Ja!quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:55 schreef yvonne het volgende:
Beginnende moeders aanwezig?
Het afschaffen ben ik bij een tweede wel voor, zeker de eerste 2 weken. Maar ik trek me er weinig van aan, zeker als het gaat over bv en wat 'beter' zou zijn. Voor de rust kies ik volgende keer voor minder bezoek.quote:Begin eens met dat afschaffen van de "kraamvisite" ze maken je stapelgek zeg.
Zelfs partner niet altijd denk ik. Wanneer het om bv gaat, voel je als moeder meer aan dan als vader. Al kunnen die wel heel behulpzaam, eye-opening en steunend zijn. Maar uiteindelijk is het een kwestie van hoe Randa het omschreef, als het kind of de moeder er geen zin meer in heeft, houdt het (meestal) op.quote:Luister naar jezelf, je kind en je partner, en fuck de rest.
itt tot belana snap jij tenminste wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:53 schreef phluphy het volgende:
[..]
Logisch, ze zijn overtuigd van hun gelijk, door eigen bevindingen.
Hetzelfde geldt voor Milagro, die is ook overtuigd van haar mening en gevoel.
Borstvoeding is wat dat betreft net religie. Respecteer de ander, maar verwacht ook respect.
Maar dit zal al veel vaker gezegd zijn m.b.t. dit onderwerp.
Jelief, ik kan me voorstellen dat je je in de verdediging gedrukt voelt. Dat heb ik ook altijd als andere mensen met sterke (tegen)argumunten beginnen te wapperen. En sommige mensen zijn vrij dominant in hun manier van uitdrukken en dan voel je je al snel in een hoekje gedrukt.
precies, en overtuigd zijn van je mening is wat anders dan overtuigd zijn van je gelijk.quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:50 schreef lady-wrb het volgende:
en het boeit mij totaal niet of iemand nou bv of kv geeft.
alstie zich er maar gelukkig bij voelt.
dan blijf ik nog wél evenquote:en nu verdwijn ik met gezwinde spoed uit dit topic voordat ik gelynchd wordt door de belana-aanhang
Moonah is toch overtollige kilo's van anderen aan 't verzamelen geweest?quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:41 schreef PM-girl het volgende:
Dat scheelt per vrouw denk ik Milagro. In principe val je er na de bevalling vlugger mee af, maar zodra je ook maar een voeding minder doet, moet je je eigen voedingspatroon aanpassen, anders eet je 'te veel' zeg maar. Tenminste zo heb ik het me door (een echte) deskundige laten vertellen!
en dat is dan wel een hele vrije vertaling.quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:48 schreef lady-wrb het volgende:
[Lois breekt in]
Onnodige tekst verwijderd, wat lady wil zeggen is:
Ik bedoelde het niet als een sneer hoor, jammer dat het zo overkomt.
Sowieso ligt alles wat met opvoeding (voedingquote:Op zaterdag 25 november 2006 21:23 schreef YPPY het volgende:
Als ik wat vraag aan anderen, is dat uit interesse, je bent nooit te ooit om te leren tenslotte. Al pas ik met het onderwerp voeding wel op, het is zo verschrikkelijk gevoelig.
oh okay, iets minder ergquote:Op zaterdag 25 november 2006 22:02 schreef senesta het volgende:
Oh nee, werd niet door de verloskundige gezegd gelukkig.
Op de verloskundige site hadden ze een forum waar zwangeren en jonge ouders met elkaar konden praten.
Het was de reactie van een moeder die erg vol was van borstvoeding, prachtig natuurlijk maar die opmerkingen vielen me toen nogal rauw op mijn dak.
nou, en als je dan stil valt en toch ook best tegen je tranen vecht, dan nog te horen krijgen "ja, je trekt het je aan , zie ik, maar is dat niet een juist omdat we een punt hebben?"quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:21 schreef senesta het volgende:
Waar ze het lef vandaan halen om je dat gewoon zo ongezouten in je gezicht te duwen he?
ik was echt compleet lam geslagen op dat moment en niet van het bier, ik heb voor me uit zitten staren en had niet eens de kracht om op te stappen en weg te lopen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:26 schreef phluphy het volgende:
Mag ik vragen hoe je toen reageerde?
