die hebben langer gezeten dan Balkenende 1, 2 en 3 bij elkaar opgeteld.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:52 schreef freako het volgende:
[..]
Het kabinet Den Uyl was nou niet het bepaald meest stabiele kabinet dat we hebben gehad.

Ze vertegenwoordigen de meerderheid, in tegenstelling tot wat we nu hebben met CDA en VVDquote:Op zondag 26 november 2006 00:53 schreef dVTB het volgende:
Ook al ben ik links, ik vind het een bezopen plan. Het getuigt van minachting voor de kiezer en het zal nooit stabiel kunnen worden, met 4 partijen zonder regeringservaring.

Nou is dat ook niet zo'n kunstquote:Op zondag 26 november 2006 08:41 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
die hebben langer gezeten dan Balkenende 1, 2 en 3 bij elkaar opgeteld.

Toch maar nieuwe verkiezingen dan?quote:Op zondag 26 november 2006 00:53 schreef dVTB het volgende:
Ook al ben ik links, ik vind het een bezopen plan. Het getuigt van minachting voor de kiezer en het zal nooit stabiel kunnen worden, met 4 partijen zonder regeringservaring.

Meer dan 83% heeft niet op Marijnissen gestemd en 78% niet op Bos. Wie moet er dan premier worden van dat linkse kabinet?quote:Op zondag 26 november 2006 08:43 schreef NLweltmeister het volgende:
Meer dan 70% heeft nijet op Balkenende gestemd, hou daar rekening mee

Bosquote:Op zondag 26 november 2006 11:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Meer dan 83% heeft niet op Marijnissen gestemd en 78% niet op Bos. Wie moet er dan premier worden van dat linkse kabinet?

Zoals ik ergens anders al zei... het is vergezocht, maar de PPR, die is opgegaan in Groen Links, heeft wel eens in de regering gezeten.quote:Op zondag 26 november 2006 00:53 schreef dVTB het volgende:
met 4 partijen zonder regeringservaring.

Ja hallo 30 jaar terug in Den Uyl 1 geloof ik en dat kabinet zat de rit ook niet uit.quote:Op zondag 26 november 2006 11:25 schreef Jane het volgende:
[..]
Zoals ik ergens anders al zei... het is vergezocht, maar de PPR, die is opgegaan in Groen Links, heeft wel eens in de regering gezeten.

De SP had er 25 en de PvdA 33 toch?quote:Op donderdag 23 november 2006 17:32 schreef pberends het volgende:
Links kabinet mogelijk:
PvdA - 32 zetels
SP - 26 zetels
GL - 7 zetels
CU - 6 zetels
D66 - 3 zetels
PvdD - 2 zetels
= 76 zetels.
Hoe reëel zou deze coalitie zijn als het niets wordt met de besprekingen met het CDA?

Mwah, wel bijna.quote:Op zondag 26 november 2006 11:31 schreef Klummie het volgende:
en dat kabinet zat de rit ook niet uit.

Ja, het was dan ook een heerlijk stabiel kabinet, er gebeurde nooit ietsquote:Op zondag 26 november 2006 11:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Mwah, wel bijna.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kabinet-Den_Uyl
Maar ik ben het er verder mee eens dat het weinig meer met het huidge GL te maken heeft. Wat overigens ook weer niet wil zeggen dat GL niet geschikt zou zijn voor regeringsdeelname. Alleen zie ik het met de huidige verkiezingsuitslag niet gebeuren.

Ik geloof niet dat dat mijn punt was...quote:Op zondag 26 november 2006 11:53 schreef Klummie het volgende:
[..]
Ja, het was dan ook een heerlijk stabiel kabinet, er gebeurde nooit iets![]()

Nee, ik noemde het als toevoeging, een echt vechtkabinet tussen Den Uyl en Van Agt. Welke coalitie we ook krijgen, dit zal ws het beeld worden.quote:Op zondag 26 november 2006 11:59 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat mijn punt was...

Lees dan dit ook even:quote:Op zondag 26 november 2006 11:48 schreef Jane het volgende:
Mwah, wel bijna.

Nee, het is allemaal niks! Het is 1 grote bureaucratische kutzooi in dit land!!!quote:Op zondag 26 november 2006 12:14 schreef Martijn_77 het volgende:
Dus is een links kabinet wel zo goed![]()

Lees dat topic nog maar eens.quote:Op zondag 26 november 2006 12:14 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Lees dan dit ook even:
De puinhopen van Den Uyl (1973-1977)
Dus is een links kabinet wel zo goed![]()

AAAH, wat traden er veel regeringsleden af!quote:Op zondag 26 november 2006 11:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Mwah, wel bijna.
Maar ik ben het er verder mee eens dat het weinig meer met het huidge GL te maken heeft. Wat overigens ook weer niet wil zeggen dat GL niet geschikt zou zijn voor regeringsdeelname. Alleen zie ik het met de huidige verkiezingsuitslag niet gebeuren.

Lees jij het dan ook eens goed. Vooral dat stuk over hoe ze de aardgasbaten gebruikt hebben voor hun begrotingquote:
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |