abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43705818
quote:
Op maandag 20 november 2006 00:42 schreef geregistreerd het volgende:
TS is een gefrustreerd zielig mannetje
Leuk voor je.

Succes ermee
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43705870
wow jij bent snel zeg
pi_43705924
He iets positiefs. Probeer het wat vaker
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43707454
Ik zou zo'n aso ook niet aannemen. Tattoos = aso.

Overigens hoeft de overheid niets op te leggen, want in een ideale wereld zijn er geen uitkeringen behalve voor de paar echt gehandicapten. Verpest je het voor jezelf door je als een pauper te tattoeren en wil niemand je aannemen? Prima, eigen schuld, geen uitkering dus.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 24 november 2006 @ 19:45:41 #105
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43860472
StefanP: ik werk bij de overheid en raad es...? Onwijs veel collega's met tattoos (en ja ook veel op mensen waar je het van je leven lang niet van zult verwachten).

Ik durf verder trouwens wel te zeggen dat de gekozen tattoostyle soms wel wat zegt over uit welk milieu iemand komt.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  dinsdag 28 november 2006 @ 08:29:23 #106
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_43952932
Iemand niet aannemen omdat hij of zij een tattoo heeft is, imho, hetzelfde als iemand niet aannemen omdat hij of zij zwart is. (discriminatie dus).
Bij een sollicitatie moet je naar de kwaliteiten van iemand kijken, niet naar het uiterlijk.
In de, hier onderstaande, quote heb je het, in principe, over kwaliteiten (Prodent > Tandpasta > Rotte tanden).
quote:
Op zondag 19 november 2006 23:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee. Als jij rotte tanden hebt en je wil een poster-boy zijn voor Prodent dan wel
quote:
Op maandag 20 november 2006 03:20 schreef StefanP het volgende:
Ik zou zo'n aso ook niet aannemen. Tattoos = aso.

Verpest je het voor jezelf door je als een pauper te tattoeren en wil niemand je aannemen? Prima, eigen schuld, geen uitkering dus.
Tattoos = aso?
Ik hoop niet dat je kinderen krijgt en ze zo bekrompen opvoed.

En over het laatste;
Als je te hard rijd, tegen een boom aankomt, vanaf je nek niets meer kan doen.. Verdien je dus geen uitkering/ steun van de overheid? JIJ reed nl te hard en dus is het je eigen schuld?
pi_43962342
quote:
Op zondag 19 november 2006 18:46 schreef Coolgoza het volgende:
Er zijn altijd wel banen te vinden waarbij Tattoeages weinig problemen vormen.
Alleen commerciele functies zijn over het algemeen uitgesloten.
Inderdaad, een bijstandsgerechtigde MET zichtbare tattoos heeft echt niet de kwalificaties om bijvoorbeeld een bankbediende te worden. Dit soort mensen werken meer als magazijnmedewerker, stratenmaker, in de bouw, vrachtwagenchauffeur. Banen waarvoor je niet reprensatief hoeft te zijn.
pi_43962437
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 08:29 schreef Keltie het volgende:
En over het laatste;
Als je te hard rijd, tegen een boom aankomt, vanaf je nek niets meer kan doen.. Verdien je dus geen uitkering/ steun van de overheid? JIJ reed nl te hard en dus is het je eigen schuld?
Heb je daar lang over nagedacht?
pi_43962480
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:16 schreef kippevleugel het volgende:

[..]

Inderdaad, een bijstandsgerechtigde MET zichtbare tattoos heeft echt niet de kwalificaties om bijvoorbeeld een bankbediende te worden. Dit soort mensen werken meer als magazijnmedewerker, stratenmaker, in de bouw, vrachtwagenchauffeur. Banen waarvoor je niet reprensatief hoeft te zijn.
Als vrachtwagenchauffeur kan je het met een zichtbare tattoo al vergeten en ook als magazijnmedewerker die wel eens met klanten in aanmerking komt
pi_43962554
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als vrachtwagenchauffeur kan je het met een zichtbare tattoo al vergeten en ook als magazijnmedewerker die wel eens met klanten in aanmerking komt
Ik ken heel wat vrachtwagenchaffeurs die gewoon tattoos hebben en daarbij ook nog eens piercingen op de meest vreemde plekken op het gezicht.

Een magazijnmedewerker komt niet in aanraking met klanten. Daarvoor heb je meewerkende voormannen.
pi_43962820
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:22 schreef kippevleugel het volgende:

[..]

Ik ken heel wat vrachtwagenchaffeurs die gewoon tattoos hebben en daarbij ook nog eens piercingen op de meest vreemde plekken op het gezicht.

Een magazijnmedewerker komt niet in aanraking met klanten. Daarvoor heb je meewerkende voormannen.
Ik ken ook zat bedrijven waar ze geen chauffeur kunnen worden. Als je dan van iemand wil profiteren dien je ook maar aan te passen om aan een baan te komen. Dat kan zijn door cursussen te volgen maar ook jezelf een representatief uiterlijk aan te meten
pi_43962895
En er zijn meer magazijnmannen die wel met klanten in aanmerking komen.

In de automotive sector en bouwgroothandels is het al gemeengoed.

Zelfs vakkenvullen kan je niet met een asociaal uiterlijk
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:33:04 #113
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_43962901
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Heb je daar lang over nagedacht?
Doet er niet toe.
Komt op hetzelfde neer.
Je kan in dat geval nl werken omdat jezelf een actie hebt uitgevoerd.
Of die actie nou een tattoo laten zetten is, of te hard rijden en tegen een boom klappen maakt imho niet uit.
pi_43962921
In my opinion wel, of je moet opzettelijk tegen een boom aanrijden
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:36:05 #115
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_43962996
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In my opinion wel, of je moet opzettelijk tegen een boom aanrijden
Nee. Het zou anders zijn als je de regels niet brak en aan snelheid zou houden.
pi_43963074
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik ken ook zat bedrijven waar ze geen chauffeur kunnen worden. Als je dan van iemand wil profiteren dien je ook maar aan te passen om aan een baan te komen. Dat kan zijn door cursussen te volgen maar ook jezelf een representatief uiterlijk aan te meten
Misschien is het belangrijker om te kijken waarom iemand geen baan kan vinden dan te gaan eisen dat zijn/haar tattoos verwijderd zouden moeten worden. Als de tattoos geen reden zouden zijn dat een persoon geen werk vind zou het zelfs zonde van het geld zijn want het verwijderen van een tatttoo wordt dan wel betaald door de overheid.

Persoonlijk neem ik liever iemand aan die goede kwaliteiten heeft + tattoos, dan een perfect uitziend persoon met weinig tot geen kwaliteiten(we hebben het dan over laagopgeleid werk wat bij deze mensen past.)

Ik heb liever dat mensen die te zwaar zijn worden gedwongen worden af te vallen. Ik zou het risico niet nemen om iemand van over de 100 kilo aan te nemen(doorbetalen ziektedagen) Dat is een veel beter idee.
pi_43963080
Je mag wel een inspanningseis stellen vind ik.

als je arbeidsongeschikt bent verklaard, hoef je niet meer te werken
pi_43963109
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

In de automotive sector en bouwgroothandels is het al gemeengoed.

Zelfs vakkenvullen kan je niet met een asociaal uiterlijk
Vakkenvullen is dan ook in een winkel en daar kom je rechtsstreeks met mensen in aanraking. Maar deze banen krijgt niemand als je 19 jaar of ouder bent.
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:40:14 #119
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_43963130
Representatief is, imho, behoorlijk relatief.
Ik zie mensen die totaal niet representatief zijn (slordig/slonzig/onverzorgd uiterlijk), maar toch een baan hebben waarmee ze in contact komen met klanten.
Dan liever geholpen worden door een gezond uitziende jongeman (of vrouw) met een beetje inkt in zijn of haar arm
pi_43963148
Je hebt ook de eerste 2 regels gequote
pi_43963182
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:40 schreef Keltie het volgende:
Representatief is, imho, behoorlijk relatief.
Ik zie mensen die totaal niet representatief zijn (slordig/slonzig/onverzorgd uiterlijk), maar toch een baan hebben waarmee ze in contact komen met klanten.
Dan liever geholpen worden door een gezond uitziende jongeman (of vrouw) met een beetje inkt in zijn of haar arm
Ik vind dat je een Marokkaan of een Tokkie ook kan eisen dat hij fatsoenlijk Nederlands leert of dat iemand met een onverzorgt uiterlijk zich gaat verzorgen
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:42:21 #122
3542 Gia
User under construction
pi_43963196
Ik vind dat DAM wel een punt heeft. Iemand die er slecht verzorgd uitziet, komt ook moeilijk aan een baan, net als iemand die een boerka draagt of iemand die onder de uitslag zit. Dat laatste is dan weer iets waar je zelf niet altijd iets aan kan doen. Maar als je geen baan krijgt door iets waar je wel wat aan kan doen, dan is het je eigen schuld.
Een hoogopgeleide jongedame met tatoeages op haar handen en of gezicht, moet niet verwachten een hooggeplaatste functie te krijgen. Zij zal genoegen moeten nemen met een baantje in een fabriek of zo. Zo niet, dan is dat werk weigeren en mag haar bijstand stopgezet worden.

Echter, een tatoeage die onder de kleding zit, mag geen grond zijn iemand af te wijzen. Ook kan een baas eisen dat iemand, indien mogelijk tatoeages bedekt. Dus, een tatoeage op de onderarm, dan altijd lange mouwen.
pi_43963324
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik vind dat je een Marokkaan of een Tokkie ook kan eisen dat hij fatsoenlijk Nederlands leert of dat iemand met een onverzorgt uiterlijk zich gaat verzorgen
Jezelf verzorgen is niet iets wat je kunt dwingen. Je moet het zelf willen anders kan het niet. In hun ogen zijn ze al verzorgd.
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:46:34 #124
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_43963332
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar alleen zonder tatoeage kom je in aanmerking voor klantencontact?

Nonsens allemaal trouwens. Goede vriend van me heeft een X aantal tatoeages én is marketingmanager van een wereldwijd kledingmerk. En nee, hij is niet de uitzondering die de regel bevestigd.
Mijn broer zit daarnaast zo goed als vol tatoeages en werkt al bijna 25 jaar prima in de bouw.
... is a mismatch forever
pi_43963369
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:46 schreef kippevleugel het volgende:

[..]

Jezelf verzorgen is niet iets wat je kunt dwingen. Je moet het zelf willen anders kan het niet. In hun ogen zijn ze al verzorgd.
Uitkering verlagen
pi_43963428
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:46 schreef MissMatch het volgende:
Goede vriend van me heeft een X aantal tatoeages én is marketingmanager van een wereldwijd kledingmerk. En nee, hij is niet de uitzondering die de regel bevestigd.
Geen zichtbare in elk geval
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:51:49 #127
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_43963489
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geen zichtbare in elk geval
De tatoeages op zijn armen zijn alleen te verbergen onder longsleeves en aangezien hij een groot deel van het jaar in T-shirt loopt, zijn die tatoeages een groot deel van het jaar duidelijk zichtbaar.

Collega van me heeft trouwens zo'n (afschuwelijk lelijk) gewei op haar onderrug en ook die is af en toe duidelijk te zien. Geen enkel probleem hier. Senior accountmanager is ze.
pi_43963524
Wedden dat ze niet zichtbaar zijn op zijn werk of hij zijn plannen moet presteren aan de directie?
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:54:24 #129
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_43963585
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wedden dat ze niet zichtbaar zijn op zijn werk of hij zijn plannen moet presteren aan de directie?
Ik wed graag met je, want die weddenschap heb je bij voorbaat al verloren.

Niet elk bedrijf is een stoffig bedrijf waar je enkel in bijpassende stofjas gekleed mag gaan.
pi_43963611
Wat jij wil
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:56:28 #131
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_43963662
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat jij wil
Nee, wat de waarheid is.
pi_43963777
Ok.
pi_43967300
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:54 schreef MissMatch het volgende:

[..]

Ik wed graag met je, want die weddenschap heb je bij voorbaat al verloren.

Niet elk bedrijf is een stoffig bedrijf waar je enkel in bijpassende stofjas gekleed mag gaan.
Dan hebben we het ook niet over het niveau Kempen & Co, Fortis of Numico.

Met je vriendje ....
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  dinsdag 28 november 2006 @ 17:59:00 #134
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_43967662
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:47 schreef axis303 het volgende:

[..]

Met je vriendje ....
Jeuj.. Weer een randmongolen opmerking
pi_43970006
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:59 schreef Keltie het volgende:

[..]

Jeuj.. Weer een randmongolen opmerking
Of MBO ICT
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:15:00 #136
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_43970154
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:47 schreef axis303 het volgende:

We hebben het slechts over een wereldwijd opererend en wereldvermaard miljardenbedrijf. Beurgenoteerd, ook.
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:33:03 #137
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43970761
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:51 schreef MissMatch het volgende:
Collega van me heeft trouwens zo'n (afschuwelijk lelijk) gewei op haar onderrug en ook die is af en toe duidelijk te zien. Geen enkel probleem hier. Senior accountmanager is ze.
Sorry , maar als ik dat bij een Senior accountmanager zou zien zou ik haar persoonlijk al een stukje minder serieus nemen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:35:16 #138
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_43970844
Gelukkig kijken onze klanten verder dan zo'n gewei. naar zaken als kundigheid en professionaliteit, bijvoorbeeld.
pi_43971956
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:15 schreef MissMatch het volgende:

[..]

We hebben het slechts over een wereldwijd opererend en wereldvermaard miljardenbedrijf. Beurgenoteerd, ook.
Zeeman is inderdaad groeiende.
  dinsdag 28 november 2006 @ 21:05:52 #140
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_43973763
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:11 schreef axis303 het volgende:

[..]

Of MBO ICT
En wat zegt precies je opleiding? Neuh, inderdaad niet veel
  dinsdag 28 november 2006 @ 23:09:03 #141
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_43978238
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:42 schreef Gia het volgende:
Ik vind dat DAM wel een punt heeft. Iemand die er slecht verzorgd uitziet, komt ook moeilijk aan een baan, net als iemand die een boerka draagt of iemand die onder de uitslag zit. Dat laatste is dan weer iets waar je zelf niet altijd iets aan kan doen. Maar als je geen baan krijgt door iets waar je wel wat aan kan doen, dan is het je eigen schuld.
Ze hebben bij de sociale dienst of het CWI in Almelo ooit eens een cursus oid gegeven over uiterlijk en kleding. Om mensen die er niet al te verzorgd uitzagen te helpen.
pi_43979389
Was dat succesvol?
pi_43979899
Wanneer je iets neemt dan moet je ook iets nemen wat het hele plaatje compleet maakt, dan word jij zo aangenomen als je een beetje doorzoekt.

o.a. dit is een uitzondering:

Wat een Sloper

[ Bericht 21% gewijzigd door JohnDope op 29-11-2006 00:31:22 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 29 november 2006 @ 00:34:24 #144
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_43980055
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 23:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Was dat succesvol?
Geen idee, maar de deelnemers waren er wel enthousiast over geloof ik. Het zal in ieder geval wat meer zelfvertrouwen geven.
pi_43980066
quote:
Op woensdag 29 november 2006 00:23 schreef JohnDope het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat een Sloper
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_43980398
quote:
Op zondag 19 november 2006 18:49 schreef maka het volgende:
Ik liever mensen met tattoeages zonder baan dan dat de overheid gaat bepalen dat ze verwijderd moeten worden.
Ik zie liever mensen zonder tatoeages met een baan dan mensen met tatoeages zonder een baan
  woensdag 29 november 2006 @ 07:50:46 #147
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_43982694
quote:
Op woensdag 29 november 2006 00:59 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ik zie liever mensen zonder tatoeages met een baan dan mensen met tatoeages zonder een baan
Noem mij maar raar, maar ik zie het liefste iedereen met een baan.
pi_43985209
Op zich zit hier best iets in. Kleine moeite om tattoo's en piercings uit het zicht te houden.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_43985670
  woensdag 29 november 2006 @ 12:04:02 #150
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_43987301
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:36 schreef Pappie_Culo het volgende:
Op zich zit hier best iets in. Kleine moeite om tattoo's en piercings uit het zicht te houden.
Is het ook.
Maar sommigen doen net of je lepra hebt. En dat is ook wel weer overdreven vind je niet

Maar nu eens een andere vraag.
Stel dat je een winkel hebt en je zoekt een verkoper.
Dan mag je iemand met tattoo weigeren. Onder het motto "hij is niet representatief"?
Waarom mag je dan niet iemand weigeren die gewoon lelijk is? (Lelijk genoeg om niet representatief te zijn).

Tenminste, ik neem aan dat je in het onderste geval een emmer stront over je heen krijgt waar je bang van word
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')