Dat is ook een deel van mijn kritiek die ik op euthanasie heb, ik heb al veel te veel gevallen gelezen waarbij euthanasie veel te gemakkelijk is toegepast. Ik heb zelfs het idee dat artsen er soms op aansturen. Die situatie vind ik werkelijk schandalig, dus wat mij betreft wordt het gelijk weer verboden. En artsen die het toch doorzetten moet vervolgd worden voor moord.quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:25 schreef Ludger het volgende:
Mwah, niet eens zo gek, euthanasie wat vermoeilijken en wat extra oog voor pallitatieve zorg. Ik vind het te gek als ik iets lees over een oude man die wat vergeetachtig werd, lichamelijke klachten had en daardoor wat depressief met een huisarts die toestemde in euthanasie terwijl er verder geen acute aanleiding voor is.
Als je denkt dat je die miljoen ouderen die eenzaam zijn kan helpen heb je het goed mis. Dat gaat niet gebeuren, hoe druk je je ook maakt.quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:34 schreef Pracissor het volgende:
Misschien moeten we ons eens afvragen waarom mensen dood willen, i.p.v. te altijd te voldoen aan de vraag. Men heeft het meestal over ondraaglijk lijden, maar in de meeste gevallen speelt depressiviteit een grote rol in de doodwens van ouderen.
Ah zoals, diegene hierboven mij ook al zegt.
De scheiding tussen kerk en staat komt met dit gelul gewoon in het geding. Ik kots op het CDA en de ChristenUnie.quote:
quote:Euthanasie-debat in Italië laait op
In Italië is de discussie opgelaaid over euthanasie naar aanleiding van een gerechtelijke uitspraak. Een terminale patiënt vroeg de rechter in Rome om toestemming om de medische apparatuur te laten weghalen die hem nog in leven houdt. Maar de rechter wees dat af.
Hij gaf toe dat de patiënt zo ziek is dat hij levensbeëindiging mag eisen. Maar volgens de uitspraak voorziet de wet daar niet in, waarmee de zaak wordt terugverwezen naar het parlement.
De 60-jarige patiënt heeft al 40 jaar een spierziekte en leeft de laatste tijd als een plant. In 50 steden worden als steunbetuiging wakes gehouden.
www.nos.nl
Kerk en staat gescheiden?quote:Op zaterdag 16 december 2006 20:45 schreef pberends het volgende:
De scheiding tussen kerk en staat komt met dit gelul gewoon in het geding. Ik kots op het CDA en de ChristenUnie.
Dat is toch zo? Het hele euthanasie-abortus-stamcel-moet-verboden-worden is een inmenging van geloof en staat. Dat mag niet, dat staat in de grondwet.quote:Op zaterdag 16 december 2006 20:53 schreef Kaiba het volgende:
quote:De scheiding tussen kerk en staat komt met dit gelul gewoon in het geding. Ik kots op het CDA en de ChristenUnie.
![]()
Waar staat dat dan in de grondwet?quote:Op zaterdag 16 december 2006 21:15 schreef pberends het volgende:
Dat is toch zo? Het hele euthanasie-abortus-stamcel-moet-verboden-worden is een inmenging van geloof en staat. Dat mag niet, dat staat in de grondwet.
Tijd om het aan te scherpen, het is wel degelijk kerk en staat die inmengen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 21:14 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Kerk en staat gescheiden?
Lees je effe in, gij onwetende.
Natuurlijk niet. Of mensen nu hun (politieke) mening baseren op een religie, of op Das Kapitaal, maakt in principe niets uit.quote:Op zaterdag 16 december 2006 21:17 schreef pberends het volgende:
Tijd om het aan te scherpen, het is wel degelijk kerk en staat die inmengen.
Dat valt te bezien, wetten uit godsdienstige dogma's druisen in tegen de vrijheid van godsdienst.quote:Op zaterdag 16 december 2006 21:28 schreef DennisMoore het volgende:
Natuurlijk niet. Of mensen nu hun (politieke) mening baseren op een religie, of op Das Kapitaal, maakt in principe niets uit.
quote:Op zaterdag 16 december 2006 21:33 schreef speknek het volgende:
Dat valt te bezien, wetten uit godsdienstige dogma's druisen in tegen de vrijheid van godsdienst.
Ik ben ook voor scheiding van Kapitaal en staat!quote:Op zaterdag 16 december 2006 21:28 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Of mensen nu hun (politieke) mening baseren op een religie, of op Das Kapitaal, maakt in principe niets uit.
De staat geeft de ene godsdienstige moraal voorkeur boven de ander. Ik geef toe, dat is een erg enge interpretatiequote:
offtopicquote:Op zaterdag 16 december 2006 22:14 schreef Arcee het volgende:
Nu in Nova.
Ja, een religie die het verorberen van zuigelingen voorstaat, zal door onze staat inderdaad zwaar benadeeld worden.quote:Op zaterdag 16 december 2006 22:24 schreef speknek het volgende:
De staat geeft de ene godsdienstige moraal voorkeur boven de ander. Ik geef toe, dat is een erg enge interpretatie.
De meeste kleinere partijen hebben wel wat extreems...quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:56 schreef rubbereend het volgende:
ik heb het kernprogramma van de CU zitten lezen. Doodeng
Hadden ze in de middeleeuwen geen koopzondag?quote:Op zaterdag 16 december 2006 22:33 schreef Stali het volgende:
maar de CU is vol met regeltjes en dan ook nog eens regeltjes waarbij je denkt jezus mina, waarom niet meteen rechtstreeks naar de middeleeuwen.
Inderdaad doodeng..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |