abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43880628
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 16:01 schreef milagro het volgende:
een peuter, laat staan een kleuter, heeft geen moedermelk nodig, het haalt alles wat het nodig heeft uit vast voedsel, gewone melk, fruit etc.

de moeders die ik ken die zolang doorgaan, vinden het veelal zelf prettig gewoon, en dan niet erotisch prettig, maar afhankelijk prettig, ze missen het babietje.
en "het babietje" mist de borsten van mama ms, ja, maar dat is dus een door mama gestuurd en verlengd gemis.

en m.i. wordt het "ja maar het is zo gezond, gezonder dan dat komt het niet" als excuus gebruikt.
Qua voedingsstoffen zit je helemaal goed, daarvoor heeft een peuter geen borstvoeding meer nodig. Het blijkt echter wel dat het immuunsysteem in die tijd nog wordt opgebouwd bij kinderen. Laat het nu net één van de functies van moedermelk zijn dat het bijdraagt aan de bouw van dit immuunsysteem. Er wordt tegenwoordig zelfs getracht dit kunstmatig ook te ontwikkelen in opvolgmelk!

Ik vind het ook een raar gezicht en denk dat ik het zelf ook niet zou doen, maar puur wetenschappelijk hebben de mensen die zeggen dat "het gezond is", gelijk. Op andere gebieden dan voedingswaarde, dat wel. En wellicht is het voor het "emotionele rijpingsproces" weer minder goed, dat weet ik dan net niet.
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2006 @ 16:15:09 #52
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43880683
toch is het grappig om te lezen hoe fanatiek de bv-moeders zijn
  zaterdag 25 november 2006 @ 16:17:06 #53
24188 Belana
kloon van belana
pi_43880741
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 16:15 schreef lady-wrb het volgende:
en dat vind ik dan meteen weer zo'n sneer he. waarom moet je dat nou zeggen? wat is dat nou voor onzin? zo'n onnodige olie op het vuur post vind ik dat.
stormy waters...
sailin'
pi_43880769
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 16:09 schreef Jelief het volgende:

[..]

Koemelk bedoel je?
Emma kan niet tegen koemelk dus het zou mooi zin als ze minstens twee jaar bij mij drinkt, wellicht dat ze er daarna overheen gegroeid is. Misschien heeft ze het daarna nog nodig. (ook soja geeft een nare reactie dus dat is geen alternatief)
nou dan water, thee, roosvieszee whatever.

een erg verdrietig kind kun je ook troosten met een knuffel, afleiding, lieve woordjes.

ik vind, let wel een mening, dat een kind van die leeftijd troosten met de borst net zoiets is als troosten met snoep (en jaaaaa, snoep is ongezond, weet ik, maar je begrijpt het punt).

ieder moet het voor zich weten, uiteraard, ik gaf enkel aan waar voor mij de grens ligt qua 'normaal' en er werd me uitleg gevraagd en die geef ik.

ik ken niet alle bv gevende moeders met lurkende peuters en kleuters, maar die ik ken hadden er ook zelf vooral plezier in, het houd je kind lekker lang "bij je" en een enkeling gaf dat ook gewoon toe en dat zonder dat ik om een reden vroeg of zo, want ernaar vragen levert meestal een verdedigende verontwaardige reactie op.
in die zin dus, de moeder vindt het vooral zelf prettig, is het een egoistische daad, het maakt je uiteraard geen egoistisch mens.

en zoals ik al zei, wekt het niet geven van BV veel fellere reacties op dan wat ik hier nu geef, als je dat al fel kunt noemen , maar ik heb wat over me heen gekregen, zeg, van die BV extremisten
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_43880777
quote:
Er zit een dunne lijn tussen de perceptie van fanatisme en enthousiasme.
pi_43880791
Ik snap echt niet waar dat vandaan komt lady-wrb, over anderedingen ben ik lang niet zo fanatiek
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2006 @ 16:21:42 #57
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43880859
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 16:18 schreef Jelief het volgende:
Ik snap echt niet waar dat vandaan komt lady-wrb, over anderedingen ben ik lang niet zo fanatiek
het geeft ook niet, als jij er plezier in hebt, moet je het vooral blijven doen.
pi_43881169
Ik maak me er totaal niet druk om. Die term raakt me niet, ik kan er wel om lachen. Ik ben trots dat ik bv geef en ik maak er ook 'reclame' voor, door aan te moedigen en aan te raden. Door te zeggen dat niemand heeft gezegd dat het makkelijk zou zijn. En als iemand me dan betiteld als iemand van de 'bvmaffia' ben ik niet beledigd.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 25 november 2006 @ 16:48:01 #59
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43881431
Het enige waar ik als kv-moeder problemen mee had waren de ongevraagde adviezen en aanmoedigingen om toch vooral wel bv te gaan geven. De dames die dat deden vallen wat mij betreft onder de borstvoedingsmaffia.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_43881459
quote:
Fanatiek in je kind voor je gevoel alleen maar het beste te geven? Dat wil jij toch ook neem ik aan?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  zaterdag 25 november 2006 @ 16:53:25 #61
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_43881561
quote:
Logisch, ze zijn overtuigd van hun gelijk, door eigen bevindingen.

Hetzelfde geldt voor Milagro, die is ook overtuigd van haar mening en gevoel.

Borstvoeding is wat dat betreft net religie. Respecteer de ander, maar verwacht ook respect.
Maar dit zal al veel vaker gezegd zijn m.b.t. dit onderwerp.

Jelief, ik kan me voorstellen dat je je in de verdediging gedrukt voelt. Dat heb ik ook altijd als andere mensen met sterke (tegen)argumunten beginnen te wapperen. En sommige mensen zijn vrij dominant in hun manier van uitdrukken en dan voel je je al snel in een hoekje gedrukt.
... ♥ ik mis je ♥
pi_43881580
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 16:48 schreef m@x het volgende:
Het enige waar ik als kv-moeder problemen mee had waren de ongevraagde adviezen en aanmoedigingen om toch vooral wel bv te gaan geven. De dames die dat deden vallen wat mij betreft onder de borstvoedingsmaffia.
precies.

als ik een bv moeder zie met haar kind van 3 dan denk ik er het mijne van, maar als me niets gevraagd wordt, houd ik mijn mond.

maar andersom kreeg ik wel van alles om mijn oren als uit mijn babybabbels bleek dat ik een KV-er was.
" en waarom dan, en je moet dit, en je moet dat, en wil jij dan niet het beste voor je kind en informeer je zelf eens beter over het waarom" , en dat alles vaak zonder ook maar te informeren naar mijn waarom.

al vind ik dat je niet eens een waarom zou moeten hoeven geven, want uuuh, waarom, je bent mijn moeder niet
  zaterdag 25 november 2006 @ 16:55:00 #63
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43881602
Hoor ik bij de bvmaffia? Nee en ja.

Nee, omdat ik bij het woord maffia associaties krijg als 'opdringen', 'eigen soort eerst' en 'kliekjes' en dus in de letterlijke zin van het woord er niet bij (wil) ho(o)r(en).
Ja, omdat ik kv een (goed) alternatief vind voor bv, maar bv in mijn ogen toch net ietsje beter is. Dit zal ik ook kenbaar maken en het gesprek erover zal ik aangaan, al vind ik wel dat ieder voor zich de keus moet maken.

Ik dacht eigenlijk niet veel last te hebben van kritiek, maar nu ik erover nadenk, krijg ik dat wel. Veelal van mannen in mijn familie waarbij ik voed, die maken grapjes (die ook verwacht had en dus wegwuif), maar ook van vrouwen die het raar vinden dat mijn ideaal is 1 jaar te voeden.

En wat betreft het spotje over de lactatiekundige, ook dat is ieders eigen keus om die in te schakelen, maar wat ik merk is dat er zoveel vrouwen (en mannen) zijn die niet goed op de hoogte zijn (was ik voorheen ook niet hoor) en daarom er maar niet aan beginnen of stoppen.
Ik ook bijna, ik heb vlakke tepels dus het lukte niet. Dat gaven verloskundige en kraamhulp ook aan. De lactatiekundige lukte het echter wel! Zij zijn gewoon zo goed geïnformeerd en op de hoogte, dat ze bijna elke vrouw aan de bv kunnen krijgen, volledig en (extreem)pijnloos.
En als ik dan weer iemand hoor zeggen, ik geef te weinig melk dus ik stop (wat in uitzonderingen ook zo kan zijn), vind ik het zo jammer, want vaak kun je dit wel opkrikken,maar je moet weten hoe.

Veel mensen kennen een l.k. niet eens, dus ik ben voor campagne om die reden! (als men in de reclame zegt, eet paprika chips, hoeft toch ook niet iedereen dat te gaan doen?)
Zeker nu enkele verzekeringen het gaan vergoeden.

Nee, ik reken mezelf niet tot de bv-maffia, maar tot de lactatiekundige-maffia!! (maar dat was sommigen vast al wel opgevallen in het bv topic!)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 25 november 2006 @ 16:58:04 #64
94046 PM-girl
pi_43881679
Ik geef niet zomaar ongevraagd advies, soms wel denk ik.

Als een moeder zegt, ik kies bewust voor kv, zoals Linda 123... bijvoorbeeld, dan zal ik mijn mond houden en respecteer ik dat.
Ik ga het gesprek wel aan als iemand voor haar gevoel naar de kv grijpt, omdat de bv dus niet lukt. Dan zal ik mijn ervaring dus vertellen en aangeven dat dat voor veel meer moeders nut kan hebben, dat het dan jammer is te stoppen als het met iets simpels opgelost zou kunnen worden.
*
  zaterdag 25 november 2006 @ 17:06:59 #65
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_43881900
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 16:58 schreef PM-girl het volgende:
Als een moeder zegt, ik kies bewust voor kv, zoals Linda 123... bijvoorbeeld, dan zal ik mijn mond houden en respecteer ik dat.
Tenzij je het totaal niet eens bent met de argumenten voor haar keuze?

Stel (even een heel dom voorbeeld) :
mijn buurvrouw wil een motor kopen, want, zo zegt ze, motoren zijn veel veiliger dan auto's.

Ikzelf heb de overtuiging dat auto's veel veiliger zijn, dus o jee, wat nu? Buurvrouw maakt een keuze op basis van foute argumenten! Dan voel ik me toch wel geroepen er op zijn minst even met haar over te discussiëren!

Snap je waarom ik de vraag stel? Ik kan niet zomaar een een keuze respecteren als deze m.i. fout tot stand is gekomen. Ik weet niet in hoeverre het overeenkomt met jouw situatie, maar ik kan me voorstellen dat dit één van de redenen is waarom de bv maffia deze onelegante naam heeft gekregen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_43881985
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 16:54 schreef milagro het volgende:
precies.

als ik een bv moeder zie met haar kind van 3 dan denk ik er het mijne van, maar als me niets gevraagd wordt, houd ik mijn mond.

maar andersom kreeg ik wel van alles om mijn oren als uit mijn babybabbels bleek dat ik een KV-er was.
" en waarom dan, en je moet dit, en je moet dat, en wil jij dan niet het beste voor je kind en informeer je zelf eens beter over het waarom" , en dat alles vaak zonder ook maar te informeren naar mijn waarom.

al vind ik dat je niet eens een waarom zou moeten hoeven geven, want uuuh, waarom, je bent mijn moeder niet
Pst, milagro, je spreekt jezelf tegen

Maar goed... Er zijn natuurlijk twee manieren om naar een "waarom" te vragen. De ene is de bemoeizuchtige manier, en ik denk dat geen enkele volwassene daarop zit te wachten - of het nu over borstvoeding gaat, of over welke zorgverzekering je kiest, bij wijze van spreken. Je bent een weldenkend mens en je maakt eigen beslissingen. Aan de andere kant is er ook de geïnteresseerde waarom. Gewoon, beter willen begrijpen wat mensen ertoe drijft iets anders te kiezen dan jij zelf kiest, misschien ook meer respect daarvoor te kunnen tonen.

Als je fanatiek bv-er bent en het loopt zoals je wil, is het denk ik lastig je voor te stellen dat anderen dat niet hetzelfde ervaren. Als je dan, door een gesprek met wederzijdse interesse, wat beter een beeld hebt van het waarom van anderen, vermindert dat de tegenstelling tussen bv-maffioso en kunstvoedingsfanatiekelingen alleen maar.
pi_43882015
Waarom wil je ueberhaupt argumenten weten ?

als ik gewoon een gezellig verhaal houdt over het wel en wee thuis waaruit blijkt dat ik een KV moeder ben, dan heb ik geen behoefte aan een preek of les over het nut van BV.

Dat is wat me stoort aan die drammers, dat meteen er bovenop zitten en argumenten bijna eisen.
als het u een discussie is die over borstvoeding gaat, of als het onderwerp van je verhaal problemen met BV is en er duidelijk blijkt dat je het jammer vindt,dat het niet lukt, ja dan.

maar als het een terzijde iets is naar voren komend in een gezellig babbeltje over je kind , bah, ongevraagd en onbeschoft gedram is het dan gewoon.
pi_43882163
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:12 schreef milagro het volgende:

als ik gewoon een gezellig verhaal houdt over het wel en wee thuis waaruit blijkt dat ik een KV moeder ben, dan heb ik geen behoefte aan een preek of les over het nut van BV.

Dat is wat me stoort aan die drammers, dat meteen er bovenop zitten en argumenten bijna eisen.
als het u een discussie is die over borstvoeding gaat, of als het onderwerp van je verhaal problemen met BV is en er duidelijk blijkt dat je het jammer vindt,dat het niet lukt, ja dan.

maar als het een terzijde iets is naar voren komend in een gezellig babbeltje over je kind , bah, ongevraagd en onbeschoft gedram is het dan gewoon.
Tja, maar dat is denk ik ook een gevalletje "hoe vat je het op". De een voelt zich nu eenmaal sneller aangesproken dan de ander. Daarmee wil ik niet zeggen dat er niet een stelletje irritantelingen in de wereld rondloopt.

Je kunt met al dit soort discussies wel enorm op eieren gaan lopen, maar dan kom je net zo min ergens. Dan zit iedereen continu met verkrampte kaken op (voornamelijk) haar woorden te letten, voelen mensen zich alleen maar sneller aangesproken etc. Een beetje subtiel en respectvol formuleren, okee... Maar continu je mond moeten houden, ik denk dat niemand dat kan.
  zaterdag 25 november 2006 @ 17:26:41 #69
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_43882365
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:12 schreef milagro het volgende:
Waarom wil je weten waarom ik argumenten wil weten?

Oftewel: "Waarom", dat vraag je als je het óf niet helemaal begrijpt,als het niet helemaal duidelijk is, of als je gewoon graag een totaalplaatje ziet. Ik vroeg jou toch ook om een toelichting over je huuuuuuh gevoel? Na je uitleg was het me een stuk duidelijker.

Mevrouw A: ik ben depri
Mevrouw B: waarom?
Mevrouw A: ik heb GTST gemist
Mevrouw B: o, nou ja, ach.

Mevrouw B: waarom?
Mevrouw A: ben in één dag mijn man, baan en huis verloren.
Mevrouw B: o, wat erg, bla bla.

Zonder de "waarom" vraag was het gesprek niet veel verder gegaan.

Mevrouw B: oh
--> dat vind ik gek !

Daarom vraag ik vaak "waarom". Noem het nieuwsgierigheid of belangstelling. Ligt bij mij dicht bij elkaar.
... ♥ ik mis je ♥
pi_43882370
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:18 schreef innovative het volgende:

[..]

Tja, maar dat is denk ik ook een gevalletje "hoe vat je het op". De een voelt zich nu eenmaal sneller aangesproken dan de ander. Daarmee wil ik niet zeggen dat er niet een stelletje irritantelingen in de wereld rondloopt.

Je kunt met al dit soort discussies wel enorm op eieren gaan lopen, maar dan kom je net zo min ergens. Dan zit iedereen continu met verkrampte kaken op (voornamelijk) haar woorden te letten, voelen mensen zich alleen maar sneller aangesproken etc. Een beetje subtiel en respectvol formuleren, okee... Maar continu je mond moeten houden, ik denk dat niemand dat kan.
ik heb het niet over discussies, daar is het naar argumenten vragen logisch, en wil je die niet geven dan moet je je ook niet in de discussie begeven, netzomin als je niet tegen andere meningen kan of lange tenen hebt.

ik heb het over dames die ongevraagd, omdat ze uit jouw verhaaltje kunnen opmaken dat je geen BV geeft, een hele preek afsteken en met allerlei oordelen komen als jouw door hun geeiste argumenten niet valide zijn , in hun ogen.

als iemand mij gewoon een verhaal vertelt en er blijkt toevallig uit dat verhaal dat er geen BV gegeven wordt, en ik zou zelf een voorstander zijn, dan zou ik ms vragen naar het waarom, als ik dat dan al doe, want in deze kontext doet het er niet toe eigenlijk, de moeder wil gewoon een leuke anekdote kwijt, geen moeilijke discussie opstarten, dan hooguit met een "okay, jammer, want het is zo gezond" komen en dan klaar, maar dat gepreek ajb zeg.

en dat is wat je te vaak ziet, je laat tussen neus en lippen door iets vallen en meteen krijg je een hele "tirade" over je vermeende tekortschieten.
  zaterdag 25 november 2006 @ 17:28:47 #71
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_43882427
De post vóór die van mij en die ná die van mij maken die van mij inmiddels overbodig, zie ik nu.
... ♥ ik mis je ♥
pi_43882480
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:26 schreef milagro het volgende:

en dat is wat je te vaak ziet, je laat tussen neus en lippen door iets vallen en meteen krijg je een hele "tirade" over je vermeende tekortschieten.
Dat had ik de laatste tijd veel over het samen in 1 bed slapen en het voeden op verzoek. Dus zeg ik nu gewoon braaf dat ik 'snacht 1 maal mijn bed uit moet voor een voeding en de rest netjes om de drie uur.
  zaterdag 25 november 2006 @ 17:30:47 #73
94046 PM-girl
pi_43882484
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:06 schreef phluphy het volgende:

[..]

Tenzij je het totaal niet eens bent met de argumenten voor haar keuze?

Stel (even een heel dom voorbeeld) :
mijn buurvrouw wil een motor kopen, want, zo zegt ze, motoren zijn veel veiliger dan auto's.

Ikzelf heb de overtuiging dat auto's veel veiliger zijn, dus o jee, wat nu? Buurvrouw maakt een keuze op basis van foute argumenten! Dan voel ik me toch wel geroepen er op zijn minst even met haar over te discussiëren!

Snap je waarom ik de vraag stel? Ik kan niet zomaar een een keuze respecteren als deze m.i. fout tot stand is gekomen. Ik weet niet in hoeverre het overeenkomt met jouw situatie, maar ik kan me voorstellen dat dit één van de redenen is waarom de bv maffia deze onelegante naam heeft gekregen.
Als een moeder kiest voor kv, want dan kunnen ze samen voeden, (hoewel het met kolven dan ook kan, zal ik wel zeggen!!), ze willen weten wat een kindje krijgt, ze er geen goed gevoel bij hebben etc etc (er zijn nog wel tientallen redenen meer waarschijnlijk), prima!
Ik zeg er wel iets van in de situaties die ik beschreef, en dat is met name als niet gestart wordt of gestopt wordt met bv vanwege in mijn ogen verkeerde redenen. Dat is dan vooral: want het lukt niet.
Kijk, als een l.k. zegt, het lukt niet, dan zal het in mijn ogen ook niet lukken. Maar anders zal ik toch zeker vertellen wat ik denk, nog steeds met het respect van de keus van de ander.

En als iemand zegt, ik kies voor kv want dan ben je niet zo onzeker, zal ik ook aangeven wat je daar weer onzeker van kunt worden EN hoe zeker ik me nu voel over de bv.
*
pi_43882545
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 16:48 schreef m@x het volgende:
Je moest eens weten hoe de "kv-maffia" mij van de borstvoeding af probeert te krijgen. Tja, die bestaan ook. Hoevaak ik te horen krijg, "Heb je nog wel genoeg?", "Moet hij nog geen opvolgmelk!" en ga zo maar door. Ik heb er erg veel moeite mee als BV-mamma om telkens weer die opmerkingen te horen. Telekns weer het oordeel dat ik het NIET goed doe!, lijkt het dan wel. Eigenlijk scheelt het helemaal niet zoveel met de KV-mamma's die opmerkingen over de borstvoeding te horen krijgen.

Ik heb zelf met veel moeite Merlijn aan de borst gekregen na vier weken. In de eerste vier weken krijg Merlijn ook KV bij en ik was zo blij dat ik doorgezet had, jammergenoeg is niet alles vanzelfsprekend. Ik hoop zelfs nu hij bijna 11 maanden is nog een hele tijd door te gaan, als komt het nu eigenlijk al meer neer op maar 4 voedingen per dag tussen de maaltijden door. Niet heel vaak meer, en zal het ook nog maar weinig in het openbaar gebeuren omdat het gewoon niet nodig is het in het openbaar te doen, hij heeft dan genoeg aan water. Merlijn kan voorlopig niet zonder de borst maar hoeft ook niet constant met. We gaan net zo lang door tot een van ons beiden er genoeg van heeft. Ik vind het wel goed zo.

Jammergenoeg, al schrijf ik zelf niet eens mee, doen veel opmerkingen mij pijn. Waarom weet ik niet, zo fanatiek als ik ben? Ik ken ook beide kanten en ben blij dat BV is geworden, jammer dat mensen mij eraf willen hebben.
  zaterdag 25 november 2006 @ 17:33:23 #75
94046 PM-girl
pi_43882548
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:30 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Dat had ik de laatste tijd veel over het samen in 1 bed slapen en het voeden op verzoek. Dus zeg ik nu gewoon braaf dat ik 'snacht 1 maal mijn bed uit moet voor een voeding en de rest netjes om de drie uur.
Heel begrijpelijk, maar eigenlijk is het erg dat je dus niet meer kunt vertellen hoe je dingen doet zonder aangevallen te worden.

Zoiets ervaarde ik ook al wel (vooral irl) toen ik aangaf poliklinisch te willen bevallen. En nu dus ook als ik zeg dat ik graag een jaar zou willen voeden. Terwijl als ik zeg, ik zie wel hoe het loopt, mensen het wel zo aannemen. Al zeggen ze er dan wel bij, als je maar niet zo doet als die vrouwen in engeland op tv laatst, die met 7 nog voedden!
*
  zaterdag 25 november 2006 @ 17:35:09 #76
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43882591
Maar is "wij krijgen ook commentaar" dan een reden om andersom te (ver)oordelen?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 25 november 2006 @ 17:36:45 #77
94046 PM-girl
pi_43882645
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:35 schreef m@x het volgende:
Maar is "wij krijgen ook commentaar" dan een reden om andersom te (ver)oordelen?
Zeker niet.

Ik denk(hoop vooral) dat iedere moeder staat achter de soort voeding die ze geeft en daarom zal ze deze ook het beste vinden. Daarom zal ze die ook verdedigen, of het nu kv of bv is.
*
pi_43882664
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:30 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Precies, maar eigenlijk is het treurig dat je niet gewoon even je verhaaltje kwijt kan zonder meteen met oordelen of veroordelingen om de oren geslagen te worden.

Als ik een uitgebreid promo praatje wil dan vraag ik het wel, als ik mijn kind wil ophemelen, vertellen hoe verliefd ik ben op dat mannetje zit ik niet op dat soort terreur te wachten
  Admin zaterdag 25 november 2006 @ 17:42:52 #79
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_43882772
Mag ik een tussendoorvraag stellen, waar spelen dit soort "gesprekken"zich in godsnaam af? Schoolplein kan nog niet
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_43882833
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:35 schreef m@x het volgende:
Nee maar net zo pijnlijk. Men wil mij nu graag van BV afhebben klinkt toch ook erg raar, net zoals de BV-mamma de as KV-mamma en de BV lijken te willen. Het gaat van beide kanten net zo hard er aan toe en we worden er net zo hard op aangekeken. Waarom is er alleen BV-maffia? De KV-maffia loopt rond in mijn omgeving en die vind ik erger op het moment.
  Admin zaterdag 25 november 2006 @ 17:46:06 #81
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_43882859
Wie is in Godsnaam "men"????????????
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_43882861
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:36 schreef PM-girl het volgende:

Zeker niet.

Ik denk(hoop vooral) dat iedere moeder staat achter de soort voeding die ze geeft en daarom zal ze deze ook het beste vinden. Daarom zal ze die ook verdedigen, of het nu kv of bv is.
Verdedigen doe je m.i. alleen als je aangevallen wordt en niet bij voorbaat al.
Ik heb helemaal niet de behoefte om de voeding die ik mijn kind geef te verdedigen.

Ik zie het gewoon als een verschil van opvatting en zo kan ik van bijna iedere moeder wel minimaal twee punten bedenken waarin zij en ik van opvatting verschillen. Moet je dan overal een punt van maken? Je kan de verschillen benoemen en ook best de discussie aangaan maar verder heeft het toch weinig nut.

Ieder doet zijn ding en denkt dat dat het beste is of het beste past.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_43882865
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:42 schreef yvonne het volgende:
Mag ik een tussendoorvraag stellen, waar spelen dit soort "gesprekken"zich in godsnaam af? Schoolplein kan nog niet
Kinderdagverblijf, Consultatie bureaus ..... familie.
pi_43882877
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:46 schreef yvonne het volgende:
Ik niet
  zaterdag 25 november 2006 @ 17:48:22 #85
94046 PM-girl
pi_43882920
quote:
Kraamvisite, terugkomavond zwangerschapsgym, collega's, familie.
*
  zaterdag 25 november 2006 @ 17:48:59 #86
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_43882940
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:46 schreef yvonne het volgende:
de mensen die er geen drol van snappen dat bv ook na 6 maanden nog gewoon kan en er dan ook op tegen zijn.
pi_43883046
quote:
werk vooral in mijn geval.
maar ook (kinder)verjaardagen, waar je met de baby veschijnt en met flessen
  Admin zaterdag 25 november 2006 @ 17:55:19 #88
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_43883093
Ok, nu wil ik niemand tegen schenen schoppen ok?
Maar liefkozende tuttelwoordjes is nu eenmaal niet "ik" en ik zal zoveel mogelijk rekening houden met allerlei nog razende hormonen en onzekerheden.
Maar!
Waarom, waarom! kunnen uiterst zelfstandig functionerende vrouwen, veelal met een studie, carriere, weet ik veeeeel wat, als ze in het bezit van een baby zijn niet meer voor zichzelf opkomen?
Kraamvisite, consultatiebureau's, familie, vage kennisseen, opbokken, dit is mijn en mijn mans leven, niet mee bemoeien, klaar!
Beginnende moeders aanwezig?
Begin eens met dat afschaffen van de "kraamvisite" ze maken je stapelgek zeg.
Luister naar jezelf, je kind en je partner, en fuck de rest.
Dat deden jullie OOK toen er nog geen baby was, herneem je eigen leven!

Admin zaterdag 25 november 2006 @ 17:58:52 #89
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_43883175
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:53 schreef milagro het volgende:

[..]

werk vooral in mijn geval.
maar ook (kinder)verjaardagen, waar je met de baby veschijnt en met flessen
Ik dank God op m'n blote knietjes dat ik bij Kind1 in de Bijlmer woonde tussen allerlei mensen uit verschillende landen die zich daar helemaal niet druk over maakten en dat ik bij de andere 2 net in een verhuizing zat en we het oh leuk kraamvisite en babypartijtjes heeeeeeeeel ver van ons gehouden hebben.

pi_43883201
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:37 schreef milagro het volgende:

[..]

Precies, maar eigenlijk is het treurig dat je niet gewoon even je verhaaltje kwijt kan zonder meteen met oordelen of veroordelingen om de oren geslagen te worden.

Als ik een uitgebreid promo praatje wil dan vraag ik het wel, als ik mijn kind wil ophemelen, vertellen hoe verliefd ik ben op dat mannetje zit ik niet op dat soort terreur te wachten
Ja, en ergens begrijp ik het wel. Ik heb ook de neiging om commentaar te geven op mensen die 'verkeerde' dingen doen.
En ik voelde ook wel aan dat die mensen dat juist goed bedoelden. Alleen denk ik dat ik slimmer ben dan zij. Dus laat ik het maar zo.
pi_43883324
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:59 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ja, en ergens begrijp ik het wel. Ik heb ook de neiging om commentaar te geven op mensen die 'verkeerde' dingen doen.
En ik voelde ook wel aan dat die mensen dat juist goed bedoelden. Alleen denk ik dat ik slimmer ben dan zij. Dus laat ik het maar zo.
Het gaat mij vooral om de context waarin het gebeurt.

Hier uiteraard ís het onderwerp BV of KV en dus geen probleem als iemand gaat "drammen", wel irritant maar ik hoef hier niet te komen als ik er niet tegen kan.

Maar als het helemaal niet ter sprake is eigenlijk, dan heb je er bij die dan toch lijken te azen bijna op het moment dat ze weer kunnen oreren.
Je hele verhaal luisteren ze amper naar, komen ze ook niet meer op terug, nee, het gaat alleen nog maar om jouw rigide weigeren (zo zien ze dat) je kind het beste te geven.

Ik moet zeggen dat op het consultatiebureau de meestalop andere vlakken ergelijke dames dat niet deden, ze vroegen ernaar, gaven kort wat argumenten pro, en dat was dat.
pi_43883329
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:55 schreef yvonne het volgende:
Ok, nu wil ik niemand tegen schenen schoppen ok?
Maar liefkozende tuttelwoordjes is nu eenmaal niet "ik" en ik zal zoveel mogelijk rekening houden met allerlei nog razende hormonen en onzekerheden.
Maar!
Waarom, waarom! kunnen uiterst zelfstandig functionerende vrouwen, veelal met een studie, carriere, weet ik veeeeel wat, als ze in het bezit van een baby zijn niet meer voor zichzelf opkomen?
Kraamvisite, consultatiebureau's, familie, vage kennisseen, opbokken, dit is mijn en mijn mans leven, niet mee bemoeien, klaar!
Beginnende moeders aanwezig?
Begin eens met dat afschaffen van de "kraamvisite" ze maken je stapelgek zeg.
Luister naar jezelf, je kind en je partner, en fuck de rest.
Dat deden jullie OOK toen er nog geen baby was, herneem je eigen leven!
Bravo
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_43883432
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:58 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik dank God op m'n blote knietjes dat ik bij Kind1 in de Bijlmer woonde tussen allerlei mensen uit verschillende landen die zich daar helemaal niet druk over maakten en dat ik bij de andere 2 net in een verhuizing zat en we het oh leuk kraamvisite en babypartijtjes heeeeeeeeel ver van ons gehouden hebben.
Het boeit mij ook totaal niet, maar het gaat me boeien , op het moment dat anderen beginnen te drammen en dan dus niet de BV of KV kwestie,dat maak ik zelf wel uit, maar het waarom van hun gedram, waarom is het voor "jou" zo belangrijk wat ik mijn kind te eten geef, zolang wat ik doe gezond is?

Dat wat zij doen ms gezonder is, maakt wat ik doe geen kindermishandeling of een ernstig tekort schieten van mijn kant , en zo lijkt het soms wel zoals ze drammen "ik vind het gewoon erg dat jouw kind iets moet missen terwijl het gewoon voor handen is, maar jij het niet wil geven".

Oh het commentaar kwam ook wel eens uit exotischer hoek , hoor , het is geen spruitenproblematiek
  Admin zaterdag 25 november 2006 @ 18:13:22 #94
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_43883517
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 18:09 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat wat zij doen ms gezonder is, maakt wat ik doe geen kindermishandeling of een ernstig tekort schieten van mijn kant , en zo lijkt het soms wel zoals ze drammen "ik vind het gewoon erg dat jouw kind iets moet missen terwijl het gewoon voor handen is, maar jij het niet wil geven".
Ze hebben er zich gewoon niet mee te bemoeien,
en ik heb hier nog wel wat boekjes liggen van wat, stichting onkruit ( heeft dat bestaan?) wat er allemaal voor zooi in moedermelk zit, landbouwgiften, weet ik veel, overal is wel een argument voor te vinden.
Maar dames, JIJ als moeder maakt een keuze en daar heeft verder niemand geen zak mee te maken en ook jij als moeder heb je gewoonweg niet te bemoeien hoe een andere moeder het doet
dat gebemoei!

pi_43883691
opgelost, dan gaan we nu over op het onderwerp "werkende moeder met jonge kinderen" (schande!!!), creche ipv oppas thuis (schande!!!!!!) en "merkkleding" (zonde!!!!!)
  Admin zaterdag 25 november 2006 @ 18:22:24 #96
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_43883734
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 18:20 schreef milagro het volgende:
opgelost, dan gaan we nu over op het onderwerp "werkende moeder met jonge kinderen" (schande!!!), creche ipv oppas thuis (schande!!!!!!) en "merkkleding" (zonde!!!!!)
"Vraag het Milagro en Yvonne"

zaterdag 25 november 2006 @ 18:22:35 #97
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_43883739
... ♥ ik mis je ♥
pi_43883833
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:53 schreef milagro het volgende:

... waar je met de baby verschijnt en met flessen
Eigenlijk geef ik vooral uit gemakzucht de borst.
Pampers,doekjes en verse kleertjes meesleuren vind ik al genoeg. Laat staan poeder,water en flessen. En dan ook nog eens op voorhand plannen waar en hoelang ik wegblijf...
Mooi meegenomen dus dat de borst gezondste blijkt.

En daarom ben ik van plan het te blijven doen tot Fons gewoon kan eten wat wij eten en het dus nt meer nodig is om extra dingen in huis te halen en mee te slepen.
pi_43883905
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 18:26 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Eigenlijk geef ik vooral uit gemakzucht de borst.
Pampers,doekjes en verse kleertjes meesleuren vind ik al genoeg. Laat staan poeder,water en flessen. En dan ook nog eens op voorhand plannen waar en hoelang ik wegblijf...
Mooi meegenomen dus dat de borst gezondste blijkt.

En daarom ben ik van plan het te blijven doen tot Fons gewoon kan eten wat wij eten en het dus nt meer nodig is om extra dingen in huis te halen en mee te slepen.
Slimme Fons gaat dus gewoon nog minstens 10 jaar melk/aardappel/vlees/groente intolerantie veinzen
pi_43883966
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 18:28 schreef milagro het volgende:

[..]

Slimme Fons gaat dus gewoon nog minstens 10 jaar melk/aardappel/vlees/groente intolerantie veinzen
Ik hoop niet dat het een manneke gaat zijn die dan nog graag aan de borst van mams gezien wil worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')