abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:43:49 #51
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_43846305
Welk gedeelte van::
quote:
Áls ze in de fout gaan, zijn we keihard
Wordt niet begrepen? Ze pakken deze criminele veelplegers net zo hard aan als ze met de criminele junks deden, daarnaast wordt er aan heropvoeding gedaan, net als bij de criminele junks. Deze gecombineerde aanpak werkt. Dat ze bijvoorbeeld Amsterdam een te soft beleid voeren, OK ga daar dan op afgeven. Elke gemeente heeft een ander beleid en in Den Haag pakken ze het gewoon goed aan.
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:50:13 #52
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43846474
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:39 schreef sjimz het volgende:

[..]

Nee maar het meerendeel van de marokkaanse probleemjeugd die ik tegenkom ook niet
Dan zou ik je toch eens adviseren om te gaan. Het gaat ook helemaal niet zozeer om de feitelijke kennis die je daar opdoet, en of jouw probleemjongeren nou wel of niet jaarlijks naar Marokko gaan. Je komt daar hoe dan ook dingen tegen die je van hier kent en niet eerder kon plaatsen, bepaalde manieren van communiceren, fysieke omgangsvormen, de toon van conversatie, maatschappelijke structuren etc. Die kennis hoef je niet actief uit te dragen in NL, maar je profiteert er wel van. Als je tenminste je ogen durft open te zetten.

Weet je, al die azijnpissers hier, willen gewoon voor no-budget pasklare oplossingen vinden voor een probleem dat het hunne niet is. Een hoop geblaat, een hoop vooronderstelling. Gelul over wij-niet-zij-wel-aanpassen. Alleen de gedachte, dat je iets zou kunnen leren van een studiereis naar Marokko, gaat er bij het campingvolk niet in. Cententellende kruideniertjes, met een volstrekt gebrek aan nieuwsgierigheid. Moet je daar je beleid op baseren?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_43846475

[ Bericht 100% gewijzigd door Youssef op 25-11-2006 21:36:48 ]
pi_43846532
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:38 schreef milagro het volgende:

[..]

hun achtergrond is niet Marokko, ze kennen het enkel van vakanties.

hun achtergrond ligt vooral hier, en deels pikken ze de achtergrond van hun ouders op, en dat is een dertig tot veertig jaar oude en sinds die tijd stilstaande Marokkaanse Rif achtergrond.

hun asociale kutgedrag pikken ze hier op, van elkaar, en het oplossen van het probleen ligt niet in Marokko, maar bij hun thuis, de ouders dus, dáár moet je beginnen, die moet je helpen, bijstaan, uitleggen.

die moeilijke leerling van jou die ging tenminste nog naar school, jongens die dat niet eens meer doen, hebben geen boodschap aan waar een agent stage heeft gelopen, hoor, als ze het al weten of moet iedere agent eerst zeggen voor die dat soort gajes in de kraag vat "let wel,ik ben in Marokko geweest, en heb de cultuur daar opgesnoven!!! " "serieus? rezpekt, goser, iksweerhetje, Arif, Arif, doe rustig, hij is in Marokko geweest, joh, hij is 1 van ons"
De Haagse politie heeft een meersporenbeleid en doet ook de dingen die jij schrijft, dus het is echt onzin - die laatste zinnen zijn leuk verzonnen maar misschien meer als wens dan als realiteit.
pi_43846544
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 08:18 schreef Oud_student het volgende:
Weer een zinloze besteding van ons belastinggeld
Ik bedoel maar. Eventjes met 25 man op vakantie, want zo is het! Niks stage of cursus of excursie, het is godverdomme gewoon een betaalde vakantie!

Schandalig
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_43846607
Ik vind het een onzinnig reisje. Agenten dienen voor handhaving van de regelgeving en dan lijkt het mij meer logisch Marokkaanse criminele veelplegers een educatief reisje langs alle facetten van de normen en waarden van de Nederlandse cultuur op te leggen.
Het reisje lijkt me dan meer geschikt voor mensen van de reclassering, maatschappelijk werkers, stagebegeleiders, docenten, etc.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_43846646
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dan zou ik je toch eens adviseren om te gaan. Het gaat ook helemaal niet zozeer om de feitelijke kennis die je daar opdoet, en of jouw probleemjongeren nou wel of niet jaarlijks naar Marokko gaan. Je komt daar hoe dan ook dingen tegen die je van hier kent en niet eerder kon plaatsen, bepaalde manieren van communiceren, fysieke omgangsvormen, de toon van conversatie, maatschappelijke structuren etc. Die kennis hoef je niet actief uit te dragen in NL, maar je profiteert er wel van. Als je tenminste je ogen durft open te zetten.
Als je de kennis niet actief hoeft uit te dragen wat is dan de nut van dit alles? Het is toch juist bedoeld om kennis op te doen en die uit te dragen En ik zou jou een willen adviseren om een weekje met mij mee op stap te gaan en kijken of jij iets aan je marokkaanse reis hebt gehad
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:58:22 #58
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43846662
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:56 schreef damian5700 het volgende:
Ik vind het een onzinnig reisje. Agenten dienen voor handhaving van de regelgeving en dan lijkt het mij meer logisch Marokkaanse criminele veelplegers een educatief reisje langs alle facetten van de normen en waarden van de Nederlandse cultuur op te leggen.
Het reisje lijkt me dan meer geschikt voor mensen van de reclassering, maatschappelijk werkers, stagebegeleiders, docenten, etc.
Agenten passen prima in het rijtje dat je hier schetst. Ik kan niet anders dan concluderen dat je het een goed idee vindt, maar dat het plan uitbreiding verdient.
pi_43846687
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:58 schreef Ringo het volgende:

[..]

Agenten passen prima in het rijtje dat je hier schetst. Ik kan niet anders dan concluderen dat je het een goed idee vindt, maar dat het plan uitbreiding verdient.
Als je goed leest zie je dat hij het onzinnig vind om agenten te sturen. Dus het plan heeft geen uitbreiding maar verandering nodig
pi_43846794
Precies.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:05:55 #61
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43846832
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:57 schreef sjimz het volgende:

[..]

Als je de kennis niet actief hoeft uit te dragen wat is dan de nut van dit alles? Het is toch juist bedoeld om kennis op te doen en die uit te dragen
Godschristus, moet ik alles uitleggen? Het gaat om je manier van communiceren, reageren, handelen, die beïnvloed wordt door wat je weet van je tegenspeler. Dat is niet altijd in hapklare feitelijkheden samen te vatten. Een combinatie van ervaring en intuïtie.
quote:
En ik zou jou een willen adviseren om een weekje met mij mee op stap te gaan en kijken of jij iets aan je marokkaanse reis hebt gehad
Flauwe jij-bak. Hoe zou het me zijn vergaan als ik niet naar Marokko was gegaan?

Ik vind het best hoor, die nurkse onwil, die ouwemannenhouding van ik-hebt-t-allemaal-niet-nodig, vraag me alleen af of je er veel mee opschiet.
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:06:52 #62
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43846859
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:59 schreef sjimz het volgende:

[..]

Als je goed leest zie je dat hij het onzinnig vind om agenten te sturen. Dus het plan heeft geen uitbreiding maar verandering nodig
Ik lees goed, ik trek alleen mijn eigen conclusies.
pi_43846887
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

Godschristus, moet ik alles uitleggen? Het gaat om je manier van communiceren, reageren, handelen, die beïnvloed wordt door wat je weet van je tegenspeler. Dat is niet altijd in hapklare feitelijkheden samen te vatten. Een combinatie van ervaring en intuïtie.

Feit is dat de tegenspeler waarover jij praat niet de marokkaanse jeugd in marokko is maar de marokkaanse jeugd in Nederland is. 2 hele verschillende groeperingen.
pi_43846896
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:06 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik lees goed, ik trek alleen mijn eigen conclusies.
En dat is het domste wat je kan doen
pi_43847473
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 07:56 schreef progrock het volgende:
[i][b]bron: RTL4 Nieuws

De Haagse politie stuurt 25 agenten naar Marokko zodat die de cultuur van het Noord-Afrikaanse land leren kennen.<knip>
Helemaal mee eens, een belachelijk initiatief. Wat die jongens doen is niet te verhelpen met meer inzicht in hoe ze dingen doen in Marokko. In Marokko geeft de politie dit soort etterbakjes gewoon een ram en een waarschuwing dat dat nog maar het begin was en dan is het probleem over.
pi_43847521
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:28 schreef HiZ het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, een belachelijk initiatief. Wat die jongens doen is niet te verhelpen met meer inzicht in hoe ze dingen doen in Marokko. In Marokko geeft de politie dit soort etterbakjes gewoon een ram en een waarschuwing dat dat nog maar het begin was en dan is het probleem over.
Ze moeten onze gewoontes maar leren.
KLAAS JAN HUNTELAAR
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:38:40 #67
71747 Woutervn
Born free. Taxed to death.
pi_43847760
Ik vind het idee niet eens zo heel erg slecht. Het is in ieder geval een idee en misschien wel een begin van een oplossing. Er zijn een aantal dingen die zullen moeten veranderen om dit soort dingen te laten werken.

De politie moet in de eerste plaats veel meer autoriteit krijgen. Ik heb een aantal jaar in Houston gewoond en daar zijn aardig wat moslimjongeren. Daar is echter absoluut geen probleem met die groep. Natuurlijk hebben ze daar weer problemen met andere bevolkingsgroepen, maar even om aan te geven dat het niet in de cultuur zit. In Houston en uiteraard ook in de rest van de VS laat je het wel uit je hoofd om een onvriendelijk toon aan te slaan tegen een agent. Dat weet iedereen. Politie is daar om de orde te handhaven, maar dat niet alleen. De politie is er daar ook echt vriendelijk als je ze nodig hebt en je voelt je ook daadwerkelijk veilig door de aanwezigheid ervan. Waarom gaat oom agent hier autoritair lopen doen als ik iets aan een agent vraag, maar als een probleem jongere, waar hij blijkbaar bang voor is, zijn pet van zijn hoofd slaat een beetje mee gaat staan lachen. Waarom moet ik 2 uur verhoord worden als ik getuige ben van een vechtpartij en behandeld worden als een dader, terwijl ik alleen maar goed wil doen? Dat is een verkeerde insteek van de politie in Nederland en dat begint al bij de opleiding van politie agenten.

Op de tweede plaats en misschien wel de eerste plaats moet in Nederland duidelijker worden wat wel en wat niet kan. In de VS is dat op een of andere manier duidelijker dan hier. Waarom kan ik niet echt beschrijven, maar er hangt gewoon een bepaalde sfeer. Het is daar ook altijd schoon op straat om maar een voorbeeld te geven. Je hoeft daar mensen niet te vertellen dat ze niet hun hond op straat moeten laten schijten, dat doen ze gewoon niet. Helpt ook natuurlijk dat de boetes vele malen hoger zijn dan hier het geval is. Blijkbaar is dat in Nederland onmogelijk. De sfeer in Nederland geeft niet aan wat wel en wat niet kan, maar op een of andere manier weten mensen van Nederlandse afkomst, uitzonderingen daar gelaten, hoe ver ze kunnen gaan. Ik denk dat het voor immigranten moeilijk is in Nederland om op te pikken wat exact de normen en waarden zijn en wat er van ze verwacht wordt.
I didn't fight my way to the top of the foodchain to be a vegetarian!!
pi_43848349
Ik heb nu een paar voorbeelden gehoord van politie-agenten en vindt het initiatief alleen maar beter worden.

Moet misschien maar door andere steden gekopieerd worden!!!
pi_43852431
Als het resulteert in duchtige kloppartijen op de giecheltjes van onaangepaste bontkraagdragers, juich ik het toe.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_43852718
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Het principe is precies het zelfde, daarom geef ik het als voorbeeld. Het is juist een treffende vergelijking.
Nee. Friesland is Friesland. Dit is Zuid-Holland.
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:49:08 #71
3542 Gia
User under construction
pi_43853458
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 07:56 schreef progrock het volgende:
Die agenten zouden helemaal niet naar Marokko hoeven. Het tuig zèlf moet naar Marokko; daar worden ze aangepakt zoals ze hier aangepakt zouden moeten worden: eerst krijgen ze klappen, daarna wordt er pas met ze gesproken.
Misschien gaan die agenten daar wel naartoe om dat te leren en gaan ze dat hier ook toepassen. Dàt zou pas een goede zaak zijn.
pi_43853521
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:28 schreef Apropos het volgende:

[..]

Nee. Friesland is Friesland. Dit is Zuid-Holland.
Je snapt het best.
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:53:58 #73
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43853616
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:08 schreef sjimz het volgende:

[..]

En dat is het domste wat je kan doen
En jij bent een lul
pi_43853776
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

En jij bent een lul
Typische reactie die ik van je had verwacht Dank je
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:59:08 #75
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43853803
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:58 schreef sjimz het volgende:

[..]

Typische reactie die ik van je had verwacht Dank je
Graag gedaan.
pi_43854191
Wel fijn, zo'n werkgever die je vakantie ziet als werk.
pi_43854193
Ze moeten gewoon een paar marokkaanse agenten hierheen halen.

Als ik aan de film Babel moet denken. Daar zag je hoe een marokkaanse politieagent tegen een pubertje schreeuwt dat ie zijn ballen erafhakt alleen al als ie durfde te liegen.

Veel succes op stage
pi_43854339
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:10 schreef HiZ het volgende:
Wel fijn, zo'n werkgever die je vakantie ziet als werk.
Wat een kortzichtig gelul over die snoepreisjes en vakanties. Misschien moeten we dat maar zien als projectie.
pi_43854384
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:05 schreef Ringo het volgende:
[..]

Flauwe jij-bak.
quote:
die nurkse onwil
quote:
die ouwemannenhouding
quote:
campingvolk .
quote:
Cententellende kruideniertjes
Nu alleen nog ''Wilders'' erbij en het arsenaal kan weer ververst worden.
pi_43854524
het klopt idd dat de marokkaanse jeugd over het algemeen weinig van hun eigen cultuur kent, ze krijgen een beetje ervan mee thuis en op vakanties, van de nederlandse cultuur krijgen ze ook maar een gedeelte mee, op school ed ..
wat je dus krijgt is jeugd die ergens tussen culturen inhangt, ze horen nergens echt bij, niet bij de nederlanders die hun vertellen dat hun geloof achterlijk is en hun gewoontes nog achterlijker, en niet bij de marokkaanse die ze feitelijk amper kennen en er daarom van alles en nog wat bij verzinnen ..
iets wat je dus als agent alleen maar kan ontkrachten als je beslagen ten ijs komt ..

en tja, politie valt nog steeds onder dienstverlening toch .. en een dienstverlener wordt opgeleid voor het publiek aan welke deze diensten verleend moeten worden
pleased to meet you
pi_43854578
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een kortzichtig gelul over die snoepreisjes en vakanties. Misschien moeten we dat maar zien als projectie.
Daar is niks kortzichtigs aan; een betaalde reis naar Marokko op kosten van de baas zonder dat daar enig nut mee gediend kan zijn is een vakantie. De problemen met dit soort jongeren liggen in de buurt waar ze wonen en zijn het gevolg van de manier hoe de Nederlandse maatschappij omgaat met immigranten. Dat heeft absoluut en volledig niks te maken met het dagelijkse leven in het koninkrijk Marokko. Als wij ons eens écht gaan verdiepen in de uitsluiting van de maatschappij waar immigranten tegenaan lopen (en dan heb ik het niet over het doodknuffelen van mensen tot het punt dat ze alleen nog maar hun handen kunnen ophouden voor een uitkering) en dát aanpakken, dan is het probleem van het 'kutmarokkaantje' binnen de kortste keren iets van het verleden.

Zoals we hierboven al konden lezen; in de film Babel krijg je een realistisch beeld van hoe de politie in Marokko aanpakt; en dat is per sé niet hoe ik wil dat de politie in Nederland zich gaat gedragen.
pi_43854663
Maar goed, om nog eens de volkomen absurditeit van deze onderneming te schetsen; het gaat hier om een groepje hardnekkige raddraaiers. De leden van deze groep weigeren zich te conformeren aan Nederlandse gedragsregels, en ''dwepen met de Marokkaanse cultuur'' - voorzover ze die al kennen.

Me dunkt dat er in Nederland een veel grotere groep Marokkanen is die ook kennis van de Marokkaanse cultuur heeft, maar zich verre houdt van dit soort gedrag. Waarom die niet ingeschakeld, in plaats van een excursie op touw te zetten? Voortaan ook stages in Joegoslavie en de Antillen?
pi_43854697
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:25 schreef Apropos het volgende:<knip> Waarom die niet ingeschakeld, in plaats van een excursie op touw te zetten? Voortaan ook stages in Joegoslavie en de Antillen?
Ik schat in dat ze hopen op ontsporende Mauritianen of zo.
pi_43854729
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:26 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik schat in dat ze hopen op ontsporende Mauritianen of zo.
Waarom hebben we geen Hangjeugd uit hawaii?
pi_43854772
Welk grappig dat rechts Nederland nu ineens in dit topic beweert dat cultuur helemaal niks met het wangedrag van die kneuzen te maken heeft.
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:29:13 #86
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43854800
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:25 schreef Apropos het volgende:
Voortaan ook stages in Joegoslavie en de Antillen?
Waarom niet? Als het programma maar intensief is. Globalisering, uitwisseling van zinvolle informatie?

Mijn god, het gaat hier over een stage, een studiereis -- niet over een compleet curriculum.
pi_43854914
quote:
Als je dat inzicht geeft in het gedrag van dergelijke crimineeltjes, waarom niet ? Je hoeft ook niet het gehele politiekorps op stage te sturen. Daarnaast moet je ze gewoon behandelen om wat ze zijn, Nederlander. Als een agressiever optreden zinvol is dan kan dat imho gewoon. We moeten echter ook niet vergeten dat de buurt zich leent voor raddraaiers, dat was als zo voordat er Marokkanen in dit land waren. Achterbuurten zijn van alle tijden.
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:33:16 #88
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43854944
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:28 schreef gelly het volgende:
Welk grappig dat rechts Nederland nu ineens in dit topic beweert dat cultuur helemaal niks met het wangedrag van die kneuzen te maken heeft.
Tja, als iets geld gaat kosten, komen de argumenten-tegen snel op tafel.
pi_43855085
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tja, als iets geld gaat kosten, komen de argumenten-tegen snel op tafel.
Ach, men blijft kennelijk liever hangen in het realistische "alluhmaal ut land uit !".
pi_43855166
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:22 schreef HiZ het volgende:

[..]

Daar is niks kortzichtigs aan; een betaalde reis naar Marokko op kosten van de baas zonder dat daar enig nut mee gediend kan zijn is een vakantie. De problemen met dit soort jongeren liggen in de buurt waar ze wonen en zijn het gevolg van de manier hoe de Nederlandse maatschappij omgaat met immigranten. Dat heeft absoluut en volledig niks te maken met het dagelijkse leven in het koninkrijk Marokko. Als wij ons eens écht gaan verdiepen in de uitsluiting van de maatschappij waar immigranten tegenaan lopen (en dan heb ik het niet over het doodknuffelen van mensen tot het punt dat ze alleen nog maar hun handen kunnen ophouden voor een uitkering) en dát aanpakken, dan is het probleem van het 'kutmarokkaantje' binnen de kortste keren iets van het verleden.

Zoals we hierboven al konden lezen; in de film Babel krijg je een realistisch beeld van hoe de politie in Marokko aanpakt; en dat is per sé niet hoe ik wil dat de politie in Nederland zich gaat gedragen.
De politie heeft een goed verhaal en verdiept zich nou juist in de buitensluiting van migranten en dit is er een onderdeel van. Dit gaat om een specifieke tak van de politie die zich in multi-etnische zaken verdiept en dus niet over 1 nacht ijs gaat. Het verbaast me dat iedereen het weer beter denkt te weten. Je kan er kritiek op hebben maar het afdoen als vakantie of snoepreisjes is echt flauw.

De problemen liggen in de buurt, de oplossingen kunnen van alle kanten worden aangedragen. Ik vind het goed dat de politie haar uiterste best doet.
  Moderator vrijdag 24 november 2006 @ 16:55:16 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43855678
quote:
Maar goed, om nog eens de volkomen absurditeit van deze onderneming te schetsen; het gaat hier om een groepje hardnekkige raddraaiers. De leden van deze groep weigeren zich te conformeren aan Nederlandse gedragsregels, en ''dwepen met de Marokkaanse cultuur'' - voorzover ze die al kennen.
ik zie niet zo heel goed wat daar zo absurd aan is

als zo'n figuur iets doet wat niet moet dan verklaart hij dat met 'dat is onzzze cultuurzzz' waarna de agent nu zegt 'echt niet, ik ben dr geweest ... jij?'

het is voor een agent en vooral zijn instructeurs gewoon handig te weten waar hij het over heeft naast de schriftelijke cursus, de schietoefeningen kosten de belastingbetaler een stuk meer en de gemiddelde agent gebruikt het niet alleen nooit maar als hij het gebruikt blijkt hij nog geen olifant te kunnen raken die op zijn tenen staat ... geldverspilling?

lijkt mij niet want een agent heeft nu eenmaal te maken met vuurwapens naast die ene die hij in zijn zak heeft zitten, hij moet het kunnen herkennen en het gevaar ervan kunnen onderkennen (bereik, nauwkeurigheid, sterkte etc.) kunnen onderkennen voor hij tot actie overgaat.
Zelfde met de Marokkaan, daar heeft de agent gewoon mee te maken dus is het handig als hij zo veel mogelijk achtergrondinformatie heeft ... niet dat elke agent naar Marokko moet maar dat er een paar dozijn instructeurs met dat land uitgewisseld wordt vind ik niet meer dan normaal gezien de grote problemen met Marokkaanse criminelen in dit land. Common sense zou ik haast zeggen.
quote:
Me dunkt dat er in Nederland een veel grotere groep Marokkanen is die ook kennis van de Marokkaanse cultuur heeft, maar zich verre houdt van dit soort gedrag. Waarom die niet ingeschakeld, in plaats van een excursie op touw te zetten?
de dames en heren agenten gaan gewoon langs bij de Marokkanen thuis hoor, ook moskeebezoek wordt niet geschuwd
quote:
gebeurt allang zeker naar de Antillen, de agenten voor Joegoslavie vallen officieel onder het kopje vredesmissies (EUPOL) maar op het moment zit er voor zover ik weet niemand van de politie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_43855711
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:28 schreef gelly het volgende:
de cultuur thuis is van invloed, en dat is de Islamitsche cultuur zoals je die 30 jaar of langer terug vond in Marokko.
de cultuur vd Islam is van invloed, maar die vind je niet enkel of speciaal in Marokko.

naar het Marokko van 2006 gaan en denken dat je de jongeren die hier geboren en getogen zijn dan beter gaat begrijpen is niet okay.

je moet naar hun huis gaan en zien hoe daar de cultuur is, de verhoudingen liggen.
die cultuur, beinvloed door een Islamitsche achtergrond, dat weinig raakvlakken heeft met het de Nederlandse cultuur buiten de deur, dat is wat veel jongens maakt die ze zijn.
het feit dat de ouders vanuit hun gedateerde opvattingen vaak weinig verantwoordelijkheid voelen voor het gedrag van hun koters buitenshuis, da't is het probleem.

dat ga je niet oplossen door je te verdiepen in Marokkaanse jongens in Marokko die in een compleet andere context opgroeien, waar eventueel wangedrag veel resoluter en strenger aangepakt wordt.
de politie hier heeft die vrijheden niet, die kunnen dat niet uitvoeren hier.

dus cultuur is wel degelijk van invloed, maar dat is de cultuur die de ouders meegenomen hebben vanuit Marokko, en die al die tijd stilgestaan heeft, en die je dus niet meer terugvindt in het moderne Marokko, wb de problematiek hier dan.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_43855825
Het doel is ook een beetje jongeren de kans niet meer te geven zich te verschuilen achter die cultuur Milagro, ze met hun eigen wapens pakken. Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat die jongeren in niets lijken op een Marokkaan in Marokko, haal ze dan ook uit die slachtofferrol.

Het sterkste wapen dat ook de politiek dient te hanteren is door ze gewoon als Nederlander te zien, en niet steeds op die Marokkaanse afkomst te hameren. Die is in 9 van de 10 gevallen simpelweg niet relevant. Het zijn klootzakjes, behandel ze ook zo.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2006 17:02:15 ]
pi_43856103
Leuk een snoepreisje voor een groep agenten die de belastingbetaler weer een hoop duiten kost
&lt;a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank"&gt;http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818&lt;/a&gt;
pi_43856121
In Nederland mag je niet stelen en in Marokko mag je niet stelen.
In Nederland mag je geen buurten terroriseren en in Marokko mag je geen buurten terroriseren.
In Nederland moet je werken voor je geld en in marokko moet je werken voor je geld.

Het enige probleem is dus wie zorgt dat dit ook nageleeft gaat worden en dat is moeilijk met steeds minder agenten maar de overheid heeft wel eens meer moeite om logisch en eerlijk na te denken en daarom zie je de boel verpauperen.
Audaces fortuna juvat
  Moderator vrijdag 24 november 2006 @ 17:12:33 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43856190
waarom hoor ik nooit iemand klagen over uitwisselingsprojecten naar Duitsland of Amerika?

snoepreisjes toch, lekker vakantie op kosten van de belastingbetaler enzo
pi_43856214
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:59 schreef gelly het volgende:
Het doel is ook een beetje jongeren de kans niet meer te geven zich te verschuilen achter die cultuur Milagro, ze met hun eigen wapens pakken. Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat die jongeren in niets lijken op een Marokkaan in Marokko, haal ze dan ook uit die slachtofferrol.
daar zetten ze zichzelf in, hoor, niemand meet hen die rol aan, daar schermen ze graag zelf mee, als hen gewezen wordt op bepaalde inzet of de hand in eigen boezem.

het is allemaal de schuld vd maatschappij, nee, NIET dus.

denk je nu echt dat een zich misdragende knul op straat ineens een boodschap heeft aan een agent die kan roepen "je lult, want ik ben in Marokko geweest en daar doen ze niet zoals jij"?
hij mag hopen op een "ja, je moeder" .

het probleem zijn niet de kinderen, ja hun gedrag is waar we last van hebben, maar het probleem zijn de ouders, die moeten geholpen worden.
ouders die nauwelijks de taal spreken, soms niet kunnen lezen of schrijven, ook niet in hun eigen taal, die vanuit HUN gedateerde cultuur een bepaalde verantwoordelijkheid missen, die in een Westers land gewoon nodig is, dat is het probleem.
zij kunnen hun kinderen niet aan, ze kunnen de schoolperikelen niet volgen, ze verschijnen niet of nauwelijks op ouderavonden, ze kunnen de info in de brievenbus van school niet lezen etc etc, hun onwelwillende kinders kunnen hen van alles wijs maken, de ouders kunnen het niet controleren.

het probleem is wel degelijk de cultuur, maar dan wel de cultuur zoals ze die hier beleven, gedateerd en geisoleerd, in combinatie met de cultuur die ze hier aantreffen.

het antwoord ligt niet in Marokko, het antwoord ligt thuis hier in Den Haag, de vaak onbrekende betrokkenheid van de ouders met het leven van hun kids buiten de deur.

de ouders die zich wel aanpassen door de taal (iig enigzins) te leren, belangstelling te tonen voor het land waarin ze zelf zo graag willen wonen , betrokken zijn bij hun kids, hun gezicht op school laten zien, controleren of in de gaten houden zover mogelijk wat hun kids buitenshuis uitspoken en ook ingrijpen als dat fout gaat en het niet enkel aan de politie/school overlaten, die kinderen doen het wel goed, die ontsporen niet en die vinden ook wel degelijk hun weg en een plek in de maatschappij, legio voorbeelden immers van Marokkaanse Nederlanders met een goed baan, wiens moeilijke achternaam hen nooit in de weg gezeten heeft bij sollicitaties.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_43856232
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:12 schreef sp3c het volgende:
waarom hoor ik nooit iemand klagen over uitwisselingsprojecten naar Duitsland of Amerika?

snoepreisjes toch, lekker vakantie op kosten van de belastingbetaler enzo
Ik moet dan meteen aan Reuzevuller denken.
Audaces fortuna juvat
  Moderator vrijdag 24 november 2006 @ 17:16:17 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43856314
I don't get it
pi_43856502
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:13 schreef milagro het volgende:

het probleem zijn niet de kinderen, ja hun gedrag is waar we last van hebben, maar het probleem zijn de ouders, die moeten geholpen worden.
Het probleem is natuurlijk ook onze houding in onze maatschappij waar alles maar toegelaten wordt om maar vooral niet te hoeven ingrijpen.
De Nederlandse jeugd is namelijk net zo a-sociaal als de andere jeugd en daar grijpen we ook niet in.
Ik vrees dat het steeds erger gaat worden omdat alle aandacht naar werk en inkomen gaat en steeds minder naar kinderen.
De overheid doet ook vrolijk mee en een goed voorbeeld daarvan is het gedrag van de Franse hooligans die een Israëlieer achterna zaten.
Je zou zeggen dat dit soort taferelen een bedreiging zijn voor de burgers maar denk je dat de club niet meer mag voetballen?
In ons land slopen ze treinen of steden en vragen veel politie inzet die wij moeten missen in de rest van de week maar denk je dat er hier ooit een voetbalclub gesloten gaat worden?
Audaces fortuna juvat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')