+ lijnengedoetje vind ik zelf goed geslaagdquote:Op maandag 11 december 2006 19:08 schreef zavygo het volgende:
Edit: sorry, liep te k***en met die edit hier. Reactie op voorgaande: (FritsBom)
Ik vind 'm erg gaaf! Alleen stoort mij dat bewogen stukje verlichting (!?) naast het gebouw. Dat blauw-witte. Maar verder: erg mooi effectje zo!
[/edit]
En hier: Onbewerkte pic. Min of meer per ongeluk in sepia geschoten, maar ach, vond 'm wel sfeervol.
[afbeelding]
+Mooie reflecties en ook het contrast is goed gedaanquote:
Volgens mij is of je lens smerig of er zit stof op je censor.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:26 schreef Rubbish11 het volgende:
- Best onscherp
+ die kaars heeft wel iets mooi aparts
Afgelopen weekend bij snowboarden
[afbeelding]
reflectie van licht op mijn vinger, i likequote:Op dinsdag 12 december 2006 18:40 schreef killko het volgende:
[..]
+Mooie reflecties en ook het contrast is goed gedaan
-Wat is dat rechts voor streep?
Nu mijne, onze kerstspiraal hangt weer (is eens wat anders dan een kerstboom: een ijzeren spiraal die aan het plafond hangt met versiering erin)
[afbeelding]
- het is een beetje een statische foto geworden, bedoel dat de boarder echt stil hangt.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:26 schreef Rubbish11 het volgende:
- Best onscherp
Onscherp komt denk ik door de compressie (van 4MB naar een paar tientallen kB), dat kreeg ik nl. ook te horen over andere foto's die ik gister geplaatst had dus daar moet ik de volgende keer even wat beters op verzinnen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:26 schreef Rubbish11 het volgende:
- Best onscherp
[afbeelding]
sowwyquote:Op woensdag 13 december 2006 16:19 schreef Yoni het volgende:
QueenR, als je echt hulp wilt bij het verbeteren je foto kun je misschien beter in dit topic terecht: Help me mijn foto verbeteren deel 4
Hier gaat het echt om het 'snel' beoordelen van de foto voor je (wat jij dus nog even moet doen) en het plaatsen van jouw mooiste foto van vandaag c.q. kort geleden
![]()
Ik vind hem wat te donker.quote:Op woensdag 13 december 2006 17:10 schreef RobinM87 het volgende:
Mooie locatie!
zou het onderste stukje eraf croppen, zodat de focus meer op de diepte komt te liggen.
Van afgelopen weekend in milano
[afbeelding]
Bedankt voor de tipquote:Op woensdag 13 december 2006 00:11 schreef onyxxx het volgende:
[..]
- het is een beetje een statische foto geworden, bedoel dat de boarder echt stil hangt.
+timing
Denk dat wanneer je met de boarder mee beweegt je wat meer expressie in de foto krijgt, kost misschien wel wat scherpte.
heel mooi, ergens wel erg jammer dat je zo goed kan zien dat het een kunstkerstboom isquote:Op woensdag 13 december 2006 20:11 schreef snakelady het volgende:
+ mooie compo
- idd een beetje donker.
Zit hier helemaal in de kerstsfeer.
[afbeelding]
idd, daar baalde ik ook wel van, maar ja, een echte boom zit er helaas niet in met 4 baldadige katten en een peuter.quote:Op woensdag 13 december 2006 20:36 schreef QueenR het volgende:
[..]
heel mooi, ergens wel erg jammer dat je zo goed kan zien dat het een kunstkerstboom is
I hear youquote:Op woensdag 13 december 2006 22:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
idd, daar baalde ik ook wel van, maar ja, een echte boom zit er helaas niet in met 4 baldadige katten en een peuter.
Persoonlijk vind ik het juist een hele mooie uitsnede, alleen de hoeken mogen dan ook gelijk zijn, zit nu veel verschil tussen de ene hoek en de andere.quote:Op donderdag 14 december 2006 14:24 schreef zazou het volgende:
Sorry het lukt me niet eens om een foto te plaatsen.
+ punt foto: Mooie diepte erin
- punt foto: Vind de uitsnede niet zo mooi
Dat heb ik zelf ook vaak als ik analoog perfect scherpe en mooie foto's inscan, dat ze vaag worden, ben ik dus ook mee gestopt.quote:Op donderdag 14 december 2006 14:52 schreef zazou het volgende:
Deze foto is gemaakt met een analoge spiegelreflex camera en het valt me op dat als ik een foto plaatst welke dan ook dat mensen zeggen dat de foto niet helemaal scherp is.
Kan het misschien komen door het inscannen van de foto?
Helaas heb ik in jpeg gefotografeerd.quote:Op donderdag 14 december 2006 15:45 schreef RobinM87 het volgende:
is 't een RAW file? probeer de exposure dan wat omlaag te doen...de kerk(?) is nu iets overbelicht
Hoe scan je/ jullie dan? Met een gewone scanner of een negatief scanner? Misschien anders dat laatste eens proberen.. Zijn helemaal niet super duur meer geloof ik..quote:Op donderdag 14 december 2006 15:03 schreef pirke het volgende:
[..]
Dat heb ik zelf ook vaak als ik analoog perfect scherpe en mooie foto's inscan, dat ze vaag worden, ben ik dus ook mee gestopt.
Ik had na de "digitaal service" van de kruidvat (rolletje-reflex foto's op cdrom) dat alle kleur uit mn foto's was. Ze waren veel "dooier" dan de afdrukken op papier..quote:Op donderdag 14 december 2006 15:03 schreef pirke het volgende:
[..]
Dat heb ik zelf ook vaak als ik analoog perfect scherpe en mooie foto's inscan, dat ze vaag worden, ben ik dus ook mee gestopt.
Zeg, erg mooie foto. Alleen jammer dat ie van zichzelf al heel veel "contrast" heeft: veel hele lichte stukken en veel hele donkere stukken. Ik zou er verder boven en links nog een stuk afsnijden om de compositie nog wat pakkender te maken, maar het jochie staat er erg mooi opquote:Op vrijdag 15 december 2006 12:32 schreef onyxxx het volgende:
Hieronder een bewerkte foto van mijn kleine jongen. Heb de foto (bijna) kleurloos gemaakt om de melancholische blik van hem aan te dikken.
[afbeelding]
al zovaak geprobeerd en weggewuiftquote:Op maandag 11 december 2006 15:16 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Probeer de knop 'Nieuw Topic' anders eens. Je zult versteld staan.
+ leuke registratie van een moment.quote:Op vrijdag 15 december 2006 12:51 schreef RobinM87 het volgende:
Goed onderwerp, Pose, Blik
![]()
iets overboard gegaan met de nabewerking imo.
Slapende cameraman in hoogwerker
![]()
[afbeelding]
Damnquote:Op zondag 17 december 2006 10:25 schreef elmarz het volgende:
mooi licht en mooie lucht, opinionr! Echter de compositie vind ik wat saai...
[afbeelding]
dat vond ik idd ook heel storend. Het is een mooie meid, mooie belichting, en dan een mega slordigheidsfout als dat.quote:Op zondag 17 december 2006 11:54 schreef snakelady het volgende:
elmarz, ik vind het een mooie foto maar idd jammer dat haar hoofd er niet helemaal op staat en ook jammer dat ze een nagels mist.
Even de OP (of TT) lezen in het vervolg!quote:Op zondag 17 december 2006 02:15 schreef opinionr het volgende:
[afbeelding]
Al enkele weken terug genomen, maar toch het posten wel waard denk ik.
zie mn vorige postquote:Op zondag 17 december 2006 16:21 schreef jd1982 het volgende:
[afbeelding]
Onderdeel van paar foto's die ik had gemaakt om m'n nieuwe keuken te showe:
http://www.jdx.nl/keuken
Ik had kunnen weten dat ik wat moest resizenquote:Op zondag 17 december 2006 14:24 schreef WurM het volgende:
[..]
Even de OP (of TT) lezen in het vervolg!
Mooie kleurtjes, dat wel
hmmmmzzzz, nog steeds die OP niet gelezen zeker?quote:Op zondag 17 december 2006 16:35 schreef opinionr het volgende:
[..]
Ik had kunnen weten dat ik wat moest resizen
Ik pas hem zo wel even aan.
Ik denk dat de bedoeling van jouw hier in deze foto niet helemaal naar voren komt.quote:Op zondag 17 december 2006 19:01 schreef ozzyat105 het volgende:
tsja de keuken foto:
- lijkt me nogal onscherp of hoekig
+ leuk lijnenspel
[afbeelding]
De keukenfoto is nooit geplaatstquote:Op zondag 17 december 2006 19:01 schreef ozzyat105 het volgende:
tsja de keuken foto:
- lijkt me nogal onscherp of hoekig
+ leuk lijnenspel
[afbeelding]
Heideman rijdt hier wel op een erg rare plek op de baan. Of heb je een stuk peloton weggecropt?quote:Op zondag 17 december 2006 21:27 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Ik denk dat de bedoeling van jouw hier in deze foto niet helemaal naar voren komt.
OF ik begrijp hem niet dat is natuurlijk ook mogelijk.
Kleuren zijn wel lekker helder
[afbeelding]
Hoe kon ik nou over die dikke rode letters heen lezen.quote:Op zondag 17 december 2006 16:45 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
hmmmmzzzz, nog steeds die OP niet gelezen zeker?
Mooie foto, geen bewegingsonscherpte (op de schaats na) en niet al te donker (wat lastig is in zo'n hal). Enige mindere vind ik dat de schaatser erachter bijna één lijkt met de voorste.quote:
+origineel, zwart wit, maar niet heel somberquote:Op maandag 18 december 2006 21:11 schreef minolta het volgende:
@ Tha_ erik
Misschien wat meer contrast toevoegen,een stukje van de boven kant wegsnijden en een beetje korrel toevoegen .
Compositie is wel lekker zo .
mijn mooiste van de dag
[afbeelding]
Compositie en het idee is gaaf, alleen de uitwerking imho wat minder (flits / donker, zou morgen overdag nog eens proberen als ik jou was, zo'n boompaddo kom je niet dagelijks tegenquote:Op maandag 18 december 2006 21:34 schreef compier het volgende:
[..]
+origineel, zwart wit, maar niet heel somber
- hij is een beetje saai.
uit verveling net buiten wat geprobeerd met mn nieuwe canon a530, [afbeelding]
hij is niet heel speciaal ofzo, maarja
okquote:Op maandag 18 december 2006 21:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Compositie en het idee is gaaf, alleen de uitwerking imho wat minder (flits / donker, zou morgen overdag nog eens proberen als ik jou was, zo'n boompaddo kom je niet dagelijks tegen)
[afbeelding]
Waarbij ik heel eerlijk moet bekennen dat hij van gister isMaar vandaag van cam gehaald
![]()
Die border is wel leuk gedaan!quote:Op maandag 18 december 2006 00:48 schreef Poerkie het volgende:
[..]
Mooie foto, geen bewegingsonscherpte (op de schaats na) en niet al te donker (wat lastig is in zo'n hal). Enige mindere vind ik dat de schaatser erachter bijna één lijkt met de voorste.
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |