Het is.quote:Op zaterdag 25 november 2006 12:29 schreef ChrisJX het volgende:
Is het Tommy Wieringa?
Kijk, dat dacht ik al.quote:Op zaterdag 25 november 2006 12:32 schreef Lienekien het volgende:
Ik weet niet of 'ie mijn ding is, want ik heb nooit wat van hem gelezen. Maar ik ben niet zo van de hypes.
Hij schrijft columns in de Spits, maar die zijn niet bijster interessant.quote:Op zaterdag 25 november 2006 12:32 schreef Lienekien het volgende:
Ik weet niet of 'ie mijn ding is, want ik heb nooit wat van hem gelezen. Maar ik ben niet zo van de hypes.
Foutquote:Op zaterdag 25 november 2006 12:35 schreef Lienekien het volgende:
Dutch State Mines
Ja, snel je vraag editten.quote:Op zaterdag 25 november 2006 12:36 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Fout
DSM is een Nederlands bedrijf.
He?quote:
Dat is er later van gemaakt, toen DSM internationaal ging. De afkorting is gebaseerd op 3 Nederlandse woorden.quote:Op zaterdag 25 november 2006 12:38 schreef Lienekien het volgende:
Het maakt trouwens niet uit, de afkorting staat nog steeds voor Dutch State Mines.
Bronquote:Naam
De naam DSM is afkomstig van de Engelse vertaling van De Nederlandse Staatsmijnen, te weten Dutch State Mines. In 1973, toen men van de naam De Nederlandse Staatsmijnen afstapte omdat de mijnen werden gesloten en het bedrijf zich steeds meer op andere takken van chemie ging richten, besloot men deze naam voortaan te gebruiken, echter niet als afkorting, maar als nieuwe volledige naam.
quote:2 Waar is DSM de afkorting van?
De naam DSM is geen afkorting en wordt daarom zonder puntjes geschreven. Destijds werd buiten Nederland vaak gerefereerd naar ‘Dutch State Mines’, het Engelse equivalent van ‘De Staatsmijnen’, die in 1902 werden opgericht door de Nederlandse overheid. Toen begin 1973 werd de productie van steenkolen volledig werd beëindigd en het bedrijf zich ontwikkelde tot een van ’s werelds leidende chemiebedrijven werd als nieuwe naam de lettercombinatie DSM gekozen, geïnspireerd door de vertaling van de oude naam in het Engels.
Dan lees je de bron van DSM verkeerd. In de eerste zinnen refereren ze aan hun naam nu. Nu is het geen afkorting meer. En in de tweede helft staat wel degelijk dat de naam komt van de Engelse vertaling.quote:Op zaterdag 25 november 2006 12:53 schreef ChrisJX het volgende:
De site van DSM acht ik betrouwbaarder dan Wkipedia, en strikt genomen heb jij het dan ook fout![]()
Maar goed, m.i. blijft de bron van de naam De Staatsmijnen. Ook al is het daar dan officieel niet op gebaseerd.
hmm, oh ja, en puntje van m'n tong (maar ik weet um nietquote:Op zaterdag 25 november 2006 13:24 schreef Lienekien het volgende:
Denkend aan Holland zie ik brede rivieren
traag door oneindig laagland gaan...
Joa, zoiets is het ook wel. Een standbeeld van een vrouw met een behoorlijke cleavage.quote:Op zaterdag 25 november 2006 13:47 schreef ChrisJX het volgende:
Het klinkt als Madonna wizze big boobs
Niet zo klassiek.quote:Op zaterdag 25 november 2006 13:56 schreef Lienekien het volgende:
Toch niet de Venus van Milo?
Niet blootquote:Op zaterdag 25 november 2006 13:57 schreef Lienekien het volgende:
Blote borsten?
2x fout geantwoordquote:
Jij moet beter leren luisteren denk ik...want hij zingt het woord helemaal niet.quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:38 schreef Mark_V het volgende:
[..]
2x fout geantwoord, queen zingt volgens mij duidelijk gadiva..... freddy moet leren uitspreken
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:41 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Jij moet beter leren luisteren denk ik...want hij zingt het woord helemaal niet.
I'm a racing car passing by like lady gadivaquote:Op zaterdag 25 november 2006 14:41 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Jij moet beter leren luisteren denk ik...want hij zingt het woord helemaal niet.
Respect, had niet gedacht dat iemand hem had geweten....quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:44 schreef Lienekien het volgende:
Othello en Desdemona?
Whehehe ik dacht dat je hint over Killer Queen ging.quote:
zie hierbovenquote:Op zaterdag 25 november 2006 14:44 schreef Mark_V het volgende:
[..]
I'm a racing car passing by like lady gadiva
Ik vergeef je.quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Whehehe ik dacht dat je hint over Killer Queen ging.
Wilde net gaan zeggen dat 'ie het wel zong in Don't Stop me now en niet in Killer Queen.
Lees ik nog een keer...staat het er gewoon bij![]()
![]()
Het is ook godiva, freddy kan niet zingen of ik kan niet luisterenquote:Op zaterdag 25 november 2006 14:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
zie hierboven
Mijn bron geeft wel gewoon "Godiva"
ja godiva of gadiva spreek je bijna hetzelfde uit, daar heb je wel gelijk inquote:Op zaterdag 25 november 2006 14:49 schreef Lienekien het volgende:
Jongens, volgens mij is dat gewoon hoe je het uitspreekt.
Hoor maar.quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:50 schreef Mark_V het volgende:
[..]
ja godiva of gadiva spreek je bijna hetzelfde uit, daar heb je wel gelijk in
beide wordt "gudaiva"
Dat dacht ik ook maar ik was het dus alweer vergetenquote:Op zaterdag 25 november 2006 14:53 schreef Mark_V het volgende:
Naja, ik weet nu voor de rest van mijn leven wie gadiva is, hoe je het schrijft en hoe je het uitspreekt
Precies. Godiva.quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:53 schreef Mark_V het volgende:
Naja, ik weet nu voor de rest van mijn leven wie gadiva is, hoe je het schrijft en hoe je het uitspreekt
Mark_V +1quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:53 schreef Mark_V het volgende:
neil diamond
quote:
Zuiplapquote:Op zaterdag 25 november 2006 14:59 schreef Lienekien het volgende:
Melk, wodka en koffielikeur.
Dat maakt je alleen maar een grotere zuiplapquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:00 schreef Lienekien het volgende:
Het was een pure gok, gewoon gekeken naar het plaatje.
Als je dat graag wilt denken, be my guest. Macondo ziet bijv. graag een digibeet in mij.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:02 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Dat maakt je alleen maar een grotere zuiplap
Ik bedoel de serie.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:03 schreef Mark_V het volgende:
uma thurman
Heden ten dage noemen wij dat gewoon "nerd"quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je dat graag wilt denken, be my guest. Macondo ziet bijv. graag een digibeet in mij.![]()
Een digibete zuiplap, sounds like mijn perfecte vrouwquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je dat graag wilt denken, be my guest. Macondo ziet bijv. graag een digibeet in mij.![]()
dat weet ik niet, ik ken die serie niet, das van voor mijn tijdquote:
Kloptquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:04 schreef Lienekien het volgende:
Een digibeet is toch juist geen nerd?
Je koestert een illusie, Mark. Ik zeg het maar eerlijk.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:04 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Een digibete zuiplap, sounds like mijn perfecte vrouw
ARRGH jaquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:04 schreef Lienekien het volgende:
Een digibeet is toch juist geen nerd?
Misschien moet ik voortaan toch maar wat aardiger tegen vrouwen doenquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je koestert een illusie, Mark. Ik zeg het maar eerlijk.![]()
Ik heb al drie uur gesportquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:05 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
ARRGH ja![]()
Ik zit nog aan de koffie hoor. Dit is echt kut
Ja, ook voor mijn tijd. Maar ik weet het wel. Othello en Desdemona waren zelfs ruim voor mijn tijd.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:05 schreef Mark_V het volgende:
[..]
dat weet ik niet, ik ken die serie niet, das van voor mijn tijd
[..]
Klopt
Oh ik dacht dat Jezus Christus voor jou in de klas zatquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ook voor mijn tijd. Maar ik weet het wel. Othello en Desdemona waren zelfs ruim voor mijn tijd.![]()
Jawel joh, goed opletten, want met mijn hint weet je 'm zo.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:14 schreef macondo het volgende:
Die vraag gaat'm niet worden vrees ik...
Gewoon achter je computer white russians drinken, ben je zo weer blijquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:14 schreef Lienekien het volgende:
Iedereen moet mij hebben, vandaag. En ik voel me al zo sneu.
Wat ben jij dom.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:16 schreef macondo het volgende:
Sugar Lee Hooper
quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:16 schreef Nembrionic het volgende:
Joanna Lumley?
Lien -persoonlijke waardering wegens beledigen van mijn homeboy macondoquote:
Macondo was ook flauw tegen mij.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:17 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Lien -persoonlijke waardering wegens beledigen van mijn homeboy macondo![]()
Nooit van dat mens gehoord trouwens
quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Macondo was ook flauw tegen mij.
Absolutely Fabulous ken je niet?
[afbeelding]
Ik hem wel, dan?quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:20 schreef Mark_V het volgende:
[..]
en macondo heeft jou toch niks misdaan?
je hebt hem dom genoemd en nu moet hij huilenquote:
Nou, ik vind dat je hem nu beledigt door te veronderstellen dat hij niet tegen een grapje kan.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:21 schreef Mark_V het volgende:
[..]
je hebt hem dom genoemd en nu moet hij huilen![]()
Naja, ontopic, hier hebben we een SC topic voor
Ik vind dat je mij beledigt door te veronderstellen dat mijn reactie hier serieus isquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, ik vind dat je hem nu beledigt door te veronderstellen dat hij niet tegen een grapje kan.![]()
Ja, zo kunnen we nog wel even doorgaan, vriend.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:23 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Ik vind dat je mij beledigt door te veronderstellen dat mijn reactie hier serieus is
En dat gaan we dus ook doenquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, zo kunnen we nog wel even doorgaan, vriend.![]()
Neslequote:Op zaterdag 25 november 2006 15:19 schreef Mark_V het volgende:
Wie heeft zijn dekstempel laten weglaseren trouwens?
*zucht* wat is iedereen toch opgefokt tegenwoordig. Als er 2 minuten geen vraag staat gelijk steigerenquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:24 schreef Homdeck het volgende:
zucht....... komt er een vraag?
En de tekst?quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:25 schreef Mark_V het volgende:
acda en de munnik - laat me slapen
*zucht* dat was niet tegen jou bedoeld, maar tegen de oninteressante conversatie tussen mark en lienekien.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
*zucht* wat is iedereen toch opgefokt tegenwoordig. Als er 2 minuten geen vraag staat gelijk steigeren
En "imagine is zijn woord" staat op de plek van "zelfde boodschap..." in een ander coupletquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:26 schreef Mark_V het volgende:
de zoon van god was terug op aarde mam
zelfde boodschap zelfde haar
en all you need is love zo mooi
maar kennelijk niet waar
en imagine is zijn woord
Nou, dan skip je dat toch lekker.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:27 schreef Homdeck het volgende:
[..]
*zucht* dat was niet tegen jou bedoeld, maar tegen de oninteressante conversatie tussen mark en lienekien.
Of je houdt die discussie gewoon in het SC topicquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, dan skip je dat toch lekker.![]()
Ja, 't ging wel over hier, hè.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:29 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Of je houdt die discussie gewoon in het SC topic![]()
Ja dat was ik aan het tikken maar toen ging ik weer ff naar jouw verhaal en zag ik dat het een ander couplet moest zijn... vervolgens compleet vergeten het weer weg te halenquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En "imagine is zijn woord" staat op de plek van "zelfde boodschap..." in een ander couplet
Mark_V +1
Nou en? Dan is SC juist een mooie plekquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, 't ging wel over hier, hè.
Ik ga niet meer met je in discussie.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:33 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou en? Dan is SC juist een mooie plek
Was dit zo'n makkelijke vraag? Ik hoorde het pas 2 weken geleden ofzo....quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:32 schreef Lienekien het volgende:
Francois Boulange, Robert ten Brink, nance en Lucille Werner
Ik kijk nooit tv eigenlijk, ik heb hier op mijn kamer een tv staan maar die heeft al 2 jaar geen kabel ofzoquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik twijfelde zeer over Robert ten Brink. En als jij Absolutely Fabulous niet kent, verbaas ik me hier ook niet over, dat je 't niet wist.
Gelukkig maar.. je reacties komen vandaag een beetje weird over, maar dat zal wel onhandigheid zijn neem ik aan..quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ga niet meer met je in discussie.
Of het komt door de flauwe reacties.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:37 schreef macondo het volgende:
[..]
Gelukkig maar.. je reacties komen vandaag een beetje weird over, maar dat zal wel onhandigheid zijn neem ik aan..
Waarom zoek je het dan al op?quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:49 schreef Lienekien het volgende:
Maar ik heb het al opgezocht, dus ik doe verder niet meer mee.
Het klinkt zo liefquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:55 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben blij dat je het grappig vindt.![]()
Mark_V +1quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:11 schreef Mark_V het volgende:
9de beethoven
Dat is een legende, waarnaar een gedicht is gemaakt.... (met ook nog wat muziek, maar niet echt symfonisch)quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:17 schreef Nembrionic het volgende:
De Lorelei?
Nee een duitserquote:Op zaterdag 25 november 2006 16:23 schreef Lienekien het volgende:
Moet ik aan Dante denken?
Ik zei Duitser, geen oostenrijkerquote:Op zaterdag 25 november 2006 16:24 schreef Gatalin het volgende:
Mein Kampf?
Lijkt mij ook.quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:24 schreef Gatalin het volgende:
Mein Kampf?
quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:29 schreef Mark_V het volgende:
Nembrio en ik denken over veel dingen hetzelfde
Correctemundo!quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:36 schreef macondo het volgende:
Nietsche's Aldus sprak Zarazoestra (god hoe schrijf je dat)?
quote:twelve o'clock flasher
A person with no idea how to use any kind of technology. The joke is, all digital clocks, stereos, DVD players, VCRs and so on have their displays flashing 0:00 or 12:00 (twelve o'clock) because the person in question has no idea how to set the time, let alone use any other function offered.
Ik voel me nou net dat personage van Carice van Houten in Zwartboek: "Houdt het dan nooit op?!"quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:40 schreef Mark_V het volgende:
Lienekien (volgens jou dan)
Ik bedoel "een dirty sanchez" als in object...quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:49 schreef Yurithemaster het volgende:
Een programma ala jackass?
Dat heeft De Dijk ooit nog mooi verwerkt in een liedjequote:Op zaterdag 25 november 2006 16:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik voel me nou net dat personage van Carice van Houten in Zwartboek: "Houdt het dan nooit op?!"![]()
Ken ik dat?quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat heeft De Dijk ooit nog mooi verwerkt in een liedje![]()
Koning 7 laat ik lekker aan mij voorbij gaanquote:Op zaterdag 25 november 2006 16:58 schreef Nembrionic het volgende:
Koning 7
Nou, dat had ik nou net even nodig.quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:59 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
"Ik krijg je maar niet uit m'n kop"
Ik weet niet of je het kent
Ludduvudduh lien?quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, dat had ik nou net even nodig.![]()
off-suit heet dat danquote:Op zaterdag 25 november 2006 16:59 schreef Mark_V het volgende:
Ik denk dattie te moeilijk is... het gaat om boer 10 off color
Je hebt helemaal gelijk, de eerste stage is nog steeds niet goed trouwensquote:Op zaterdag 25 november 2006 17:02 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
off-suit heet dat dan
Dat wij hier het woord "kleur" gebruiken heb ik nooit begrepen en ik vind het VERSCHRIKKELIJK LOMP.
Melancholie is mooiquote:Op zaterdag 25 november 2006 17:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, dat had ik nou net even nodig.![]()
Sterkte, maar als ontzettende ervaringsdeskundige kan ik zeggen: "het gaat vanzelf over"quote:
Je hoeft toch geen sorry te zeggen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:03 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Melancholie is mooi
De Dijk is mooi
De Dijk kan goed helpen bij en met melancholie
En ja sorry, je wilde weten of je het liedje kende![]()
Dit issemquote:
't Is misschien niet helemaal wat je denkt, maar toch bedankt voor het hart onder de riem.quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:03 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Sterkte, maar als ontzettende ervaringsdeskundige kan ik zeggen: "het gaat vanzelf over"![]()
Maar dat maakt het nu niet minder kut....
Macondo +1quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:08 schreef macondo het volgende:
Mick Jagger
Nee, daar horen we alleen maar minder van de laatste tijd. Zoek het meer in de richting van Mao.quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:24 schreef ChrisJX het volgende:
Paul Cliteur?
De foto is van een man he?quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:27 schreef Lienekien het volgende:
Agnes Kant?
Kapitalisten in schaapsklerenquote:Op zaterdag 25 november 2006 17:28 schreef macondo het volgende:
[..]
Die SP-ers vermommen zich graag hoor..
al zou die ook van groenlinks kunnen zijnquote:Op zaterdag 25 november 2006 17:30 schreef Homdeck het volgende:
vendrik ken ik nog, maar die is het ook niet
ChrisJX herkent de boef!quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:31 schreef ChrisJX het volgende:
Jan de Wit?
quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:38 schreef Mark_V het volgende:
Dan is het een hele oude foto, die man is toch hartstikke grijs?
de Wit heeft volgens mij al 4 jaar in de kamer gezeten....
SP![]()
![]()
quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, wat is het nou? Nou ben ik benieuwd...
Ook communisten verven hun haar misschien...quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:38 schreef Mark_V het volgende:
Dan is het een hele oude foto, die man is toch hartstikke grijs?
de Wit heeft volgens mij al 4 jaar in de kamer gezeten....
SP![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |