezuinigen. Op boodschappen is meer te halen denk ik
ben nog aan het wachten op antwoord. ze doen idd heel moeilijk daarover![]()
*Sjeen steunt...(tvp)quote:Op donderdag 30 november 2006 16:03 schreef Sjeen het volgende:
Ik zou jullie vriendelijk willen verzoeken om het feit dat iemand onder een kloon reageert te
respecteren. Dat zou je zelf ook willen als je er voor kiest onder een kloon te reageren...
En aan TS zou ik de tip willen geven zichzelf ook als kloon te gedragen. Een andere naam
aannemen, maar daarbij exact hetzelfde postgedrag vertonen, valt natuurlijk zo door de mand...
Beter weinig uurtjes dan geen uurtjes tochquote:Op woensdag 29 november 2006 17:38 schreef Lapzwans het volgende:
Een baan zoeken zit er voor mijn vrouw niet in. Weet je wel wat kinderopvang kost ? Het enige wat zij zou kunnen doen is schoonmaakwerk 's avonds, maar ja, dat zijn veel te weinig uren helaas. Ze loopt al bij maatschappelijk werk, maar aangezien die lui er nooit zijn als je ze nodig hebt, is ze nog maar een keer geweest. Misschien dat ik nog bij mijn vader kan aankloppen. Dat hij de lening overneemt en ik hem maandelijks afbetaal. Hij kan het wel missen, alleen zal het wel een schande zijn. Ik heb drie zussen die allebei goed zijn terechtgekomen, want zij stemmen allen VVD. Dus sta ik wel voor lul natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |