I 2nd that!quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:50 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Meisje laat je niet opfokken johjij bent die lui echt geen excuus voor je scullen verschuldigd
.
quote:Op zondag 7 januari 2007 13:02 schreef ocf81 het volgende:
Ik ben sinds heden weer alcoholvrij voor de komende 5 à 6 maanden. Was een leuk feestje gisteren.
Wat voor groep roei jij?quote:Op zondag 7 januari 2007 13:02 schreef ocf81 het volgende:
Ik ben sinds heden weer alcoholvrij voor de komende 5 à 6 maanden. Was een leuk feestje gisteren.
Inderdaad... heb je weer een training die een kleine 20 minuten later begint omdat 1 bankje kwijt is, een voetenbord op half zeven hangt en 1 riem op een compleet willekeurige plek hangt.quote:Op zondag 7 januari 2007 22:08 schreef Sjobber het volgende:
Magoed, ben blij dat ik compo roeier ben, heb ik tenminste geen restricties. Alleen balen, dat je alleen afgekaasd materiaal mag gebruiken![]()
Executeren dat soort mensen. Zelf gebruik ik ook regelmatig materiaal niet volgens de regels, het enige verschil is dat ik wéét wat ik doe, onder andere omdat ik matcie ben. Maar als ik mensen rare dingen zelf zie doen dan spreek ik ze daar toch wel op een subtiele manier op aan. Tenzij het sjaars zijn, dan krijgt de coach een standje en de ploeg een scheldtiradequote:Op zondag 7 januari 2007 23:21 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Inderdaad... heb je weer een training die een kleine 20 minuten later begint omdat 1 bankje kwijt is, een voetenbord op half zeven hangt en 1 riem op een compleet willekeurige plek hangt.
Maar van de andere kant, als je ziet hoe sommige ploegen ook met het materieel omgaan...
5-6x per week is best vaak voor een juniorenbootje toch? En dan neem ik aan dat we het over een 4x of over een 4* hebben?quote:Op zondag 7 januari 2007 20:38 schreef seekfaM het volgende:
[..]
Wat voor groep roei jij?
Ik roei momenteel in een J18, 4tje.
Gaat wel aardig
Met 5-6x in de week trainen
Kijk, dit valt opzich wel weer mee bij ons. Alleen kwam er laatst achter dat zo een wedstrijdskiffeur maar even bankjes had omgewisseld, omdat die niet lekker zat... en goh dat merkte ik ook aan me kont ja, dat dat verrekte ding niet zat. Heb het toen maar bij een 12km gehouden.quote:een kleine 20 minuten later begint omdat 1 bankje kwijt is
Hmm, die "maniertjes" zijn skiffeurs wel een beetje eigen denk ik. Ik heb er soms wel een handje van, met name het zelf repareren van onderdelen die stuk zijn.quote:Op maandag 8 januari 2007 13:46 schreef Sjobber het volgende:
...
Kijk, dit valt opzich wel weer mee bij ons. Alleen kwam er laatst achter dat zo een wedstrijdskiffeur maar even bankjes had omgewisseld, omdat die niet lekker zat... en goh dat merkte ik ook aan me kont ja, dat dat verrekte ding niet zat. Heb het toen maar bij een 12km gehouden.
Gelukkig me bankje weer terug
Ja maar ja maar... wij zitten (samen met onze 2 buren) in de grootste loods van Nederlandquote:Op maandag 8 januari 2007 13:46 schreef Sjobber het volgende:
[...quote over lang zoeken naar bankje...]
Kijk, dit valt opzich wel weer mee bij ons.
Ik was bij geen enkele van de drie, omdat ik nog op wintersport wasquote:Op maandag 15 januari 2007 18:58 schreef Pluizel het volgende:
@apoc2003: Ik zie ineens ejl'07 in je sig gestaan... was jij ook mee om bij aegir een of ander spandoek op te hangen, de letters van de loods te jatten, en gyas op t ergohok te spuiten? (wel met aegirrood overigens, dat viel nog mee)
Dat zal eerder aan de coachvergadering liggen. Maar voor jullie wel erg jammer dat het niet doorgaat! Ik had zelf graag gezien dat er een club8 was gekomen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 00:37 schreef Sjobber het volgende:
Neen, we starten gewoon de van Vlietbokaal dit jaar. Als alles meezit. Formaliteiten ten top bij Phocas...
En wil best heren club 4+ veld starten, maar het bestuur zal het er niet mee eens zijn.
Als je hard genoeg gaat om mee te kunnen draaien in het nieuwelingenveld, mag je vast ook wel voor Phocas starten. Moet je eerst wel hard genoeg gaan natuurlijk! Train ze!quote:Misschien wel een keer meeskiffen in nieuwelingen skiff veld, dat ik het dan via een andere vereniging regel. Gewoon om dwars te doen![]()
roeispaan? ik weet niet hoe lang je al roeit, maar een riem een roeispaan noemen kan écht niet.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:33 schreef Sjobber het volgende:
Mja, baggere is dus dat de stemming erg teneergeslagen is. En beide heren die er 'verantwoordelijk' voor zijn, volgens de coaches... ook geen enkele zin meer hebben momenteel om de roeispaan weer beet te pakken... Maar ik probeer ze op te peppen voor de Gyas Hunze!
*grinnik* alleen 'peddel' was erger geweestquote:Op woensdag 17 januari 2007 20:39 schreef Pluizel het volgende:
[..]
roeispaan? ik weet niet hoe lang je al roeit, maar een riem een roeispaan noemen kan écht niet.![]()
riem of paal, anders niet!
Dat is dan ook het enige mos waar álle nederlandse verenigingen, knorrig, corporaal of burger, het over eens zijnquote:Op woensdag 17 januari 2007 23:18 schreef Keroppi het volgende:
[..]
*grinnik* alleen 'peddel' was erger geweest
Ja dat kan, als je onervaren genoeg bentquote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:44 schreef nanana het volgende:
maar moeten jullie allemaal examen afleggen dan om glad te roeien??? voor zover ik weet is dit bij ons absoluut niet het geval, maar stappen de mensen die na hun eerste jaar geC4+'d te hebben, doorgaans eerst in de B4+ en dan pas in de 4+. Het zijn voornamelijk ouderejaars bij ons die glad roeien!
Enne, wauw, is dat een 4+ Keroppi? Wist niet dat je daar mee om kon slaan!!!
De_Brok, de dames die vorig jaar zijn omgegaan....dat was niet midden op het water. De palen waren al uit de boot gehaald of iig losgemaakt (1 van de 2) en niemand hield de boot vast toen de dames gingen uitstappen. Bovendien....was het een beweeglijk vlot waar ze aan moesten uitstappen. Al met al niet de ideale omstandigheden, maar dus wat anders dan midden op het water omgaan!quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:20 schreef De_Brok het volgende:
Wat een schitterende foto
Omgaan in een 4+ is echt niet zo moeilijk hoor, dat zouden ze op AV toch moeten weten(vraag maar eens aan de dames4 van vorig jaar
)
Ik wist wel dat het niet lag aan de roeitechniek van de betreffende dames, maar ik vond het zo'n schitterend verhaal. Nu maar hopen dat mijzelf niet zoiets gaat overkomen dit jaar, want het blijft toch een lekker wankel bootje als je bezig bent met palen in/uit-leggen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:44 schreef nanana het volgende:
[..]
De_Brok, de dames die vorig jaar zijn omgegaan....dat was niet midden op het water. De palen waren al uit de boot gehaald of iig losgemaakt (1 van de 2) en niemand hield de boot vast toen de dames gingen uitstappen. Bovendien....was het een beweeglijk vlot waar ze aan moesten uitstappen. Al met al niet de ideale omstandigheden, maar dus wat anders dan midden op het water omgaan!
Ik ben benieuwd of er echt zoveel meer roeiplezier wordt gehaald uit het roeien in een "betere" boot. Als je niet goed genoeg bent om in een bepaald type boot te roeien, ga je echt niet per se harder. Er zijn bergen (beginnende) roeiers die in een C4 harder gaan dan in een 4+. Het valt stiekem nog best tegen om in een gladde boot te stappen als je dat niet gewend bent.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:43 schreef jw3 het volgende:
Yo Brok, ik geef toe misschien weet ik niet heel veel van materiaal, wie weet komt dat ooit nog. Echter wat mij wel is opgevallen is dat het streven van een materiaal commissie vaak is een vloot zoveel mogelijk op de stelling te houden, en bij voorkeur eigenlijk achter glas als in een museum. Dit gaat dan weer ten koste van het roeiplezier van veel leden. Natuurlijk kan niet iedereen in elke boot varen, maar een beetje flexibiliteit kan meestal geen kwaad, en ik betwijfel of dat heel veel meer schades zou opleveren.
Jij roeit ook bij okeanos of trainen die okeaniden ergens anders op het moment. Op zich is er natuurlijk weinig lange baan te trainen op de bosbaanquote:Op donderdag 25 januari 2007 23:07 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
Om 8 uur vanavond waren ze ( die talpa 8) ook aan het trainen, wat een kou![]()
Wij hebben zoals elke donderdagavond de outdoor op de bosbaan, toen zagen we ze in het donker langskomen. Vandaarquote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:38 schreef cryforhelp het volgende:
[..]
Jij roeit ook bij okeanos of trainen die okeaniden ergens anders op het moment. Op zich is er natuurlijk weinig lange baan te trainen op de bosbaan.
Mocht jij ambitieuzer zijn dan ik, dan zal ik tot mijn (grote) spijt toch moeten toegeven dat de afgelopen jaren Nereus erg hot is geweest. Daar hebben ze het materiaal, de coaches, het geld en de verenigingscultruur om een topsporter te ondersteunen.
Ik zeg "met spijt", omdat ik zelf geen fan ben van Nereus als vereniging, ze doen mij aan als bijzonder ongezellig en het zijn gewoon nepknorren die niet eens een kroegjool geven![]()
![]()
Gyas wint de Varsityquote:Op zondag 28 januari 2007 11:40 schreef jw3 het volgende:
Hooglander, als de geruchten, die nog maar zeer intern gaan, waar zijn kan het een mooie strijd gaan worden tussen Nereus en Skadi. Als buitenstaander trouwens Triton niet vergeten. Wat me wel opvalt is dat ondanks dat Nereus heel veel talent binnen heeft gekregen bij de zware mannen er maar zeer weinig uit eigen kweek doorstromen naar de top. Wat dat betreft is Aegir in Groningen eigenlijk wel weer een heel mooi voorbeeld, of natuurlijk Skadi in Rotterdam. Skoll heeft het met de vrouwen trouwens weer goed voor elkaar gekregen om veel eigen kweek naar de top te krijgen. Je ziet het hangt er geheel vanaf hoe je de boel bekijkt.
Ik dacht dat Rogier Blink er helemaal mee was genokt? Of is hij alleen uit de bonds boordgroep gestapt ofzo?quote:Op maandag 29 januari 2007 11:06 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Gyas wint de Varsity
Vorig jaar tweede geworden zonder al te veel trainen, dit jaar voor de herkansing![]()
Met Gabriels, Blink, Drewes en aanstormend talent van Doormaal moet het te doen zijn![]()
Ah, ik was slecht op de hoogte dus.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:52 schreef -Banaan- het volgende:
Rogier Blink ermee gestopt? Op site van de zware mannen staat hij nog gewoon bij de 8 genoemd
http://www.teamemke.nl/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |