abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 november 2006 @ 18:32:06 #101
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43883977
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:55 schreef yvonne het volgende:
Beginnende moeders aanwezig?
Ja!
quote:
Begin eens met dat afschaffen van de "kraamvisite" ze maken je stapelgek zeg.
Het afschaffen ben ik bij een tweede wel voor, zeker de eerste 2 weken. Maar ik trek me er weinig van aan, zeker als het gaat over bv en wat 'beter' zou zijn. Voor de rust kies ik volgende keer voor minder bezoek.
quote:
Luister naar jezelf, je kind en je partner, en fuck de rest.
Zelfs partner niet altijd denk ik. Wanneer het om bv gaat, voel je als moeder meer aan dan als vader. Al kunnen die wel heel behulpzaam, eye-opening en steunend zijn. Maar uiteindelijk is het een kwestie van hoe Randa het omschreef, als het kind of de moeder er geen zin meer in heeft, houdt het (meestal) op.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_43884081
Is het trouwens standaard zo dat je van (langere tijd) BV geven afvalt? of verschilt dat van vrouw tot vrouw.

als je er idd van afvalt, dan was ik flink in de min terecht gekomen, qua kiloos, vrees ik

"wat ben je negatief, milagro"
"ja ik geef borstvoeding"
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 25 november 2006 @ 18:41:31 #103
94046 PM-girl
pi_43884180
Dat scheelt per vrouw denk ik Milagro. In principe val je er na de bevalling vlugger mee af, maar zodra je ook maar een voeding minder doet, moet je je eigen voedingspatroon aanpassen, anders eet je 'te veel' zeg maar. Tenminste zo heb ik het me door (een echte) deskundige laten vertellen!
*
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2006 @ 18:48:22 #104
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43884332
[Lois breekt in]
Onnodige tekst verwijderd, wat lady wil zeggen is:

Ik bedoelde het niet als een sneer hoor, jammer dat het zo overkomt.

[ Bericht 78% gewijzigd door Lois op 25-11-2006 19:11:34 ]
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2006 @ 18:49:42 #105
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43884364
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 16:53 schreef phluphy het volgende:

[..]

Logisch, ze zijn overtuigd van hun gelijk, door eigen bevindingen.

Hetzelfde geldt voor Milagro, die is ook overtuigd van haar mening en gevoel.

Borstvoeding is wat dat betreft net religie. Respecteer de ander, maar verwacht ook respect.
Maar dit zal al veel vaker gezegd zijn m.b.t. dit onderwerp.

Jelief, ik kan me voorstellen dat je je in de verdediging gedrukt voelt. Dat heb ik ook altijd als andere mensen met sterke (tegen)argumunten beginnen te wapperen. En sommige mensen zijn vrij dominant in hun manier van uitdrukken en dan voel je je al snel in een hoekje gedrukt.
itt tot belana snap jij tenminste wat ik bedoel.
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2006 @ 18:50:40 #106
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43884383
en het boeit mij totaal niet of iemand nou bv of kv geeft.
alstie zich er maar gelukkig bij voelt.

en nu verdwijn ik met gezwinde spoed uit dit topic voordat ik gelynchd wordt door de belana-aanhang
pi_43884431
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 18:50 schreef lady-wrb het volgende:
en het boeit mij totaal niet of iemand nou bv of kv geeft.
alstie zich er maar gelukkig bij voelt.
precies, en overtuigd zijn van je mening is wat anders dan overtuigd zijn van je gelijk.

je kan je eigen mening hebben zonder die van de ander fout te vinden en dat mis ik bij die radicale BV promoters
quote:
en nu verdwijn ik met gezwinde spoed uit dit topic voordat ik gelynchd wordt door de belana-aanhang
dan blijf ik nog wél even
  zaterdag 25 november 2006 @ 18:54:18 #108
3498 Barb
Graduated Fool
pi_43884447

[ Bericht 100% gewijzigd door Lois op 25-11-2006 19:12:33 (ingebroken om erger te voorkomen, sorry barb) ]
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_43884895
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 18:41 schreef PM-girl het volgende:
Dat scheelt per vrouw denk ik Milagro. In principe val je er na de bevalling vlugger mee af, maar zodra je ook maar een voeding minder doet, moet je je eigen voedingspatroon aanpassen, anders eet je 'te veel' zeg maar. Tenminste zo heb ik het me door (een echte) deskundige laten vertellen!
Moonah is toch overtollige kilo's van anderen aan 't verzamelen geweest?
  zaterdag 25 november 2006 @ 19:27:59 #110
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_43885179
ik ben zo een bv maffia moeder maar dan voor mijn eigen kind. Mara heeft tot 2 jaar en 3 maanden bv gekregen. En jemig ik was de freak in de familie, buurt, op mijn werk en waar dan ook.
Wat me vooral op valt is dat bv leuk en schattig is als je baby er net is. Dan met 3 maanden begint het vragen, met een maand of 6 word je kind te groot en geef je daarna nog bv doe je dat alleen omdat je het zelf prettig vind om je kind te binden en dicht bij je te hebben.

Maar soms vergeten mensen dat bv tot 2 jaar of langer goed is. Mara heeft erge allergieen gehad. Ja gehad. Ze is er nu met 3 jaar helemaal over heen gegroeid en ik denk door de bv.

14 maanden heb ik een onwijs streng dieet moeten volgen wat mensen niet begrepen waarom doe je je zelf zo te kort enz enz. Maar ik wilde op dat moment het beste voor mijn kind, deed waar ik me goed bij voelde, en ja dat is voor een ander misschien stoppen met de bv.
Ze heeft door de allergieen ook zo lang gedronken niet alleen omdat ik het wilde maar om te zorgen dat mijn meisje die te klien en dun was wel de juiste stoffen binnen kreeg die ze door andere voedingstoffen niet kreeg omdat ze die niet mocht. Dus het was noodzakelijk in mijn ogen dat ze de bv dronk.

Ze liet zich prima troosten, afleiden, knuffelen, verzorgen door haar vader enz had mij daar echt niet voor nodig.

Daarin tegen laat ik wel iedereen in zijn waarde over de keuze die ze maken. Omdat ik denk dat je als moeder weet wat goed voor je kind is. Als iemand I(mijn vriendin) voor de bevalling meld dat ze geen bv wil geven dan vraag ik waarom niet (gewoon uit interesse) Dan hebben we het er over en prima. Heeft ze vragen dan beantwoord ik ze maar zal haar nooit overhalen om bv te geven.

Ook al ligt het soms op het puntje van mijn tong als mensen met argumenten komen die ze hebben opgepikt maar niet kloppen of alleen maar negatief belicht worden. Meestal vraag ik eerst of ze iets willen weten over bv en of ze interesse hebben in mijn ideen en verhalen. Maar ga niet uit me zelf een heel verhaal ophangen.

Als mensen dan bij mij ook kunnen accepeteren dat ik mijn dochter ruim 2 jaar bv heb gegeven en een tweede dit ook wil bieden dan scheelt dat een hele hoop energie.
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2006 @ 19:49:46 #111
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43885785
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 18:48 schreef lady-wrb het volgende:
[Lois breekt in]
Onnodige tekst verwijderd, wat lady wil zeggen is:

Ik bedoelde het niet als een sneer hoor, jammer dat het zo overkomt.
en dat is dan wel een hele vrije vertaling.
pi_43886541
Ik zit hier fijn te lezen.. maar dan ineens..

Waar is dat ge-edit nu in vredesnaam voor nodig!?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  Jubileum moderator zaterdag 25 november 2006 @ 20:13:45 #113
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43886589
Omdat het anders weer gaat draaien om wie wat gezegd heeft en waarom en dat vind ik zonde van de discussie. Ik vind het onzin om maar te gaan schelden, je kunt het ook normaal zeggen.
(verdere opmerkingen gaan trouwens in het modtopic want nu schiet het alsnog zijn doel voorbij)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 25 november 2006 @ 20:44:32 #114
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_43887745
Weet je waar ik altijd zoveel moeite mee had toen ik vanwege een pnd-depressie ophield met borstvoeding? Van die opmerkingen van "je wilt toch het beste voor je kind." Juist omdat ik het beste voor mijn kind wil(de) ben ik gestopt met bv. Tegen beter weten in begon ik er toch weer aan een tweede keer, maar omdat ik toch het beste voor mijn kind wilde (een lieve, fitte, positief in het leven staande moeder) ben ik juist overgestapt naar flesvoeding.

"Het beste voor je kind" is voor ieder kind en iedere moeder anders en hoeft dus niet persé borstvoeding/flesvoeding te zijn.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_43888644
Wat voor de moeder het beste vóelt, ís ook het beste
pi_43889173
Dat denk ik ook. Als je iets doet waar je als moeder niet achter staat, kun je het beter niet doen. Al denk ik dan stiekem dat je wel moet weten waar je aan begint. Zowel bij bv als bij kv. Daarom lijkt het mij goed dat er behalve voor bv, ook informatiebijeenkomsten komen over kv.

Als ik wat vraag aan anderen, is dat uit interesse, je bent nooit te ooit om te leren tenslotte. Al pas ik met het onderwerp voeding wel op, het is zo verschrikkelijk gevoelig. Wanneer iemand die zelf bv geeft interesse heeft in kv hoeft dat echt niet meteen negatief bedoeld te zijn. Ik kan me best voorstellen dat er voor iemand persoonlijk goede redenen bestaan om geen bv te willen geven. Of dat iemand het geprobeerd heeft, maar is gestopt. Dat is je eigen keuze.

en ik wil niet voor de zoveelste keer de vraag krijgen of er wel genoeg voeding in mijn melk zit
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Moderator zaterdag 25 november 2006 @ 21:42:34 #117
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43889730
Lastig, ik snap beide kanten wel, ik heb bij allebei mijn kinderen geprobeerd borstvoeding te geven maar bij allebei zijn ze vrij snel overgegaan op de fles.
Ik wilde wel graag borstvoeding geven en heb ook vreselijk gehuild toen het me bij Samara niet lukte, ik hing de eerste weken de hele dag met mijn baby aan de borst, als ze al in slaap viel werd ze na een half uur al weer wakker omdat ze honger had, ondertussen waren mijn tepels stuk, mijn zoontje was onhandelbaar omdat ik bijna de hele dag aan het voeden was, en als ik niet aan het voeden was zat ik met een rood aangelopen gillend meisje waardoor ik overdag weinig rustig de tijd voor hem had.
Toen we moesten wegen en ze ook nog eens niet gegroeid was knapte ik, ik ben acuut overgegaan op de fles.

Toen ik daar op het forum van de verloskundige over sprak werd ik echt aangevallen, dat ik niet genoeg moeite had gedaan, dat mijn gemak voor de gezondheid van mijn kind ging, dat ik maakte dat mijn kind later de verschrikkelijkste ziektes zou kunnen krijgen en dat ik me dan nog wel eens achter mijn oor zou krabben.
Dat vond ik wel echt heel erg hoor.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_43889845
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:23 schreef YPPY het volgende:
Als ik wat vraag aan anderen, is dat uit interesse, je bent nooit te ooit om te leren tenslotte. Al pas ik met het onderwerp voeding wel op, het is zo verschrikkelijk gevoelig.
Sowieso ligt alles wat met opvoeding (voeding ) te maken heeft nogal gevoelig.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_43889862
dat is ook heel erg, senesta, zo iemand zou ontslagen moeten worden, echt, wat walgelijk
pi_43890070
dat werd toch niet door de verloskundige gezegd
  Moderator zaterdag 25 november 2006 @ 22:02:50 #121
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43890243
Oh nee, werd niet door de verloskundige gezegd gelukkig.
Op de verloskundige site hadden ze een forum waar zwangeren en jonge ouders met elkaar konden praten.
Het was de reactie van een moeder die erg vol was van borstvoeding, prachtig natuurlijk maar die opmerkingen vielen me toen nogal rauw op mijn dak.
pi_43890506
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:02 schreef senesta het volgende:
Oh nee, werd niet door de verloskundige gezegd gelukkig.
Op de verloskundige site hadden ze een forum waar zwangeren en jonge ouders met elkaar konden praten.
Het was de reactie van een moeder die erg vol was van borstvoeding, prachtig natuurlijk maar die opmerkingen vielen me toen nogal rauw op mijn dak.
oh okay, iets minder erg

het lijkt wel een religie voor dat soort mensen, of een raar soort afgunst, alsof jij voor iets kiest, wat zij ook had willen doen, maar niet durft.

men zegt wel dat je je er geen reet van aan moet trekken, maar op een zwak moment (moe) doe je dat soms toch.

iets anders maar wel in dezelfde hoek, ik kreeg op een vrijdagmiddagborrelonderonsje een keer het verwijt dat ik een werkende moeder was, want "ja, sorry, milagro, maar hoe je het of wendt of keert, kids die alleen thuis zitten na schooltijd, ja, daar heb je geen controle over, die groeien op voor galg en rad, daar kan jij nu nog niet over oordelen, want ze zijn nog jong, maar je zult zien over een jaar of wat etc "

dat ik alleenstaand was en kostwinner, was geen excuus, nee, er was zelfsr 1 die vond dat ik ook daar mijn prioriteiten verkeerd had liggen "jij koos voor je eigen geluk, je hebt je kids hun vader ontnomen, een kind heeft een vader en moeder nodig, onder 1 dak, en dan maar een wat minder gelukkig huwelijk, maar je kinderen gaan voor".

ja, en dan krijgt zo iemand nog bijval ook, hè, van de andere heren, en daar zit je dan, met je biertje in je hand, denkende de week gezellig af te sluiten.

en ja, ik trok het me aan, werken, 2 kids, geen partner om je af te lossen en dus chronisch moe

Oh en dat galg en rad, gedoe, dat moet nog steeds komen, ik ben benieuwd
  Moderator zaterdag 25 november 2006 @ 22:21:39 #123
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43890753
Waar ze het lef vandaan halen om je dat gewoon zo ongezouten in je gezicht te duwen he?
pi_43890830
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:21 schreef senesta het volgende:
Waar ze het lef vandaan halen om je dat gewoon zo ongezouten in je gezicht te duwen he?
nou, en als je dan stil valt en toch ook best tegen je tranen vecht, dan nog te horen krijgen "ja, je trekt het je aan , zie ik, maar is dat niet een juist omdat we een punt hebben?"

zaterdag 25 november 2006 @ 22:26:47 #125
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_43890875
Mag ik vragen hoe je toen reageerde?
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 25 november 2006 @ 22:32:13 #126
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43891004
Hier ben ik ik zelf met FV begonnen puur omdat ik het echt niet durfde en het dus voor mij en arwen verstandiger was om fv te geven, achteraf in haar en mijn geval juist ook goed geweest. Omdat ze zon heftige allergie heeft had de Bv falikant mislukt, dit werd bevestigd door kinderarts en een dietiste van het zkh. Dus geluk bij een ongeluk.
Juist daardoor en doordat ik nu weet hoe intimiteit in die zin voelt met je kindje durf ik het wel aan om bij een eventuele tweede Bv te geven.

Zoals duidelijk is hebben zowel KV en BV mama's mensen die over zich heenvallen.
maar voor mij vind ik het : och geef je nog steds BV absoluut niet in vergelijking staan dat er mensen ziijn ( niet hier ) maar in de winkel/zkh ( geen artsen) consultatieburea's zeggen dat je je kind vergiftigd hebt, dat je kindje niets kan verdragen door egoisme van mijzelf? dat ik een slechte moeder zou zijn.

En daarin vind ik sommige mensen echt te ver gaan en denk ik dat er wel een soort "maffia" is.

edit: zoals sommige misschien nog weten heb ik gesprekken gehad om evetueel later met Bv te starten, maar mocht dit niet van de KA
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_43891008
Waar sommige wijven het gore lef vandaan halen! Ieks, nekharen staan soms recht overeind, zeker van dit soort acties.
Het voelt goed hè?
A je to!
  zaterdag 25 november 2006 @ 22:33:29 #128
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43891036
Wat een discussie zeg.
Ik merk dat ik het zat ben om me te moeten verdedigen dat ik BV geef. Ik draai er dus maar wat omheen (meestal) als mensen vragen hoelang ik nog door wil gaan. Ik vraag wel altijd aan mensen die vertellen dat ze gestopt zijn waarom ze dat zijn of vrouwen die zeggen dat ze geen BV willen gaan geven vraag ik dat ook. Maar dat lijkt me vrij normaal in een gesprek. Dat werd mij ook gewoon gevraagd en ik voelde mij daar niet door aangevallen. Ach, ik bepaal zelf wel wat ik doe hoe lang ik dat doe en wanneer ik dat doe.

Oh, en mannen op het werk...laatst ging ik mijn hokje in waar ik kolf, hoorde ik achter mij een van de mannen een koe nadoen. Zielig, als je denkt dat het nodig is om over de rug van iemand anders punten te scoren!
Lekker douchen!
pi_43891187
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:26 schreef phluphy het volgende:
Mag ik vragen hoe je toen reageerde?
ik was echt compleet lam geslagen op dat moment en niet van het bier, ik heb voor me uit zitten staren en had niet eens de kracht om op te stappen en weg te lopen.

ik kon het gewoon niet geloven, en dat van heren met wie je dagelijks werkt, of althans op dezelfde afdeling werkt en waarmee je dacht een wederzijdse sympathie te hebben.

"oh maar ik moest het niet persoonlijk opvatten, hoor, je bent een aardige meid, maar..."

Oh en ook nog

" ik geloof best dat jij je uiterste best doet om een goede moeder te zijn, je bent vast ook een lieve moeder die veel van haar kinderen houdt, maar je bent wel een alleenstaande moeder, dus je schiet altijd te kort"

erg, hè
  Moderator zaterdag 25 november 2006 @ 22:44:08 #130
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43891292
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:40 schreef milagro het volgende:

[..]

ik was echt compleet lam geslagen op dat moment en niet van het bier, ik heb voor me uit zitten staren en had niet eens de kracht om op te stappen en weg te lopen.

ik kon het gewoon niet geloven, en dat van heren met wie je dagelijks werkt, of althans op dezelfde afdeling werkt en waarmee je dacht een wederzijdse sympathie te hebben.

"oh maar ik moest het niet persoonlijk opvatten, hoor, je bent een aardige meid, maar..."

Oh en ook nog

" ik geloof best dat jij je uiterste best doet om een goede moeder te zijn, je bent vast ook een lieve moeder die veel van haar kinderen houdt, maar je bent wel een alleenstaande moeder, dus je schiet altijd te kort"

erg, hè
Tjee, hoe heb je dat daarna gedaan?
Lijkt me toch dat je daarna anders tegen de heren aankijkt, jemig
Wat een vooringenomen eikels zeg
  zaterdag 25 november 2006 @ 22:50:16 #131
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_43891449
Ik ben gewoon sprakeloos Milagro. Voor dat soort mannen moest een gedragsmaffia bestaan.
... ♥ ik mis je ♥
pi_43891483
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:50 schreef phluphy het volgende:
Ik ben gewoon sprakeloos Milagro. Voor dat soort mannen moest een gedragsmaffia bestaan.
Voor die collega van Sjak ook
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_43891531
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:44 schreef senesta het volgende:

[..]

Tjee, hoe heb je dat daarna gedaan?
Lijkt me toch dat je daarna anders tegen de heren aankijkt, jemig
Wat een vooringenomen eikels zeg
ik ben er na het weekend op teruggekomen, na kantoortijd en toen was ik uitgerust en dus wel kwaad

en dat commentaar op mijn alleenstaande moederschap kwam van een ingenieur met een drukke baan, wiens vrouw directeur van een energie bedrijf was en waarbij ze beide dus zelden voor zessen thuis waren om met hun 2 kids te eten

maar goed, uiteindelijk bood hij wel zijn excuses aan, maar zei wel dat hij nog steeds vond wat ie vond.

tja, zak maar in de stront (dacht ik toen )
  zaterdag 25 november 2006 @ 22:55:01 #134
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43891573
laat maar, niet voor dit topic

[ Bericht 87% gewijzigd door sjak op 25-11-2006 23:01:11 ]
Lekker douchen!
pi_43891758
Die collega had echt de volle laag van me gekregen sjak! Jeez!
maarja, dat is dan weer zonde van dat witte goud he
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 november 2006 @ 23:03:13 #136
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43891763
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:42 schreef yvonne het volgende:
Mag ik een tussendoorvraag stellen, waar spelen dit soort "gesprekken"zich in godsnaam af? Schoolplein kan nog niet
Fok voornamelijk
(En het CB schijnt ook een ware veldslag te zijn)
pi_43891842
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:42 schreef senesta het volgende:
dat ik maakte dat mijn kind later de verschrikkelijkste ziektes zou kunnen krijgen en dat ik me dan nog wel eens achter mijn oor zou krabben.
Dat vond ik wel echt heel erg hoor.
Kan ik me voorstellen ja.. Zulke uitspraken zouden mij ook heel erg raken.

En het gekke is, ik heb vroeger geen borstvoeding gehad, maar voldoe verder wel aan alle eisen Ben nooit ziek, geen allergieën, intelligent *uch*.. Tóch wil ik mijn kind die borstvoeding geven omdat ik voel dat het het beste is en er ziekte e.d. door voorkom. Ook al ben ik zelf het bewijs dat het met flesvoeding ook wel goed komt.
pi_43897926
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:40 schreef milagro het volgende:

Oh en ook nog

erg, hè
En zij hebben vast een weekendvaderschap (getrouwd of gescheiden)... Door de weeks werken en borrelen, en dan in het weekend even het vlees snijden dan wel de kids bij mams vandaan halen. Als man kun je je dat kennelijk wel permitteren.
  † In Memoriam † zondag 26 november 2006 @ 09:44:13 #139
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43897988
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:24 schreef milagro het volgende:

[..]

nou, en als je dan stil valt en toch ook best tegen je tranen vecht, dan nog te horen krijgen "ja, je trekt het je aan , zie ik, maar is dat niet een juist omdat we een punt hebben?"

ze hadden me vast moeten houden, ik had gaan slaan

wat een idioten
  zondag 26 november 2006 @ 10:41:49 #140
94046 PM-girl
pi_43898465
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:15 schreef innovative het volgende:

[..]

Moonah is toch overtollige kilo's van anderen aan 't verzamelen geweest?
Ja, ze kreeg ook die van mij!. Ik ben de eerste twee weken heel veel afgevallen, maar blijf nu 3 kilo boven mijn gewicht steken. Maar ik snoep ook te veel, dus in mijn geval is het mijn eigen schuld!

Ik lees hier verder, maar kan wederom alleen maar concluderen:

Ik hoop dat elke moeder de voeding geeft die zij het beste vindt passen en zal deze daarom ook verdedigen.
*
  zondag 26 november 2006 @ 12:52:46 #141
108648 cattie
lieve moeder
pi_43901163
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 23:06 schreef lcicle het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen ja.. Zulke uitspraken zouden mij ook heel erg raken.

En het gekke is, ik heb vroeger geen borstvoeding gehad, maar voldoe verder wel aan alle eisen Ben nooit ziek, geen allergieën, intelligent *uch*.. Tóch wil ik mijn kind die borstvoeding geven omdat ik voel dat het het beste is en er ziekte e.d. door voorkom. Ook al ben ik zelf het bewijs dat het met flesvoeding ook wel goed komt.
Het is natuurlijk ook niet zo dat iedereen die flesvoeding heeft gekregen allergisch is, vaker ziek is enz. enz. De kans is alleen hoger. 1 van de redenen dat ik ontzettend pro-bv ben is omdat ik de ziekte van Crohn heb. Als mijn moeder mij bv had gegeven, had ik het misschien niet gehad. Ik neem het mijn moeder niet kwalijk, zij wist het niet en is absoluut niet gestimuleerd om bv te geven (bij haar zus lukte de bv niet, waarna mijn moeder er tegen op zag en de verloskundige zei: "dan geef ik u wel een injectie zodat de melk niet op gang komt" en daarmee was het dus einde bv.)
Maar het is wel een reden waarom ik Ive zo lang mogelijk bv wil geven en als het ter sprake kom ik altijd een bv-promopraatje zal houden. Ik wil er alles aan doen om de kans dat Ive ook Crohn krijgt zo klein mogelijk te maken.
pi_43901269
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:52 schreef cattie het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook niet zo dat iedereen die flesvoeding heeft gekregen allergisch is, vaker ziek is enz. enz. De kans is alleen hoger. 1 van de redenen dat ik ontzettend pro-bv ben is omdat ik de ziekte van Crohn heb. Als mijn moeder mij bv had gegeven, had ik het misschien niet gehad. Ik neem het mijn moeder niet kwalijk, zij wist het niet en is absoluut niet gestimuleerd om bv te geven (bij haar zus lukte de bv niet, waarna mijn moeder er tegen op zag en de verloskundige zei: "dan geef ik u wel een injectie zodat de melk niet op gang komt" en daarmee was het dus einde bv.)
Maar het is wel een reden waarom ik Ive zo lang mogelijk bv wil geven en als het ter sprake kom ik altijd een bv-promopraatje zal houden. Ik wil er alles aan doen om de kans dat Ive ook Crohn krijgt zo klein mogelijk te maken.
en waarom leg jij die link?
ziekte van Crohn en KV?

zo kun je iedere aandoening wel linken aan KV
  zondag 26 november 2006 @ 13:03:43 #143
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43901520
Hmmm cattie , crohn is een aandoening die erfelijk is maar die heb je of die heb je niet dacht ik,
Zo krijg je KMA of KEA ook niet door KV, alleen kunnen dan de symptomen wel eerder naar voren komen, omdat ze met BV relatief minder koemelk en eiwitten binnen krijgen.
maar zelfs dan is BV niet altijd de oplossing. want kma kan je niet voorkomen.
Ik ben emt je eens dat BV beter is, maar je kan niet zeggen dat BV een wondermiddel is en ze aandoeningen eerder krijgen door KV.
  zondag 26 november 2006 @ 13:03:50 #144
108648 cattie
lieve moeder
pi_43901524
Dit is niet iets wat ik zelf heb bedacht, maar wat wetenschappelijk onderzocht is.

"Koletzko S, Sherman P, Corey M, et al. "Role of infant feeding practices in development of Crohn's disease in childhood." Br Med J. 1989; 298:1617-1618
Rigas A, Rigas B, Blassman M, et al. "Breast-feeding and maternal smoking in the etiology of Crohn's disease and ulcerative colitis in childhood." Ann Epidemiol. 1993;3387-392"
pi_43901622
quote:
Op zondag 26 november 2006 13:03 schreef cattie het volgende:
Dit is niet iets wat ik zelf heb bedacht, maar wat wetenschappelijk onderzocht is.

"Koletzko S, Sherman P, Corey M, et al. "Role of infant feeding practices in development of Crohn's disease in childhood." Br Med J. 1989; 298:1617-1618
Rigas A, Rigas B, Blassman M, et al. "Breast-feeding and maternal smoking in the etiology of Crohn's disease and ulcerative colitis in childhood." Ann Epidemiol. 1993;3387-392"
sorry maar dat zijn theorieën geen feiten.
er zijn genoeg publicaties te vinden die dat weerspreken.

er zijn ook kinderen met Crohn of colitis die gewoon borstvoeding hebben gekregen, hoor en wiens moeder nooit gerookt heeft
  zondag 26 november 2006 @ 13:09:23 #146
108648 cattie
lieve moeder
pi_43901706
Ja, maar ik zeg ook niet dat het zeker is met bv je geen Crohn krijgt, maar dat ik het dan MISSCHIEN niet zou hebben gekregen. En ik wil de kans voor Ive zo klein mogelijk maken.
  zondag 26 november 2006 @ 13:14:05 #147
108648 cattie
lieve moeder
pi_43901850
Veel wetenschappelijke publicaties spreken elkaar tegen, maar ik wil het risico niet nemen, dus is het voor mij een extra reden om wel bv te geven.
  zondag 26 november 2006 @ 13:15:49 #148
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43901903
Om het heel plat te zeggen, achteraf gelul heb je niets aan.. je hebt het helaas wel, en niet tof, en goed dta ej ive om die reden BV wil geven, maar het kan niet voorkomen, een ziekte heb je of je hebt eht niet dat zit allemaal in je genen bepaald alleen kan het zijn dat je drager bent of dat het zich wel uit en dat is niet te voorkomen met BV. hooguit misschien dat mocht ive het hebben dat hij er minder of op latere leeftijd pas last van heeft.

En de opmerking dat je het kan/kon voorkomen de KMA/Crohn of wat dan ook stoot mij persoonlijk voor het hoofd. BV is beter voor een baby/kindje mee eens maar is geen heilig wonder middel.
  zondag 26 november 2006 @ 13:19:14 #149
108648 cattie
lieve moeder
pi_43901994
Ja sorry hoor, maar ik heb me heel erg ingelezen in Crohn en weet dat Crohn getriggerd moet worden. Waardoor is nog niet bekend, maar koemelk is een grote verdachte op dat punt. Er zijn 2 onderzoeken die erop wijzen dat bv de kans op Crohn verkleint, waarop baseer jij dat dat dan niet zo is?

En over KMA weet ik te weinig, daar kan ik niets over zeggen, alleen dat het volgens mij iets heel anders dan Crohn is.
pi_43902020
Tjonge, ook nog even mijn 2 cents...
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 15:26 schreef Jelief het volgende:
bv is net zo'n gedoe als fv, alleen op andere momenten.
Ik ben zeer pro-bv en steek dat ook niet onder stoelen of banken. Dat ik daarin soms te ver ga heb ik een aantal maanden geleden gemerkt in een discussie met lind(met nummertjes). Naar aanleiding daarvan ben ik iets milder geworden.
Ik vind het fijn Jelief dat je milder bent geworden door de discussie met mij. Ik kan me niet meer goed herinneren hoe fel je was..
quote:
Neemt niet weg dat ik nog steeds vindt dat bv het beste en dat kv een vervanging hiervan is. Ik snap nog steeds niet dat er vrouwen zijn die bij voorbaat geen bv willen geven. Ik denk wel dat het feit dat die vrouwen niet willen een gevolg is van de kvmaffia. (hiermee doel ik op de producenten die maar zo veel mogelijk willen verkopen). Het is niet logisch meer om bv te geven terwijl het het meest natuurlijke en logische is dat je kunt doen. Bv heeft inmiddels een soort geitenwollensokken imago en dat is jammer. (laat staan als je langer voedt dan 6 maanden, of nee erger nog langer dan een jaar).
Ben ik niet met je eens. In alle gesprekken die ik er over gehad heb, was de bv de meest logische keuze voor veel mensen, en snapte men niet waarom ik dat niet wilde. *** Ik geloof zelf niet dat ik geen bv wilde geven vanwege de kv-mafia (die niet eens reclame mág maken tot 6 maanden...). Ik las al heel lang mee met de bv topics hier, en heb hoe dan ook alles gelezen wat los en vast zat tijdens mijn zwangerschap. Een fysieke afkeer, enige gene, het niet of minder kunnen delen met je partner, niet willen kolven, en vooral de kloterige hormonen waardoor ik me maar een half mens voelde, hebben me ertoe doen besluiten.

***Blijkbaar is het een heel ander verhaal als je na een paar maanden nog steeds bv geeft, of als het niet gelijk helemaal vanzelf gaat. Ik krijg de indruk dat de drill is: altijd bv proberen, en als het niet lukt, joh wat geeft het, geef lekker een flesje.
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:06 schreef phluphy het volgende:
Tenzij je het totaal niet eens bent met de argumenten voor haar keuze?

Stel (even een heel dom voorbeeld) :
mijn buurvrouw wil een motor kopen, want, zo zegt ze, motoren zijn veel veiliger dan auto's.

Ikzelf heb de overtuiging dat auto's veel veiliger zijn, dus o jee, wat nu? Buurvrouw maakt een keuze op basis van foute argumenten! Dan voel ik me toch wel geroepen er op zijn minst even met haar over te discussiëren!
Snap je waarom ik de vraag stel? Ik kan niet zomaar een een keuze respecteren als deze m.i. fout tot stand is gekomen.
Valide argumenten? Misschien voor velen niet. Helaas zijn keuzes niet zo zwart-wit. Als je een lijstje maakt met pro's en con's voor bv, dan zou er m.i. altijd op moeten komen staan: bv is gezonder, altijd klaar, je hoeft niet veel spullen mee te slepen. Fv: je ziet precies wat er in gaat, partner kan het altijd overnemen. En tegen: met bv loop je risico dat je kloven, ontstekingen e.d. krijgt, met fv ben je aan een max gebonden, en kinderen kunnen overgevoelig reageren etc. (ik pretendeer niet volledig te zijn..) Daarover zou iedereen goed voorgelicht moeten zijn.
Maar daarnaast komen er nog een paar subjectieve argumenten op de lijst te staan, die alleen maar voor jezelf gelden in dit geval. En die argumenten zijn door een ander niet op waarde te schatten.
quote:
Ok, nu wil ik niemand tegen schenen schoppen ok?
Maar liefkozende tuttelwoordjes is nu eenmaal niet "ik" en ik zal zoveel mogelijk rekening houden met allerlei nog razende hormonen en onzekerheden.
Maar!
Waarom, waarom! kunnen uiterst zelfstandig functionerende vrouwen, veelal met een studie, carriere, weet ik veeeeel wat, als ze in het bezit van een baby zijn niet meer voor zichzelf opkomen?
Kraamvisite, consultatiebureau's, familie, vage kennisseen, opbokken, dit is mijn en mijn mans leven, niet mee bemoeien, klaar!
Beginnende moeders aanwezig?
Begin eens met dat afschaffen van de "kraamvisite" ze maken je stapelgek zeg.
Luister naar jezelf, je kind en je partner, en fuck de rest.
Dat deden jullie OOK toen er nog geen baby was, herneem je eigen leven!

En dat is waar ik het meest van geschrokken ben toen ik zwanger werd:
1 dat er zoveel mensen waren die opeens recht in mijn gezicht mijn keuzes in twijfel trokken en zich overal tegen aan bemoeiden
2 dat ik daar opeens, hoe sterk ik ook in mijn schoenen dacht te staan, zo gevoelig voor was.

Laten we er ajb vanuit gaan dat iedereen het beste wil voor zijn/haar kind, en dat dat gelukkig niet altijd hetzelfde is. Wat zouden we dan een akelige eenheidsworst krijgen. Dat ik het anders doe dan jij (wie dat dan ook mag zijn) wil niet zeggen dat jij het dus in mijn ogen fout doet.

sorry voor de lange tekst
Eva
  zondag 26 november 2006 @ 13:26:20 #151
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43902186
Het is heel anders met crohn ja, maar het zijn 2 voorbeelden die ik zo kon noemen waarin het probleem zich al op erg vroege leeftijd aankan doen en ik zelf pds heb enook onderzoeken eghad heb voor crohn e.d. dus ook weet wat het inhoudt.
daarmee zeg ik ook dat bv beter is, maar niet dat KV het evroorzaakt omdat je zoiets hebt of niet.
alleen koemelk in beiden gevallen de ziekte zich eerder uit.
En met KV is de hoeveelheid koemelk aanzienlijk groter als met BV. dus wordt het veel minder snel getriggert en zal het zich dus ook niet uiten.
In zoverre ik weet kan je als babytje/dreumesje/peuter nog over ziektes heengroeien waar je op latere leeftijd practisch niet meer overheen groeit. hieroner vallen bepaalde vormen van diabetes/damraandoeningen als KMA/KEA/ voedingsintolelranties/crohn/PDS en asma/bronchitis e.d. dus in die zin kan dus met BV en zo min mogelijk moelelk binnen laten krijgen het kind klachtenvrij zijn, maar alsnog de ziekte hebben gehad en er overheengegroeid zijn zonder dat het kind getriggerd is.

beetje vaag hopenlijk is het duidelijk
  zondag 26 november 2006 @ 13:29:17 #152
108648 cattie
lieve moeder
pi_43902265
In zoverre ik weet kan bv de kans op het krijgen van Crohn wel verkleinen. En eigenlijk maakt deze hele feitendiscussie mij niets uit. Geloof wat je wilt geloven, als jij het niet gelooft prima, maar ik wel en voor mij is het een extra reden om wel bv te geven.
pi_43902401
quote:
Op zondag 26 november 2006 13:19 schreef cattie het volgende:
Ja sorry hoor, maar ik heb me heel erg ingelezen in Crohn en weet dat Crohn getriggerd moet worden. Waardoor is nog niet bekend, maar koemelk is een grote verdachte op dat punt. Er zijn 2 onderzoeken die erop wijzen dat bv de kans op Crohn verkleint, waarop baseer jij dat dat dan niet zo is?

En over KMA weet ik te weinig, daar kan ik niets over zeggen, alleen dat het volgens mij iets heel anders dan Crohn is.
omdat ik Crohn heb, geen melk drink, maar wel bv gehad hebt destijds van een niet rokende moeder misschien, en ooh wat informatie van leken zoals de internisten die ik sinds mijn 16 tot nu (44) spreek

maar goed, offtopic verder.
  zondag 26 november 2006 @ 13:35:53 #154
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43902472
quote:
Op zondag 26 november 2006 13:29 schreef cattie het volgende:
In zoverre ik weet kan bv de kans op Crohn wel verkleinen. En eigenlijk maakt deze hele feitendiscussie mij niets uit. Geloof wat je wilt geloven, als jij het niet gelooft prima, maar ik wel en voor mij is het een extra reden om wel bv te geven.
als je je leest zeg ik precies hetzelfde als jij dat bv het wel kan verkleinen , maar je kan gewoon niet zeggen dat het voorkomend is.
En ja ik wordt daar wel bozig/verdrietig over omdat sommige dingen niet te voorkomen zijn ook niet met BV. en je zo indirect zegt dat kinderen die KV gekregen hebben en wel een aandoeningen hebben zoals allergie/crohn enzovoorts beter af waren geweets met BV want dan kan het voorkomen worden. (het verkleint de kans enorm drastisch.) En dat is dus niet zo. want in sommige gevallen is BV niet beter. en je voor mijn gevoel indirect zegt dat arwen zo ziek is doordat ze geen BV gehad heetf en ik dat had kunnen voorkomen.
  zondag 26 november 2006 @ 13:36:29 #155
94046 PM-girl
pi_43902488
Linda, idd mensen die zich zomaar ineens bemoeien met dingen Toen mijn collega's op visite waren, heb ik mijn hele bv-verhaal uit de doeken gedaan, dat het niet lukte enzo. Die week kolfde ik ook nog fulltime. Alle collega's heel begripvol, zegt er ineens een: het is toch het beste als ze aan de borst drinken! Ja hallo dat weet ik ook wel, heb toch net uitgelegd hoe het zit? En hij krijgt toch bv?
(is ook de collega die na mijn hoog risico nekplooimeting zei: o, als het nu misgaat neem je toch nog een kind? Deze collega komt overigens niet uit mijn vakgebied, dat is doorgaans te merken aan haar tact!)

*mantra* iedere vrouw moet de voeding geven die ze het best vindt en staat daar achter *mantra*
*
  zondag 26 november 2006 @ 13:39:37 #156
108648 cattie
lieve moeder
pi_43902579
Ik heb het helemaal niet over jou en Arwen. Ik vind het heel rot dat Arwen zo ziek is en ik weet echt niet of ze met bv niet zo ziek zou zijn geweest. Ik zeg alleen dat ik naar aanleiding van wat ik gelezen heb, ik in de veronderstelling ben dat bv de kans op Crohn verkleint.

En nou ben ik hier helemaal klaar mee, ik ga weer wat anders doen. Ik wil niemand aanvallen en heb alleen aangegeven wat voor mij een extra reden is om bv te geven.
pi_43902706
quote:
Op zondag 26 november 2006 13:36 schreef PM-girl het volgende:
Linda, idd mensen die zich zomaar ineens bemoeien met dingen Toen mijn collega's op visite waren, heb ik mijn hele bv-verhaal uit de doeken gedaan, dat het niet lukte enzo. Die week kolfde ik ook nog fulltime. Alle collega's heel begripvol, zegt er ineens een: het is toch het beste als ze aan de borst drinken! Ja hallo dat weet ik ook wel, heb toch net uitgelegd hoe het zit? En hij krijgt toch bv?
(is ook de collega die na mijn hoog risico nekplooimeting zei: o, als het nu misgaat neem je toch nog een kind? Deze collega komt overigens niet uit mijn vakgebied, dat is doorgaans te merken aan haar tact!)

*mantra* iedere vrouw moet de voeding geven die ze het best vindt en staat daar achter *mantra*
Wat die collega eigenlijk wilde zeggen is dat jij thuis had moeten zitten, ipv een carriere najagen

Weet je, al dat soort meningen , er is op zich niets mis mee, in de zin dat ze mogen vinden wat ze vinden, maar ze komen ermee als het helemaal niet de discussie is, sterker nog, er is geen enkele discussie, je doet gewoon je ding en opeens komt er allerlei commentaar met meteen een veroordeling eraan vast.

Dat is mijn probleem, een beetje het idee als iemand op een feestje of tijden de koffiebreak op werk, dolblij vertelt dat ze 3 kiloos kwijt is, en jij komt dan met een tirade over hoe fout en onzinnig diëten zijn.
Dat is dan gewoon niet het moment vind ik , wees gewoon mee blij met die persoon en steek je stokpaardje op een passend moment af, zoals in dit topic.
  zondag 26 november 2006 @ 13:48:05 #158
94046 PM-girl
pi_43902902
quote:
Op zondag 26 november 2006 13:42 schreef milagro het volgende:

[..]

Wat die collega eigenlijk wilde zeggen is dat jij thuis had moeten zitten, ipv een carriere najagen

Weet je, al dat soort meningen , er is op zich niets mis mee, in de zin dat ze mogen vinden wat ze vinden, maar ze komen ermee als het helemaal niet de discussie is, sterker nog, er is geen enkele discussie, je doet gewoon je ding en opeens komt er allerlei commentaar met meteen een veroordeling eraan vast.

Dat is mijn probleem, een beetje het idee als iemand op een feestje of tijden de koffiebreak op werk, dolblij vertelt dat ze 3 kiloos kwijt is, en jij komt dan met een tirade over hoe fout en onzinnig diëten zijn.
Dat is dan gewoon niet het moment vind ik , wees gewoon mee blij met die persoon en steek je stokpaardje op een passend moment af, zoals in dit topic.
Ja daar heb je wel een punt denk ik.

Deze collega is gewoon een geval apart. Die zegt ook over haar eigen gehandicapte kind dat ze hem liever niet had gehad. En tegen mij zei ze dus letterlijk, o maar als deze mislukt is, geeft toch niks, neem je toch een andere? Ik ken ze inmidddels dus ik had zoiets al verwacht, maar toch....
*
  zondag 26 november 2006 @ 13:48:13 #159
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43902908
nee je hebt niets genoemd, maar jij voelt je aangevallen omdat anderen niet met jou mening meegaan, en je naar mijn idee ook niet openstaat om te lezen wat er gezegd wordt. want dan had je ook gelezen dat ik het wel goed vind wat je doet en waarom, alleen je in je eerste post wel , misschien door verkeerder interpretatie van mij , of verkeerde bewoording van jou kant. je dus wel indirect zoals zovelen zegt dat een ziekte te voorkomen is met BV. en dat is dus niet zo simpel als gezegd wordt. en ik zit zelf met een kindje wat wel "ziek" is en wat dus volgens kinderarts ( die erg pro BV is) dietiste e.d. bevestigd werd dat het niet te voorkomen was bij haar met BV. omdat een dieet als wat arwen nodig heeft/had niet acceptabel was/is voor een volwassen persoon.
en het mij dus wel kwetst als er door wie dan ook gezegd wordt dat het had voorkomen had kunnen worden door BV.
pi_43903276
quote:
Op zondag 26 november 2006 13:48 schreef _evenstar_ het volgende:
nee je hebt niets genoemd, maar jij voelt je aangevallen omdat anderen niet met jou mening meegaan, en je naar mijn idee ook niet openstaat om te lezen wat er gezegd wordt. want dan had je ook gelezen dat ik het wel goed vind wat je doet en waarom, alleen je in je eerste post wel , misschien door verkeerder interpretatie van mij , of verkeerde bewoording van jou kant. je dus wel indirect zoals zovelen zegt dat een ziekte te voorkomen is met BV. en dat is dus niet zo simpel als gezegd wordt. en ik zit zelf met een kindje wat wel "ziek" is en wat dus volgens kinderarts ( die erg pro BV is) dietiste e.d. bevestigd werd dat het niet te voorkomen was bij haar met BV. omdat een dieet als wat arwen nodig heeft/had niet acceptabel was/is voor een volwassen persoon.
en het mij dus wel kwetst als er door wie dan ook gezegd wordt dat het had voorkomen had kunnen worden door BV.
Ik heb ook Bechterew, en Bechterew is gelinkt aan Crohn, Bechterew echter is in het bloed aantoonbaar, de aanleg ervan is erfelijk, je draagt het dus bij je, en kán het ontwikkelen, of niet en dan slechts evt. doorgeven aan je kind.

het heeft niets met BV te maken dus, het is een aanleg die er voor de geboorte al zit.
je zou ms kunnen stellen dat je door BV die aanleg niet laat ontwikkelen tot de daadwerkelijke aandoening, maar daar zijn helemaal geen bewijzen voor, immers mensen die wel BV hebben gehad, kregen de aandoening alsnog in sommige gevallen.

je hoeft je dus absoluut niet schuldig te voelen, of tekort schietend.
als het zeker was dat die twee zaken met elkaar te maken hadden, dan was er allang een remedie gevonden en hadden mensen zoals ik nu niet nog steeds zoveel last ondervonden.
men weet het gewoon nog niet, wat het veroorzaakt, en men weet al helemaal niet wat het tegenhoudt, althans in de zin dat voor de 1 dit werkt en voor de ander dat.
medicijnen die bij mij aanslaan, doen bij een ander niets.

als Cattie echter denkt dat BV wel een en ander kan voorkomen, dan is dat voor haar een geruststellend gevoel en dat is prima, maar het staat helemaal los van jou en ook helemaal los van feiten, het zijn theorieën die net zo makkelijk weer tegengesproken worden door andere theorieën.

dus je hoeft je niet verdrietig te voelen
  zondag 26 november 2006 @ 14:05:49 #161
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43903519
quote:
Op zondag 26 november 2006 13:58 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik heb ook Bechterew, en Bechterew is gelinkt aan Crohn, Bechterew echter is in het bloed aantoonbaar, de aanleg ervan is erfelijk, je draagt het dus bij je, en kán het ontwikkelen, of niet en dan slechts evt. doorgeven aan je kind.

het heeft niets met BV te maken dus, het is een aanleg die er voor de geboorte al zit.
je zou ms kunnen stellen dat je door BV die aanleg niet laat ontwikkelen tot de daadwerkelijke aandoening, maar daar zijn helemaal geen bewijzen voor, immers mensen die wel BV hebben gehad, kregen de aandoening alsnog in sommige gevallen.

je hoeft je dus absoluut niet schuldig te voelen, of tekort schietend.
als het zeker was dat die twee zaken met elkaar te maken hadden, dan was er allang een remedie gevonden en hadden mensen zoals ik nu niet nog steeds zoveel last ondervonden.
men weet het gewoon nog niet, wat het veroorzaakt, en men weet al helemaal niet wat het tegenhoudt, althans in de zin dat voor de 1 dit werkt en voor de ander dat.
medicijnen die bij mij aanslaan, doen bij een ander niets.

als Cattie echter denkt dat BV wel een en ander kan voorkomen, dan is dat voor haar een geruststellend gevoel en dat is prima, maar het staat helemaal los van jou en ook helemaal los van feiten, het zijn theorieën die net zo makkelijk weer tegengesproken worden door andere theorieën.

dus je hoeft je niet verdrietig te voelen

ik denk dat je beter bewoordt wat ik dus ook poogde uit te leggen.
Ik vind voorkomen gewoon zo'n naar veroordelend woord in een "onderwerp" als dit
pi_43903886
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:05 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ik denk dat je beter bewoordt wat ik dus ook poogde uit te leggen.
Ik vind voorkomen gewoon zo'n naar veroordelend woord in een "onderwerp" als dit
het komt ms doordat gezegd werd " Ik wil er alles aan doen om de kans dat Ive ook Crohn krijgt zo klein mogelijk te maken." waardoor het lijkt ms alsof een ander dus er niet alles aan wil doen.

ik neem aan dat het zo niet bedoeld is, maar het is begrijpelijk dat je het zo ms leest, omdat je al verdrietig bent dat je kindje last heeft.

iedere ouder voelt zich schuldig als haar of zijn kind pijn heeft, of verdrietig is, of ziek of iets naars overkomt , je zoekt altijd de schuld ook bij jezelf in eerste instantie, "had ik niet dit, had ik niet beter dat".

dat maakt mij dan weer verdrietig, zien dat ouders denken dat zij tekort geschoten zijn, terwijl het niet meer dan vreselijke, wrede pech is.
  zondag 26 november 2006 @ 14:19:13 #163
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43904071
ik denk dat je daarin gelijk hebt.
pi_43905398
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:52 schreef cattie het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook niet zo dat iedereen die flesvoeding heeft gekregen allergisch is, vaker ziek is enz. enz. De kans is alleen hoger.
Ik lees mijn bericht nog eens.. en heb het niet goed beschreven wat ik nu eigenlijk bedoelde
Je hebt helemaal gelijk met wat ik even quote!

Ik bedoelde dat ik, door het feit dat ik geen borstvoeding heb gehad en 'nergens last van heb' misschien zélf zou denken dat die borstvoeding dan wel niet zo belangrijk is als vaak beweerd wordt. Maar ik heb juist wél het gevoel dat borstvoeding belangrijk is voor mijn kind.
  † In Memoriam † dinsdag 28 november 2006 @ 12:58:08 #165
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43958292
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 16:49 schreef lcicle het volgende:

[..]

Fanatiek in je kind voor je gevoel alleen maar het beste te geven? Dat wil jij toch ook neem ik aan?
ik heb het idee dat "fanatiek" verkeerd uitgelegd wordt.
ik bedoel met fanatiek niet iets negatiefs namelijk.
lees het eens als : heel enthousiast.

en om antwoord te geven op icicle: als volgens jou alleen bv het beste is, heb ik mijn kind kennelijk in jouw ogen ernstig tekort gedaan.
pi_43958467
Heel enthousiast klinkt al veel positiever. Dat moet ook wel denk ik, dat je enthousiast bent over bv, anders houd je het niet lang vol

Wat voor de ene moeder het beste is kan voor de andere moeder niet het beste zijn. Ik denk dat bv voor Anna het beste is, maar ik denk dat het voor een andere moeder beter kan zijn (en dan ook voor de baby) om geen bv te geven.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_43958668
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:58 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik heb het idee dat "fanatiek" verkeerd uitgelegd wordt.
ik bedoel met fanatiek niet iets negatiefs namelijk.
lees het eens als : heel enthousiast.

en om antwoord te geven op icicle: als volgens jou alleen bv het beste is, heb ik mijn kind kennelijk in jouw ogen ernstig tekort gedaan.
zo kan het overkomen, ja en soms wordt het idd ook zo bedoeld.

maar ieder normaal mens geeft zijn kind het beste wat je te bieden hebt, en soms is dat dus kv.
als iemand dan zegt "ja maar bv was beter geweest", dan is mijn reactie "in mijn geval dus niet".

en als ze dan nog doordramt dan is het een duidelijk lid van de BV Mafia
pi_43958679
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:58 schreef lady-wrb het volgende:
Nee, borstvoeding is voor míjn kind het beste.

Zoals ik in mijn eerste bericht ook al schreef:
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:04 schreef lcicle het volgende:
terwijl mijn gevoel zegt dat dit het allerbeste is voor mijn kind.
  Admin dinsdag 28 november 2006 @ 13:29:07 #169
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_43959251
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:14 schreef milagro het volgende:

[..]

iedere ouder voelt zich schuldig als haar of zijn kind pijn heeft, of verdrietig is, of ziek of iets naars overkomt , je zoekt altijd de schuld ook bij jezelf in eerste instantie, "had ik niet dit, had ik niet beter dat".

dat maakt mij dan weer verdrietig, zien dat ouders denken dat zij tekort geschoten zijn, terwijl het niet meer dan vreselijke, wrede pech is.
Toch even een aanvulling, mensen zijn OOK nog eens in staat als jij als moeder iets raars, doms of fout doet men meteen klaar staat om te zeggen: "zie je wel, daarom is dat kind van haar zo"
Yuck!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_43959388
Sinds ik moeder ben lijk ik ook wel publiek bezit ofzo.. Iedereen heeft altijd en overal een mening of 'goedbedoeld' advies voor je.
  Admin dinsdag 28 november 2006 @ 13:38:50 #171
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_43959519
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:34 schreef lcicle het volgende:
Sinds ik moeder ben lijk ik ook wel publiek bezit ofzo.. Iedereen heeft altijd en overal een mening of 'goedbedoeld' advies voor je.
Zeg me na: "Opbokken met je advies"
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_43959532
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:29 schreef yvonne het volgende:

[..]

Toch even een aanvulling, mensen zijn OOK nog eens in staat als jij als moeder iets raars, doms of fout doet men meteen klaar staat om te zeggen: "zie je wel, daarom is dat kind van haar zo"
Yuck!
Jep of je krijgt te horen "en dat noemt zich moeder" , alsof je 24/7 bij alles wat je doet , ieder woord dat je zegt, door je "moederschapsfilter" haalt of zou moeten halen, alsof je alleen nog maar 'de moeder van' bent.
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:39:20 #173
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43959534
  Admin dinsdag 28 november 2006 @ 13:47:39 #174
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_43959661
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:39 schreef milagro het volgende:

[..]

Jep of je krijgt te horen "en dat noemt zich moeder" , alsof je 24/7 bij alles wat je doet , ieder woord dat je zegt, door je "moederschapsfilter" haalt of zou moeten halen, alsof je alleen nog maar 'de moeder van' bent.
Ik ben allang blij dat ze niet meer aan heksverbrandingen, schandpaal en pek en veren doen...

pi_43959793
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:38 schreef yvonne het volgende:

[..]

Zeg me na: "Opbokken met je advies"
of "nu je toch bezig bent, ik denk erover om 'het leven' in te gaan, wat vind je dáár van?"

pi_43959864
De ergste adviezen komen trouwens meestal van m'n schoonmoeder.
  † In Memoriam † dinsdag 28 november 2006 @ 14:11:51 #177
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43960352
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:34 schreef lcicle het volgende:
o maar daar heb je absoluut gelijk in.
zodra je maar enig teken van zwangerschap vertoont begint het betuttelen.
en weet je wat?
het stopt nooit meer

en inderaad wat Yvonne zegt: wat is er mis met: oprotten met je gezeik
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:23:38 #178
103793 kozakken
Living the life
pi_43960734
Ik vind absoluut dat er een voedings-maffia bestaat. En die bestaat voornamelijk uit een persoon : ikzelf, zei de gek.
Ik ben degene die me opmerkingen aantrekt en ze hoort zoals ik ze interpreteer.

Kort nog even mijn (bv/kv)geschiedenis. Om het volgende iets te verduidelijken en leesbaar te maken . Ik heb een borstverkleining ondergaan en bij beide jongens geprobeerd toch bv te geven wat ook bij beiden niet gelukt is. Bij Jonne na 6 dagen en bij Romme na 7 dagen. Jonne zonder bijvoeden (maar wel kolfen, vingerfeeden en wegen voor en na en weet ik nog meer) en heeel snel afvallen en Romme meteen met bijvoeden, (minder snel) afvallen en te weinig plassen. Dus gestopt, met pijn in het hart.

Maarrrr... ik heb dus een excuus. Want mijn klieren zijn beschadigd. Toch trek ik me veel opmerkingen aan. Juist omdat een persoonlijke keuze zo verschrikkelijk persoonlijk is. Maar in mijn geval geen keuze.
Maar het knaagt toch.. Want bij een andere borstverkleinigs-kennis gaat het wel. (okay, met bijvoeden, maar toch..) Dus: had ik niet meer moeten doen..? Had ik niet...
Dat is dus de voedings-maffia in mijn eigen hoofd.

Daarnaast merk ik dat ik als iemand me redelijk neutraal vraag of ik bv of fv geef, ik toch meteen in de verdediging schiet. En daar baal ik dan weer van in mezelf. (Maffia in de vorm van kozakken zelf.. again...)

BV-zendelingen vind ik wel lastig. Kijk, in mijn geval is er weinig te zendelingen . Maar opmerkingen als. Flesvoeding is goed hoor, MAAR je wilt toch het beste voor je kind... Die vind ik redelijk lastig te verkroppen. Want ik hoor het als: zie je wel, je doet niet je best genoeg voor je kind. (opnieuw de maffia in mijn eigen hoofd)
En wat dacht je van het feit dat er maar zo'n klein percentage moeders echt geen bv kan geven (retorische vraag: wie heeft dat onderzocht trouwens?) Dus de

Wat ik wel vind is dat er door sommige moeders minder lang op mag worden doorgegaan in discussies. (Waar dan ook) Want iemand die overtuigd kiest voor flesvoeding heeft echt al 100.000 x gehoord dat bv toch echt veel beter is. Dus verwacht niet dat je de eerste bent die een opmerking maakt. En dat is vaak wat er gebeurd. De zoveelste in de rij terwijl een moeder daar vaak al genoeg over gesproken heeft.
Want hoe moet ik het nu opvatten dat iemand zegt: "Het is je eigen keuze, maar bv is toch echt het beste voor je kind.." Ja maar is echt in mijn ogen een "Nee, want!"
Ik denk dat aangeven dat je zelf anders zou kiezen en dat je open staat voor een discussie of vragen van de desbetreffende moeder en vervolgens van onderwerp veranderen best wel eens voor interessante momenten kunnen zorgen.

Enne.. er is niets mis met "oprotten met dat gezeik'. Maar als moeder ben je zowiezo extra kwetsbaar voor opmerkingen vind ik. Daarnaast ben ik best assertief, maar zo assertief nou toch ook niet hoor.
pi_43960905
Ik zal tegen niemand zeggen dat bv beter is, dat weten ze zelf ook wel, hoef je er niet in te stampen. Ik ben wel benieuwd waarom iemand heeft gekozen voor kv en of dat een keuze is geweest en hoe dat bevalt. Hier lees ik wel wat mee over kv, maar het gaat toch heel anders. Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar.

Vinden de kv moeders het vervelend als zoiets gevraagd wordt?

En ik ben niet assertief genoeg om 'oprotten met dat gezeik' tegen m'n (schoon)moeder te zeggen. Sorry daarvoor.
*OUD heilige*
  † In Memoriam † dinsdag 28 november 2006 @ 14:33:45 #180
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43961001
ja maar je doet het gewoon nooit goed.
geef je bv is het na 6 maanden : istie nou nog aan de tiet? (die heb ik echt gehoord hoor, niet tegen mezelf overigens)
geef je fv dan hoor je dat bv zoveel beter, gezonder, natuurlijker en noem maar op.
kortom, het is nooit goed in andermans ogen, gewoon omdat een mens kennelijk altijd wel wat op te merken heeft. en wat is een dankbaarder object om je mening aan te ventileren dan een moeder met een pasgeboren kindje?

en het is niet alleen bv of fv hoor. wat dacht je van : moetie geen jasje aan/ of juist uit , mutsje op/ of juist af. zou je niet dit of: in mijn tijd deden we dat.... gek word je ervan.
pi_43961021
nou, wat mij vooral irriteert is dat er al commentaar komt voordat ze het wáárom weten.

en als ze dan het wáárom weten is het ofwel nog niet goed, ofwel krijg je te horen 'ja, je kan er niets aan doen dan" met een ondertoon van "jammer want je kind wordt wel tekortgedaan daardoor".

en dat is dus niet zo.
je kind wordt niet tekort gedaan, het krijgt een andere voeding waar het net zo goed op groeit, leeft, slaapt, opgroeit, presteert, happy is, zijn luier mee volpoept, mee brabbelt, mee knuffelt, mee leert lopen etc etc etc.
  † In Memoriam † dinsdag 28 november 2006 @ 14:36:34 #182
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43961087
inderdaad milagro. ze hebben pas recht van spreken als je je kind GEEN voeding geeft.
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:43:21 #183
24188 Belana
kloon van belana
pi_43961301
ik heb helemaal niet die ervaring van betutteling en commentaar gelukkig, maar msschien trek ik me er ook gewoon niks van aan hoor.

en yppy, ik vind het dus niet vervelend dat je vraagt naar de redenen en motivatie voor kv. het ligt er ook grotendeels aan hoe het gebracht wordt denk ik. dat doe je helemaal niet op een rare manier, maar gewoon geinteresseerd.
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 november 2006 @ 14:45:03 #184
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43961358
Iedereen weet wel dat BV heel goed is voor een kind. Maar als de BV niet lukt (zoals bij mij) mag je toch hartstikke blij zijn dat er KV is waarop je kindje het ook prima doet?

En de reden waarom je voor BV of KV kiest (als je kúnt kiezen - ik kon niet anders) is voor iedereen anders en persoonlijk. Ik vond die fles soms ook wel verdraaid makkelijk hoor, terwijl ik ook in situaties heb gezeten waarin ik dacht: nu was die tiet toch wel erg handig geweest
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:51:30 #185
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43961540
Yppy vraag maar raak , maar vaak wordt de ondertoon gelegd op ja maar, ze zeggen dat de keus wordt geaccepteerd maar toch niet, want als.. maar toch etc. geeft een nare ondertoon er aan.
pi_43961569
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:30 schreef YPPY het volgende:
Ik zal tegen niemand zeggen dat bv beter is, dat weten ze zelf ook wel, hoef je er niet in te stampen. Ik ben wel benieuwd waarom iemand heeft gekozen voor kv en of dat een keuze is geweest en hoe dat bevalt. Hier lees ik wel wat mee over kv, maar het gaat toch heel anders. Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar.

Vinden de kv moeders het vervelend als zoiets gevraagd wordt?

En ik ben niet assertief genoeg om 'oprotten met dat gezeik' tegen m'n (schoon)moeder te zeggen. Sorry daarvoor.
nou,ik weet dat dus niet, want het is niet per sé beter namelijk.

ik zal zeker niet geïrriteerd raken door de vraag, alleen ik heb zelf totaal niet de behoefte om te vragen waarom iemand bv geeft, het boeit me gewoon niet en daarom zou ik ms het idee kunnen krijgen dat als iemand mij het vraagt , waarom ik kv gaf, dat er een onderhuids waardeoordeel in zit , toch.

je wilt het niet voor niets weten, denk ik dan, want als het pure nieuwsgierigheid is, dan zou er enkel een "okay, thanks" moeten volgen en dat is in de praktijk dus zelden zo er komt toch meestal een "ja, maar als je nu eens dit of dat probeert, had geprobeerd"of "vind je dan niet dat.." achteraan.

door kv doe je je kind niet tekort, bv is niet beter in die zin dat kv slechter is en je dus je kind tekort doet, je kind tekort komt.
en zelf heb ik ook niets gemist, de ervaring van het bv geven, want dat schijn je ook te moeten doen, het zélf als een gemis ervaren.

nou, ik niet dus
  † In Memoriam † dinsdag 28 november 2006 @ 14:59:10 #187
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43961756
ik ben bij de oudste op aanraden van het consultatiebureau gestopt met bv. het ging gewoon niet. voeding zat, maar het kind keilde binnen 5 minuten na het tanken de volledige voeding eruit, wat resulteerd in minimaal 6 x per dag (maar meestal meer) bedje verschonen, kleertjes verschonen, jezelf verschonen (als ie al spuugde voordat ik de kans had gehad om m terug te leggen en een altijd van de honger schreeuwend kind.
ik heb het een maand volgehouden tot ik voor controle naar het cb ging. en als ze niks hadden gezegd had ik ook zo door blijven modderen. maar die zagen mij, wit van oververmoeidheid met wallen tot op mijn knieën en vonden het onverantwoord om zo door te gaan en ik kreeg zo'n proefblikje kv mee.
wat was dat een openbaring
hij heeft niet meer gespuugd, sliep zelfs snachts door en het werd zelfs gezellig in huize wrb.
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:03:08 #188
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43961888
Ik vind echt elke reden prima genoeg om te stoppen met borstvoeding. Net als ik elke reden prima vind om wel eens een snoepje aan je kind te geven (aaaaaaaah! Suiker!!!!! ) en ik elke reden prima vind om je kind nooit naar een oppas te brengen. Of elke dag.

Ik vind geen enkele reden oké om je kind te mishandelen of verwaarlozen. In die orde van grootte lijkt deze discussie haast te vallen, zo vaak wordt er gesproken over valide argumenten en over 'bij mij ging het écht niet, écht niet'.
Al ging het nét niet. Al ging het prima, maar had je op een dag geen zin meer. Erg overdreven allemaal, dat vind ik.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_43961893
Het is nooit voor iedereen goed. Ik heb al verschillende keren de vraag gehad of ik niet te weinig voeding in m'n melk had omdat Anna niet had groeit. Dat is niet goed voor je zelfvertrouwen. Vooraf had ik juist verwacht meer steun te krijgen, juist om de beruchte bvmaffia.

Ik denk wel dat in principe moedermelk beter is milagro. In de situatie van: je hebt twee flesjes naast elkaar, welke is gezonder. De situatie kan maken dat voor een bepaalde baby kunstvoeding beter is. Ik denk niet dat het achteraf zinvol is om met 'argumenten' te komen, dan is het toch al gebeurd en als een moeder er al van baalt dat het mislukt is, wordt dat alleen erger. Alleen als iemand dan zwanger is of iemand twijfelt om te stoppen, dan zal ik wel eerder doorvragen denk ik. Maar dan vooral omdat er zoveel onbekend is en zoveel problemen opgelost/voorkomen kunnen worden. Je merkt zelf snel genoeg of iemand daar wel of niet op zit te wachten.
Mij boeit het juist wel, omdat ik er zoveel mee bezig ben. Ik zal juist opkijken als iemand vraagt waarom we de kinderwagen hebben die we hebben. Dat boeide mij dan weer niet. Er zitten wielen onder en dat is het.
*OUD heilige*
pi_43961906
Dat je het zo lang nog hebt volgehouden lady_wrb! Ik vond niets erger dan voeden met tranen in m'n ogen van de pijn aan m'n tepels, en het daarna weer in de wasmachine te kunnen gooien.. Gelukkig kwam dat nauwelijks voor.
pi_43961908
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:59 schreef lady-wrb het volgende:
ik ben bij de oudste op aanraden van het consultatiebureau gestopt met bv. het ging gewoon niet. voeding zat, maar het kind keilde binnen 5 minuten na het tanken de volledige voeding eruit, wat resulteerd in minimaal 6 x per dag (maar meestal meer) bedje verschonen, kleertjes verschonen, jezelf verschonen (als ie al spuugde voordat ik de kans had gehad om m terug te leggen en een altijd van de honger schreeuwend kind.
ik heb het een maand volgehouden tot ik voor controle naar het cb ging. en als ze niks hadden gezegd had ik ook zo door blijven modderen. maar die zagen mij, wit van oververmoeidheid met wallen tot op mijn knieën en vonden het onverantwoord om zo door te gaan en ik kreeg zo'n proefblikje kv mee.
wat was dat een openbaring
hij heeft niet meer gespuugd, sliep zelfs snachts door en het werd zelfs gezellig in huize wrb.
en toen heb je die rode laarzen gekocht
  † In Memoriam † dinsdag 28 november 2006 @ 15:09:53 #192
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43962112
nee, die heb ik van mijn huidige partner gekregen

het verhaal stamt nog uit het pre-pc-tijdperk
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:15:01 #193
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43962307
Om even een stukje terug te gaan in de discussie:
quote:
Waarom, waarom! kunnen uiterst zelfstandig functionerende vrouwen, veelal met een studie, carriere, weet ik veeeeel wat, als ze in het bezit van een baby zijn niet meer voor zichzelf opkomen?
Ik denk dat het komt, omdat je voorheen verantwoordelijk was voor jezelf en jezelf alleen. En ineens heb je daar zo'n klein mormeltje die je eigenlijk niet kent en er zit ook nog eens geen gebruiksaanwijzing bij. Ineens dient een vrouw te vertrouwen op haar intuïtie en dat hebben de meesten voorheen nog niet veel gedaan.
Dus dan is het heel makkelijk zo'n pasgeboren moeder onderuit te schoffelen met "Je wilt toch het beste voor je baby?" of iets soortgelijks.
Ineens heb je geen antwoorden meer klaar en moet je vertrouwen op je gevoel.
Best scary hoor.
Gelukkig dames kan ik u melden: het gáát over!
En dan zeg je idd "Opbokken met je commentaar."
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 28 november 2006 @ 16:15:33 #194
35189 Troel
scherp en bot
pi_43964261
Ik vind de radioreclame van Agis (uit mijn hoofd) trouwens pas echt maffia. Iemand die al gehoord?
Prima dat ze lactatiedeskundigen vergoeden, maar de manier waarop ze daar reclame voor maken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43964388
Ik vind er niks mis mee moet ik zeggen...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_43964551
Ik ook niet. Lijkt me goed dat er ruim aandacht wordt besteed aan het feit dat een lactatiekundige consult vergoed wordt. Uberhaupt dat er lactatiekundigen bestaan en dat je ze kan inschakelen als de borstvoeding niet optimaal verloopt. Het spotje valt echt niet in het extreme, waar ze borstvoeding promoten en kunstvoeding afmaken.
Syllables govern the world
  dinsdag 28 november 2006 @ 16:24:14 #197
35189 Troel
scherp en bot
pi_43964577
"Want je wilt natuurlijk het beste voor je kind"

Ow, dus als je je kind flesvoeding geeft om wat voor reden dan ook, dan wil je dat niet? Ik vind dat niet echt een kreet die gebruikt zou moeten worden in dit geval.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 november 2006 @ 16:32:13 #198
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43964839
Tsja... BVmaffia, opvolgmelk/peutermelkmaffia, potjes of zelfgemaakt, thuisblijfmoeder of kinderdagverblijf, antibioticakuur (in Isa's geval dan) of alles homeopatisch... Het maakt geen flikker uit welke keuze je maakt, want er is altijd wel weer iemand die vindt dat je niet het best met je kindje voor hebt...

Die van mij heeft een half jaar borstvoeding gehad, maar vanaf haar eerste gewone melk, meestal zelfgemaakt eten en ze gaat naar een kinderdagverblijf... In d'r korte leventje heeft ze noodgedwongen al ruim 5 antibiotiakuren gehad. Volgens de een de juiste manier, volgens de ander hel en verdoemenis...

En weet je wat... het zal me een botte rotzorg zijn wat ieder ander er van vindt. Het is mijn kind en ik doe wat mij het beste lijkt... Ben je het eens met wat ik doe, fijn voor je. Ben je het er niet mee eens, net zo fijn maar jouw probleem en niet het mijne...

Als iemand besluit niet te beginnen met BV, maar met KV dan is dat haar goed recht. Ook zij is er van overtuigd het beste te doen voor haar kindje. Dat dat niet mijn keuze geweest zou zijn, dat is dan mijn probleem... Niet het hare...

Als iemand me vraagt over BV, dan kan ik daar heel enthousiast over vertellen. Maar ook de mindere kanten aankaarten... Gewoon mijn eigen ervaringen delen, dat is namelijk alles wat ik kan sinds ik geen wetenschappelijk onderzoeker ben.

Dus ja, ik ben er zo een die Yv's advies opvolgt... Iedereen mag me advies geven, ook ongevraagd. Maar! verwacht niet van me dat ik het klakkeloos opvolg. Ik luister er naar, overweeg het en doe ermee wat ik ermee wil doen... En voor de rest 'opbokken met je advies'
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_43965166
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:24 schreef Troel het volgende:
"Want je wilt natuurlijk het beste voor je kind"

Ow, dus als je je kind flesvoeding geeft om wat voor reden dan ook, dan wil je dat niet? Ik vind dat niet echt een kreet die gebruikt zou moeten worden in dit geval.
Zo kan je alles wel zien als een aanval op kunstvoeding e.d. Ik word daar zo iebelig van. Dat beschuldigen over en weer. Stoppen ze er niet een heel pro-bv praatje in en dan nog is er iets om over te vallen.
Denk dat je het moet zien als, de borstvoeding loopt niet lekker, je kindje heeft hier uiteraard last van en dan kun je of aanblijven modderen of je kan een lactatiekundige inschakelen. Aangezien je het beste wilt en dat is nou niet bepaalt je kindje af zien vallen door slechtlopende borstvoeding, kan je nu een consult krijgen die vergoed wordt. Je moest eens weten hoeveel het misschien achterwege laten, hun borstvoedingsidealen opzij zetten en aan de kv gaan omdat ze ofwel niet van het bestaan van een lactatiekundige weten of het te duur vinden. Het spotje is puur informatief en heus geen verkapte allemaal aan de borstvoeding boodschap. We hebben het wel over een verzekeringsspotje hoor!
Syllables govern the world
pi_43965395
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:15 schreef Troel het volgende:
Ik vind de radioreclame van Agis (uit mijn hoofd) trouwens pas echt maffia. Iemand die al gehoord?
Prima dat ze lactatiedeskundigen vergoeden, maar de manier waarop ze daar reclame voor maken
Ik ken hem niet, wat is er mis mee dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')