Nog een paar feitjes:quote:Op zondag 19 november 2006 15:58 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Of hebben rijke ouders.
Of werden geboren in een rijk land.
Of hebben hun ellebogen gebruikt.
Of hebben andere mensen hun leven kapot gemaakt binnen de regels van de wet.
Een héél groot deel daar van, op wereldniveau dan. Maar dat is misschien wat offtopic.quote:Op zondag 19 november 2006 16:09 schreef budha het volgende:
[..]
Wil je nu beweren dat dit op gaat voor alle rijkeren? Of voor een groot deel daarvan?
quote:Op zondag 19 november 2006 16:20 schreef optifree het volgende:
[..]
Nog een paar feitjes:Hoe armer een persoon is, hoe meer kans die heeft om rijk te worden
Precies.quote:Hoe hoger het opleidings niveau hoe kleiner de kans is om echt rijk te worden (ja goed verdienen wel, maar niet rijk worden)
Dus dat is ... goed?quote:Kinderen uit rijke gezinnen doen meestal niet meer dan het geld van papa/mama uitgeven.
Handig dat je maar op een deel van mijn reactie ingaat. De rest lag je niet?quote:Op zondag 19 november 2006 16:27 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Een héél groot deel daar van, op wereldniveau dan. Maar dat is misschien wat offtopic.
Nee. Maar ik vind het nogal onsmakelijk om te zeggen dat iemand die in een zeer arm land is geboren, dat hij dat misschien wel aan zichzelf te wijten heeft. Maar zoals ik al zei, dat is misschien te veel op wereldniveau en niet erg ontopic.quote:Op zondag 19 november 2006 16:33 schreef budha het volgende:
[..]
Handig dat je maar op een deel van mijn reactie ingaat. De rest lag je niet?
quote:En ik vind het jammer dat je een vooroordeel hebt over mensen met een goed inkomen. Ik kan niet anders dan concluderen dat afgunst jouw motivatie is om hun succes zo te bagatelliseren.
En jij weet ook niet of al die rijken zich van de grond af hebben opgewerkt door hun ondernemingszin. Maar om je uit de droom te helpen pak ik de top 10 van de Quote 500 er even bij:quote:Op zondag 19 november 2006 16:09 schreef budha het volgende:
[..]
Wil je nu beweren dat dit op gaat voor alle rijkeren? Of voor een groot deel daarvan? Dat weet jij helemaal niet, dus kun je daar alleen een vermoeden over uitspreken.
Ga jij dan ook eens in op m'n argument dat rijken hun succes ook te danken hebben aan een goede gezondheid. Bedankt.quote:Op zondag 19 november 2006 16:33 schreef budha het volgende:
[..]
Handig dat je maar op een deel van mijn reactie ingaat. De rest lag je niet?
Is dit jouw denkniveau? Dat valt me wat tegen. Je noemt de quote 500, pakt er daar tien uit en met duidelijk beperkte kennis van zaken trek je daar een conclusie uit.quote:Op zondag 19 november 2006 16:45 schreef dwergplaneet het volgende:
[..]
En jij weet ook niet of al die rijken zich van de grond af hebben opgewerkt door hun ondernemingszin. Maar om je uit de droom te helpen pak ik de top 10 van de Quote 500 er even bij:
Ik ken een Breninkmeijer en ik kan je verzekeren dat de leden in die familie het niet makkelijk hebben. De eisen die worden gesteld zijn enorm hoog. Je krijgt van de familie de kans om je te bewijzen. Slaag je hier niet in,dan krijg je een gouden handdruk en zul je het daar verder mee moeten doen. Veel Brenninkmeijers zijn priester geworden omdat ze geen zakenhart hadden.quote:1. Familie Brenninkmeijer (C&A) — Geschat vermogen: ¤ 12,5 miljard — Erfenis.
2. Charlene de Carvalho-Heineken (Heineken) — Geschat vermogen: ¤ 3,5 miljard — Erfenis
3. Frits Fentener van Vlissingen (SHV) — Geschat vermogen: ¤ 2,5 miljard — Erfenis
4. Paul Fentener van Vlissingen (SHV) — Geschat vermogen: ¤ 2,1 miljard — Erfenis
5. John Fentener van Vlissingen (SHV, BCD) — Geschat vermogen: ¤ 2 miljard — Erfenis
6. John de Mol jr. (Endemol,Talpa) — Geschat vermogen: ¤1,8 miljard — Uit eigen ondernemingen
7. Familie De Rijcke (Kruidvat) — Geschat vermogen: ¤ 1,8 miljard — Uit eigen onderneming
8. Frits Goldschmeding (Randstad) — Geschat vermogen:1,7 miljard — Uit eigen onderneming
9. Familie Dreesmann (Vendex) — Geschat vermogen: ¤ 1,6 miljard — Erfenis
10. Jaap en Albert Blokker (Blokker) — Geschat vermogen: ¤ 1,5 miljard — Erfenis
Ik tel 7 miljardairs die georven hebben, en maar 3 die zich echt hebben opgewerkt.
Sorry, vond het zo'n domme bewering dat ik er niet op in ben gegaan.quote:Op zondag 19 november 2006 16:50 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Ga jij dan ook eens in op m'n argument dat rijken hun succes ook te danken hebben aan een goede gezondheid. Bedankt.
Niet helemaal juist.quote:Op zondag 19 november 2006 16:11 schreef budha het volgende:
[..]
BPM betaal je niet over een tweedehandsje. Het zijn dus vooral de hogere inkomens die last hebben van de BPM. Wat is nu je punt?
Dan koop je toch een goedkopere auto? Er is nou niet bepaald een tekort op de tweedehands automarkt.quote:Op zondag 19 november 2006 17:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Niet helemaal juist.
Gebruikte auto's in Nederland blijven duurder dan in bijvoorbeeld Duitsland omdat de BPM meetelt in de afschrijving.
Jij komt al helemaal niet met cijfers, en je beweert maar wat.quote:Op zondag 19 november 2006 17:15 schreef budha het volgende:
[..]
Is dit jouw denkniveau? Dat valt me wat tegen. Je noemt de quote 500, pakt er daar tien uit en met duidelijk beperkte kennis van zaken trek je daar een conclusie uit.
Er zijn iets meer dan 100.000 minjonairs in Nederland. Moeten jouw cijfers daar iets over zeggen?
Het cijfer over het aantal miljonairs over het hoofd gezien?quote:Op zondag 19 november 2006 18:00 schreef dwergplaneet het volgende:
[..]
Jij komt al helemaal niet met cijfers, en je beweert maar wat.
Mensen met lagere inkomens leven korter. Dat blijkt keer op keer uit de statistieken.quote:Op zondag 19 november 2006 17:17 schreef budha het volgende:
[..]
Sorry, vond het zo'n domme bewering dat ik er niet op in ben gegaan.
Als gezondheid een factor was voor succes zouden de gezonden de upperclass vertegenwoordigen en de ongezonden de lowerclass.
Dit is niet het geval. Er is alleen een klein verhoudingsverschil en niet meer dan dat. Alsof alle miljonairs gezond zijn...
Ja, dus...?quote:Op zondag 19 november 2006 18:04 schreef dwergplaneet het volgende:
[..]
Mensen met lagere inkomens leven korter. Dat blijkt keer op keer uit de statistieken.
Nou en? Wat kan mij het schelen dat iemand zijn vader "Nederland heeft opgebouwd". Het gaat er om wat die persoon zelf doet.quote:Op zondag 19 november 2006 17:15 schreef budha het volgende:
[..]
Is dit jouw denkniveau? Dat valt me wat tegen. Je noemt de quote 500, pakt er daar tien uit en met duidelijk beperkte kennis van zaken trek je daar een conclusie uit.
Er zijn iets meer dan 100.000 minjonairs in Nederland. Moeten jouw cijfers daar iets over zeggen?
[..]
Ik ken een Breninkmeijer en ik kan je verzekeren dat de leden in die familie het niet makkelijk hebben. De eisen die worden gesteld zijn enorm hoog. Je krijgt van de familie de kans om je te bewijzen. Slaag je hier niet in,dan krijg je een gouden handdruk en zul je het daar verder mee moeten doen. Veel Brenninkmeijers zijn priester geworden omdat ze geen zakenhart hadden.
De familie is overigens rijk geworden door te ondernemen en niet door achterbaks te zijn of zoiets dergelijks.
De overleden heer Heineken was een vrek, maar wel een ondernemer bij uitstek. Zijn imperium heeft ie zelfstandig uit de grond opgebouwd tot één van de grootste spelers op de markt.
De Fenteners van Vlissingen hebben hun vermogen ook vergaard door ondernemen en hebben ook iets uit niets gemaakt.
Dat het vermogen van rijke families bij hun kinderen komt is logisch. Het vermogen schuift door naar nieuwe generaties. Maar het moet wel ooit verdiend worden en het lijstje dat je hier neerzet is er vooral een van familiebdrijven die over een langere periode en met meerdere generaties iets hebben opgebouwd tot de absolute top van Nederland.
Met een chronische ziekte of handicap is rijk worden gewoon een stuk moeilijker en de top halen vrijwel onmogelijk.quote:Op zondag 19 november 2006 17:17 schreef budha het volgende:
[..]
Sorry, vond het zo'n domme bewering dat ik er niet op in ben gegaan.
Als gezondheid een factor was voor succes zouden de gezonden de upperclass vertegenwoordigen en de ongezonden de lowerclass.
Dat klopt, maar het is niet zo dat het hier barst van de gehandicapten en chronisch zieken. Ook onder de uitkeringstrekkers is dat maar een beperkte groep.quote:Op zondag 19 november 2006 18:07 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Met een chronische ziekte of handicap is rijk worden gewoon een stuk moeilijker en de top halen vrijwel onmogelijk.
Een bedrijf opbouwen is een prestatie van formaat. Een bedrijf runnen is echter ook geen kattepis. De kinderen die in het familiebedrijf terecht komen moeten dus ook een forse prestatieleveren.quote:Op zondag 19 november 2006 18:06 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Nou en? Wat kan mij het schelen dat iemand zijn vader "Nederland heeft opgebouwd". Het gaat er om wat die persoon zelf doet.
En dan nog het land zijn met de kleinste verschillen. Goed he?quote:Op zondag 19 november 2006 18:20 schreef pberends het volgende:
Leuke gemanipuleerde grafiekjes, lekker bij de 5% beginnen.
Dan moet je dus niet zeggen dat gezondheid geen rol speelt bij wel/niet succesvol.quote:Op zondag 19 november 2006 18:12 schreef budha het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het is niet zo dat het hier barst van de gehandicapten en chronisch zieken. Ook onder de uitkeringstrekkers is dat maar een beperkte groep.
Handig ook om enkele individuele gevallen exemplarisch te maken voor een hele groep.quote:Op zondag 19 november 2006 18:57 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Dan moet je dus niet zeggen dat gezondheid geen rol speelt bij wel/niet succesvol.
Aan de top blijven is moeilijker dan er te komenquote:Op zondag 19 november 2006 18:14 schreef budha het volgende:
[..]
Een bedrijf opbouwen is een prestatie van formaat. Een bedrijf runnen is echter ook geen kattepis. De kinderen die in het familiebedrijf terecht komen moeten dus ook een forse prestatieleveren.
We hebben inderdaad weinig mensen in Nederland met een ziekte, handicap of gebrek die carriere maken bemoeilijkt.quote:Op zondag 19 november 2006 19:26 schreef budha het volgende:
[..]
Handig ook om enkele individuele gevallen exemplarisch te maken voor een hele groep.
Ik moet de eerste rijke ondernemer nog horen die met halve dagen werken (vanwege een ziekte) z'n fortuin bij elkaar heeft verdiend.quote:Je stelling klopt gewoon van geen kant. De verhouding tussen gezonden en ongezonden is bij hogere inkomens weliswaar gunstiger dan bij lagere inkomens, maar het is niet zo dat er geen succesvolle ongezonde mensen zijn.
Er zijn tussen de hogere inkomens geen gehandicapten? Je weet zelf donders goed dat dit onzin is. Een paar keer modaal is al een hoger inkomen. Genoeg gehandicapten die in deze categorie vallen hoor.quote:Op zondag 19 november 2006 20:02 schreef rebel6 het volgende:
[..]
We hebben inderdaad weinig mensen in Nederland met een ziekte, handicap of gebrek die carriere maken bemoeilijkt.![]()
[..]
Ik moet de eerste rijke ondernemer nog horen die met halve dagen werken (vanwege een ziekte) z'n fortuin bij elkaar heeft verdiend.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |