quote:Op woensdag 22 november 2006 01:12 schreef hicham het volgende:
Ben wel benieuwd naar wat er nou onder het dekbed van Pepijn's chicka lag
Wat heb jij de laatste dagen met poker?quote:Op woensdag 22 november 2006 06:00 schreef BazzieK het volgende:
Zit net een poker video te kijken met een duitser en wat engelsen aan de finaletafel waarna de commentator deze geniale opmerking maakt:
quote:Op woensdag 22 november 2006 06:40 schreef Worldbeater het volgende:
Sommige dingen werken toch door he .. na meer dan 24 uur.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:
hoe hoger de aanschaf vd motor, hoe hoger het voordeel - net als bij auto's dusquote:Op woensdag 22 november 2006 08:38 schreef TR08 het volgende:
Ja klopt, die heb ik bekeken, maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee van wat motorfietsen normaal kosten dus of die Duitse fietsen goedkoop zijn tov iets vergelijkbaars in Nederland is voor mij niet zo een twee drie te zien
Als ik zo'n duitse fiets zou kopen is het trouwens toch voor de onderdelen dus ik koop hem dan daar, laat hem schorsen en trek hem hier uit elkaarBPM zou dan niet van toepassing moeten zijn leek me.
Nope.. dat gaat niet werken.quote:Op woensdag 22 november 2006 08:38 schreef TR08 het volgende:
Als ik zo'n duitse fiets zou kopen is het trouwens toch voor de onderdelen dus ik koop hem dan daar, laat hem schorsen en trek hem hier uit elkaarBPM zou dan niet van toepassing moeten zijn leek me.
De sticker.. stakker voor op de kuipruit.. sticker.. stakker..quote:Op woensdag 22 november 2006 09:09 schreef Knuffelslet het volgende:
ja hoi!
goedemorgen!
mn stickers zijn binnen
"Faithy" voor op mn Divvie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben wel benieuwd -voor iemand die geen motor rijdt- wat je er mee gaat doen.quote:Op woensdag 22 november 2006 09:54 schreef TR08 het volgende:
Ik kan in Duitsland geen fiets kopen en dan ter plekke het kenteken eraf laten halen?
Ze kunnen nog weigeren.quote:Zelf uw motor slopen.
Alleen door de RDW erkende autodemontagebedrijven mogen voertuigen demonteren of slopen. Voor motorfietsen geldt dit echter niet. Die kunt u wel zelf slopen.
Voor het zelf slopen van uw motor kunt u bij de RDW een verzoek tot beëindiging van de registratie indienen. In een begeleidende brief vermeldt u de reden van uw verzoek. Tevens moet u de originele kentekenbewijzen en een kopie van uw legitimatiebewijs opsturen. De RDW beoordeelt vervolgens of uw registratie beëindigd kan worden.
Ik wil onderdelen uit een Burgman 650 halenquote:Op woensdag 22 november 2006 10:04 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd -voor iemand die geen motor rijdt- wat je er mee gaat doen.![]()
Omkatten?![]()
Misschien via de TUV of wat ze daar ook als RDW equivalent hebben de boel zien te regelen. Of een motor van de sloop halen die al geen kenteken meer heeftquote:Geen idee hoe die Duitsers dat doen, maar het is geen kwestie van even ter plekke het kenteken eraf halen.![]()
Waarom niet "Knuffelslet"quote:Op woensdag 22 november 2006 09:09 schreef Knuffelslet het volgende:
ja hoi!
goedemorgen!
mn stickers zijn binnen
"Faithy" voor op mn Divvie
quote:Op woensdag 22 november 2006 10:09 schreef TR08 het volgende:
Ik wil onderdelen uit een Burgman 650 halen(O.a. rem instalatie met ABS, transmissie, meters en evt verlichting)
FOK! Mobiel deeltje 2
Aha.. leuk idee.quote:Wat ik wil is een wagen die leuk is om te rijden en vooral extreem zuinig is om te rijden. Omdat je bij woon-werk verkeer bijna altijd alleen in de auto zit wordt het geen vierzitter maar een tweezitter voor die ene keer dat er iemand bij moet. De passagier komt achter de bestuurder. Verder biedt hij ruimte aan "2x mijn grote rugzak" aan bagage, dus ongeveer 130 liter. Op die manier kan ik er ook net mee op vakantie samen met mijn moppie
De auto moet hoe dan ook geschikt zijn om mee te komen op de snelweg. Het wordt geen racemonster (als je dat wil koop je maar een carver ) maar gewoon normaal verkeer moet je vlot in mee kunnen rijden.
MF is leidend.quote:Op woensdag 22 november 2006 10:11 schreef koffiekoekje het volgende:
Mogguh
[..]
Waarom niet "Knuffelslet"
Wel als je -in tegenstelling tot een motorfiets- een goede aerodynamische vorm weet te makenquote:Op woensdag 22 november 2006 10:15 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Aha.. leuk idee.![]()
Alleen met een 150 cc ga je in de praktijk geen 100 km/u halen op de snelweg..
.. laat staan met een tweede passagier.![]()
Niet zo'n politiek antwoord.quote:Op woensdag 22 november 2006 10:18 schreef TR08 het volgende:
Maar goed, als je het verder af wilt kraken ..
Hoe zie jij "meekomen op de snelweg" in dezequote:Op woensdag 22 november 2006 10:18 schreef TR08 het volgende:
[..]
Wel als je -in tegenstelling tot een motorfiets- een goede aerodynamische vorm weet te maken
No offence mbt motorfietsen trouwens, maar het feit dat er een berijder vol in de wind op zit geeft zo'n apparaat een aerodynamica die slechter is dan die van een baksteen
Als je een auto bouwt met het frontale oppervlak van de Carver en de Cw waarde van een Lupo haal je met 80cc de 120 al, ook met passagier en bepakking
Maar goed, als je het verder af wilt kraken raad ik je aan eerst de OP van deel 1 ook te lezen, die staat wel als link in de OP van deel 2. Ik heb al een auto gebouwd die op 2kW op de snelweg mee komt, dat red je al met een niet-begrensd 50cc blokje lijkt me en misschien wel kleiner.
Ehm is dit een experiment of ben je echt van plan hier een bruikbaar vervoermiddel van te maken ?quote:Op woensdag 22 november 2006 11:08 schreef TR08 het volgende:
@Worldbeater: Ja sorry heb een kutdag en ben al veel afgekraaktKusje erop?
@Koffiekoekje en Worldbeater: Hetgene dat uiteindelijk de aandrijving gaat doen is een 15kW elektro motor. Die kun je voor optrekken tijdelijk overbelasten tot 2x het nominale vermogen. Dan heb je al 30kW vermogen.
Verder krijgt het ding een CVT dus er kan snel teruggeschakeld voor sprintjes en je zit dan snel op het piekvermogen, wat bij een verbrandingsmotor lastiger is, ook omdat e.e.a zich "in moet stellen" bij oplopend toerental. Met een 15kW elektromotor trek je dus behoorlijk sneller op dan met een 15kW verbrandingsmotor, ook al is het nominale vermogen gelijk.
Het geraamde verbruik op de snelweg ligt op 7 kW. Voor optrekken is dan kortstondig een reserve van 23kW over. Qua continue belasting is er 8kW over.
De Nuna 2 (3 vast ook) trok vanuit stilstand niet bijster vlot op, maar vanaf boven ongeveer 80 km/u kon je die met een busje niet meer bijhouden. Dit was wel met een motor die piek 6kW kon leveren, maar op laag toerental (dus rond die 80) zat je maar rond de 2-3kW die effectief geleverd werd. Bij top vermogen is de raming geweest dat de auto 180km/u kon. Tot 145 was goed te doen, hoger is nooit geprobeerd.
Praktisch voor hemzelf denk ik. Praktisch voor de maatschappij is ook wel te doen dan, als er maar een markt voor te vinden/maken is.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:22 schreef kratjuh het volgende:
[..]
Ehm is dit een experiment of ben je echt van plan hier een bruikbaar vervoermiddel van te maken ?
Theorie zal niks mis mee zijn, maar er is een verschil met een wagen maken om een theorie in praktijk te bewijzen, en een vervoermiddel voor de grote markt die betrouwbaar en praktisch moet zijn ...
Interesting moet ik zeggen.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:08 schreef TR08 het volgende:
@Worldbeater: Ja sorry heb een kutdag en ben al veel afgekraaktKusje erop?
@Koffiekoekje en Worldbeater: Hetgene dat uiteindelijk de aandrijving gaat doen is een 15kW elektro motor. Die kun je voor optrekken tijdelijk overbelasten tot 2x het nominale vermogen. Dan heb je al 30kW vermogen.
Verder krijgt het ding een CVT dus er kan snel teruggeschakeld voor sprintjes en je zit dan snel op het piekvermogen, wat bij een verbrandingsmotor lastiger is, ook omdat e.e.a zich "in moet stellen" bij oplopend toerental. Met een 15kW elektromotor trek je dus behoorlijk sneller op dan met een 15kW verbrandingsmotor, ook al is het nominale vermogen gelijk.
Het geraamde verbruik op de snelweg ligt op 7 kW. Voor optrekken is dan kortstondig een reserve van 23kW over. Qua continue belasting is er 8kW over.
De Nuna 2 (3 vast ook) trok vanuit stilstand niet bijster vlot op, maar vanaf boven ongeveer 80 km/u kon je die met een busje niet meer bijhouden. Dit was wel met een motor die piek 6kW kon leveren, maar op laag toerental (dus rond die 80) zat je maar rond de 2-3kW die effectief geleverd werd. Bij top vermogen is de raming geweest dat de auto 180km/u kon. Tot 145 was goed te doen, hoger is nooit geprobeerd.
Duidelijk. In ieder geval motivatie aanwezig zo te zien.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:26 schreef TR08 het volgende:
In eerste instantie experiment![]()
Een productielijn starten kost zo ongeveer 15 jaar zie ik om me heen dus ik ga eerst maar uit van een experiment. Als het me daarna nog steeds jeukt kan ik altijd naar productie kijken maar het is zeer de vraag of dat iets wordt. Zoals het er nu voor staat komen er twee exemplaren en that's it.
Probeer het hierquote:Op woensdag 22 november 2006 10:09 schreef TR08 het volgende:
[..]
Misschien via de TUV of wat ze daar ook als RDW equivalent hebben de boel zien te regelen. Of een motor van de sloop halen die al geen kenteken meer heeft
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sowieso schrijf je zo.
quote:Op woensdag 22 november 2006 11:35 schreef -XX- het volgende:Mag jij praten over je Föhn die op zonne-energie werkt en dat dat lastig is als je op stap gaat want dan is het donkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![]()
quote:Op woensdag 22 november 2006 11:38 schreef Rib-i het volgende:
[..]
Mag jij praten over je Föhn die op zonne-energie werkt en dat dat lastig is als je op stap gaat want dan is het donker
![]()
quote:Op woensdag 22 november 2006 11:48 schreef Rib-i het volgende:
Kantoorhumor
[[url=http://www.redferret.net/Images/usbairdarts_small.jpg]afbeelding][/url]
USB Powered Air Darts.
Aim and fire with your mouse. C’mon, wage your very own war with weapons of mass compression.
Edit
Link aangepast
AG! Tief toch op man!quote:Op woensdag 22 november 2006 12:08 schreef Snelwagen het volgende:
Moggûh![]()
Zo ff stemmen, kheb volmacht van mn broer op ook zijn stem uit te brengen
![]()
quote:Op woensdag 22 november 2006 12:09 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
AG! Tief toch op man!Blijhoofd
quote:Op woensdag 22 november 2006 12:09 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
AG! Tief toch op man!Blijhoofd
Is dan weleens andersquote:
Is wel eens anders ja maar dat is omdat ik meestal tot half 4 uitslaapquote:Op woensdag 22 november 2006 12:25 schreef Snelwagen het volgende:
[..]
Is dan weleens anders, krijg je dr van als je 's nachts achter de compu gaat zitten WoW'en
![]()
Het is leuk enzoquote:Op woensdag 22 november 2006 08:11 schreef hicham het volgende:
MogguhBazzieK, je kunt naar bed
[..]
Wat heb jij de laatste dagen met poker?
Wtf doe je dan de hele nacht, als je zou WoW'en kan ik het nog begrijpenquote:Op woensdag 22 november 2006 12:27 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Is wel eens anders ja maar dat is omdat ik meestal tot half 4 uitslaapEn wow helemaal niet meer
![]()
Lezen over totaal nutteloze zaken, heel youtube en google video kijken en msnenquote:Op woensdag 22 november 2006 12:30 schreef Snelwagen het volgende:
[..]
Wtf doe je dan de hele nacht, als je zou WoW'en kan ik het nog begrijpen![]()
quote:Op woensdag 22 november 2006 12:33 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Lezen over totaal nutteloze zaken, heel youtube en google video kijken en msnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |