Hij heeft gegoogeld naar een foto met een mooie lucht en die heeft ie in jouw foto geplaktquote:Op maandag 15 mei 2006 10:17 schreef Kleintje het volgende:
Aapstok, kan je me uitleggen hoe je dat hebt gedaan, want die is wel erg verbeterd.
Kan je me ook uitleggen hoe je dat randje door de foto hebt gedaan? dat de foto dus buiten die rand doorloopt???
#1 kun je misschien nog wat verbeteren met photoshop, door 'm iets scherper te maken en wellicht iets meer contrast te geven (al zal dan die lichte blauwe lucht ws witter wordenquote:Op maandag 15 mei 2006 10:08 schreef Ynske het volgende:
Bij kasteel Neuborg, dat gerenoveerd wordt
[afbeelding]
ik heb nu het idee dat deze niet echt scherp is
[afbeelding]
zit aleen erg veel verkleuring rond de hoofden van die beestjes, beetje uitgeschoten met USM?quote:
neu, daar lijkt het wel op inderdaad, het komt omdat ik niet supernauwkeurig de paarden heb weggepoetst in de layer mask. Het oorspronkelijke gras was veel lichter van kleur dan het "nieuwe" googlegras en dat is de halo. Ik heb het maar ff vlug gedaan.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:03 schreef Re het volgende:
[..]
zit aleen erg veel verkleuring rond de hoofden van die beestjes, beetje uitgeschoten met USM?
ik zal vanmiddag eens gaan proberen, iig was hij origineel scherper dan dat hij nu isquote:Op maandag 15 mei 2006 12:00 schreef Elefes het volgende:
[..]
#1 kun je misschien nog wat verbeteren met photoshop, door 'm iets scherper te maken en wellicht iets meer contrast te geven (al zal dan die lichte blauwe lucht ws witter worden). Ik vind het wel een leuke foto, maar je had 'm van mij iets meer naar rechts mogen maken. De bomen links voegen niet zo heel veel toe, als kader zijn ze wel leuk maar meer kasteel zou denk ik niet verkeerd zijn (aangezien dat toch min of meer het onderwerp is).
dat ding is ook compleet scheefquote:#2 vind ik mooier dan #1, ik hou dan ook van oude/versleten dingen op foto'sVolgens mij is het hele ding gewoon scheef, het torentje bovenop is nog schever (denk dat het door de oudheid komt
). Er mag wel iets meer contrast bij van mij, en misschien is ie in zwart-wit ook wel leuk, omdat het toch een beetje een oude foto is/lijkt, en erg veel kleur is er sowieso al niet meer aanwezig.
laag 1 is je fotoquote:Op maandag 15 mei 2006 12:15 schreef Kleintje het volgende:
Kan iemand mij dt op een manier uitleggen? Want ik weet dus echt niet hoe ik dat moet doen.
en hoe krijg je dat randje IN je foto??
Ok. Eerst ga je op zoek naar een foto met het type lucht wat je zoekt: http://www.cornwalls.co.uk/photos/img452.htmquote:Op maandag 15 mei 2006 12:15 schreef Kleintje het volgende:
Kan iemand mij dt op een manier uitleggen? Want ik weet dus echt niet hoe ik dat moet doen.
bij selectietool de rechthoek pakken, selecteren waar je de rand wil hebben, rechtermuisknop, stroke, en dan invullen hoe groot ie moet worden en welke kleur...voiláquote:Op maandag 15 mei 2006 12:15 schreef Kleintje het volgende:
Ik heb eigenlijk weinig aan te merken op de foto, maar toch spreekt hij me niet echt aan. Ik denk dat het aan de kleuren ligt: het bruin op de achtergrond maakt de klaprozen een beetje minder aandachtstrekkend (weet niet hoe ik dit goed uit kan leggen). De achtergrond "klopt" niet helemaal bij de bloemen als het ware. Misschien zou het in zwart-wit beter zijnquote:Op maandag 15 mei 2006 14:00 schreef Schanulleke het volgende:
Eigenlijk ben ik zelf niet ontevreden, al was het misschien mooier geweest als de Klaproos wat symmetischer had gestaan. Ik ben benieuwd naar eventuele suggesties om het beeld sterker te maken.
[afbeelding]
ik vind het licht wat te hard, te grote contrasten, en de bloemen zijn wat rommelig geplaatst. Hier heb ik er een aantal verwijderd, en volgens mij ziet hij er nog beter uit als je alleen de middelste zou laten staan.quote:Op maandag 15 mei 2006 14:00 schreef Schanulleke het volgende:
Eigenlijk ben ik zelf niet ontevreden, al was het misschien mooier geweest als de Klaproos wat symmetischer had gestaan. Ik ben benieuwd naar eventuele suggesties om het beeld sterker te maken.
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |