abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43783134
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:07 schreef gday het volgende:

[..]

Leuk dat je zo snel conclusies trekt. Laat blijken dat je dus niet diep nadenkt. Nee, ik ga niks vieren. Noch met hem, noch met iemand anders.

En waar leid je uit af dat ik arm zou zijn? Omdat ik links-georienteerd ben? Nog zo'n kortzichtigheid, en in dit geval zelfs een onwaarheid. [afbeelding]
Misschien was het je nog niet opgevallen, maar we zitten hier op een openbaar forum. Als ik snel conclusies wil trekken dan doe ik dat. Dat ik daar niet diep over na hoef te denken lijkt me duidelijk. Dat jij je er aan ergert kan ik alleen maar om lachen.
Age of fruity enlightenment!
pi_43783154
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:09 schreef richardc het volgende:

[..]

Onzin, dan gaat het namelijk CDA-PVDA of PVDA-CDA worden, afhankelijk van wie de grootste gaat worden.

Als je echt een meer links kabinet wil hebben, stem dan ook voldoende op GL, SP en/of de CU. Alleen zo kun je het de CDA lastig maken om een kabinet te vormen. De VVD heeft immers voorlopig niet zoveel zetels.
Dus het enige wat de PVDA dan zou moeten doen is pertinent weigeren om in een CDA-VVD-PVDA te willen zitten. Dan word het dus wat anders met als hoogste waarschijnlijkheid een extra linkse partij erbij. Daar heb je dus veel en veel meer aan dan CDA-PVDA en/of andersom!
Tot zover even over strategiestemmen.

Nogmaals; stem dus gewoon normaal, stem principieel op de partij waar je achter staat.
Mss wil je je eigen forum beginnen? Kun je nog meer pagina's vullen met je gezemel.
pi_43783234
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:16 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Mss wil je je eigen forum beginnen? Kun je nog meer pagina's vullen met je gezemel.
Alsof dat dit geen gezemel is...
"Als ik kon toveren, kwam alles voor elkaar. Als ik kon toveren, was niemand de sigaar. Als ik kon toveren, kon toveren, kon toveren, kon toveren, dan hielden alle mensen van elkaar!" -Herman van Veen-
pi_43783299
Gemist idd. Dank dat je er even op wijst .
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Met pvdA als grootste heeft bos het initiatief bij de (in)formatie. Afhankelijk van de uitslag liggen er twee mogelijkheden voor de hand:

CDA+PvdA = 39+42 = 81 zetels
PvdA+GL+SP= 42+ 9+ 15 = 66 zetels = pech.
PvdA+GL+SP+CU= 42+ 9+ 15+7 = 73 zetels = pech.

Dus blijft optie 1 over. Is centrum links kabinet. Daar wil ik het graag voor doen.

Stel CDA weigert, wat dan?

Dan neemt CDa imnitialtief:

CDa+VVD = 39 +23 = 62 = pech
CDa+VVD+ CU = 39 +23 + 7 = 69 = pech
CDa+VVD+ CU+SGP = 39 +23 + 7+2 = 71 = nog steeds pech

Het CDA begrijpt ook wel dat het land geregeerd moet worden en kiest toch voor CDa + PvDA.

Zoiets.
[..]

Dat klopt. Maar wat mij betreft ook ok. Als pvdA maar groter dan CDA is.
Dus inderdaad: je rekensommetjes ondersteunen dat je de kans op CDA in de coalitie vergroot, meer dan de kans op SP in de coalitie.

Overigens rust je berekening puur op peilingen. Je moet er rekening mee houden dat strategisch stemmen ook elders gebeurt; zeker als 'de kiezer' massaal het idee heeft dat het op nek-aan-nek-premiersrace aan het uitdraaien is.

Het creeëren van een 'we moeten nu strategisch stemmen'-sfeer levert CDA meestal ook nog extra stemmen. Ten koste van wat VVD, maar vooral ten koste van CU.
quote:
Dat risico is er ook. ik heb gen kristallen bol. Zie vorig commentaar. Maar help ik dan niet met een stem op de SP ook een rechts kabinet in het zadel? Waar ligt volgens jou de achterkant van het gelijk??
Nee. Een stem op de SP verandert niets aan de blokken links / rechts. Je versterkt er dus niet het rechtse blok mee.

Integendeel. Als er een rechts kabinet komt krijgt deze een meer linkse kamer tegenover zich (ervan uitgaande dat je SP linkser vind dan PvdA).
quote:
[..]

Daar wil ik zo 1,2,3 niet aan.......Al weet je maar nooit. als stregische kiezers beinvloed je immers niet het hele spectrum, het hang af de verhouidingen in het hele spectrum. Het is onmogelijk om daar op wat voor manier ook rekening te houden
Wat het beste argument is om het niet als uitgangspunt te nemen. Je uitgangspunt is zo glad als een paling in een emmer snot. Neem gewoon uitgangspunten die waarde hebben en houden: een partij of persoon die het beleid voorstaat wat jij voorstaat. Dat is niet afhankelijk van de andere kiezers, niet van Maurice de Hond en niet van de uitslag.
quote:
Ik hoop echter niet dat jouw scenario uitkomt. dat hoeft denk ik geen betoog.
Ik vrees met grote vreze, EchtGaaf.

Strategisch stemmen is als geld in een gokkast gooien: altijd blijven hopen, de inzet wordt steeds hoger - en gemiddeld verlies je grof. Zelfs als je een keer wint.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43783317
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:18 schreef richardc het volgende:
Alsof dat dit geen gezemel is...
Tuurlijk wel. Denk je nou echt dat ik hier zit te posten om serieus mee te doen aan deze zinloze discussie?

Maar jij probeert met lappen nietszeggende tekst zieltjes te winnen voor linkse partijen. Doe je dat omdat je wil dat het CDA de verkiezingen wint of omdat je de PvdA niet moet?
Bovendien herhaal je jezelf telkens, je hebt nu al 3 of 4 keer hetzelfde verhaal gepost.
  woensdag 22 november 2006 @ 15:29:04 #221
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_43783635
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:00 schreef richardc het volgende:

[..]

Dat laatste moet je in ieder geval niet doen, want ik neem aan dat je daarmee een derde partij een stem zou willen geven? Dat is dus niet handig, immers sta je niet achte die partij, toch? Of wel?
Wel achter die andere twee in ieder geval. Daaruit moet je dus gaan kiezen. Het lijkt me stug dat daartussen kiezen niet mogelijk is. Ok, je bent het misschien met beide partij programma's evenveel eens, maar je moet vervolgens bepalen welke onderwerpen er voor jouw persoonlijk uitspringen. Dan moet het toch echt eenvoudiger worden. Bv. Je bent erg voor een schoner en milieu, dan zul je eerder naar GL gaan dan naar bv de SP. Om maar een gemakkelijk direct voorbeeldje te noemen. Natuurlijk zal het lastiger zijn dan dit, maar je gaat mij niet wijsmaken dat dit niet mogelijk is om op deze manier bij je partij uit te komen. Kies dus gewoon waar je het meeste achter staat, want dat doe je dan uiteindelijk.
De twijfel ging tussen PvdA en SP en de strategische stem ook, dus dat was het probleem niet. Maar goed, ik heb allerlei dingen in overweging genomen en ben net als TS toch maar voor de PvdA gegaan
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_43783707
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:20 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Denk je nou echt dat ik hier zit te posten om serieus mee te doen aan deze zinloze discussie?

Maar jij probeert met lappen nietszeggende tekst zieltjes te winnen voor linkse partijen. Doe je dat omdat je wil dat het CDA de verkiezingen wint of omdat je de PvdA niet moet?
Bovendien herhaal je jezelf telkens, je hebt nu al 3 of 4 keer hetzelfde verhaal gepost.
Zo'n idee krijg ik anders wel.

Laat voorop staan dat ik geen CDA en geen PVDA fan ben.

Daartegenover staat dat ik het doodzonde vind als mensen ondanks hun principes op een partij zouden gaan stemmen uit 'strategisch' oogpunt.

Maar mijn excuses als ik je daar teveel mee frustreer. Dat is niet mijn bedoeling.
"Als ik kon toveren, kwam alles voor elkaar. Als ik kon toveren, was niemand de sigaar. Als ik kon toveren, kon toveren, kon toveren, kon toveren, dan hielden alle mensen van elkaar!" -Herman van Veen-
pi_43783844
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:29 schreef Foeske het volgende:

[..]

De twijfel ging tussen PvdA en SP en de strategische stem ook, dus dat was het probleem niet. Maar goed, ik heb allerlei dingen in overweging genomen en ben net als TS toch maar voor de PvdA gegaan
Als je daar het meeste achter staat is dat een prima keuze.

Hmmm moet ook maar eens gaan stemmen anders is het straks beredruk bij die stemlokalen.
pi_43783935
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:20 schreef sigme het volgende:
Gemist idd. Dank dat je er even op wijst .
Graag gedaan. Hecht veel waarde aan je reactie, want jij schijnt er een nieuw licht op.....Want ik beaam het voluit: strategisch stemmen is op zijn minst controversieel te noemen.....
quote:
[..]

Dus inderdaad: je rekensommetjes ondersteunen dat je de kans op CDA in de coalitie vergroot, meer dan de kans op SP in de coalitie.
Klopt. daar heb ik idd wel volledig rekening gehouden bij het komen tot de (stragische) keuze. Maar als we een CDA/PvdA kabiniet krijgen met de pvdA als grootste, dan teken ik er voor. Het zal leiden tot een veel socialer beleid. Daar doe ik het voor.

Al zou een links kabinet natuurlijk wat mij betreft een mooie en verfrissende keuze zijn. Maar dat is mij teveel hoop....
quote:
Overigens rust je berekening puur op peilingen. Je moet er rekening mee houden dat strategisch stemmen ook elders gebeurt; zeker als 'de kiezer' massaal het idee heeft dat het op nek-aan-nek-premiersrace aan het uitdraaien is.

Het creeëren van een 'we moeten nu strategisch stemmen'-sfeer levert CDA meestal ook nog extra stemmen. Ten koste van wat VVD, maar vooral ten koste van CU.
Zeker. Bij een nek-aan-nek race gebeurt het strategisch stemmen aan 2 kanten.
Ik zie toch een licht voordeel aan de pvdA kant:

1 Pvda staat op kleine achterstand. Dat port meer mensen om strategisch voor de pvda te stemmen. Overigens is het potentieel aan strategische stemmers aan de pvda kant veel groter dan aan de CDA kant SP: 22 zetels zitten veel zwevers. De VVD is zo ongeveer leeggegeten, en bij CU is niet veel te halen. De huidige 22 zetels voor de VVDis de harde kern..

Jack de Vries deelt dit ook....
quote:
Nee. Een stem op de SP verandert niets aan de blokken links / rechts. Je versterkt er dus niet het rechtse blok mee.
Kijk dat bedoel ik. Maar een stem op de SP verzwakt wel de pvda.......Een creme de la creme "achterkant van het gelijk".......rare contaminatie trouwens...
quote:
Integendeel. Als er een rechts kabinet komt krijgt deze een meer linkse kamer tegenover zich (ervan uitgaande dat je SP linkser vind dan PvdA).
SP en pvda verschillen maar vrij weinig. Zeker nu is de SP veel gematigder. Maar ze zijn nog steeds wel duidelijk linkser op tal van onderwerpen. Maar wel een stuk realistischer geworden. dat trekt ook vooral kiezers weg van de pvdA. Met als schadusklant een versplintering in het linkse blok. dat is de prijs......
quote:
Wat het beste argument is om het niet als uitgangspunt te nemen. Je uitgangspunt is zo glad als een paling in een emmer snot. Neem gewoon uitgangspunten die waarde hebben en houden: een partij of persoon die het beleid voorstaat wat jij voorstaat. Dat is niet afhankelijk van de andere kiezers, niet van Maurice de Hond en niet van de uitslag.
[..]
Ik geeft het toe dat het glibberig is. Maar voor mij was de keuze niet zo moeiijk oomdat ik de verschillen tussen SP en pvdA niet echt heel groot meer vind. Nu meen ik de macht met mijn huidige keuze iets meer heb kunnen beinvloeden. En of dat echt lukt weten we na vanavond pas.
quote:
Ik vrees met grote vreze, EchtGaaf.
Zeker......
quote:
Strategisch stemmen is als geld in een gokkast gooien: altijd blijven hopen, de inzet wordt steeds hoger - en gemiddeld verlies je grof. Zelfs als je een keer wint.
hoe "strategischer"je stem, des te hoger het gokgehalte. Zeker. Bij mij is het nog steeds een mix van ideologie (die ik zeker niet verloochen) en strategie.

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 22-11-2006 15:43:44 ]
pi_43784005
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:05 schreef gday het volgende:

Maar vind je het nou werkelijk misdadig om te consumeren naar behoefte en te produceren naar vermogen?
Zodra er iets anders dan de wens van de mens voorschrijft wat deze behoefte dan precies is: ja.
En dat is het punt met communisme: daarin bepaalt iemand (de leider / het systeem / een 5 jarenplan / maakt niet uit) voor een ander, wat diens behoefte is.

Wat "produceren naar vermogen" is weet ik niet, je kan toch niet boven je vermogen produceren?
quote:
Ik snap verder niet wat je bedoelt met "de mens iets verwensen"?
De mens niet iets verwensen (ik weet niet wat dat zou betekenen), de mens verwensen.

Een voorbeeld van de mens verwensen:
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:28 schreef gday het volgende:

Het probleem ligt bij de verdorven aard van de egoïstische mens zoals jij en ik, waardoor communisme moeilijk te hanteren is.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 22 november 2006 @ 15:39:41 #226
10710 gday
propria cures
pi_43784034
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:15 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Misschien was het je nog niet opgevallen, maar we zitten hier op een openbaar forum. Als ik snel conclusies wil trekken dan doe ik dat. Dat ik daar niet diep over na hoef te denken lijkt me duidelijk. Dat jij je er aan ergert kan ik alleen maar om lachen.
Ik begin het idee te krijgen dat je nogal graag lacht om stompzinnige zaken. Prima dat je graag snel conclusies trekt als resultaat van niet diep nadenken, maar noem anderen dan geen 'simpele ziel' want dan ben je de spreekwoordelijke pot. Je hoeft mij er ook niet van te beschuldigen dat ik me erger aan bepaalde zaken, want ook daarin ben jij diezelfde spreekwoordelijke pot.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  woensdag 22 november 2006 @ 15:43:25 #227
10710 gday
propria cures
pi_43784182
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

hoe "strategischer"je stem, des te hoger het gokgehalte. Zeker. Bij mij is het nog steeds een mix van ideologie (die ik zeker niet verloochen) en strategie.
Ik denk dat je het hiermee heel goed samenvat! Gelukkig ben ik niet degene die de gok waagt, want ik stem sowieso PvdA.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
pi_43784261
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:43 schreef gday het volgende:

[..]

Ik denk dat je het hiermee heel goed samenvat! Gelukkig ben ik niet degene die de gok waagt, want ik stem sowieso PvdA.
Goedzo.
pi_43784354
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:39 schreef gday het volgende:
Je hoeft mij er ook niet van te beschuldigen dat ik me erger aan bepaalde zaken, want ook daarin ben jij diezelfde spreekwoordelijke pot. [afbeelding]
Daarin moet ik je dan wel weer gelijk geven.

Maar ik blijf bij mijn standpunt dat een flesje sect koudleggen speciaal voor een overwinning van de PvdA behoorlijk kansloosch is.
pi_43784379
Mijn ouders hebben zoals altijd gewoon PVDA gestemd. Ik gewoon op de SP.... vooral omdat ik een tijd terug met Harry van Bommel een diepgaand gesprek heb gehad en hij mij totaal heeft kunnen overtuigen, vooral op de punten van armoede en milieu.
  woensdag 22 november 2006 @ 15:49:45 #231
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43784430
Hoe kut voelt de ts zich nou als CDA toch een paar zetels groter is .
pi_43784491
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:47 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Daarin moet ik je dan wel weer gelijk geven.

Maar ik blijf bij mijn standpunt dat een flesje sect koudleggen speciaal voor een overwinning van de PvdA behoorlijk kansloosch is.
Je kunt hem natuurlijk ook leegzuipen om de teleurstelling te verwerken. Dan heb je ongeacht de uitslag een goede reden.
  woensdag 22 november 2006 @ 15:51:24 #233
10710 gday
propria cures
pi_43784498
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:49 schreef PLAE@ het volgende:
Ik denk dat hij dan denkt: "Aan mij heeft het in ieder geval niet gelegen!"
pi_43784596
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:49 schreef PLAE@ het volgende:

Maar dat zegt volgens mij niks... want als de CDA samen met rechts niet tot een kabinet kan komen hebben ze er niks aan? Wie weet kan links het dan mooi overnemen.
pi_43785026
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:53 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Maar dat zegt volgens mij niks... want als de CDA samen met rechts niet tot een kabinet kan komen hebben ze er niks aan? Wie weet kan links het dan mooi overnemen.
Hoor ik daar nou iemand "Utopie" zeggen?
pi_43785053
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:51 schreef thabit het volgende:

[..]

Je kunt hem natuurlijk ook leegzuipen om de teleurstelling te verwerken. Dan heb je ongeacht de uitslag een goede reden.
In zijn geval kan ie dan maar beter een flesje of 3 klaarleggen
pi_43785092
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:04 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Hoor ik daar nou iemand "Utopie" zeggen?
Nee hoor.... als ik de peilingen zie hebben beide kanten geen meerderheid. Dat zou dus een minderheidskabinet kunnen worden.
  woensdag 22 november 2006 @ 16:07:22 #238
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_43785143
Ik stem ook voor de PVDA voor maar 1 doel, en dat is er voor zorgen (althans proberen) dat er geen Balkenende 4 komt.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_43785210
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:39 schreef richardc het volgende:

[..]

Precies! Dat zou iedereen moeten doen.
veel mensen stemmen strategisch omdat ze niet willen dat een andere partij de grootste wordt, en dat komt omdat de grootste partij mag meteen beginnen om een coalitie te vormen.
als deze regeling wordt afgeschafft, gaan de mensen niet meer strategisch stemmen, maar ze gaan dan echt stemmen op die partij die ze echt goed vinden en niet alleen omdat ze een andere partij willen tegenhouden.
boviendien zullen de kleine partijen geen zetels meer verliezen aan grote partijen door mensen die strategisch stemmen.

ik stem bijvoorbeeld op de PvdA, terwijl ik het liefst op groen links wil stemmen, maar helaas,,,op andere kant wil ik ook niet dat balkenende de grootste wordt.
pi_43785445
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:05 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Nee hoor.... als ik de peilingen zie hebben beide kanten geen meerderheid. Dat zou dus een minderheidskabinet kunnen worden.
geen minderheidakabinet.
ik zie een kabinet met SP/GL/PvdA/CU dergelijk kunnen. zonodig D66 en Pvd Dieren ook erbij halen.
het land moet toch worden geregeerd.
en als er een minderheidskabinet komt, dan een linkse aub... immers SP/GL en PvdA halen volgens de peilingen meer zetels dan VVD/CDA.

[ Bericht 1% gewijzigd door Human_Patris op 22-11-2006 16:22:15 ]
  woensdag 22 november 2006 @ 16:17:09 #241
10710 gday
propria cures
pi_43785554
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:14 schreef Human_Patris het volgende:

[..]

geen minderheidakabinet.
ik zie een kabinet met SP/GR/PvdA/CU dergelijk kunnen. zonodig D66 en Pvd Dieren ook erbij halen.
en als er een minderheidskabinet komt, dan een linkse aub... immers SP/GL en PvdA halen volgens de peilingen meer zetels dan VVD/CDA.
GR? Is dat Groen Rechts?
pi_43785587
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:14 schreef Human_Patris het volgende:

[..]

geen minderheidakabinet.
ik zie een kabinet met SP/GR/PvdA/CU dergelijk kunnen. zonodig D66 en Pvd Dieren ook erbij halen.
Geef mij dan maar een rechts minderheidskabinet
  woensdag 22 november 2006 @ 16:19:55 #243
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43785689
Het zijn volgens mij ook de strategische stemmers die het meest steen en been klagen over de Nederlandse politiek. Nogal logisch natuurlijk ook als je (telkens) een andere partij verkiest boven de partij, waarbij de standpunten het meest overeenkomen met je eigen opvattingen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_43785831
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:17 schreef gday het volgende:

[..]

GR? Is dat Groen Rechts?
waar heb je`t over??
pi_43786271
Weer niks geleerd...
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
  woensdag 22 november 2006 @ 16:38:37 #246
85709 bird666
Fundamenteel Atheist
pi_43786502
quote:
Op woensdag 22 november 2006 11:55 schreef gday het volgende:

[..]

Sinds wanneer is het uitzonderlijk dat een kabinet 4 jaar regeert? Dat Balkenende het geen 4 jaar uithoudt, betekent niet dat dat elk kabinet overkomt.

kijk maar, daar zit niet constant 4 jaar tussen.
Geloof is zooooo passé
pi_43789047
Volgens www.trouw.nl (christelijke krant) zijn er meer strategische PvdA-stemmers dan ik:

pi_43789167
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:43 schreef Genverbrander het volgende:
Volgens www.trouw.nl (christelijke krant) zijn er meer strategische PvdA-stemmers dan ik:

[afbeelding]
Mja dat is zo onbetrouwbaar als wat.....
pi_43789263
quote:

[afbeelding]
Dat belooft veel goeds, Genverbrander
pi_43789313
quote:

[afbeelding]
Jij mag voor mij overal hoop uit halen
pi_43789392
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat belooft veel goeds, Genverbrander

Het is weinigzeggend maar toch wel opvallend omdat CDA normaal altijd dik vooraan staat in Trouw-polls.

Ik heb nog een sprankje hoop. Links Nederland, stem Balkenende uit het torentje!!
pi_43789545
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:53 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Het is weinigzeggend maar toch wel opvallend omdat CDA normaal altijd dik vooraan staat in Trouw-polls.

Ik heb nog een sprankje hoop. Links Nederland, stem Balkenende uit het torentje!!
Ik heb er een positief gevoel over. Weet je nog hoe verassend het was in 2002 toen CDa de grootste werd? tegen ieders verwachting in?

Gelukkig hebben de allochtonen de stembus ook gevonden. Ze stemmen massaal op links en hopelijk vooral PVDA .
  woensdag 22 november 2006 @ 18:05:02 #253
22579 Momitsu
Ignorance is bliss
pi_43789759
Er hangt een rode verassing in de lucht vanavond
pi_43789796
quote:
Op woensdag 22 november 2006 18:05 schreef Momitsu het volgende:
Zeker. ook zeer hoge opkomst allochtonen stemt daarin gunstig.
pi_43790653
quote:
Op woensdag 22 november 2006 18:05 schreef Momitsu het volgende:
Dikke fik?
pi_43790678
quote:
Op woensdag 22 november 2006 18:33 schreef sigme het volgende:

[..]

Dikke fik?
Ja, bij de VVD
pi_43800551
quote:
Op woensdag 22 november 2006 18:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zeker. ook zeer hoge opkomst allochtonen stemt daarin gunstig.
Tsja als je het daar van moet hebben, stelletje landverraders

Maar het CDA wint gewoon de verkiezingen net zoals ik al voorspelde. SP wel dikke winst maar nog steeds kleiner dan PvdA.
pi_43800618
Hadden maar meer mensen naar de TS geluisterd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')