abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:09:09 #276
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_45691299
ik ga morgen maar weer eens skiffen!
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_45707554
Gezellig, ik waarschijnlijk ook als het weer meezit.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:40:11 #278
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_45711240
Ik zou gisteren gaan roeien, maar mijn verplaatste mentorgroep gooide roet in het eten... Geen training dus. Volgende week proberen we het weer, dit weekend maar eens een keertje weer zwemmen als vervangende training *wel nog ff checken of m'n bikini nog oke zit...*
Heb voor het eerst sinds 3 jaar ook weer last van wintertenen, wat érg irritant is tijdens het roeien
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_45717480
Dag lieve roeiertjes!

Ik ben door een studiegenootje enorm enthousiast gemaakt voor de edele roeisport. Ik heb besloten dat ik dus volgend studiejaar me bij een vereniging ga inschrijven. Máááár ik heb nog een aantal belangrijke vraagjes die ik bij deze aan jullie, de pro's, wil stellen!

Vráááág 1: Is het erg lastig om de techniek onder controle te krijgen?? Ik ben meer het type voor de brute kracht, ben best gespierd, alleen ben wel echt lomp en onhandig. Kan iedereen de techniek in een aantal weken onder de knie krijgen of zijn er ook mensen die het gewoon nooit leren?

Vráááág 2: Wat is de scheidslijn tussen licht en zwaar? En is lang zijn altijd in je voordeel? (Ik ben bijna 2 meter)

Vrááág 3: Ik studeer in Amsterdam, en ha waarschijnlijk bij Okeanos lid worden. Okeanos is wel klein, wat me gezellig lijkt, maar is het dan ook zo dan je minder materiaal tot je beschikking hebt, of dat bepaalde klasses niet eens geroeid worden?

Vráág 4: Is het echt zo dat als je een eebtje aanleg hebt en kneiterhard traint je binnen 3 jaar al in de top kan meedraaien?

Met smacht wacht ik op uw antwoorden!

pi_45718156
Yo Arnold,
- Techniek is zonder problemen onder de knie te krijgen, bij de een duurt het wat langer dan bij de ander, echter meestal lukt dat goed.
- scheidslijn tussen licht en zwaar is vrij simpel, 72,5 kg is de grens. Afhankelijk van je leeftijd en bouw is natuurlijk de vraag wat verstandig is, maar als je 2.00m bent is licht zeker niet verstandig. Gemmiddelde lengte van een zware roeier op een OS is rond de 1.96, dus trek je eigen conclusies.
- Kijk ook eens bij de andere studenten verenigingen, denk dat die je zeker ook veel te bieden hebben. Mocht je een keer bij skoll langs willen komen laat het weten en dan kan ik je aan de juiste contacten helpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door jw3 op 27-01-2007 14:22:50 ]
pi_45725963
Ik heb enkele jaren instructie gegeven en (tot nu toe) krijgt iedereen de techniek op een gegeven moment onder de knie. Kan een paar uur tot een uur of 10-20 duren, maar dan kan je je goed redden in een skiff en kan je je verder gaan bekwamen. Zelfs met jaren skiffervaring blijf je overigens schaven aan je techniek.

Met 2 m lengte en een enorme inzet (tot 8-9x per week te trainen, niet drinken, verder gezond leven) kan je zeker over 3 jaar in de Nederlandse top meeroeien. Zo flinterdun is de roeisport. Net zo zeker is dat het geen garantie is voor een plek in een Olympische boot. Succes en houd het forum op de hoogte van je vorderingen.
Heb je geselcteerd voor www.de-acht.nl ?
pi_45726074
Een lange weg naar de Head. Nog 32 trainingen, de helft in de boot en de andere helft op de ergometer. Zojuist een lichte boottraining en een aansluitende ergo 20 min test. Met 1:42.7 zeer tevreden. Voel het echter goed zitten in de benen.
Morgen gelukkig een heerlijke duurtraining in de 4*.
pi_45727164
Owkee toch maar niet wezen skiffen vandaag. Werd wakker gebeld om in te vallen, najah dan doe ik dat maar.
Krijg je fawking 7 coaches om je heen omdat het coachcursus dag is... en dan al roeiend last krijgen van je voet omdat het voetenbord te stijl/of juist te vlak staat afgesteld.

