quote:
Jij roeit ook bij okeanos of trainen die okeaniden ergens anders op het moment. Op zich is er natuurlijk weinig lange baan te trainen op de bosbaan
![]()
.
Arnold:
De roeitechniek is voor iedereen met een beetje inzet te leren. Om bij de (wereld)top te komen heb je tegenwoordig een hele hoop talent een een hele hoop inzet nodig maar het is zeker in een aantal jaar te doen. De olympische cyclus is wat dat betreft altijd erg belangrijk, als je komend seizoen begint dan ben je 5ejaars voor de spelen van 2012, dan is het zeer goed mogelijk dat je daar in een 8 kan liggen
![]()
.
Over verenigingen, daar zit zeker wel verschil tussen: Okeanos is niet onverdienstelijk, ze hebben bijvoorbeeld ook nico rienks afgeleverd, maar volgens mij gaan ze op het moment niet heel hard bij ouderejaars zware mannen. Dat is allemaal afhankelijk van de roeiers en coaches die op een moment bij een vereniging aanwezig zijn. Persoonlijk zou ik een afweging maken voor een _leuke_ vereniging, want je moet het toch met die vereniging doen, of je écht wil gaan topsporten in het roeien kun je nu toch nog geen overwogen beslissing over maken.
Mocht jij ambitieuzer zijn dan ik, dan zal ik tot mijn (grote) spijt toch moeten toegeven dat de afgelopen jaren Nereus erg hot is geweest. Daar hebben ze het materiaal, de coaches, het geld en de verenigingscultruur om een topsporter te ondersteunen.
Ik zeg "met spijt", omdat ik zelf geen fan ben van Nereus als vereniging, ze doen mij aan als bijzonder ongezellig en het zijn gewoon nepknorren die niet eens een kroegjool geven
Samengevat: Zoek een leuke vereniging uit en zorg dat je lol hebt in een (top)sportieve omgeving
![]()
.