Jij moet eens gaan rondkijken op een gemiddelde universiteit. Hoeveel gekloot het is om langer dan drie maanden in NL te blijven, terwijl je bijdrage aan dit land enorm kan zijn.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:27 schreef Skv het volgende:
Sorry hoor, maar een generaal pardon en open grenzen kunnen weinig goede inbreng binnenhalen. Vooral economische vluchtelingen (profiteurs) die hun kans schoon zien om hier van onze hoge uitkeringen te genieten.
en zijn er genoeg die na 50 jaar de taal nog niet beheersen.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:58 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Jij moet eens gaan rondkijken op een gemiddelde universiteit. Hoeveel gekloot het is om langer dan drie maanden in NL te blijven, terwijl je bijdrage aan dit land enorm kan zijn.
Regels moeten gewoon duidelijker:
Ken je de taal? Jij bent welkom, maar je hebt geen recht op welke uitkering dan ook.
Heb je werk? Vanaf nu begin je met opbouwen van rechten
Kom je als asielzoeker? Ga onmiddelijk de taal leren en een studie of werk naar keuze doen. Binnen een jaar meot bekend zijn of je moet oprotten of mag blijven.
Kijk ook eens naar de hoeveelheid buitenlandse (Duitsers daargelaten, bij Psychologie) er op de universiteiten rondlopen. Het is daar zo wit, het lijkt de KKK welquote:Op woensdag 22 november 2006 12:58 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Jij moet eens gaan rondkijken op een gemiddelde universiteit. Hoeveel gekloot het is om langer dan drie maanden in NL te blijven, terwijl je bijdrage aan dit land enorm kan zijn.
Regels moeten gewoon duidelijker:
Ken je de taal? Jij bent welkom, maar je hebt geen recht op welke uitkering dan ook.
Heb je werk? Vanaf nu begin je met opbouwen van rechten
Kom je als asielzoeker? Ga onmiddelijk de taal leren en een studie of werk naar keuze doen. Binnen een jaar meot bekend zijn of je moet oprotten of mag blijven.
Er zijn genoeg 'rasnederlanders' die de taal niet beheersen. (en buitenlanders winnen altijd bij 10 voor taalquote:Op woensdag 22 november 2006 13:02 schreef roburt het volgende:
[..]
en zijn er genoeg die na 50 jaar de taal nog niet beheersen.
En dan zijn het nog mensen die het verzieken, voor iedereen die wel gewoon zijn diploma wilt halen en later een job gaat zoeken.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:03 schreef Skv het volgende:
[..]
Kijk ook eens naar de hoeveelheid buitenlandse (Duitsers daargelaten, bij Psychologie) er op de universiteiten rondlopen. Het is daar zo wit, het lijkt de KKK wel
Buitenlanders vind je eerder terug op het vmbo/mbo/straathoek.
Dat is goeddeels te verklaren door de achtergond van de ouders. Ik zie ook bijna geen kinderen op de universiteit van ouders uit de onderkant van de samenleving. Die drive om iets te maken van het leven door te leren wordt veel minder vaak doorgegeven. Terwijl er financieel geen redenen zijn om dat niet te kunnen. Maar het is wel jammer, want zowel onder allochtonen als onder autochtonen zitten veel mensen die het verder zouden kunnen schoppen. Mensen die hard nodig zijn voor de economie. (Vraag ze bij ASML maar eens hoe moeilijk het is om 200 goede engineers te vinden.)quote:Op woensdag 22 november 2006 13:03 schreef Skv het volgende:
Kijk ook eens naar de hoeveelheid buitenlandse (Duitsers daargelaten, bij Psychologie) er op de universiteiten rondlopen. Het is daar zo wit, het lijkt de KKK wel
Ik was een van de weinige blanke hollanders in de klas op mijn middelbare school (havo)quote:Op woensdag 22 november 2006 13:03 schreef Skv het volgende:
[..]
leg eens uit?quote:Op woensdag 22 november 2006 13:06 schreef roburt het volgende:
[..]
En dan zijn het nog mensen die het verzieken, voor iedereen die wel gewoon zijn diploma wilt halen en later een job gaat zoeken.
Ik ken anders geen rasnederlander die zich niet verstaanbaar kan maken op de arbeidsmarkt.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:05 schreef Goofup het volgende:
[..]
Er zijn genoeg 'rasnederlanders' die de taal niet beheersen. (en buitenlanders winnen altijd bij 10 voor taal)
Het gaat erom dat ik net een argumentatie zag dat er veel buitenlanders hier naartoe moeten, omdat ze universiteit kunnen gaan doen.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:07 schreef Goofup het volgende:
[..]
Ik was een van de weinige blanke hollanders in de klas op mijn middelbare school (havo)
Ja, maar iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf. Of je het nou wel of niet direct meekrijgt van je ouders, je ontwikkelt jezelf toch ook? Mijn ouders hebben ook allebei pabo gedaan, hoor.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:07 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Dat is goeddeels te verklaren door de achtergond van de ouders. Ik zie ook bijna geen kinderen op de universiteit van ouders uit de onderkant van de samenleving. Die drive om iets te maken van het leven door te leren wordt veel minder vaak doorgegeven. Terwijl er financieel geen redenen zijn om dat niet te kunnen. Maar het is wel jammer, want zowel onder allochtonen als onder autochtonen zitten veel mensen die het verder zouden kunnen schoppen. Mensen die hard nodig zijn voor de economie. (Vraag ze bij ASML maar eens hoe moeilijk het is om 200 goede engineers te vinden.)
Tuurlijk, maar als je bedenkt dat intelligentie een combinatie is van aangeboren eigenschappen en opvoeding (en leren) moet je bedenken dat het lekker makkelijk lullen is om iemand die in een weinig stimulerende omgeving is grootgebracht meteen een loser te noemen. En je zou eens goed moeten kijken hoe je die drempel weg kan nemen. In elk geval niet door elke Marokkaan als kut Marokkaan te bestempelen.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:28 schreef Skv het volgende:
Ja, maar iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf. Of je het nou wel of niet direct meekrijgt van je ouders, je ontwikkelt jezelf toch ook? Mijn ouders hebben ook allebei pabo gedaan, hoor.
Ik stem op jouquote:Op woensdag 22 november 2006 00:09 schreef Skv het volgende:
Zoals je nu ook weer ziet: 25% van de stemmers is zwevend, veel hebben niet eens een idee wat het programma van de partijen is en wat de inhoud wil zeggen.
(Een deel) van deze mensen stemt maar wat, zonder te weten wat ze doen.
Is het geen idee om mensen die er wél van overtuigd zijn, of wél duidelijk weten wat ze willen een dubbele stem te geven? Ik vind het gewoon kut dat mijn (overtuigde) stem evenveel telt als de stem van de eerste de beste mongool die op het laatste moment maar beslist één of andere partij te stemmen zonder reden.
Kunnen ze dat niet beter regelen? Óf dat er een motivatieknop is (ik heb er over nagedacht dus mijn stem telt dubbel / ik heb er niet over nagedacht dus ik laat mijn stem maar één keer tellen) óf dat ze alle mensen met weinig IQ gewoon het stemrecht ontnemen?
Het gaat wel over het bestuur van ons hele land..
Dat leg jij me nu in de mond. Ik reageerde alleen op jouw post dat buitenlanders hier goed voor de economie zouden zijn, gezien ook zij naar de universiteit gaan. Ik zie hierin de toegevoegde waarde en validiteit van je bewering niet, gezien ik zelf ook op de uni zit en daar niet tot nauwelijks buitenlanders rond zie lopen. Tevens heb ik niemand loser genoemd en beweer ik niet dat intelligentie alleen uit aangeboren eigenschappen bestaat.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:39 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar als je bedenkt dat intelligentie een combinatie is van aangeboren eigenschappen en opvoeding (en leren) moet je bedenken dat het lekker makkelijk lullen is om iemand die in een weinig stimulerende omgeving is grootgebracht meteen een loser te noemen. En je zou eens goed moeten kijken hoe je die drempel weg kan nemen. In elk geval niet door elke Marokkaan als kut Marokkaan te bestempelen.
Mijn OP is alleen 'een' (niet eens echt mijn) visie op het stemmen als proces. Niet over politieke inhoud.quote:
quote:Op woensdag 22 november 2006 06:52 schreef Evil_Jur het volgende:
Als je eerst op LPF stemde en nu op SP zonder dat te kunnen onderbouwen, dan is het wel duidelijk dat je eigenlijk te dom bent om te stemmen.
Ik doelde niet direct op jou. Ik bedoel alleen aan te geven dat er meer is dan geld. (Want dan heeft idd iedereen in NL de kans om te studeren.) Hier op de UT wemelt het van de studenten uit China, India, Duitsland en weet ik waar. Maar idd erg weinig Nederlandse allochtonen.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:57 schreef Skv het volgende:
Dat leg jij me nu in de mond. Ik reageerde alleen op jouw post dat buitenlanders hier goed voor de economie zouden zijn, gezien ook zij naar de universiteit gaan. Ik zie hierin de toegevoegde waarde en validiteit van je bewering niet, gezien ik zelf ook op de uni zit en daar niet tot nauwelijks buitenlanders rond zie lopen. Tevens heb ik niemand loser genoemd en beweer ik niet dat intelligentie alleen uit aangeboren eigenschappen bestaat.
Ik beweer alleen dat mensen voor zichzelf verantwoordelijk zijn. Dan kan je nog uit een slecht milieu komen, met gescheiden ouders met een slechte baan, het is niet zo dat je ouders bakken met geld moeten hebben om te kunnen studeren.
Ik bedoel dat het beeld van een 'tokkie' weinig verschilt van jouw beeld van een buitenlander, behalve de evt. geloofsovertuiging. Echter staat deze overtuiging waarschijnlijk los van zijn verstaanbaarheid. Het is meer de achtergrond.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:24 schreef roburt het volgende:
[..]
Ik ken anders geen rasnederlander die zich niet verstaanbaar kan maken op de arbeidsmarkt.
Ik studeer ook aan de UT. Duitsers zie ik eigenlijk alleen bij studies als Psychologie. Maar dan wel met massa's tegelijk. Maar die mensen volgen hier een opleiding en gaan dan terug naar Duitsland om er daar mee aan de bak te gaan. Daar heb je als Nederland ook weinig aan; je hebt studieplaatsen bezet en krijgt er geen kennis voor terug..quote:Op woensdag 22 november 2006 14:12 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ik doelde niet direct op jou. Ik bedoel alleen aan te geven dat er meer is dan geld. (Want dan heeft idd iedereen in NL de kans om te studeren.) Hier op de UT wemelt het van de studenten uit China, India, Duitsland en weet ik waar. Maar idd erg weinig Nederlandse allochtonen.
Kijk maar eens naar PhD plaatsen, hoe het er dan uitziet. Daar is het moeilijk om in Nl te kunnen blijven als Chinees.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:16 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik studeer ook aan de UT. Duitsers zie ik eigenlijk alleen bij studies als Psychologie. Maar dan wel met massa's tegelijk. Maar die mensen volgen hier een opleiding en gaan dan terug naar Duitsland om er daar mee aan de bak te gaan. Daar heb je als Nederland ook weinig aan; je hebt studieplaatsen bezet en krijgt er geen kennis voor terug..
De Chinezen over het algemeen net zo: na hun studie blijven ze niet in Nederland, maar gaan ze met hun kennis naar China terug. Niks op tegen natuurlijk, maar het zijn geen allochtonen die een duidelijke stimulans danwel bijdrage leveren aan de Nederlandse kenniseconomie.
De Nederlandse allochtonen die júist wel welkom zouden zijn, blijven echter weg
Dus je zegt eigenlijk dat allochtonen, net als een bepaalde groep autochtonen, per definitie onderaan de sociale ladder staan?quote:Op woensdag 22 november 2006 14:19 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar PhD plaatsen, hoe het er dan uitziet. Daar is het moeilijk om in Nl te kunnen blijven als Chinees.
Maar je hebt gelijk dat er te weinig doorstroming is van allochtonen naar de hogere opleidingen. Maar dat geldt ook voor andere groepen Nederlanders onderaan de sociale ladder.
Let op het stukje "in gelijke gevallen"quote:Op woensdag 22 november 2006 00:41 schreef Tirion het volgende:
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Dit Grondrecht lijkt me belangrijker dan de vraag of iemand zijn of haar stem 'beter' en 'belangrijker' vindt dan die van iemand anders.![]()
Ja, precies. Ik vond dat stukje grondwettekst altijd al een heel mooi villein stukje tekst, want wie bepaald eigenlijk wat een 'gelijk geval' is?quote:Op woensdag 22 november 2006 14:25 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Let op het stukje "in gelijke gevallen"
Niet per definitie, maar dat is wel de praktijk. De zoon van een slager heeft statistisch gezien veel minder kans een universitaire graad te halen dan een zoon van een tandarts. Laten we net niet zoveel allochtone tandartsen hebben. Dat gezeik van mensen (niet jij) over allochtonen zou zich veel meer moeten richten op hun sociale achtergrond, niet hun etnische of religieuze achtergrond.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:24 schreef Skv het volgende:
[..]
Dus je zegt eigenlijk dat allochtonen, net als een bepaalde groep autochtonen, per definitie onderaan de sociale ladder staan?
juist!quote:Op woensdag 22 november 2006 14:39 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Niet per definitie, maar dat is wel de praktijk. De zoon van een slager heeft statistisch gezien veel minder kans een universitaire graad te halen dan een zoon van een tandarts. Laten we net niet zoveel allochtone tandartsen hebben. Dat gezeik van mensen (niet jij) over allochtonen zou zich veel meer moeten richten op hun sociale achtergrond, niet hun etnische of religieuze achtergrond.
Eenschquote:Op woensdag 22 november 2006 15:45 schreef Bombardier het volgende:
Als dit zo zou zijn, zou TS niet mogen stemmen. Wat een ridicuul idee.
ja dat zei ik net ook al maar het gaat nu ergens anders over.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:46 schreef kippevleugel het volgende:
Ook "domme" mensen hebben te maken met de politiek. Als alleen slimme mensen mogen stemmen (gemiddeld inkomen) en domme mensen niet(laag inkomen) dan krijg je waarschijnlijk een regering waarin de VVD zal regeren en dus de domme mensen het nog slechter gaan krijger.
Misschien heb je wel een hoog IQ nodig om te snappen dat je beter geen SP kan stemmen.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:48 schreef roburt het volgende:
[..]
ja dat zei ik net ook al maar het gaat nu ergens anders over.
Wat zo zou zijn?quote:Op woensdag 22 november 2006 15:45 schreef Bombardier het volgende:
Als dit zo zou zijn, zou TS niet mogen stemmen. Wat een ridicuul idee.
(beginpost, waar het hier eigenlijk om ging)quote:
daarom stem ik GEERT WILDERSquote:Op woensdag 22 november 2006 15:53 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Misschien heb je wel een hoog IQ nodig om te snappen dat je beter geen SP kan stemmen.![]()
Ging, totdat bij de vijfde post ofzo het "IQ-"gedeelte al verviel.quote:Op woensdag 22 november 2006 16:07 schreef Goofup het volgende:
[..]
(beginpost, waar het hier eigenlijk om ging)
quote:Op woensdag 22 november 2006 16:19 schreef roburt het volgende:
[..]
daarom stem ik GEERT WILDERS![]()
iemand die opkomt voor Nederland en zegt wat iedereen vind maar niemand hardop durft te zeggen.![]()
Als hij zegt wat iedereen vindt maar niemand hardop durft te zeggen, wint hij absoluut de verkiezingen vanavond, laten we afwachten...quote:Op woensdag 22 november 2006 16:19 schreef roburt het volgende:
[..]
daarom stem ik GEERT WILDERS![]()
iemand die opkomt voor Nederland en zegt wat iedereen vind maar niemand hardop durft te zeggen.![]()
quote:Op woensdag 22 november 2006 16:51 schreef nonzz het volgende:
Omdat dan niemand meer op Wilders stemt
Los van welk criterium we nemen om onderscheid te maken, ik ben in principe tegen. Al valt er wel iets voor te zeggen dat bepaalde mensen (zoals kinderen) niet mogen stemmen, omdat ze uiteindelijk nog niet eens voor zichzelf mogen beslissen.quote:Op woensdag 22 november 2006 16:23 schreef Skv het volgende:
[..]
Ging, totdat bij de vijfde post ofzo het "IQ-"gedeelte al verviel.
Hoger opgeleiden stemmen veeeel vaker links dan mensen met een lager IQ.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:51 schreef roburt het volgende:
Mensen met een hoog IQ stemmen op andere partijen dan mensen die dom () zijn omdat ze andere dingen belangrijk vinden.
Om een voorbeeld te noemen:
Hoger IQ -> betere baan -> meer geld -> partij die het voor de rijkeren heeft
Lager IQ natuurlijk andersom.
Slecht idee dus.
Hij dacht er tenminste over na. Dat is precies wat TS probeert aan te geven.quote:Op woensdag 22 november 2006 17:22 schreef Bayswater het volgende:
IQ-testen in Neurenberg gaven voor hoge nazi's IQ's aan die varieerden van 107 en 118 onderaan tot 141 en 143 bovenaan. Dit duidt op bovengemiddeld tot hoogintelligent. Hitler zal hoogstwaarschijnlijk ook een score in die richting hebben gehad, hoewel hij nooit een IQ-test heeft afgelegd. Hij verbaasde buitenlandse politici wel met kennis van zaken, en wist ze vaak om de tuin te leiden. Tot de jaren '40 zat achter iedere impulsieve zet van Hitler bovendien een rationele berekening, hoewel hij grote risico's nam. Hitler was dus absoluut niet dom.
Stemrecht naar IQ![]()
Waarvoor dankquote:Op woensdag 22 november 2006 16:54 schreef Skv het volgende:
[..]bedankt voor je bijdrage, hoor. Ik zal je in mijn testament vernoemen.
Ow, dus als iemand je bewust aanrijdt is dat minder erg dan wanneer iemand 't uit onoplettendheid doet?quote:Op woensdag 22 november 2006 18:32 schreef Panic_A het volgende:
Hij dacht er tenminste over na. Dat is precies wat TS probeert aan te geven.
Dan is het hele idee van democratie weg... dit is namelijk discriminatie...quote:Op woensdag 22 november 2006 00:09 schreef Skv het volgende:
Zoals je nu ook weer ziet: 25% van de stemmers is zwevend, veel hebben niet eens een idee wat het programma van de partijen is en wat de inhoud wil zeggen.
(Een deel) van deze mensen stemt maar wat, zonder te weten wat ze doen.
Is het geen idee om mensen die er wél van overtuigd zijn, of wél duidelijk weten wat ze willen een dubbele stem te geven? Ik vind het gewoon kut dat mijn (overtuigde) stem evenveel telt als de stem van de eerste de beste mongool die op het laatste moment maar beslist één of andere partij te stemmen zonder reden.
Kunnen ze dat niet beter regelen? Óf dat er een motivatieknop is (ik heb er over nagedacht dus mijn stem telt dubbel / ik heb er niet over nagedacht dus ik laat mijn stem maar één keer tellen) óf dat ze alle mensen met weinig IQ gewoon het stemrecht ontnemen?
Het gaat wel over het bestuur van ons hele land..
Het gaat hier over bewust stemmen.quote:Op woensdag 22 november 2006 18:54 schreef gronk het volgende:
[..]
Ow, dus als iemand je bewust aanrijdt is dat minder erg dan wanneer iemand 't uit onoplettendheid doet?
Dus, nogmaals, als je bewust wilders of een andere NSB'er stemt is dat minder erg dan wanneer je 't doet zonder er bij na te denken?quote:Op woensdag 22 november 2006 19:05 schreef Panic_A het volgende:
[..]
Het gaat hier over bewust stemmen.![]()
Reductio ad Hitlerum, nou optyfen!quote:Op woensdag 22 november 2006 17:22 schreef Bayswater het volgende:
IQ-testen in Neurenberg gaven voor hoge nazi's IQ's aan die varieerden van 107 en 118 onderaan tot 141 en 143 bovenaan. Dit duidt op bovengemiddeld tot hoogintelligent. Hitler zal hoogstwaarschijnlijk ook een score in die richting hebben gehad, hoewel hij nooit een IQ-test heeft afgelegd. Hij verbaasde buitenlandse politici wel met kennis van zaken, en wist ze vaak om de tuin te leiden. Tot de jaren '40 zat achter iedere impulsieve zet van Hitler bovendien een rationele berekening, hoewel hij grote risico's nam. Hitler was dus absoluut niet dom.
Stemrecht naar IQ![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |