abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 november 2006 @ 21:43:13 #51
14827 Kogando
Modelprutser
pi_43975288
Ik weet van gekkigheid niet wat ik allemaal moet kopen..

Wat een verschil he, ongelofelijk.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_43975506
Lees maar goed mee; hoogmoed komt voor de val.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_43983734
Bij de wsnp worden alleen dure spullen weggehaald. Je tv en stereotoren zijn tweedehans meestal niet zoveel waard dus die blijven gewoon staan. Tenzij het extreem dure spullen zijn. Je auto moet wel weg, tenzij je hem echt nodig hebt voor je werk. Je moet drie jaar leven van een zeer laag inkomen maar daarna ben je wel van je schulden af. Als je enige motivatie hebt om voorgoed uit je problemen te komen is dit eem prima regeling. Als je het echter nodig vind om dure telefoonabbo's af te sluiten ect laat dan maar...
Maatschappelijk werk in de buurt kan je ongetwijfeld meer vertellen.
Dat is eens wat anders...
pi_43983853
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:07 schreef Lapzwans het volgende:
Nog meer geld lenen gaat echt niet lukken helaas. Komt allemaal omdat ik bij die ene werkgever van de post van 2005 ben weg gegaan, want ik kreeg een andere baan waar ik 500 Euro meer verdiende en dan nog 500 Euro reiskosten kreeg. Ik leefde in weelde, kocht een te dure dieselauto en na een half jaar ging dat bedrijf failliet. Dieselauto moest met veel verlies weg, loon is flink gedaald. Huur en zorgtoeslag zijn gebaseerd op loon van die werkgever waar ik veel meer kreeg. Dus eerder dan eind volgend jaar zal ik niet meer geld krijgen ben ik bang. Mijn hoop is gevestigd op Jan Marijnissen.
Je had een herberekening kunnen aanvragen door een grove loonverlaging waarin je bent terecht gekomen, maar goed dat had je toen gelijk moeten doen...
pi_43985448
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:30 schreef Zweefvliegje het volgende:
Heeft ie een trekhaak?
bieden begint bij 15 euro

Dat is een lastige situatie. Ik ben ook niet geheel onbekend met het fenomeen schuld. Ik heb gelukkig een oplossing gevonden die grappig genoeg uit nood is geboren.

Ik zou de auto proberen voor zoveel mogelijk te verkopen. Eventueel verlies zul je moeten nemen. Maar dan kun je nog iets.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_43985528
Ik zou in ieder geval die moederfiets dan toch maar niet kopen
  woensdag 29 november 2006 @ 10:53:09 #57
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_43985594
Beste Lapzwans,

Stuur je vrouw zo snel mogelijk naar het CWI en de nodige uitzendbureaus; vooral schoonmaakwerk wordt goed betaald; misschien niet het allerleukste werk, maar zo kun je snel je schulden aflossen; daarna kan ze altijd nog een andere baan gaan zoeken.
Daarnaast nooit geld uitgeven dat je niet hebt; kom je ook nooit meer in de schulden; ik kan uit je verhaal niet uitmaken hoe erg je schulden zijn; maar zorg idd wel dat je je huur blijft betalen; als je uit je huis wordt gezet, wordt het alleen maar erger.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  woensdag 29 november 2006 @ 11:09:03 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43985936
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:30 schreef Lapzwans het volgende:
Maar gaan die lui van het GKB niet je hele huis leeghalen dan ? Alles wat volgens hun dan luxe is kun je wel missen. OK, een tv is maar een ding, maar je moet toch ook leven ?
Volgens mij is het niet voor het eerst dat jullie zo diep in de shit zitten!
Fuck luxe, fuck dingen missen. Je wil toch niet je huis uit getrapt worden?
  woensdag 29 november 2006 @ 11:10:07 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43985961
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:40 schreef Lapzwans het volgende:

[..]

Een financieel adviseur vertelde dat je helemaal niks meer mag. Ik wil best veel inleveren als ik maar niet in die onzekerheid hoef te zitten!
Wat wil je dan nog mogen?
Eten kan je kopen en heel af en toe eens kleding en meer niet. Jullie hebben er toch zelf zo'n puinhoop van gemaakt?
pi_43985990
Effe tussendoor: internet is IMO geen puur luxe-artikel. Maar ook niet zo interessant. Internet kan goedkoop tegenwoordig.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_43986325
Oo ja en altijd je vaste lasten blijven doorbetalen.
- Huur
- Engergiebedrijf
- Ziektekostenverzekering
Als een van die zekerheiden namelijk gaat wegvallen heb je pas namelijk echt een probleem. Liever een leeg warm huis met een voesdelbankpakketje dan geen huis zou ik zeggen.
Dat is eens wat anders...
pi_43987197
ik heb niet je hele topic doorgelezen maar mijn apk koste 35 euro hoor.
en 4600 euro voor een auto uitgeven is dom.
maar misschien kun wel bezuinigen op eten ofzo. ik doe zelf voor 30 euro perweek aan boodschappen en dan zit er snoep en alles bij. wij drinken geen fris en als er bezoek is krijgen ze lekker lidl zooi. maar ga na wat je uit geeft en wat je kunt laten staan.
mama van 3 kids!
  woensdag 29 november 2006 @ 12:12:31 #63
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_43987532
Als je niet binnen een week ergens geld vandaan kan krijgen voor de keuring, auto gelijk verkopen.
Als er echt veel aan moet laten doen, ook gelijk verkopen.
Zoals eerder gezegd, zodra dat ding weg is, kun je 50 euro p/m gebruiken om je schulden verder af te betalen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 29 november 2006 @ 12:48:12 #64
121707 5112
Iedereens lievelingsgetal
pi_43988417
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:11 schreef Pappie_Culo het volgende:
Effe tussendoor: internet is IMO geen puur luxe-artikel.
Zonder internet ga je dood? Het is leuk speelgoed, dat wel, maar als ik kon kiezen tussen een huis om in te wonen en eten op tafel *of* geen huis, geen eten maar wel internet dan zou ik toch mooi voor de eerste optie gaan. Internet en telefoons e.d. zijn handig, maar zeker wel een luxe artikel.
Someone you trust is one of us...
pi_43988922
Ik zou ten eerste als je ECHT uit de schulde wilt:

Is gaan kijken wat voor spullen je nog op zolder en in huis hebt. Dit op marktplaats zetten.
Niet zolang zeuren over het feit dat je je auto voor minder moet verkopen!

Je vrouw naar de gemeente en CWI sturen.

Zelf is gaan rond kijken of er ergens een beter betaalde baan te vinden is.

Goed gaan kijken wat er wel en niet van je boodschappen af kan. Het is niet altijd leuk maar het is het een of het ander.

Telefoonrekening er bestaat tegenwoordig veel tele 2 etc..
Dure mobieltjes verlagen of abbonementen opzeggen. dit mag als je bewijst dat je in de schuld staat!

Tijdschriften kranten etc opzeggen.. tegenwoordig als je toch een computer hebt kun je alles op internet opzoeken. Een krant scheeld je al gauw 200 euro per jaar! Ook bv een tv gids ofzo 40 euro per jaar!

Huurtoeslagen aanvragen of met de gemeente gaan praten over je schuld!

En ga zo nog maar even door....

Maar ik heb niet echt het idee dat je uit de schulden wilt! Ik bedoel ja maar je moet nog kunnen leven tuurlijk maar alle extra luxe is echt niet nodig er zijn ook mensen die naar de voedselbanken moeten. Je kunt tegenwoordig echt VEEL besparen om naar de lidl te gaan. Goedkopere maaltijden klaar maken. Een heerlijke pasta 15 cent voor de spagetti.. saus is nou.. meen hooguit 1 euro.. lekker wat kruiden zakje groente 50 cent.. beetje gehakt pakje kun je 2 keer van doen en je hebt heerlijk gegeten!

Als je echt wilt.. kun je veel!
pi_43989557
Wat heb je gedaan met tips uit vorige topics? Want dit loopt al jarenlang.

Die auto zou ik zo snel mogelijk verkopen. Elke maand is weer extra. En dan schulden afbetalen en niet meteen spullen kopen die je niet echt nodig hebt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43990370
Is de schuldhulpverlening niks voor de TS? Wanneer het water aan je lippen staat ( al dan niet de schuld van de TS), kunnen zij je helpen.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  woensdag 29 november 2006 @ 14:09:09 #68
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43990673
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:08 schreef nickenjanine het volgende:
<knip>
Dure mobieltjes verlagen of abbonementen opzeggen. dit mag als je bewijst dat je in de schuld staat!
<knip>
eh.. sorry, maar nee dus.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 29 november 2006 @ 14:09:15 #69
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43990676
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:40 schreef Lapzwans het volgende:

[..]

Een financieel adviseur vertelde dat je helemaal niks meer mag. Ik wil best veel inleveren als ik maar niet in die onzekerheid hoef te zitten!
Nee natuurlijk mag je dan niks meer!
IK ben dan verdorie het restant van JOUW schulden aan het betalen en dan wil jij nog luxe hebben?

Je krijgt dan zakgeld om de maand mee door te komen en de rest van de rekeningen wordt door een schuld-saneerder betaald.

ik word een beetje moe van de slachtoffer-rol steeds..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_43990791
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:09 schreef E.T. het volgende:

[..]

Nee natuurlijk mag je dan niks meer!
IK ben dan verdorie het restant van JOUW schulden aan het betalen en dan wil jij nog luxe hebben?

Je krijgt dan zakgeld om de maand mee door te komen en de rest van de rekeningen wordt door een schuld-saneerder betaald.

ik word een beetje moe van de slachtoffer-rol steeds..
Hoezo ben JIJ ZIJN schulden aan het betalen? Ben je met hem getrouwd?
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  woensdag 29 november 2006 @ 14:15:04 #71
3011 E.T.
pi_43990893
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:12 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Hoezo ben JIJ ZIJN schulden aan het betalen? Ben je met hem getrouwd?
Gelukkig niet zeg..

Maar na 3 jaar kromliggen om zoveel mogelijk schulden af te betalen wordt de rest kwijtgescholden...
Dat geld moet toch ergens vandaan komen nietwaar?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_43991176
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:15 schreef E.T. het volgende:

[..]

Gelukkig niet zeg..

Maar na 3 jaar kromliggen om zoveel mogelijk schulden af te betalen wordt de rest kwijtgescholden...
Dat geld moet toch ergens vandaan komen nietwaar?
Klopt, maar het is kiezen tussen twee kwaden:
1) hij krijgt hulp, een cursus en mag eens na gaan denken hoe hij het de volgende keer goed kan doen, ipv het kansloze slachtoffer uit te hangen.
2) Hij krijgt geen hulp, wordt op straat gezet, gaat zwerven en moet uiteindelijk stelen of zo iets.

Nummer twee is wel erg zwart opgesteld, maar waarschijnlijk snap je me wel.

Ik heb alleen niet het gevoel dat de TS, behalve dat hij niet vooraan stond bij het uitdelen van intelligentie, er daadwerkelijk iets aan wilt doen. Hij vindt dat vooral Den Haag er iets mee moet doen, maar hij zelf niet. Het is allemaal de schuld van de ander....

TS: ik snap oprecht geen reet van je: je kan al maanden lang je huur niet betalen ( toch?) en al maanden lang staat er naast je deur een ongebruikte auto waar je wel 50 euro p.m. voor kwijt bent. Waarom heb je het niet eerder verkocht? Waarom werkt je vrouw niet? Waarom zoek jij zelf niet een bijbaan? Ik ken legio mensen die, o.a. dit soort omstandigheden, om het weekend taxi chauffeur zijn.
burgerweeshuis
  woensdag 29 november 2006 @ 14:27:24 #73
3011 E.T.
pi_43991333
En 't ergste.. dit gaat volgens mij al jaren zo bij TS
pi_43991962
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:27 schreef E.T. het volgende:
En 't ergste.. dit gaat volgens mij al jaren zo bij TS
Aanname's mijn beste, aanname's.
burgerweeshuis
  woensdag 29 november 2006 @ 15:26:43 #75
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_43993102
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:46 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Aanname's mijn beste, aanname's.
Volgens mij is dat wel zeker en dan geliujk weer een nieuwe fiets kopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')