bronquote:Allochtonen stemmen massaal links
AMSTERDAM - De allochtonen die tot nu toe hebben gestemd, kiezen massaal voor links. Bijna driekwart van de Turken, Marokkanen, Surinamers en overige allochtonen hebben hun stem uitgebracht op PvdA, SP of GroenLinks.
Dat blijkt woensdag uit de Stemindex Allochtonen van Foquz Etnomarketing. De opkomst van de allochtonen ligt hoger dan verwacht. Rond 12.00 uur lag deze op 37 procent. Volgens Foquz kan de opkomst uiteindelijk uitkomen op 78 procent.
In de tweewekelijkse stemindex gaf tot vandaag 65 procent aan zeker links te zullen stemmen. Dat dit percentage nu lijkt te stijgen, schrijft Foquz toe aan de zwevende kiezers. Die stemmen op het laatste moment vooral SP.
Eigenlijk wel.quote:Op woensdag 22 november 2006 17:40 schreef Genverbrander het volgende:
Hoor je die grap nu pas voor het eerst?
Jaquote:Op woensdag 22 november 2006 17:40 schreef Genverbrander het volgende:
Hoor je die grap nu pas voor het eerst?
Ongetwijfeld waren de reacties op deze grap daar ietwat rechtser dan hier, maar ik kan er gewoon om lachenquote:Op woensdag 22 november 2006 17:41 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Haha ok.Ik hoor m al weken, is van GeenStijl komen overwaaien.
Sja helaas wel.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:23 schreef MrX1982 het volgende:
Op naar Kabinet-Bos I.
Dat gaat nog wel even duren.
Maar nog steeds rampzalig onnauwkeurig. Zie ook dit:quote:Op woensdag 22 november 2006 23:26 schreef Tikorev het volgende:
Interview/NSS lijkt wederom de meest nauwkeurige peiler.
Zelfs met D66 of PvdD niet... met beide partijen wel en dan nog maar net met 76.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:26 schreef Genverbrander het volgende:
Sja helaas wel.Links heeft zelfs samen met ChristenUnie geen meerderheid weer, wat eerder wel het geval was.
Idd, hopelijk komen er volgende keer strengere regels (nu is het gewoon onterechte beïnvloeding) of veel betere peilingen. Maar dat zal beide wel niet.quote:Op donderdag 23 november 2006 00:35 schreef Genverbrander het volgende:
Definitieve nauwkeurigheid peilingen:
[afbeelding]
Interview/NSS het beste voorspeld, nauwkeurigheid van 89,3% (maarliefst 16 zetels verschi met uitslag!). In 2003 was Interview/NSS ook het beste met een nauwkeurigheid van 96% (6 zetels verschil met uitslag).
Maar veel verschilt Interview/NSS dit keer niet hoor met de andere twee peilers: De Hond zat er 18 zetels naast en TNS NIPO 20.
Deze verkiezingen hebben dus aangetoond dat alle peilingen onbetrouwbaarder zijn dan ooit.
Truste.![]()
Uitslag / Exit NOS / Exit RTLquote:Op donderdag 23 november 2006 01:01 schreef rubbereend het volgende:
wie had de exit polls het beste?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 32 35 (-3) 34 (-2) PvdA 26 24 (-2) 30 (-4) SP 22 21 (-1) 20 (-2) VVD 9 6 (-3) 8 (-1) Wilders 6 5 (-1) 7 (-1) CU 3 2 (-1) 2 (-1) D66 2 3 (-1) 2 ( 0) Dieren 2 2 ( 0) 2 ( 0) SGP 7 8 (-1) 6 (-1) GL 0 1 (-1) 1 (-1) 1NL |
Bedankt.quote:Op donderdag 23 november 2006 00:42 schreef TNA het volgende:
[..]
Idd, hopelijk komen er volgende keer strengere regels (nu is het gewoon onterechte beïnvloeding) of veel betere peilingen. Maar dat zal beide wel niet.
Even offtopic;
Ik geloof niet dat ik je in een ander topic goed kan aanspreken, dus bij dezen gecondoleerd met de uitslag, maar ik heb er wel plezier in gehad om afgelopen weken je OP's en je posts te lezen en daarop te reageren
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |