abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:43:49 #51
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_43846305
Welk gedeelte van::
quote:
Áls ze in de fout gaan, zijn we keihard
Wordt niet begrepen? Ze pakken deze criminele veelplegers net zo hard aan als ze met de criminele junks deden, daarnaast wordt er aan heropvoeding gedaan, net als bij de criminele junks. Deze gecombineerde aanpak werkt. Dat ze bijvoorbeeld Amsterdam een te soft beleid voeren, OK ga daar dan op afgeven. Elke gemeente heeft een ander beleid en in Den Haag pakken ze het gewoon goed aan.
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:50:13 #52
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43846474
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:39 schreef sjimz het volgende:

[..]

Nee maar het meerendeel van de marokkaanse probleemjeugd die ik tegenkom ook niet
Dan zou ik je toch eens adviseren om te gaan. Het gaat ook helemaal niet zozeer om de feitelijke kennis die je daar opdoet, en of jouw probleemjongeren nou wel of niet jaarlijks naar Marokko gaan. Je komt daar hoe dan ook dingen tegen die je van hier kent en niet eerder kon plaatsen, bepaalde manieren van communiceren, fysieke omgangsvormen, de toon van conversatie, maatschappelijke structuren etc. Die kennis hoef je niet actief uit te dragen in NL, maar je profiteert er wel van. Als je tenminste je ogen durft open te zetten.

Weet je, al die azijnpissers hier, willen gewoon voor no-budget pasklare oplossingen vinden voor een probleem dat het hunne niet is. Een hoop geblaat, een hoop vooronderstelling. Gelul over wij-niet-zij-wel-aanpassen. Alleen de gedachte, dat je iets zou kunnen leren van een studiereis naar Marokko, gaat er bij het campingvolk niet in. Cententellende kruideniertjes, met een volstrekt gebrek aan nieuwsgierigheid. Moet je daar je beleid op baseren?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_43846475

[ Bericht 100% gewijzigd door Youssef op 25-11-2006 21:36:48 ]
pi_43846532
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:38 schreef milagro het volgende:

[..]

hun achtergrond is niet Marokko, ze kennen het enkel van vakanties.

hun achtergrond ligt vooral hier, en deels pikken ze de achtergrond van hun ouders op, en dat is een dertig tot veertig jaar oude en sinds die tijd stilstaande Marokkaanse Rif achtergrond.

hun asociale kutgedrag pikken ze hier op, van elkaar, en het oplossen van het probleen ligt niet in Marokko, maar bij hun thuis, de ouders dus, dáár moet je beginnen, die moet je helpen, bijstaan, uitleggen.

die moeilijke leerling van jou die ging tenminste nog naar school, jongens die dat niet eens meer doen, hebben geen boodschap aan waar een agent stage heeft gelopen, hoor, als ze het al weten of moet iedere agent eerst zeggen voor die dat soort gajes in de kraag vat "let wel,ik ben in Marokko geweest, en heb de cultuur daar opgesnoven!!! " "serieus? rezpekt, goser, iksweerhetje, Arif, Arif, doe rustig, hij is in Marokko geweest, joh, hij is 1 van ons"
De Haagse politie heeft een meersporenbeleid en doet ook de dingen die jij schrijft, dus het is echt onzin - die laatste zinnen zijn leuk verzonnen maar misschien meer als wens dan als realiteit.
pi_43846544
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 08:18 schreef Oud_student het volgende:
Weer een zinloze besteding van ons belastinggeld
Ik bedoel maar. Eventjes met 25 man op vakantie, want zo is het! Niks stage of cursus of excursie, het is godverdomme gewoon een betaalde vakantie!

Schandalig
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_43846607
Ik vind het een onzinnig reisje. Agenten dienen voor handhaving van de regelgeving en dan lijkt het mij meer logisch Marokkaanse criminele veelplegers een educatief reisje langs alle facetten van de normen en waarden van de Nederlandse cultuur op te leggen.
Het reisje lijkt me dan meer geschikt voor mensen van de reclassering, maatschappelijk werkers, stagebegeleiders, docenten, etc.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_43846646
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dan zou ik je toch eens adviseren om te gaan. Het gaat ook helemaal niet zozeer om de feitelijke kennis die je daar opdoet, en of jouw probleemjongeren nou wel of niet jaarlijks naar Marokko gaan. Je komt daar hoe dan ook dingen tegen die je van hier kent en niet eerder kon plaatsen, bepaalde manieren van communiceren, fysieke omgangsvormen, de toon van conversatie, maatschappelijke structuren etc. Die kennis hoef je niet actief uit te dragen in NL, maar je profiteert er wel van. Als je tenminste je ogen durft open te zetten.
Als je de kennis niet actief hoeft uit te dragen wat is dan de nut van dit alles? Het is toch juist bedoeld om kennis op te doen en die uit te dragen En ik zou jou een willen adviseren om een weekje met mij mee op stap te gaan en kijken of jij iets aan je marokkaanse reis hebt gehad
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:58:22 #58
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43846662
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:56 schreef damian5700 het volgende:
Ik vind het een onzinnig reisje. Agenten dienen voor handhaving van de regelgeving en dan lijkt het mij meer logisch Marokkaanse criminele veelplegers een educatief reisje langs alle facetten van de normen en waarden van de Nederlandse cultuur op te leggen.
Het reisje lijkt me dan meer geschikt voor mensen van de reclassering, maatschappelijk werkers, stagebegeleiders, docenten, etc.
Agenten passen prima in het rijtje dat je hier schetst. Ik kan niet anders dan concluderen dat je het een goed idee vindt, maar dat het plan uitbreiding verdient.
pi_43846687
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:58 schreef Ringo het volgende:

[..]

Agenten passen prima in het rijtje dat je hier schetst. Ik kan niet anders dan concluderen dat je het een goed idee vindt, maar dat het plan uitbreiding verdient.
Als je goed leest zie je dat hij het onzinnig vind om agenten te sturen. Dus het plan heeft geen uitbreiding maar verandering nodig
pi_43846794
Precies.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:05:55 #61
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43846832
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:57 schreef sjimz het volgende:

[..]

Als je de kennis niet actief hoeft uit te dragen wat is dan de nut van dit alles? Het is toch juist bedoeld om kennis op te doen en die uit te dragen
Godschristus, moet ik alles uitleggen? Het gaat om je manier van communiceren, reageren, handelen, die beïnvloed wordt door wat je weet van je tegenspeler. Dat is niet altijd in hapklare feitelijkheden samen te vatten. Een combinatie van ervaring en intuïtie.
quote:
En ik zou jou een willen adviseren om een weekje met mij mee op stap te gaan en kijken of jij iets aan je marokkaanse reis hebt gehad
Flauwe jij-bak. Hoe zou het me zijn vergaan als ik niet naar Marokko was gegaan?

Ik vind het best hoor, die nurkse onwil, die ouwemannenhouding van ik-hebt-t-allemaal-niet-nodig, vraag me alleen af of je er veel mee opschiet.
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:06:52 #62
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43846859
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:59 schreef sjimz het volgende:

[..]

Als je goed leest zie je dat hij het onzinnig vind om agenten te sturen. Dus het plan heeft geen uitbreiding maar verandering nodig
Ik lees goed, ik trek alleen mijn eigen conclusies.
pi_43846887
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

Godschristus, moet ik alles uitleggen? Het gaat om je manier van communiceren, reageren, handelen, die beïnvloed wordt door wat je weet van je tegenspeler. Dat is niet altijd in hapklare feitelijkheden samen te vatten. Een combinatie van ervaring en intuïtie.

Feit is dat de tegenspeler waarover jij praat niet de marokkaanse jeugd in marokko is maar de marokkaanse jeugd in Nederland is. 2 hele verschillende groeperingen.
pi_43846896
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:06 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik lees goed, ik trek alleen mijn eigen conclusies.
En dat is het domste wat je kan doen
pi_43847473
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 07:56 schreef progrock het volgende:
[i][b]bron: RTL4 Nieuws

De Haagse politie stuurt 25 agenten naar Marokko zodat die de cultuur van het Noord-Afrikaanse land leren kennen.<knip>
Helemaal mee eens, een belachelijk initiatief. Wat die jongens doen is niet te verhelpen met meer inzicht in hoe ze dingen doen in Marokko. In Marokko geeft de politie dit soort etterbakjes gewoon een ram en een waarschuwing dat dat nog maar het begin was en dan is het probleem over.
pi_43847521
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:28 schreef HiZ het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, een belachelijk initiatief. Wat die jongens doen is niet te verhelpen met meer inzicht in hoe ze dingen doen in Marokko. In Marokko geeft de politie dit soort etterbakjes gewoon een ram en een waarschuwing dat dat nog maar het begin was en dan is het probleem over.
Ze moeten onze gewoontes maar leren.
KLAAS JAN HUNTELAAR
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:38:40 #67
71747 Woutervn
Born free. Taxed to death.
pi_43847760
Ik vind het idee niet eens zo heel erg slecht. Het is in ieder geval een idee en misschien wel een begin van een oplossing. Er zijn een aantal dingen die zullen moeten veranderen om dit soort dingen te laten werken.

De politie moet in de eerste plaats veel meer autoriteit krijgen. Ik heb een aantal jaar in Houston gewoond en daar zijn aardig wat moslimjongeren. Daar is echter absoluut geen probleem met die groep. Natuurlijk hebben ze daar weer problemen met andere bevolkingsgroepen, maar even om aan te geven dat het niet in de cultuur zit. In Houston en uiteraard ook in de rest van de VS laat je het wel uit je hoofd om een onvriendelijk toon aan te slaan tegen een agent. Dat weet iedereen. Politie is daar om de orde te handhaven, maar dat niet alleen. De politie is er daar ook echt vriendelijk als je ze nodig hebt en je voelt je ook daadwerkelijk veilig door de aanwezigheid ervan. Waarom gaat oom agent hier autoritair lopen doen als ik iets aan een agent vraag, maar als een probleem jongere, waar hij blijkbaar bang voor is, zijn pet van zijn hoofd slaat een beetje mee gaat staan lachen. Waarom moet ik 2 uur verhoord worden als ik getuige ben van een vechtpartij en behandeld worden als een dader, terwijl ik alleen maar goed wil doen? Dat is een verkeerde insteek van de politie in Nederland en dat begint al bij de opleiding van politie agenten.

Op de tweede plaats en misschien wel de eerste plaats moet in Nederland duidelijker worden wat wel en wat niet kan. In de VS is dat op een of andere manier duidelijker dan hier. Waarom kan ik niet echt beschrijven, maar er hangt gewoon een bepaalde sfeer. Het is daar ook altijd schoon op straat om maar een voorbeeld te geven. Je hoeft daar mensen niet te vertellen dat ze niet hun hond op straat moeten laten schijten, dat doen ze gewoon niet. Helpt ook natuurlijk dat de boetes vele malen hoger zijn dan hier het geval is. Blijkbaar is dat in Nederland onmogelijk. De sfeer in Nederland geeft niet aan wat wel en wat niet kan, maar op een of andere manier weten mensen van Nederlandse afkomst, uitzonderingen daar gelaten, hoe ver ze kunnen gaan. Ik denk dat het voor immigranten moeilijk is in Nederland om op te pikken wat exact de normen en waarden zijn en wat er van ze verwacht wordt.
I didn't fight my way to the top of the foodchain to be a vegetarian!!
pi_43848349
Ik heb nu een paar voorbeelden gehoord van politie-agenten en vindt het initiatief alleen maar beter worden.

Moet misschien maar door andere steden gekopieerd worden!!!
pi_43852431
Als het resulteert in duchtige kloppartijen op de giecheltjes van onaangepaste bontkraagdragers, juich ik het toe.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_43852718
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Het principe is precies het zelfde, daarom geef ik het als voorbeeld. Het is juist een treffende vergelijking.
Nee. Friesland is Friesland. Dit is Zuid-Holland.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:49:08 #71
3542 Gia
User under construction
pi_43853458
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 07:56 schreef progrock het volgende:
Die agenten zouden helemaal niet naar Marokko hoeven. Het tuig zèlf moet naar Marokko; daar worden ze aangepakt zoals ze hier aangepakt zouden moeten worden: eerst krijgen ze klappen, daarna wordt er pas met ze gesproken.
Misschien gaan die agenten daar wel naartoe om dat te leren en gaan ze dat hier ook toepassen. Dàt zou pas een goede zaak zijn.
pi_43853521
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:28 schreef Apropos het volgende:

[..]

Nee. Friesland is Friesland. Dit is Zuid-Holland.
Je snapt het best.
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:53:58 #73
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43853616
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:08 schreef sjimz het volgende:

[..]

En dat is het domste wat je kan doen
En jij bent een lul
pi_43853776