Wordt niet begrepen? Ze pakken deze criminele veelplegers net zo hard aan als ze met de criminele junks deden, daarnaast wordt er aan heropvoeding gedaan, net als bij de criminele junks. Deze gecombineerde aanpak werkt. Dat ze bijvoorbeeld Amsterdam een te soft beleid voeren, OK ga daar dan op afgeven. Elke gemeente heeft een ander beleid en in Den Haag pakken ze het gewoon goed aan.quote:Áls ze in de fout gaan, zijn we keihard
Dan zou ik je toch eens adviseren om te gaan. Het gaat ook helemaal niet zozeer om de feitelijke kennis die je daar opdoet, en of jouw probleemjongeren nou wel of niet jaarlijks naar Marokko gaan. Je komt daar hoe dan ook dingen tegen die je van hier kent en niet eerder kon plaatsen, bepaalde manieren van communiceren, fysieke omgangsvormen, de toon van conversatie, maatschappelijke structuren etc. Die kennis hoef je niet actief uit te dragen in NL, maar je profiteert er wel van. Als je tenminste je ogen durft open te zetten.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:39 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nee maar het meerendeel van de marokkaanse probleemjeugd die ik tegenkom ook niet![]()
De Haagse politie heeft een meersporenbeleid en doet ook de dingen die jij schrijft, dus het is echt onzin - die laatste zinnen zijn leuk verzonnen maar misschien meer als wens dan als realiteit.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:38 schreef milagro het volgende:
[..]
hun achtergrond is niet Marokko, ze kennen het enkel van vakanties.
hun achtergrond ligt vooral hier, en deels pikken ze de achtergrond van hun ouders op, en dat is een dertig tot veertig jaar oude en sinds die tijd stilstaande Marokkaanse Rif achtergrond.
hun asociale kutgedrag pikken ze hier op, van elkaar, en het oplossen van het probleen ligt niet in Marokko, maar bij hun thuis, de ouders dus, dáár moet je beginnen, die moet je helpen, bijstaan, uitleggen.
die moeilijke leerling van jou die ging tenminste nog naar school, jongens die dat niet eens meer doen, hebben geen boodschap aan waar een agent stage heeft gelopen, hoor, als ze het al weten of moet iedere agent eerst zeggen voor die dat soort gajes in de kraag vat "let wel,ik ben in Marokko geweest, en heb de cultuur daar opgesnoven!!! " "serieus? rezpekt, goser, iksweerhetje, Arif, Arif, doe rustig, hij is in Marokko geweest, joh, hij is 1 van ons"![]()
Ik bedoel maar. Eventjes met 25 man op vakantie, want zo is het! Niks stage of cursus of excursie, het is godverdomme gewoon een betaalde vakantie!quote:Op vrijdag 24 november 2006 08:18 schreef Oud_student het volgende:
Weer een zinloze besteding van ons belastinggeld![]()
Als je de kennis niet actief hoeft uit te dragen wat is dan de nut van dit alles? Het is toch juist bedoeld om kennis op te doen en die uit te dragenquote:Op vrijdag 24 november 2006 11:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dan zou ik je toch eens adviseren om te gaan. Het gaat ook helemaal niet zozeer om de feitelijke kennis die je daar opdoet, en of jouw probleemjongeren nou wel of niet jaarlijks naar Marokko gaan. Je komt daar hoe dan ook dingen tegen die je van hier kent en niet eerder kon plaatsen, bepaalde manieren van communiceren, fysieke omgangsvormen, de toon van conversatie, maatschappelijke structuren etc. Die kennis hoef je niet actief uit te dragen in NL, maar je profiteert er wel van. Als je tenminste je ogen durft open te zetten.
Agenten passen prima in het rijtje dat je hier schetst. Ik kan niet anders dan concluderen dat je het een goed idee vindt, maar dat het plan uitbreiding verdient.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:56 schreef damian5700 het volgende:
Ik vind het een onzinnig reisje. Agenten dienen voor handhaving van de regelgeving en dan lijkt het mij meer logisch Marokkaanse criminele veelplegers een educatief reisje langs alle facetten van de normen en waarden van de Nederlandse cultuur op te leggen.
Het reisje lijkt me dan meer geschikt voor mensen van de reclassering, maatschappelijk werkers, stagebegeleiders, docenten, etc.
Als je goed leest zie je dat hij het onzinnig vind om agenten te sturen. Dus het plan heeft geen uitbreiding maar verandering nodigquote:Op vrijdag 24 november 2006 11:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Agenten passen prima in het rijtje dat je hier schetst. Ik kan niet anders dan concluderen dat je het een goed idee vindt, maar dat het plan uitbreiding verdient.
Godschristus, moet ik alles uitleggen?quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:57 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als je de kennis niet actief hoeft uit te dragen wat is dan de nut van dit alles? Het is toch juist bedoeld om kennis op te doen en die uit te dragen![]()
Flauwe jij-bak. Hoe zou het me zijn vergaan als ik niet naar Marokko was gegaan?quote:En ik zou jou een willen adviseren om een weekje met mij mee op stap te gaan en kijken of jij iets aan je marokkaanse reis hebt gehad![]()
Ik lees goed, ik trek alleen mijn eigen conclusies.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:59 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als je goed leest zie je dat hij het onzinnig vind om agenten te sturen. Dus het plan heeft geen uitbreiding maar verandering nodig![]()
quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Godschristus, moet ik alles uitleggen?Het gaat om je manier van communiceren, reageren, handelen, die beïnvloed wordt door wat je weet van je tegenspeler. Dat is niet altijd in hapklare feitelijkheden samen te vatten. Een combinatie van ervaring en intuïtie.
En dat is het domste wat je kan doenquote:Op vrijdag 24 november 2006 12:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik lees goed, ik trek alleen mijn eigen conclusies.
Helemaal mee eens, een belachelijk initiatief. Wat die jongens doen is niet te verhelpen met meer inzicht in hoe ze dingen doen in Marokko. In Marokko geeft de politie dit soort etterbakjes gewoon een ram en een waarschuwing dat dat nog maar het begin was en dan is het probleem over.quote:Op vrijdag 24 november 2006 07:56 schreef progrock het volgende:
[i][b]bron: RTL4 Nieuws
De Haagse politie stuurt 25 agenten naar Marokko zodat die de cultuur van het Noord-Afrikaanse land leren kennen.<knip>
Ze moeten onze gewoontes maar leren.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, een belachelijk initiatief. Wat die jongens doen is niet te verhelpen met meer inzicht in hoe ze dingen doen in Marokko. In Marokko geeft de politie dit soort etterbakjes gewoon een ram en een waarschuwing dat dat nog maar het begin was en dan is het probleem over.
Nee. Friesland is Friesland. Dit is Zuid-Holland.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:16 schreef SCH het volgende:
[..]Het principe is precies het zelfde, daarom geef ik het als voorbeeld. Het is juist een treffende vergelijking.
Misschien gaan die agenten daar wel naartoe om dat te leren en gaan ze dat hier ook toepassen. Dàt zou pas een goede zaak zijn.quote:Op vrijdag 24 november 2006 07:56 schreef progrock het volgende:
Die agenten zouden helemaal niet naar Marokko hoeven. Het tuig zèlf moet naar Marokko; daar worden ze aangepakt zoals ze hier aangepakt zouden moeten worden: eerst krijgen ze klappen, daarna wordt er pas met ze gesproken.
Je snapt het best.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:28 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee. Friesland is Friesland. Dit is Zuid-Holland.
En jij bent een lulquote:Op vrijdag 24 november 2006 12:08 schreef sjimz het volgende:
[..]
En dat is het domste wat je kan doen![]()
Graag gedaan.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:58 schreef sjimz het volgende:
[..]
Typische reactie die ik van je had verwachtDank je
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |