abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 november 2006 @ 21:05:06 #153
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43862804
Tja, ik weet het ook niet zo goed. Teveel is nooit goed. (en als het zo doorgaat mogen we straks helemaal niets meer als je zwanger bent of BV geeft )
Lekker douchen!
  vrijdag 24 november 2006 @ 21:06:03 #154
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43862831
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 21:05 schreef sjak het volgende:
Tja, ik weet het ook niet zo goed. Teveel is nooit goed. (en als het zo doorgaat mogen we straks helemaal niets meer als je zwanger bent of BV geeft )
Inderdaad! Daarom denk ik, met mate! Ik drink 2 a 3 kopjes thee, soms venkel, soms anijs, soms iets anders.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_43863069
Wat goed LadyS!

Fijn dat 't goed verloopt Mwana

Een borstontsteking kan komen door een verstopping (steriele borstontsteking; is weg te drinken/kolven gewoonlijk) of door bacterien die bijv via tepelkloven binnen zijn gekomen, alleen bij de laatste heb je echt AB nodig. Nadeel van AB is een grotere kans op spruw, dus liever pas nemen als de koorts echt aanhoudt en de BO niet 'gewoon' weg te krijgen is.
pi_43863331
Dutch, 4 maanden is een beruchte dip. Kindjes gaan meer en vaker drinken, kunnen ineens weer 's nachts (vaker) komen. Ik kan zo snel niet een duidelijkere uitleg vinden. Alsik het tegenkom kwak ik de link hier wel neer.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 24 november 2006 @ 21:54:17 #157
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43864351
dutch, dit is de verhelderende post van Nebelung, na mijn "geklaag" over een zeer onrustig drinkende Iris, waar ik ook helemaal kriegel van werd:
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:36 schreef nebelung het volgende:

[..]

Iris is 4 maanden zie ik. Rondom de 4 maanden kan het lastig worden. Ze maken dan een enorme ontwikkeling door. Ze zien en begrijpen alsmaar meer van de wereld, ze liggen niet perse meer als lieve babietjes in je armen, kunnen afgeleid worden door alles wat er te zien en te doen is. Soms moeten ze dan de schade op rustiger momenten inhalen (lees: 's avonds, 's nachts). Dat kan er mogelijk aan de hand zijn. Ze gaan vaak ook nog weer regelen bij 4 maanden. (zoek maar eens op 'vier maanden' op het bv-forum, topics vol met verhalen over dit).

Tja aanleggen bij elke kik, zo bedoelde ik het eigenlijk niet. Ik bedoelde meer om je productie op te hogen vaker aanleggen (even de regie bij jezelf) in het algemeen. Ik was rond die tijd (4 maanden) ook zo kriegel, gek werd ik ervan! Ik heb de weken knarsetandend omgekeken en gehoopt dat de 6 maanden maar gauw om mochten zijn (maar toen was het allang weer over).

Wat ook nog kan rond deze tijd is dat het CB gaat klagen over de groei. Met 4 maanden wordt met borstgevoede babies de curve vaak vlakker. Dat klopt, borstgevoede babies groeien de eerste 4 maanden sneller dan flesgevoede babies en die groeien na 4 maanden vaak harder.

Best kritiek moment hoor, de 4 maanden. Het regelen, het afgeleid zijn, de hele ontwikkeling die ze dan door maken en de afgevlakte groei doet veel vrouwen naar flesvoeding grijpen dan. Daar komen de verhalen vandaan van 'ik had niks meer' en 'ik had geen voedingsstoffen meer' enzovoorts. En ook het bijvoeden met ander voedsel.

Het gaat over, echt waar. (heb je nu niks aan he? )
Waarvoor nogmaals mijn dank
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_43864479
Andere kijk erop: volgens iemand op het OOL-forum wordt de dip in de curve bij bv-baby's verklaart doordat kv-kinderen veel langer nodig hebben om hun systeem op de voeding in te stellen. Rond 4 mnd beginnen zij dan gemiddeld met een inhaalslag, maar doordat zij in de meerderheid zijn lijkt het dan of bv-baby's achterblijven (tot de nieuwe WHO-curves gebruikt worden iig).
Was weer eens een andere invalshoek.
pi_43864541
LadyS, hoe deden jullie het wegen trouwens? Icare verhuurt hier helemaal geen babyweegschalen
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:02:40 #160
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43864657
Wat een verhelderende post.
Het verklaart een hoop. Alleen is die dip nog niet over bij ons, ookal zijn we inmiddels een maand verder.
Ik maak me er niet zo druk over, het is alleen soms vermoeiend. Ga soms ook bewust met hem boven leggen liggen waar het stil is. Dan drinkt hij wel rustig. Maar even snel voeden als ik tussendoor thuiskom van mijn werk zit er niet meer in. Daar heb ik nog geen oplossing voor gevonden. Dan ben ik blij dat hij om 22.00 ongeveer nog komt, kan hij even bijtanken.

[ Bericht 9% gewijzigd door dutchie op 24-11-2006 22:07:49 ]
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_43864713
Ook zoiets, ben benieuwd welke curve wij gaan maken
Alhoewel ik vermoed dat ik gewoon de fv moet volgen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_43864848
Snoopy, 'gewoon' haar eigen lijntje... Het zal wel ergens tussen de fv en kv in zitten.
pi_43865029
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 19:59 schreef Neuk het volgende:
Baloe: heb je perse korrels nodig? Je kunt nl. ook gewoon de hele dag door venkelthee drinken? Is overal verkrijgbaar.
Ik heb al venkelthee, maar het is voor de kids zelf. Korrels zijn makkelijker mee te nemen dan thee.
En volgens een vriendin helpt t beter.
Maar iig bedankt
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 20:21 schreef PM-girl het volgende:
Baloetjuh, ik heb ze hier, maar niet zelf gekocht.Vriendje is er niet nu, maar ik gok dat hij ze van de apotheek had. Als het anders is, laat ik het hier nog weten.

Ik drink zelf ook 'gewone' venkelthee, maar echt lekker vind ik het niet, hoewel het went!
Ik ga dan zoiezo bij de apotheek kijken, (stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb) En als vriendje het ergens anders vandaan heeft lees ik t dank je!
Trotse mama van Dylan en Sennah!
05-09-2006!
pi_43865159
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 20:54 schreef PM-girl het volgende:
De kraamhulp, lactatiekundige en verloskundige gaven hier nog wel het advies venkelthee. Ik denk dat ook dit weer een kwestie is van: met mate?
idd bij mij werdt t ook aangeraden door t ZH... ik doe t zo ie zo met mate....
05-09-2006!
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:20:45 #165
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43865354
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 21:59 schreef poemojn het volgende:
LadyS, hoe deden jullie het wegen trouwens? Icare verhuurt hier helemaal geen babyweegschalen
Als je in de kraamperiode bedoelt: De kraamverzorgster had een weegschaal bij zich. Zowel Take Good Care (bij Iris) als Icare (bij Amber). En daarna uiteraard het weeguurtje. Als ik nu ga, ga ik in de Kempenaar, maar ik denk dat er eentje bij jou dichter in de buurt zit
pi_43865507
Dan zal ik de kraamzorg maandag eens bellen. In Groningen moesten we 't nl zelf huren, vandaar de vraag.
Hier zit een cb aan de Griend, da's wel redelijk vlakbij. Bedankt!
  zaterdag 25 november 2006 @ 11:18:41 #167
94046 PM-girl
pi_43874747
Poemojn, bij mij verhuurde de vk-praktijk de weegschaal, daarna ook het weeguurtje!
*
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2006 @ 14:22:42 #168
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_43878120
Tip voor degenen die zelf een weegschaal (moeten) huren: bij Babyrent is het goedkoper dan bij de thuiszorgwinkel, zeker als het om een maand of langer gaat.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:36:00 #169
94046 PM-girl
pi_43878360
Ik betaalde 2 euro totaal, voor een week, bij de vk.
Ik zou thuis geen weegschaal willen, volgens mij raak ik dan geobsedeerd door Simons gewicht en zou ik bij wijze van na elke voeding gaan wegen.

Anders is het als je kindje bijvoorbeeld te veel is afgevallen oid.

Vanmorgen ging ik in het halfdonker kolven, met supervolle borsten en dus mijn platte tepels. Na 2 minuten aan een kant nog niks, dus ik kijken, stond dat ding helemaal niet over mijn tepel!!
*
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2006 @ 16:07:18 #170
141844 Macka66
pi_43880488
Ik had een weegschaal omdat de bv op gang moest komen en ik langzaamaan de kv door bv ging vervangen. Doordat ik 'm had kon ik juist constateren dat Lucie zo enorm afviel op alleen bv, en hebben we heftige stille ondervoeding kunnen voorkomen.
Wegen deden we overigens iedere ochtend voor het badje, om de lijn te kunnen volgen.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_43880868
Ik had een weegschaal bij de thuiszorgwinkel gehuurd.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_43883594
Hier ook bij de thuiszorgwinkel. Maar wellicht bestaat zoiets niet bij jullie.

Je schiet al lekker op Poem
Variety is the spice of life
pi_43886942
Ik heb net Mothering your nursing toddler besteld. Ik wil nog even doorgaan, kijken of er nog informartie instaat.
pi_43888450
Ja, het gaat erg hard deze keer.
Maandag heb ik weer een afspraak bij de vk, zal 't daar ook eens vragen.

Bij Myrthe vond ik 't juist wel prettig om niet afhankelijk te zijn van het cb voor het wegen de eerste tijd, vandaar de vraag.
pi_43889214
Wij gaan regelmatig naar het weeguurtje, maar je kunt hier ook weegschalen huren. Komende weken gaan we weer elke week dus. De eerste twee nachtvoedingen zijn geweest. Ben benieuwd hoe lang ik dit vol ga houden. Het kost me twee uur slaap per nacht (ik slaap slecht in), dus hopelijk gaat het nog als ik weer moet werken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 26 november 2006 @ 07:57:55 #176
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43897631
Ik zet hem ook hier neer....copy/paste vanuit babietjes topic:

Maud krijgt echt geen lucht. Ze ligt maar te reutelen en probeert zo goed en zo kwaad als ze kan door d'r mond lucht binnen te krijgen. Met alle gevolgen van dien voor de BV. Heb ze vanacht gevingervoed en vanochtend de afgekolfde melk uit pure wanhoop maar met het flesje gegeven. Ik liet ze dan 15 slokken nemen en dan ademhalen. Want zelf doet ze het niet. Als ze drinkt ademt ze niet. En dat moet toch niet de bedoeling zijn. De borst pakken deed ze trouwens niet, maar dat lijkt me ook wel logisch.

Als ik het goed lees, adviseren jullie toch echt om neusspray te gebruiken. De ui heeft in elk geval niet zijn werk gedaan. En ik heb al in de badkamer met d'r gestaan in de hoop dat de 'stoom' wat goeds zou doen. Mijn vraag is toch, mag neusspray wel. Ze is nog geen twee weken oud. Ik vind het zo eng om die slijmvliezen zo rechtstreeks te gaan 'iriteren'. Heeft er niemand nog iets anders dat ik kan proberen.....

- hopelijk heb ik ze nu niet al te veel in verwarring gebracht qua tepel/speen...wil om 10 uur toch echt weer borst proberen.... -
  zondag 26 november 2006 @ 08:37:45 #177
24188 Belana
kloon van belana
pi_43897697
zoutoplossing neusspray mag echt gewoon hoor chaca werkt snel, kan ze lekker weer ademen.

en jeetje poemojn, alweer 37 weken hoe kan dat nou zo snel gaan
stormy waters...
sailin'
pi_43898936
Wij hadden die zoutspray ook al vroeg. Mag gewoon.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zondag 26 november 2006 @ 12:09:08 #179
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43900020
Maud heeft om 10 met een vrije neus (dankzij het badje) 20 minuten bij me gedronken.

Ga morgen voor de zekerheid maar wel neusspray halen.
  † In Memoriam † zondag 26 november 2006 @ 13:47:28 #180
141844 Macka66
pi_43902882
Chacama, je kunt tijdelijk met een zelfgemaakte zoutoplossing druppelen: 1 theelepel zout opgelost in een glas gekookt en afgekoeld water.
pi_43908071
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:36 schreef PM-girl het volgende:
Vanmorgen ging ik in het halfdonker kolven, met supervolle borsten en dus mijn platte tepels. Na 2 minuten aan een kant nog niks, dus ik kijken, stond dat ding helemaal niet over mijn tepel!!
Dit komt me heeeeel erg bekend voor hahahaha....
half donker/ half wakker = nooit goed! "voor t zog "
05-09-2006!
  zondag 26 november 2006 @ 16:42:12 #182
94046 PM-girl
pi_43908166
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:39 schreef Baloetjuh het volgende:

[..]

Dit komt me heeeeel erg bekend voor hahahaha....
half donker/ half wakker = nooit goed! "voor t zog "
Gelukkig, ben ik niet de enige!
*
  zondag 26 november 2006 @ 16:43:53 #183
94046 PM-girl
pi_43908228
Simon kan soms onder het voeden erg graaien en wiebelen met zijn handjes en vingers, bijna alsof hij een koe aan het melken is (in de lucht he!), het ziet er heel druk uit.Mijn moeder dacht dat meer baby;s dat deden bij het voeden? Herkent iemand dit? Op zich ziet het er grappig uit, alleen grijpt hij soms het tepelhoedje of krabt hij zichzelf.
*
  zondag 26 november 2006 @ 17:05:54 #184
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43908910
quote:
Op zondag 26 november 2006 13:47 schreef Macka66 het volgende:
Chacama, je kunt tijdelijk met een zelfgemaakte zoutoplossing druppelen: 1 theelepel zout opgelost in een glas gekookt en afgekoeld water.
Die zal ik zo dan even maken. Ik heb net voor het voeden even d'r neus leeggezogen. Ik durfde dar in eerste instantie niet, maar toen nieste ze zo hard dat het snot helemaal voorin zat en ik dus maar weinig hoefde te doen.
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:43 schreef PM-girl het volgende:
Simon kan soms onder het voeden erg graaien en wiebelen met zijn handjes en vingers, bijna alsof hij een koe aan het melken is (in de lucht he!), het ziet er heel druk uit.Mijn moeder dacht dat meer baby;s dat deden bij het voeden? Herkent iemand dit? Op zich ziet het er grappig uit, alleen grijpt hij soms het tepelhoedje of krabt hij zichzelf.
Maud doet het ook, maar ik leg d'r handjes nu vast tegen me aan, want ze maait zichzelf helemaal los. En helpen met de tepel te pakken....nou dat doet mama wel.
  zondag 26 november 2006 @ 18:03:55 #185
62233 Jelief
ikke lief!
pi_43910493
Chacama, heb je al geprobeerd met mm? Een paar druppeltjes in ieder neusgat (rechtstreeks uit de borst of via een puntje van een tissue) Daarna zachtjes draaien op het neusvleugeltje, zo krijg je eventuele vastzitende bulkjes er uit. De mm lost het slijm ook op. Kijk uit met die zuigertjes want naar verluid irriteer je daar het slijmvlies alleen maar extra mee.
pi_43952423
Hoe gaat het met je blauwe plek Neuk?

En Moonah, is de spruw al weg?

Het is zo zwaar, ik kan me zo goed voorstellen dat moeders stoppen met de bv. Ik heb er nog nooit zo dicht bijgezeten, maar het moet voor Anna. Door de nachtvoedingen slaap ik nu bijna niet meer. Vannacht ging om drie uur de wekker (gisteren ging ze pas laat slapen) en sindsdien heb ik niet meer geslapen. Ze is nu erg snel afgeleid, waardoor een voeding minimaal een uur duurt. Daarna moest ik kolven en kon ik niet meer in slaap komen. Een uur geleden maar opgestaan, de wekker zou anders toch zo gaan. Voordeel is wel dat de afwas nu is gedaan. Het is zo jammer dat ze niet beter groeit. Dan zou ik 's nachts meer kunnen slapen. Volgende week moet ik weer werken en ik hoop zo dat ik het dan vol kan houden. J. biedt wel aan soms een nachtvoeding te doen, maar daar heb ik niks aan. Ik moet dan toch gaan kolven en de productie loopt alsnog terug en de vriezer raakt al steeds leger.
Ooit gaat het beter. Hoop ik.
*OUD heilige*
pi_43953119
Dat klinkt idd wel heel erg zwaar YPPY. Voeden en kolven 's nachts hakt er aardig in. Pas je wel een beetje op jezelf? Door vermoeidheid kan de bv misschien ook wel teruglopen. Kan je overdag een beetje slapen als zij in bed ligt?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 28 november 2006 @ 08:53:09 #188
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43953161
Oh Yppy, peptalk!!!!

Hou vol, hou vol hou vol! Omdat je het zelf wilt, voor Anna. Hou vol meid, het lijkt me inderdaad hartstikke zwaar, roep dat maar gerust de hele dag hier. Heel veel succes met doorbijten, zware taak, maar je bent een held. Echt waar!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 28 november 2006 @ 09:29:01 #189
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43953689
Yppy, wellicht helpt het je deze tekst te lezen. Linkje stond in het kleine babietjestopic. http://www.borstvoeding.c(...)acht_doorslapen.html
Het stukje over frequent voeden dus.
Want samen slapen zullen jullie niet doen met Anna nu het rust en regelmaat principe zo goed aanslaat.
Mij gaf het meteen (weer) heel veel stimulans. Hoe graag ik ook zou willen dat Thies wat langer zou doorslapen, met genoemde tekst in mijn achterhoofd vind ik het veel minder lastig dat hij 's nachts nog 2x komt.

Lief dat je vraagt naar de spruw. Ik dacht er van de week nog aan hoe het bij jou zou zijn.
Maar toen had ik geen internetverbinding, erg he, dat ik dan tóch aan je/jullie denk...
Anyway, Nystatine sloeg na een week niet aan. Nu heb ik een Diflucancapsule gekregen, ik gebruik miconazolcreme en Thies sinds 4 dagen Daktaringel. Dat helpt goed!
Heerlijk als ik straks weer lekker kan voeden zonder eerst oude creme weg te moeten poetsen van mijn tepels en Thies na het voeden wakker moet maken omdat ik dat spul in zijn bekkie moet frutten.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_43955631
Hierook een zware nacht en ochtend achter de rug. Merlijn heeft ergens last van, we weten alleen nog niet waarvan. Hij heeft iets verhoging met uitschieters boven de 38.0 denken we. Af en toe is het echt een kacheltje zo warm. Vanaf een uur of 4 vanacht tot een kwartier geleden heeft hij constant gedronken met alleen nog een pauze tussendoor als hij even sliep. Pfff, nu zit ik in dubio, meneer lijkt zich beter te voelen en mag ook naar het KDV, maar ik ben kapot en moet vanmiddag werken. Mijn geovel zegt thuisblijven en Merlijn ook thuis houden, wil hem kunnen voeden als hij het nodig heeft. Moeilijk.
  dinsdag 28 november 2006 @ 11:03:40 #191
94046 PM-girl
pi_43955710
Randa, misschien wel wijs om thuis te blijven?

Yppy, jij hebt geen doorzettingsvermogen, jij bènt doorzettingsvermogen als ik je verhaal lees!

Moonah, fijn dat deze medicatie werkt. Ik dacht echter dat je al langer Daktarin had voor Thies? Of had je alleen nog de micozinal voor jezelf?
Hoe vaak komt Thies bij jou (of deed jij niet op verzoek?) Simon komt eigenlijk nog elke drie uur, behalve 's nachts.
*
pi_43956219
Overdag slapen probeer ik wel snoopy, maar dat is lastig. Ik moet toch wel iets in het huishouden doen en ik kolf nu veel extra overdag natuurlijk.

Het moet Sugar en dus zal het lukken. Als een probleem niet op te lossen, moet je het als een gegeven zien. Het is nu een gegeven dat Anna snel afgeleid is en dat de productie niet goed is. Gewoon in mee gaan, het gaat vanzelf een keer over.

Super dat de spruw weg is Moonah Anna kan wel doorslapen. Soms zelfs 12 uur achter elkaar. En dat was een probleem, denk ik. Ze komt erg weinig aan, dus nu maak ik haar wakker voor een nachtvoeding. Op zich vind ik het niet erg om 's nachts te voeden. Als ik makkelijker zelf weer in slaap kon komen, zou me dat twee uur per nacht schelen. Ik zou het heerlijk vinden als ze bij me sliep, dan hoefde ik niet steeds de kou in, maar dat mag niet. Als ze nu een maand lang goed groeit, hoop ik dat ik haar steeds later wakker kan gaan maken tot de nachtvoeding weg valt.

Moeilijk Randa. Lekker een dagje samen thuis is ook wel fijn.
*OUD heilige*
pi_43956509
Yppy ik vind je stoer
  dinsdag 28 november 2006 @ 12:01:47 #194
24188 Belana
kloon van belana
pi_43957002
yppy, ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen! zet hem op meid, het gaat je lukken!!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 28 november 2006 @ 12:21:12 #195
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43957385
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 08:53 schreef Sugar het volgende:
Hou vol, hou vol hou vol! Omdat je het zelf wilt, voor Anna. Hou vol meid, het lijkt me inderdaad hartstikke zwaar, roep dat maar gerust de hele dag hier. Heel veel succes met doorbijten, zware taak, maar je bent een held. Echt waar!
Hier sluit ik me volledig bij aan! Veel succes Yppy, ik vind je een grote held!!! Het kan inderdaad retezwaar zijn, vooral de gebroken nachten. Hopelijk is dit even een overgangsfase, waar je je snel doorheen bijt en gaat alles vanaf dan weer beter. Ik duim voor je.
  dinsdag 28 november 2006 @ 12:36:28 #196
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43957727
Yppy...meid hou vol.

Moonah, fijn dat de spruw minder wordt.

Hier is dag 10 aangebroken. Oftewel we regelen wat af vandaag. Het begon gisterenavond. Zo goed als om het uur en de nacht door zo om de 2 tot 2,5 uur. En vanochtend zat ze al weer op om de 1,5 uur. Maar, goed. We weten dat het maar tijdelijk is. Dus die uurtjes slaap halen we vast wel in.

Ik heb de VSM neusspray gehaald. Ze reageert er goed op. Dus het drinken gaat ook veel beter. Ik twijfel of ik morgen naar het weeguurtje zou gaan. Ik ben wel benieuwd, maar aan de andere kant weet ik dat ze het goed doet. De luiers zijn lekker zwaar. Ik zal wel eens zien.
pi_43957928
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:29 schreef Moonah het volgende:
Yppy, wellicht helpt het je deze tekst te lezen. Linkje stond in het kleine babietjestopic. http://www.borstvoeding.c(...)acht_doorslapen.html
Het stukje over frequent voeden dus.
Want samen slapen zullen jullie niet doen met Anna nu het rust en regelmaat principe zo goed aanslaat.
Mij gaf het meteen (weer) heel veel stimulans. Hoe graag ik ook zou willen dat Thies wat langer zou doorslapen, met genoemde tekst in mijn achterhoofd vind ik het veel minder lastig dat hij 's nachts nog 2x komt.
Wat goed dat die link jou (ook) helpt! Ik heb het ook vaak terug gelezen als ik weer even borst-depri was
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_43957971
Bedankt voor de aanmoedigingen.
*OUD heilige*
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:06:24 #199
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43958558
Yppy, ook hier grote bewondering!!!
Iris wordt sinds kort ook weer geregeld snachts wakker voor een voeding en ze is dan wel met 10 minuten klaar en ik slaap ook gauw weer in gelukkig. Maar ik probeer haar nu van de late voeding een beetje af te krijgen. Ze gaat dan rond 21.00 uur naar bed en dan zie het wel wanneer ze komt. Vannacht dus om 01.00 uur.

Ik zei vannacht nog tegen Peter: ik denk dat ik Iris maar gewoon aan de borst hou (geen hapjes enzo dus ) want dit is wel zo ontzettend makkelijk... Eten wanneer zij wil en niet op de klok hoeven kijken of het al tijd is voor een hapje. Lijkt me heerlijk jammer dat het niet kan dan
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:15:56 #200
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43958853
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:43 schreef lcicle het volgende:

[..]

Wat goed dat die link jou (ook) helpt! Ik heb het ook vaak terug gelezen als ik weer even borst-depri was
Als ik die tekst lees, bemerk ik hoe bevooroordeeld ik ben. Ik stond op het punt om te vragen vanaf wanneer baby's doorslapen. Maar het is duidelijk dat ik daar niet op hoef te rekenen binnen nu en het komende jaar (of langer). Aan de andere kant maakt het me wel meer gerust over het feit dat ik Maud graag veel bij me heb. Ik moet er nu alleen nog voor zorgen dat het ook veilig is.

En bij het lezen van de tekst vraag ik me af of ik dan de mist in ben gegaan me Fleur. Die sliep immers snel door (kreeg geen bv) en sliep vanaf 4 maanden alleen op d'r eigen kamer. Maar, goed ik lees het en kom toch tot de conclusie dat ik een gezonde en gezellige peuter heb. Dus zo erg fout zal ik het toch niet gedaan hebben.....of Fleur is gewoon erg flexibel geweest......Ach... de klok kan ik toch niet meer terug draaien.
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:24:19 #201
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_43962615
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 11:24 schreef YPPY het volgende:Het moet Sugar en dus zal het lukken. Als een probleem niet op te lossen, moet je het als een gegeven zien. Het is nu een gegeven dat Anna snel afgeleid is en dat de productie niet goed is. Gewoon in mee gaan, het gaat vanzelf een keer over.
Ooow, deze post had ik nog niet gezien. Ik wilde eigenlijk iets dergelijks schrijven Volgens mij de mantra van iedere nieuwe moeder: "het is maar een faaaase, het is maar een faaaaase"

Maar.... je moet wel de voor- en nadelen blijven afwegen. En langdurig uitgeput zijn, is geen flutreden Yp. Het is ook niet noodzakelijkerwijs een reden om te stoppen, maar wel een reden om de boel in de gaten te houden. Maar dat weet je vast zelf ook wel
pi_43963145
Ik heb erover gepiekerd om dit nu te zeggen (laaat gaaan, denk ik ook), maar ik doe het toch want het zit me dwars:

Ik vind het zo gek dat ik toen ik 1 keer (1 keer!) in het moedertopic liet vallen dat ik zo moe was (ook eens 1 keer, ik zeik er nooit over)) omdat mijn dochter nog niet doorslaapt (toen was ze 10 maanden of zo, nu een jaar) ik meteen te horen kreeg dat ik dan maar moest stoppen met de borstvoeding. In elk geval werd er raar op gereageerd (Jarno voorop), in eerste instantie al de reden dat ik het eerst al helemaal niet wilde posten en ook de reden dat ik er achteraf meteen spijt van had ook. (in real life krijg je namelijk dezelfde reactie vaak, en ik dacht toen dat ik misschien wel eens mijn ei dan in dat moederstopic kwijt kon).

Toen al wilde ik dat linkje laten zien, maar dat was toen ws. op onvruchtbare bodem gevallen. Wat ik maar probeer te zeggen is ook moeders met een kind van boven de 6 maanden hier mee te kampen kunnen hebben (zie ook Randa, die ''s nachts nog voedt en ik weet zeker dat Jelief ook nog voedt 's nachts). En dat je dus ook een moeder die al een jaar niet slaapt niet meteen hoeft te zeggen dat ze moet stoppen met borstvoeden, net zomin als tegen een moeder met een kind onder de 6 maanden. Bovendien zijn er zoveel factoren buiten voeding waardoor een kind niet doorslaapt, maar de allerbelangrijkste is wel: de een doet het wel en de andere niet.

Sorry dat dit zo ineens omhoog komt, maar dit zit me al 2 maanden dwars. Ik voelde me toen echt zo onbegrepen dat ik verder nooit meer daar gereageerd heb. Nog moeilijker toen (en nu nog niet, want het speelt nog steeds) was uit te leggen dat het feitelijk helemaal geen probleem voor me was, omdat we allebei gelijk doorslapen na het drinken (maar ze kwam toen wel 3 of 4 keer) maar dat ik 'gewoon' wilde aangeven, eenmalig, dat ik moe was omdat het toch onderbroken slaap is, hoe dan ook, en op dat moment al 10 maanden lang. Maar ik kreeg echt het gevoel dat ik dat niet mocht zeggen, want met een zo oud kind is het je eigen schuld.

YPPY, ik vind je ook een doorzetter, bovendien erg herkenbaar omdat wij zoals je weet met hetzelfde hebben gekampt op precies dezelfde leeftijd als Anna. Maar ik heb ook wel een vraag erbij: gaf je dan geen nachtvoeding meer?
pi_43963163
Voor mij is het wel een slechte reden. Zelfs als het zo blijft gaan, dan is het nog maximaal drie maanden min een week. Daarna kan ik met bijvoeding beginnen en af gaan bouwen. Dat is te overzien. Het schuldig voelen omdat ik gestopt zou zijn, duurt veel langer. Als ik geluk heb, is ze komende vrijdag veel aangekomen. Dan hoeft dit misschien helemaal niet zo lang met de nachtvoedingen. Als ik aan het werk ben, zijn er misschien weer horrorscenario's verdwenen, waardoor ik beter in kan slapen. En als de vier maandendip voorbij is, is het minder noodzakelijk veel voorraad in de koelkast te hebben. Soms zit ik raar in elkaar Gaoxing en ik houd het wel in de gaten, maar ik denk dat ik het beter zo kan doen. Ook al is het zwaar, het voelt goed en dat vind ik belangrijk.

leuk je weer vaker te zien trouwens!
*OUD heilige*
pi_43963393
Je moet het gewoon zeggen als je het kwijt wilt nebelung. Ik twijfelde al of ik er nog naar zou vragen, maar na J.'s posts (het blijft toch m'n aanhang ) leek het me niet zo handig.
Bij jou lag het probleem toch niet zozeer bij de borstvoeding, maar bij jezelf? Raar geformuleerd, maar je dochter kwam toch niet te vaak? Je vond dat toch niet vervelend?

Jarno kan soms fel zijn, maar hij bedoelt het niet verkeerd. Anna sliep inderdaad door. Meestal van half 10 tot 6. Aangezien hier om kwart over 6 de wekker gaat, was dat de hele nacht. Nu maak ik haar wakker. Op zich is de nachtvoeding niet het grote probleem. Dat ben ik. Als ik meteen weer in zou slapen, sliep ik een paar uur op een nacht meer. Nu ben ik na een voeding klaarwakker en dan ga ik weer liggen piekeren enzo. Niet goed, maar ja, kom er maar eens vanaf.
*OUD heilige*
pi_43963544
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:06 schreef LadyS het volgende:

Ik zei vannacht nog tegen Peter: ik denk dat ik Iris maar gewoon aan de borst hou (geen hapjes enzo dus ) want dit is wel zo ontzettend makkelijk... Eten wanneer zij wil en niet op de klok hoeven kijken of het al tijd is voor een hapje. Lijkt me heerlijk jammer dat het niet kan dan
LadyS, ik heb nog heel lang (eigenlijk nog wel) Emma op verzoek gevoed, de hapjes kwamen er dan gewoon tussendoor, zonder echte regelmaat. Zeker tot een jaar kun je dat gewoon zo doen, de verhouding mm en bijvoeding mag tot een jaar 80/20 zijn.
pi_43963698
Oh ja, dat was het probleem toen! Ik kon in die tijd zelf niet meer slapen! Daar was ik toen moe van. Wat jij nu hebt dus. Maar ze kwam wel vaak hoor en nog steeds. Nu kan ik echter wel doorslapen meteen. Maar enfin, dat was het inderdaad.

Ik zie jou en Jarno los hoor

Ik wilde je nog meegeven dat wij destijds (zelfde leefdtijd als Anna, alleen ze was al klein en bleef klein) ook extra (dus naast de normale voedingen) de wekker gingen zetten 's nachts (ook dat leverde veel commentaar op van jan en alleman hoor). Maar mijn dochter heeft toen een enorme inhaalslag gemaakt, misschien helpt dit verhaaltje ook om even door te doen?

Nachtvoedingen zijn zo enorm goed, YPPY. En zeker ook voor je produktie. Heel veel sterkte!
pi_43963773
Ow,en naar aanleiding van de laatste vijf posts: Emma komt nog een of twee keer per nacht. Ik merk dat ik héél moe ben en graag een nacht door wil slapen. Helaas is dat niet te regelen dus gaan we gewoon door zoals het gaat. Ik leef nog en stort niet in elkaar. Tussen kerst en oud en nieuw is Mike vrij dus dan kan ik waarschijnlijk wel weer wat bijslapen.
Ik heb ook geen behoefte om te stoppen met bv, al vind ik het soms heel zwaar, de voordelen wegen nog steeds veel zwaarder dan de nadelen.
pi_43964915
Ik had dezelfde post kunnen schrijven, Jelief, maar dat wist je al denk ik

Waarom kan het niet, LadyS?
  dinsdag 28 november 2006 @ 16:35:42 #209
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43964954
Morgen ga ik weer naar het CB en ik ben daar blij mee. Ben benieuwd of Brent weer aangekomen is. Zo goed drinkt hij nl. helemaal niet meer sinds ik em niet meer op vraag voed maar elke 2,5 a 3 uur. Hij huilt nog steeds 's nachts maar iig niet meer tot 3 uur maar tot 1 uur. Dat scheelt al een hoop maar ik denk dat het alsnog best vermoeiend voor hem is. Hij valt continu in slaap als ik em voed, en dat al na 5 a 10 minuten. Hij slaapt dan ook echt diep en een half uurtje later is ie weer wakker. Dan geef ik em de andere kant en is het hetzelfde verhaal. Krijgt hij dan wel genoeg binnen? Misschien kan ie nu veel sneller drinken ofzo?
Ik heb geen idee...
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_43965158
Efficienter en daardoor sneller. Waarschijnlijk is dat het .

Plasluiers nog goed? Als hij wakker is, is hij alert en tevreden?
  dinsdag 28 november 2006 @ 16:42:17 #211
94046 PM-girl
pi_43965173
Bewondering dames, voor jullie. Zo intensief lijkt het me, zoals jullie voeden.
Ik noem het hier ook voeden op verzoek, maar Simon heeft nu een heel duidelijk ritme en er zit altijd 3 of 4 uur tussen, soms 2. 's Nachts komt hij maar een keer.
Ik voed dus eigenlijk ritmisch op verzoek, wat ons beiden goed bevalt zo. Moest het 's nachts vaker, soit, maar nu hoeft het niet. Maar daarom petje af voor jullie, want soms vind ik die ene onderbreking al niet leuk.

Ik ben nu wel aan het twijfelen, 's nachts word ik wakker van Simon die aan zijn handje sabbelt (maakt nogal herrie!). Eerst interpreteerde ik dit als honger en kreeg hij de nachtvoeding, die er goed inging.
Maar inmiddels lijkt het wel alsof hij een poging tot duimen doet. Dan vraag ik me af, is het echt honger of zuigehoefte?
*
  dinsdag 28 november 2006 @ 16:43:55 #212
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43965214
Ja, zijn luiers zijn best heavy nu en dan en hij is op wat gebrul nu en dan echt een tevreden drolleke... Ik hoef me dus eigenlijk geen zorgen te maken, denk ik. Ik temperatuur em zo wel effe voor de zekerheid. Maar waarom hij zo onwijs veel slaapt? Geen idee.
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 28 november 2006 @ 16:53:36 #213
94046 PM-girl
pi_43965540
Neuk, had jouw post even gemist. Zo te horen meldt hij zich wel en plast hij voldoende, ik denk dat je je dan niet direct zorgen hoeft te maken.
*
pi_43965960
Neuk het klinkt juist hartstikke goed al kan ik me voorstellen dat het huilen snachts er in hakt. Ronja heeft eigenlijk nooit langer gedronken dat vijf a tien minuten. Daarna hebben ze eigenlijk altijd het grootste gedeelte van de voeding wel gehad en het ene kind wil dan nog lekker nalurken en het andere kind niet.
Is er een speciale reden dat je hem wakker maakt voor de voeding?
Ik ben misschien wat recalcitrant daarin maar ik geloof eigenlijk dat een kindje vanaf een week of drie dat verder gezond, goed op temperatuur, alert wakker en diep in slaap is best zelf aan kan geven wanneer het wil drinken.

En anders post je nog even wat foto's van je piraatje
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:04:32 #215
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43967893
Owlet, dat wakker maken is me aangeraden door het CB. Brent heeft nl zijn dag- en nachtritme door elkaar liggen. 's Nachts is ie dus hartstikke wakker en overdag wil hij echt alleen maar slapen. Als hij 's avonds/'s nachts huilt moet ik em een half uur laten brullen ( ) en daarna krijgt hij 5 min voeding. Na 3 uur krijgt hij een volledige voeding en daarna weer elk half uur 5 min. Dusver... weinig resultaat, alhoewel hij nu tot 1 uur huilt ipv 3 uur 's nachts.
Iedere golf van de zee,
pi_43968710
Ah ik begrijp het.
Ik vind het heel lastig om "advies te geven" hier in omdat je er als nieuwbakken moeder helemaal niets mee op schiet als iedereen maar zijn of haar mening gaat geven
Maar ik vraag me af of je bij zo'n kleintje er wel goed aan doet om dag en nacht om te draaien. Voor zover ik weet hebben alle kindjes hier in het begin in meer of mindere mate 'last' van en gaat het ook eigenlijk altijd vanzelf wel over.
In mijn optiek werkt wakker maken voor voedingen of gedwongen ophouden juist averechts. Ze raken uit hun hum, worden moe, misschien wat overprikkeld en hét moment om dat af te reageren is 'snachts.
Waardoor ze eigenlijk weer vermoeid raken en dat overdag weer bij gaan slapen. Cirkeltje dus...

Voel je je er zelf onprettig bij als 'snachts wakker is? Want als je er zelf niet blij van wordt om hem een half uur (wat lang!!) te laten huilen dan is dat misschien niet de juiste oplossing.
Sterkte in ieder geval, het klinkt zo cliche maar bij practisch alle kinderen is het met een paar weken goed gedraaid
pi_43969133
Die positieve verhalen helpen inderdaad nebelung. Dat het ooit goedkomt.
Ze heeft een grote vergissing begaan, want ze slaapt al. Dus ik ga ook zo slapen. Dan twee 'nachtvoedingen' voor mij en een boel extra slaap.

Anna sliep in het begin ook zoveel Neuk. We verschoonden haar luier onder de voeding. Dat scheelde wat. In het begin hadden we ook een omgekeerd ritme, maar Anna heeft het zelf teruggedraaid. Misschien is hij wel te moe om te drinken? Dat merk ik 's nachts nu ook. Anna is veel vermoeider dan overdag en daardoor drinkt ze langzamer. Het is dat het moet, anders liet ik haar doorslapen.
Als je hem niet zo lang wilt laten huilen, moet je dat niet doen hoor, het is jouw kind. Daar wordt hij ook weer moe van, waardoor het drinken moeilijker gaat.
*OUD heilige*
pi_43969468
* Tamea heeft niets over de bv te melden, maar wil even een knuffel voor YPPY het topic in slingeren
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:11:31 #219
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43969997
Joepie.. tepelkloofjes. Kendahl trekt steeds heel hard aan mijn tepels...volgens mij zijn we ook weer aan het regelen met cc'tjes. Maargoed, we houden vol ook al lijden we helse pijn. ( we, in de zin van 'wij mama' )
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:23:08 #220
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43970422
pv als je zittend voed kun je kendahl andersom leggen. rugby houding. Dan trekt ie de kloven dicht. tip van de kraam. En benthepam-creme helpt ook erg goed.

succes en het enige advies: kiezen op elkaar en volhouden.

oh,en hier mag je me straks mee terugpakken als ik over een tijdje kom huilen van de pijn.
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:47:03 #221
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43971210
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:23 schreef chacama het volgende:
pv als je zittend voed kun je kendahl andersom leggen. rugby houding. Dan trekt ie de kloven dicht. tip van de kraam. En benthepam-creme helpt ook erg goed.

succes en het enige advies: kiezen op elkaar en volhouden.

oh,en hier mag je me straks mee terugpakken als ik over een tijdje kom huilen van de pijn.
Daar houd ik je aan

Ik smeer met Calendulazalf.

En die rugbyhouding... waar laat ik dan zijn benen? Hij trapt zich tegen alles af. Hij zet zich ook vaak met zijn armen tegen mij af, vandaar dat trekken en die kloofjes.
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:55:48 #222
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43971466
Makkelijkste is dan om een voedingskussen te gebruiken. Dan ligt ie met zijn benen daarop. En dan er wel voor zorgen dat ie niet kan afzetten tegen de rugleuning van de bank of stoel. Dus een open ruimte achter hem.
Oh, calendula is ook erg prettig. Weet dat mijn zus het allebei gebruikte. De afwisseling versnelde het genezingsproces, merkte zij. En ze is een ervaringsdeskundige op dat gebied...helaas.
pi_43972409
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:47 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Daar houd ik je aan

Ik smeer met Calendulazalf.

En die rugbyhouding... waar laat ik dan zijn benen? Hij trapt zich tegen alles af. Hij zet zich ook vaak met zijn armen tegen mij af, vandaar dat trekken en die kloofjes.
getver PV, kloven zijn vervelend. Onrustig drinken en trekken aan de tepel zou op spruw kunnen wijzen...
  † In Memoriam † dinsdag 28 november 2006 @ 20:28:27 #224
141844 Macka66
pi_43972638
Mede-maf...eh...bv adepten als jullie je willen ergeren (of je motivatie aan wilt scherpen) lees dan vooral dit NRC opinie artikel.
pi_43972833
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:28 schreef Macka66 het volgende:
Mede-maf...eh...bv adepten als jullie je willen ergeren (of je motivatie aan wilt scherpen) lees dan vooral dit NRC opinie artikel.
*knars knars*
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 28 november 2006 @ 20:53:12 #226
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43973379
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:53 schreef Jelief het volgende:

[..]

LadyS, ik heb nog heel lang (eigenlijk nog wel) Emma op verzoek gevoed, de hapjes kwamen er dan gewoon tussendoor, zonder echte regelmaat. Zeker tot een jaar kun je dat gewoon zo doen, de verhouding mm en bijvoeding mag tot een jaar 80/20 zijn.
Ik denk dat ik dan idd gewoon maar wat probeer.... als wij gaan eten dan krijgt ze ook een stronk bloemkool ofzo en verder zien we wel, ofzo...
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:34 schreef nebelung het volgende:

Waarom kan het niet, LadyS?
Nou ja, ik dacht, en ik me er verder (nog) niet in verdiept hoor, dat ze dan dus ook andere dingen nodig gaan hebben.

En, ik moet eerlijk bekennen, het is natuurlijk heerlijk makkelijk om lekker nergens aan te hoeven denken en aan te kunnen leggen wanneer mevrouw dat wenst... (volgens mij lijk ik op BM daarin )... Maar het lijkt me óók weer lekker als Iris wat minder afhankelijk van mij is....
Maar het knusse zou ik ook weer niet kunnen missen.. (daarentegen zou ik haar driftbuien mét gratis gegil niet missen )
pi_43974568
Hoor ik nu officieel bij de bv-maffia als al m'n haren recht overeind gaan staan van dat artikel?
Wat een ongelooflijk kortzichtig eenzijdig rotstuk zeg.
  dinsdag 28 november 2006 @ 21:36:09 #228
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43974983
Owlet: iedereen geeft weer ander advies Ik wil het helemaal niet zo maar ja, ik wil ook niet dat ie de hele nacht brult (en geloof me, hoe klein ie ook is, een strot heeft ie. En hij kan ook heeeeeel zielig snikken en kijken )
Iedere golf van de zee,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')