abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43778422
buitenlanders gebruikte ik meer als Islam aanhangers.
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_43778723
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:27 schreef Skv het volgende:
Sorry hoor, maar een generaal pardon en open grenzen kunnen weinig goede inbreng binnenhalen. Vooral economische vluchtelingen (profiteurs) die hun kans schoon zien om hier van onze hoge uitkeringen te genieten.
Jij moet eens gaan rondkijken op een gemiddelde universiteit. Hoeveel gekloot het is om langer dan drie maanden in NL te blijven, terwijl je bijdrage aan dit land enorm kan zijn.
Regels moeten gewoon duidelijker:
Ken je de taal? Jij bent welkom, maar je hebt geen recht op welke uitkering dan ook.
Heb je werk? Vanaf nu begin je met opbouwen van rechten
Kom je als asielzoeker? Ga onmiddelijk de taal leren en een studie of werk naar keuze doen. Binnen een jaar meot bekend zijn of je moet oprotten of mag blijven.
  woensdag 22 november 2006 @ 13:00:16 #103
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_43778779
Ik zie niet in waarom er zo angstvallig gedaan wordt over de Islam.
Omdat er extremisten zijn die islamitissch zijn, is het hele geloof een taboe?

Kijk eens naar de geschiedenis van Europa en zeg dan eens wat voor lievertjes christenen zijn? En het Christen Democratisch Appèl is nota bene de grootste partij in NL!
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_43778860
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:58 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Jij moet eens gaan rondkijken op een gemiddelde universiteit. Hoeveel gekloot het is om langer dan drie maanden in NL te blijven, terwijl je bijdrage aan dit land enorm kan zijn.
Ken je de taal? Jij bent welkom, maar je hebt geen recht op welke uitkering dan ook.
Kom je als asielzoeker? Ga onmiddelijk de taal leren en een studie of werk naar keuze doen. Binnen een jaar meot bekend zijn of je moet oprotten of mag blijven.
en zijn er genoeg die na 50 jaar de taal nog niet beheersen.
pi_43778881
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:58 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Kijk ook eens naar de hoeveelheid buitenlandse (Duitsers daargelaten, bij Psychologie) er op de universiteiten rondlopen. Het is daar zo wit, het lijkt de KKK wel
Buitenlanders vind je eerder terug op het vmbo/mbo/straathoek.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 22 november 2006 @ 13:05:33 #106
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_43778936
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:02 schreef roburt het volgende:

[..]

en zijn er genoeg die na 50 jaar de taal nog niet beheersen.
Er zijn genoeg 'rasnederlanders' die de taal niet beheersen. (en buitenlanders winnen altijd bij 10 voor taal )
pi_43778965
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:03 schreef Skv het volgende:

[..]

Kijk ook eens naar de hoeveelheid buitenlandse (Duitsers daargelaten, bij Psychologie) er op de universiteiten rondlopen. Het is daar zo wit, het lijkt de KKK wel
En dan zijn het nog mensen die het verzieken, voor iedereen die wel gewoon zijn diploma wilt halen en later een job gaat zoeken.
pi_43778978
quote:
Dat is goeddeels te verklaren door de achtergond van de ouders. Ik zie ook bijna geen kinderen op de universiteit van ouders uit de onderkant van de samenleving. Die drive om iets te maken van het leven door te leren wordt veel minder vaak doorgegeven. Terwijl er financieel geen redenen zijn om dat niet te kunnen. Maar het is wel jammer, want zowel onder allochtonen als onder autochtonen zitten veel mensen die het verder zouden kunnen schoppen. Mensen die hard nodig zijn voor de economie. (Vraag ze bij ASML maar eens hoe moeilijk het is om 200 goede engineers te vinden.)
  woensdag 22 november 2006 @ 13:07:14 #109
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_43778980
quote:

[..]

Ik was een van de weinige blanke hollanders in de klas op mijn middelbare school (havo)
pi_43779099
Als je zo redeneert kun je net zo goed de persoon met het hoogste iq alles laten regelen. Waarom zouden die minder begaafden met een iq-tje van slechts rond de 160/170 zich nog daarmee mogen bemoeien, dat stelletje kniesoren?
  woensdag 22 november 2006 @ 13:11:39 #111
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_43779126
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:06 schreef roburt het volgende:

[..]

En dan zijn het nog mensen die het verzieken, voor iedereen die wel gewoon zijn diploma wilt halen en later een job gaat zoeken.
leg eens uit?
pi_43779536
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:05 schreef Goofup het volgende:

[..]

Er zijn genoeg 'rasnederlanders' die de taal niet beheersen. (en buitenlanders winnen altijd bij 10 voor taal )
Ik ken anders geen rasnederlander die zich niet verstaanbaar kan maken op de arbeidsmarkt.
pi_43779650
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:07 schreef Goofup het volgende:

[..]

Ik was een van de weinige blanke hollanders in de klas op mijn middelbare school (havo)
Het gaat erom dat ik net een argumentatie zag dat er veel buitenlanders hier naartoe moeten, omdat ze universiteit kunnen gaan doen.
Dat zie ik nu niet gebeuren.
pi_43779674
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:07 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Dat is goeddeels te verklaren door de achtergond van de ouders. Ik zie ook bijna geen kinderen op de universiteit van ouders uit de onderkant van de samenleving. Die drive om iets te maken van het leven door te leren wordt veel minder vaak doorgegeven. Terwijl er financieel geen redenen zijn om dat niet te kunnen. Maar het is wel jammer, want zowel onder allochtonen als onder autochtonen zitten veel mensen die het verder zouden kunnen schoppen. Mensen die hard nodig zijn voor de economie. (Vraag ze bij ASML maar eens hoe moeilijk het is om 200 goede engineers te vinden.)
Ja, maar iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf. Of je het nou wel of niet direct meekrijgt van je ouders, je ontwikkelt jezelf toch ook? Mijn ouders hebben ook allebei pabo gedaan, hoor.
pi_43780070
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:28 schreef Skv het volgende:
Ja, maar iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf. Of je het nou wel of niet direct meekrijgt van je ouders, je ontwikkelt jezelf toch ook? Mijn ouders hebben ook allebei pabo gedaan, hoor.
Tuurlijk, maar als je bedenkt dat intelligentie een combinatie is van aangeboren eigenschappen en opvoeding (en leren) moet je bedenken dat het lekker makkelijk lullen is om iemand die in een weinig stimulerende omgeving is grootgebracht meteen een loser te noemen. En je zou eens goed moeten kijken hoe je die drempel weg kan nemen. In elk geval niet door elke Marokkaan als kut Marokkaan te bestempelen.
pi_43780395
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:09 schreef Skv het volgende:
Zoals je nu ook weer ziet: 25% van de stemmers is zwevend, veel hebben niet eens een idee wat het programma van de partijen is en wat de inhoud wil zeggen.
(Een deel) van deze mensen stemt maar wat, zonder te weten wat ze doen.

Is het geen idee om mensen die er wél van overtuigd zijn, of wél duidelijk weten wat ze willen een dubbele stem te geven? Ik vind het gewoon kut dat mijn (overtuigde) stem evenveel telt als de stem van de eerste de beste mongool die op het laatste moment maar beslist één of andere partij te stemmen zonder reden.

Kunnen ze dat niet beter regelen? Óf dat er een motivatieknop is (ik heb er over nagedacht dus mijn stem telt dubbel / ik heb er niet over nagedacht dus ik laat mijn stem maar één keer tellen) óf dat ze alle mensen met weinig IQ gewoon het stemrecht ontnemen?

Het gaat wel over het bestuur van ons hele land..
Ik stem op jou
Reich mir den Stengel, du Bengel !
Liebling, ich habe die Kinder gefickt !
Ich werde immer wissen wer dich letzten Sommer gefickt hat !
www.catsthatlooklikehitler.com
pi_43780608
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:39 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar als je bedenkt dat intelligentie een combinatie is van aangeboren eigenschappen en opvoeding (en leren) moet je bedenken dat het lekker makkelijk lullen is om iemand die in een weinig stimulerende omgeving is grootgebracht meteen een loser te noemen. En je zou eens goed moeten kijken hoe je die drempel weg kan nemen. In elk geval niet door elke Marokkaan als kut Marokkaan te bestempelen.
Dat leg jij me nu in de mond. Ik reageerde alleen op jouw post dat buitenlanders hier goed voor de economie zouden zijn, gezien ook zij naar de universiteit gaan. Ik zie hierin de toegevoegde waarde en validiteit van je bewering niet, gezien ik zelf ook op de uni zit en daar niet tot nauwelijks buitenlanders rond zie lopen. Tevens heb ik niemand loser genoemd en beweer ik niet dat intelligentie alleen uit aangeboren eigenschappen bestaat.
Ik beweer alleen dat mensen voor zichzelf verantwoordelijk zijn. Dan kan je nog uit een slecht milieu komen, met gescheiden ouders met een slechte baan, het is niet zo dat je ouders bakken met geld moeten hebben om te kunnen studeren.

Nu weer ontopic.
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:49 schreef VandenBerg het volgende:

[..]

Ik stem op jou
Mijn OP is alleen 'een' (niet eens echt mijn) visie op het stemmen als proces. Niet over politieke inhoud.
  woensdag 22 november 2006 @ 14:11:28 #118
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_43781030
quote:
Op woensdag 22 november 2006 06:52 schreef Evil_Jur het volgende:
Als je eerst op LPF stemde en nu op SP zonder dat te kunnen onderbouwen, dan is het wel duidelijk dat je eigenlijk te dom bent om te stemmen.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_43781046
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:57 schreef Skv het volgende:
Dat leg jij me nu in de mond. Ik reageerde alleen op jouw post dat buitenlanders hier goed voor de economie zouden zijn, gezien ook zij naar de universiteit gaan. Ik zie hierin de toegevoegde waarde en validiteit van je bewering niet, gezien ik zelf ook op de uni zit en daar niet tot nauwelijks buitenlanders rond zie lopen. Tevens heb ik niemand loser genoemd en beweer ik niet dat intelligentie alleen uit aangeboren eigenschappen bestaat.
Ik beweer alleen dat mensen voor zichzelf verantwoordelijk zijn. Dan kan je nog uit een slecht milieu komen, met gescheiden ouders met een slechte baan, het is niet zo dat je ouders bakken met geld moeten hebben om te kunnen studeren.
Ik doelde niet direct op jou. Ik bedoel alleen aan te geven dat er meer is dan geld. (Want dan heeft idd iedereen in NL de kans om te studeren.) Hier op de UT wemelt het van de studenten uit China, India, Duitsland en weet ik waar. Maar idd erg weinig Nederlandse allochtonen.
  woensdag 22 november 2006 @ 14:12:43 #120
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_43781054
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:24 schreef roburt het volgende:

[..]

Ik ken anders geen rasnederlander die zich niet verstaanbaar kan maken op de arbeidsmarkt.
Ik bedoel dat het beeld van een 'tokkie' weinig verschilt van jouw beeld van een buitenlander, behalve de evt. geloofsovertuiging. Echter staat deze overtuiging waarschijnlijk los van zijn verstaanbaarheid. Het is meer de achtergrond.
pi_43781152
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:12 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Ik doelde niet direct op jou. Ik bedoel alleen aan te geven dat er meer is dan geld. (Want dan heeft idd iedereen in NL de kans om te studeren.) Hier op de UT wemelt het van de studenten uit China, India, Duitsland en weet ik waar. Maar idd erg weinig Nederlandse allochtonen.
Ik studeer ook aan de UT. Duitsers zie ik eigenlijk alleen bij studies als Psychologie. Maar dan wel met massa's tegelijk. Maar die mensen volgen hier een opleiding en gaan dan terug naar Duitsland om er daar mee aan de bak te gaan. Daar heb je als Nederland ook weinig aan; je hebt studieplaatsen bezet en krijgt er geen kennis voor terug..
De Chinezen over het algemeen net zo: na hun studie blijven ze niet in Nederland, maar gaan ze met hun kennis naar China terug. Niks op tegen natuurlijk, maar het zijn geen allochtonen die een duidelijke stimulans danwel bijdrage leveren aan de Nederlandse kenniseconomie.
De Nederlandse allochtonen die júist wel welkom zouden zijn, blijven echter weg
pi_43781251
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:16 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik studeer ook aan de UT. Duitsers zie ik eigenlijk alleen bij studies als Psychologie. Maar dan wel met massa's tegelijk. Maar die mensen volgen hier een opleiding en gaan dan terug naar Duitsland om er daar mee aan de bak te gaan. Daar heb je als Nederland ook weinig aan; je hebt studieplaatsen bezet en krijgt er geen kennis voor terug..
De Chinezen over het algemeen net zo: na hun studie blijven ze niet in Nederland, maar gaan ze met hun kennis naar China terug. Niks op tegen natuurlijk, maar het zijn geen allochtonen die een duidelijke stimulans danwel bijdrage leveren aan de Nederlandse kenniseconomie.
De Nederlandse allochtonen die júist wel welkom zouden zijn, blijven echter weg
Kijk maar eens naar PhD plaatsen, hoe het er dan uitziet. Daar is het moeilijk om in Nl te kunnen blijven als Chinees.
Maar je hebt gelijk dat er te weinig doorstroming is van allochtonen naar de hogere opleidingen. Maar dat geldt ook voor andere groepen Nederlanders onderaan de sociale ladder.
pi_43781400
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:19 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Kijk maar eens naar PhD plaatsen, hoe het er dan uitziet. Daar is het moeilijk om in Nl te kunnen blijven als Chinees.
Maar je hebt gelijk dat er te weinig doorstroming is van allochtonen naar de hogere opleidingen. Maar dat geldt ook voor andere groepen Nederlanders onderaan de sociale ladder.
Dus je zegt eigenlijk dat allochtonen, net als een bepaalde groep autochtonen, per definitie onderaan de sociale ladder staan?
  woensdag 22 november 2006 @ 14:25:01 #124
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_43781416
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:41 schreef Tirion het volgende:
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Dit Grondrecht lijkt me belangrijker dan de vraag of iemand zijn of haar stem 'beter' en 'belangrijker' vindt dan die van iemand anders.
Let op het stukje "in gelijke gevallen"
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
  woensdag 22 november 2006 @ 14:27:36 #125
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43781491
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:25 schreef ArendBarend het volgende:

[..]

Let op het stukje "in gelijke gevallen"
Ja, precies. Ik vond dat stukje grondwettekst altijd al een heel mooi villein stukje tekst, want wie bepaald eigenlijk wat een 'gelijk geval' is?

[ Bericht 1% gewijzigd door gronk op 22-11-2006 14:46:17 ]
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_43781879
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:24 schreef Skv het volgende:

[..]

Dus je zegt eigenlijk dat allochtonen, net als een bepaalde groep autochtonen, per definitie onderaan de sociale ladder staan?
Niet per definitie, maar dat is wel de praktijk. De zoon van een slager heeft statistisch gezien veel minder kans een universitaire graad te halen dan een zoon van een tandarts. Laten we net niet zoveel allochtone tandartsen hebben. Dat gezeik van mensen (niet jij) over allochtonen zou zich veel meer moeten richten op hun sociale achtergrond, niet hun etnische of religieuze achtergrond.
pi_43782135
Ook "domme" mensen hebben te maken met de politiek. Als alleen slimme mensen mogen stemmen (gemiddeld inkomen) en domme mensen niet(laag inkomen) dan krijg je waarschijnlijk een regering waarin de VVD zal regeren en dus de domme mensen het nog slechter gaan krijger.
  woensdag 22 november 2006 @ 15:44:46 #128
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_43784225
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:39 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Niet per definitie, maar dat is wel de praktijk. De zoon van een slager heeft statistisch gezien veel minder kans een universitaire graad te halen dan een zoon van een tandarts. Laten we net niet zoveel allochtone tandartsen hebben. Dat gezeik van mensen (niet jij) over allochtonen zou zich veel meer moeten richten op hun sociale achtergrond, niet hun etnische of religieuze achtergrond.
juist!
  woensdag 22 november 2006 @ 15:45:40 #129
147235 Bombardier
The artillery man
pi_43784269
Als dit zo zou zijn, zou TS niet mogen stemmen. Wat een ridicuul idee.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
pi_43784324
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:45 schreef Bombardier het volgende:
Eensch
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_43784368
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:46 schreef kippevleugel het volgende:
Ook "domme" mensen hebben te maken met de politiek. Als alleen slimme mensen mogen stemmen (gemiddeld inkomen) en domme mensen niet(laag inkomen) dan krijg je waarschijnlijk een regering waarin de VVD zal regeren en dus de domme mensen het nog slechter gaan krijger.
ja dat zei ik net ook al maar het gaat nu ergens anders over.
pi_43784553
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:48 schreef roburt het volgende:

[..]

ja dat zei ik net ook al maar het gaat nu ergens anders over.
Misschien heb je wel een hoog IQ nodig om te snappen dat je beter geen SP kan stemmen.
pi_43784660
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:45 schreef Bombardier het volgende:
Wat zo zou zijn?
  woensdag 22 november 2006 @ 16:07:51 #134
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_43785160
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:55 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat zo zou zijn?
(beginpost, waar het hier eigenlijk om ging)
pi_43785648
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:53 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Misschien heb je wel een hoog IQ nodig om te snappen dat je beter geen SP kan stemmen.
daarom stem ik GEERT WILDERS
iemand die opkomt voor Nederland en zegt wat iedereen vind maar niemand hardop durft te zeggen.
pi_43785852
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:07 schreef Goofup het volgende:

[..]

(beginpost, waar het hier eigenlijk om ging)
Ging, totdat bij de vijfde post ofzo het "IQ-"gedeelte al verviel.
pi_43786125
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:19 schreef roburt het volgende:

[..]

iemand die opkomt voor Nederland en zegt wat iedereen vind maar niemand hardop durft te zeggen.

IQ en Geert Wilders zijn omgekeerd afhankelijk.
  woensdag 22 november 2006 @ 16:50:29 #138
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_43787019
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:19 schreef roburt het volgende:

[..]

Als hij zegt wat iedereen vindt maar niemand hardop durft te zeggen, wint hij absoluut de verkiezingen vanavond, laten we afwachten...
  woensdag 22 november 2006 @ 16:51:24 #139
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_43787060
Omdat dan niemand meer op Wilders stemt
lege ton
pi_43787187
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:51 schreef nonzz het volgende:
Omdat dan niemand meer op Wilders stemt
bedankt voor je bijdrage, hoor. Ik zal je in mijn testament vernoemen.
pi_43788240
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:23 schreef Skv het volgende:

[..]

Ging, totdat bij de vijfde post ofzo het "IQ-"gedeelte al verviel.
Los van welk criterium we nemen om onderscheid te maken, ik ben in principe tegen. Al valt er wel iets voor te zeggen dat bepaalde mensen (zoals kinderen) niet mogen stemmen, omdat ze uiteindelijk nog niet eens voor zichzelf mogen beslissen.

Hoe zeker iemand van zijn stem is vind ik een te beperkt criterium. Ten eerste omdat ook mensen die volledig zeker van hun zaak zijn, een slechte keus gemaakt kunnen hebben. Ten tweede omdat mensen die niet helemaal zeker zijn van de stem die ze hebben uitgebracht nog altijd wel de vaste overtuiging kunnen hebben, dat bepaalde partijen (zoals bijvoorbeeld de pedopartij) hun stem helemaal NIET verdienen. "Alles beter dan..." is ook een vorm van zekerheid over de stem die je uitbrengt.

Of iemand zijn stem ook met zakelijke argumenten kan ondersteunen is al een beter criterium, maar het nadeel is dat iemand of iets dan dus moet gaan beoordelen of iemand anders zijn argumenten wel valide zijn. Nou zijn Nederlanders het er vast snel over eens dat "hij heeft zo'n mooie kont" een slecht argument is, dat "D66 doet veel voor individuele vrijheden" een goed argument is, en dat "ik wil seks met mijn dochter van 13" een weliswaar zwaar verwerpelijk maar toch wél steekhoudend argument is om op de pedopartij te stemmen. Er zijn echter ook zat argumenten te bedenken waarover de meningen verdeeld zullen zijn over of ze correct zijn. Bovendien kunnen er best mensen zijn die zichzelf het best vertegenwoordigd voelen door een politicus met mooie borsten, een lekker achterwerk of een gladgeschoren gezicht. Het is niet aan anderen om daarover te oordelen.

Maar als we dan toch gaan eisen dat stemmers aan bepaalde eisen moeten voldoen heb ik ook nog wel een aantal aanvullende wensen:
*geen autobezitter
*man
*geboren in 1982
*geen eindexamen scheikunde gedaan
*nooit Nederlands kampioen geworden in welke discipline dan ook
*goddelijk uiterlijk

Maar serieus, laten we het gewoon houden zoals het is.
  woensdag 22 november 2006 @ 17:22:00 #142
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_43788264
IQ-testen in Neurenberg gaven voor hoge nazi's IQ's aan die varieerden van 107 en 118 onderaan tot 141 en 143 bovenaan. Dit duidt op bovengemiddeld tot hoogintelligent. Hitler zal hoogstwaarschijnlijk ook een score in die richting hebben gehad, hoewel hij nooit een IQ-test heeft afgelegd. Hij verbaasde buitenlandse politici wel met kennis van zaken, en wist ze vaak om de tuin te leiden. Tot de jaren '40 zat achter iedere impulsieve zet van Hitler bovendien een rationele berekening, hoewel hij grote risico's nam. Hitler was dus absoluut niet dom.

Stemrecht naar IQ
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 22 november 2006 @ 17:31:39 #143
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_43788628
quote:
Op woensdag 22 november 2006 11:51 schreef roburt het volgende:
Mensen met een hoog IQ stemmen op andere partijen dan mensen die dom ( ) zijn omdat ze andere dingen belangrijk vinden.
Om een voorbeeld te noemen:
Hoger IQ -> betere baan -> meer geld -> partij die het voor de rijkeren heeft
Lager IQ natuurlijk andersom.

Slecht idee dus.
Hoger opgeleiden stemmen veeeel vaker links dan mensen met een lager IQ.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_43790614
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:22 schreef Bayswater het volgende:
IQ-testen in Neurenberg gaven voor hoge nazi's IQ's aan die varieerden van 107 en 118 onderaan tot 141 en 143 bovenaan. Dit duidt op bovengemiddeld tot hoogintelligent. Hitler zal hoogstwaarschijnlijk ook een score in die richting hebben gehad, hoewel hij nooit een IQ-test heeft afgelegd. Hij verbaasde buitenlandse politici wel met kennis van zaken, en wist ze vaak om de tuin te leiden. Tot de jaren '40 zat achter iedere impulsieve zet van Hitler bovendien een rationele berekening, hoewel hij grote risico's nam. Hitler was dus absoluut niet dom.

Stemrecht naar IQ
Hij dacht er tenminste over na. Dat is precies wat TS probeert aan te geven.
  woensdag 22 november 2006 @ 18:43:39 #145
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_43790980
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:54 schreef Skv het volgende:

[..]

bedankt voor je bijdrage, hoor. Ik zal je in mijn testament vernoemen.
Waarvoor dank
lege ton
  woensdag 22 november 2006 @ 18:54:42 #146
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43791329
quote:
Op woensdag 22 november 2006 18:32 schreef Panic_A het volgende:

Hij dacht er tenminste over na. Dat is precies wat TS probeert aan te geven.
Ow, dus als iemand je bewust aanrijdt is dat minder erg dan wanneer iemand 't uit onoplettendheid doet?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 22 november 2006 @ 18:56:28 #147
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_43791377
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:09 schreef Skv het volgende:
Zoals je nu ook weer ziet: 25% van de stemmers is zwevend, veel hebben niet eens een idee wat het programma van de partijen is en wat de inhoud wil zeggen.
(Een deel) van deze mensen stemt maar wat, zonder te weten wat ze doen.

Is het geen idee om mensen die er wél van overtuigd zijn, of wél duidelijk weten wat ze willen een dubbele stem te geven? Ik vind het gewoon kut dat mijn (overtuigde) stem evenveel telt als de stem van de eerste de beste mongool die op het laatste moment maar beslist één of andere partij te stemmen zonder reden.

Kunnen ze dat niet beter regelen? Óf dat er een motivatieknop is (ik heb er over nagedacht dus mijn stem telt dubbel / ik heb er niet over nagedacht dus ik laat mijn stem maar één keer tellen) óf dat ze alle mensen met weinig IQ gewoon het stemrecht ontnemen?

Het gaat wel over het bestuur van ons hele land..
Dan is het hele idee van democratie weg... dit is namelijk discriminatie...

Wat je wel kan doen is zorgen dat er bij iedereen een overzichtelijke folder in de bus komt van een pagina of 6... met daarin de standpunten van alle partijen per onderwerp (en dan met name de belangrijke). Op die manier krijgen mensen misschien wel een idee op wie ze moeten stemmen!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_43791707
quote:
Op woensdag 22 november 2006 18:54 schreef gronk het volgende:

[..]

Ow, dus als iemand je bewust aanrijdt is dat minder erg dan wanneer iemand 't uit onoplettendheid doet?
Het gaat hier over bewust stemmen.
  woensdag 22 november 2006 @ 19:16:27 #149
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43792127
quote:
Op woensdag 22 november 2006 19:05 schreef Panic_A het volgende:

[..]

Het gaat hier over bewust stemmen.
Dus, nogmaals, als je bewust wilders of een andere NSB'er stemt is dat minder erg dan wanneer je 't doet zonder er bij na te denken?
  woensdag 22 november 2006 @ 19:39:21 #150
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_43793049
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:22 schreef Bayswater het volgende:

Stemrecht naar IQ
Reductio ad Hitlerum, nou optyfen!
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')