Tjee, hoe heb je dat daarna gedaan?quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:40 schreef milagro het volgende:
[..]
ik was echt compleet lam geslagen op dat moment en niet van het bier, ik heb voor me uit zitten staren en had niet eens de kracht om op te stappen en weg te lopen.
ik kon het gewoon niet geloven, en dat van heren met wie je dagelijks werkt, of althans op dezelfde afdeling werkt en waarmee je dacht een wederzijdse sympathie te hebben.
"oh maar ik moest het niet persoonlijk opvatten, hoor, je bent een aardige meid, maar..."
Oh en ook nog
" ik geloof best dat jij je uiterste best doet om een goede moeder te zijn, je bent vast ook een lieve moeder die veel van haar kinderen houdt, maar je bent wel een alleenstaande moeder, dus je schiet altijd te kort"
erg, hè
Voor die collega van Sjak ookquote:Op zaterdag 25 november 2006 22:50 schreef phluphy het volgende:
Ik ben gewoon sprakeloos Milagro. Voor dat soort mannen moest een gedragsmaffia bestaan.
ik ben er na het weekend op teruggekomen, na kantoortijd en toen was ik uitgerust en dus wel kwaadquote:Op zaterdag 25 november 2006 22:44 schreef senesta het volgende:
[..]
Tjee, hoe heb je dat daarna gedaan?
Lijkt me toch dat je daarna anders tegen de heren aankijkt, jemig![]()
Wat een vooringenomen eikels zeg![]()
Fok voornamelijkquote:Op zaterdag 25 november 2006 17:42 schreef yvonne het volgende:
Mag ik een tussendoorvraag stellen, waar spelen dit soort "gesprekken"zich in godsnaam af? Schoolplein kan nog niet
Kan ik me voorstellen ja.. Zulke uitspraken zouden mij ook heel erg raken.quote:Op zaterdag 25 november 2006 21:42 schreef senesta het volgende:
dat ik maakte dat mijn kind later de verschrikkelijkste ziektes zou kunnen krijgen en dat ik me dan nog wel eens achter mijn oor zou krabben.
Dat vond ik wel echt heel erg hoor.
En zij hebben vast een weekendvaderschap (getrouwd of gescheiden)... Door de weeks werken en borrelen, en dan in het weekend even het vlees snijden dan wel de kids bij mams vandaan halen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:40 schreef milagro het volgende:
ik was echt compleet lam geslagen op dat moment en niet van het bier, ik heb voor me uit zitten staren en had niet eens de kracht om op te stappen en weg te lopen.
ik kon het gewoon niet geloven, en dat van heren met wie je dagelijks werkt, of althans op dezelfde afdeling werkt en waarmee je dacht een wederzijdse sympathie te hebben.
"oh maar ik moest het niet persoonlijk opvatten, hoor, je bent een aardige meid, maar..."
Oh en ook nog
" ik geloof best dat jij je uiterste best doet om een goede moeder te zijn, je bent vast ook een lieve moeder die veel van haar kinderen houdt, maar je bent wel een alleenstaande moeder, dus je schiet altijd te kort"
erg, hè
ze hadden me vast moeten houden, ik had gaan slaanquote:Op zaterdag 25 november 2006 22:24 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, en als je dan stil valt en toch ook best tegen je tranen vecht, dan nog te horen krijgen "ja, je trekt het je aan , zie ik, maar is dat niet een juist omdat we een punt hebben?"![]()
![]()
![]()
Ja, ze kreeg ook die van mij!. Ik ben de eerste twee weken heel veel afgevallen, maar blijf nu 3 kilo boven mijn gewicht steken. Maar ik snoep ook te veel, dus in mijn geval is het mijn eigen schuld!quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:15 schreef innovative het volgende:
[..]
Moonah is toch overtollige kilo's van anderen aan 't verzamelen geweest?![]()
Het is natuurlijk ook niet zo dat iedereen die flesvoeding heeft gekregen allergisch is, vaker ziek is enz. enz. De kans is alleen hoger. 1 van de redenen dat ik ontzettend pro-bv ben is omdat ik de ziekte van Crohn heb. Als mijn moeder mij bv had gegeven, had ik het misschien niet gehad. Ik neem het mijn moeder niet kwalijk, zij wist het niet en is absoluut niet gestimuleerd om bv te geven (bij haar zus lukte de bv niet, waarna mijn moeder er tegen op zag en de verloskundige zei: "dan geef ik u wel een injectie zodat de melk niet op gang komt" en daarmee was het dus einde bv.)quote:Op zaterdag 25 november 2006 23:06 schreef lcicle het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen ja.. Zulke uitspraken zouden mij ook heel erg raken.
En het gekke is, ik heb vroeger geen borstvoeding gehad, maar voldoe verder wel aan alle eisenBen nooit ziek, geen allergieën, intelligent *uch*.. Tóch wil ik mijn kind die borstvoeding geven omdat ik voel dat het het beste is en er ziekte e.d. door voorkom. Ook al ben ik zelf het bewijs dat het met flesvoeding ook wel goed komt.
en waarom leg jij die link?quote:Op zondag 26 november 2006 12:52 schreef cattie het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook niet zo dat iedereen die flesvoeding heeft gekregen allergisch is, vaker ziek is enz. enz. De kans is alleen hoger. 1 van de redenen dat ik ontzettend pro-bv ben is omdat ik de ziekte van Crohn heb. Als mijn moeder mij bv had gegeven, had ik het misschien niet gehad. Ik neem het mijn moeder niet kwalijk, zij wist het niet en is absoluut niet gestimuleerd om bv te geven (bij haar zus lukte de bv niet, waarna mijn moeder er tegen op zag en de verloskundige zei: "dan geef ik u wel een injectie zodat de melk niet op gang komt" en daarmee was het dus einde bv.)
Maar het is wel een reden waarom ik Ive zo lang mogelijk bv wil geven en als het ter sprake kom ik altijd een bv-promopraatje zal houden. Ik wil er alles aan doen om de kans dat Ive ook Crohn krijgt zo klein mogelijk te maken.
sorry maar dat zijn theorieën geen feiten.quote:Op zondag 26 november 2006 13:03 schreef cattie het volgende:
Dit is niet iets wat ik zelf heb bedacht, maar wat wetenschappelijk onderzocht is.
"Koletzko S, Sherman P, Corey M, et al. "Role of infant feeding practices in development of Crohn's disease in childhood." Br Med J. 1989; 298:1617-1618
Rigas A, Rigas B, Blassman M, et al. "Breast-feeding and maternal smoking in the etiology of Crohn's disease and ulcerative colitis in childhood." Ann Epidemiol. 1993;3387-392"
Ik vind het fijn Jelief dat je milder bent geworden door de discussie met mij. Ik kan me niet meer goed herinneren hoe fel je was..quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:26 schreef Jelief het volgende:
bv is net zo'n gedoe als fv, alleen op andere momenten.
Ik ben zeer pro-bv en steek dat ook niet onder stoelen of banken. Dat ik daarin soms te ver ga heb ik een aantal maanden geleden gemerkt in een discussie met lind(met nummertjes). Naar aanleiding daarvan ben ik iets milder geworden.
Ben ik niet met je eens. In alle gesprekken die ik er over gehad heb, was de bv de meest logische keuze voor veel mensen, en snapte men niet waarom ik dat niet wilde. *** Ik geloof zelf niet dat ik geen bv wilde geven vanwege de kv-mafia (die niet eens reclame mág maken tot 6 maanden...). Ik las al heel lang mee met de bv topics hier, en heb hoe dan ook alles gelezen wat los en vast zat tijdens mijn zwangerschap. Een fysieke afkeer, enige gene, het niet of minder kunnen delen met je partner, niet willen kolven, en vooral de kloterige hormonen waardoor ik me maar een half mens voelde, hebben me ertoe doen besluiten.quote:Neemt niet weg dat ik nog steeds vindt dat bv het beste en dat kv een vervanging hiervan is. Ik snap nog steeds niet dat er vrouwen zijn die bij voorbaat geen bv willen geven. Ik denk wel dat het feit dat die vrouwen niet willen een gevolg is van de kvmaffia. (hiermee doel ik op de producenten die maar zo veel mogelijk willen verkopen). Het is niet logisch meer om bv te geven terwijl het het meest natuurlijke en logische is dat je kunt doen. Bv heeft inmiddels een soort geitenwollensokken imago en dat is jammer. (laat staan als je langer voedt dan 6 maanden, of nee erger nog langer dan een jaar).
Valide argumenten? Misschien voor velen niet. Helaas zijn keuzes niet zo zwart-wit. Als je een lijstje maakt met pro's en con's voor bv, dan zou er m.i. altijd op moeten komen staan: bv is gezonder, altijd klaar, je hoeft niet veel spullen mee te slepen. Fv: je ziet precies wat er in gaat, partner kan het altijd overnemen. En tegen: met bv loop je risico dat je kloven, ontstekingen e.d. krijgt, met fv ben je aan een max gebonden, en kinderen kunnen overgevoelig reageren etc. (ik pretendeer niet volledig te zijn..) Daarover zou iedereen goed voorgelicht moeten zijn.quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:06 schreef phluphy het volgende:
Tenzij je het totaal niet eens bent met de argumenten voor haar keuze?
Stel (even een heel dom voorbeeld) :
mijn buurvrouw wil een motor kopen, want, zo zegt ze, motoren zijn veel veiliger dan auto's.
Ikzelf heb de overtuiging dat auto's veel veiliger zijn, dus o jee, wat nu? Buurvrouw maakt een keuze op basis van foute argumenten! Dan voel ik me toch wel geroepen er op zijn minst even met haar over te discussiëren!
Snap je waarom ik de vraag stel? Ik kan niet zomaar een een keuze respecteren als deze m.i. fout tot stand is gekomen.
quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:55 schreef yvonne het volgende:
Ok, nu wil ik niemand tegen schenen schoppen ok?
Maar liefkozende tuttelwoordjes is nu eenmaal niet "ik" en ik zal zoveel mogelijk rekening houden met allerlei nog razende hormonen en onzekerheden.
Maar!
Waarom, waarom! kunnen uiterst zelfstandig functionerende vrouwen, veelal met een studie, carriere, weet ik veeeeel wat, als ze in het bezit van een baby zijn niet meer voor zichzelf opkomen?
Kraamvisite, consultatiebureau's, familie, vage kennisseen, opbokken, dit is mijn en mijn mans leven, niet mee bemoeien, klaar!
Beginnende moeders aanwezig?
Begin eens met dat afschaffen van de "kraamvisite" ze maken je stapelgek zeg.
Luister naar jezelf, je kind en je partner, en fuck de rest.
Dat deden jullie OOK toen er nog geen baby was, herneem je eigen leven!
omdat ik Crohn heb, geen melk drink, maar wel bv gehad hebt destijds van een niet rokende moeder misschien, en ooh wat informatie van leken zoals de internisten die ik sinds mijn 16 tot nu (44) spreekquote:Op zondag 26 november 2006 13:19 schreef cattie het volgende:
Ja sorry hoor, maar ik heb me heel erg ingelezen in Crohn en weet dat Crohn getriggerd moet worden. Waardoor is nog niet bekend, maar koemelk is een grote verdachte op dat punt. Er zijn 2 onderzoeken die erop wijzen dat bv de kans op Crohn verkleint, waarop baseer jij dat dat dan niet zo is?
En over KMA weet ik te weinig, daar kan ik niets over zeggen, alleen dat het volgens mij iets heel anders dan Crohn is.
als je je leest zeg ik precies hetzelfde als jij dat bv het wel kan verkleinen , maar je kan gewoon niet zeggen dat het voorkomend is.quote:Op zondag 26 november 2006 13:29 schreef cattie het volgende:
In zoverre ik weet kan bv de kans op Crohn wel verkleinen. En eigenlijk maakt deze hele feitendiscussie mij niets uit. Geloof wat je wilt geloven, als jij het niet gelooft prima, maar ik wel en voor mij is het een extra reden om wel bv te geven.
Wat die collega eigenlijk wilde zeggen is dat jij thuis had moeten zitten, ipv een carriere najagenquote:Op zondag 26 november 2006 13:36 schreef PM-girl het volgende:
Linda, idd mensen die zich zomaar ineens bemoeien met dingen Toen mijn collega's op visite waren, heb ik mijn hele bv-verhaal uit de doeken gedaan, dat het niet lukte enzo. Die week kolfde ik ook nog fulltime. Alle collega's heel begripvol, zegt er ineens een: het is toch het beste als ze aan de borst drinken! Ja hallo dat weet ik ook wel, heb toch net uitgelegd hoe het zit? En hij krijgt toch bv?
(is ook de collega die na mijn hoog risico nekplooimeting zei: o, als het nu misgaat neem je toch nog een kind? Deze collega komt overigens niet uit mijn vakgebied, dat is doorgaans te merken aan haar tact!)
*mantra* iedere vrouw moet de voeding geven die ze het best vindt en staat daar achter *mantra*
Ja daar heb je wel een punt denk ik.quote:Op zondag 26 november 2006 13:42 schreef milagro het volgende:
[..]
Wat die collega eigenlijk wilde zeggen is dat jij thuis had moeten zitten, ipv een carriere najagen
Weet je, al dat soort meningen , er is op zich niets mis mee, in de zin dat ze mogen vinden wat ze vinden, maar ze komen ermee als het helemaal niet de discussie is, sterker nog, er is geen enkele discussie, je doet gewoon je ding en opeens komt er allerlei commentaar met meteen een veroordeling eraan vast.
Dat is mijn probleem, een beetje het idee als iemand op een feestje of tijden de koffiebreak op werk, dolblij vertelt dat ze 3 kiloos kwijt is, en jij komt dan met een tirade over hoe fout en onzinnig diëten zijn.
Dat is dan gewoon niet het moment vind ik , wees gewoon mee blij met die persoon en steek je stokpaardje op een passend moment af, zoals in dit topic.
Ik heb ook Bechterew, en Bechterew is gelinkt aan Crohn, Bechterew echter is in het bloed aantoonbaar, de aanleg ervan is erfelijk, je draagt het dus bij je, en kán het ontwikkelen, of niet en dan slechts evt. doorgeven aan je kind.quote:Op zondag 26 november 2006 13:48 schreef _evenstar_ het volgende:
nee je hebt niets genoemd, maar jij voelt je aangevallen omdat anderen niet met jou mening meegaan, en je naar mijn idee ook niet openstaat om te lezen wat er gezegd wordt. want dan had je ook gelezen dat ik het wel goed vind wat je doet en waarom, alleen je in je eerste post wel , misschien door verkeerder interpretatie van mij , of verkeerde bewoording van jou kant. je dus wel indirect zoals zovelen zegt dat een ziekte te voorkomen is met BV. en dat is dus niet zo simpel als gezegd wordt. en ik zit zelf met een kindje wat wel "ziek" is en wat dus volgens kinderarts ( die erg pro BV is) dietiste e.d. bevestigd werd dat het niet te voorkomen was bij haar met BV. omdat een dieet als wat arwen nodig heeft/had niet acceptabel was/is voor een volwassen persoon.
en het mij dus wel kwetst als er door wie dan ook gezegd wordt dat het had voorkomen had kunnen worden door BV.
quote:Op zondag 26 november 2006 13:58 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik heb ook Bechterew, en Bechterew is gelinkt aan Crohn, Bechterew echter is in het bloed aantoonbaar, de aanleg ervan is erfelijk, je draagt het dus bij je, en kán het ontwikkelen, of niet en dan slechts evt. doorgeven aan je kind.
het heeft niets met BV te maken dus, het is een aanleg die er voor de geboorte al zit.
je zou ms kunnen stellen dat je door BV die aanleg niet laat ontwikkelen tot de daadwerkelijke aandoening, maar daar zijn helemaal geen bewijzen voor, immers mensen die wel BV hebben gehad, kregen de aandoening alsnog in sommige gevallen.
je hoeft je dus absoluut niet schuldig te voelen, of tekort schietend.
als het zeker was dat die twee zaken met elkaar te maken hadden, dan was er allang een remedie gevonden en hadden mensen zoals ik nu niet nog steeds zoveel last ondervonden.
men weet het gewoon nog niet, wat het veroorzaakt, en men weet al helemaal niet wat het tegenhoudt, althans in de zin dat voor de 1 dit werkt en voor de ander dat.
medicijnen die bij mij aanslaan, doen bij een ander niets.
als Cattie echter denkt dat BV wel een en ander kan voorkomen, dan is dat voor haar een geruststellend gevoel en dat is prima, maar het staat helemaal los van jou en ook helemaal los van feiten, het zijn theorieën die net zo makkelijk weer tegengesproken worden door andere theorieën.
dus je hoeft je niet verdrietig te voelen![]()
het komt ms doordat gezegd werd " Ik wil er alles aan doen om de kans dat Ive ook Crohn krijgt zo klein mogelijk te maken." waardoor het lijkt ms alsof een ander dus er niet alles aan wil doen.quote:Op zondag 26 november 2006 14:05 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
![]()
ik denk dat je beter bewoordt wat ik dus ook poogde uit te leggen.
Ik vind voorkomen gewoon zo'n naar veroordelend woord in een "onderwerp" als dit
Ik lees mijn bericht nog eens.. en heb het niet goed beschreven wat ik nu eigenlijk bedoeldequote:Op zondag 26 november 2006 12:52 schreef cattie het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook niet zo dat iedereen die flesvoeding heeft gekregen allergisch is, vaker ziek is enz. enz. De kans is alleen hoger.
ik heb het idee dat "fanatiek" verkeerd uitgelegd wordt.quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:49 schreef lcicle het volgende:
[..]
Fanatiek in je kind voor je gevoel alleen maar het beste te geven? Dat wil jij toch ook neem ik aan?
zo kan het overkomen, ja en soms wordt het idd ook zo bedoeld.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:58 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb het idee dat "fanatiek" verkeerd uitgelegd wordt.
ik bedoel met fanatiek niet iets negatiefs namelijk.
lees het eens als : heel enthousiast.
en om antwoord te geven op icicle: als volgens jou alleen bv het beste is, heb ik mijn kind kennelijk in jouw ogen ernstig tekort gedaan.
Nee, borstvoeding is voor míjn kind het beste.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:58 schreef lady-wrb het volgende:
en om antwoord te geven op icicle: als volgens jou alleen bv het beste is, heb ik mijn kind kennelijk in jouw ogen ernstig tekort gedaan.
quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:04 schreef lcicle het volgende:
terwijl mijn gevoel zegt dat dit het allerbeste is voor mijn kind.
Toch even een aanvulling, mensen zijn OOK nog eens in staat als jij als moeder iets raars, doms of fout doet men meteen klaar staat om te zeggen: "zie je wel, daarom is dat kind van haar zo"quote:Op zondag 26 november 2006 14:14 schreef milagro het volgende:
[..]
iedere ouder voelt zich schuldig als haar of zijn kind pijn heeft, of verdrietig is, of ziek of iets naars overkomt , je zoekt altijd de schuld ook bij jezelf in eerste instantie, "had ik niet dit, had ik niet beter dat".
dat maakt mij dan weer verdrietig, zien dat ouders denken dat zij tekort geschoten zijn, terwijl het niet meer dan vreselijke, wrede pech is.
Zeg me na: "Opbokken met je advies"quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:34 schreef lcicle het volgende:
Sinds ik moeder ben lijk ik ook wel publiek bezit ofzo.. Iedereen heeft altijd en overal een mening of 'goedbedoeld' advies voor je.
Jep of je krijgt te horen "en dat noemt zich moeder" , alsof je 24/7 bij alles wat je doet , ieder woord dat je zegt, door je "moederschapsfilter" haalt of zou moeten halen, alsof je alleen nog maar 'de moeder van' bent.quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Toch even een aanvulling, mensen zijn OOK nog eens in staat als jij als moeder iets raars, doms of fout doet men meteen klaar staat om te zeggen: "zie je wel, daarom is dat kind van haar zo"
Yuck!
Ik ben allang blij dat ze niet meer aan heksverbrandingen, schandpaal en pek en veren doen...quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:39 schreef milagro het volgende:
[..]
Jep of je krijgt te horen "en dat noemt zich moeder" , alsof je 24/7 bij alles wat je doet , ieder woord dat je zegt, door je "moederschapsfilter" haalt of zou moeten halen, alsof je alleen nog maar 'de moeder van' bent.
of "nu je toch bezig bent, ik denk erover om 'het leven' in te gaan, wat vind je dáár van?"quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zeg me na: "Opbokken met je advies"
o maar daar heb je absoluut gelijk in.quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:34 schreef lcicle het volgende:
Sinds ik moeder ben lijk ik ook wel publiek bezit ofzo.. Iedereen heeft altijd en overal een mening of 'goedbedoeld' advies voor je.
nou,ik weet dat dus niet, want het is niet per sé beter namelijk.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:30 schreef YPPY het volgende:
Ik zal tegen niemand zeggen dat bv beter is, dat weten ze zelf ook wel, hoef je er niet in te stampen. Ik ben wel benieuwd waarom iemand heeft gekozen voor kv en of dat een keuze is geweest en hoe dat bevalt. Hier lees ik wel wat mee over kv, maar het gaat toch heel anders. Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar.
Vinden de kv moeders het vervelend als zoiets gevraagd wordt?
En ik ben niet assertief genoeg om 'oprotten met dat gezeik' tegen m'n (schoon)moeder te zeggen. Sorry daarvoor.
en toen heb je die rode laarzen gekochtquote:Op dinsdag 28 november 2006 14:59 schreef lady-wrb het volgende:
ik ben bij de oudste op aanraden van het consultatiebureau gestopt met bv. het ging gewoon niet. voeding zat, maar het kind keilde binnen 5 minuten na het tanken de volledige voeding eruit, wat resulteerd in minimaal 6 x per dag (maar meestal meer) bedje verschonen, kleertjes verschonen, jezelf verschonen (als ie al spuugde voordat ik de kans had gehad om m terug te leggen en een altijd van de honger schreeuwend kind.
ik heb het een maand volgehouden tot ik voor controle naar het cb ging. en als ze niks hadden gezegd had ik ook zo door blijven modderen. maar die zagen mij, wit van oververmoeidheid met wallen tot op mijn knieën en vonden het onverantwoord om zo door te gaan en ik kreeg zo'n proefblikje kv mee.
wat was dat een openbaring
hij heeft niet meer gespuugd, sliep zelfs snachts door en het werd zelfs gezellig in huize wrb.
Ik denk dat het komt, omdat je voorheen verantwoordelijk was voor jezelf en jezelf alleen. En ineens heb je daar zo'n klein mormeltje die je eigenlijk niet kent en er zit ook nog eens geen gebruiksaanwijzing bij. Ineens dient een vrouw te vertrouwen op haar intuïtie en dat hebben de meesten voorheen nog niet veel gedaan.quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:55 schreef yvonne het volgende:
Waarom, waarom! kunnen uiterst zelfstandig functionerende vrouwen, veelal met een studie, carriere, weet ik veeeeel wat, als ze in het bezit van een baby zijn niet meer voor zichzelf opkomen?
Zo kan je alles wel zien als een aanval op kunstvoeding e.d. Ik word daar zo iebelig van. Dat beschuldigen over en weer. Stoppen ze er niet een heel pro-bv praatje in en dan nog is er iets om over te vallen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 16:24 schreef Troel het volgende:
"Want je wilt natuurlijk het beste voor je kind"
Ow, dus als je je kind flesvoeding geeft om wat voor reden dan ook, dan wil je dat niet? Ik vind dat niet echt een kreet die gebruikt zou moeten worden in dit geval.
Ik ken hem niet, wat is er mis mee dan?quote:Op dinsdag 28 november 2006 16:15 schreef Troel het volgende:
Ik vind de radioreclame van Agis (uit mijn hoofd) trouwens pas echt maffia. Iemand die al gehoord?
Prima dat ze lactatiedeskundigen vergoeden, maar de manier waarop ze daar reclame voor maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |