abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43856554
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:25 schreef Apropos het volgende:
Me dunkt dat er in Nederland een veel grotere groep Marokkanen is die ook kennis van de Marokkaanse cultuur heeft, maar zich verre houdt van dit soort gedrag. Waarom die niet ingeschakeld, in plaats van een excursie op touw te zetten? Voortaan ook stages in Joegoslavie en de Antillen?
Antillen en Turkije zullen ook wel aan bod komen. Ik denk niet dat de agenten naar Joegoslavie gaan is niet zo aantrekkelijk land me dunkt. Er zal wel geconcludeerd worden dat er genoeg Joegoslaven in Nederland voorhanden zijn voor "onderzoek", en dat een reis naar Joegoslavie niet noodzakelijk is
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_43856561
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:13 schreef milagro het volgende:

[..]

verhaal
Oh, maar daar geef ik je ook gelijk in hoor, er is niet 1 oplossing. Maar ik denk dat het contraproductief werkt om ze zelf ook steeds als Marokkaan te zien, dat geeft ze een excuus om die slachtofferrol te hanteren. I.p.v. dat we gewoon zeggen "flikker op met je achtergrond, je hebt je maar gewoon te gedragen" gaan we juist die achtergrond als hoofdoorzaak zien van het probleem. We drukken ze in de hoek en negatief bijeffect is dat Marokkanen die zich wel normaal gedragen in dezelfde hoek gedrukt worden.
pi_43856584
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:16 schreef sp3c het volgende:
I don't get it
Reuzevuller zit met Maxima te discuseren over de multiculturele problemen (¤ 70.000 voor die paar gesprekjes).
Dat doen ze hier en dat doen ze daar en ze nemen vriendjes mee en ze bedenken projectjes en wij mogen dat betalen.
Audaces fortuna juvat
pi_43856661
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:25 schreef Colnago het volgende:

[..]

Reuzevuller zit met Maxima te discuseren over de multiculturele problemen (¤ 70.000 voor die paar gesprekjes).
Dat doen ze hier en dat doen ze daar en ze nemen vriendjes mee en ze bedenken projectjes en wij mogen dat betalen.
Als dat resultaat heeft, waarom mag het dan niks kosten ? Politieagenten gaan zoals Spec zegt ook naar Duitsland. Die hebben een veel hoger oplossingspercentage qua misdrijven, de Nederlander zegt ook "daar kan het wel !". En dan sturen we agenten naar Duitsland om te leren van die aanpak en dan is het ineens "een schoolreisje"en "wij moeten dat betalen !". Sorry, maar dan denk ik ook "hou dan gewoon je bek".
pi_43856683
quote:
Kamervragen van het lid Wilders aan de Ministers van Binnenlandse Zaken, Justitie en Vreemdelingenzaken en Integratie inzake de stage in Marokko van 25 Haagse politiemensen

1) Heeft u kennisgenomen van het bericht “Agenten op Marokkaantjes-stage” *?

2) Is het waar dat 25 Haagse politiemensen wekenlang naar Marokko worden gestuurd om de cultuur aldaar te leren kennen?

3) Zo ja: vindt u dit niet de wereld op zijn kop? Het gaat er toch juist om dat Marokkaanse criminelen zich aan de Nederlandse cultuur moeten aanpassen en de Nederlandse regels moeten respecteren?

4) Is het dan ook niet beter om, in plaats van Nederlandse politiemensen, Marokkaanse criminelen naar Marokko (terug) te sturen?

5) Vindt u ook niet dat de 25 politiemensen in kwestie beter kunnen worden ingezet om de criminaliteit in Den Haag te bestrijden, in plaats van deze mensen wekenlang met de cultuur van het land van herkomst van criminelen kennis te laten maken?

6) Wat zijn de kosten van dit absurde project voor de Nederlandse belastingbetaler?

7) Kunt u er zorg voor dragen dat dit soort politiek- correcte projecten, die nog nooit hun waarde hebben bewezen en de problemen van de multi-culturele samenleving alleen maar groter maken, voor eens en voor altijd worden gestopt? Wilt u er voor zorgen dat dit concrete projekt geen doorgang zal vinden?
Goede kamervragen door Wilders, vooral naar punt 6 ben ik benieuwd.
Weet iemand trouwens wat de antwoorden van de minster(s) waren?
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_43856871
Ik snap dit niet. Dit is geen Marokkaans probleem, het is een Nederlands probleem van jongeren met een Marokkaanse achtergrond in Nederland. De antwoorden/ervaringen die ze zoeken liggen niet in Marokko. Die agenten kunnen beter op stage in het lokale buurtcentrum, zitten ze een stuk dichter bij het vuur.
Anders wil ik ook alle minderheden in dit land leren kennen graag, te beginnen met de Kaapverdianen. En ik kan alleen in het hoogseizoen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43856889
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:27 schreef gelly het volgende:

[..]

Als dat resultaat heeft, waarom mag het dan niks kosten ?
Mensen uit de grachtengordel en het oranjehuis lijken me nou niet bepaald deskundig qua opleiding en praktijkervaring om het beleid te gaan bepalen voor dit soort problemen en zeker niet als een links persoon er nog ongelooflijk veel geld voor krijgt.
Ik zie nog steeds geen resultaat wel 140 probleemwijken dus ik denk dat ik gelijk heb.
quote:
Politieagenten gaan zoals Spec zegt ook naar Duitsland. Die hebben een veel hoger oplossingspercentage qua misdrijven, de Nederlander zegt ook "daar kan het wel !". En dan sturen we agenten naar Duitsland om te leren van die aanpak en dan is het ineens "een schoolreisje"en "wij moeten dat betalen !". Sorry, maar dan denk ik ook "hou dan gewoon je bek".
Leren om orde te handhaven is natuurlijk nooit verkeerd en leren om efficient te werken ook niet maar op zoek gaan naar de achtergrond van criminele mensen is wel heel ver gezocht lijkt mij.
Audaces fortuna juvat
  Moderator vrijdag 24 november 2006 @ 17:49:28 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43857225
ze gaan dan ook gewoon op stage bij de politie aldaar, niet in het plaatselijke buurthuis
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_43857293
Niemand zegt toch ook dat alle problemen hier mee opgelost worden?

Maar een deel van het probleem is een gezags en communicatieprobleem en dat kan hiermee wel degelijk een stukje minder worden. Vraag het maar eens aan allochtone agenten, die worden heel anders benaderd, daar zit een deeltje in .Zie mijn Friese voorbeeld en het verhaal van Ringo.
pi_43857331
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:35 schreef Mwanatabu het volgende:
Die agenten kunnen beter op stage in het lokale buurtcentrum, zitten ze een stuk dichter bij het vuur.
Alsof dat niet gebeurt?
pi_43857354
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:49 schreef sp3c het volgende:
ze gaan dan ook gewoon op stage bij de politie aldaar, niet in het plaatselijke buurthuis

En wat kan de plaatseljike politie die Hagenezen vertellen over hun Rivijnse plaatsgenoten wat de lokale buurtvader niet beter uit kan leggen? Offe offe wacht...elke Haags-Marokkaanse agent ws. 3x beter kan verwoorden? Zomaar een gek idee, hoor.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43857363
goed plan, dan weten ze dat het daar ook geen watjes zijn als politie!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_43857461
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Oh, maar daar geef ik je ook gelijk in hoor, er is niet 1 oplossing. Maar ik denk dat het contraproductief werkt om ze zelf ook steeds als Marokkaan te zien, dat geeft ze een excuus om die slachtofferrol te hanteren. I.p.v. dat we gewoon zeggen "flikker op met je achtergrond, je hebt je maar gewoon te gedragen" gaan we juist die achtergrond als hoofdoorzaak zien van het probleem. We drukken ze in de hoek en negatief bijeffect is dat Marokkanen die zich wel normaal gedragen in dezelfde hoek gedrukt worden.
ja, sorry, het probleem is niet de NLse agent die de cultuur van de kutgastjes niet kent, het probleem is dat de ouders van die kutgastjes nooit enige moeite hebben gestoken in het leren kennen vd NLse cultuur, waardoor ze hun kinderen opzadelen met een spreidstand tussen 2 mijlen uiteenliggende culturen en niet in wilen of kunnen grijpen daar waar ze in de kloof vallen.

je (niet jij) kan de zaken wel omkeren door weer voor de zoveelste keer het initiatief te nemen, de hand weer enkel in eigen boezem te steken en dat doen wat de falende partij nalaat, maar zo ontneem je ze juist eigen verantwoordelijkheid en zelfreflectie.

"Jij ontspoort omdat wij jou niet begrijpen".

Nee, jij ontspoort omdat je ouders jou niet meer begrijpen omdat ze zelf nooit de moeite hebben genomen te leren houden van het land en de gebruiken/cultuur vh land, dit land te begrijpen.
Wil je niet houden vh land, wil je niet weten in welke context je kids opgroeien, opdat je ze kan sturen en helpen, vind je dat je kids zich vooral op hun Marokkaanse afkomst en Islamitische cultuur moet richten, ja dan zou je hier niet moeten willen wonen.

Als ik in Marokko mij wil vestigen, permanent, met mijn nog opgroeiende kinderen, dan kunnen mijn kinderen alleen dan slagen als ik ook slaag in het écht leven in het land met de autochtone bevolking, ipv leven in mijn eigen kleine wereldje in mijn eigen kleine wijkje met enkel "eigen volk" om me heen en totaal de belevingswereld buitenshuis van mijn eigen kids niet meer kunnen volgend.
En dat begint met het leren vd taal, altijd en overal.
Het is niet aan de Marokkanen daar om éérst mij te begrijpen, mijn land te leren kennen, mijn cultuur te leren kennen voordat ik aanstalte kan maken om die van hen te leren kennen.
Zodra ik me verdiep in hun land wat ook mijn land moet gaan worden, dan pas zullen zij interesse gaan tonen in mijn achtergrond.
Door je afzijdig te houden kweek je argwaan, en ms zelfs vijandigheid.

Nogmaals, in Marokko is de context compleet anders. De problemen die we hier hebben in de GROTE steden met die jongeren die zie je daar niet.
De invloed vd Islamitische cultuur , daarvoor hoef je niet naar Marokko om dat te leren begrijpen.
De ouders moeten ons leren begrijpen, dit land, opdat ze het kunnen doorgeven aan hun kleine kinderen, die dan opgroeiend de NLse cultuur en omgeving niet als iets "vreemds" beschouwen, maar iets eigens , deels van huis uit meegekregen samen met de cultuur van je ouders, hun land van herkomst.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_43857554
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:58 schreef milagro het volgende:
ja, sorry, het probleem is niet de NLse agent die de cultuur van de kutgastjes niet kent, het probleem is dat de ouders van die kutgastjes nooit enige moeite hebben gestoken in het leren kennen vd NLse cultuur,
Hoe lang wil je nog doorgaan met dit soort generalisaties?
  Moderator vrijdag 24 november 2006 @ 18:03:43 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43857619
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:54 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En wat kan de plaatseljike politie die Hagenezen vertellen over hun Rivijnse plaatsgenoten wat de lokale buurtvader niet beter uit kan leggen? Offe offe wacht...elke Haags-Marokkaanse agent ws. 3x beter kan verwoorden?
niets lijkt me

maar hij kan uitleggen hoe ze de dingen in Marokko doen?
Dan kunnen de agenten als ze terugkomen al dan niet conclusies trekken als dat nodig mocht zijn

jij bent nog nooit op een uitwisselingsproject geweest of wel?
quote:
Zomaar een gek idee, hoor.
wat is een gek idee?
  vrijdag 24 november 2006 @ 18:04:31 #116
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43857633
Ik vind het maar een raar plan.

De probleemjeugd waarom het hier gaat heeft weinig binding met Marokko, zijn bijna allemaal in Nederland geboren en gaan af en toe eens op vakantie daar.

Ik zou het veel nuttiger vinden uit te zoeken waarom Nederlandse staatsburgers zich zo blijven afzetten tegen het land waar ze zijn geboren.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_43857678
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 18:04 schreef popolon het volgende:
De probleemjeugd waarom het hier gaat heeft weinig binding met Marokko, zijn bijna allemaal in Nederland geboren en gaan af en toe eens op vakantie daar.
Pardon? Als je ouders er zijn geboren en je familie er vandaar komt en je wortels er liggen dan zou je er geen binding mee hebben? Zo werkt dat nou eenmaal. Hier wordt dat vervelend gevonden maar bij Harry de Winter kijkt toch ook niemand vreemd op dat hij veel met het jodendom en Israel heeft?
quote:
Ik zou het veel nuttiger vinden uit te zoeken waarom Nederlandse staatsburgers zich zo blijven afzetten tegen het land waar ze zijn geboren.
Ach, 9 zetels voor een xenofobe partij dragen daar ook niet echt aan bij. Er zijn genoeg autochtonen die zich afzetten tegen Nederland, zie u zelve
  Moderator vrijdag 24 november 2006 @ 18:07:26 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43857697
1 hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk.

die uitwisselingsprojecten zijn voor de politie gewoon nuttig, ik vond het zowieso al vreemd dat dit nauwelijks met Islamitische landen gebeurt

zal een mensenrechten ding zijn gok ik
  vrijdag 24 november 2006 @ 18:12:10 #119
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43857837
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 18:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Pardon? Als je ouders er zijn geboren en je familie er vandaar komt en je wortels er liggen dan zou je er geen binding mee hebben? Zo werkt dat nou eenmaal. Hier wordt dat vervelend gevonden maar bij Harry de Winter kijkt toch ook niemand vreemd op dat hij veel met het jodendom en Israel heeft?
[..]

Ach, 9 zetels voor een xenofobe partij dragen daar ook niet echt aan bij. Er zijn genoeg autochtonen die zich afzetten tegen Nederland, zie u zelve
Binding omdat de ouders of grootouders er vandaan komen? Misschien, dan nog vind ik het een plan wat niet echt nuttig is.

De Marokkanen in Marokko blijken toch heel anders te zijn dan de personen en het specifieke probleem waar het hier omgaat.

En waar zet ik me af tegen Nederland trouwens? Je bent in de war met SteefP met z'n wekelijkse tirade op Nederland.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_43857928
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:40 schreef SCH het volgende:

[..]

De politie heeft een goed verhaal en verdiept zich nou juist in de buitensluiting van migranten en dit is er een onderdeel van. Dit gaat om een specifieke tak van de politie die zich in multi-etnische zaken verdiept en dus niet over 1 nacht ijs gaat. Het verbaast me dat iedereen het weer beter denkt te weten. Je kan er kritiek op hebben maar het afdoen als vakantie of snoepreisjes is echt flauw.

De problemen liggen in de buurt, de oplossingen kunnen van alle kanten worden aangedragen. Ik vind het goed dat de politie haar uiterste best doet.
Onzin, de uitsluiting heeft niks te maken met zaken die spelen in Marokko en alles te maken met hoe de dingen gaan in Nederland. Het probleem is niet dat deze jongens teveel vastzitten aan de Marokkaanse cultuur (integendeel want dan zouden ze wel respect hebben voor gezag) maar dat ze geen plek hebben in de Nederlandse cultuur. En voor dat probleem heeft niemand in Marokko oplossingen die passen in de Nederlandse cultuur.

Overigens, ieder mens heeft maar één cultuur.
pi_43858060
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 18:07 schreef sp3c het volgende:
1 hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk.

die uitwisselingsprojecten zijn voor de politie gewoon nuttig, ik vond het zowieso al vreemd dat dit nauwelijks met Islamitische landen gebeurt

zal een mensenrechten ding zijn gok ik
Breng een nachtje door in een Marokkaanse politiecel en je hebt genoeg informatie over hoe ze dingen daar doen voor de rest van je leven.
pi_43858063
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 18:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

Onzin, de uitsluiting heeft niks te maken met zaken die spelen in Marokko en alles te maken met hoe de dingen gaan in Nederland. Het probleem is niet dat deze jongens teveel vastzitten aan de Marokkaanse cultuur (integendeel want dan zouden ze wel respect hebben voor gezag) maar dat ze geen plek hebben in de Nederlandse cultuur. En voor dat probleem heeft niemand in Marokko oplossingen die passen in de Nederlandse cultuur.

Overigens, ieder mens heeft maar één cultuur.
Dat laatste is waar. Maar als de politie, die hier enorm veel studie van heeft gemaakt en ervaring mee heeft, nou weet dat het werkt, en dat ook ervaren heeft, wie zijn wij dan om het beter te weten? Ik hoorde vanmiddag een agent op de radio die er erg overtuigend over vertelde en nou ben ik meestal niet zo gevoelig voor verhalen van ome agenten maar in dit geval was het heel sterk.

Ik ben het wel met je eens dat die jongens geen plek hebben in onze cultuur en dat daar wat aangedaan moet worden. Dit is 1 van de stapjes wmb.
pi_43858245

[ Bericht 94% gewijzigd door Youssef op 25-11-2006 21:36:53 ]
  Moderator vrijdag 24 november 2006 @ 18:34:07 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43858407
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 18:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Breng een nachtje door in een Marokkaanse politiecel en je hebt genoeg informatie over hoe ze dingen daar doen voor de rest van je leven.
voor mijn leven allicht maar ik ga er vanuit dat die agenten het een en ander over moeten brengen aan de thuisblijvers dus is een vollediger plaatje misschien wel gewenst
pi_43858540
quote:
Ik snap dit niet. Dit is geen Marokkaans probleem, het is een Nederlands probleem van jongeren met een Marokkaanse achtergrond in Nederland. De antwoorden/ervaringen die ze zoeken liggen niet in Marokko.
Net zoals het ook niets te maken heeft met de "islam-cultuur" van Milagro. Deze "straatcultuur" is gewoon een fenomeen dat je tegenwoordig bij enigszins omvangrijke minderheidsgroepen over de hele wereld tegenkomt en komt veel dichter bij wat Amerikaanse rappers "prediken" dan imams.
pi_43858858
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 18:40 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Net zoals het ook niets te maken heeft met de "islam-cultuur" van Milagro. Deze "straatcultuur" is gewoon een fenomeen dat je tegenwoordig bij enigszins omvangrijke minderheidsgroepen over de hele wereld tegenkomt en komt veel dichter bij wat Amerikaanse rappers "prediken" dan imams.
Dan heb je dus duidelijk niet begrepen wat ik zei.

Het heeft te maken met de cultuur thuis, die toch echt deels een Islam cultuur is, maar vooral geen Nederlandse, dat hoeft ook niet eens, maar enige verdieping zou toch wel wenselijk zijn.

Het probleem is in die zin dus de "Islam cultuur" omdat dat het enige is wat ze van thuis meekrijgen, zonder dat de ouders enige of weinig kennis hebben vd cultuur waarmee hun opgroeiende koters buiten geconfronteerd worden.

Het probleem van de ontsporing is niet de Islamitische cultuur an sich, niet de Marokkaanse cultuur an sich, anders zouden jongeren ook in Marokko ontsporen, de beider culturen zijn echter wel het probleem in de context vh Westerse Nederland.
Daar botst het mee, en waarom , omdat de cultuur buitenshuis , binnenshuis niet gekend of begrepen wordt.

Zo groeien jongeren op met een zich niet thuisvoelendheid, die ze tzt ook weer door zouden kunnen geven aan hun kinderen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_43858970
quote:
Ik snap dit niet. Dit is geen Marokkaans probleem, het is een Nederlands probleem van jongeren met een Marokkaanse achtergrond in Nederland. De antwoorden/ervaringen die ze zoeken liggen niet in Marokko. Die agenten kunnen beter op stage in het lokale buurtcentrum, zitten ze een stuk dichter bij het vuur.
Anders wil ik ook alle minderheden in dit land leren kennen graag, te beginnen met de Kaapverdianen. En ik kan alleen in het hoogseizoen.
Ja, dat wou ik dus ook ongeveer gaan zeggen

Wat een onzin, als je de kutmarokkaantjes wil leren begrijpen dan doe je dat daar waar de kutmarokkaantjes wonen, en dat is niet in Marokko.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_43859057
Die jongeren hangen een ghetto cultuur aan Milagro... Ouders hebben daar weinig grip op. Kijk maar naar de VS met z'n bendecultuur. Natuurlijk speelt vervreemding een rol, maar zeker niet bij 3e generatie probleemjongeren.
pi_43859088
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 18:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ja, dat wou ik dus ook ongeveer gaan zeggen

Wat een onzin, als je de kutmarokkaantjes wil leren begrijpen dan doe je dat daar waar de kutmarokkaantjes wonen, en dat is niet in Marokko.
Ik vind dat je elk potentieel middel moet aangrijpen om grip te krijgen op de situatie. En dit is er 1 van. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden...
pi_43859136
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 18:51 schreef milagro het volgende:

[..]

Dan heb je dus duidelijk niet begrepen wat ik zei.

Het heeft te maken met de cultuur thuis, die toch echt deels een Islam cultuur is, maar vooral geen Nederlandse, dat hoeft ook niet eens, maar enige verdieping zou toch wel wenselijk zijn.

Het probleem is in die zin dus de "Islam cultuur" omdat dat het enige is wat ze van thuis meekrijgen, zonder dat de ouders enige of weinig kennis hebben vd cultuur waarmee hun opgroeiende koters buiten geconfronteerd worden.

Het probleem van de ontsporing is niet de Islamitische cultuur an sich, niet de Marokkaanse cultuur an sich, anders zouden jongeren ook in Marokko ontsporen, de beider culturen zijn echter wel het probleem in de context vh Westerse Nederland.
Daar botst het mee, en waarom , omdat de cultuur buitenshuis , binnenshuis niet gekend of begrepen wordt.

Zo groeien jongeren op met een zich niet thuisvoelendheid, die ze tzt ook weer door zouden kunnen geven aan hun kinderen.
Ik vraag me af in hoeverre het daarmee te maken heeft, maar dat is een nature/nurture discussie die ik niet graag voer, omdat er (iig door mij) weinig zinnigs over te vertellen valt. Als je echter puur kijkt naar de manifestatie hiervan "op straat", zie je dat het resultaat onafhankelijk van de achtergrond van de betreffende jongeren hetzelfde kan zijn. Of het nu Surinamers, Antillianen, Marokkanen, Kampers of gewoon 100e generatie Nederlanders betreft (vaak in groepen een beetje van allemaal afhankelijk van de buurt waarin men opgroeit), het is "in" en stoer om je als (semi-)crimineel te gedragen of voor te doen en je op deze manier tegen de samenleving af te zetten.
pi_43859250
Het gaat toch ook om de ouders? Die agenten willen beter in contact komen met de ouders, met moskeeen e.d.
pi_43859345
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 18:58 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik vind dat je elk potentieel middel moet aangrijpen om grip te krijgen op de situatie. En dit is er 1 van. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden...
Onzin, als je een fractie van het geld wat dit gaat kosten op mijn rekening stort dan zal ik een prachtig programma voorschotelen in mijn eigen Den Haag. Ik zal je wegwijs maken in de probleemwijken. Ik zal je alle hotspots van theehuis, tot belwinkel, tot moskee, tot voetbalpleintje laten zien. Ik zal je uitgebreid voorstellen aan de imams, de winkeliers, de buurtvaders en voornamelijk allerhande kut- en niet kut-straatmarokkaantjes. Bovendien zorg ik er hoogst persoonlijk voor dat je met elk een paar daagjes mag optrekken. En dan stel ik ook nog eens een mooi boekje voor je samen met daarin alle inns en outs van de straatcultuur van de Marokkaantjes in Nederland. Maak ik er ook nog een hoofdstukje Marokkaans cultuur en geschiedenis bij, kan je daar ook over mee praten.

Kost minder geld, minder tijd en je leert er duizend keer meer van

Meneer de hoofdcommisaris kan mijn emailadres vinden in m'n profiel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sack_Blabbath op 24-11-2006 19:13:30 ]
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_43859462
Bovendien mijn complimenten voor de Marokkaan die de agenten in een paar weken tijd alle 'culturen' van Marokko gaat laten zien, dat zijn er nog al niet een paar
  vrijdag 24 november 2006 @ 19:13:30 #134
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43859533
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 19:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Onzin, als je een fractie van het geld wat dit gaat kosten op mijn rekening stort dan zal ik een prachtig programma voorschotelen in mijn eigen Den Haag. Ik zal je wegwijs maken in de probleemwijken. Ik zal je alle hotspots van theehuis, tot belwinkel, tot moskee, tot voetbalpleintje laten zien. Ik zal je uitgebreid voorstellen aan de imams, de winkeliers, de buurtvaders en voornamelijk allerhande kut- en niet kut-straatmarokkaantjes. Bovendien zorg ik er hoogst persoonlijk voor dat je met elk een paar daagjes mag optrekken. En dan stel ik ook nog eens een mooi boekje voor je samen met daarin alle inns en outs van de straatcultuur van de Marokkaantjes in Nederland.

Kost minder geld, minder tijd en je leert er duizend keer meer van

Meneer de hoofdcommisaris kan mijn emailadres vinden in m'n profiel.
Gelukkig hebben Haagse agenten nauwelijks contact met dat soort mensen, dus ik denk dat jouw plan in goede aarde valt.

Het gaat natuurlijk weer gewoon om geld in deze discussie. Wat een miezerig land is dit soms toch ook.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_43859611
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 19:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

Gelukkig hebben Haagse agenten nauwelijks contact met dat soort mensen, dus ik denk dat jouw plan in goede aarde valt.
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat die agenten, op een paar goede wijkagenten na, echt geen idee hebben wie en wat er rondloopt in de probleemwijken. Laat staan dat ze ook maar enige kennis hebben van de culturen en achtergronden waar ze mee te maken hebben. Hun kennis gaat niet verder dan dat Surinamers roti eten.
  vrijdag 24 november 2006 @ 19:17:25 #136
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43859646
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 18:58 schreef gelly het volgende:
Ja, en waarom moet dan juist deze weg bewandeld worden en betaald worden met gemeenschapsgeld?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43859647
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 19:13 schreef Ringo het volgende:
Het gaat natuurlijk weer gewoon om geld in deze discussie. Wat een miezerig land is dit soms toch ook.
Nou nee, niet wat mij betreft in ieder geval. Zoveel zal dit nou ook weer niet gaan kosten. Ik vind de achterliggende gedachte:
quote:
"Om jonge Marokkanen aan te pakken, moeten we ons ook in hun achtergrond verdiepen. Ze gedragen zich niet als autochtone Nederlanders, ze dwepen met de Marokkaanse cultuur. Dan moeten we die ook kennen", zegt korpschef Gerard Bouman van de politie Haaglanden in het AD.
Bouman meent dat het indruk maakt op Marokkaanse jongeren als ze worden aangesproken door agenten die iets van hun achtergrond weten. "Ze voelen zich serieus genomen, zodat je een begin kunt maken om hun gedrag te veranderen." De Haagse agenten blijven enkele weken in Marokko.
Gewoon onzin. .
pi_43859657
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 19:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat die agenten, op een paar goede wijkagenten na, echt geen idee hebben wie en wat er rondloopt in de probleemwijken. Laat staan dat ze ook maar enige kennis hebben van de culturen en achtergronden waar ze mee te maken hebben. Hun kennis gaat niet verder dan dat Surinamers roti eten.
Wat een bullocks.

Maar dan kan je dus onmogelijk tegen dit soort initiatieven zijn.
pi_43859802
zwaar zinloos..
pi_43859844
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 19:17 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, en waarom moet dan juist deze weg bewandeld worden en betaald worden met gemeenschapsgeld?
Je mag best gireren hoor.
  vrijdag 24 november 2006 @ 19:25:44 #141
160074 FerryB
House Music!
pi_43859880
Ik ken de heer Bouman persoonlijk erg goed. Wat hij tot nu toe heeft bereikt is onvoorstelbaar. Als wijkagent begonnen in Rotterdam waar je dus direct met de mensen in contact komt, daarna steeds maar hogeropgekomen waarna hij nu als korps chef in Den Haag aan het werk is. Dat is nog maar voor een jaar. Vanaf 2008 zal hij aantreden als hoofd van de AIVD. Ook is ie als advocaat en hoofd officier van middelburg en rotterdam aan het werk geweest.

Ik denk echt dat hij hier een punt heeft. En dat dit ook effect zal hebben.

Ik zou het niet eens kunnen onderbouwen waarom ik dat denk. Meer om het feit dat hij in mijn ogen nog nooit iets verkeerds heeft gedaan. Ik sta daar gewoon versteld van.

[ Bericht 1% gewijzigd door FerryB op 24-11-2006 19:34:41 (te enthousiast) ]
pi_43859906
Overigens vind ik dit artikel: Haagse agenten op stage in Marokko al een stuk helderder dan het artikel uit de OP.
pi_43859939
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 19:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een bullocks.
Wanneer kom je langs? Zal ik je voorstellen aan ze. Er lopen een aantal wijkagenten rond die de buurt en de mensen inderdaad kennen. De rest weet echt bedroevend weinig over de personen met wie ze te maken hebben.
quote:
Maar dan kan je dus onmogelijk tegen dit soort initiatieven zijn.
Ik ben er absoluut voor dat ze meer leren over de Haagse Marokkanen en hun cultuur. Die cultuur heeft echter niets meer te maken met wat er in Marokko zelf gebeurd. De cultuur van de probleemjochies is een compleet eigen cultuur die voornamelijk een ghettocultuur is zoals eerder werd vermeld. Ik denk dat een excursie naar de Bronx of Compton de agenten een stuk wijzer maakt als ze willen begrijpen hoe de psyche van deze jongens werkt.

Bovendien is de bedoeling dat de agenten de Marokkaanse cultuur leren kennen zodat ze daar over mee kunnen praten met die jongens. Dat kun je ook zonder dat je naar Marokko gaat hoor. Lees een goed boek zou ik zeggen. En als je dat uithebt weet ik ook nog wel goede boeken over de cultuur op de Antillen, in Suriname en in Joegoslavie
  vrijdag 24 november 2006 @ 19:28:01 #144
160074 FerryB
House Music!
pi_43859957
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 19:17 schreef kLowJow het volgende:

Gewoon onzin. .
Ik, als klein crimineeltje, zou ook meer respect tonen naar een agent in afrika die van alles over mijn vaderland weet

Om maar een voorbeeld te geven
pi_43860114
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 19:28 schreef FerryB het volgende:

[..]

Ik, als klein crimineeltje, zou ook meer respect tonen naar een agent in afrika die van alles over mijn vaderland weet

Dat is voor mij nog maar de vraag. Daarbij lijkt me er een behoorlijk verschil tussen "alles weten over" en wat deze agenten zullen leren. Ik erger me eerder aan mensen die ergens verstand van denken te hebben en met een klok/klepel verhaal komen dan aan oprechte onwetendheid.
pi_43860140
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 19:28 schreef FerryB het volgende:

[..]

Moet je naar Marokko om te leren dat er in Marokko synagoges en moskeeen broederlijk naast elkaar staan? Moet Dimabeke Boatambe op studiereis naar Amsterdam om te weten dat onze minister-president op Harry Potter lijkt, we hier al lang niet meer op klompen lopen en we hier mayonaise op onze patat eten?
  vrijdag 24 november 2006 @ 19:36:22 #147
160074 FerryB
House Music!
pi_43860190
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 19:34 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Moet je naar Marokko om te leren dat er in Marokko synagoges en moskeeen broederlijk naast elkaar staan? Moet Dimabeke Boatambe op studiereis naar Amsterdam om te weten dat onze minister-president op Harry Potter lijkt, we hier al lang niet meer op klompen lopen en we hier mayonaise op onze patat eten?
Ik eet het altijd naast mijn patat maar dat ter zijde.

Nee dat hoeft niet maar dat zijn dan ook geen vergelijkingen. Ik denk gewoon dat dit goed uit gaat pakken! Er wordt teminste weer eens wat geprobeerd.
pi_43860237
Weet je trouwens wat het eerste is wat Nederlanders zeggen als ze op vakantie zijn geweest in Marokko: "Die Marokkanen daar lijken helemaal niet op de Marokkanen hier"
pi_43860359
Hoe worden de lastige jongeren daar dan aangepakt?
Meestal door familie en inderdaad de politie op straat!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 24 november 2006 @ 19:43:15 #150
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43860392
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 19:27 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik ben er absoluut voor dat ze meer leren over de Haagse Marokkanen en hun cultuur. Die cultuur heeft echter niets meer te maken met wat er in Marokko zelf gebeurd. De cultuur van de probleemjochies is een compleet eigen cultuur die voornamelijk een ghettocultuur is zoals eerder werd vermeld. Ik denk dat een excursie naar de Bronx of Compton de agenten een stuk wijzer maakt als ze willen begrijpen hoe de psyche van deze jongens werkt.
Excursies/studiereizen naar dat soort wijken zijn er al, vind dat ook goede initiatieven. Ik begrijp alleen de commotie nu niet zo goed. Is Marokko een besmet land ofzo? Zitten hier plots allemaal experts die hun wijsheid van de straat net zo goed uit boeken halen?

De gedachte dat een agent indruk maakt op straatschoffies als-ie letterlijk zegt 'dat-ie ook in Marokko is geweest' is tamelijk naïef. Ik denk gewoon dat het voor veel blauwgepakte broekies een eye-opener is wanneer ze zien hoe het er in de gemiddelde Marokkaanse stad aan toegaat. Als dat in een solide stage kan worden verpakt, waarom niet?

Een hoop gezeik om niks hier, dus. Het woord 'Marokko' werkt bij sommigen sowieso als een rode lap op een stier.

Van een beetje culturele uitwisseling is nog nooit iemand ziek geworden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')