abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44877023
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:50 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Meisje laat je niet opfokken joh jij bent die lui echt geen excuus voor je scullen verschuldigd .
I 2nd that!

Cryforhelp schreeuwt om hulp bij het scullen, hij is namelijk nog niet afgesculled
pi_44883190
het is ook geen excuus voor het scullen, het is een toelichting , want ik laat me echt niet opfokken door mensen via internet die ik niet eens ken......!!!

alleen nu nog ff proberen weer eens tijd te vinden in de boot te stappen! misschien komende week ...heb er eigenlijk wel zin in!
pi_44888419
Morgen ochtend, 07:00, als eerste van het nieuwe jaar. Geen goed streven?
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_44889052
Dan is de zon nog niet op!
pi_44911453
en lag ik nog heerlijk met mijn oogjes dicht na te genieten van het feest waar ik naar toe ben geweest....

(ow, en klein detail, ik was niet in Leiden, dus kon moeilijk ff naar AV toe !)

Allemaal een gelukkig nieuwjaar gewenst! Dat het iedereen mag brengen wat hij/zij ervan hoopt!
pi_44936973
HNY2all

ik train gewoon lekker doorop vakantie tempo. gisteren en eergisteren alleen niet Vandaag weer KT, en dat valt me welicht iets minder goed.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2007 19:23:35 ]
pi_44978441
waarom valt kt minder goed? vind je dat niet leuk of heeft het een andere reden?
pi_44979773
das gewoon saai
pi_44981414
KT is saai, (soms) pijnlijk en vermoeiend.
pi_44992203
Hah, eerste blaren zijn alweer te vinden op mijn handen, erg fijn allemaal. Magoed ik heb er inmiddels alweer een kleine 22 km op zitten dit nieuwe jaar.

Alleen wel weer bagger van het weer, want dat is niet echt helemaal toppie hier in Nijmegen op dit lomp brede kut kanaal.
pi_44998945
Och, och, dat valt toch allemaal wel mee joh. Lang leve het Maas-Waalkanaal!
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:12:17 #212
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_45000828
scullen is idd voor burgerroeiers........en studentenroeiers die de top willen halen

anyway, ik ben na even ziek te zijn geweest weer eens op de ergo gestapt...pff...damn dat viel tegen zeg
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  zondag 7 januari 2007 @ 12:36:03 #213
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_45104592
Gisterochtend weer heerlijk 10 km geskifft na tijden weinig tot niks te hebben gedaan. Eindelijk weer gecoacht op m'n eigen niveau en op mijn persoonlijke verbeterpunten, ipv op het collectief, heerlijk. Dat is het fijne van buitenlid blijven van je burgerroeivereniging
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_45105256
Ik ben sinds heden weer alcoholvrij voor de komende 5 à 6 maanden. Was een leuk feestje gisteren.

[ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2007 13:03:07 ]
  zondag 7 januari 2007 @ 20:32:51 #215
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_45120726
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:02 schreef ocf81 het volgende:
Ik ben sinds heden weer alcoholvrij voor de komende 5 à 6 maanden. Was een leuk feestje gisteren.

Ik ook!

Heb het intrainingsfeest helaas gemist vanwege wintersport....
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_45120995
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:02 schreef ocf81 het volgende:
Wat voor groep roei jij?

Ik roei momenteel in een J18, 4tje.
Gaat wel aardig
Met 5-6x in de week trainen
  zondag 7 januari 2007 @ 21:29:00 #217
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_45123245
Ik heb gelukkig nog een paar borrels in het verschiet,
helaas moet ik er daarna ook aan gaan geloven.

Ach, het is voor een goed doel laten we maar zeggen
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_45125378
Alsof je nou ineens zoveel opgeeft... het is maar alcohol hoor.
En anders, gewoon wedstrijden winnen, dan stroomt het vanzelf weer.

Magoed, ben blij dat ik compo roeier ben, heb ik tenminste geen restricties. Alleen balen, dat je alleen afgekaasd materiaal mag gebruiken
  FOK!fossiel zondag 7 januari 2007 @ 23:21:20 #219
1455 Keroppi
kool kikker
pi_45128637
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:08 schreef Sjobber het volgende:

Magoed, ben blij dat ik compo roeier ben, heb ik tenminste geen restricties. Alleen balen, dat je alleen afgekaasd materiaal mag gebruiken
Inderdaad... heb je weer een training die een kleine 20 minuten later begint omdat 1 bankje kwijt is, een voetenbord op half zeven hangt en 1 riem op een compleet willekeurige plek hangt.

Maar van de andere kant, als je ziet hoe sommige ploegen ook met het materieel omgaan...
Chick on a mission
pi_45133294
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:21 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Inderdaad... heb je weer een training die een kleine 20 minuten later begint omdat 1 bankje kwijt is, een voetenbord op half zeven hangt en 1 riem op een compleet willekeurige plek hangt.

Maar van de andere kant, als je ziet hoe sommige ploegen ook met het materieel omgaan...
Executeren dat soort mensen. Zelf gebruik ik ook regelmatig materiaal niet volgens de regels, het enige verschil is dat ik wéét wat ik doe, onder andere omdat ik matcie ben. Maar als ik mensen rare dingen zelf zie doen dan spreek ik ze daar toch wel op een subtiele manier op aan. Tenzij het sjaars zijn, dan krijgt de coach een standje en de ploeg een scheldtirade
Neuh, dat niet.
Maar ik tracht roeiers die ik onder mijn hoede heb altijd netjes op te voeden over het omgaan met materiaal. Sommige mensen hebben geen flauw idee wat de vervangingswaarde is van het schip of de palen waar zij zo achteloos mee rondgooien.
pi_45133304
quote:
Op zondag 7 januari 2007 20:38 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Wat voor groep roei jij?

Ik roei momenteel in een J18, 4tje.
Gaat wel aardig
Met 5-6x in de week trainen
5-6x per week is best vaak voor een juniorenbootje toch? En dan neem ik aan dat we het over een 4x of over een 4* hebben?
pi_45139685
cryforhelp, ik denk dat je jouw oren eens wat beter te luister moet leggen, je reputatie, onlangs kwam deze nog ter sprake gekomen bij het bespreken van de beperkte roeigerelateerde kennis van regiorukkers, is niet bijster goed. En lidmaatschap van de matcie is nog niet geadministreerd, dus als je er al lid van bent, dan is dat waarschijnlijk pas sinds kort, en derhalve meen ik dan aan te kunnen nemen dat jij je kennis nog danig moet vergroten.
De reden dat je geen stuur bent geworden is denk ik te wijten aan hetzelfde karaktertrekje.

@ seekfaM:

ik ben nu ingedeeld bij 2e jaars zwaar. Momenteel train ik 2 à 3x per week in het krachthonk en roei zo'n 5 keer per week.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2007 15:24:06 ]
pi_45141057
Tsjah, materiaal besef. Als ik het soms zo op de bosbaan zie, gaan wij bij phocas nog aardig goed met ons materiaal om.
Magoed, wat opzich ook wel kut is, zijn kinderen die stenen gaan gooien als je aan het roeien bent... of vuurwerk. Bedoel, tis toch weer een boot van 6000 ballen die ze naar de bodem proberen te brengen. Komt gelukkig niet zo heel vaak voor maar toch.
Maare om nou andere ploegjes uit te kaffen vanwege een foutje dat ze een keer maken/onvoorzichtigheid is ook weer zo... Bedoel, ikzelf kom ook niet altijd ongeschonden voorbij alle stellingen als ik een skiff van achteren naar voren moet brengen, eigenlijk voornamelijk omdat het daar gewoon een rotzooi is. Terwijl ik toch goed oplet.
quote:
een kleine 20 minuten later begint omdat 1 bankje kwijt is
Kijk, dit valt opzich wel weer mee bij ons. Alleen kwam er laatst achter dat zo een wedstrijdskiffeur maar even bankjes had omgewisseld, omdat die niet lekker zat... en goh dat merkte ik ook aan me kont ja, dat dat verrekte ding niet zat. Heb het toen maar bij een 12km gehouden.
Gelukkig me bankje weer terug
pi_45144192
quote:
Op maandag 8 januari 2007 13:46 schreef Sjobber het volgende:
...
Kijk, dit valt opzich wel weer mee bij ons. Alleen kwam er laatst achter dat zo een wedstrijdskiffeur maar even bankjes had omgewisseld, omdat die niet lekker zat... en goh dat merkte ik ook aan me kont ja, dat dat verrekte ding niet zat. Heb het toen maar bij een 12km gehouden.
Gelukkig me bankje weer terug
Hmm, die "maniertjes" zijn skiffeurs wel een beetje eigen denk ik. Ik heb er soms wel een handje van, met name het zelf repareren van onderdelen die stuk zijn.
pi_45148192
Misschien even bij moeten zetten dat op dat moment een nieuw bankje, voor hem, in de maak was. Maar dan nog... om nou uit presies alle skiffs, juist het bankje te pakken waar ik meestal op zit... magoed hij had (na afloop, dat wel) uitgelegd waarom en hoe. Dat was wel netjes, en ik nam het hem niet kwalijk, bedoel ik wist toen ook wat hij dagen lang heeft gevoeld
  FOK!fossiel maandag 8 januari 2007 @ 21:52:47 #226
1455 Keroppi
kool kikker
pi_45159813
quote:
Op maandag 8 januari 2007 13:46 schreef Sjobber het volgende:

[...quote over lang zoeken naar bankje...]

Kijk, dit valt opzich wel weer mee bij ons.
Ja maar ja maar... wij zitten (samen met onze 2 buren) in de grootste loods van Nederland
Chick on a mission
pi_45317077
Wat een kutweer afgelopen tijd, vandaag weer niet kunnen roeien door te harde wind. Hoe zit het bij andere verenigingen met regels voor vaarverboden? Bij ons mag er bij windkracht 7 in Hoek v. Holland niet meer in een 8 worden & bij windkracht 8 helemaal niet meer roeien.

Ik hoop dat de wind een beetje bij gaat trekken, want van al dat ergometeren wordt je ook niet vrolijk.
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
pi_45318273
bij ons valt het nog wel mee. een stevige wind is ook weer een uitdaging
pi_45319381
Volgens onze regels is het teletekst pag. 710 windkracht 8 of harder = vaarverbod. Aangezien het bestuur zich er ook niet aan houdt neemt ieder het met een korrel zout. Ondanks wind lekker geroeid vanmorgen, bij de enkele opzetjes zaten we zowaar even aan de t30-32 terwijl het roeien nog onder controle was.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 21:44:25 #230
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_45327304
Heb nu trainingsweekend met regioselectie (jaja, klinkt vast heel tegenstrijdig enzo) en heb vandaag 2 trainingen gedraaid in een 4tje, beiden keren mocht ik op slag . We zouden vanmiddag gaan achten, maar de coxbox bleek leeg te zijn, en ons stuurtje (eveneens coach omdat er te weinig mensen waren) wilde niet schreeuwen. Dus gingen 2 roeiers fietsen, eentje sturen, en 4 dus roeien. Morgen weer 2 trainingen, en als het goed is 's ochtends achten en in de middag misschien sturen. En natuurlijk gezelligheid alom
pi_45334748
Wij mogen niet uit gaan wanneer het onder 1 graad celcius is. Onweert, of als er schuimgolven zijn waar te nemen. Of bij dichte mist (zicht minder dan een kilometer).
Persoonlijk vind ik die schuimgolven maar een beetje bullshit, bedoel komop... gewoon doorheen beuken die zooi. Enige irritante vind ikzelf altijd de wind die onder je bladen komt als je watervrij aan het hannesen bent bij het skiffen. En dus de boot ineens vol over 1 kant gaat hellen.

Magoed, dit jaar waarschijnlijk iets van clubroeien + eigen ploegje + skiffen dat het gaat worden...
En ergens in februari dan op trainingsweekend naar de Amstel. Magoed, eerst eens kijken wat die clubboot van Phocas wordt.

Zat. ochtend nog in de 8 wezen kutten. Is op de één of andere manier toch niet mijn nummer. Magoed het helpt dan wel weer aan de conditie omdat je minder snel laat lopen dan in de skiff.
pi_45339094
Ziek zijn zuigt, vooral met zulk mooi roeiweer.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2007 12:40:04 ]
  FOK!fossiel zondag 14 januari 2007 @ 13:52:41 #233
1455 Keroppi
kool kikker
pi_45341270
Nee hoor, in een laf compo-ploegje zitten is erger *onweer-smilie*

Afgelopen week was mijn 'oude' ploeg compleet onverwacht weer bij elkaar (twee zaten er in het buitenland en waren terug in NL) en gingen we voor de gein samen trainen. En dat ging eigenlijk nog best okee, als je bekeek hoelang sommigen al niet in een roeiboot hadden gezeten.

Met mijn nieuwe ploegje heb ik de afgelopen drie weken al helemaal niet meer in de boot gezeten, deels door omstandigheden (wind)...

Maar goed, we hebben een plan de campagne om toch weer twee keer per week te gaan roeien. Wegens verminderd enthousiasme starten we wel de vlietbokaal, maar doen enkel 5 van de 7 wedstrijden (minimale aantal).
Chick on a mission
pi_45341823
Voor degene die zich afvragen hoe de nieuwe Head gaat worden is nu eindelijk de website daarvan online. www.headoftheriver.nl .
pi_45363387
Hulde voor de reminder, dat gaan we eens uitgebreid bestuderen.
Nou nog even wat ouwe lullen bij elkaar schrapen om het clubveld te starten
  maandag 15 januari 2007 @ 18:42:43 #236
58060 Apoc2003
pi_45380413
We zijn na de vakantie weer een weekje bezig en ik moet zeggen dat ik echt het gevoel heb dat we vooruit gaan. Gisteren 2 keer 5km gedaan op ons kanaal, waarbij af en toe echt lekkere halen werden gemaakt. Tijden weet ik niks van, moet ik vanavond maar eens naar vragen. Komend weekend op trainingsweekend naar Brugge alwaar we 3 outingen van 2,5 uur zullen doen en op zondagmiddag een REX-test. Geen idee wat het precies inhoud, maar weet wel dat we 3km heel erg hard ons best moeten doen

Er werd zaterdag bij mij maar weer eens bevestigd dat roeien ook echt heel frustrerend kan zijn, als je zelf keihard je best doet om goede halen te maken en de boot toch niet loopt. Dan kan één onschuldige opmerking in de nabespreking toch helemaal verkeerd overkomen waardoor je dag nog meer word verpest. Gelukkig was de outing daarna een stuk beter, en was iedereen weer helemaal scherp.
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  maandag 15 januari 2007 @ 18:58:04 #237
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_45381027
@apoc2003: Ik zie ineens ejl'07 in je sig gestaan... was jij ook mee om bij aegir een of ander spandoek op te hangen, de letters van de loods te jatten, en gyas op t ergohok te spuiten? (wel met aegirrood overigens, dat viel nog mee )
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:27:58 #238
58060 Apoc2003
pi_45410975
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:58 schreef Pluizel het volgende:
@apoc2003: Ik zie ineens ejl'07 in je sig gestaan... was jij ook mee om bij aegir een of ander spandoek op te hangen, de letters van de loods te jatten, en gyas op t ergohok te spuiten? (wel met aegirrood overigens, dat viel nog mee )
Ik was bij geen enkele van de drie, omdat ik nog op wintersport was van dat spandoek en de letters komt me wel bekend voor overigens

Gyas op jullie ergohok weet ik niks van, ik had het verhaal namelijk al gehoord, maar het is geen wedstrijdploeg van gyas die dat gedaan heeft. Zal wel een of ander wannabe prominent regioploegje zijn geweest.
-Rudyard Kipling
pi_45421510
Bwaaah, bagger zooi.

Coaches hebben bedacht om het heren club acht project te laten lopen.
Beetje lafjes van hun, roeiers hadden het zelf wel door willen laten gaan. Gewoon met 10 man redelijk vaak stevig boord kunnen trainen enzo. En niet zozeer voor de prestaties gaan alleen, maar ook voor de gezelligheid.

Majah het mag niet zo zijn. Dan wordt het dit jaar dus geen trainingsweekend op de Amstel en geen wedstrijd in Engeland

Aan de andere kant nu lekker roeien voor de van Vlietbokaal, die we toch niet zullen winnen. En me proberen te ontplooien tot waardig skiffeur.
pi_45424958
Sjobber, misschien een mooie optie om op de Head in het nieuwe veld Heren Club 4+ te starten.
pi_45425908
Neen, we starten gewoon de van Vlietbokaal dit jaar. Als alles meezit. Formaliteiten ten top bij Phocas...
En wil best heren club 4+ veld starten, maar het bestuur zal het er niet mee eens zijn.
Vorig jaar een club 4+ op willen richten, maar dit werdt door het bestuur van de baan gehaald. Een club 8, of anders niets was het motto.

Hoogstens kan ik in het clubveld als invaller meedoen bij een andere vereniging. Gezien het bestuur daar niets over te zeggen heeft afaik.

Misschien wel een keer meeskiffen in nieuwelingen skiff veld, dat ik het dan via een andere vereniging regel. Gewoon om dwars te doen

[ Bericht 33% gewijzigd door Sjobber op 17-01-2007 00:43:57 ]
pi_45426505
Vlietbokaal is toch club 4+ of maken jullie daar onderscheid in? Zonde van die club8+ trouwens, wat hadden de coaches dan tegen die boot?

Zoals jij het vertelt kan ik me wel voorstellen dat het slecht gaat met het roeien daar
pi_45431954
Ja Vlietbokaal is 4+. Maar een heren club 4+ is weer héél wat anders. Vindt men hier.

Ach zo slecht gaat het hier nou ook weer niet. Ik denk dat de wedstrijd afdeling het momenteel wel goed voor elkaar heeft.
Alleen die club 8 komt niet echt fantastisch van de bodem zo. Ben niet bij de bespreking geweest en de uitleg blijft vaag. Maar het zou zoals gewoonlijk weer eens liggen aan de fanatiekisme van twee roeiers die daarbij ook weleens een opmerking zouden hebben gemaakt. En deze coach dult geen opmerkingen van de roeiers zelf over anderen of over de structuur.
Heb zelf die fout ook al eens gemaakt namelijk. Maar het leek mij meer dan logisch, als je iemand moet volgen die door zijn belabberde techniek gewoon niet te volgen is (en dan roeit zo iemand al bijna een jaar) en de coach hier ook geen opmerking over maakt. Tsjah, dan kaart ik het maar aan zodat ze hierop kunnen letten. Maar dat is kennelijk ook weer niet goed. Magoed, toen kreeg die persoon een rugblessure (nadat ie was ingeselecteerd).

Al bij al zuigt het gewoon.

[ Bericht 13% gewijzigd door Sjobber op 17-01-2007 11:37:39 ]
pi_45445042
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 00:37 schreef Sjobber het volgende:
Neen, we starten gewoon de van Vlietbokaal dit jaar. Als alles meezit. Formaliteiten ten top bij Phocas...
En wil best heren club 4+ veld starten, maar het bestuur zal het er niet mee eens zijn.
Dat zal eerder aan de coachvergadering liggen. Maar voor jullie wel erg jammer dat het niet doorgaat! Ik had zelf graag gezien dat er een club8 was gekomen.
quote:
Misschien wel een keer meeskiffen in nieuwelingen skiff veld, dat ik het dan via een andere vereniging regel. Gewoon om dwars te doen
Als je hard genoeg gaat om mee te kunnen draaien in het nieuwelingenveld, mag je vast ook wel voor Phocas starten. Moet je eerst wel hard genoeg gaan natuurlijk! Train ze!
pi_45449987
Mja, baggere is dus dat de stemming erg teneergeslagen is. En beide heren die er 'verantwoordelijk' voor zijn, volgens de coaches... ook geen enkele zin meer hebben momenteel om de roeispaan weer beet te pakken... Maar ik probeer ze op te peppen voor de Gyas Hunze!
  woensdag 17 januari 2007 @ 20:39:05 #246
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_45450160
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 20:33 schreef Sjobber het volgende:
Mja, baggere is dus dat de stemming erg teneergeslagen is. En beide heren die er 'verantwoordelijk' voor zijn, volgens de coaches... ook geen enkele zin meer hebben momenteel om de roeispaan weer beet te pakken... Maar ik probeer ze op te peppen voor de Gyas Hunze!
roeispaan? ik weet niet hoe lang je al roeit, maar een riem een roeispaan noemen kan écht niet.
riem of paal, anders niet!
  FOK!fossiel woensdag 17 januari 2007 @ 23:18:42 #247
1455 Keroppi
kool kikker
pi_45456732
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 20:39 schreef Pluizel het volgende:

[..]

roeispaan? ik weet niet hoe lang je al roeit, maar een riem een roeispaan noemen kan écht niet.
riem of paal, anders niet!
*grinnik* alleen 'peddel' was erger geweest
Chick on a mission
pi_45457461
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:18 schreef Keroppi het volgende:

[..]

*grinnik* alleen 'peddel' was erger geweest
Dat is dan ook het enige mos waar álle nederlandse verenigingen, knorrig, corporaal of burger, het over eens zijn
pi_45460845
vroegâh toen ik nog 7 was, in een grote roeiboot van polyester, met vaste bank enzo. Toen noemde we dat gewoon een roeispaan.
En een roeispaan is niets anders dan een synoniem voor een riem.
Een peddel daarintegen, is weer iets heel anders.
En paal is natuurlijk ook een foutieve woordkeus, maar men blijft het toepassen.

Magoed, ik hoef niet profi te zijn om te kunnen presteren.

En het ziet er naar uit dat mijn ploegje gaat starten op de gyas-hunze. We hebben eens genoeg man die in het weekend kunnen!
Alleen nog glad examen gaan halen... dat is het enige dat ons nog rest.
pi_45488131
Kleinigheidje hou je toch. Kan het kloppen dat ik jou al eens heb gespot in een gladde boot?...
pi_45492524
Dat zou kunnen ja. In ieder geval, jullie bevonden je op dezelfde dag ook op het botenhuis. Is nu al wel twee weekjes geleden geloof ik.
Maar wat is daar dan zo stout aan? Nog niet van de 3 van de 4 regel gehoord? Als er 3 mensen 3a hebben, mag er 1 zonder 3a meeroeien (oke, nu waren we wel met 2 mensen zonder 3a, maar dat heeft toch niemand door).

Maar het niet hebben van 3a zegt helemaal niet over je roeicapaciteiten. Daar doelde ik eigenlijk ook op een paar berichten terug met de formaliteit van Phocas.
En opzich was ik wel de meest ervaren 4+ roeier van die hele boot.

[ Bericht 23% gewijzigd door Sjobber op 18-01-2007 23:00:36 ]
pi_45494094
Regels zijn regels. Iedereen op het botenhuis wist dat die boot niet weg had mogen gaan, maar niemand is zo'n NSB'er om het bestuur erover in te lichten.

Als je goed genoeg bent voor 3a, waarom vraag je het dan niet aan? Dan hoef je er ook geen discussie meer over te voeren en boetes te riskeren!
pi_45501880
Vorig jaar al aangevraagd omdat wij 4 mensen in de boot hadden die technisch gezien gewoon goed roeiden en daarbij ook dus het evenwicht goed beheersten. Het vertrouwen was er gewoon.
Alleen bestond mijn ploegje uit 9 man, waarvan de overige net het niveau hadden of totaal niet. En dit schetste toch wel het beeld van mijn ploeg, mensen die nauwelijks kunnen roeien.
En omdat het bestuur zich niet aan de regels hield, dat 3a per persoon wordt gegeven, heb ik vorig jaar mijn 3a dus niet kunnen halen. We zijn nog in gesprek gegaan maar dat mocht niet baten.
En toen was het zomervakantie en is een groot deel van het ploegje gekapt en is het nu moeilijk om gewoon een 4 op het water te krijgen. En we hebben het aangevraagd, maar dan moet je nog een examen doen. En gezien die 4 nauwelijks nog op het water ligt...
Ach boetes... ik was enkel invaller. Ik roeide alleen mee en mag uitgaan dat de 3 van de 4 regel wordt toegepast door diegene waarbij ik inval..

[ Bericht 3% gewijzigd door Sjobber op 19-01-2007 11:56:16 ]
pi_45526537
Wat een zalig gezeur over afroeien etc. Volgens mij zijn boten bedoeld om te gebruiken, in ieder geval zo heb ik het altijd gezien. Kan me voorstellen dat een matcom/bestuur zich er af en toe ongemakkelijk bij voelt, maar dat zal ook wel wennen. Enige is dat mensen/besturen het idee krijgen dat ze 'macht' moeten inleveren en dat valt ze vaak zwaar. Echter uiteindelijk wordt de vereniging er vaak beter van als boten gebruikt worden en mensen plezier hebben in het roeien.
  FOK!fossiel zaterdag 20 januari 2007 @ 09:33:12 #255
1455 Keroppi
kool kikker
pi_45527347
Nouhou...

Op ons competitie trainingsweekend gingen een aantal voormalig C4+ roeiers (die daarna club4+ zouden gaan roeien) wel 'even' glad gaan roeien zonder dat ze de benodigde examens hadden.

En toen gebeurde dit...

Chick on a mission
pi_45528942
maar moeten jullie allemaal examen afleggen dan om glad te roeien??? voor zover ik weet is dit bij ons absoluut niet het geval, maar stappen de mensen die na hun eerste jaar geC4+'d te hebben, doorgaans eerst in de B4+ en dan pas in de 4+. Het zijn voornamelijk ouderejaars bij ons die glad roeien!

Enne, wauw, is dat een 4+ Keroppi? Wist niet dat je daar mee om kon slaan!!!
pi_45528943
per ongeluk mijn bericht 2x geplaatst!

[ Bericht 90% gewijzigd door nanana op 20-01-2007 11:44:57 (dubbelpost) ]
  FOK!fossiel zaterdag 20 januari 2007 @ 12:22:11 #258
1455 Keroppi
kool kikker
pi_45529824
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 11:44 schreef nanana het volgende:
maar moeten jullie allemaal examen afleggen dan om glad te roeien??? voor zover ik weet is dit bij ons absoluut niet het geval, maar stappen de mensen die na hun eerste jaar geC4+'d te hebben, doorgaans eerst in de B4+ en dan pas in de 4+. Het zijn voornamelijk ouderejaars bij ons die glad roeien!

Enne, wauw, is dat een 4+ Keroppi? Wist niet dat je daar mee om kon slaan!!!
Ja dat kan, als je onervaren genoeg bent

Bij ons krijg je na je afroei-examen standaard B1 (boordroeien 1) en Sc1 (scullen 1). Met die examens mag je (ongecoached) in een C4+ roeien en skiffen in een C1x.

Na een jaartje in de C4 zijn er twee opties: je gaat B4+ roeien (saai... veld wat dreigt te verdwijnen) of je haalt je oefenB2. Met oefenB2 mag je gecoached in een 4+ roeien. Na een tijdje doe je dan examen voor B2 zodat je ongecoached in een 4+ mag roeien en wedstrijden kan starten.
(Ook zijn er bepaalde boten die je enkel met je B2 examen mag afschrijven)

Dan is er ook nog (oefen)B3 voor de ongestuurde nummers
Chick on a mission
pi_45531299
Wat een schitterende foto
Omgaan in een 4+ is echt niet zo moeilijk hoor, dat zouden ze op AV toch moeten weten (vraag maar eens aan de dames4 van vorig jaar )

Maar goed, bij Phocas is er tussen C4 en 4+ geen categorie, omdat we geen B4-boten hebben.

Dat stukje van jw3 getuigt ook niet echt van veel materiaalbessef. Materiaalcommissies voelen zich niet voor niets ongemakkelijk als er een (te) onervaren crew een mooie boot uit de stellingen pakt. Dat betekent simpelweg meer kans op defecten, en dus ook weer een berg onkosten.
Deze jongeman is iig blij dat hij zijn eigen bootje heeft dan weet je tenminste dat als er wat aan kapot is, je het zelf hebt gesloopt.
pi_45531856
Yo Brok, ik geef toe misschien weet ik niet heel veel van materiaal, wie weet komt dat ooit nog. Echter wat mij wel is opgevallen is dat het streven van een materiaal commissie vaak is een vloot zoveel mogelijk op de stelling te houden, en bij voorkeur eigenlijk achter glas als in een museum. Dit gaat dan weer ten koste van het roeiplezier van veel leden. Natuurlijk kan niet iedereen in elke boot varen, maar een beetje flexibiliteit kan meestal geen kwaad, en ik betwijfel of dat heel veel meer schades zou opleveren.
pi_45532558
De fak waar slaat dat vaarverbod op vandaag...
pi_45532670
Morgen Amstel Argohead starten, J18

Heb er zin in
pi_45533301
De ergohead is wel geinig. In mijn eerste jaar de babyzwaantjes van Njord laten zien dat ze bij voorbaat kansloos waren dat seizoen
6k's waren een beetje mijn specialiteit, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ik aan het einde van het seizoen zou kunnen neerzetten, ik heb er al een tijd geen meer gedaan. (om er nu een te doen zou het trainingsschema verstoren)
pr is 20:24.3
pi_45535724
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 13:20 schreef De_Brok het volgende:
Wat een schitterende foto
Omgaan in een 4+ is echt niet zo moeilijk hoor, dat zouden ze op AV toch moeten weten (vraag maar eens aan de dames4 van vorig jaar )
De_Brok, de dames die vorig jaar zijn omgegaan....dat was niet midden op het water. De palen waren al uit de boot gehaald of iig losgemaakt (1 van de 2) en niemand hield de boot vast toen de dames gingen uitstappen. Bovendien....was het een beweeglijk vlot waar ze aan moesten uitstappen. Al met al niet de ideale omstandigheden, maar dus wat anders dan midden op het water omgaan!
  FOK!fossiel zaterdag 20 januari 2007 @ 18:18:56 #265
1455 Keroppi
kool kikker
pi_45538542
Nou dit was niet geheel midden op het water. Ze hadden net uitgezet toen de boot begon over te hellen (naar de kant waar het vlot niet was ) en toen gingen ze om

Het lijkt inderdaad midden op het water te zijn, maar dat zal wel door de flinke stroming komen die daar stond (wat de hele reddingsactie er niet beter op maakte)
Chick on a mission
pi_45539497
oeps!!!

maar alsnog nog steeds wat anders dan de omsla-actie van de AV dames4+ van vorig jaar!

trouwens nog over al die roei-examens....best wel interessant om te lezen. Bij AV is het allemaal niet zo....

als je als eerstejaars binnenkomt, ga je in de C4+ en eind september/begin oktober zijn de afroeiwedstrijden. Op dat moment mag je in de C4+ roeien en in de C2+. In principe is het ook geen probleem als je meeroeit met ouderejaars in de B4+ als die een invaller nodig hebben. voor zover ik weet hoef je geen 'examen' meer af te leggen als je op een gegeven moment overstapt naar een 4+. voor het skiffen moet je op een gegeven moment, om zonder coach te mogen en in het betere skiff materiaal te mogen, afskiffen. hetzelfde geldt voor de stuurpositie in de 2-, daar moet je wel voor afsturen en voor de boeg in de 2x geldt dat ook.
pi_45550475
Hmm. Bij Euros heb je 3 examens:

Afscullen: zelfstandig kunnen scullen.
Afzonderen: voor het varen in een 2- zonder coach.
Afgladden: het varen in een 4- of 8+
Als je een coach hebt mag je onder begeleiding in de diverse boottypes varen, alleen zijn bepaalde boten gereserveerd voor de mensen die de status hebben behaald. Ook zijn de eisen m.b.t. het weer strenger als je de status voor het boottype waar je in vaart nog niet hebt gehaald.
Wedstrijdroeiers die een jaar in een nummer zijn uitgekomen waar je een status voor nodig hebt kunnen deze bij het bestuur aanvragen zonder examen te hoeven doen.
pi_45553966
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 16:44 schreef nanana het volgende:

[..]

De_Brok, de dames die vorig jaar zijn omgegaan....dat was niet midden op het water. De palen waren al uit de boot gehaald of iig losgemaakt (1 van de 2) en niemand hield de boot vast toen de dames gingen uitstappen. Bovendien....was het een beweeglijk vlot waar ze aan moesten uitstappen. Al met al niet de ideale omstandigheden, maar dus wat anders dan midden op het water omgaan!
Ik wist wel dat het niet lag aan de roeitechniek van de betreffende dames, maar ik vond het zo'n schitterend verhaal. Nu maar hopen dat mijzelf niet zoiets gaat overkomen dit jaar, want het blijft toch een lekker wankel bootje als je bezig bent met palen in/uit-leggen.
pi_45554134
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 13:43 schreef jw3 het volgende:
Yo Brok, ik geef toe misschien weet ik niet heel veel van materiaal, wie weet komt dat ooit nog. Echter wat mij wel is opgevallen is dat het streven van een materiaal commissie vaak is een vloot zoveel mogelijk op de stelling te houden, en bij voorkeur eigenlijk achter glas als in een museum. Dit gaat dan weer ten koste van het roeiplezier van veel leden. Natuurlijk kan niet iedereen in elke boot varen, maar een beetje flexibiliteit kan meestal geen kwaad, en ik betwijfel of dat heel veel meer schades zou opleveren.
Ik ben benieuwd of er echt zoveel meer roeiplezier wordt gehaald uit het roeien in een "betere" boot. Als je niet goed genoeg bent om in een bepaald type boot te roeien, ga je echt niet per se harder. Er zijn bergen (beginnende) roeiers die in een C4 harder gaan dan in een 4+. Het valt stiekem nog best tegen om in een gladde boot te stappen als je dat niet gewend bent.
In je museumvergelijking ga je toch ook voorbij aan de vele boten die in de stellingen liggen voor (ver)gevorderde wedstro's. Die boten liggen er gewoon zodat als iemand recht heeft om in zo'n boot te roeien, die boot er ook is en niet alsnog aangeschaft of gehuurd hoeft te worden. Misschien is het wel een onevenredig groot deel van de vloot, maar als je daar bezwaar tegen hebt, moet je misschien eens bezwaar maken tegen het botenplan. Succes ermee
pi_45556252
Ja, maar om nou een boot 2 jaar in de stelling te laten liggen zodat hij niet 1 sec. tragen wordt na al die tijd is ook weer zo cliché.
Bedoel komop, als je een goede roeier bent moet het niet eens aan die ene seconde meer liggen.
En het gevaar is nu groter dat je als wedstrijdroeier stoflongen krijgt dan dat je die ene seconde nog wint.

Daarom, Chung Yung scul aanriggeren en bevaarbaar maken voor mensen met 3b.

Zo weer even flink een baantje stampen in de 2x-

edit> k, dat ging wel belabberd slecht. Wát een conditie zeg...

[ Bericht 13% gewijzigd door Sjobber op 21-01-2007 16:35:05 ]
pi_45564638
Woooow, wat een lekker stukkie geroeid

Sjobber, wat betreft die Ping-pong boot moet ik je gelijk geven, geen wedstrijdroeier wil erin roeien, dus maak dat ding gewoon categorie 3, ik geloof dat dat ook in het plan stond voor een aankomende ALV. Dus nog ff geduld.

Maar wat betreft die ene seconde kan ik je geen gelijk geven. Als je zó goed bent dat je in een ubermooie boot mag starten, maakt die ene seconde dus juist wel heel veel uit.
pi_45568669
De vraag is natuurlijk of een boot beter blijft door hem niet te gebruiken. Kan me niet voorstellen dat een echte topper in een oude boot wil gaan zitten. Boten blijven gebruiksvoorwerpen en moeten dus gebruikt worden. Bij de meeste verenigingen zit het wedstrijdroeien tegenwoordig echt wel goed in elkaar en hebben de meeste ploegen niet te klagen. Echter voor de boten die door leden afgeschreven mogen worden wordt vaak weer erg moeilijk gedaan. Goed te lezen dat bij Euros en bij Asopos dit geen problemen geeft. Ook bij Skoll zijn inmiddels de eerste Empachers in de afschrijfvloot waar te nemen.
pi_45674840
Iedereen lekker last van de vrieskou?
  donderdag 25 januari 2007 @ 22:35:26 #274
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_45680037
het schiet niet echt op met het weer. De trainingen die 's ochtends gepland zijn worden allemaal ergo trainingen en de middagtrainingen gaan nog wel door. Maar na 2 weken met veel wind nu weer vorst is niet echt leuk
  donderdag 25 januari 2007 @ 23:07:31 #275
pi_45681490
Wij gaan morgen om half 8 's ochtends gewoon roeien.

Om 8 uur vanavond waren ze ( die talpa 8) ook aan het trainen, wat een kou

Nu snel naar bed en hopen dat het mee gaat vallen met de kou
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:09:09 #276
30733 horney_dorney
pi_45691299
ik ga morgen maar weer eens skiffen!
pi_45707554
Gezellig, ik waarschijnlijk ook als het weer meezit.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:40:11 #278
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_45711240
Ik zou gisteren gaan roeien, maar mijn verplaatste mentorgroep gooide roet in het eten... Geen training dus. Volgende week proberen we het weer, dit weekend maar eens een keertje weer zwemmen als vervangende training *wel nog ff checken of m'n bikini nog oke zit...*
Heb voor het eerst sinds 3 jaar ook weer last van wintertenen, wat érg irritant is tijdens het roeien
pi_45717480
Dag lieve roeiertjes!

Ik ben door een studiegenootje enorm enthousiast gemaakt voor de edele roeisport. Ik heb besloten dat ik dus volgend studiejaar me bij een vereniging ga inschrijven. Máááár ik heb nog een aantal belangrijke vraagjes die ik bij deze aan jullie, de pro's, wil stellen!

Vráááág 1: Is het erg lastig om de techniek onder controle te krijgen?? Ik ben meer het type voor de brute kracht, ben best gespierd, alleen ben wel echt lomp en onhandig. Kan iedereen de techniek in een aantal weken onder de knie krijgen of zijn er ook mensen die het gewoon nooit leren?

Vráááág 2: Wat is de scheidslijn tussen licht en zwaar? En is lang zijn altijd in je voordeel? (Ik ben bijna 2 meter)

Vrááág 3: Ik studeer in Amsterdam, en ha waarschijnlijk bij Okeanos lid worden. Okeanos is wel klein, wat me gezellig lijkt, maar is het dan ook zo dan je minder materiaal tot je beschikking hebt, of dat bepaalde klasses niet eens geroeid worden?

Vráág 4: Is het echt zo dat als je een eebtje aanleg hebt en kneiterhard traint je binnen 3 jaar al in de top kan meedraaien?

Met smacht wacht ik op uw antwoorden!

pi_45718156
Yo Arnold,
- Techniek is zonder problemen onder de knie te krijgen, bij de een duurt het wat langer dan bij de ander, echter meestal lukt dat goed.
- scheidslijn tussen licht en zwaar is vrij simpel, 72,5 kg is de grens. Afhankelijk van je leeftijd en bouw is natuurlijk de vraag wat verstandig is, maar als je 2.00m bent is licht zeker niet verstandig. Gemmiddelde lengte van een zware roeier op een OS is rond de 1.96, dus trek je eigen conclusies.
- Kijk ook eens bij de andere studenten verenigingen, denk dat die je zeker ook veel te bieden hebben. Mocht je een keer bij skoll langs willen komen laat het weten en dan kan ik je aan de juiste contacten helpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door jw3 op 27-01-2007 14:22:50 ]
pi_45725963
Ik heb enkele jaren instructie gegeven en (tot nu toe) krijgt iedereen de techniek op een gegeven moment onder de knie. Kan een paar uur tot een uur of 10-20 duren, maar dan kan je je goed redden in een skiff en kan je je verder gaan bekwamen. Zelfs met jaren skiffervaring blijf je overigens schaven aan je techniek.

Met 2 m lengte en een enorme inzet (tot 8-9x per week te trainen, niet drinken, verder gezond leven) kan je zeker over 3 jaar in de Nederlandse top meeroeien. Zo flinterdun is de roeisport. Net zo zeker is dat het geen garantie is voor een plek in een Olympische boot. Succes en houd het forum op de hoogte van je vorderingen.
Heb je geselcteerd voor www.de-acht.nl ?
pi_45726074
Een lange weg naar de Head. Nog 32 trainingen, de helft in de boot en de andere helft op de ergometer. Zojuist een lichte boottraining en een aansluitende ergo 20 min test. Met 1:42.7 zeer tevreden. Voel het echter goed zitten in de benen.
Morgen gelukkig een heerlijke duurtraining in de 4*.
pi_45727164
Owkee toch maar niet wezen skiffen vandaag. Werd wakker gebeld om in te vallen, najah dan doe ik dat maar.
Krijg je fawking 7 coaches om je heen omdat het coachcursus dag is... en dan al roeiend last krijgen van je voet omdat het voetenbord te stijl/of juist te vlak staat afgesteld.

Magoed, morgen weer een dag. Eens kijken of het skiffen er dan wel van komt! Heb er in ieder geval wel weer zin in.
En week erna eens flink aan de bak gaan voor de Gyas-Hunze!
pi_45728942
7 coaches 7 meningen. leuk.
pi_45742111
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:07 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
Om 8 uur vanavond waren ze ( die talpa 8) ook aan het trainen, wat een kou
Jij roeit ook bij okeanos of trainen die okeaniden ergens anders op het moment. Op zich is er natuurlijk weinig lange baan te trainen op de bosbaan .

Arnold:
De roeitechniek is voor iedereen met een beetje inzet te leren. Om bij de (wereld)top te komen heb je tegenwoordig een hele hoop talent een een hele hoop inzet nodig maar het is zeker in een aantal jaar te doen. De olympische cyclus is wat dat betreft altijd erg belangrijk, als je komend seizoen begint dan ben je 5ejaars voor de spelen van 2012, dan is het zeer goed mogelijk dat je daar in een 8 kan liggen .

Over verenigingen, daar zit zeker wel verschil tussen: Okeanos is niet onverdienstelijk, ze hebben bijvoorbeeld ook nico rienks afgeleverd, maar volgens mij gaan ze op het moment niet heel hard bij ouderejaars zware mannen. Dat is allemaal afhankelijk van de roeiers en coaches die op een moment bij een vereniging aanwezig zijn. Persoonlijk zou ik een afweging maken voor een _leuke_ vereniging, want je moet het toch met die vereniging doen, of je écht wil gaan topsporten in het roeien kun je nu toch nog geen overwogen beslissing over maken.

Mocht jij ambitieuzer zijn dan ik, dan zal ik tot mijn (grote) spijt toch moeten toegeven dat de afgelopen jaren Nereus erg hot is geweest. Daar hebben ze het materiaal, de coaches, het geld en de verenigingscultruur om een topsporter te ondersteunen.
Ik zeg "met spijt", omdat ik zelf geen fan ben van Nereus als vereniging, ze doen mij aan als bijzonder ongezellig en het zijn gewoon nepknorren die niet eens een kroegjool geven

Samengevat: Zoek een leuke vereniging uit en zorg dat je lol hebt in een (top)sportieve omgeving .
  zondag 28 januari 2007 @ 11:28:20 #286
pi_45751273
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:38 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

Jij roeit ook bij okeanos of trainen die okeaniden ergens anders op het moment. Op zich is er natuurlijk weinig lange baan te trainen op de bosbaan .

Mocht jij ambitieuzer zijn dan ik, dan zal ik tot mijn (grote) spijt toch moeten toegeven dat de afgelopen jaren Nereus erg hot is geweest. Daar hebben ze het materiaal, de coaches, het geld en de verenigingscultruur om een topsporter te ondersteunen.
Ik zeg "met spijt", omdat ik zelf geen fan ben van Nereus als vereniging, ze doen mij aan als bijzonder ongezellig en het zijn gewoon nepknorren die niet eens een kroegjool geven
Wij hebben zoals elke donderdagavond de outdoor op de bosbaan, toen zagen we ze in het donker langskomen. Vandaar
Ik zit dus bij Nereus en kan over niks meepraten waar jij het over hebt.
Ongezellig vind ik het zeker niet en knorren zou ik het ook niet noemen.
Waarom er de laatst gewonnen Varsity geen kroegjool was is mij niks van bekend; toen was ik nog geen lid. Wel heb ik gehoord dat hij er dit jaar wel gaat komen. *

* ervanuitgaande dat we in de positie zijn om dat te doen
pi_45751544
Hooglander, als de geruchten, die nog maar zeer intern gaan, waar zijn kan het een mooie strijd gaan worden tussen Nereus en Skadi. Als buitenstaander trouwens Triton niet vergeten. Wat me wel opvalt is dat ondanks dat Nereus heel veel talent binnen heeft gekregen bij de zware mannen er maar zeer weinig uit eigen kweek doorstromen naar de top. Wat dat betreft is Aegir in Groningen eigenlijk wel weer een heel mooi voorbeeld, of natuurlijk Skadi in Rotterdam. Skoll heeft het met de vrouwen trouwens weer goed voor elkaar gekregen om veel eigen kweek naar de top te krijgen. Je ziet het hangt er geheel vanaf hoe je de boel bekijkt.
pi_45779934
* cryforhelp denkt dat het succes van een vereniging afhankelijk is van de topcoaches die er actief zijn. Zo heeft euros ooit ook nog zijn gloriedagen gehad bij de zware mannen en licht (denk twente vier), helaas zijn de desbetreffende coaches weg of inactief

Maar aan het begin van je roeicarriere kan er toch niemand inschatten wie er over >4 jaar de topverenigingen zijn, dus het maakt niks uit
  maandag 29 januari 2007 @ 10:17:20 #289
30733 horney_dorney
pi_45782863
zo, eindelijk weer eens in de skiff gezeten van het weekend...ging best goed, totdat het wat fanatieker begon te waaien en te regenen, toen was het beste er wel vanaf...

ik moet toch maar eens kijken of er een club8 of desnoods veteranen 8je is die nog iemand nodig heeft voor de Head....begint toch wel weer wat te jeuken
  maandag 29 januari 2007 @ 11:06:45 #290
58060 Apoc2003
pi_45783829
quote:
Op zondag 28 januari 2007 11:40 schreef jw3 het volgende:
Hooglander, als de geruchten, die nog maar zeer intern gaan, waar zijn kan het een mooie strijd gaan worden tussen Nereus en Skadi. Als buitenstaander trouwens Triton niet vergeten. Wat me wel opvalt is dat ondanks dat Nereus heel veel talent binnen heeft gekregen bij de zware mannen er maar zeer weinig uit eigen kweek doorstromen naar de top. Wat dat betreft is Aegir in Groningen eigenlijk wel weer een heel mooi voorbeeld, of natuurlijk Skadi in Rotterdam. Skoll heeft het met de vrouwen trouwens weer goed voor elkaar gekregen om veel eigen kweek naar de top te krijgen. Je ziet het hangt er geheel vanaf hoe je de boel bekijkt.
Gyas wint de Varsity

Vorig jaar tweede geworden zonder al te veel trainen, dit jaar voor de herkansing
Met Gabriels, Blink, Drewes en talent van Doormaal moet het te doen zijn

[ Bericht 1% gewijzigd door Apoc2003 op 30-01-2007 23:40:00 ]
-Rudyard Kipling
pi_45793361
Nice, Varsity-geblaat! Helaas doet phocas daar niet aan (de oude vier iig), maar persoonlijk staat een varsityblik op mijn verlanglijstje op 1! Een LB4+ blik is ook mooi
pi_45794551
Voor als nog iemand met Skadi wil meevaren:
http://sport.marktplaats.(...)op-124e-varsity.html
  dinsdag 30 januari 2007 @ 09:24:20 #293
30733 horney_dorney
pi_45816212
Leuke ad, ik ga eens zoeken op Marktplaats naar een plekje in een club8 of vet8
pi_45820898
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:06 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Gyas wint de Varsity

Vorig jaar tweede geworden zonder al te veel trainen, dit jaar voor de herkansing
Met Gabriels, Blink, Drewes en aanstormend talent van Doormaal moet het te doen zijn
Ik dacht dat Rogier Blink er helemaal mee was genokt? Of is hij alleen uit de bonds boordgroep gestapt ofzo?

Euros wint de varsity! we hebben eindelijk weer eens wat serieus ervaren roeiers om erin te schoppen
pi_45825957
Rogier Blink ermee gestopt? Op site van de zware mannen staat hij nog gewoon bij de 8 genoemd
http://www.teamemke.nl/
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
pi_45836378
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:52 schreef -Banaan- het volgende:
Rogier Blink ermee gestopt? Op site van de zware mannen staat hij nog gewoon bij de 8 genoemd
http://www.teamemke.nl/
Ah, ik was slecht op de hoogte dus.
Gave site trouwens, gaan we zeker in de gaten houden
pi_45876868
En ik sta op de shortlist voor de lichte acht

(oud nieuws eigenlijk, maar goed)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_45886339
Goed bezig! Maar betekent dat ook gelijk dat er met die groep geen olympische aspiraties zijn wat betreft Peking? Op de OS start er toch alleen 4- en 2x in het lichte veld?
Anyway: veel succes!
pi_45888075
Nou ja. Het is natuurlijk een opstapje, maar in principe zijn ze nu bezig met de selectie voor de 4- en is er niet genoeg potentie voor een 2x. Tenzij er iemand in het Olympische seizoen hard vaart.

Dus er zijn nog kansen (maar daar ga ik niet specifiek voor)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_45917976
Ik dacht dat de lichte acht een nieuw nummer werd op de spelen Maar het is een tijdje geleden dat er iets op nlroei stond daarover, en het is een beetje wazig.

Maar gefeliciteerd Wan! Hoe lang is zo'n shortlist ongeveer? Kleiner dan Team Emke?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')