Magoed, morgen weer een dag. Eens kijken of het skiffen er dan wel van komt! Heb er in ieder geval wel weer zin in.
En week erna eens flink aan de bak gaan voor de Gyas-Hunze!
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_45728942
7 coaches 7 meningen. leuk.
pi_45742111
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:07 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
Om 8 uur vanavond waren ze ( die talpa 8) ook aan het trainen, wat een kou
Jij roeit ook bij okeanos of trainen die okeaniden ergens anders op het moment. Op zich is er natuurlijk weinig lange baan te trainen op de bosbaan .

Arnold:
De roeitechniek is voor iedereen met een beetje inzet te leren. Om bij de (wereld)top te komen heb je tegenwoordig een hele hoop talent een een hele hoop inzet nodig maar het is zeker in een aantal jaar te doen. De olympische cyclus is wat dat betreft altijd erg belangrijk, als je komend seizoen begint dan ben je 5ejaars voor de spelen van 2012, dan is het zeer goed mogelijk dat je daar in een 8 kan liggen .

Over verenigingen, daar zit zeker wel verschil tussen: Okeanos is niet onverdienstelijk, ze hebben bijvoorbeeld ook nico rienks afgeleverd, maar volgens mij gaan ze op het moment niet heel hard bij ouderejaars zware mannen. Dat is allemaal afhankelijk van de roeiers en coaches die op een moment bij een vereniging aanwezig zijn. Persoonlijk zou ik een afweging maken voor een _leuke_ vereniging, want je moet het toch met die vereniging doen, of je écht wil gaan topsporten in het roeien kun je nu toch nog geen overwogen beslissing over maken.

Mocht jij ambitieuzer zijn dan ik, dan zal ik tot mijn (grote) spijt toch moeten toegeven dat de afgelopen jaren Nereus erg hot is geweest. Daar hebben ze het materiaal, de coaches, het geld en de verenigingscultruur om een topsporter te ondersteunen.
Ik zeg "met spijt", omdat ik zelf geen fan ben van Nereus als vereniging, ze doen mij aan als bijzonder ongezellig en het zijn gewoon nepknorren die niet eens een kroegjool geven

Samengevat: Zoek een leuke vereniging uit en zorg dat je lol hebt in een (top)sportieve omgeving .
  zondag 28 januari 2007 @ 11:28:20 #286
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_45751273
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:38 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

Jij roeit ook bij okeanos of trainen die okeaniden ergens anders op het moment. Op zich is er natuurlijk weinig lange baan te trainen op de bosbaan .

Mocht jij ambitieuzer zijn dan ik, dan zal ik tot mijn (grote) spijt toch moeten toegeven dat de afgelopen jaren Nereus erg hot is geweest. Daar hebben ze het materiaal, de coaches, het geld en de verenigingscultruur om een topsporter te ondersteunen.
Ik zeg "met spijt", omdat ik zelf geen fan ben van Nereus als vereniging, ze doen mij aan als bijzonder ongezellig en het zijn gewoon nepknorren die niet eens een kroegjool geven
Wij hebben zoals elke donderdagavond de outdoor op de bosbaan, toen zagen we ze in het donker langskomen. Vandaar
Ik zit dus bij Nereus en kan over niks meepraten waar jij het over hebt.
Ongezellig vind ik het zeker niet en knorren zou ik het ook niet noemen.
Waarom er de laatst gewonnen Varsity geen kroegjool was is mij niks van bekend; toen was ik nog geen lid. Wel heb ik gehoord dat hij er dit jaar wel gaat komen. *

* ervanuitgaande dat we in de positie zijn om dat te doen
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_45751544
Hooglander, als de geruchten, die nog maar zeer intern gaan, waar zijn kan het een mooie strijd gaan worden tussen Nereus en Skadi. Als buitenstaander trouwens Triton niet vergeten. Wat me wel opvalt is dat ondanks dat Nereus heel veel talent binnen heeft gekregen bij de zware mannen er maar zeer weinig uit eigen kweek doorstromen naar de top. Wat dat betreft is Aegir in Groningen eigenlijk wel weer een heel mooi voorbeeld, of natuurlijk Skadi in Rotterdam. Skoll heeft het met de vrouwen trouwens weer goed voor elkaar gekregen om veel eigen kweek naar de top te krijgen. Je ziet het hangt er geheel vanaf hoe je de boel bekijkt.
pi_45779934
* cryforhelp denkt dat het succes van een vereniging afhankelijk is van de topcoaches die er actief zijn. Zo heeft euros ooit ook nog zijn gloriedagen gehad bij de zware mannen en licht (denk twente vier), helaas zijn de desbetreffende coaches weg of inactief

Maar aan het begin van je roeicarriere kan er toch niemand inschatten wie er over >4 jaar de topverenigingen zijn, dus het maakt niks uit
  maandag 29 januari 2007 @ 10:17:20 #289
30733 horney_dorney
pi_45782863
zo, eindelijk weer eens in de skiff gezeten van het weekend...ging best goed, totdat het wat fanatieker begon te waaien en te regenen, toen was het beste er wel vanaf...

ik moet toch maar eens kijken of er een club8 of desnoods veteranen 8je is die nog iemand nodig heeft voor de Head....begint toch wel weer wat te jeuken
  maandag 29 januari 2007 @ 11:06:45 #290
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_45783829
quote:
Op zondag 28 januari 2007 11:40 schreef jw3 het volgende:
Hooglander, als de geruchten, die nog maar zeer intern gaan, waar zijn kan het een mooie strijd gaan worden tussen Nereus en Skadi. Als buitenstaander trouwens Triton niet vergeten. Wat me wel opvalt is dat ondanks dat Nereus heel veel talent binnen heeft gekregen bij de zware mannen er maar zeer weinig uit eigen kweek doorstromen naar de top. Wat dat betreft is Aegir in Groningen eigenlijk wel weer een heel mooi voorbeeld, of natuurlijk Skadi in Rotterdam. Skoll heeft het met de vrouwen trouwens weer goed voor elkaar gekregen om veel eigen kweek naar de top te krijgen. Je ziet het hangt er geheel vanaf hoe je de boel bekijkt.
Gyas wint de Varsity

Vorig jaar tweede geworden zonder al te veel trainen, dit jaar voor de herkansing
Met Gabriels, Blink, Drewes en talent van Doormaal moet het te doen zijn

[ Bericht 1% gewijzigd door Apoc2003 op 30-01-2007 23:40:00 ]
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_45793361
Nice, Varsity-geblaat! Helaas doet phocas daar niet aan (de oude vier iig), maar persoonlijk staat een varsityblik op mijn verlanglijstje op 1! Een LB4+ blik is ook mooi
pi_45794551
Voor als nog iemand met Skadi wil meevaren:
http://sport.marktplaats.(...)op-124e-varsity.html
  dinsdag 30 januari 2007 @ 09:24:20 #293
30733 horney_dorney
pi_45816212
Leuke ad, ik ga eens zoeken op Marktplaats naar een plekje in een club8 of vet8
pi_45820898
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:06 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Gyas wint de Varsity

Vorig jaar tweede geworden zonder al te veel trainen, dit jaar voor de herkansing
Met Gabriels, Blink, Drewes en aanstormend talent van Doormaal moet het te doen zijn
Ik dacht dat Rogier Blink er helemaal mee was genokt? Of is hij alleen uit de bonds boordgroep gestapt ofzo?

Euros wint de varsity! we hebben eindelijk weer eens wat serieus ervaren roeiers om erin te schoppen
pi_45825957
Rogier Blink ermee gestopt? Op site van de zware mannen staat hij nog gewoon bij de 8 genoemd
http://www.teamemke.nl/
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
pi_45836378
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:52 schreef -Banaan- het volgende:
Rogier Blink ermee gestopt? Op site van de zware mannen staat hij nog gewoon bij de 8 genoemd
http://www.teamemke.nl/
Ah, ik was slecht op de hoogte dus.
Gave site trouwens, gaan we zeker in de gaten houden
pi_45876868
En ik sta op de shortlist voor de lichte acht

(oud nieuws eigenlijk, maar goed)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_45886339
Goed bezig! Maar betekent dat ook gelijk dat er met die groep geen olympische aspiraties zijn wat betreft Peking? Op de OS start er toch alleen 4- en 2x in het lichte veld?
Anyway: veel succes!
pi_45888075
Nou ja. Het is natuurlijk een opstapje, maar in principe zijn ze nu bezig met de selectie voor de 4- en is er niet genoeg potentie voor een 2x. Tenzij er iemand in het Olympische seizoen hard vaart.

Dus er zijn nog kansen (maar daar ga ik niet specifiek voor)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_45917976
Ik dacht dat de lichte acht een nieuw nummer werd op de spelen Maar het is een tijdje geleden dat er iets op nlroei stond daarover, en het is een beetje wazig.

Maar gefeliciteerd Wan! Hoe lang is zo'n shortlist ongeveer? Kleiner dan Team Emke?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')