ja, dat is minder erg. Het aantal stemmen dat wordt uitgebracht op andere zaken dan standpunten is absurd en geeft uiteindelijk een vertekend beeld in de kamer.quote:Op woensdag 22 november 2006 19:16 schreef gronk het volgende:
[..]
Dus, nogmaals, als je bewust wilders of een andere NSB'er stemt is dat minder erg dan wanneer je 't doet zonder er bij na te denken?
wat een onzin.quote:Op woensdag 22 november 2006 06:52 schreef Evil_Jur het volgende:
Als je eerst op LPF stemde en nu op SP zonder dat te kunnen onderbouwen, dan is het wel duidelijk dat je eigenlijk te dom bent om te stemmen.
Wellicht begrijpt u de term niet helemaal, het hoge IQ heeft direct invloed op de daden van dit heerschap gehad (evenals bij zijn vele officieren en onderofficieren). Het gaat hier niet over de categorie hondenliefhebbers, waar Hitler tenslotte ook toe behoorde. Wel even bij de les blijven.quote:Op woensdag 22 november 2006 19:39 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Reductio ad Hitlerum, nou optyfen!
Ze deden het tot op zekere hoogte ook vrij goed.quote:Op woensdag 22 november 2006 19:56 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Wellicht begrijpt u de term niet helemaal, het hoge IQ heeft direct invloed op de daden van dit heerschap gehad (evenals bij zijn vele officieren en onderofficieren). Het gaat hier niet over de categorie hondenliefhebbers, waar Hitler tenslotte ook toe behoorde. Wel even bij de les blijven.![]()
Mohammed B. hield zich ook >8 uur per dag bezig met politiekquote:Op maandag 21 mei 2007 19:34 schreef Het_is_At het volgende:
Hoewel de TS met een IQ drempel de plank volledig mis slaat, zit er wel een essentie van waarheid in:
Het is gewoon zo dat er mensen zijn die (als hobby) >8 uur per week met politiek bezig zijn, zij lezen zich in om hun mening te vormen en kunnen hun mening beargumenteren, houden zich op de hoogte van de actualiteiten etc etc.
Hahh, kijk weer eentje die tegen de democratie is, maar ondertussen wel huilen op een ander forum over vrijheid zus en bladibla zoquote:Op maandag 21 mei 2007 19:42 schreef PJORourke het volgende:
Prima plan. Blijft er van de PvdA en de SP niet veel meer over.
Dat was sowieso al zo dom dat je die mensen het stemrecht had mogen ontnemen. Was de SP nu ook niet zo groot..quote:Op woensdag 22 november 2006 06:52 schreef Evil_Jur het volgende:
Als je eerst op LPF stemde
Vrijheid is niet hetzelfde als democratie. HenriO wil het je vast wel eens uitleggen.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:01 schreef t-8one het volgende:
Hahh, kijk weer eentje die tegen de democratie is, maar ondertussen wel huilen op een ander forum over vrijheid zus en bladibla zo
Nee hoor, ik behoor tot de intellectuele top van dit land.quote:Maar vrees niet, jouw stemrecht zal dan ook ingetrokken worden.![]()
Ik kan me ergere dingen voorstellen. Veel ergere dingen.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:08 schreef Monidique het volgende:
Omdat ik dan dictator zou zijn. Slotje.
de "vrijheid" die HenriO predikt heeft niets met dat wat jij "vrijheid" noemt te makenquote:Op maandag 21 mei 2007 20:13 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Vrijheid is niet hetzelfde als democratie. HenriO wil het je vast wel eens uitleggen.
[..]
quote:Nee hoor, ik behoor tot de intellectuele top van dit land.
Wat een werkelijk onovertroffen slap antwoord.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:20 schreef t-8one het volgende:
de "vrijheid" die HenriO predikt heeft niets met dat wat jij "vrijheid" noemt te maken
Wat eigenlijk hartstikke suf is, want er zijn veel meer paupers dan intellectuelen.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:32 schreef Skv het volgende:
Je krijgt het er ook niet door natuurlijk, partijen die het van de makkelijke populistische kiezers moeten hebben zullen hier uiteraard fel tegenin gaan.
En dat telt het recht van de grootsten..Kom je nooit doorheen.
Een gemiddeld IQ van 85quote:Op maandag 21 mei 2007 20:52 schreef maartena het volgende:
[afbeelding]
Ik geloof dat in Nederland ook al eens was aangetoond dat mensen met een hoger IQ vaker links stemmen dan rechts, maar daar kan ik weinig over vinden op Google eigenlijk.
