abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 november 2006 @ 00:50:35 #1
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43808227
UIt onderzoek van Maurice de Hond ism het ANP blijkt dat het CDA zeer populair is onder jongeren. Sterker nog: de jongeren hebben Balkenende z'n overwinning bezorgd. Iedereen die nu nog durft te beweren dat het een aflopend zaakje is bij het CDA is een dwaas. Het CDA staat er zeer goed voor en heeft met een relatief jong electoraat een mooie toekomst voor de boeg

Percentage dat CDA stemt binnen bepaalde leeftijdscategorie:
18-24 jaar 28%
25-34 jaar 31%
35-44 jaar 25%

Pugna Pro Patria
  donderdag 23 november 2006 @ 00:51:26 #2
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_43808260
CDA jongere meldt*
  donderdag 23 november 2006 @ 00:53:37 #3
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_43808339

Ik wil wel eens weten hoe dat komt, want iedereen die ik hoor geeft af op het CDA... hoe kan 1/4 dan toch CDA stemmen?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 23 november 2006 @ 00:56:15 #4
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43808438
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:53 schreef maniack28 het volgende:

Ik wil wel eens weten hoe dat komt, want iedereen die ik hoor geeft af op het CDA... hoe kan 1/4 dan toch CDA stemmen?
Je woont in een stad?!
Pugna Pro Patria
  donderdag 23 november 2006 @ 00:57:13 #5
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_43808472
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:56 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Je woont in een stad?!
Ja

Al die gelovigen op het boernland stemmen natuurlijk nog steeds CDA, want die hebben het natuurlijk beter gekregen de afgelopen 4 jaar
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_43808579
Als ik zo dat staatje bekijk in je link is het relatief gezien toch de oudere die veel stemmen binnen brengen.
Het is goed dat CDA het voor elkaar krijgt toch veel jeugd te trekken itt voorgaande verkiezingen.
Gefeliciteerd!

(mijn SP trekt veel vrouwen, ook een goed teken )
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  donderdag 23 november 2006 @ 01:04:52 #7
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_43808730
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:59 schreef Pritt het volgende:
(mijn SP Jan Marijnissen trekt veel vrouwen, ook een goed teken )
  donderdag 23 november 2006 @ 01:05:50 #8
139330 TNA
For the stars that shine
pi_43808766
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:50 schreef Jurgen21 het volgende:
UIt onderzoek van Maurice de Hond ism het ANP blijkt dat het CDA zeer populair is onder jongeren. Sterker nog: de jongeren hebben Balkenende z'n overwinning bezorgd. Iedereen die nu nog durft te beweren dat het een aflopend zaakje is bij het CDA is een dwaas. Het CDA staat er zeer goed voor en heeft met een relatief jong electoraat een mooie toekomst voor de boeg

Percentage dat CDA stemt binnen bepaalde leeftijdscategorie:
18-24 jaar 28%
25-34 jaar 31%
35-44 jaar 25%

Gefeliciteerd met je verkiezingsoverwinning hè, je hebt je de afgelopen weken duidelijk laten horen en felicitaties lijken me wel zo gepast
pi_43808807
Ik heb CDA gestemd, met name door de goede Europese standpunten van de partij en mijn tevredenheid over Balkenende en diens beleid. Wil niet zeggen dat CDA mijn favoriete partij is, ik kon me gewoon minder vinden in de andere.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_43809032
quote:
Op donderdag 23 november 2006 01:05 schreef TNA het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je verkiezingsoverwinning hè, je hebt je de afgelopen weken duidelijk laten horen en felicitaties lijken me wel zo gepast
ode aan deze reactie
'Yes my son, the raven has landed, it is truely a magnificent creature.' - Arend Glas
  donderdag 23 november 2006 @ 09:26:15 #11
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43812027
quote:
Op donderdag 23 november 2006 01:05 schreef TNA het volgende:

[..]

Dank u zeer. Toch een beetje een overwinning met een bittere nasmaak, want het CDA zal moeten regeren met de PvdA. Maar dat lukt wel. Het CDA is veruit de grootste partij en zal het beleid dus domineren.
Pugna Pro Patria
pi_43812054
Normen en waarden tuig
Houd van een lijntje.
pi_43812079
Zoals gisteren in het NRC te lezen viel: Balkenende en het CDA zijn de wraak van de provincie.
pi_43812087
Lijkt me een bullshit onderzoek, bij de scholierenverkiezingen scoorde het CDA beroerd.
  donderdag 23 november 2006 @ 09:34:48 #15
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43812157
quote:
Op donderdag 23 november 2006 09:30 schreef pberends het volgende:
Lijkt me een bullshit onderzoek, bij de scholierenverkiezingen scoorde het CDA beroerd.
Scholieren mogen niet stemmen
Pugna Pro Patria
  donderdag 23 november 2006 @ 13:38:32 #16
139330 TNA
For the stars that shine
pi_43818430
quote:
Op donderdag 23 november 2006 09:30 schreef pberends het volgende:
Dat is vermoedelijk de leeftijdsgroep van 15-18 jaar. Blijkbaar een groot verschil met 18-24 jaar.
pi_43818977
Al die jongeren die op het CDA gestemd hebben, hebben blijkbaar geen oma in een verzorgins tehuis of zijn er niet bewust van dat de CDA nog meer wil bezuiningen op de zorg.
pi_43832779
quote:
Op donderdag 23 november 2006 13:55 schreef hjs het volgende:
Al die jongeren die op het CDA gestemd hebben, hebben blijkbaar geen oma in een verzorgins tehuis of zijn er niet bewust van dat de CDA nog meer wil bezuiningen op de zorg.
Mijn oma zat in zo'n tehuis en had het prima, dus om in je eigen generaliserende bewoordingen te spreken: onzin.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_43833255
Mijn oma zat er 3 weken was uitgedroogd en had een blaas ontsteking
pi_43833412
quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:20 schreef hjs het volgende:
Mijn oma zat er 3 weken was uitgedroogd en had een blaas ontsteking
Ach, er komt toch een links kabinet aan, kijken of ze hun woorden waar kunnen maken .
pi_43833481
Mijn oma verhuist over 3 weken naar een bejaardentehuis. Ik ben benieuwd.
Houd van een lijntje.
pi_43833532
Alleen maagden stemmen CDA.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_43833577
quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:28 schreef Jarno het volgende:
Alleen maagden stemmen CDA.
CDA is midden rechts en dus OK.
Mensen die hun handen ophouden stemmen midden links.
pi_43833654
quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:29 schreef draaijer het volgende:

[..]

CDA is midden rechts en dus OK.
CDA is de vloek van Nederland waardoor we nooit écht vooruit hebben kunnen komen. Geen kenniseconomie, geen goede zorg, geen visie, niks. Alleen maar bijsturen naar links danwel rechts al naar gelang de verkiezingsuitslag en weer achterover leunen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_43833772
quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:32 schreef Jarno het volgende:

[..]

CDA is de vloek van Nederland waardoor we nooit écht vooruit hebben kunnen komen. Geen kenniseconomie, geen goede zorg, geen visie, niks. Alleen maar bijsturen naar links danwel rechts al naar gelang de verkiezingsuitslag en weer achterover leunen.
Nee, de schatkist op z'n kop zetten is de oplossing. Het was juist het CDA dat de rotzooi van dat vorige kabinet kon gaan wegpoetsen. En nu dat opgeruimd is moeten ze zichzelf bewijzen. Dan kunnen we zien of je gelijk hebt of niet, ws. niet.
pi_43833795
quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:32 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je vader heeft toch zojuist een post achter gelaten dat je moest gaan slapen. Toe nou. Luister nou eens. Puber!
pi_43833824
quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:35 schreef Steeven het volgende:

[..]

Nee, de schatkist op z'n kop zetten is de oplossing. Het was juist het CDA dat de rotzooi van dat vorige kabinet kon gaan wegpoetsen. En nu dat opgeruimd is moeten ze zichzelf bewijzen. Dan kunnen we zien of je gelijk hebt of niet, ws. niet.
En nu? Nu zijn we een uitgehold dienstverlend land (waar we ook nog eens erg slecht in zijn) zonder fatsoenlijk onderwijs, zonder een fatsoenlijke zorgsector en zonder visie over waar het allemaal naar toe moet. Nederland van gidsland naar VVD playground mbv het CDA.
pi_43833861
quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:36 schreef draaijer het volgende:

[..]

Je vader heeft toch zojuist een post achter gelaten dat je moest gaan slapen. Toe nou. Luister nou eens. Puber!
Volwassen. Voor een CDA'er. Misschien moet je eens een meisje zoeken. Of val je niet op meisjes? Weet meneer de pastoor dat al trouwens?

Nou, tsjoe, weg jij.
pi_43834059
quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:37 schreef Jarno het volgende:

[..]

Volwassen. Voor een CDA'er. Misschien moet je eens een meisje zoeken. Of val je niet op meisjes? Weet meneer de pastoor dat al trouwens?

Nou, tsjoe, weg jij.
Je breezah chick kust weer een ander.
Kinderen doen aannamens. Wederom een bevestiging. Ontkenning is erkenning.
Ik ben geen CDA stemmer ha ha
pi_43834135
quote:

[..]

En nu? Nu zijn we een uitgehold dienstverlend land (waar we ook nog eens erg slecht in zijn) zonder fatsoenlijk onderwijs, zonder een fatsoenlijke zorgsector en zonder visie over waar het allemaal naar toe moet. Nederland van gidsland naar VVD playground mbv het CDA.
Dat het onderwijs brak is mag je danken aan dat prachtige kabinet dat de 2e fase en zo heeft ingevoerd, dat kun je niet op het CDA afschuiven. En ja, het onderwijs moet op de schop, weg met het praktische, mensen moeten weer feiten stampen. Maar je beschuldigt de verkeerde partij van de oorzaak .
pi_43843722
quote:

[..]

Het is een keer gebeurd in dat het CDA niet in de regering zat.
De nu bekende puinhopen van paars was een uitvinding van die kale homo (shit nu ben ik echt ff zijn naam kwijt). (en daarmee wil ik niet zeggen dat het onder paars zo goed was, maar een puinhoop was het zeker niet).
pi_43849395
quote:

[..]

En nu? Nu zijn we een uitgehold dienstverlend land (waar we ook nog eens erg slecht in zijn)
door paars
quote:
zonder fatsoenlijk onderwijs,
door paars
quote:
zonder een fatsoenlijke zorgsector
door paars
quote:
en zonder visie over waar het allemaal naar toe moet.
door paars

Paars heeft hier allemaal net zo goed schuld aan als het CDA.
  vrijdag 24 november 2006 @ 13:41:27 #33
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_43849448
Dat belooft nog wat voor de toekomst .

Grolsch-drinkende, brommerskiekende, Zondagse kleren naar de kerk voordat de zwarte cross begint randdebielen .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_43850478
Ik denk dat het allemaal die schuld is van Zalm.
hij heeft te lang al de macht over de knip

Maar zonder naar het verleden te kijken, het CDA is wel de partij die de grootste bezuiningen wil doorvoeren in de zorg. Dat getuigd toch weinig van Normen en Waarden vind ik.
  vrijdag 24 november 2006 @ 14:36:40 #35
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_43851038
CDA is wat mij betreft de ultieme 'niks' partij. Als je het niet zo goed weet, is CDA een veilige keuze en veel jongeren zullen niet geod weten wat ze willen op politiek gebied.
Ik zie hier (al is dat eigenlijk geen goede vergelijking natuurlijk) duidelijk hoe mensen het beleid van het CDA naar zich toe praten en hier spelen ze op in. Balkenende spreekt in vage termen waar een astroloog nog jaloers op zou zijn. Hij weet het zo te brengen dat veel mensen horen wat ze willen horen, ook al zijn dat tegenovergestelde dingen. Samen met het stempel 'middenpartij' (in werkelijkheid al jaren rechts) de ultieme veilige keus.

Midden is compromissen, en dat gaat niet in 1 partij, maar dat is mijn mening
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  vrijdag 24 november 2006 @ 14:48:46 #36
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_43851416
Zeker de uitslag van de scholierenverkiezing even gemist? 1) SP 2) PvdA 3) Wilders
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_43851618
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Zeker de uitslag van de scholierenverkiezing even gemist? 1) SP 2) PvdA 3) Wilders
Scholieren mogen meestal niet stemmen.
Het gaat hier om 'jongere kiezers'.
  vrijdag 24 november 2006 @ 14:56:07 #38
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_43851619
CDA populairste partij onder kiesgerechtigde jongeren
pi_43851972
quote:

[..]

en van wie was dat vorige kabinet dan wel niet ??
juist ja dus ze bezorgen zich zelf werk om vervolgens dat ook weer op te lossen
krijg je dat rare effect "werk hebben en werk houden" ( dit is ook een manier )
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:36:44 #40
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_43855055
Oh ja, nog een aanvulling:

CDA IS POPULAIRSTE PARTIJ ONDER ALLE NEDERLANDERS!
pi_43855197
Wat een schril contrast met de heersende tendens van "scheiding kerk en staat !" die overal te pas en te onpas gebezigd wordt. Zijn mensen dan gewoon dom ? De vrijheiden en de cultuur waar zo mee geschermd wordt hebben we iig niet te danken aan confessionele partijen.
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:41:52 #42
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_43855231
Scheiding van kerk en staat betekent wel wat anders dan geen religieuze geluiden in het politieke domein.
pi_43855294
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:41 schreef Heerlijkheid het volgende:
Scheiding van kerk en staat betekent wel wat anders dan geen religieuze geluiden in het politieke domein.
Klopt, maar men weet toch waar die C voor staat neem ik aan. Men was zo trots op de ontkerkelijking in dit land en stemt toch massaal CDA. Dat klopt niet.
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:53:14 #44
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43855604
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:40 schreef gelly het volgende:
Wat een schril contrast met de heersende tendens van "scheiding kerk en staat !" die overal te pas en te onpas gebezigd wordt. Zijn mensen dan gewoon dom ? De vrijheiden en de cultuur waar zo mee geschermd wordt hebben we iig niet te danken aan confessionele partijen.
Het is juist de kerk die de scheiding van kerk en staat heeft doorgevoerd. Het was de RK-kerk die met de leer van de 'societas perfecta' duidelijk maakte dat er twee verschillende domeinen zijn: het kerkelijk en het wereldlijke domein. Tot op de dag van vandaag wordt die scheiding tussen kerk en staat geëerbiedigd. Scheiding tussen kerk en staat betekent dat de staat alle kerkgenootschappen gelijk behandeld en daarbij niet één bepaald kerkgenootschap privileges verleent. De scheiding betekent nooit dat christelijke personen en partijen niet deel mogen nemen aan de regering van de staat. Iedereen die anders beweert moet een cursus staatsrecht gaan volgen.
Pugna Pro Patria
pi_43857418
Misschien vinden deze jongere kiezers het CDA sterk en daadkrachtig overkomen, maar is de VVD net een stapje te rechts voor ze?
pi_43857471
Dus die kekke Jé Ché t-shirts hebben toch geholpen
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')