abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43987582
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 21:38 schreef EchtGaaf het volgende:

Geert zal zeker nooit geweld gebruiken of toestaan. Echter hanteert wel erg zijn verbale wapen. Hij speelt overduidelijk erg in op angst en onderbuikgevoelens. Het erge is dat het erop sterk lijkt dat hij succes had met zijn omstreden uitspraak over de Tsunami van de Islam...
Ik durf te wedden dat hij er geen enkel probleem mee zou hebben als een moslim met geweld over de grens gezet zou worden of dat de bouw van een moskee met geweld gestopt zou worden als hij het voor elkaar krijgt om in de wet een immigratiestop voor moslims en een bouwstop voor moskeeen te krijgen

De meeste extreem rechtse figuren verafschuwen geweld, totdat ze het zelf, met wat legalisering, kunnen toepassen.
  woensdag 29 november 2006 @ 18:26:33 #177
130955 Floripas
Blast from the past
pi_43999006
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 21:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Geert zal zeker nooit geweld gebruiken of toestaan. Echter hanteert wel erg zijn verbale wapen. Hij speelt overduidelijk erg in op angst en onderbuikgevoelens. Het erge is dat het erop sterk lijkt dat hij succes had met zijn omstreden uitspraak over de Tsunami van de Islam...
Wilders juicht anders wel het zonder proces vermoorden van Palestijnen toe.
pi_44011257
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:26 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wilders juicht anders wel het zonder proces vermoorden van Palestijnen toe.
bron?
pi_44012867
quote:
Op donderdag 30 november 2006 00:11 schreef Refragmental het volgende:

bron?
Spaatje blauw graag.
pi_44012881
Hij staat zowiezo voor alle kappers in dit land.
pi_44014152
quote:
Op woensdag 29 november 2006 12:14 schreef Vhiper het volgende:

Ik durf te wedden dat hij er geen enkel probleem mee zou hebben als een moslim met geweld over de grens gezet zou worden of dat de bouw van een moskee met geweld gestopt zou worden als hij het voor elkaar krijgt om in de wet een immigratiestop voor moslims en een bouwstop voor moskeeen te krijgen

De meeste extreem rechtse figuren verafschuwen geweld, totdat ze het zelf, met wat legalisering, kunnen toepassen.
Nee, echt rechtse partijen starten van onderop met geweld, zoals in de jaren 30 in Duitsland.Zij doen net als de jonge Marokkanen, eerst terroriseren zij de buurt. Daarbij pakken ze natuurlijk eerst de makkelijke doelwitten zoals homo's, Joden en ouderen. Daarna nemen ze de wijk over en dan de stad. Hun geestelijke leiders roepen natuurlijk nooit direct op tot geweld. Verder maken ze gebruik van de zwijgende meerderheid, die impliciet aan hun kant staan omdat ze bang zijn zich te verzetten (Wat zijn er toch veel overeenkomsten tussen Nazisme en de politieke Islam)

Wilders is gewoon een nette burger die via het parlement opkomt voor de gewone Nederlander. Echt rechtse patijen zijn antiparlementair.
Het gewld waar jij het over hebt is het geweld dat de staat mag toepassen igv dat wetten worden overtreden en eerdere oproepen om de wet na te volgen worden genegeerd. Dus als een meerderheid vindt dat het bouwen van mioskees zonder vergunning niet mag en men doet het na herhaalde oproepen toch, dan mag idd geweld worden gebruikt.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 30 november 2006 @ 11:46:54 #182
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_44018691
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:27 schreef DrDentz het volgende:
Hij is het wel, maar hij doet alsof hij het niet is
Een extreem-rechtse undercover dus
Extreemrechtsen zijn heel vaak undercovers, dat is een deel van de strategie.
  donderdag 30 november 2006 @ 11:50:19 #183
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_44018818
quote:
Op woensdag 29 november 2006 12:14 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk.
Wat Wilders voorstaat, b. v. deportatie van Nederlanders, of het ontnemen van elementaire rechten van minderheden, kan alleen in een autoritaire oof autocratische staat worden gerealiseerd. Zie uitvoerig in mijn onderzoek, hoofdstuk over Fortuyn, Wilders en Burke Stichting.
pi_44018885
Ach hij is vooral een goed voorbeeld van slachtoffertje spelen. Een rol die dit sort types wel aanspreekt .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44019236
Ik vind Wilders eerder centrum-rechts. Zijn standpunten over dierenwelzijn en milieu zijn wat linksig te noemen en zijn realistische kijk op de islam weer wat rechtsig.

Maar ik ben erg blij dat hij de komende tijd goed vertegenwoordigd is in de Tweede Kamer. Zijn islam- en eurokritische geluid is bij geen enkele andere partij te vinden. Het zou toch zonde zijn als dat niet vertegenwoordigd was.

Als hij deze periode laat zien dat zijn partij stabiel is, dus geen geruzie en geen mensen die de partij verlaten, dan denk ik dat hij bij de volgende verkiezing veel zetels kan gaan winnen.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_44023970
Helemaal mee eens
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:01 schreef Tikorev het volgende:
Ik vind Wilders eerder centrum-rechts. Zijn standpunten over dierenwelzijn en milieu zijn wat linksig te noemen en zijn realistische kijk op de islam weer wat rechtsig.

Maar ik ben erg blij dat hij de komende tijd goed vertegenwoordigd is in de Tweede Kamer. Zijn islam- en eurokritische geluid is bij geen enkele andere partij te vinden. Het zou toch zonde zijn als dat niet vertegenwoordigd was.

Als hij deze periode laat zien dat zijn partij stabiel is, dus geen geruzie en geen mensen die de partij verlaten, dan denk ik dat hij bij de volgende verkiezing veel zetels kan gaan winnen.
pi_44025152
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:52 schreef du_ke het volgende:
Ach hij is vooral een goed voorbeeld van slachtoffertje spelen. Een rol die dit sort types wel aanspreekt .
Zo zijn er hele bevolkingsgroepen die er nog beter in zijn
pi_44025214
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:32 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Zou het? Er zijn weinig mensen die zichzelf met zoveel overgave in een cordon sanitaire storten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44025274
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:32 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Waarom moeten altijd overal de joden bijgehaald worden?
  donderdag 30 november 2006 @ 15:37:32 #190
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_44025329
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Hehe..
Zyggie.
pi_44025753
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Niet alleen de joden hoor
pi_44026204
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:50 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Niet alleen de joden hoor
De zigeuners Nu moet je ophouden hoor. Het wordt steeds erger.
  dinsdag 19 december 2006 @ 16:15:44 #193
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_44571825
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 20:57 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik denk dat het de discussie niet ten goede komt om het fenomeen extreem-rechts te marginaliseren naar een definitie-kwestie.

Laten we het houden op het feit dat Geert met zijn partij voor de vrijheid, vrijheid wil voor een bepaalde bevolkingsgroep terwijl de andere daardoor een deel van zijn vrijheden kwijt raakt. Waarom mag een christen wel een kerk bouwen en een moslim geen moskee meer?

Mijn mening over dhr Wilders is dat op zijn zachts gezegd een beetje eng is...
Hoeveel kerken worden er dan bijgebouwd in Nederland? Wat een kulargument.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 19 december 2006 @ 18:57:04 #194
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_44576831
Extreem-rechts heeft voornamelijk associaties met geweld en antisemitisme. Dat is niet van toepassing op Wilders, hoewel andere criteria (zoals in de OP) wel weer gelden. Radicaal-rechts is een goede benaming.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 19 december 2006 @ 19:01:57 #195
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_44576970
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 18:57 schreef Sidekick het volgende:
Extreem-rechts heeft voornamelijk associaties met geweld en antisemitisme. Dat is niet van toepassing op Wilders, hoewel andere criteria (zoals in de OP) wel weer gelden. Radicaal-rechts is een goede benaming.
Inderdaad.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_44577250
Echt een onzin checklist is dit sowieso...

Met 1 punt dat verwijst naar het nazi verleden... Dus de nazi's zelf voldeden dus niet op dit punt en voor hitler (die overigens links is maarja iedereen denkt Stalin was links, dus gelooft iemand die onbekend is met Hitlers ideologische achtergrond al snel dat Hitler dan wel rechts zal zijn geweest.) waren er geen Extreem rechtse partyen..

Lekker is dat..

Geert wilders is gewoon rechts.
pi_44577529
WIlders is niet extreem-rechts. Hij is wel een beetje de weg kwijt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_44577662
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:11 schreef Gargoylesla het volgende:
Echt een onzin checklist is dit sowieso...

Met 1 punt dat verwijst naar het nazi verleden... Dus de nazi's zelf voldeden dus niet op dit punt en voor hitler (die overigens links is maarja iedereen denkt Stalin was links, dus gelooft iemand die onbekend is met Hitlers ideologische achtergrond al snel dat Hitler dan wel rechts zal zijn geweest.) waren er geen Extreem rechtse partyen..

Lekker is dat..

Geert wilders is gewoon rechts.
ZUcht niet weer

Verder vind ik WIlders niet Extreem, wel een beetje in de mate van belemmeringen die hij Nederlanders wil opleggen - botst toch aardig met de naam, maar volgens mij was het op de plein van Hemelse vrede ook niet altijd paradijs (zie je, ik kan ook drogredeneren!)
pi_44578815
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 12:28 schreef Jane het volgende:

[..]

Vul op de vetgedrukte plaatsen willekeurig een andere geloofsovertuiging, levenswijze, seksuele geaardheid in en je ziet wat er echt staat. (voor degenen die dat nog niet doorhadden, natuurlijk)
Ik haat geen gelovigen maar ben wel anti-geloof.
En nu?
pi_44582302
Extreem rechtse of linkse partijen zijn antiparlementair en intollerant en ze gebruiken het parlement als dekmantel.
Van GL kun je zeggen dat ze extreem zijn, ze zijn een dekmantel voor krakers, anarchisten, ex RaRa terroristen(Duyvendak) en milieuactivisten/terroristen (Volkert vd G, dierenbevrijdingsfront).

Welke anti-parlementaire groep vertegenwoordigt Wilders ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')