abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 november 2006 @ 06:49:31 #1
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_43772131



Welkom bij de

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby!

We hebben al verschillende meets gehouden waarbij de eerste meet in november 2003 was, met als route de Havenroute op de Maasvlakte nabij Rotterdam. Intussen zijn er al meer dan 50 meets geweest. Met mooi weer wordt er zeer regelmatig gereden, vaak op zondag.

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht


  • BMW R1100S '01 - (RichardGie)
  • Cagiva Raptor 650 '01 - (Makster)
  • Honda CBR600F '92 - (Raptor2096)
  • Honda CBR600F '94 - (Dribbel79)
  • Honda VFR400R NC30 '91 - (Vodkat)
  • Kawasaki ER-6N '06 - (Koffiekoekje)
  • Kawasaki VN1500B '94 - (Cadfael)
  • Kawasaki Z750 '04 - (Gawaine)
  • Kawasaki ZR-7 '01 - (Ikookhier)
  • Kawasaki ZX9R '00 - (Kratjuh)
  • Kawasaki ZXR400 '92 - (BazzieK)
  • Kawasaki ZZR600 '95 - (Madbull)
  • KTM LC4-400SM - (Snelwagen)
  • Suzuki DRZ - (Youp)
  • Suzuki GS500E '91 - (Fulcrum_X)
  • Suzuki GS500E '94 - (Roderick2085)
  • Suzuki GSF600N '96 - (Hicham)
  • Suzuki GSR '06 - (PeerkeMikuni)
  • Suzuki GSX-R 750 '85 - (Dunc)
  • Suzuki SV650S '00 - (BWT)
  • Suzuki SV1000S '05 - (RB)
  • Yamaha Dragstar XVS 1100C '08 - (Rib-i)
  • Yamaha Fazer '01 - (FemaleRebbel)
  • Yamaha FZR600R '96 - (Crashcat)
  • Yamaha XJ550 '81 & Aprilia AF1 '91 - (Worldbeater)
  • Yamaha XJ600s '92 - (Knuffelslet)
  • Yamaha XJ600 '94 - (Autoreply)
  • Yamaha YZ125-N '01 - (Oshiro)
  • Yamaha YZF600R Thundercat '98 - (McNasty)
  • Yamaha YZF-R6 '02 - (_GdR_)


  • Kawasaki ZXR400 '96 - (Hollander172)
  • Nog geen motor - (Macchia_Nera)
  • Nog geen motor - (MouseOver)
  • Nog geen motor - (Ondeugend)
  • Nog geen motor - (R2-D2)
  • Suzuki RF900R RS2 '96 - (TR_Roadkill)
  • Under construction - (One_Punch_Mickey)


    Lessers:
  • Aprilia RS125 - (Dark0z)
  • Suzuki GS500E (Lesmotor) - (Catch22-)
  • Kawasaki-fan - (BPM) *29-11-2006 examen
  • Suzuki-fan - (TimoBasso)
  • Suzuki-fan - (Emme-r-tje)


    Junior:
  • Minibike - (Worldbeater Jr.)


    VGV (Vaak Gestelde Vragen):

    Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
    Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

    Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
    Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zéker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

    Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
    Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

    Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
    Dit varieert. Soms al 2 á 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

    Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
    Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

    Wie maakt er eventueel foto's?
    Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

    Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
    Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

    Waar komen jullie vandaan?
    Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

    Wie maakt de topics?
    Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden

    Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
    Ja dat mag. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor. Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een week lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen.

    Waarom sta ik in een bepaalde categorie?
    Dit wordt democratisch bepaald door een meerderheid van stemmen. De stemcommissie is '1' groot, de kiesgerechtigde is de Topicstarter. Bij het signaleren van onregelmatigheden dient de zeurkous melder een klacht in bij de klachtencommissie van FOK MC

    Klachtencommissie
    Mocht je ergens niet tevreden over zijn dan meld je dat hier. Mocht je nog meer te zeuren melden hebben dan doe je dat hier. Is het nog niet naar wens opgelost meld dan je opmerking hier.

    Gedenkwaardige Quotes
    quote:
    Op woensdag 22 november 2006 01:12 schreef hicham het volgende:
    Ben wel benieuwd naar wat er nou onder het dekbed van Pepijn's chicka lag
    Enkele nuttige links
    Motor kopen?
  • Marktplaats
  • Motoroccasion
  • Speurders
  • Duitse motoren
  • BPM-Calculator
  • Tarieven snelheidsovertredingen


    Onderdelen, kleding & aftermarket parts
  • Bikebandit
  • Motozoom
  • Louis
  • Superpole
  • Japarts

    Motorreparatie
  • Motorcycle repair


    Disclaimer:
    Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico




  •   woensdag 22 november 2006 @ 06:53:01 #2
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_43772369
    morgen
    pi_43772414
    Mogge ..

    Is iedereen al eruit gekomen welke partij ze gaan stemmen ?
    pi_43772485
    Mogguh BazzieK, je kunt naar bed
    quote:
    Op woensdag 22 november 2006 06:00 schreef BazzieK het volgende:
    Zit net een poker video te kijken met een duitser en wat engelsen aan de finaletafel waarna de commentator deze geniale opmerking maakt:
    Wat heb jij de laatste dagen met poker?
    quote:
    Op woensdag 22 november 2006 06:40 schreef Worldbeater het volgende:

    Sommige dingen werken toch door he .. na meer dan 24 uur.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      woensdag 22 november 2006 @ 08:20:04 #6
    14320 TR08
    Verschijnt direct onder je ...
    pi_43772557
    Goeiemorgen

    Even een vraagje tussendoor van een niet-motor rijdert....auto's zijn in Duitsland erg goedkoop te krijgen (gebruikt) is dat met motorfietsen ook zo?
    pi_43772713
    Ik weet niet wat onder 'erg goedkoop' valt, maar er zitten idd motoren bij die goedkoop genoeg zijn om ondanks de extra kosten die erbij komen kijken het toch waard zijn om ze daarvandaan te halen

    Vandaar ook de twee linkjes in de topicstart
    quote:
      woensdag 22 november 2006 @ 08:38:59 #8
    14320 TR08
    Verschijnt direct onder je ...
    pi_43772768
    Ja klopt, die heb ik bekeken, maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee van wat motorfietsen normaal kosten dus of die Duitse fietsen goedkoop zijn tov iets vergelijkbaars in Nederland is voor mij niet zo een twee drie te zien

    Als ik zo'n duitse fiets zou kopen is het trouwens toch voor de onderdelen dus ik koop hem dan daar, laat hem schorsen en trek hem hier uit elkaar BPM zou dan niet van toepassing moeten zijn leek me.
    pi_43773082
    quote:
    Op woensdag 22 november 2006 08:38 schreef TR08 het volgende:
    Ja klopt, die heb ik bekeken, maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee van wat motorfietsen normaal kosten dus of die Duitse fietsen goedkoop zijn tov iets vergelijkbaars in Nederland is voor mij niet zo een twee drie te zien

    Als ik zo'n duitse fiets zou kopen is het trouwens toch voor de onderdelen dus ik koop hem dan daar, laat hem schorsen en trek hem hier uit elkaar BPM zou dan niet van toepassing moeten zijn leek me.
    hoe hoger de aanschaf vd motor, hoe hoger het voordeel - net als bij auto's dus

    invoeren voor motoren is een pies of keek, als ik het kan kan iedereen het (de keuring stelt minder voor dan bij auto's)

    edit: anders lees ik ff

    ben overigens wel benieuwd waar de limz op gaan stemmen
    pi_43773159
    ja hoi!

    goedemorgen!

    mn stickers zijn binnen

    "Faithy" voor op mn Divvie
    Fragile like a rose on the snow...
      woensdag 22 november 2006 @ 09:19:29 #11
    145915 Rib-i
    a.k.a. Shrek
      woensdag 22 november 2006 @ 09:27:50 #12
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_43773444
    Anders ben ik even 2,5 uur bezig met het bewerken van de beelden van het uitje van vorige week.
    Hierna wilde ik aan Cuba beginnen.. 8 keer zoveel pics.

    Heb ze nog steeds niet afgedrukt.. er gaan al stemmen op in de familie ... etc..
    Leken snappen dat niet...
    quote:
    Op woensdag 22 november 2006 08:38 schreef TR08 het volgende:
    Als ik zo'n duitse fiets zou kopen is het trouwens toch voor de onderdelen dus ik koop hem dan daar, laat hem schorsen en trek hem hier uit elkaar BPM zou dan niet van toepassing moeten zijn leek me.
    Nope.. dat gaat niet werken.

    Moet je hem daar al zonder kenteken kopen. Stelen is goedkoper.
    quote:
    Op woensdag 22 november 2006 09:09 schreef Knuffelslet het volgende:
    ja hoi!

    goedemorgen!

    mn stickers zijn binnen

    "Faithy" voor op mn Divvie
    De sticker.. stakker voor op de kuipruit.. sticker.. stakker..
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      woensdag 22 november 2006 @ 09:54:42 #13
    14320 TR08
    Verschijnt direct onder je ...
    pi_43773974
    Ik kan in Duitsland geen fiets kopen en dan ter plekke het kenteken eraf laten halen?
      woensdag 22 november 2006 @ 10:04:17 #14
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_43774174
    quote:
    Op woensdag 22 november 2006 09:54 schreef TR08 het volgende:
    Ik kan in Duitsland geen fiets kopen en dan ter plekke het kenteken eraf laten halen?
    Ik ben wel benieuwd -voor iemand die geen motor rijdt- wat je er mee gaat doen.
    Omkatten?

    Geen idee hoe die Duitsers dat doen, maar het is geen kwestie van even ter plekke het kenteken eraf halen.
    quote:
    Zelf uw motor slopen.

    Alleen door de RDW erkende autodemontagebedrijven mogen voertuigen demonteren of slopen. Voor motorfietsen geldt dit echter niet. Die kunt u wel zelf slopen.

    Voor het zelf slopen van uw motor kunt u bij de RDW een verzoek tot beëindiging van de registratie indienen. In een begeleidende brief vermeldt u de reden van uw verzoek. Tevens moet u de originele kentekenbewijzen en een kopie van uw legitimatiebewijs opsturen. De RDW beoordeelt vervolgens of uw registratie beëindigd kan worden.
    Ze kunnen nog weigeren.
    pi_43774211


    [ Bericht 23% gewijzigd door Crashcat op 22-11-2006 12:09:28 ]
    なんだっけ
      woensdag 22 november 2006 @ 10:09:20 #16
    14320 TR08
    Verschijnt direct onder je ...
    pi_43774272
    quote:
    Op woensdag 22 november 2006 10:04 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]

    Ik ben wel benieuwd -voor iemand die geen motor rijdt- wat je er mee gaat doen.
    Omkatten?
    Ik wil onderdelen uit een Burgman 650 halen (O.a. rem instalatie met ABS, transmissie, meters en evt verlichting)
    FOK! Mobiel deeltje 2
    quote:
    Geen idee hoe die Duitsers dat doen, maar het is geen kwestie van even ter plekke het kenteken eraf halen.
    Misschien via de TUV of wat ze daar ook als RDW equivalent hebben de boel zien te regelen. Of een motor van de sloop halen die al geen kenteken meer heeft
      woensdag 22 november 2006 @ 10:11:52 #17
    110163 koffiekoekje
    Mag ook bij de thee...
    pi_43774326
    Mogguh
    quote:
    Op woensdag 22 november 2006 09:09 schreef Knuffelslet het volgende:
    ja hoi!

    goedemorgen!

    mn stickers zijn binnen

    "Faithy" voor op mn Divvie
    Waarom niet "Knuffelslet"
      woensdag 22 november 2006 @ 10:15:05 #18
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_43774409
    quote:
    Op woensdag 22 november 2006 10:09 schreef TR08 het volgende:
    Ik wil onderdelen uit een Burgman 650 halen (O.a. rem instalatie met ABS, transmissie, meters en evt verlichting)
    FOK! Mobiel deeltje 2
    quote:
    Wat ik wil is een wagen die leuk is om te rijden en vooral extreem zuinig is om te rijden. Omdat je bij woon-werk verkeer bijna altijd alleen in de auto zit wordt het geen vierzitter maar een tweezitter voor die ene keer dat er iemand bij moet. De passagier komt achter de bestuurder. Verder biedt hij ruimte aan "2x mijn grote rugzak" aan bagage, dus ongeveer 130 liter. Op die manier kan ik er ook net mee op vakantie samen met mijn moppie
    De auto moet hoe dan ook geschikt zijn om mee te komen op de snelweg. Het wordt geen racemonster (als je dat wil koop je maar een carver ) maar gewoon normaal verkeer moet je vlot in mee kunnen rijden.
    Aha.. leuk idee.
    Alleen met een 150 cc ga je in de praktijk geen 100 km/u halen op de snelweg..
    .. laat staan met een tweede passagier. Leuk om te rijden/meekomen is het ook al niet.
    En op vakantie ben je een regelrecht gevaar.
    quote:
    Op woensdag 22 november 2006 10:11 schreef koffiekoekje het volgende:
    Mogguh
    [..]

    Waarom niet "Knuffelslet"
    MF is leidend.
      woensdag 22 november 2006 @ 10:18:43 #19
    14320 TR08
    Verschijnt direct onder je ...
    pi_43774507
    quote:
    Op woensdag 22 november 2006 10:15 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]

    Aha.. leuk idee.
    Alleen met een 150 cc ga je in de praktijk geen 100 km/u halen op de snelweg..
    .. laat staan met een tweede passagier.
    Wel als je -in tegenstelling tot een motorfiets- een goede aerodynamische vorm weet te maken
    No offence mbt motorfietsen trouwens, maar het feit dat er een berijder vol in de wind op zit geeft zo'n apparaat een aerodynamica die slechter is dan die van een baksteen

    Als je een auto bouwt met het frontale oppervlak van de Carver en de Cw waarde van een Lupo haal je met 80cc de 120 al, ook met passagier en bepakking

    Maar goed, als je het verder af wilt kraken raad ik je aan eerst de OP van deel 1 ook te lezen, die staat wel als link in de OP van deel 2. Ik heb al een auto gebouwd die op 2kW op de snelweg mee komt, dat red je al met een niet-begrensd 50cc blokje lijkt me en misschien wel kleiner.
      woensdag 22 november 2006 @ 10:31:17 #20
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_43774805
    quote:
    Op woensdag 22 november 2006 10:18 schreef TR08 het volgende:
    Maar goed, als je het verder af wilt kraken ..
    Niet zo'n politiek antwoord. Vind het juist interessant.
    Alleen "al dat werk" van de OP is al bewonderingswaardig.

    Laten we dan zeggen dat het uit mijn kindertijd doet denken toen ik dacht wel even ene auto dicht te kitten en met een straaljagermotor naar Mars te vliegen.

    Maar ik heb een 250 cc motorscoot gehad, erg laag in gewicht.. en dat was geen lolletje qua motorvermogen.
    Dus die Honda Dylan wil ik niet eens weten.
    Praat dus even opbouwend uit praktijkervaring.

    Je kan er qua CW waarde moeilijk een Nuna 5 van maken.. ding moet wel RDW gekeurd etc. zijn.



    Je praktijkvoobeeld 80 cc met een goede Cw waarde en 120 km/u .. hoe trekt dat op..
      woensdag 22 november 2006 @ 10:40:34 #21
    110163 koffiekoekje
    Mag ook bij de thee...
    pi_43775013
    quote:
    Op woensdag 22 november 2006 10:18 schreef TR08 het volgende:

    [..]

    Wel als je -in tegenstelling tot een motorfiets- een goede aerodynamische vorm weet te maken
    No offence mbt motorfietsen trouwens, maar het feit dat er een berijder vol in de wind op zit geeft zo'n apparaat een aerodynamica die slechter is dan die van een baksteen

    Als je een auto bouwt met het frontale oppervlak van de Carver en de Cw waarde van een Lupo haal je met 80cc de 120 al, ook met passagier en bepakking

    Maar goed, als je het verder af wilt kraken raad ik je aan eerst de OP van deel 1 ook te lezen, die staat wel als link in de OP van deel 2. Ik heb al een auto gebouwd die op 2kW op de snelweg mee komt, dat red je al met een niet-begrensd 50cc blokje lijkt me en misschien wel kleiner.
    Hoe zie jij "meekomen op de snelweg" in deze (qua optrekken en top snelheid.)
      woensdag 22 november 2006 @ 11:08:52 #22
    14320 TR08
    Verschijnt direct onder je ...
    pi_43775650
    @Worldbeater: Ja sorry heb een kutdag en ben al veel afgekraakt Kusje erop?

    @Koffiekoekje en Worldbeater: Hetgene dat uiteindelijk de aandrijving gaat doen is een 15kW elektro motor. Die kun je voor optrekken tijdelijk overbelasten tot 2x het nominale vermogen. Dan heb je al 30kW vermogen.
    Verder krijgt het ding een CVT dus er kan snel teruggeschakeld voor sprintjes en je zit dan snel op het piekvermogen, wat bij een verbrandingsmotor lastiger is, ook omdat e.e.a zich "in moet stellen" bij oplopend toerental. Met een 15kW elektromotor trek je dus behoorlijk sneller op dan met een 15kW verbrandingsmotor, ook al is het nominale vermogen gelijk.
    Het geraamde verbruik op de snelweg ligt op 7 kW. Voor optrekken is dan kortstondig een reserve van 23kW over. Qua continue belasting is er 8kW over.

    De Nuna 2 (3 vast ook) trok vanuit stilstand niet bijster vlot op, maar vanaf boven ongeveer 80 km/u kon je die met een busje niet meer bijhouden. Dit was wel met een motor die piek 6kW kon leveren, maar op laag toerental (dus rond die 80) zat je maar rond de 2-3kW die effectief geleverd werd. Bij top vermogen is de raming geweest dat de auto 180km/u kon. Tot 145 was goed te doen, hoger is nooit geprobeerd.
    pi_43775818
    GoeieMorgen
    Sowieso schrijf je zo.
    pi_43775943
    quote:
    Op woensdag 22 november 2006 11:08 schreef TR08 het volgende:
    @Worldbeater: Ja sorry heb een kutdag en ben al veel afgekraakt Kusje erop?

    @Koffiekoekje en Worldbeater: Hetgene dat uiteindelijk de aandrijving gaat doen is een 15kW elektro motor. Die kun je voor optrekken tijdelijk overbelasten tot 2x het nominale vermogen. Dan heb je al 30kW vermogen.
    Verder krijgt het ding een CVT dus er kan snel teruggeschakeld voor sprintjes en je zit dan snel op het piekvermogen, wat bij een verbrandingsmotor lastiger is, ook omdat e.e.a zich "in moet stellen" bij oplopend toerental. Met een 15kW elektromotor trek je dus behoorlijk sneller op dan met een 15kW verbrandingsmotor, ook al is het nominale vermogen gelijk.
    Het geraamde verbruik op de snelweg ligt op 7 kW. Voor optrekken is dan kortstondig een reserve van 23kW over. Qua continue belasting is er 8kW over.

    De Nuna 2 (3 vast ook) trok vanuit stilstand niet bijster vlot op, maar vanaf boven ongeveer 80 km/u kon je die met een busje niet meer bijhouden. Dit was wel met een motor die piek 6kW kon leveren, maar op laag toerental (dus rond die 80) zat je maar rond de 2-3kW die effectief geleverd werd. Bij top vermogen is de raming geweest dat de auto 180km/u kon. Tot 145 was goed te doen, hoger is nooit geprobeerd.
    Ehm is dit een experiment of ben je echt van plan hier een bruikbaar vervoermiddel van te maken ?

    Theorie zal niks mis mee zijn, maar er is een verschil met een wagen maken om een theorie in praktijk te bewijzen, en een vervoermiddel voor de grote markt die betrouwbaar en praktisch moet zijn ...
      woensdag 22 november 2006 @ 11:26:19 #25
    14320 TR08
    Verschijnt direct onder je ...
    pi_43776020
    In eerste instantie experiment
    Een productielijn starten kost zo ongeveer 15 jaar zie ik om me heen dus ik ga eerst maar uit van een experiment. Als het me daarna nog steeds jeukt kan ik altijd naar productie kijken maar het is zeer de vraag of dat iets wordt. Zoals het er nu voor staat komen er twee exemplaren en that's it.

    Grote markt aanboren hoef ik niet trouwens, als er al productie komt blijft het wat mij betreft zeer beperkt tot max honderd wagens/jaar oid. Als je grote markten wilt aanboren moet je op ontwerp gebied allerlei slappe compromissen sluiten die de wagen minder leuk maken. Daar heb ik geen zin in
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')