Hoe dan ook, lijkt me niet echt een geweldig plan om stemrecht naar IQ in te delen.
Dan ben je nog nooit in Mississippi geweest...quote:Op maandag 21 mei 2007 21:04 schreef du_ke het volgende:
Een gemiddeld IQ van 85! Dat kan toch bijna niet kloppen?
Dat klopt maar onder de 85 dan ben je bijna te dom om te poepenquote:Op maandag 21 mei 2007 21:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dan ben je nog nooit in Mississippi geweest...
quote:>140 Hoogbegaafd
121-140 Begaafd
111-120 Boven gemiddeld
90-110 Gemiddeld
80-89 Beneden gemiddeld
70-79 Zwakbegaafd
50-69 Lichte verstandelijke beperking
35-49 Matige verstandelijke beperking
20-34 Ernstige verstandelijke beperking
< 20 Diepe verstandelijke beperking
Regilio Tuur zat daar toch ruim onder?quote:Op maandag 21 mei 2007 21:09 schreef du_ke het volgende:
Dat klopt maar onder de 85 dan ben je bijna te dom om te poepen
Goed punt, vanaf dit punt verwijder ik dat het geneuzel.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:22 schreef Skv het volgende:
Kunnen we nou -eindelijk- van dat IQ-puntje afstappen?
Daar stapte ik bij het openen van dit topic al na ongeveer vijf posts vanaf. Het gaat nu meer om andere manieren om stemmen te laten gelden, zoals:Politicologie-examen voor je kan stemmen Verbieden van politieke partijen om hun programma's te uiten in media anders dan daarvoor beschikbaar gestelde uitzendingen (dus niet Lingo etc) Een extra knopje bij het stemmen 'Ik stem overtuigd', waar mensen die overtuigd stemmen hun stem zwaarder laten stemmen dan de 'twijfelaar' die het niet zo zeker weet allemaal Een algemeen boekje bij iedereen in de bus met de standpunten en inhoud van de verschillende politieke partijen, zodat een ieder zich objectief een mening kan vormen..
Kan zijn dat ik wat dingen heb gemist tussendoor, mijn excuses hiervoor.
En nu verder
-edit-
Laten we nou even ophouden met inhoudsloos gezeik als: 'als mensen zus of zo doen zijn ze achterlijk en stemmen ze toch GroenLinks etc. Dat is puur normatief voor de stemmer zelf, iedereen kan een voorkeur hebben voor een partij, om welke reden dan ook...
Had ik ook al een aantal keren in gepost.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:44 schreef Biggs. het volgende:
Politiek besef en stemrecht bij Nederlanders![]()
Ik had ooit eens (hier geloof ik) voorgesteld om mensen in het stemhokje op een partij te laten stemmen en ze vervolgens een aantal vragen over die partij te laten beantwoorden. Is een X aantal daarvan niet goed, dan telt je stem niet. (geeft nog veel werk, maar minder dan jouw plan, denk ik)quote:Op maandag 21 mei 2007 21:22 schreef Skv het volgende:Politicologie-examen voor je kan stemmen Verbieden van politieke partijen om hun programma's te uiten in media anders dan daarvoor beschikbaar gestelde uitzendingen (dus niet Lingo etc) Een extra knopje bij het stemmen 'Ik stem overtuigd', waar mensen die overtuigd stemmen hun stem zwaarder laten stemmen dan de 'twijfelaar' die het niet zo zeker weet allemaal Een algemeen boekje bij iedereen in de bus met de standpunten en inhoud van de verschillende politieke partijen, zodat een ieder zich objectief een mening kan vormen..
Je weet dat dit een hoax is he?quote:Op maandag 21 mei 2007 20:52 schreef maartena het volgende:
[afbeelding]
Ik geloof dat in Nederland ook al eens was aangetoond dat mensen met een hoger IQ vaker links stemmen dan rechts, maar daar kan ik weinig over vinden op Google eigenlijk.
Hoe dan ook, lijkt me niet echt een geweldig plan om stemrecht naar IQ in te delen.
Over de laatste gemeenteraadsverkiezingen, over inkomen en opleidingsniveau:quote:Op maandag 21 mei 2007 20:52 schreef maartena het volgende:
| 1 2 3 4 5 6 7 | Under $15,000 7% 57% 37% 1% 4% $15-30,000 16% 54% 41% 1% 3% $30-50,000 24% 49% 48% 0% 2% $50-75,000 25% 46% 51% 0% 2% $75-100,000 13% 45% 52% 0% 2% Over $100,000 15% 43% 54% 0% 2% |
Die cijfers van de PVDA...quote:Op maandag 21 mei 2007 22:36 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Over de laatste gemeenteraadsverkiezingen, over inkomen en opleidingsniveau:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit ging natuurlijk om de gemeenteraadsverkiezingen waar de PvdA bijna verpletterend won.quote:Op maandag 21 mei 2007 22:45 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Die cijfers van de PVDA...Vooral bij de allochtonen...
Net alsof die maar 1 keus hebben...
![]()
Nee denk het niet, Hitler had een lage intelligentie, hij was een man die neerkeek op Joden, negers, zigeuners, mongolen en mensen met een andere handicap, polen, dikke mensen, domme vrouwen, mensen die buiten duitsland woonden, donkere duitsers, mensen die buiten Berlin woonden, buren, mannen met een snorretje en hij leek wel een beetje op George Doublejoequote:Op maandag 21 mei 2007 22:44 schreef Ryan3 het volgende:
Racisme is wel een teken van hoge intelligentie toch?
Mm, ik heb geen reden om aan te nemen dat Hitler dom was, hoor.quote:Op maandag 21 mei 2007 23:31 schreef henkway het volgende:
[..]
Nee denk het niet, Hitler had een lage intelligentie, hij was een man die neerkeek op Joden, negers, zigeuners, mongolen en mensen met een andere handicap, polen, dikke mensen, domme vrouwen, mensen die buiten duitsland woonden, donkere duitsers, mensen die buiten Berlin woonden, buren, mannen met een snorretje en hij leek wel een beetje op George Doublejoe
IQ-wijs niet, nee.quote:Op maandag 21 mei 2007 23:39 schreef Ryan3 het volgende:
Mm, ik heb geen reden om aan te nemen dat Hitler dom was, hoor.
Godwin's Lawquote:Op maandag 21 mei 2007 23:40 schreef Ryan3 het volgende:
Maar waarom betrek je Hitler hier in???
Omreden van deze reactie waar ik het wel mee eens ben.quote:Op maandag 21 mei 2007 23:40 schreef Ryan3 het volgende:
IQ is NIETS in vergelijking met EQ maar dat zal TS volledig ontgaan.quote:Daarom wordt het ook hoog tijd om het hele begrip IQ weg te gooien, te herdefinieren, of de waarde ervan te herwaarderen, en tevens een betere maatstaf te bedenken op vele maatschappelijke vlakken.
Het heeft gewoon in alles behalve de meting van de kans om pure instamp-studies succesvol te kunnen afronden, geen enkele waarde meer.
Het wordt wat mij betreft ook tijd dat iemand met enig charisma ook officieel "de nieuwe domheid" gaat introduceren, in de vorm van een boek ofzo, dat doet het altijd goed...
Hitler vond zichzelf superieur en intelligent.quote:Op maandag 21 mei 2007 23:40 schreef Ryan3 het volgende:
niets? is dat niet een beetje overdreven? het zegt een hoop over iemands abstract denkvermogen, logica, ruimtelijk inzicht, woordenschat, etc. het zegt alleen niets over iemands sociale vaardigheden.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 00:16 schreef henkway het volgende:
IQ is NIETS in vergelijking met EQ maar dat zal TS volledig ontgaan.
quote:Op maandag 21 mei 2007 20:23 schreef MrFl0ppY het volgende:
Moeten we vrouwen dan ook uitsluiten van de verkiezingen? Die zijn meestal ook niet echt op de hoogte van de politieke ontwikkelingen.
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 00:16 schreef henkway het volgende:
[..]
Omreden van deze reactie waar ik het wel mee eens ben.
[..]
IQ is NIETS in vergelijking met EQ maar dat zal TS volledig ontgaan.
quote:Op maandag 21 mei 2007 23:40 schreef JohnDope het volgende:
Diegene die dit topic heeft geopend, is zelf niet zo snugger.
De TS zal zichzelf wel superieur en briljant vinden en natuurlijk de nrc lezen.
quote:Op maandag 21 mei 2007 22:47 schreef rashudo het volgende:
Omdat ook domme mensen recht hebben om over hun toekomst te beslissen.
Mod: mag hier een slotje op?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 00:20 schreef henkway het volgende:
[..]
Hitler vond zichzelf superieur en intelligent.
Een groter voorbeeld van extreme domheid inzake EQ is niet denkbaar.
Misschien is het mogelijk om mensen met een hoog IQ eerst te testen op een voldoende mate van EQ.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |