abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43842264
bron: RTL4 Nieuws

De Haagse politie stuurt 25 agenten naar Marokko zodat die de cultuur van het Noord-Afrikaanse land leren kennen.
"Om jonge Marokkanen aan te pakken, moeten we ons ook in hun achtergrond verdiepen. Ze gedragen zich niet als autochtone Nederlanders, ze dwepen met de Marokkaanse cultuur. Dan moeten we die ook kennen", zegt korpschef Gerard Bouman van de politie Haaglanden in het AD.
Bouman meent dat het indruk maakt op Marokkaanse jongeren als ze worden aangesproken door agenten die iets van hun achtergrond weten. "Ze voelen zich serieus genomen, zodat je een begin kunt maken om hun gedrag te veranderen." De Haagse agenten blijven enkele weken in Marokko.

Meneer Bouman is een dromer. "Ze dwepen met de Marokkaanse cultuur", zegt-ie.
Hoe kunnen ze nou dwepen met de Marokkaanse cultuur als het gros van die criminelen die cultuur helemaal niet kènt?! De meesten zijn hier geboren. Ze hebben van nature korte lontjes en heel lange tenen. Ze hebben helemaal NIETS met de Marokkaanse cultuur. Ze hebben daarentegen heel veel met de hip-hop cultuur. Vrouwen zijn bitches, en onvrede wordt uitgevochten, niet uitgepraat. Die agenten zouden helemaal niet naar Marokko hoeven. Het tuig zèlf moet naar Marokko; daar worden ze aangepakt zoals ze hier aangepakt zouden moeten worden: eerst krijgen ze klappen, daarna wordt er pas met ze gesproken. Hier schijt Justitie in de broek van het tuig. De enige manier om die gastjes klein te krijgen is een paar jaar Glenn Mills, of stuur ze naar Kenia in het kader van "Van etter tot engel." Dan kan heel Nederland via de tv meegenieten hoe ze op hun plaats worden gezet. Die 25 agenten hebben we híer nodig om ze aan te pakken. "In hun cultuur verdiepen"; laat me niet lachen, meneer Bouman. Wake up and face reality!
  vrijdag 24 november 2006 @ 07:57:56 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43842275
Jij weet dat allemaal zo goed comdat je zelf Marokaan bent prognock?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 24 november 2006 @ 07:59:48 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43842287
In elk geval is het een goed idee. Want je kunt een probleem pas oplossen als je dat probleem goed kent. En in dit geval is dat de Marokaanse jeugd met de Marokaanse cultuur. Logisch dat je daar dus kennis over wil hebben lijkt me.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  FOK!fotograaf vrijdag 24 november 2006 @ 08:15:44 #4
18921 freud
Who's John Galt?
pi_43842394
Beetje zinloze reis imo. In marokko mag de politie op een heel andere manier ingrijpen als hier. Ook is daar de sociale controle heel anders op dat tuig. Als de politie hier ook op mocht treden ipv voor elke handeling een 10-voudige aanvraag in te moeten dienen, had het ook wat effectiever kunnen zijn. Als ze zich misdragen moet je ze op het Spui in een roze tutu schoon laten maken. Flink voor lul zetten, en hun ouders erbij betrekken. Ingrijpen op hun eergevoel, DAN pas voelen ze het. Er is geen respect, omdat de politie in hun ogen niet gezaghebbend optreed.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 24 november 2006 @ 08:16:46 #5
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_43842401
Aardig idee. Krijgen ze ook slachtofferhulp als ze daar getraumatiseerd raken als ze zien wat hun Marrokaanse collega's wel mogen en zij niet mogen?
Vampire Romance O+
pi_43842410
Weer een zinloze besteding van ons belastinggeld
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  Moderator vrijdag 24 november 2006 @ 08:41:14 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43842602
er gaan ook Nederlandse agenten op stage in Luxemburg en Amerika ... niet echt iets bijzonders behalve dat 25 man wat veel is

er zullen er ook wel een paar handen vol Marokkaanse agenten deze kant op komen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_43842807
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 08:15 schreef freud het volgende:
Beetje zinloze reis imo. In marokko mag de politie op een heel andere manier ingrijpen als hier. Ook is daar de sociale controle heel anders op dat tuig. Als de politie hier ook op mocht treden ipv voor elke handeling een 10-voudige aanvraag in te moeten dienen, had het ook wat effectiever kunnen zijn. Als ze zich misdragen moet je ze op het Spui in een roze tutu schoon laten maken. Flink voor lul zetten, en hun ouders erbij betrekken. Ingrijpen op hun eergevoel, DAN pas voelen ze het. Er is geen respect, omdat de politie in hun ogen niet gezaghebbend optreed.
Helemaal mee eens. Geef 's een gil als je ze het IJspaleis ooit ziet poetsen in een balletjurkje. Dat MOET ik zien.
pi_43842831
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 07:57 schreef Megumi het volgende:
Nock? Nee, Hagenees in hart en nieren. Maar ik hou buiten m'n ogen en oren open.
pi_43842851
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 07:59 schreef Megumi het volgende:
In elk geval is het een goed idee. Want je kunt een probleem pas oplossen als je dat probleem goed kent. En in dit geval is dat de Marokaanse jeugd met de Marokaanse cultuur. Logisch dat je daar dus kennis over wil hebben lijkt me.
Zachte heelmesters maken stinkende wonden.
  vrijdag 24 november 2006 @ 09:34:46 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43843260
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:03 schreef progrock het volgende:

[..]

Zachte heelmesters maken stinkende wonden.
Ach om het dan maar in jou perspectief te zetten dan. Wil je de vijand verslaan dan moet je die 100% kennen. Dus even bij de vijand dan op bezoek kunnen gaan is dan helemaal top.
pi_43843282
Ik hoop dat ze daar een leuke vakantie hebben. Je moet dat tuig gewoon hard aanpakken en daar hoef je geen reis voor te boeken naar Marokko. Die gastjes weten net zo veel van Marokko af als de doorsnee agent... helemaal niks dus.
pi_43843297
Jongens, Kopje Thee, iemand ?

Wilbers komt er maar in
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_43843378
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 08:15 schreef freud het volgende:
Helemaal mee eens, dan zijn ze opeens niet zo stoer meer. Nu is het alleen imagoverhogend als je in de cel zit, want dan ben je een ganstha
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_43843426
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:34 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ach om het dan maar in jou perspectief te zetten dan. Wil je de vijand verslaan dan moet je die 100% kennen. Dus even bij de vijand dan op bezoek kunnen gaan is dan helemaal top.
De 3e generatie heeft zelf helemaal niets meer met de marrokaanse cultuur te maken. Ze zijn alleen marrokaan als het hun uitkomt. Want waarom zitten de cellencomplexen tijdens de ramadam nog steeds vol met noord-afrikanen?
  Moderator vrijdag 24 november 2006 @ 09:50:15 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43843519
omdat de Nederlandse staat ze niet vrijlaat enkel voor de Ramadan?

doen ze in marokko ook niet trouwens
  vrijdag 24 november 2006 @ 09:52:45 #17
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_43843565
quote:
'In Marokko hebben ze dit probleem niet'

DEN HAAG - Gerard Bouman (54) is baas van de Haagse politie. Na drie jaar vertrekt hij. Hij wordt chef van de AIVD.

Drie jaar pas leidt Gerard Bouman de Haagse politie, maar de resultaten zijn er niet minder om. Het aantal aangistes daalde met 30 procent, en was sinds 1993 nooit zo laag. Terwijl de verhuisdozen al klaar staan - op 1 januari maakt hij de overstap naar de AIVD - vertelt Bouman over de succesvolle aanpak van veelplegers. Maar ook over de nieuwe probleemmakers: jonge criminele Marokkanen.

Het was niet voor niks dat de korpschef vanaf zijn aantreden in 2003 de strijd aanbond met verslaafde veelplegers. Juist die zorgden voor een enorme hoeveelheid 'kleine' delicten.

,,Zulke figuren slaan niet één ruitje in, ze lopen een straat in en breken 20 auto's open'', zegt Bouman. De overlast van die groep was enorm. We maakten daarom een top-500 van de actiefste veelplegers en die ehbben we keihard aangepakt: oppakken, voor de rechter ermee en verplicht afkicken. Het bleek te werken.

,,Veel van die types zijn nu van hun verslaving af, hebben een woning of zelfs een baan. Die top-500 bestaat niet meer, we kunnen zelfs amper nog veelplegers vinden. En dat merk je in de cijfers. Het aantal auto-inbraken is in Den Haag in drie jaar tijd gehalveerd.''

Maar voor die klassieke veelplegers zijn nieuwe probleemmakers in de plaats gekomen. Een van die lastige groepen wordt gevormd door jonge Marokkanen, die in Den Haag voor veel overlast zorgen. U lijkt geen vat op die groep te hebben.

,,We werken er aan, het is een topprioriteit. Maar de aanpak is niet eenvoudig. Die jongens gedragen zich niet als autochtone Nederlanders, ze dwepen met de Marokkaanse cultuur. We vinden dat wij die cultuur dan ook moeten kennen.

,,Op dit moment verblijven 25 van onze wijkagenten in Marokko, om daar te spreken met politieagenten en om er de cultuur op te snuiven. In Marokko geloven ze amper wat wij hier voor problemen hebben. Hún Marokkaanse jongeren gedragen zich niet zo.’’

Waarom moeten uw agenten naar Marokko? Die jongeren waar u over spreekt, zijn hier geboren!

,,Ja, maar in Marokko liggen wel hun wortels. Als onze mensen laten zien dat ze zich in de achtergrond van die jongens hebben verdiept, maakt dat indruk. Ze voelen zich serieus genomen. Dan kun je een begin maken om hun gedrag te veranderen.’’

Wat levert het op? Wie zich misdraagt, moet toch gewoon worden aangepakt?

,,We willen meer doen dan arresteren en vastzetten. Áls ze in de fout gaan, zijn we keihard. Maar je moet ook preventief denken. Een voorbeeld: sommige jonge Marokkanen laten zich kwetsend uit over joden. Wij hebben in Marokko gezien dat daar de synagoge naast de moskee staat. Als we dat hier aan die gasten vertellen, slikken ze wel even.’’

Maar 25 wijkagenten naar Marokko... U kunt ook gewoon meer Marokkaanse agenten aannemen.

,,Ik vind dat dat óók moet. Ons korps is niet multi-etnisch genoeg, het zou een weerspiegeling moeten zijn van de samenleving. Van onze vijftig chefs zijn er twee of drie allochtoon, en dan doen wij het hier nog relatief goed.

Vroeger dacht ik: het gaat alleen om kwaliteit als je mensen aanneemt. Maar als je niet oppast, krijg je een volledig wit korps. Dat kán niet in deze stad. We hebben een multi-etnische stad met samenhangende problemen. Om die te begrijpen, moet de politie ook multi-etnisch zijn.’’
Hij heeft een goed verhaal en komt met een praktische oplossingen om kut-marokkanen aan te pakken. Iemand die zulke goeie resultaten heeft geboekt in Den Haag weet best hoe je de zaken moet aanpakken. Beetje zielig van de TS om werkbare concrete plannen te kleineren onder het mom van knuffelen, terwijl Bouman ook gewoon hard handhaafd!
pi_43843580
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:50 schreef sp3c het volgende:
omdat de Nederlandse staat ze niet vrijlaat enkel voor de Ramadan?

doen ze in marokko ook niet trouwens
Ze komen zelfs binnen als de ramadan al aan de gang is, en ja ik spreek uit ervaring
  Moderator vrijdag 24 november 2006 @ 09:54:35 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43843598
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:52 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Hij heeft een goed verhaal en komt met een praktische oplossingen om kut-marokkanen aan te pakken. Iemand die zulke goeie resultaten heeft geboekt in Den Haag weet best hoe je de zaken moet aanpakken. Beetje zielig van de TS om werkbare concrete plannen te kleineren onder het mom van knuffelen, terwijl Bouman ook gewoon hard handhaafd!
idd, zo iemand lijkt me een aanwinst voor de AIVD
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:53 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ze komen zelfs binnen als de ramadan al aan de gang is, en ja ik spreek uit ervaring
I know ... het stond er alleen een beetje raar
pi_43844861
Goed verhaal van die Bouman!
  vrijdag 24 november 2006 @ 10:57:25 #21
71747 Woutervn
Born free. Taxed to death.
pi_43844997
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:34 schreef Megumi het volgende:

[..]

"De vijand" die jij beschrijft zit alleen niet in marokko, maar hier.
I didn't fight my way to the top of the foodchain to be a vegetarian!!
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:02:18 #22
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_43845130
Als ze dan maar wel tussen de geiten in het Rifgebergte gaan zitten en niet in Casablanca, anders heeft het nog geen zin.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:03:32 #23
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_43845170
in marokko is het niet geheel ongebruikelijk om de wapenstok te gebruiken bij opstandig tuig.

mogen we aannemen dat vanaf nu marokkaanse relschoppers een soortgelijke behandeling krijgen
ik ben lief :)
pi_43845329
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:37 schreef JohnDope het volgende:
Jongens, Kopje Thee, iemand ?

Wilbers komt er maar in
Vind jij het geen goed idee dan? Ik dacht dat jij juist altijd die problemen signaleerde?
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:10:06 #25
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43845374
Heel goed idee natuurlijk. Prima manier om meer inzicht te krijgen in de achtergrond van Marokkaanse jongeren. Mensen die dit afdoen als een zinloze besteding van belastinggeld, zijn nog nooit de Bakkumse camping afgekomen. Visieloze sloebers.

Ik heb jarenlang met Marokkaanse jongeren gewerkt, maar 1 maandje naar Marokko zelf, heeft me meer geleerd over die cultuur dan 4 jaar Schilderswijk.

Nieuwsgierigheid, daar gaat het om. Haal er je voordeel mee.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_43845444
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:10 schreef Ringo het volgende:
Heel goed idee natuurlijk. Prima manier om meer inzicht te krijgen in de achtergrond van Marokkaanse jongeren. Mensen die dit afdoen als een zinloze besteding van belastinggeld, zijn nog nooit de Bakkumse camping afgekomen. Visieloze sloebers.

Ik heb jarenlang met Marokkaanse jongeren gewerkt, maar 1 maandje naar Marokko zelf, heeft me meer geleerd over die cultuur dan 4 jaar Schilderswijk.

Nieuwsgierigheid, daar gaat het om. Haal er je voordeel mee.
Als je de marokkaanse jeugd dan mee neemt dan kunnen ze zelf ook iets van hun eigen cultuur leren, want de meeste marokkaanse jongeren weten zelf niets over hun eigen cultuur.
pi_43845448
quote:
Kamervragen van het lid Wilders aan de Ministers van Binnenlandse Zaken, Justitie en Vreemdelingenzaken en Integratie inzake de stage in Marokko van 25 Haagse politiemensen

1) Heeft u kennisgenomen van het bericht “Agenten op Marokkaantjes-stage” *?

2) Is het waar dat 25 Haagse politiemensen wekenlang naar Marokko worden gestuurd om de cultuur aldaar te leren kennen?

3) Zo ja: vindt u dit niet de wereld op zijn kop? Het gaat er toch juist om dat Marokkaanse criminelen zich aan de Nederlandse cultuur moeten aanpassen en de Nederlandse regels moeten respecteren?

4) Is het dan ook niet beter om, in plaats van Nederlandse politiemensen, Marokkaanse criminelen naar Marokko (terug) te sturen?

5) Vindt u ook niet dat de 25 politiemensen in kwestie beter kunnen worden ingezet om de criminaliteit in Den Haag te bestrijden, in plaats van deze mensen wekenlang met de cultuur van het land van herkomst van criminelen kennis te laten maken?

6) Wat zijn de kosten van dit absurde project voor de Nederlandse belastingbetaler?

7) Kunt u er zorg voor dragen dat dit soort politiek- correcte projecten, die nog nooit hun waarde hebben bewezen en de problemen van de multi-culturele samenleving alleen maar groter maken, voor eens en voor altijd worden gestopt? Wilt u er voor zorgen dat dit concrete projekt geen doorgang zal vinden?
pi_43845489
Het werkt altijd meneer Wilders. Agenten die Fries spreken en een Friese achtergrond hebben, da's ook vaak wat voordelig in Friesland. Is toch niet zo gek om dat te bedenken?

Wilders wil het probleem blijkbaar helemaal niet oplossen.
pi_43845529
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:13 schreef SCH het volgende:
Het werkt altijd meneer Wilders. Agenten die Fries spreken en een Friese achtergrond hebben, da's ook vaak wat voordelig in Friesland. Is toch niet zo gek om dat te bedenken?

Wilders wil het probleem blijkbaar helemaal niet oplossen.
Friesland is een klein gebied en de friese jeugd staat niet bekend als probleemjeugd meen ik, In heel Nederland woont Marokkaanse probleem jeugd, dus dat probleem is actueel en groter.
Dus deze vergelijking is totaal irrelevant.
pi_43845555
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:15 schreef sjimz het volgende:

[..]

Friesland is een klein gebied en de friese jeugd staat niet bekend als probleemjeugd meen ik, In heel Nederland woont Marokkaanse probleem jeugd, dus dat probleem is actueel en groter.
Dus deze vergelijking is totaal irrelevant.
Het principe is precies het zelfde, daarom geef ik het als voorbeeld. Het is juist een treffende vergelijking.
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:19:56 #31
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43845652
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:12 schreef sjimz het volgende:

[..]

Als je de marokkaanse jeugd dan mee neemt dan kunnen ze zelf ook iets van hun eigen cultuur leren, want de meeste marokkaanse jongeren weten zelf niets over hun eigen cultuur.
Cultuur is in dit geval ook geen kwestie van 'weten'. Het gaat om de culturele setting waarin je verkeert en waarvan je de normen en waarden eigen maakt, of je je daarvan nou bewust bent of niet.

Ga maar eens kijken op een gemiddeld Marokkaans dorpsplein en je snapt heel goed waar de 'hangcultuur' op is gebaseerd. Cultureel normverschil.
pi_43845669
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Het principe is precies het zelfde, daarom geef ik het als voorbeeld. Het is juist een treffende vergelijking.
Het principe is niet hetzelfde.
1. Er is geen probleem is Friesland wat landelijk bekend is.
2. De marokkaanse probleem jeugd is een landelijk probleem.
3. De marokkaanse probleem jeugd verbergt zich alleen achter hun geloof wanneer het hun daadwerkelijk uitkomt
3. De marokkaanse probleemjeugd weet zelf bar weinig van hun cultuur
4. Hoe kan je een provincie met een land vergelijken?
5. Ik kan me in bijna alle punten van Wilders over deze kwestie wel vinden.
pi_43845715
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 07:57 schreef Megumi het volgende:
Lees je even wat Chadi erover zegt?

TS en hij zeggen hetzelfde, en hebben gewoon gelijk.
Ook dit wordt weer opgepikt als een signaal van zwakte, waar dat soort knapen alleen maar om lachen en zich superieur over kunnen voelen "kijk dan, die gasten gaan naar Marokko, om te leren hoe ze ons moeten behandelen, met rezzzzzzzzzzzzpekt, weetje, hahahahhaaha sukkels".
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_43845719
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:20 schreef sjimz het volgende:

[..]

Het principe is niet hetzelfde.
1. Er is geen probleem is Friesland wat landelijk bekend is.
2. De marokkaanse probleem jeugd is een landelijk probleem.
3. De marokkaanse probleem jeugd verbergt zich alleen achter hun geloof wanneer het hun daadwerkelijk uitkomt
3. De marokkaanse probleemjeugd weet zelf bar weinig van hun cultuur
4. Hoe kan je een provincie met een land vergelijken?
5. Ik kan me in bijna alle punten van Wilders over deze kwestie wel vinden.
Het gaat erom dat mensen makkelijjker te benaderen zijn als je iets over hun achtergrond weet. Je rijtje punten is helemaal niet nodig.

Een agent in Friesland die Fries spreekt, heeft gewoon sneller contact. Zo zal het hier ook werken.

Wil je nou iets aan het probleem doen of niet of blijven we alle oplossingen afzeiken? Die agenten weten echt wel wat ze doen.
pi_43845729
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:19 schreef Ringo het volgende:

[..]

Cultuur is in dit geval ook geen kwestie van 'weten'. Het gaat om de culturele setting waarin je verkeert en waarvan je de normen en waarden eigen maakt, of je je daarvan nou bewust bent of niet.

Ga maar eens kijken op een gemiddeld Marokkaans dorpsplein en je snapt heel goed waar de 'hangcultuur' op is gebaseerd. Cultureel normverschil.
Misschien heb ik wel een beetje beroepsdeformatie maar ze hebben al gauw het Calimero gevoel.
Ze willen ten aller tijde in de slachtofferrol kruipen en de Nederlandse Maatschappij is zo slecht.
Ze beseffen niet dat ze er zelf debet aan zijn. Maar ik denk niet dat de marokkaanse jeugd zelf terug wilt naar marokko omdat ze weten dat ze het hier veel te goed hebben.
pi_43845742
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:22 schreef milagro het volgende:

[..]

Lees je even wat Chadi erover zegt?

TS en hij zeggen hetzelfde, en hebben gewoon gelijk.
Ook dit wordt weer opgepikt als een signaal van zwakte, waar dat soort knapen alleen maar om lachen en zich superieur over kunnen voelen "kijk dan, die gasten gaan naar Marokko, om te leren hoe ze ons moeten behandelen, met rezzzzzzzzzzzzpekt, weetje, hahahahhaaha sukkels".
Zou het?
Maar dan nog, is dat belangrijk hoe die gastjes hier over denken? Het is toch geen wedstrijd.
pi_43845765
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat erom dat mensen makkelijjker te benaderen zijn als je iets over hun achtergrond weet. Je rijtje punten is helemaal niet nodig.

Een agent in Friesland die Fries spreekt, heeft gewoon sneller contact. Zo zal het hier ook werken.

Wil je nou iets aan het probleem doen of niet of blijven we alle oplossingen afzeiken? Die agenten weten echt wel wat ze doen.
Hoe kan je iemand beter leren kennen over hun achtergrond als de marokkaanse probleemjeugd geen binding heeft met de marokkaanse cultuur behalve dat ze de taal spreken? Of wil je dat de nederlandse agenten ook marokkaans gaan spreken?
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:26:01 #38
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43845832
Ik denk juist dat zo'n stage helpt om in te zien dat je probleemjongeren wél hard moet, en kan aanpakken. Alsof ze in Marokko zo soft met elkaar omgaan.

Wat dat betreft kan je meer leren van diender Achmed uit Casablanca dan van Jaap Snorremans uit Apeldoorn.

In intentie goed idee dus. Niet meteen die Wilderiaanse kop in het zand.
pi_43845906
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:26 schreef Ringo het volgende:
Ik denk juist dat zo'n stage helpt om in te zien dat je probleemjongeren wél hard moet, en kan aanpakken. Alsof ze in Marokko zo soft met elkaar omgaan.

Wat dat betreft kan je meer leren van diender Achmed uit Casablanca dan van Jaap Snorremans uit Apeldoorn.

In intentie goed idee dus. Niet meteen die Wilderiaanse kop in het zand.
Vergeet niet dat de ambtsinstructie, de politiewet en het wetboek van Strafvordering zo gemaakt zijn dat de probleemjongeren niet zo aangepakt kunnen worden als in Marokko.
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:29:17 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43845924
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:22 schreef sjimz het volgende:

[..]

Misschien heb ik wel een beetje beroepsdeformatie maar ze hebben al gauw het Calimero gevoel.
Ze willen ten aller tijde in de slachtofferrol kruipen en de Nederlandse Maatschappij is zo slecht.
Ze beseffen niet dat ze er zelf debet aan zijn. Maar ik denk niet dat de marokkaanse jeugd zelf terug wilt naar marokko omdat ze weten dat ze het hier veel te goed hebben.
Daarom is het ook zo handig om iets van hun achtergrond te weten. Ik won duidelijk aan respect, als ik een moeilijke leerling met calimero-oprispingen vertelde dat ik een maand door zijn land had gebanjerd. Kennis is macht, ook in dit geval.
pi_43845949
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

Daarom is het ook zo handig om iets van hun achtergrond te weten. Ik won duidelijk aan respect, als ik een moeilijke leerling met calimero-oprispingen vertelde dat ik een maand door zijn land had gebanjerd. Kennis is macht, ook in dit geval.
Waarschijnlijk kom jij ze met je beroep in een andere setting tegen dan ik ze tegenkom
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:34:50 #42
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43846066
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:28 schreef sjimz het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de ambtsinstructie, de politiewet en het wetboek van Strafvordering zo gemaakt zijn dat de probleemjongeren niet zo aangepakt kunnen worden als in Marokko.
Nee, maar je kan je manier van communiceren wel aanpassen. Je moet een beetje in hun rol willen/kunnen kruipen. Zo'n stage helpt daarbij.

Waar doen we eigenlijk moeilijk over. Als een Nederlands bedrijf in zee gaat met een buitenlandse partner, blijft men toch ook niet in de polder zitten? Dan ga je toch ook op werkbezoek? Dan oriënteer je je toch ook op de aan te boren markt?
Ken je vijand/concurrent/tegenspeler, verdiep je in zijn achtergrond, ga op zoek naar zijn achilleshiel.

Ik proef... zuur provincialisme. Polderkneuzenmentaliteit.
pi_43846075
BELACHELIJK!
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_43846088
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:34 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee, maar je kan je manier van communiceren wel aanpassen. Je moet een beetje in hun rol willen/kunnen kruipen. Zo'n stage helpt daarbij.
Jij zegt zelf dat de agenten juist naar de aanpak van de Marokkaanse agenten moeten kijken wat totaal niet vergelijkbaar is.
pi_43846151
quote:

[..]

vrijdag 24 november 2006 @ 11:38:31 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43846155
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:35 schreef sjimz het volgende:

[..]

Jij zegt zelf dat de agenten juist naar de aanpak van de Marokkaanse agenten moeten kijken wat totaal niet vergelijkbaar is.
Ben je zelf wel eens in Marokko geweest?
pi_43846164
quote:

[..]

hun achtergrond is niet Marokko, ze kennen het enkel van vakanties.

hun achtergrond ligt vooral hier, en deels pikken ze de achtergrond van hun ouders op, en dat is een dertig tot veertig jaar oude en sinds die tijd stilstaande Marokkaanse Rif achtergrond.

hun asociale kutgedrag pikken ze hier op, van elkaar, en het oplossen van het probleen ligt niet in Marokko, maar bij hun thuis, de ouders dus, dáár moet je beginnen, die moet je helpen, bijstaan, uitleggen.

die moeilijke leerling van jou die ging tenminste nog naar school, jongens die dat niet eens meer doen, hebben geen boodschap aan waar een agent stage heeft gelopen, hoor, als ze het al weten of moet iedere agent eerst zeggen voor die dat soort gajes in de kraag vat "let wel,ik ben in Marokko geweest, en heb de cultuur daar opgesnoven!!! " "serieus? rezpekt, goser, iksweerhetje, Arif, Arif, doe rustig, hij is in Marokko geweest, joh, hij is 1 van ons"
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_43846192
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:38 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ben je zelf wel eens in Marokko geweest?
Nee maar het meerendeel van de marokkaanse probleemjeugd die ik tegenkom ook niet
pi_43846196
Hun komen hier, ze passen zich maar aan ons aan. En terecht!
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_43846221
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:38 schreef milagro het volgende:

[..]

hun achtergrond is niet Marokko, ze kennen het enkel van vakanties.

hun achtergrond ligt vooral hier, en deels pikken ze de achtergrond van hun ouders op, en dat is een dertig tot veertig jaar oude en sinds die tijd stilstaande Marokkaanse Rif achtergrond.

hun asociale kutgedrag pikken ze hier op, van elkaar, en het oplossen van het probleen ligt niet in Marokko, maar bij hun thuis, de ouders dus, dáár moet je beginnen, die moet je helpen, bijstaan, uitleggen.

die moeilijke leerling van jou die ging tenminste nog naar school, jongens die dat niet eens meer doen, hebben geen boodschap aan waar een agent stage heeft gelopen, hoor, als ze het al weten of moet iedere agent eerst zeggen voor die dat soort gajes in de kraag vat "let wel,ik ben in Marokko geweest, en heb de cultuur daar opgesnoven!!! " "serieus? rezpekt, goser, iksweerhetje, Arif, Arif, doe rustig, hij is in Marokko geweest, joh, hij is 1 van ons"
Ik ben het hier voor de volle 110% mee eens!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')