Opzich heb je gelijk. Het is iets specifieker maar te weten.quote:Op maandag 27 november 2006 23:02 schreef Neuroscience het volgende:
Het is ook wel redelijk specifiek. Maar ja, als er hier mensen zijn die genmutaties weten die je tegen HIV beschermen, dan kan je dit ook weten. Maar goed, iets nieuws maar?
Net zo leuk als "hoe heette de kat van de buren van de hond van de dochter van Zeus die vreemdging met de slaaf van de zoon van Heracles."quote:
Pietquote:Op maandag 27 november 2006 23:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Net zo leuk als "hoe heette de kat van de buren van de hond van de dochter van Zeus die vreemdging met de slaaf van de zoon van Heracles."
quote:Veel neurotransmitters zijn afgeleid van aminozuren. Sommige belangrijke neurotransmitters zijn:
* Aminozuren:
o aspartaat
o glutamaat
o GABA
o glycine
Ach, net een Schoolexamen over gehadquote:Op maandag 27 november 2006 23:09 schreef Neuroscience het volgende:
seemfaM +2
Dat je dan met aminozuren komt! Ik zou zeggen noem serotonin, dopamine, adrenaline en norandrenaline dan eerst. Maar goed hoor!
This reeksquote:Op maandag 27 november 2006 23:12 schreef wyccie het volgende:
UHhhh...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Neurotransmitter:
[..]
Your point being..?quote:Op maandag 27 november 2006 23:12 schreef wyccie het volgende:
Uhhhh...
[..]
Ga nou niet mekkeren dat ik heb afgekekenquote:Op maandag 27 november 2006 23:12 schreef wyccie het volgende:
Uhhhh...
[..]
Dat het 'reeks'.quote:Op maandag 27 november 2006 23:14 schreef Nembrionic het volgende:
Your point being..?
FF in het SC topic danquote:
quote:Op maandag 27 november 2006 23:07 schreef seekfaM het volgende:
[edit] dan hebben we het over Aminozuren he, die afgeleid zijn van neurotransmitters.![]()
Vooral deze twee zinnen vind ik een beetje raar. En sowieso dat je niet dopamine noemt als je dit toevallig net tijdens je schoolexamen hebt gehad.quote:Veel neurotransmitters zijn afgeleid van aminozuren.
Spieren bestaan uit actinefillamenten met bindingsplaatsen voor myosine. De myosinekop hydroliseert ATP waardoor de myosinekop aan de actine kan binden en zo de spier samentrekt. Er is ook weer ATP nodig om die binding ongedaan te maken. Maar er is geen ATP meer als je dood bent en daarom verstarren je spieren.quote:Op maandag 27 november 2006 23:11 schreef Nembrionic het volgende:
Overigens, Neuroscience. Wat was het antwoord op de vorige vraag?
1. Ik ben dyslext als een deurknop.quote:Op maandag 27 november 2006 23:16 schreef wyccie het volgende:
[..]
[..]
Vooral deze twee zinnen vind ik een beetje raar. En sowieso dat je niet dopamine noemt als je dit toevallig net tijdens je schoolexamen hebt gehad.
Ehm ja...dat is toch net iets te specifiek voor de Algemen Kennis Quizquote:Op maandag 27 november 2006 23:18 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Spieren bestaan uit actinefillamenten met bindingsplaatsen voor myosine. De myosinekop hydroliseert ATP waardoor de myosinekop aan de actine kan binden en zo de spier samentrekt. Er is ook weer ATP nodig om die binding ongedaan te maken. Maar er is geen ATP meer als je dood bent en daarom verstarren je spieren.
Maar nu preciesquote:Op maandag 27 november 2006 23:20 schreef Don_Tom het volgende:
De snelheid en de grootte van het geheugen van computers verdubbelen elke 2 jaar.... of zoiets.
check even het slowchat topic: AKQ Slowchat #7: Voor het weglaseren van uw dekstempel!quote:Op maandag 27 november 2006 23:19 schreef seekfaM het volgende:
[..]
1. Ik ben dyslext als een deurknop.
2. Misschien dat ik een extra zwaar N&T en Gezondheid vakkenpakket heb.......
Als iemand had gezegd dat je ATP nodig hebt om spieren te ontspannen had ik het ook goed gerekend hoor.quote:Op maandag 27 november 2006 23:19 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ehm ja...dat is toch net iets te specifiek voor de Algemen Kennis Quiz
je zit in de goede/juiste richting, maar nu moet je het nog iets precieser zijn.quote:Op maandag 27 november 2006 23:22 schreef Don_Tom het volgende:
Wat wil je specifieker, de verdubbelingstijd of hetgeen er precies verdubbelt?
Prima, zal ik er een stellen. Weet er wel eentje, in de hoop dat die nog niet voorbij gekomen is.quote:Op maandag 27 november 2006 23:33 schreef wyccie het volgende:
Hij is weg, nieuwe vraag?
quote:Op maandag 27 november 2006 23:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Alexander Pechtold, Boris van der Ham en Bert Bakker
Tsja, dat wist ik dus niet........ Lees niet altijd alles terug.quote:Op maandag 27 november 2006 23:40 schreef Nembrionic het volgende:
Is 2 uur geleden nog aan bod gekomen
Dat weet ik. Geeft nietsquote:Op maandag 27 november 2006 23:41 schreef dartfanaat het volgende:
[..]
Tsja, dat wist ik dus niet........ Lees niet altijd alles terug.
Nieuwe vraag maar doen?
U vraagt, wij draaien.....quote:Op maandag 27 november 2006 23:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik ook niet, en anders blijven we bezig. Doe Nembrio de punten (hij maakte het antwoord af) en dan kunnen we verder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |