Precies. Als zelfs Bos zich weigert uit te spreken voor een samenwerking met SP en GL (en wat loopt met name GL daarover te smeken zeg. Schaamteloos gewoon), dan zal het met die overeenkomsten sowieso wel meevallen.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:40 schreef axis303 het volgende:
[..]
Zoveel weet je er dus van, SP en PvdA komen niet overeen. Het feit dat ze beide in het linkse blok zitten maakt hun nog niet gelijk. PvdA wil ook helemaal niet regeren met SP als die mogelijkheid er is, er zit te veel verschil tussen beide partijen.
En is het raar om te denken dat een nieuw kabinet CDA+VVD het beleid van de afgelopen jaren zou voortzetten? En is het raar om dat niet te willen en dan te proberen om zo'n nieuw kabinet te voorkomen?quote:Op woensdag 22 november 2006 11:41 schreef Argento het volgende:
[..]
stemrecht is bedoeld om een nieuwe volksvertegenwoordiging samen te stellen. Niet om een zittende regering te beoordelen.
De kern van strategisch stemmen is juist dat je op een partij stemt die niet 100% overeenkomt met jouw ideeën, slimkees.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:44 schreef Argento het volgende:
[..]
Precies. Als zelfs Bos zich weigert uit te spreken voor een samenwerking met SP en GL (en wat loopt met name GL daarover te smeken zeg. Schaamteloos gewoon), dan zal het met die overeenkomsten sowieso wel meevallen.
Niks mis mee hoor, zolang je niet alleen maar op 't advies af gaat en ook de media 'n beetje volgt en de websites bekijkt. Wel handig, die voor en tegens op 'n rijtje van elke partij. Je moet alleen even achter je verkregen advies kijken, waar de overeenkomsten en de verschillen zitten.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:43 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Mensen die hun stem laten afhangen van Stemwijzer![]()
Het is eigenlijk schandalig dat dit kanpartijprogramma's kent men niet, alleen die fucking stemwijzer
![]()
Lees nou eens goed. Het woordje OOK. dwz dat ik mijn stemkeuze echt niet apriori hiervan laat afhangen. Ik doe dat wel door de politiek zeer intensief de volgen. Ik gebruik de stemwijzer alleen maar ter bevestiging. Of nog liever om te controleren of die stemwijzer iets meer is dan een kermisattractie.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:43 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Mensen die hun stem laten afhangen van Stemwijzer![]()
Het is eigenlijk schandalig dat dit kanpartijprogramma's kent men niet, alleen die fucking stemwijzer
![]()
Met z'n mao?quote:Op woensdag 22 november 2006 11:45 schreef bird666 het volgende:
Alsjeblieft niet dat opdringerige nare schoolventje van een bos. Wat een ongelofelijke eikel is dat. (Maar wel beter dan marijnissen met z'n mao. Denk toch na)
Waarom kun je niet iets beters verzinnen dan dat eeuwige Mao-gezeik? Alsof het CDA alleen maar bijbelse waarden predikt. Kom op, wees een vent en verzin eens ECHTE argumenten.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:45 schreef bird666 het volgende:
Alsjeblieft niet dat opdringerige nare schoolventje van een bos. Wat een ongelofelijke eikel is dat. (Maar wel beter dan marijnissen met z'n mao. Denk toch na)
Doodziek wordt je er van. En dan links kortzchtigheid verwijten ook. Echt. Bizar gewoon.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:46 schreef gday het volgende:
[..]
Waarom kun je niet iets beters verzinnen dan dat eeuwige Mao-gezeik? Alsof het CDA alleen maar bijbelse waarden predikt. Kom op, wees een vent en verzin eens ECHTE argumenten.
Druif, mao de communistische leider die een groot voorbeeld voor marijnissen is. Die man kan je toch niet serieus nemen.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:46 schreef Taurus het volgende:
[..]
Met z'n mao?En dan 'denk toch na'
![]()
En nu praten over niet serieus nemenquote:Op woensdag 22 november 2006 11:48 schreef bird666 het volgende:
[..]
Druif, mao de communistische leider die een groot voorbeeld voor marijnissen is. Die man kan je toch niet serieus nemen.
Bron, link, en anders optiefen met je goedkope retoriek lullo.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:48 schreef bird666 het volgende:
[..]
Druif, mao de communistische leider die een groot voorbeeld voor marijnissen is. Die man kan je toch niet serieus nemen.
Kom maar op met die bron waarin Marijnissen verklaart dat Mao zijn grote voorbeeld is.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:48 schreef bird666 het volgende:
[..]
Kijk tv en je hoort het hem zelf zeggen. lulloquote:Op woensdag 22 november 2006 11:49 schreef Jarno het volgende:
[..]
Bron, link, en anders optiefen met je goedkope retoriek lullo.
Wil jij liever die Balkenende. Nul komma nul leider en die geen kabinet laat uitzitten?quote:Op woensdag 22 november 2006 11:45 schreef bird666 het volgende:
foei, 10 minuutjes eerder..quote:Op woensdag 22 november 2006 11:34 schreef gday het volgende:
[..]
RTL4, 20.50 schijntniet netjes imho
Lijst EchtGaaf?quote:Op woensdag 22 november 2006 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Het wordt tijd voor een nieuw kiesstelsel. ik denk er eens goed over na. Iedere keer worstel ik met dit dilemma.
wordt dus vervolgd.
Ik kom na de verkizingen met een nieuw idee hierover. En richt desnoods maar een partij op als ik er brood in zie.
quote:Op woensdag 22 november 2006 11:51 schreef AcidBurner het volgende:
PVDA gaat winnen. SP ook. en CDA zal massaal stemmen verliezen. Maar wil dit ook zeggen dat ze Balkenende uit een mogelijke regering kunnen houden? Ik hoop het!![]()
Echt, zet je 3 hersencellen eens aan het werk.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:51 schreef bird666 het volgende:
[..]
Kijk tv en je hoort het hem zelf zeggen. lullo
wat een losers hierquote:Op woensdag 22 november 2006 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Goed zo. SP is harstikke OK, maar indirect stem je toch op Balkenende. De meeste kans op ander beleid maakt je mogelijk met een zeer grote PvdA.
duimen voor Bos dus.
Succes Genverbrander.
Ik zie dit niet als een probleem. Het wordt toch CDA/PvdA, dat is in iedere peiling de enige mogelijkheid. Dan liever een zo groot mogelijke PvdA.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:30 schreef thabit het volgende:
Door PvdA te stemmen zorg je voor een meerderheid van CDA+PvdA. Een stem voor PvdA is dus een stem voor Balkenende.
Nee.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:51 schreef bird666 het volgende:
[..]
je hoort het hem zelf zeggen. lullo
Een kabinet zit over het algemeen nooit de volledige 4 jaar uit. Het is vrij uitzonderlijk als dat gebeurt. Ik vind dat Balkenende het redelijk/goed heeft gedaan, ik ben alleen heel erg bang dat het niet goed zou gaan als bos aan het roer komt. Zijn plannen lijken mij onuitvoerbaar en onrealistisch.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wil jij liever die Balkenende. Nul komma nul leider en die geen kabinet laat uitzitten?
Ja, en volgend jaar 15 minuten eerder (want dat scheelt toch maar 5 minuten) en het jaar daarna 20 minuten eerder (want dat scheelt toch maar 5 minuten)....quote:
ze moeten jouw een stadion verbod geven!quote:Op woensdag 22 november 2006 11:42 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Dat zouden mijn woorden kunnen zijn
Sinds wanneer is het uitzonderlijk dat een kabinet 4 jaar regeert? Dat Balkenende het geen 4 jaar uithoudt, betekent niet dat dat elk kabinet overkomt.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:53 schreef bird666 het volgende:
[..]
Een kabinet zit over het algemeen nooit de volledige 4 jaar uit. Het is vrij uitzonderlijk als dat gebeurt. Ik vind dat Balkenende het redelijk/goed heeft gedaan, ik ben alleen heel erg bang dat het niet goed zou gaan als bos aan het roer komt. Zijn plannen lijken mij onuitvoerbaar en onrealistisch.
Klopt niet helemaal: de kans dat de CDA in een linkse coalitie komt is veel kleiner als de PvdA afhankelijk is van de SP. Niet uitgesloten, maar wel een kleinere kans...quote:Op woensdag 22 november 2006 11:33 schreef gday het volgende:
[..]
De keus tussen SP en PvdA heeft geen invloed op het aantal zetels voor het CDA. Je kunt er mijns inziens dus voor kiezen dat links nog meer verdeeld staat en Balkenende de grootste is, of dat er een grote linkse tegenhanger is om eventueel mee te regeren. Ook dan is Balkenende wellicht de grootste, maar heb je nog de kans dat Woutertje nog iets groter wordt.
Die kans daarop is erg klein. Het is een beetje ook als in 2003 toen veel mensen tijdens de nek-aan-nek-race toch nog van SP naar PvdA wisselde, terwijl de SP in de oppositie vele malen beter was dan de PvdA in oppositie. Het gaat overigens ook niet om de vraag wie premier wordt, maar over de vertegenwoordiging in de Tweede Kamer.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:39 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Niet als Bos hierdoor de grootste wordt.![]()
Je snapt dus echt niet dat als je liever een PvdA(+CDA) kabinet hebt dan een CDA(+PvdA) kabinet, dat je dan toch maar je stem voor de SP laat varen, en kiest voor een andere partij waar je je wel bij thuis kunt voelen? En dan doen alsof je het snapt...quote:Op woensdag 22 november 2006 11:54 schreef axis303 het volgende:
Toch vreemd zeg, in het ene topic wordt nog uiteengezet dat PvdA inhoudelijk meer overeenkomsten heeft met CDA dan met SP en GL gecombineerd.
Als je op PvdA stemt, is de kans vele malen groter dat je kiest voor CDA-PvdA kabinet.
Stelletje druiven met je strategisch stemmen, weet toch waar je over praat.
Zeldenquote:Op woensdag 22 november 2006 11:53 schreef bird666 het volgende:
[..]
Een kabinet zit over het algemeen nooit de volledige 4 jaar uit. Het is vrij uitzonderlijk als dat gebeurt.
ik niet. Het economisch herstel kwam door het beleid veel te traag op gang, de armoede nam fors toe en het verschil tussen arm en rijk explodeerde.quote:Ik vind dat Balkenende het redelijk/goed heeft gedaan,
Lijken. Laat hem nu eens zien wat hij kan, dan praten we later wel verder.quote:ik ben alleen heel erg bang dat het niet goed zou gaan als bos aan het roer komt. Zijn plannen lijken mij onuitvoerbaar en onrealistisch.
Dat dus. Mijn ouders stemmen daarentegen wel strategisch en dus op de PvdAquote:Op woensdag 22 november 2006 11:57 schreef Ludacriss het volgende:
Ik ga dus echt niet strategisch stemmen... gewoon SP voor mij.
quote:Op woensdag 22 november 2006 11:54 schreef venomsnake het volgende:
[..]
ze moeten jouw een stadion verbod geven!![]()
Misschien kun je je wel vinden in D66quote:Op woensdag 22 november 2006 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Het wordt tijd voor een nieuw kiesstelsel. ik denk er eens goed over na. Iedere keer worstel ik met dit dilemma.
wordt dus vervolgd.
Ik kom na de verkizingen met een nieuw idee hierover. En richt desnoods maar een partij op als ik er brood in zie.
Advies: stem VVD.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:57 schreef Nouk het volgende:
Ik ga of Balkenende stemmen of VVD. Ik ben er nog steeds niet uit. Als Bos het maar niet wordt.
SP en MAO zal mij verder een rotzorg zijn maar de SP heeft absoluut een verleden met de ideeen van MAO.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:52 schreef gday het volgende:
[..]
Echt, zet je 3 hersencellen eens aan het werk.We vroegen om een bron, en die heb je duidelijk niet. Of wacht, een van je matties is zeker de bron.
Idd. Het grote sterk punt van D66. Bestuurlijke vernieuwing. Wordt zwaar ondergewaardeerd. Jammer.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:59 schreef Falco het volgende:
[..]
Misschien kun je je wel vinden in D66?
Mijn moedertje overweegt dat ook, maar ik denk dat ik haar nog wel kan overhalen..quote:Op woensdag 22 november 2006 11:58 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dat dus. Mijn ouders stemmen daarentegen wel strategisch en dus op de PvdA.
Nee, dat is dus indirect een stem voor de PvdA, want VVD wordt toch niet groot genoeg. Toch maar Balkenende dus.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |