abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44365072
Ik heb sinds kort een Canon EOS 400D en ben daar gisteren wat mee aan het proberen gegaan. In m'n donkere slaapkamer stond namelijk een soldeerbout en met wat verlichting van een zaklampje (behalve bij #1) heb ik deze foto's gemaakt:

#1:

of zo als croppy?

#2:

#3:

#4:

#5:

Ik zou graag horen wat hiervan gevonden wordt.

(Behalve bijsnijden, een haartje verwijderen en zwart-wit maken geen bewerkingen.)

[ Bericht 3% gewijzigd door killko op 13-12-2006 20:10:45 ]
pi_44367180
Ik vind het, om eerlijk te zijn, niet bijster interessante en mooie foto's.
De eerste twee hebben in mijn ogen nog de meeste potentie, als je ze anders zou bijsnijden.
Ik zou er dan een staande, meer abstracte foto van maken zonder dat gele plastic rechts. Verder ook nog wat bijsnijden en je houdt een iets abstracter plaatje over waarop niet zoveel te zien is als nu.
#3 is ook wel oke, vooral met die beweging (die zou er nog wel wat meer in mogen zitten van mij).
#5 doet het met de schaduwen ook wel lekker.

Algemeen vind ik het geen slechte foto's, maar het onderwerp (en hoe je het in beeld brengt) is niet echt iets wat je aan de muur hangt ofzo. Bij onderwerpen als deze zou ik meer close-ups proberen te maken, en extremere dingen in beeld brengen (bijvoorbeeld rook die er vanaf komt) om het wat specialer te maken.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 december 2006 @ 21:03:17 #3
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_44370522
Je jpg compressie is nogal hoog... ik heb wat pixelvierkantje in de foto...

Verder sluit ik me aan bij Elefes...
Dit onderwerp vraagt naar mijn idee naar óf extreem abstract, of juist "duidelijk" als in een omgevingsportret waarin een persoon het soldeerapparaat gebruikt.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_44395265
OK, bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat de compressie inderdaad wat hoog is, want origineel was het een 10MP foto en nu is hij maar een paar kB'tjes groot. Moet ik de volgende keer even wat beter doen.
Misschien kan ik ook nog een beetje snijden aan de daarvoor benoemde foto's zodat hij inderdaad wat abstracter wordt. Of ik moet de 'opstelling' weer eens een keer tevoorschijn halen en m'n vader wat soldeerwerk laten doen ofzo..
Maar bedankt dus, hier kan ik wel wat mee..
pi_44396457
Op zich heb je wel wat potentie hoor, vooral veel oefenen

Trouwens vind ik #5 een leuke uitvoering van een leuk idee. Alleen die kabels in de schaduw (als het kabels zijn) linksonder en rechtsonder vind ik storend. Hij is in mijn ogen wel een stuk beter dan #4.
dus
  woensdag 13 december 2006 @ 16:53:38 #6
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_44397005
Ik vind ze een beetje eentonig.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_44399317
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:38 schreef pirke het volgende:
Op zich heb je wel wat potentie hoor, vooral veel oefenen

Trouwens vind ik #5 een leuke uitvoering van een leuk idee. Alleen die kabels in de schaduw (als het kabels zijn) linksonder en rechtsonder vind ik storend. Hij is in mijn ogen wel een stuk beter dan #4.
Dankje, het is inderdaad de schaduw van de kabel.
pi_44403057
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:45 schreef Elefes het volgende:
Ik vind het, om eerlijk te zijn, niet bijster interessante en mooie foto's.
De eerste twee hebben in mijn ogen nog de meeste potentie, als je ze anders zou bijsnijden.
Ik zou er dan een staande, meer abstracte foto van maken zonder dat gele plastic rechts. Verder ook nog wat bijsnijden en je houdt een iets abstracter plaatje over waarop niet zoveel te zien is als nu.
#3 is ook wel oke, vooral met die beweging (die zou er nog wel wat meer in mogen zitten van mij).
#5 doet het met de schaduwen ook wel lekker.

Algemeen vind ik het geen slechte foto's, maar het onderwerp (en hoe je het in beeld brengt) is niet echt iets wat je aan de muur hangt ofzo. Bij onderwerpen als deze zou ik meer close-ups proberen te maken, en extremere dingen in beeld brengen (bijvoorbeeld rook die er vanaf komt) om het wat specialer te maken.
Bedoel je het bijsnijden meer zoiets? Ik heb'm bijgesneden zodat het gele plastic rechts wegvalt en ik heb'm zwart-wit gemaakt, want dan vond ik'm gecropt mooier uitkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')