Je had een herberekening kunnen aanvragen door een grove loonverlaging waarin je bent terecht gekomen, maar goed dat had je toen gelijk moeten doen...quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:07 schreef Lapzwans het volgende:
Nog meer geld lenen gaat echt niet lukken helaas. Komt allemaal omdat ik bij die ene werkgever van de post van 2005 ben weg gegaan, want ik kreeg een andere baan waar ik 500 Euro meer verdiende en dan nog 500 Euro reiskosten kreeg. Ik leefde in weelde, kocht een te dure dieselauto en na een half jaar ging dat bedrijf failliet. Dieselauto moest met veel verlies weg, loon is flink gedaald. Huur en zorgtoeslag zijn gebaseerd op loon van die werkgever waar ik veel meer kreeg. Dus eerder dan eind volgend jaar zal ik niet meer geld krijgen ben ik bang. Mijn hoop is gevestigd op Jan Marijnissen.
bieden begint bij 15 euroquote:Op dinsdag 28 november 2006 20:30 schreef Zweefvliegje het volgende:
Heeft ie een trekhaak?
Volgens mij is het niet voor het eerst dat jullie zo diep in de shit zitten!quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:30 schreef Lapzwans het volgende:
Maar gaan die lui van het GKB niet je hele huis leeghalen dan ? Alles wat volgens hun dan luxe is kun je wel missen. OK, een tv is maar een ding, maar je moet toch ook leven ?
Wat wil je dan nog mogen?quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:40 schreef Lapzwans het volgende:
[..]
Een financieel adviseur vertelde dat je helemaal niks meer mag. Ik wil best veel inleveren als ik maar niet in die onzekerheid hoef te zitten!
Zonder internet ga je dood? Het is leuk speelgoed, dat wel, maar als ik kon kiezen tussen een huis om in te wonen en eten op tafel *of* geen huis, geen eten maar wel internet dan zou ik toch mooi voor de eerste optie gaan. Internet en telefoons e.d. zijn handig, maar zeker wel een luxe artikel.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:11 schreef Pappie_Culo het volgende:
Effe tussendoor: internet is IMO geen puur luxe-artikel.
eh.. sorry, maar nee dus.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:08 schreef nickenjanine het volgende:
<knip>
Dure mobieltjes verlagen of abbonementen opzeggen. dit mag als je bewijst dat je in de schuld staat!
<knip>
Nee natuurlijk mag je dan niks meer!quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:40 schreef Lapzwans het volgende:
[..]
Een financieel adviseur vertelde dat je helemaal niks meer mag. Ik wil best veel inleveren als ik maar niet in die onzekerheid hoef te zitten!
Hoezo ben JIJ ZIJN schulden aan het betalen? Ben je met hem getrouwd?quote:Op woensdag 29 november 2006 14:09 schreef E.T. het volgende:
[..]
Nee natuurlijk mag je dan niks meer!
IK ben dan verdorie het restant van JOUW schulden aan het betalen en dan wil jij nog luxe hebben?
Je krijgt dan zakgeld om de maand mee door te komen en de rest van de rekeningen wordt door een schuld-saneerder betaald.
ik word een beetje moe van de slachtoffer-rol steeds..
Gelukkig niet zeg..quote:Op woensdag 29 november 2006 14:12 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Hoezo ben JIJ ZIJN schulden aan het betalen? Ben je met hem getrouwd?
Klopt, maar het is kiezen tussen twee kwaden:quote:Op woensdag 29 november 2006 14:15 schreef E.T. het volgende:
[..]
Gelukkig niet zeg..
Maar na 3 jaar kromliggen om zoveel mogelijk schulden af te betalen wordt de rest kwijtgescholden...
Dat geld moet toch ergens vandaan komen nietwaar?
Aanname's mijn beste, aanname's.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:27 schreef E.T. het volgende:
En 't ergste.. dit gaat volgens mij al jaren zo bij TS![]()
Volgens mij is dat wel zekerquote:Op woensdag 29 november 2006 14:46 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Aanname's mijn beste, aanname's.![]()
Hij zal alle topics niet voor niks openen.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:46 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Aanname's mijn beste, aanname's.![]()
Elk gewerkt uur is meegenomen. Daarbij kan ze ook (als de kinderen al op school zitten) in die uren nog wat geld verdienen.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:38 schreef Lapzwans het volgende:
Een baan zoeken zit er voor mijn vrouw niet in. Weet je wel wat kinderopvang kost ? Het enige wat zij zou kunnen doen is schoonmaakwerk 's avonds, maar ja, dat zijn veel te weinig uren helaas.
Offtopic:quote:Ze loopt al bij maatschappelijk werk, maar aangezien die lui er nooit zijn als je ze nodig hebt, is ze nog maar een keer geweest. Misschien dat ik nog bij mijn vader kan aankloppen. Dat hij de lening overneemt en ik hem maandelijks afbetaal. Hij kan het wel missen, alleen zal het wel een schande zijn. Ik heb drie zussen die allebei goed zijn terechtgekomen, want zij stemmen allen VVD. Dus sta ik wel voor lul natuurlijk.
quote:Op woensdag 29 november 2006 17:47 schreef optifree het volgende:
[..]
Elk gewerkt uur is meegenomen. Daarbij kan ze ook (als de kinderen al op school zitten) in die uren nog wat geld verdienen.
[..]
Mijn dochter gaat nog nieteens naar de peuterschool helaas
Offtopic:
Het feit alleen al dat je het in je hoofd gehaald hebt om SP te stemmen laat je al voor lul staan en zegt iets over je economisch inzicht.
Gelukkig ben ik niet de enige...
Ontopic:
Het is je familie dus ik zou het er opwagen, het geeft je een kans om weer alles goed te krijgen![]()
Als hij mij in de stront laat zakken, is het eik best wel een enorme lul!
Ik heb al die maanden trouw de huur betaald, alleen deze maand spant het erom of het gaat lukken. Ik sta al tot de limiet in de min, ik ben bang dat ze er niet meer af kunnen halen.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:22 schreef zwaaibaai het volgende:
TS: ik snap oprecht geen reet van je: je kan al maanden lang je huur niet betalen ( toch?) en al maanden lang staat er naast je deur een ongebruikte auto waar je wel 50 euro p.m. voor kwijt bent. Waarom heb je het niet eerder verkocht? Waarom werkt je vrouw niet? Waarom zoek jij zelf niet een bijbaan? Ik ken legio mensen die, o.a. dit soort omstandigheden, om het weekend taxi chauffeur zijn.
En alle andere tips sla je gewoon over? Volgens mij wil je niet geholpen worden, alleen een zak geld krijgen waarmee je je nood kan ledigen. Je wilt gewoon echt niet geholpen worden. Je zal het zelf moeten doen. Waarom geef je geen antwoord op de vraag of schuldhulpverlening je kan helpen? Waarom is de auto nog in je bezit?quote:Op woensdag 29 november 2006 18:04 schreef Lapzwans het volgende:
[..]
Ik heb al die maanden trouw de huur betaald, alleen deze maand spant het erom of het gaat lukken. Ik sta al tot de limiet in de min, ik ben bang dat ze er niet meer af kunnen halen.
het enige topic wat ik eerder geplaatst heb is bijna twee jaar geleden. We moeten nog naar het GKB toe, maar vorig jaar wilden ze niet helpen omdat ik een auto had die ik toen wel nodig was voor mijn werk.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:06 schreef YPPY het volgende:
Wat heb je gedaan met al die tips in vorige topics die je geopend hebt?
Ja, en wij zijn gek!quote:Op woensdag 29 november 2006 18:35 schreef Lapzwans het volgende:
het enige topic wat ik eerder geplaatst heb is bijna twee jaar geleden. We moeten nog naar het GKB toe, maar vorig jaar wilden ze niet helpen omdat ik een auto had die ik toen wel nodig was voor mijn werk.
Dan blijft het punt toch nog steeds staan dat 'wij' de schulden betalen?quote:Op woensdag 29 november 2006 14:22 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Klopt, maar het is kiezen tussen twee kwaden:
1) hij krijgt hulp, een cursus en mag eens na gaan denken hoe hij het de volgende keer goed kan doen, ipv het kansloze slachtoffer uit te hangen.
2) Hij krijgt geen hulp, wordt op straat gezet, gaat zwerven en moet uiteindelijk stelen of zo iets.
Nummer twee is wel erg zwart opgesteld, maar waarschijnlijk snap je me wel.
Ik zie er ook niet meer hoor.....quote:
point taken, neemt niet weg dat het duurder is als hij helemaal niks doetquote:Op woensdag 29 november 2006 18:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan blijft het punt toch nog steeds staan dat 'wij' de schulden betalen?
Dat hoeft niet hoor.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:48 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
point taken, neemt niet weg dat het duurder is als hij helemaal niks doet
met snelle oplossing bedoelde ik auto verkopen. zie ook mijn reactie op frisia vlak daarvoor.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:15 schreef Nachtdier het volgende:
[..]
En vervolgens nog meer schulden, waar ie ook nog eens een behoorlijke rente over moet betalen.
Mijn advies zou zijn om de auto in de verkoop te zetten en wel zo snel mogelijk. Op ide manier kan ie zn schuld verkleinen en extra afbetalen omdat ie maandelijks 50 euro bespaart aan de verzekeringen.
Meerdere inkopers benaderen en nooit uitleggen dat je enorm diep in de schulden zit. Zodra ze dat weten ruiken ze immers geld en zullen ze proberen de wagen in te kopen onder de reguliere inkoopprijs. Dus gewoon een mooi verhaal eromheen breien (andere auto aangeboden gekregen, maar kan deze niet inruilen erop ofzo...)
Dat degene die je auto wilt terugkopen het ding afkraakt is logisch omdat dat de prijs voor hem drukt.
Dus, wagen verpatsen voor wat meer dan 2800 euro. Dat lijkt me een beetje te laag bedrag gezien de kilometerstand en de prijzen van vergelijkbare auto's.
De volgende keer ook VVD stemmen, dan komt het met jou ook wel goed.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:38 schreef Lapzwans het volgende:
Ik heb drie zussen die allebei goed zijn terechtgekomen, want zij stemmen allen VVD.
Je hebt gelijk, zonder meer en het verhaal van TS is toch wel triest. Maar eerlijk is eerlijk, als een mannetje en vrouwtje van elkaar houden en een kind willen dan moet dat toch eigenlijk wel gewoon kunnen. Hoe duur het fenomeen kiddies ook is. Verstand verliest het in zo'n geval en misschien is dat maar goed ook, want kinderen zijn ook duur als je asociaal veel geld verdient, maar kinderen krijgen moet vooral niet gekoppeld worden aan een sociale klasse. Dat zou betekenen dat we hier in dit land langzaam weg rotten.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:56 schreef Ozziecar het volgende:
[..]
<knip>
Hard werken (ja ja, het vrouwtje ook!), zuinig leven, knoop in je l*l leggen voordat er weer zo'n dure blatert bij komt....... dan heb je kans dat het uiteindelijk wel goed komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |